Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

@EthicallyChallenged

W dniu 21.07.2022 o 09:40, EthicallyChallenged napisał:

@Nezumi Mogło być gorzej!

1. Przynajmniej miałeś przywilej oglądania prezentacji zorganizowanej przez Poważną Firmę (tm), a nie bandę amatorów/komunistów ze środowiska FOSS

Hehe niedaleko pada jabłko od jabłoni...albo komunistów z FOZZ 🙃

images?q=tbn:ANd9GcRwkBhHSoVE1IpA96DhbSA

Edytowane przez alex3d
  • Haha 1
Napisano

Z tym ZBrushem to już zaczyna się sranie w banie

WHY?
 
  • ZBrush: Enjoy subscriber benefits. Stay up to date with the latest ZBrush developments and Maxon One integrations
  • Maxon One: Expand your toolkit to our complete collection of amazing applications.

tyle, że żadnych benefitów jeszcze nie ma. Co z tego, że zaoszczędzisz 50% z subskrypcji jak nic z tego miał nie będziesz.

 

Z faqa wynika, że nie stracimy licencji 
Will I be able to continue using my ZBrush perpetual license?

Absolutely! ZBrush perpetual licenses never expire and ZBrush perpetual customers who purchased between December 30, 2020 and December 29, 2021 are entitled to free updates for one year from their purchase date.

Ale to jest stary faq, jeszcze z początku przejęcia pixo.

 

Wątpię czy kto kolwiek już wykupiłsubskrypcję.. ale fajnie było by wiedzieć czy to nowa instalka i można używać 2 wersje jak to było do tej pory? Czy stare blokują? 

 

 

 



 

  • Like 1
Napisano
Godzinę temu, dm_ napisał:

Free and open-source software

 

Ale nie przejmuj się, ja przez 3 miesiące próbowałem rozszyfrować DCC

No to moja kolej spytać, co to takiego. Department of Cannabis Control? Digital Covid Certificate? A może Delgado Community College?🤔

  • Haha 1
Napisano

Czuję się teraz jak ekspert od dziwnych skrótów

 

Digital Content Creation

czyli podchodzą pod to wszystkie programy CG Max, Maya, Blender, ZBrush itd.

 

Czasem Destroyer coś pisał w swoich elaboratach używając tego terminu np. że coś jest najlepszym DCC w swojej kategorii a ja nie wiedziałem o co chodzi ale teraz już wiem

  • Like 3
  • Thanks 1
Napisano
6 minut temu, dm_ napisał:

Czuję się teraz jak ekspert od dziwnych skrótów

 

Digital Content Creation

czyli podchodzą pod to wszystkie programy CG Max, Maya, Blender, ZBrush itd.

 

Czasem Destroyer coś pisał w swoich elaboratach używając tego terminu np. że coś jest najlepszym DCC w swojej kategorii a ja nie wiedziałem o co chodzi ale teraz już wiem

notepad też, ściśle rzecz biorąc 😜

  • Haha 2
Napisano (edytowane)

 

Promki na 3DCoat. Zajmie mi troche rozgryzanie tego softu bo w przeciwienstwie do ZB ciezko o tutoriale ale na ich kanale na YT jest tego troche. Pod wieloma wzgledami sofcik zaskakuje pozytywnie. Na razie jade na learning edition, z kaska nie za wesolo wiec nie moge teraz kupic, ale cos mi sie wydaje ze sobie go zafunduje w pozniejszym terminie. W pracy na razie srednio by mi sie przydal bo jak klient daje i wymaga plikow z zetki to chocby nie wiem co musze uzywac ZBrusha, ale chce zobaczyc gdzie mozna 3DC wykorzystac - szybki renderek, spoko retopo, fajne UVki i to rzezbienie wcale nie jest takie zle... Jak ktos ma kaske teraz to spora znizka na perpetual.

A tak wygladaja ograniczenia wersji darmowej, po zakonczeniu triala. Zasadniczo jest to wiecej niz wystarczajace zeby sie softu nauczyc i zdecydowac czy nam pasuje czy nie.

restr_cr.jpg.8db839771d939850d95a7eb0ed706e6b.jpg

Edytowane przez Nezumi
  • Like 3
Napisano

Właśnie miałem wspomnieć o tej promce. 100e to niezła zniżka. Updaty też nie są drogie bo 45 eur do 24 mc-a czyli kupujesz raz a update co 2 lata można pyknąć. Lepiej na tym się wyjdzie niż na rocznej subskrypcji.

Mam nadzieję, że sytuacja na Ukrainie nie zniszczy rozwoju softu. 

 

Też teraz nie kupię. Sytuacja z ZB jest zbyt świeża. Można poczekać ten rok do następnego summer sale lub do black friday. 

  • Like 2
Napisano (edytowane)
10 godzin temu, ca mel napisał:

Material Creator.
Wygląda póki co na prostą zabawkę, ale może się rozwinie.

https://www.youtube.com/watch?v=JrTR1Uxsl3k
 

Na razie jest to na poziomie proceduralnego MSpait'a w tym przedziale - ale kto wie w jaką stronę to pójdzie. Będę się przyglądał, choć do poziomu Substance jeszcze daleka droga... no ale powolutku, substance tez kiedyś miał wersję 1.0 🙂

Nie potrafię już sobie przypomnieć jak wyglądały początki SD. Ale chyba był bardziej napakowany.. no ale to był soft za SERIOUS MONEY więc z automatu musiał się czymś wyróżnić.  
Używał ktoś z was SD pierwszej wersji? Nie mogę się dokopać.. ja mam swojego jeszcze z 2018, ale na bank musiały być przecież starsze 🙂 

Edytowane przez Mortom
  • Like 1
Napisano (edytowane)

Tym razem to zły Autodesk daje coś za darmo 🙂 RV część dawniejszego Shotguna teraz Shotgrida przechodzi na opensource

https://adsknews.autodesk.com/news/rv-open-source

https://www.shotgridsoftware.com/rv/

 

 

 

-----------

A kolejną rzeczą jest realtimowy renderer Aurora też jako open source ale póki co jeszcze nie jest dostępny do ściągnięcia. Zobaczymy co to będzie warte 🙂

https://forums.autodesk.com/t5/engineering-hub-blog/aurora-a-real-time-path-tracing-renderer-that-enables-fast/ba-p/11322421?fbclid=IwAR2-3riD5E3snPlTsdV2COcvk4E4FZSTKS8TgxlMpIeOUbAVzcqL35Ura44

large?v=v2&px=999

 

---

https://opensource.autodesk.com/

https://github.com/orgs/Autodesk/repositories

 

 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
Napisano (edytowane)

Jak zly, korporacyjny Autodesk zintegruje ta Aurore w Mayi w viewporcie to bedzie ogien. Byloby super, bo jedyne czego mi brakowalo z Blendera to cos na kasztalt Eevee. Nic o tym nie pisza ale nadzieje mozna miec.

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
Napisano (edytowane)
59 minutes ago, Nezumi said:

Jak zly, korporacyjny Autodesk zintegruje ta Aurore w Mayi w viewporcie to bedzie ogien. Byloby super, bo jedyne czego mi brakowalo z Blendera to cos na kasztalt Eevee. Nic o tym nie pisza ale nadzieje mozna miec.

Prawda bo już od czasu Element 3d w AE od Andrew Kramera ludzie szydzili że takie industy standard 3d ma nieporównywalnie gorszy vieport od programu który nawet nie ma prawdziwego 3d 🙂 Lata mijają jak nie było tak nie ma, gdy najpierw w mudboxie a potem w maji zaczęli wprowadzać nowy vieport 2.0 to był ogień ale jak tradycyjnie się nie rozwija tego od 10 lat to zaraz viewport w houdinim maye dogoni 🙂 Kolejny psia jego mać sate of the art 3d software a jeszcze gorsze wyświetlanie niż w mayi 🙂 

Serio Blender ma tyle tanich gotowców do wszystkiego, że niemal przy co drugim projekcie się zastanawiam czy jest sens się szarpać z mayą czy hoduinim czy zapłacić te 15-50$ i mieć to samo w kilku kliknięciach 🙂 No lae inna filozofia i inne problemy w innych miejscach znowu USD i Material X mozę to trochę wygładzą ale to jeszcze kilak lat musi minąć żeby się to jakoś dotarło a do teog czasu mozę wszyscy umrzemy i problem się sam rozwiąże 😕 

 

---

A tak poza tym Krita 5.1 oficjalnie już wyszła 

https://krita.org/en/item/krita-5-1-0-released/

Edytowane przez Destroyer
  • Like 3
Napisano

W 47:51 jest w Mayi viewport z renderem z Unreal5... Ale jednak wolalbym zintegrowana ta Aurore niz musiec pewnie instalowac calego Unreala krowiastego, tylko po to, zeby miec fajniejszy viewport w Mayi... Zobaczymy co z tego wyjdzie. Pewnie i tak przyjdzie czekac minimum do wydania Mayi 2024...

Napisano
38 minutes ago, Nezumi said:

W 47:51 jest w Mayi viewport z renderem z Unreal5... Ale jednak wolalbym zintegrowana ta Aurore niz musiec pewnie instalowac calego Unreala krowiastego, tylko po to, zeby miec fajniejszy viewport w Mayi... Zobaczymy co z tego wyjdzie. Pewnie i tak przyjdzie czekac minimum do wydania Mayi 2024...

Ale to też będzie zależało od integracji poszczególnych rendererów bo w mayi masz teraz inne wyświetlanie maetiałów i świateł czy to masz materiały w armoldzie, w standardowych majkowych starych materiałach, w shadre fx, w redshifcie czy jeszcze czym innym a tak na dobrą sprawę to nic do końca nie gada z resztą. Np w redshifcie jak dasz materaiał sprite to masz szary obiekt i nie wyświetla nic nawet koloru a co dopiero tekstur. - oficjalne obejście to podpięcie do slotu renderowania materiał redshifta a do wyświetlania materiał standardowy mayi- minus to dodatkowa ręczna robota, widok vieporcie nijak ma się do rzeczywistości, połowa funkcji z redshifta nie jest wspierana, customowe nody z redsifta nie są wspierane, a dodatkowo np jeden materiał używa transparency a drugi opacity więc tworzy się dużo więszą hierarchię materiałów niż trzeba tylko po to żeby mieć half ass solution z jako takim wyświetlaniem 🙂 And to add insult to injury jak majce coś się pokaszani a to dość częste zjawisko to często pogubi te połączenia i np wywali materiał redsifta a zostaje tylko podglądowy standardow mayi, puścisz render na noc a rano masz śmierdzącą kupę i stres bo cos się pokaszaniło i nie ma pracy a jak jeszcze przeczyściłeś scene z automatycznym usunięciem nieuzywanych materiaow to i materiłąu zupełnie nei ma w scenei i trzeba ratować z poprzednich sejwów jeśli tam jest ostatnia wersja albo robisz znowu z ręki. Tyle razy mi to już krwi napsuło że najczęściej nie robię takich podglądów wcale tylko na chwilę podpinam zwykły shader a potem wracam do szarego i jest bezpieczniej 🙂 Dużo mam takich "trick workflow" któe skłądająsięna nie używaniu fukcji które są nieprzewidywalne i często zawodzą szczególnie w najmniej odpowiednim momencie, dojdzie w końcu do tego żeby uniknąć problemu uniknę odpalania majki w ogóle 😛 

  • kekw 1
  • Haha 1
Napisano
2 minuty temu, Destroyer napisał:

Np w redshifcie jak dasz materaiał sprite to masz szary obiekt i nie wyświetla nic nawet koloru a co dopiero tekstur.

i tak już pracuję w ipr obojętnie jaki to silnik jest, jedynie w blenderze evee potrafi wyświetlać ~90% nodów bez potrzeby pełnego renderowania 🙃

  • Like 1
Napisano
5 minutes ago, Skyrush said:

i tak już pracuję w ipr obojętnie jaki to silnik jest, jedynie w blenderze evee potrafi wyświetlać ~90% nodów bez potrzeby pełnego renderowania 🙃

Chyba najlepsze rozwiązanie ale też taki ipr to potrafi mielić i trochę trwa do pierwszego piksele, karta wyje, komp się grzeje, viewport stęka tak że czasem przesunięcie obiektu ma feeling jakby dużo ważył 🙂  

Dla mnie ten vieport UE gdyby był pełnosprawny to by już wystarczył, czasem robię proste rzeczy i nawet w UE mógłbym renderować ale z kolei tam ustawianie tego wszystkiego to, przerzucanie maya UE to tak średnio, był/ jest jakisplugin co miał przerzucać meriały z arnoalda do UE i linkować ale od zapowiedzi mijały miesiace i chyab nadal tego nie wydali a już przestałem obserwować bo zaraz będzie usd, hydra czy inne połączenia i pewnie przestanie to być potrzebne 🙂 Kilak dni temu wyceniłem malutki projekcik tak prosty, że jak go dostanę to zacisnę zęby i spróbuje go zrenderowąc w całości w UE żeby się jakos otrzaskać z całym workflowem na czyś prostym co w razie potrzeby mogę szybko uratować w majce czy nawet samym AE więc rysko małe 🙂 

  • Like 2
Napisano
8 minutes ago, Skyrush said:

No wydaje mi się że USD i hydra to będzie gamechanger, jeszcze tylko rigging między dcc w nim ogarnąć xD

O Panie! z rigowaniem to już bym nie liczył na coś co szybko jeśli w ogóle przejdzie bo to kilka razy bardziej techniczne i myśleliby wprowadzić ujednolicony standard w nodach do rigowania i tym trzeba by było rigowąc od początku do końca żeby była wymiana sensowna pomiędzy softami 🙂 Czarno to widzę 🙂 tzn jest jakiś human IK jak w motion builderze ale każdy soft ma swoje triczki, nody, skrypty i czego tam nie ma więc żeby to przenieść na inny to tytaniczna praca 🙂 przenieść szkielet postaci ze skinem i wypaloną animacją  i autoriger to jeszcze jeszcze ale cały rig to nie uwierzę jak nie zobaczę 😄 

Napisano (edytowane)
16 minut temu, Destroyer napisał:

z rigowaniem to już bym nie liczył na coś co szybko jeśli w ogóle przejdzie

I wchodzi bifrost cały na biało, jak AD to dobrze rozegra to MOŻE im nawet wybaczę zabicie XSI, ICE już miał coś podobnego, gdzieś na githubie są compoundy do bifrosta do riggowania(jakieś deformery,itp), ale na razie jest problem z wymianą danych pomiędzy maya>bif>maya to jest ten bottleneck, ale ma to potencjał wszystko w rękach AD😛 
Śledzę sobie na yt czy discordzie bifrostowym co tam ludzie wyczyniają i naprawdę można niezłe rzeczy wyczarować, ale ux tego graphu jest mierny, zero jakiejkolwiek organizacji, totalne poplątane spaghetti się robi.
Najlepiej jak by zrobili nowe dcc na bazie bifrosta

tu jest fajne prezentacja 

ale trzeba mieć trochę wiedzy z maty i programowania w tym bifroście ;(

Edytowane przez Skyrush
  • Like 2
Napisano (edytowane)
4 hours ago, Skyrush said:

jak AD to dobrze rozegra

weeel 😉 Jak policzymy wszystko co AD dobrze rozegrał to już można zapomnieć 😛 Robili port bifrosta do 3dsmaxa i to dawało nadzieję żeby bardziej ze sobą zbliżyć te softy i jakąś wymianę danym między nimi fajną zrobić ale projekt ubili. Ja bifrosta nie śledzę, śledziłem z rok czy dwa i nie napawał optymizmem na tyle że całkiem porzuciłem temat i nadzieję 😛 Jak się uda to super ale jak się nie uda to nie będzie rozczarowania 🙂 To już bardziej wierzę ze bledner zrobi everything node i to jakiś będzie działało a całe communty i tych kilku szalonych wymiataczy zrobi gotowe narzędzia do niemal wszystkiego za grosze i takei stare dziady jak ja też będą mieli łatwej bez wizualnego programowania 😛 

Edytowane przez Destroyer
Napisano

@Destroyer O stary, piszesz o Autodesce (slusznie) ale jak policzyc wszystko co Blender doprowadzil do konca i doszlifowal to tez wyjdzie podobnie. Za pare miesiecy Ton sie obudzi spocony bo mu sie przysni jakas wizja i bedzie nowy, REWOLUCYJNY projekt a "everything nodes" bedzie przypominalo Pripyat opuszczony po awarii w Chernobylu. Deweloperzy w 5 minut przeskocza na nowy, wspanialy temat, w 10 minut wyjdzie pierwsza Alpha-preview-proof-of-concept-build, w 15 minut Daniel Bystedt doda jakis zajebisty "test" na Twitterze a pol godziny pozniej malo kto bedzie pamietal ze byl taki projekt jak everything nodes 😄

Co do viewportow to z Arnoldem niby zintegrowanym jest to samo. Dasz jakis troche bardziej skomplikowany shader i masz czarny ksztalt po prostu 😄Eevee faktycznie spoko jest, nie musze sie zastanawiac bo materialy odwzorowane OK. Jest tylko jeden minusik - cala reszta Blendera 😛

Napisano

@Nezumi chyba każdy może z łatwością narzekać na soft w którym pracuje bo do lat widzi jego bolączki i go uwierają przy pracy. Gdy trochę bardziej siedziałem na forum houdineigo to tam też ludzie trochę narzekali na jego niedoskonałości więc chyba nikt się nie uchroni od tego 😛  Ale jak człowiek tak ponarzeka to od razu jakoś trochę lżej, nic się nie zmieni bo to narzekanie nie trafi do ludzi co mogliby to naprawić ale mózg i tak nagrodzi za wysiłek i można powiedzieć że się próbowało zwrócić uwagę na problem 🙂  Inna sprawa, że zgłaszanie problemów a nie daj boże pomysłów na usprawnienia na oficjalnych kanałach też jest niemal zawsze ignorowane to na jedno wychodzi 🙂

  • Like 1
Napisano
16 minutes ago, Destroyer said:

maya update 2023.2 performance i tangent controls wyglądają spoko a bluepencil próbuje gonić blendera? 😛 

https://help.autodesk.com/view/MAYAUL/2023/ENU/?guid=GUID-1A978C1B-76AB-4324-B786-EBE06AB8B3D8

Jestem przekonany ze twoja uwaga o Blenderze jest wyjatkowo cyniczna prowokacja majaca uderzyc we mnie osobiscie i sprowokowac do polemiki. To - nie bojmy sie tego slowa - haniebne porownanie ma na celu dalsze sklocanie srodowisk zwiazanych z 3D i eskalacje juz i tak skrajnej polaryzacji.

😉

Wczoraj mialem moment, gdzie pomyslalem sobie "normalnie jakby specjalisci od blenderowego UI to planowali", kiedy szukalem "create curve" w Mayi i nie umialem go znalezc w menu "Curves" bo jest osobno w menu "Create". Wyglada jakby Autodesk zostal zinwigilowany przez Pablo ktory podmienil plany UI na swoje... Niby ma to sens, a jednak jest niewygodne.

  • kekw 2
Napisano (edytowane)

@Nezumi 😄 no maya industry standard ma dużo irytujących rzeczy, ostatnio pracuję nad cięższymi scenami to mnie krew zalewa cały czas. Ot maja sobie nagle z nienacka zniknie ot tak, nie crush co czasem zapisze scenę po prostu nagle jej nie ma i pracy też nie. Albo puszczam samochodzik po krzywej i jakoś tak się wykręca we wszystkie strony bez ładu i składu, lekko modyfikuję krzywą to przeskakuje tam gdzie być powinien, zmieniam sposób przeliczania scenya dg, paraller, gpu overide i nic nie pomaga. usuwam połowę punków gdyby były zduplikowane, prebudowuje krzywą i co tam sobie nie wymyślę i nadal coś nie działa. W końcu rysuję nową krzywą i działa od razu ale dobre pół godziny zmarnowane na taką pierodłę i czasem to jedna taka pierdoła za drugą na najprostszych rzeczach się wywala to mam ochotę tą całą grafikę rzucić w pizdu 🙂 Za często moja praca to nie "artystyczne" robienie czegokolwiek tylko rozwiązywanie jednego problemu za drugim żeby w ogóle coś było 🙂

A co do blue penicil to serio niby to jest takie tylko do komentowanie sceny a robią jakieś gradienty, przerocystośći i takie jakby artystyczne pierdoły jakby serio chcieli iść w stronę gresse pencil ale klasyczną drogą czyli maksymalnie na odpierdol jak to tylko możliwe 🙂 

 

 

Edytowane przez Destroyer
  • kekw 4
Napisano (edytowane)

Mroki z tym autkiem. Moze to jest prawdziwe AI ktore ma swoja swiadomosc i chce jechac gdzies indziej a nie gdzie mu kazesz..? 😄

Jak narzekac, panie, to narzekac. Ze swojej strony powiem, ze nie wiem dlaczego jak mam wlaczona symetrie to jak dam extrude kursor zmienia sie w taki bezsensowny z jedna osia tylko, jakos losowo wybrana czy cholera wie co a bez symetrii kursor jest normalny... Ewidentnie da sie wszyskie operacje przesuwania, obracania, skalowania przeprowadzic przy wlaczonej symetrii wiec po cholere zmieniac go na jakies dziwactwo. 

Wciaz mam czesto tak, ze zastanawiam sie "czy to ja czegos nie kumam jeszcze w Mayi czy tak jest to rozwiazane 🙂

A to z grease pencil i blue pencil - obydwa mnie osobiscie sa tak samo potrzebne. Wcale 😄 Moze animatorom sie to przydac, ale te duperele z przezroczystoscia, pedzlami... Meh. Jak juz cos maja kopiowac z Blendera to wolalbym odpowiednik Eevee. Cokolwiek co w viewporcie pozwala miec choc troche podobne materialy do tych z Arnolda 😄

Edytowane przez Nezumi
Napisano
48 minut temu, Destroyer napisał:

@Nezumi 😄 no maya industry standard ma dużo irytujących rzeczy, ostatnio pracuję nad cięższymi scenami to mnie krew zalewa cały czas. Ot maja sobie nagle z nienacka zniknie ot tak, nie crush co czasem zapisze scenę po prostu nagle jej nie ma i pracy też nie. Albo puszczam samochodzik po krzywej i jakoś tak się wykręca we wszystkie strony bez ładu i składu, lekko modyfikuję krzywą to przeskakuje tam gdzie być powinien, zmieniam sposób przeliczania scenya dg, paraller, gpu overide i nic nie pomaga. usuwam połowę punków gdyby były zduplikowane, prebudowuje krzywą i co tam sobie nie wymyślę i nadal coś nie działa. W końcu rysuję nową krzywą i działa od razu ale dobre pół godziny zmarnowane na taką pierodłę i czasem to jedna taka pierdoła za drugą na najprostszych rzeczach się wywala to mam ochotę tą całą grafikę rzucić w pizdu 🙂 Za często moja praca to nie "artystyczne" robienie czegokolwiek tylko rozwiązywanie jednego problemu za drugim żeby w ogóle coś było 🙂

A co do blue penicil to serio niby to jest takie tylko do komentowanie sceny a robią jakieś gradienty, przerocystośći i takie jakby artystyczne pierdoły jakby serio chcieli iść w stronę gresse pencil ale klasyczną drogą czyli maksymalnie na odpierdol jak to tylko możliwe 🙂 

 

 

Przypomniało mi się, że kiedyś myślałem "skoro płacę ciężkie pieniądze (za coś) to ma to działać jak należy!" xD Ahhh ile razy myślałem, że robię coś źle, a okazywało się, że to program jest niedojebany- i tak jak mówisz, pół dnia straconego 😄 

Napisano
15 minutes ago, RaVirr said:

Przypomniało mi się, że kiedyś myślałem "skoro płacę ciężkie pieniądze (za coś) to ma to działać jak należy!" xD Ahhh ile razy myślałem, że robię coś źle, a okazywało się, że to program jest niedojebany- i tak jak mówisz, pół dnia straconego 😄 

Ta ale dobrym lekarstwem dla mnie osobiscie jest odpalic na chwile Blendera. Zaraz wracam do Mayi zadowolony i przymykam oko na niedorobki 😛

  • Haha 1
Napisano (edytowane)
31 minutes ago, Nezumi said:

Wciaz mam czesto tak, ze zastanawiam sie "czy to ja czegos nie kumam jeszcze w Mayi czy tak jest to rozwiazane 🙂

Mam tak samo czasami 🙂 najczęściej nie kumam jaki jest proper workaround a nie co miało być a nie ma 🙂 

Albo te nowe booleany z historią to taki mega new feature, to robię boxa i wycinam dziurę innym boxem, i działa super, no to biorę tego którego używam do wycinania dziury i extruduję ściankę żeby zobaczyć jak ładnie się ta cała historia przenosi dalej i już artefakty walą na prawo i lewo, nosz kurrrr 😄 

Chciałem pokazać jak źle to działa to mi się jeszcze świeżutka nowa maja wywaliła do pulpitu, nie crush tylko okno zniknęło i uj 🙂 To przecież te stare skrypty co robiły to od lat naokoło działają o niebo lepiej, tzn nie ma jednego ładnego okna i porządku ale dwa boxy to zadziałają wraz z historią 🙂 I jak tu ufać w nowe featersy i ich używać jak nowe nie działają stare, stare też nie działają 🙂 

 

Drogi audoesku dlaczego samochodzik nie jedzie po kresce? 

Szyny byłe złe a podwozie, podwozie też było złe 😄

Also fuck you that's why 🙂 

 

 

Edytowane przez Destroyer
  • Haha 1
Napisano
35 minutes ago, Nezumi said:

Jak juz cos maja kopiowac z Blendera to wolalbym odpowiednik Eevee. Cokolwiek co w viewporcie pozwala miec choc troche podobne materialy do tych z Arnolda 😄

A ić Pan z tym, ile to lat mija i nie jest lepiej tylko chyba nawet gorzej z tym, na ślepo się pracuje trochę albo trzeba robić drugi materiał do samego wyświetlania gdy np robisz uvałki czy chcesz pokazać przezroczystość itd. W silnikach do gier realtimowe gi, raytracing i co tam jeszcze a w mayi to masz wyświetlimy ci z grubsza geometrię i może sieprogram nie wywali i  znaj łaskę pana 🙂 Why? becouse fuck you that's why 🙂 

  • Haha 2
Napisano (edytowane)

A co to takiego? Maya za punkty? Czy cos? Pelna czy nie? Taniej od Indie czy nie? Spoko reklama, tylko nie wiem o co chodzi 😄

Co do wyswietlania materialow w viewporcie to mi sie nie chce robic drugiego materialu, lece na czarnym blobie i gra muzyka. Sie przyzwyczailem jak do schodzenia po schodach w domu - kiedys zapalalem swiatlo w nocy jak szedlem do kuchni a teraz po ciemku, pol spiacy i z automatu. Czuje te schody po prostu . A tu w miare pamietam co tam za material dalem 😄

Ty, ale jak juz narzekamy (to takie odswiezajace po wiecznym wychwalaniu Blendera - kocham Maya Community! 🤣) to jak robisz material w Arnoldzie i masz ten podglad. Arnoldowy spoko, ale ten hardware mimo ze spoko przeciez w ogole nie przypomina materialu ktory robisz 😄 Nie wiem po co tam jest - ogladam zmiany od razy w viewporcie na obiekcie bo ten podglad to nie wiem co podglada...

 

edit:

A, juz widze ze ta Maya creative to ograniczona wersja, bez Bifrosta, bez Xgena itd.. Mam nadzieje ze nie zlikwiduja Indie bo sie potne 😉

Edytowane przez Nezumi
Napisano

Tokeny już były od dawno, potem lootboxy i kasyno 😄 To nie jest pełna maja, nie ma dynamiki ale ma więcej niż LT ale jak masz indie to nie ma co myśleć nawet  🙂 

  • Like 1
Napisano

Nie nie, tak tylko mnie zdziwil news. W ogole uwazam, ze o ile tansze wersje sa spoko bardzo, to te kastrowane sa bez sensu. Jesli juz kastrowac to albo za wrecz symboliczna oplate albo zrobic jakas wersje LITE za darmo po prostu. Wtedy to moze jakikolwiek sens miec.

Napisano

What is Maya Creative?
Maya Creative software includes sophisticated animation, modeling, and rendering tools to bring your vision to life.

Create lifelike animations with intuitive animation tools

Build detailed 3D models with a powerful modeling toolset

Render high-quality 3D images in fewer clicks

"In fewer clicks" - cieszmy się, że nie trzeba dopłacać. 

To jak to jest z cenami? 100 tokenów wychodzi 1,5k. Na ile to starczy przy tej wersji? 
warto się zainteresować chociaż by dla arnolda. 

  • Like 1
Napisano

Indie jest najlepsza opcja dla pojedynczej osoby. Za $290 na rok masz pelna Maye z Arnoldem, Bifrostem, XGenem... pelna sprawa.

Tokeny moga byc spoko dla jakiegos malego teamu, ktory na przyklad musi czasowo przyjac wiecej osob zeby pocrunchowac czy tam zrobic jakas reklame czy cos. kupujesz tokeny i zatrudniasz na krotko pare osob, konczysz zlecenie i czesc - nie musisz placic za licencje ktorych nie uzyjesz i tak. W takiej sytuacji widze tego sens.

Dla pojedynczej osoby Indie jest genialna. No i nic nie jest w niej obciete.

  • Like 1
Napisano (edytowane)
12 godzin temu, Destroyer napisał:

pracuję nad cięższymi scenami to mnie krew zalewa cały czas. Ot maja sobie nagle z nienacka zniknie ot tak, nie crush co czasem zapisze scenę po prostu nagle jej nie ma i pracy też nie

ta, składam scenę właśnie i jak z jajkiem trzeba się obchodzić. Zapisujesz plik i nagle 15 mash networków znika tak o xD i jak otworzysz plik to ni ma scatteru... Wszystko trzeba powoli robić poczekać 2 razy bo coś liczy i nie wiesz co, bo jak klikniesz za szybko to wyskakuje okienko “A software problem has caused Autodesk Maya to close unexpectedly”
Jeszcze w wiadomościach im pisałem że "super stabilny soft wcale się nie wywala i dobrze robią, dobrze wszystko" xD ale już mi się nie chce.
Ten soft, jak i max jest tylko industry standard, bo houdini jest za drogi, a blender nie obsługuje silników takich jak jak arnold, rs, czy vray i nie można na farmę tego wrzucić...
Taka norma dzienna mayi to ~10 crashów w ciągu dnia przy spokojnej pracy, jest stabilnie

12 godzin temu, Destroyer napisał:

czasem zapisze scenę po prostu nagle jej nie ma i pracy też nie.

a w C:\Users\username\Documents\maya\projects\default\scenes  patrzyłeś? bo tam czasami zapisuje

Edytowane przez Skyrush
  • Like 1
  • Sad 1
  • Haha 1
Napisano

Chłopaki dobry przekaz leci! A tak na poważnie, działam sobie na Indyku i cieszę się że mogę oddawać pliki .ma klientom i odczytywać pliki .ma. W sumie to jedne z najważniejszych funkcji jakie używam. No i Transfer Attributes bo tego nie ma w innych softach które mam a cholernie przydaje się w puzzlach pipelineowych. 

To co piszecie o zawodności na dużych scenach to zatrważające. Oni już chyba tego nie ogarną. Bezapelacyjnie ten rozklekotany wózek niech jedzie do końca... mojego lub jej. 

  • kekw 2
Napisano

Tak jak mówisz, do robienia assetów, riggów, animacji, ogólnie czegoś lekkiego jest ok, ale jak już trzeba z tego coś poskładać to kaplica. Nie wiem jak w dużych studiach to robią. Przynajmniej modelowanie itd mogę w blenderze robić 🙃

Napisano

można tez zapisywać kolejne iteracje scen żeby sobie wrócić jak coś się z plikiem stanie, ale jak plik waży 1GB, 5, 10, albo 30 GB i co zaraz robi ci się 1TB danych, a ssd nie jest z gumy. W Hudym np meshe nie są zapisywane w pliku i scena waży 2MB xD tak samo w clarisse. Wszystko masz czytane z dysku podczas renderu.

  • Wow 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności