Skocz do zawartości

Drobniejsze newsy, ciekawostki, misc


KLICEK

Rekomendowane odpowiedzi

21 minut temu, Sebazx6r napisał:

Poprostu implementuja go w Maykę. Przydaloby sie jednak ta opcja ze schodzzeniem z subdywizji. Wiekrzosc brushy juz przeciez została przeniesiona. Nie wiem czy do maxa tez nie przenoszą ale tu moge sie mocno mylić.

było na roadmapie dla maxa, ale zniknęło 237631447_BrushToolsRoadmapfuturepreview.png.2fe659993e29a8904369e43dc3daca27.png

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Destroyer napisał:

@KLICEK @Sebazx6r Wypowiecie się jak to jest z tymi standardami produkcyjnymi i zbrushem? 🙂

 

 

 

Kurde, no serio nie widzę problemów, odkąd jadę na ZBrush + Maya klejąc assety pod filmy.  Wiadomo jest sporo męczących rzeczy o których często pisze @Sebazx6r, ale da się z tym żyć. Mi bardziej chodziło o rzeczy które przyśpieszają modelowanie, sculpting, przetwarzanie tych rzeźb, łączenie, generacja siatek, projekcja. To wszystko idzie szybko bo jest multum narzędzi, multum patentów i bardzo silna społeczność która pomaga. 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, michalo napisał:

Z autodeskiem też  nie można być niczego pewnym. Brak rozwoju mudbox to był wielki błąd. \dzisiaj  byłaby liczącą się alternatywą. A tak to  nie ma nic blisko zbrusha czym można by go zastąpić.

No właśnie o to mi chodzi. Mudbox super tool. Zaczynałem na nim zanim ZBrusha polubiłem. No ale co z tego że ma layery i maski i toole jak nie ma nawet ułamka arsenału ZBrush który daje mi swobodę i możliwość szybkiego przetwarzania siatek pod produkcje. Na ten moment Mudbox to za mało ma bym mógł robić na nim tak jak na ZBrush. 

 

Edytowane przez gryzon
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie czuję to samo. Jest tego tyle w zb, że aż trudno spamiętać. 

No ale jak zaczniemy płacić za updaty, a zaczniemy, to Maxon nieźle się obłowi, także nie ukręci łba.

Mam nadzieje, że cenowo nie będzie ciężko. ZBrush to nie tylko studia ale masa niezależnych twórców, hobbystów..

I  że rzeczywiście dev team zostaje ten sam. Tak chyba adobe postąpiło z substance? I substance spoko sobie poczyna

Edytowane przez michalo
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem znawcą, ale sądzę że te darmowe updaty wydrenowały Pixologic do takiego stanu, że chcąc nie chcąc potrzebowali finasowania na dalszą egzystencję. Jak by na to nie spojrzeć kasa leciała tylko z nowych użytkowników programu co zaowocowało marnym przychodem. I choć sama idea była szczytna, to wg. mnie absolutnie nie rentowna. Co innego zniżka na upgrade, a co innego nowe narzędzia za free dla aktualnej bazy użytkowników. I choć sam nie lubię "wypożyczania" to za rozsądną cenę byłbym w stanie oprowadzać opłatę jeśli miałbym z tego tytułu prężny i odrobaczany co miesiąc program. Niestety korporacje są jakie są i często ceny softów są dość nieadekwatne do tego co dostaje użytkownik. Ale to już dyskusja na inny wątek 🙂 

Edytowane przez Mortom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dwa dni wchodzi Kodon 1.0. Polecam sprawdzić to narzędzie sculptingowe na VR, bo to jest zupełnie inny feeling niż Medium. Claybrushe chociażby przypominają bardziej ZBrushowe. 

image.png.e0f2d92e0936dc759934ea3d27f4d052.png

Cytat
Hello everyone!

It's official, Kodon V1.0 will be out of Early Access on 
December 17th 2021.


With your help and feedback we have arrived to a point in development where we believe Kodon's sculpting tools are ready for release.
We have worked really hard and so here's what you can expect for V1.0 on December 17th:
  • Stability
  • Performance improvements
  • Better UI/UX
  • No more conversion issues
  • GPU based voxels
  • Bug fixes
As you can see, Model room is not included in the changes planned for Kodon V1.0 2021. It will still be available for all users to keep testing but it will not be on the same level of development as the sculpting tools.
Model room's turn in development comes on 2022, where we plan on improving the overall functionality and experience.

If you haven't acquired Kodon yet, this is the time to add it to your wishlist since there will be a release discount running!
Development of Kodon will continue after release with more important and fun features to be added along 2022. Please look forward to it and be a part of the Kodon journey!

 

Edytowane przez gryzon
  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, gryzon napisał:

Za dwa dni wchodzi Kodon 1.0. Polecam sprawdzić to narzędzie sculptingowe na VR, bo to jest zupełnie inny feeling niż Medium. Claybrushe chociażby przypominają bardziej ZBrushowe. 

image.png.e0f2d92e0936dc759934ea3d27f4d052.png

 

Jaki masz do tego zestaw vr? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej kupić używkę za pół ceny od jakiegoś znudzonego dzieciaka i wymienić gąbkę. Ja tak zrobiłem.

@michalo To ostatni sprzęt od Oculusa. Ma spoko rozdzielczość. Kolejna generacja wyjdzie dopiero pod koniec 2022. Są inne lepsze google z większym polem widzenia i rozdzielczością ale koszt to grubo ponad 10k. Questy2 kupisz za 1/10 tej ceny. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Skyrush napisał:

było na roadmapie dla maxa, ale zniknęło 237631447_BrushToolsRoadmapfuturepreview.png.2fe659993e29a8904369e43dc3daca27.png

Czy ja dobrze rozumiem że Mudbox będzie też Maya? Pomysł mi się podoba bo łatwo będzie fixować coś na szybko na taśmach produkcyjnych. Natomiast główna robota w nim to na pewno odpada. Już na ten moment jak odpalam Mayę i widzę jak to wszystko jest leciwie zdokowane w tych oknach, nie wspominając o czasie uruchamiania samego softu. Urusł potworek Frankensztajnek. 

Edytowane przez gryzon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minutes ago, gryzon said:

Czy ja dobrze rozumiem że Mudbox będzie też Maya?

Nie nie będzie, zaczęli dodawać scuplt z 5 lat temu i od razu skończyli po przeniesienu w zasadzie samych pędzli do rzeźbienia, od kilku wersji nic w tej dziedzinie nie dodali i jak im się nie odwidzi to już tak zostanie aż wpadną na nowy pomysł co by tu jeszcze kupić i dokleić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Nezumi napisał:

Moze ma biurko do pracy na stojaco...

@Sebazx6rkamere z perspektywa poprawna to ZBrush juz ma od kilku wersji.

nie ma. Przesun model ze sorka swiata i sie przekonaj. Lub porob modele w roznej skali. 
To co dodali to sciema. Perspektywa wciaz jest na zasadzie latice. 2,5D

4 godziny temu, gryzon napisał:

.... ale da się z tym żyć. Mi bardziej chodziło o rzeczy które przyśpieszają modelowanie, sculpting, przetwarzanie tych rzeźb, łączenie, generacja siatek, projekcja. ...

 

Tak w tym sie zgodze.

Cytat

No ale co z tego że ma layery i maski i toole jak nie ma nawet ułamka arsenału ZBrush który daje mi swobodę i możliwość szybkiego przetwarzania siatek pod produkcje. 

Zgadza sie. Praca raczej na gotowych rzeczach. Zetka do szybkiej iteracji imo super.

Cytat

Za dwa dni wchodzi Kodon 1.0. Polecam sprawdzić to narzędzie sculptingowe na VR, bo to jest zupełnie inny feeling niż Medium. Claybrushe chociażby przypominają bardziej ZBrushowe. 

Kondon. Dawno nie używałem a tu proszę upgrade ... 
p.s. tak to tylko żart 😜

 

Cytat

Czy ja dobrze rozumiem że Mudbox będzie też Maya?

Adaptuja feautery. SCulpt tool jest rodem z mudboxa. Jest tez opcja z alphami. Przydalby sie jakis deformer na back and forwared subdyvision jak w Belnderze.
Raczej bym go nie traktowal jako Mudboxa raczej cos co pozwala robic fixy lub blendshapy.
Ja robie shotmodeling tym.

Edytowane przez Sebazx6r
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Kondon. Dawno nie używałem a tu proszę upgrade ... 
p.s. tak to tylko żart 😜

 

uuuu, polerujcie szkła na gwiazdkę.... 

Cytat
IMPORTANT NEWS.
We just wanted to come in here to let you all know that because of unforeseen situations we've had to postpone the release of V1.0, (which will still be ready for everyone by Christmas time) because we want to ensure that we have a solid build for you.
We will also be participating in the Steam Winter sale, so you get the chance to buy Kodon with a discount.
We're sorry about the delay, but we hope it will give us the time needed to provide you with a version of Kodon that you can be satisfied with.

 

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do gorącego tematu zbrusha. Kiedyś, jeszcze jak był mudbox, ostro reklamował się 3d coat. Próbowałem go ze 2 razy ale jakoś mi nie przypadł do gustu. Teraz ze łzami w oczach byłęm an ich stronce - sculpting hi poly, rendering pbr,

Galeria jest taka se, no ale program mało popularny. Ktoś tego używał bardziej na poważnie? Wie coś więcej?

Na youtubie podpatrzyłem, kurde, jedna może i się do niego uśmiechnę.. w razie w. 

@Nezumi 3dcat wycina dziury 🙂  

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Wracając do gorącego tematu zbrusha. Kiedyś, jeszcze jak był mudbox, ostro reklamował się 3d coat. Próbowałem go ze 2 razy ale jakoś mi nie przypadł do gustu. Teraz ze łzami w oczach byłęm an ich stronce - sculpting hi poly, rendering pbr,

3D Coat ciekawy. Niektórzy moi ziomkowie próbowali go i chwalili. Niektórzy używają z niego tylko retopo. Ja bym chętnie go liznął ale mam tyle innych palących rzeczy które trzeba by poznać, że nawet nie siadam bo nie wykorzystam tego potencjału w robocie. 

Cytat

@Nezumi 3dcat wycina dziury 🙂  

Hahahaha! 😄 

Edytowane przez gryzon
  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szokująca wiadomość z tą zetką.

@michalo 3Dcoat wyprzedził trochę swoje czasy. Dobry raczej do teksturowania i retopologii, w rzeźbie nie miał wydajności, chyba się nic nie zmieniło? M.in. substance painter zdążył zrobić karierę, a 3dcoat dalej jest na jakimś marginesie, dawno tego nie włączałem, ale sprawiał wrażenie przestarzałego. Nie ma nic porównywalnego z Zbrushem.

Ton Roosendaal mógłby w poczuciu odpowiedzialności i tej swojej wizji blendera, zrobić coś więcej dla rozwoju sculptu, dostając gruby hajs ze strony firm z branży gier komputerowych i zatrudnić kilku devów lub stworzyć jakiś większy team. Niestety tak się nie dzieje - w blenderze 3.0 dyntopo (a la dynamesh) nadal się tnie przy gęstych siatkach.

Czasy monopolu. Jak się popatrzy na szczyt rozwoju 3D i jaka była różnorodność w tworzeniu softów to się cofnęliśmy w rozwoju. Swoją drogą twórca sculptrisa też został w swoim czasie szybo wchłonięty przez pixologic. Ciężko się pływa jak w wodzie grasują rekiny.

Z dwojga złego, może lepiej, że to nie Autodesk.

Edytowane przez alex3d
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, michalo said:

@Nezumi 3dcat wycina dziury

Przesiadam sie!
😉
Tam chyba mozna nawet wyrzezbic dziure w voxelach 🙂Podchodzilem do 3DCoata kilka razy. Glowna wada innych softow do rzezbienia jest to, ze... nie sa ZBrushem. Brak "feelingu", brak tego szalenstwa w UI... Powiem szczerze - jesli Maxon podniesie ceny do nieosiagalnych to skorzystam z wersji perskiej AKA arrr arrr matey! 🤷‍♂️Jak podniosa troche cene to zaplace, nie mam nic przeciwko. Za bardzo sie przyzwyczailem. Jakby zetka przestala istniec w ogole to wtedy dopiero 3DCoat.

Przespalem sie z tym problemem i dzisiaj juz mam mniej apokaliptyczne wizje. Moze bedzie ok. Pierwsza reakcja byla totalnie paniczna. Cos jakby zona sie spoznila 15 minut a my zaczynamy wypelniac papiery rozwodowe. Albo po zauwazeniu plamki na dloni chwytamy za pile zeby reke odciac bo "na pewno rak!". Gleboki wdech, wydech... spokojnie.. To nie koniecznie oznacza cos zlego. Koles ktory zmienil swiat 3D, wymyslil ten program raczej nie jest jednoczesnie kretynem, ktory sprzeda byle komu, podpisze byle co i zabije soft ktoremu poswiecil trzecia czesc zycia. To wciaz moze sie kiepsko skonczyc, nie jestem naiwny ale tez nie ma co przesadzac z wizjami konca swiata.

  • Haha 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@NezumiTeż mi trochę ulżyło na drugi dzień. Jutro będzie jeszcze lepiej. A dzisiaj dokonałem zakupu koszulki, czapki i rękawiczki mocy z ich strony. Brakowało badzików, Out of stock. Ponieważ muszę mieć jakiś namacalny rekwizyt z okresu Pixologic ZBrush. Więc jak umrę to do trumny macie mnie ubrać w ten strój i na nagrobku napiszcie "Wojownik ZBrusha" a na dole drobniejszymi literkami "...w pogoni za artem..." albo "żył aby tworzyć" 

  • Haha 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sadan vague napisal na fejsie, ze gadal z pixolami i plany sa dobre 🙂 i zeby sie nie przejmowac, troszke mnie uspokoil 🙂 

Gosc jest specyficzny, wiec byle pierdololo na 100% by go nie uspokoilo 🙂 i napisalby co mysli naprawde 🙂 

https://pixologic.com/announcement/?fbclid=IwAR2zVJnivc-YvOnp4YE3b2lY-pWXljEc7ysu-a1EqFS3EEfxiMmBXuJQvjc

image.png.801486698e35593ad7c84d3b430bfa87.png

  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gadalem troche z Sadanem a propos sytuacji na Ukrainie zanim skasowalem Twittera... Zajebisty artysta i jako ze nie jest Muricaninem to mozna otwarcie pogadac bez obaw ze sie obrazi o cos 😄 Tak ze spoko news.
Wczoraj Jared Krichevsky i Matt Millard mieli streama i cos probowalem zagadac co sadza o sytuacji ale milczeli jak zakleci. Mimo ze bylo widac ze przeczytali pytanie.  Zobaczymy, powoli mi sie zmienia nastroj w druga strone - jeszcze troche i bede tez "thrilled and excited!" 🤣

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też wyluzowałem. Ceny cinemy nie są takie przerażające i jakby co będę bulił. Szkoda, ża nie przytuli mojego hajsu pixo. Może jakąś fundację stworzyć? 

Tak łatwo zbrusha się nie wyrzeknę.  A nauka nowego softu, który nawet nie ma połowy potrzebnych mi funkcji, to nie dla mnie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Nezumi napisał:

No to cos nowego. Quixel megascans TREES. Wygladaja zabojczo. Nadal nie wiem czy da sie z tego korzystac za free czy nie i czy moge w Mayi jakos czu tylko Unreal... W kazdym razie spoko wygladaja:

https://quixel.com/blog/2021/12/15/megascans-trees-are-now-in-early-access

Na razie tylku w UE, a potem z bridga to chyba gdzie chcesz ale już musisz wykupić subskrypcje. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

33 minuty temu, Mortom napisał:

Ktoś tam się pewnie odejdzie, ale profesjonaliści zostaną przy tym co proponuje Maxon. Było niebyło Blender to nie Zbrush i raczej nigdy nim nie będzie 🙂 

No raczej.. płacz i płać. Ja na pewno zostanę z zb. 

Chyba, że dopadnie mnie kryzys. Ale to zawsze sobie zostawię jakąś wieczystą licencję. Np tą teraz.. 

Tak jak z PS. Kto używał jego wszystkich funkcji nie skorzystał raczej a Affinity, bo jemu jednak jeszcze brakuje. Ja mam affinity i mi w 100% wystarcza ale są tacy, co pomimo najszczerszych chęci widzą jeszcze w nim braki, które nie pozwalają na przesiadkę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po prostu nie wierze, ze ci co na powaznie, zarobkowo pracowali na ZBrushu rozwazaja Blendera. Ci co mowia o przesiadce to ludzie, ktorzy albo nie znaja ZBrusha, albo nie znaja Blendera. Nie ma opcji, ze ktos, kto pracowal na jednym i drugim doszedl do wniosku, ze sa to porownywalne softy jak chodzi o sculpt.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Destroyer napisał:

z grup facebookowych 🙂 ciekawe ile osób rzeczywiście zerknie na blednera w tej sytuacji, podejrzewam, że tylko garsteczka  

wbEQTMC.jpeg

Heh, no coś w tym jest. Blender nie będzie na tyle atrakcyjny jak ta dziewczyna, ale gdyby Ton teraz zaczął działać w temacie to mógłby sporo osób zainteresować sculptem w B i wszyscy by na tym skorzystali mając jakąś alternatywę. Na zasadzie: Hej słuchajcie od 30 lat walczę z monopolem w branży 3D i blender nie jest narzędziem porównywalnym z zetką, ale zaczynamy tworzyć team odpowiedzialny za wydajność sculptu. Gdyby to (wydajność) było porównywalne to brak niektórych narzędzi, nie byłby taki straszny. Cycles ostatnio po przeprojektowaniu kodu śmiga całkiem szybko. Chociaż mam nadzieję, że Zbrush jakoś przetrwa ten moment. Sculpt w Blenderze nigdy nie był priorytetem nr 1.

Edytowane przez alex3d
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blender nie ma zadnego priorytetu. Wszystko jest rozwijane na zasadzie badz chwilowych impulsow badz szczesliwych trafow, kiedy pojawia sie ktos kto czyms sie chce zajac. Nigdy nie widzialem zeby Ton zatrudnil kogos z wlasnej inicjatywy do konkretnej pracy. Zawsze najpierw sie pojawial pasjonat jakiegos tematu - jak Dobarro -  i dopiero pozniej ewentualnie proponowano mu prace. Dlatego od lat mowie ze rozwoj Blendera jest chaotyczny. Zalezy od takich wlasnie slepych trafow i ich chwilowych fascynacji. Zeby jeszcze rozwijali ten soft rownomiernie ale nie - jak jest moda na geometry nodes to wszystkie programistyczne sily sa rzucane na to pole a reszta jest olana. W 3.0 nie ma ZADNYCH usprawnien rzezby ani samego modelowania. Oczekiwanie, ze Ton zatrudni kogos do rozwoju sculptu jest rownie naiwne jak oczekiwanie, ze Maxon bedzie kontynuowal darmowe updaty 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nezumi Ton już nie ma takiej swobody jak kiedyś, te granty wymuszają jakieś działanie, ale w większości się zgadzamy. Kwestia czy komuś zależy, na tym kierunku, np. takiemu Epicowi czy nie. Takie przechwyty softu są dobre o ile przechwytuje się ludzi. Jest jakieś info na ten temat i za ile Maxon to kupił?

Edytowane przez alex3d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, przy wersji 4R7 powiedzieli ,ze przebudowuja soft i ze nastepna wersja bedzie juz platna.
- dali d... wiec zarzucili ludzi duza iloscia addonow...
- teraz doszly do wniosku ze wola podcierac sie dolarami wiec sprzedali....
- z G bicza nie ukrecisz... chodzi i zaplecze backend choc i front end xD kwiczy , ale sie przyzwyczailismy.

Interesuje mnie jak bedzie ze strona pixologica i naszymi lecencjami czy bedziemy musiec cos przenosic. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez szukalem ale nie znalazlem za ile 🙂
A Ton wielokrotnie podkreslal ze ci co daja kase nie maja wplywu na to, na co sie ja wydaje w Blender Institute. Kiedys zagadal do mnie koleszka co pracowal w BI przez pol roku. Nie mam jak zweryfikowac tego co mowil ale pokrywa sie to z tym co mozna zaobserwowac. Ton i jego druzyna zaufanych zyje sobie wygodnie i nie chca za bardzo nowych w ich grupie. Jak dostali ta kase od Epica to sie Ton rozkrecil ze zatrudni managerow projektow, ze oczysci kod, ze uzupelni dokumentacje zeby nowi programisci mieli latwiej. Planow bylo co niemiara. A skonczylo sie jak zwykle. Managerem zostal Felinto, kolesiem od wszystkiego Vazquez, kaska poszla na "development" czyli dla nich. Robia co chca, kiedy chca. Stronka "jobs" wiecznie ma
"There are currently no open positions at Blender." https://www.blender.org/jobs/ , mimo ze co chwile sie chwala jak to dostaja nowe datki z kazdej strony. Kasy coraz wiecej ale team sie nie powieksza 😉 Grube sciemy tam odchodza z tym calym open source, ale zostawie juz temat.
Nie moge sie doczekac wiekszej ilosci info o tym przejeciu Pixologic przez Maxona. Blender niech sie tam gotuje w tym swoim kotle na wolnym ogniu.

@Sebazx6rMam nadzieje ze nie bedzie zadnych psych bo dopiero co przedluzylem o pol roku licencje z miesiac temu. Moze dla wielkich tego swiata to nie jest duzo kasy ale nie jestem Blender Institute zeby mi ludzie za nic dawali kase 😉

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Nezumi napisał:

 

@Sebazx6rMam nadzieje ze nie bedzie zadnych psych bo dopiero co przedluzylem o pol roku licencje z miesiac temu. Moze dla wielkich tego swiata to nie jest duzo kasy ale nie jestem Blender Institute zeby mi ludzie za nic dawali kase 😉

Ale co niby ma być? Napisali w FAQu, że w licencjach się na razie nie zmieni. Dopiero co wyszła nowa więc jest rok spokoju. 

Pewnie też dla tego czekali z ogłoszeniem Maxona,  żeby spokojnie wydać nową wersję, a kolejna już płatna pod nowym szyldem.

Teraz wypatrywać podwyżek dla nowych użytkowników...

 

  • Like 1
  • Sad 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Mam nadzieje ze nie bedzie zadnych psych bo dopiero co przedluzylem o pol roku licencje z miesiac temu. Moze dla wielkich tego swiata to nie jest duzo kasy ale nie jestem Blender Institute zeby mi ludzie za nic dawali kase 😉

Ja mam stalkę. Kupiłem w wersji 4R6 mimo ze 4R7 mialo byc ostatnie bezpłatne.  Odkupiłem za  2k pln. To nie to samo co miesięczny abonament. A używam ostatnio dość rzadko by mi taki biznes się opłacał. Używanie sculptris mode mocno uelastyczniło konceptowanie.

Edytowane przez Sebazx6r
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Sebazx6r napisał:

Powiem tak, przy wersji 4R7 powiedzieli ,ze przebudowuja soft i ze nastepna wersja bedzie juz platna.
- dali d... wiec zarzucili ludzi duza iloscia addonow...
- teraz doszly do wniosku ze wola podcierac sie dolarami wiec sprzedali....
- z G bicza nie ukrecisz... chodzi i zaplecze backend choc i front end xD kwiczy , ale sie przyzwyczailismy.

Interesuje mnie jak bedzie ze strona pixologica i naszymi lecencjami czy bedziemy musiec cos przenosic. 

Development ZBrusha był mniejszy niż większość ludzi przypuszczała. To prawdopodobnie był naprawdę bardzo mały zespół. Zaskakujące że w takich warunkach soft 2,5D na którym głównie robiło się ilustracje ewoluował jako taki tęgi modeler do organiki i stał się industry standardem. Potem nagroda akademii filmowej, to trochę niesamowite jak by porównać z rozwojem innych softów, prawda? Mały team małe możliwości. Jeśli Maxon naprawdę zwiększy ich możliwości i pozwoli im się rozwinąć to oby dla dobra wszystkich. 

Edytowane przez gryzon
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Team byłby większy gdyby brali kasę za update'y. Kurcze, jakoś nie mogę tego pojąć, tyle lat za free. 

Industry standard, w wielkich produkcjach. Najwięksi w branży go używają.  Mniejsze programy od zbrusha zarabiały przez ten czas a oni rozdawali go za free - przy okazji namnażające użytkowników.

Szkoda, że z tej bazy skorzysta Maxon bo decyzje będą należały do nich. Jakby zrobili to Pixo to mogli by mieć 2 albo 3x większy dev team. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności