Skocz do zawartości

Postać 3D: Nanami


Mortus

Rekomendowane odpowiedzi

Powiem, ciekawa sprawa z tym tyłem spódniczki. Dało mi to trochę do myślenia, bo ja akurat tego osobiście w ogóle nie widzę. Nawet mając z tyłu głowy opis tego problemu i o co chodzi, nie potrafię tego zobaczyć. Znaczy rozumiem o co chodzi, a mimo to tego nie widzę. Ale popytałem od wczoraj kilka osób, w końcu to co mi się wydaje może być błędne. I generalnie teraz to już sam nie wiem co myśleć :V Na 4 zapytane osoby nikt na ten problem nie zwrócił uwagi. Po wyjaśnieniu 2 były tak samo zdziwione jak ja i też nie potrafiły sobie tego zwizualizować. Znajomy tylko wspomniał, że przód zbyt podobny do tyłu, ale i tak nie wydało mu się to jakoś istotne. Więc generalnie w zestawieniu z 4 opiniami stąd wychodzi mi takie pół na pół. Jak żyć? xD

Mi akurat ten pasek się dość podoba i szkoda mi go usunąć, robi moim zdaniem fajny kontrast. Może któraś z poniższych propozycji robi robotę? Szukam jakiegoś kompromisu

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa ostatnie najlepsze. To wycięcie jest chyba najbardziej mylące bo z przodu jest na pępek a z tyłu jest po to żeby konfundowało, że to przód 😄 Ale jeśli przód ma centralną część ciemną i bardzo charakterystyczną a tył nie to już łatwiej to zaakceptować niż jak było wczesnej i były łudząco do siebie podobne.

Kolejna sprawa sprawa która też trochę przeszkadza w jasnym określeni czy to przód czy tył to sam kształt i spódnicy i nóg, jeśli nie ma kolan to nie za bardzo widać po krzywiźnie czy to przód czy tył a że dodatkowo jest to robot to tym bardziej nie ma charakterystycznych, łatwo rozpoznawanych kształtów i może być obrócony o 180 stopni. Dodatkowo przód i tył to niemal idealne lustrzane odbicie tych paneli, gdyby były jasno i zauważalnie inaczej ułożone też by to pomogło. 

ePKjhq4.jpg

A co do znajomych i ich zdania właśnie po to jest max3d, nie jak za dawnych lat ale i tak jest szczera konstruktywna krytyka, mi babcia też zawsze mówiła, że przystojny ze mnie kawaler 🙂 

Edytowane przez Destroyer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzisz, na tego typu wyjaśnienie liczyłem, tego mi brakowało. Dzięki wielkie 😉 To jakoś to sobie w takim razie zmodyfikuję w kierunku tych dwóch ostatnich. Prawdopodobnie zostanę przy przed ostatnim, może z jakimś lekkim gradientem czy coś, jeszcze sobie potestuję i zobaczę. No w każdym razie to wyjaśnienie mnie kupuje.

Akurat tym znajomym co pytałem to raczej wierzę. Jeden zawsze jedzie po tych moich postaciach, inny dał mi listę mniejszych poprawek, ale o spódniczce nie wspomniał. Tych, co tylko chwalą to nawet nie pytam, bo to i tak bez sensu. Ale w przystojnego kawalera z ust babci nigdy nie wątpiłem :D

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooookej. Czas działać dalej. Jeszcze się może rozmyślę, ale plan jest aktualnie taki, żeby zrobić znowu animację tak jak ostatnio w przypadku Starfire. Do tego potrzebuję najpierw zrobić scenę. Więc robię. Na razie zrobiłem sobie blockout całości i powoli w wolnych chwilach trzaskam kolejne modele.

Jako referencja, oryginał. A poniżej kolejno mój blockout i aktualny postęp prac.

spacer.png

spacer.png

spacer.png

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wszystkie assety na scenie zrobione. Pewnie co nieco jeszcze zmienię, pobawię się trochę światłem, postprocesami i tak dalej, ale generalnie uznaję scenę za skończoną. Manekiny w tle to placeholdery dla tancerek, które dopiero będę robił. Obrazy wyświetlane na ekranach też są tylko tymczasowe. Co do samych ekranów, pobawiłem się nieco shaderami żeby osiągnąć efekt podobny do telewizorów kineskopowych czy nagrań na kasetach VHS. Zależało mi na tym, bo podczas animacji będzie jedno ujęcie, gdzie kamera najeżdża bezpośrednio na jeden z takich ekranów. Uznałem więc, że fajnie będzie nad tym nieco popracować. Jak tak patrzę, ten kosmos w tle wydaje mi się zbyt rozmyty, więc albo spróbuję zrobić większy obrazek do tego celu, albo po prostu spróbuję to rozwiązać jakoś proceduralnie. Jeszcze nie wiem. Poniżej kilka renderów z aktualnego postępu prac.

spacer.png

spacer.png

spacer.png

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę fajniuchno to wygląda. ALE szkoda że rzadko updateujesz 😐 

Z gwieździstym tłem to chyba najlepiej jak zrobisz proceduralnie. Albo hybrydowo, daj proceduralne gwiazdy a "świecące gazy" zmiksuj ze zdjęć NASA czy cuś 😉 No coś tam wymyślisz dobrego.

A teraz techniczne pytanie: Czy G z monitora oznacza Laydy Gage? Masz załatwiony z nią voice over?! 🙂 
A tak w ogóle, to co będzie pani śpiewała? No bo będzie śpiewała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie wiem czemu tak rzadko robię apdejty. Jakoś po prostu lubię się zamknąć w tej swojej piwnicy i dłubać sobie projekt dopóki nie uznam, że jest pokazywable. Ale też trochę wychodzę z takiego założenia, że kogo w sumie interesuje każda kolejna byle bzdura którą zrobiłem/dodałem. Nie wiem, może w sumie powinienem zmienić podejście.

No no, o czymś takim właśnie myślę z tym kosmosem. Jakieś proceduralne tło z gwiazdami i może subtelnymi mgławicami, a na to już jakoś ręcznie poustawiane galaktyki, "świecące gazy" i inne tego typu rzeczy. Jeszcze zobaczę.

Haha, każdy widzi w tym G coś innego. Znajomy pytał, czy to logo złej korporacji Google 😄 Ale nie. W materiale źródłowym istnieje taka firma o nazwie "Gadgetron". Generalnie w świecie Ratcheta i Clanka dużo rzeczy nawiązuje w jakiś sposób do tej fikcyjnej firmy, więc stwierdziłem że fajnie będzie to wykorzystać.

Będzie śpiewała, oj będzie. Chyba tego nigdzie tutaj nie linkowałem, więc zrobię to teraz. Generalnie to co teraz staram się zrobić, to odtworzenie tego krótkiego, 1 minutowego wideo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mortom Ano sporo, ale powoli jakoś to idzie do przodu.

W międzyczasie pracuję sobie nad modelem tancerek. Na szczęście są dość podobne do głównej postaci, więc punkt wyjścia już mam. Po prostu wykorzystam już gotową panienkę jako bazę. Mam już sporą część blockoutu zrobioną, jak zrobię resztę to wrzucę wipa. Tak w sumie zająłem się tym modelem tancerki, żeby się lekko zdystansować do samej sceny i potem wrócić ze świeżym spojrzeniem. Konkretnie mam na myśli oświetlenie/kompozycję. Ktoś mi powiedział, że tło trochę za bardzo rozprasza, więc fajnie by to było jakoś sensownie zorganizować. Zrobiłem sobie w PSie taką podmalówkę jednego z poprzednich ujęć, żeby nieco stonować tło i jednocześnie uwagę skupić bardziej na postaci na środku. Lepiej/gorzej?

spacer.png

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze się tym światłem mocno bawię i chyba je ogólnie nieco przebuduję, bo mi się cały czas nie podoba. Ciągle mam wrażenie że "to nie to". Ale to później, na razie robię model tancerki żeby się nieco od tej sceny odkleić i żeby robota szła do przodu. Światłem mogę się zająć już nawet na samym końcu po zrobieniu animacji.

Tak więc na razie W.I.P. z modelu tancerki. nie powinno mi to długo zająć, bo nie robię jej od zera, a modyfikuję po prostu bazowy model Courtney. Zastanawiam się czy przemodelować buźkę, czy może jednak zostawić taką jaka jest.

spacer.png

spacer.png

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W referencyjnej animacji facjaty są bardzo zbliżone to ja bym nie zmieniał twarzy tancerki. Inaczej ucharakteryzujesz i będzie na tyle inna, że szkoda się męczyć niepotrzebnie. 

A przy okazji będzie zgodnie z "prawdą historyczną" 🙂 

Edytowane przez Mortom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja sobie właśnie dokładnie tak to tłumaczę, że w oryginale i tak są prawie identyczne 😅 A trochę nie chce mi się robić nowej buźki, bo tu już mimika i w ogóle cały rig gotowy. A zmienić ciuchy i kolory to nie problem, więc pewnie tak zrobię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o jakiejś małej modyfikacji na blendshape też myślałem. Miałbym dzięki temu nieco inny ryjek jednocześnie nie psując mimiki (teoretycznie). Ale na razie zostanę przy tej narracji, że "nie ma takiej potrzeby", bo chciałbym to już zacząć animować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tekstury. Ostatnio trochę nawet nad tym wszystkim popracowałem. Zgrubsza przebudowałem od zera oświetlenie sceny - jeszcze chwilę nad tym posiedzę i zrobię update z renderem sceny. Zacząłem nawet animację. Do tych tematów jeszcze wrócę, na razie oteksturowana tancerka. Szału nima, bo żadna to nowa postać, ale mam nadzieję że styka.

spacer.png

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas na regularną, cotygodniową aktualizację wątku robioną raz na 3 miesiące, ewentualnie od święta.

Trochę mam ostatnio więcej czasu, więc zabrałem się za animację. Z lekka się rozpędziłem, bo prawda jest taka, że Courtney ma już większość animacji zrobioną. Pierwszą połowę chciałem doprowadzić do stanu pokazywalności, choć jeszcze skończona nie jest. Pewnie będę jeszcze to i owo zmieniał i poprawiał, ale myślę że świeże oko i trochę krytyki się przyda. Druga połowa jest jeszcze mocno rozgrzebana, ale na nią też przyjdzie czas. Na razie wrzucam to co mam. Endżoj.

 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę rzuca mi się w oczy, że większość planów pokazujących główną postać są podobne, generalnie od kolan/pasa w górę. Myślę, że można by to spróbować jakoś zróżnicować co dodałoby chyba tez dynamiki. Na pewno w momencie "crazy" można by spokojnie zrobić kadr na samą głowę i gest wirującej ręki. Na wirujący tyłek też można by spokojnie większe zbliżenie.

Generalnie źle nie jest, ale wydaje mi się, że podszedłeś mocno "bezpiecznie" z montażem i kadrowaniem 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, teraz też widzę że podejście jest dość bezpieczne. I zauważyłem też, że część ruchów jest zbyt płynna i nieco powolna - mam taką tendencję przy animowaniu, trzeba to będzie poprawić. To w sumie taka uwaga do samego siebie.

Na usprawiedliwienie powiem, że to bezpieczne podejście do kadrowania wynika trochę z 2 powodów. Po pierwsze - w całej animacji jest dość dużo cięć. Po drugie - reszta postaci na razie się jeszcze nie rusza, więc całościowo na razie jeszcze jest nieco "spokojniej" niż docelowo będzie. Do czego zmierzam? Boję się trochę, żeby całokształt nie był najzwyczajniej w świecie chaotyczny. Bo jeśli co chwilę jest cięcie i nowe ujęcie na coś co się rusza, to podobne kadry na główną postać w moim odczuciu nieco pomagają szybko zidentyfikować że kamera teraz wróciła do niej, a nie pokazuje 2 sekundowego ujęcia na tyłek randomowej tancerki. Taki jest mój tok myślenia w tej kwestii. Może zupełnie nie mam racji - w takim wypadku proszę mnie naprostować. Serio, ja swoim osądom też do końca nie ufam :V

W każdym razie na pewno trzeba będzie siąść jeszcze trochę do tej animacji, bo jest zbyt "płynąca".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga uwaga. Bierzcie i krytykujcie z tego wszyscy.

Nie no, poważnie. Trochę utknąłem. Może opiszę pokrótce o co chodzi. blood_brother zwróćił mi tutaj wyżej uwagę tylko na kadrowanie - fair enough, pewnie poeksperymentuję nieco z ujęciami, ale najpierw zanimuję tancerki a potem spróbuję zmienić kadrowanie (z powodu który opisałem wyżej). W każdym razie mam to z tyłu głowy, ale na razie chcę się skupić na czymś innym. To jest jedna rzecz. Druga rzecz - na blenderowni wytknięto mi zbyt płynne i wygładzone ruchy - okej, po czasie teraz też to widzę i zdecydowanie trzeba to poprawić. W pełni się zgadzam. Ale... ku mojemu zdziwieniu jako zbyt płynne wskazano mi zupełnie inne ujęcia niż się spodziewałem. I teraz mam szczerze mówiąc mały mętlik w głowie, bo jedna osoba wskazuje problem X, inna Y a ja sam mam jeszcze całkiem inne uwagi Z. I nie bardzo wiem teraz co z tym fantem zrobić. W sensie, brakuje mi jakiegoś konsensu w kwestii tego co faktycznie trzeba poprawić. Jest też opcja że sama animacja jest po prostu mierna i najlepiej byłoby ją zrobić od nowa. Tego też nie wykluczam.

Tak że w skrócie żebrzę o trochę szczerej krytyki :V

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w animacji brak dynamiki, wygląda tak jakby była w slow motion 😄 Podoba mi się te ujęcie z góry 🙂 Poprawić trzeba kadrowanie oraz zrobić te animacje tancerek bo z nimi będzie całkowicie inny odbiór. Fajnie by było jakoś ponumerować te shoty bo łatwiej można się później do nich odnieść i dać feedback

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skup się na jednej rzeczy na raz, bo jak zaczniesz analizować animację, montaż i coś tam jeszcze na raz to ugrzęźniesz i stracisz zapał. Moim zdaniem zacznij od skupienia się na samej animacji. Ostatnią wrzutkę traktuj po prostu jako animatik, który jeszcze może się zmienić.

Jeszcze taka myśl, że szybki montaż nie musi być chaotyczny, może bardzo podnieść dynamikę, ale za tym i animacja musi być też dynamiczna. No chyba, że chcesz uzyskać pewien dysonans, to ok, Ty jesteś twórcą i na koniec to Ty decydujesz jak to ma wyglądać 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ah, przeczytałem te odpowiedzi i zapomniałem odpisać 😕 Dzięki panowie za feedback. Taki jest właśnie plan - skupić się na razie na animacji głównej postaci, potem tancerki, potem kadrowanie jeśli rzeczywiście aktualne jest złe. Po kolei, żeby każda z tych rzeczy była możliwie "jakotaka".

Zrobiłem sobie chwilę przerwy, bo stwierdziłem że i tak nie będę potrafił tego poprawić jeśli nie do końca widzę problemy. Muszę przyznać że rzeczywiście - jak się od tej animacji trochę odkleiłem to zacząłem zauważać, że faktycznie momentami jest jakaś płynąco-wolno-dziwna. Część z tego poprawiłem. To co mi się najbardziej rzucało w oczy. Początek, gdy postać schodzi po "schodach" jest co prawda zrobiony od nowa, ale szczerze nadal mi się nie podoba. To znaczy wydaje mi się, że i tak jest lepiej niż wcześniej, ale wciąż to jeszcze nie to. Ot, taka uwaga do samego siebie. Jakby nie było liczę na dalszą krytykę - jest lepiej, gorzej, dalej do kitu? A jeśli coś jest do zmiany, to co? Dla wygody i ułatwienia komunikacji ponumerowałem też ujęcia.

 

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest kilka poprawek ale ogólnie jest lepiej, czekam teraz na jakiś pierwszy pass animacji tancerek 🙂

- w 6 ujęciu ucinasz mocno głowę postaci - w poprzedniej wersji tego nie miałeś

- 13 ujęcie jest trochę za krótkie, szersze plany staramy się pokazywać trochę dłużej bo mamy więcej informacji do przetworzenia, wiec albo bym zrezygnował z tego ujęcia  i przeszedł do 15  albo go trochę  wydłużył 

- uj. 27 powinna wejść trochę wcześniej jak zaczyna śpiewać The time is now ...

a końcówkę bym poprzecinał według takiego schematu:  The / Ro / bots / must / be / free i dopiero na tym "free" robisz najazd na tv, czyli to co jest na frame_31

Edytowane przez matiuss
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@matiuss O, bardzo fajny feedback. Wielkie dzięki, dokładnie na coś takiego liczę. Na razie sobie klepię drugą połowę animacji. A w zasadzie ją poprawiam, bo trochę miałem zrobione już wcześniej, ale widziałem te same problemy które mi wytknięto wcześniej, to próbuję wyklepać to co sam widzę. Mam nadzieję zrobić nową wrzutkę do końca tygodnia (jak tutaj napiszę to może będę miał większą motywację żeby to faktycznie zrobić :v ).

No ale odniosę się po kolei do tego co napisałeś.

- co do 6 ujęcia jak najbardziej się zgadzam. To ujęcie tak jak pisałem wcześniej jest jeszcze do poprawy. Aktualnie mi się ten fragment animacji w ogóle nie podoba i jakoś mi to w ogóle nie idzie, jakoś nie umiem tego fajnie zanimować więc na razie zostawiłem. Jeszcze do niego wrócę.

- brzmi sensownie, ale na ten moment nie wiem co z tym zrobić. Choć podczas pisania tej wiadomości i przeklikiwania animacji przyszedł mi do głowy pewien pomysł. Mógłbym zedytować dodatkowo ujęcie 12 i z obu zrobić szerokie plany z kamerą pod tym samym kątem. Jeden nieco bliższy, drugi trochę dalszy. Dzięki temu nadal bym miał między nimi cięcie do rytmu muzyki, a jednocześnie sumarycznie widz miałby trochę więcej czasu na przeprocesowanie tego widoku. Nie potrafię dobrze tłumaczyć.

- prawda. W oryginale to cięcie jest wcześniej. Chciałem ujęcia 25 i 26 zrobić w równych odstępach, równej długości i do rytmu, ale trzeba je będzie nieco skompresować żeby postać wjechała wcześniej. Tak chyba rzeczywiście będzie lepiej.

Co do końcówki to tylko powiem, że myślałem o tym. Bardzo możliwe, że tak właśnie zrobię. Trochę to już odbiega w takim przypadku od oryginału, ale chyba warto.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, jednak zdążyłem przed końcem tygodnia. Druga połowa animacji jeszcze nie jest zrobiona w całości, ale zanimowałem kilka nowych ujęć więc wrzucam to co mam. Plan jest aktualnie taki, że najpierw doanimuję do końca wszystkie ujęcia z Courtney, a dopiero potem wrócę do poprzednich i będę je poprawiał. Tak więc nie olewam krytyki, po prostu staram się w jakiś uporządkowany sposób podchodzić do pracy. Wszystkie powyższe uwagi mam z tyłu głowy. Oczywiście feedback jak zawsze mile widziany.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrnąłem do końca. Courtney ma już "jakąś" animację przez cały klip. Teraz będę wracał i robił poprawki, potem animacja tancerek. Moja aktualna lista uwag do samego siebie:

- ujęcie 6 jest do kitu. Tak po prostu. W całości do wyrzucenia i wyanimowania od zera.

- ujęcie 8 - czegoś mi brakuje. Chyba jest ok jak jest, ale może warto poeksperymentować.

- ujęcie 17 - chyba lepiej gdyby lewą dłonią robiła gest, że się rozgląda. Lepiej pasuje to do słów.

- ujęcie 20 - dziwny jest ten obrót. Trzeba spróbować jakoś naturalniej to zanimować.

- ujęcie 21 - może troszkę szybszy i bardziej wyraźny ruch?

- ujęcie 46 - mam takie drobne wrażenie, że ten gest kiwania palcem pod koniec jest jakiś wybity z rytmu. Choć może mi się wydaje, ale i tak warto sprawdzić.

- fizyka włosów zdecydowanie wymaga pracy. To już zostawię zapewne na sam koniec, ale aktualnie te włosy są trochę zbyt dzikie.

- no i oczywiście wszystko co było wytknięte w poprzednich komentarzach, tzn. głównie nieco inne cięcia.

Jak ktoś ma jakieś dodatkowe uwagi to cały czas jestem otwarty na krytykę.

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno mnie tu nie było... uff... ale do meritum 🙂 jak dla mnie idziesz panie żyletkowo. Po tym co napisałeś w poscie to jako nie animator i jako laik grafik oceniam animację bardzo pozytywnie 👌
Jest wszystko czego potrzeba facetowi - grafikowi 🙂 
- cycki 
 
- ładne nie celulitowe pupcie  
- śpiewająca dziołcha  
- animacja jak za starych dobrych czasów Disneja  

Dawej więcej tego contentu panie. Czekam na dalsze ujęcia i wersję NSFW dla simpów 😄 (czyt. mnie) - może być za paywallem na partonite 😉 trzeba monetyzować swój talent... a drobne datki to jedyne datki jakie teraz mona dostać 😄 

Edytowane przez Mortom
  • kekw 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mortom E tam, Patronite. Tylko wiatraki! Tak przynajmniej słyszałem, taka teraz moda to trzeba iść z duchem czasu :V Tam podobno więcej simpów. Nigdy o tym nie myślałem, ale jak tak wszystko wylistowałeś to widzę, że w tym projekcie mogą być pewne rzeczy które mnie podświadomie motywują do pracy. Ekhem... tak sobie głośno myślę.

W każdym razie dzięki. Czekam żeby tylko przebrnąć przez poprawki i zabrać się za drugi pass animacji tj. tancerki.

@michalo Też wielkie dzięki. Właśnie na razie nic tutaj nie "jigluje". Oprócz włosów, ale tego nie liczę. Zastanawiam się, czy może się nie pokusić o jakąś prostą symulację dla piersi. Jak szaleć to szaleć. Ale to ewentualnie na samym końcu o ile się nie rozmyślę. Na razie trzeba się skupić na głównej animacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Mortus napisał(a):

Ano w Blenderze. W sumie nie rozglądałem się za addonami a faktem jest, że te blenderowe symulacje nadal są momentami dość kulawe. Może nie zaszkodzi spróbować.

Dość kulawe, to tak jak by powiedzieć że pies z 2 nogami tylko trochę dziwnie chodzi 😉 
Ale jigle phisic musi być, to juz postanowione! Ale na pupciach też! #StopDyskryminacjiJijiglePhisicNaPupciach!😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zastanawia jedno przy takiej animacji z podkładem muzycznym. Ja przesłuchałem tego kawałka kilka razy na przestrzeni tygodni, jak wrzucasz updaty, i nie ma dnia, żeby ta piosenka mi nie zagrała choć raz w głowie... Ty pracując nad tym pewnie słyszałeś tą piosenkę już z milion razy. Jak od tego nie zfixować? :classic_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ZiN Najgorzej jest przy lipcyncu, wtedy nie ma innego wyboru jak w skupieniu wsłuchiwać się w słowa po 20 razy, klatka po klatce przewijając klip w tę i z powrotem. Nawet jakiejś muzyki do pracy nie ma jak odpalić, bo zwyczajnie przeszkadza. Potem już z górki, jak jest jakiś wstępny szkic animacji to można sobie całkiem to tło wyciszyć i spokojnie pracować. Ja tak właśnie robię i tylko od czasu do czasu sprawdzam jak ruchy współgrają z muzyką. Da się przeboleć, choć skłamałbym gdybym powiedział, że ta muzyka nie wyryła mi się już głęboko w najgłębszych zakamarkach mózgu :v

@Nezumi Dziękuję uprzejmie ;) Kiedy byłem, kieeeedy byłem małym chłopcem

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i znowu jestem. Nie wszystko z poprzedniej listy zdążyłem poprawić, ale chciałem zrobić wrzutkę jeszcze przed końcem roku, więc pozbierałem do kupy to co udało mi się dotąd wyklikać i wrzucam co mam. No więc tak wygląda lista zmian:

- cycki nadal są  

- ujęcie 6 w całości wyanimowane od zera. Całą poprzednią sekwencje wyrzuciłem przez okno i teraz dziopka schodzi w nieco inny sposób, w innym tempie i rytmie. Jakoś to "zwykłe" schodzenie po stopniach mi się tam nie klei, więc podszedłem do tego nieco inaczej.

- ujęcie 17 - nie wiem czy była realnie taka potrzeba, ale też zanimowałem od nowa edytując gestykulację.

- ujęcie 20 - cały ten obrót zrobiłem od nowa.

- ujęcie 21 - miałem co prawda zamiar poprawić tylko dynamikę ruchu, ale też zanimowałem od nowa żeby się nie sugerować niepotrzebnie tym co już było.

- ujęcie 12 - zmieniłem kadrowanie w taki sposób, żeby mimo cięcia łączyło się bezpośrednio z ujęciem 13.

W sumie jak tak teraz to czytam, to wszystkie ujęcia które jakoś edytowałem, po prostu zanimowałem od nowa. Czy to dobrze, czy źle to już nie mi oceniać - mam tylko nadzieję, że generalnie te zmiany są choć minimalnie na plus. A z rzeczy których nadal nie zrobiłem, choć chcę:

- ujęcie 8 - nadal mi czegoś brakuje.

- ujęcie 19 - chyba mi nie pasuje coś pod koniec tego gestu kręcenia palcem.

- ujęcie 46 - nadal mam wrażenie, że gest kiwania palcem jest wybity z rytmu.

- wcześniejsze uwagi co do cięć nadal aktualne, po prostu jeszcze tego nie zrobiłem.

- fizyka jaka była, taka jest. Jak przyjdzie co do czego, to spróbuję się pobawić addonem od @JoseConseco 

Oczywiście wszelkie uwagi cały czas, niezmiennie mile widziane.

 

  • Like 1
  • Wow 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz dopiero rozgryzłem co mi nie pasuje. Między 6 i 7 ujęciem jest spory błąd montażowy imo. W ujęciu 6 postać idzie do kamery, a w 7 nagle stoi już wypięta. Do tego przeskok kąta kamery jest bardzo duży i wprowadza to spore zagubienie gdzie jestem i co się dzieje.

Podobnie jest w ujęciach 19 i 20. Tu chyba też postać w ogóle nagle zmienia miejsce na scenie. Najpierw jest z przodu sceny, następnie z tyłu, a w ujęciu 24 nagle znowu jest na przedzie sceny.

Później w 46 ujęciu też ląduje na środku sceny trochę nie wiadomo skąd.

Ogólnie przejrzałbym na spokojnie animację właśnie pod kątem umiejscowienia na scenie.

I tak jak sam zwróciłeś uwagę w ujęciu 46 i 47 chyba timing z rytmem piosenki nie siedzi.

Animacja za to myślę, że poprawiła się znacząco 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a co na to reszta jury? Jest jeszcze ktoś z podobnymi uwagami? Jeśli tak to śmiało proszę dać mi znać. @blood_brother widziałeś oryginalną animację którą linkowałem wcześniej? Jak te uwagi wypadają względem niej? Tam też masz takie odczucie, że postać ciągle przeskakuje w inne miejsce? A może tam wszystko jest w porządku, a w swojej wersji coś sknociłem? Generalnie fajnie jakby ktoś więcej też się na ten temat wypowiedział.

Nie chcę się też jakoś bronić, bo też nie o to w tym chodzi. Więc tylko odniosę się do wylistowanych ujęć i opiszę jak to wygląda "od kuchni".

Między 6 i 7 ujęciem jest co prawda niewielki przeskok - ale tak jest też w oryginale. Sam przeskok jest bardziej "pod kamerę", bo fizycznie postać i tak idzie w kierunku tego miejsca, ale rzeczywiście niewielki przeskok jest. Tutaj nie wiem co zrobić.

Za to już od ujęcia 7 do praktycznie ujęcia 38 postać jest ciągle w tym samym miejscu na scenie. Jedyne co tam się dzieje, to kamera najeżdża w różny sposób. W ujęciu 38 postać idzie na środek sceny, więc zmienia położenie, ale bez przeskoku (swoją drogą widzę że coś mi się popsuło w animacji w tym ujęciu w ostatniej wrzutce, muszę poprawić).

Między ujęciem 45 a 46 rzeczywiście nie ma logicznego przejścia. Mam co prawda swoje własne uzasadnienie czemu tak jest, ale tak jak mówiłem nie chcę się bronić. Wolę poczekać aż ktoś więcej się do tego odniesie. Ogólnie fajne uwagi, po prostu teraz bym chciał poznać więcej opinii różnych ludzi w tej kwestii 😉 Tak więc proszę więcej osób o odniesienie się do tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porównaniu do wersji z października moje odczucia co do montażu są podobne. Natomiast cofnąłem się bardziej w wątku i przypomniałem sobie scenę. Trochę Cię obronię po własnej krytyce, że te zawirowania z odbiorem postaci na scenie imo głównie wynikają z powtarzalności segmentów sceny. Upraszczając wygląda trochę jak zrobiony kawałek i powielony kilkukrotnie dla zamknięcia sceny, przez to może być taki odbiór, że postać skacze po scenie. Ale może też jak wejdzie światło to przestanie to być problematyczne. I też może być tak, że tylko mi to się rzuca w oczy, a dla innych jest git 🙂

Teraz też znalazłem dopiero oryginał na którym się opierasz i w kwestii skoku między ujęciami 6 i 7 w oryginalne po zmianie kamery na ujęcie 7 widać koniec obrotu postaci i jej pochylenie co znacząco ułatwia odczytanie co się dzieje.

Natomiast w oryginale montaż w ogóle jest dość "specyficzny" i sporo chaosu tam panuje, ale też taka stylistyka 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat montażu moja wiedza bliska jest zeru ALE jak dla mnie to przejście z kręcącym tyłkiem z 6 na 7 wcale nie dezorientuje, choć fakt ten obrut z orginału nadaje chyba jakiejś ciągłości kadrów. Ale wygląda jak standardowy teledyskowy zabieg więc i tak tez nie jest źle.
A odnośnie animacji postaci to mam wrażenie, że główna bohaterka ma dużą masę ciała i zanim wyhamuje kończynę potrzeba sporej ilości czasu... nie wiem jak to nazwać... jest taka nadpłynna w końcowej fazie ruchu. Coś tak jak by wyhamowywanie energii ruchu było zbyt powolne... no nie wiem jak to opisać inaczej. Ale może mam tylko takie głupie wrażenie. Moja znajomość animacji postaci jest niemal zerowa więc te uwagi traktuj wyłącznie jako słowa absolutnego dyletanta 🙂 
Ogólnie podoba mi się co tu wyprawiasz i czekam na więcej 🙂 

Edytowane przez Mortom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@blood_brother Tzn. jak mówiłem o "oryginalnej animacji którą linkowałem wcześniej", miałem na myśli materiał źródłowy na którym się opieram, nie moje własne wrzutki. Staram się wyczuć czy ta animacja z definicji jest trochę myląca, bo taki jest po prostu oryginał, czy może w pierwowzorze jest wszystko cacy a to ja coś namieszałem w swojej wersji. Uwagi co do montażu względem wersji z października raczej pozostają za to aktualne, bo w tej kwestii niewiele zmieniłem.

@Mortom Szczerze mówiąc, gdy pierwszy raz (a właściwie wiele pierwszych razów) widziałem oryginalną animację, odebrałem to jako taki typowy teledysk właśnie. Czyli teledyskowa sklejka mniej lub bardziej losowych ujęć. Dopiero później, gdy zacząłem głębiej się temu przyglądać, dotarło do mnie że w rzeczywistości tam jest ciągłość rozmieszczenia postaci na scenie. Tj. Courtney schodzi z wewnętrznego pierścienia, idzie w stronę głośnika, tam zostaje przez kilka kolejnych ujęć, potem wraca na środek, chwilę dalej śpiewa i wraca "windą" w dół. Ale to tylko ja, może jestem po prostu mało spostrzegawczy. A jeśli chodzi o masę postaci - masz na myśli jakieś konkretne ujęcia? Czy bardziej chodzi o jakiś trudny do wskazania, bliżej nie sprecyzowany feeling przez całą animację? No i też od razu - jest może ktoś więcej z takim odczuciem? Każde potwierdzenie albo zaprzeczenie tego typu informacji przez inne osoby bardzo mi pomaga. Serio.

Na razie wnioski mam takie, że chyba spróbuję dodać ten obrót w 7 ujęciu, jeśli faktycznie pomaga to nadać ciągłość kadrów. Spróbować na pewno nie zaszkodzi. Swoją drogą to jest dość ciekawy temat, bo de facto w rzeczywistości wprowadzenie tego obrotu tak naprawdę zwiększa "przeskok" postaci na scenie zamiast go zmniejszać. Może chodzi bardziej o pozę niż pozycję kamery - nie wiem, nie znam się na montażu 😅 W każdym razie spróbujemy, zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mortus Oglądnąłem i widzę że dodałeś po kręceniu tyłkiem to ujęcie od góry które bardzo pomogło wydłużyć jakoś scenę. Nie jest ona teraz tak mocno oderwana od reszty. Takie moje spostrzeżenie. 

btw. masa pracy chylę czoła za taki obszerny projekt. Czekam na rozwój. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gryzon Pięknie dziękuję. Też mi się tak wydaje, jeszcze nad niektórymi ujęciami trzeba posiedzieć, ale grunt że praca idzie do przodu. No i tak, zdecydowanie masa pracy. Tak za mną jak i przede mną.

 

No i jestem, pierwsza wrzutka po nowym roku. Na razie stwierdziłem, że te poprawki pójdą do "backlogu", a aktualnie skupię się na robieniu tego, czego jeszcze w ogóle nie ma, czyli animacji tancerek. Chciałbym to mieć w jakiejkolwiek wersji. Potem będę poprawiał. Omawiany wcześniej obrót w 7 ujęciu, ale też pozostałe poprawki do Courtney będę klepał jak zrobię tancerki. Dzięki temu czuję, że robota mi idzie do przodu a nie tylko kręcę się w miejscu ciągle nad tym samym.

A co do samych tancerek:

- zrobiłem im pierwszy pass animacji (na razie tylko w kilku pierwszych ujęciach jak widać niżej)

- ten ich obrót w ujęciu 5 nie do końca mi leży

- schodzenie z podestu w ujęciu 6 też mi się nie podoba

- kadrowanie w ujęciu 10 na pewno trzeba zrobić inaczej ale jeszcze nie mam pomysłu

- pierdoła, ale w ujęciu 14 na końcu wchodzą trochę w kadr a animacja nie była na to przygotowana więc do poprawy

- fizykę na tancerkach na razie olewam, też wrócę do tego później

- głośniki się teraz animują, yay

Chyba tyle jeśli chodzi o mój własny feedback.

 

  • Like 3
  • Wow 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności