Skocz do zawartości

Drobniejsze newsy, ciekawostki, misc


KLICEK

Rekomendowane odpowiedzi

Zbrush próbuje wygryźć Cyberpunka i wczoraj wyszła nowa wersja wprowadzająca kilka naprawdę fajnych usprawnień 🙂

 

https://pixologic.com/features/

 

jak zwykle wszystko jest wepchnięte pomiędzy inne opcje więc ciężko się na początku odnaleźć i jeżeli ktoś tak ja ja woli przeczytać niż oglądać to jest wszystko czarno na białym w dokumentacji

http://docs.pixologic.com/features/whats-new-in-zbrush-2021-5/

 

Należy updatować ZUpgrader'em

 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Totalne pierdoly"? Akurat w tym updacie praktycznie wszystko mi sie przyda.  Moze poza obsluga dziwnej myszki 3d 😄
Jak dla mnie wlasnie spoko update bo w zasadzie nie ma rzeczy, ktorych nie uzyje. Ciezko nazwac knife w Zmodelerze za "pierdole" - zajebisty dodatek. "Pfff kto uzywa zmodelera w ogole?! Ja to odpalam Maye, Blendera/cos tam..." A ja nie odpalam, bo mnie szlag trafia jak musze z jakas glupotka skakac po softach, przerzucac pliki itd. Podobnie z zamiana Z-kulek na krzywe - uzywalem caly czas tego skryptu, super ze jest to w waniliowym ZB teraz i mozna "loose ends" tez robic na raz a skryptem musialbym pojedynczo bo sobie nie radzil. Itd itp. Fakt, ze ja czegos nie uzyje zaraz w pierwszym modelu po updacie nie znaczy ze to cos jest niepotrzebna duperela 😉

Co do zabawnej kwestii "Blender kontra reszta swiata". Blenderowi fani powinni obejrzec kilka streamow takiego Michaela Pavlovicha zeby miec chociaz blade pojecie o tym co mozna i na ile sposobow zrobic w ZBrushu. Ze nowy brush w blenderowym Sculpt Mode tak na prawde nie oznacza, ze Blender stanowi jakas konkurencje... No, ale to temat juz oklepany wiec zamilkne. Prawdziwego fana Blendera i tak NIC nie jest w stanie przekonac 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taką ciekawostkę, nietypowy crowdfund w naszej branży.

Tworzymy serial animowany dla dzieci pt. Detektyw Basia.

Jest to historia małej detektywki, która dzięki okularom dziadka potrafi przesłuchiwać przedmioty i zwierzęta.

Pomysł na sfinansowanie to książka. Płyniemy po nieznanych wodach, ale jest fun:)

 

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nezumi sory ale te wszystkie instancje i chadzanie w Zbrushu na około to jest g... chyba ze ktos stilki robi i tak soft w ktorym musze zaplaci za durny bridge i kupic do tegodrogi silnik rednerujacy. Po uj mi to skoor elpiej rozsiac to wszysko instancjami w mashu lub yetim by bylo funkcjonalne.

Z obecnych featerow tochyba ten thick sking z tymi cloth brushami moze sie przydac lub do hardsurfacew.
Co mam sie jarac jakims knife toolem jak dalej nie obsluguje ngonow i porzadnie trojkatow.

Urok do zbrusha mi minal w momencie jak zobaczylem ze zle smoothuje meshe i kurczy zerwoy level. Do tego rozpie... uv . obj kurczy je non stop bo ich import export jest dokladny do 4 liczb po przecinku.
W momemcie jak wrzuci mesh ktory wyglada tak samo ale ma inny vertex order rozp.. uv.. 

W dupie mam te dodatki neich naprawia reszte bo qrwa szok.

Edytowane przez Sebazx6r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Huion wprowadził właśnie coś takiego, fajna sprawa

inspiroy-keydial-kd200-main-1.thumb.jpg.8d268154a1bc736d5998225009fda2e0.jpg

Ja swego czasu kupiłem one hand keyboard na ali bo tylko tam znalażłme bezprzewodową i pyk 2 stówek nie ma a z kompem za pomocą dongla nie dałem rady połączyć 😕

Mam też taką z pokrętełm https://www.amazon.com/J-Tech-Digital-Mechanical-Designer-Keyboard/dp/B07Y8T4N6V, guziczki spoko ale na kabel i pokrętło nieprzyjemne w używaniu, takie paździeżowate, ciekawe jak w huionie 🙂 Fajnie gdyby zbroili taki bezprzewodowy pilot/ klawiaturę ale bez tabletu to każdy by mógł takie coś kupić 🙂

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interesujący sprzęt. Jednakże brakowało by mi szybkiego skakania po pędzlach stosując skróty z ZBrusha. Coś za coś. To co mnie natomiast bardziej zainteresowało to pokrętło. Zastanawiałem się czy dało by się je spiąć z funkcją ZBrusha See-through. Czyli tego slidera do powodowania przeźroczystości canvasu ZBrushowego. Jak pracuję z facjatami to bardzo dużo używam tej opcji i ciągle ręka idzie na ekranowcu do górnego rogu i nie zawsze trafiam ręką. Takie kalkowanie na pokrętle było by cudownym usprawnieniem i skróceniem czasu u mnie. Są momenty że używam tego nagminnie, tak jak animator przewracający kartki na swoim pulpicie rysując between pomiędzy kluczami. A może jestem w stanie kupić inny hardware gdzie jest samo takie pokrętło, które zepnę z taką funkcją. Macie jakieś pomysły? 

Edytowane przez gryzon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są jeszcze pokrętła na tabletach z wyświetlaczem xp pen i np na klawiaturze logitech craft ale pewnie trzeba by było posiedzieć chwilę żeby to sobie podpiąć gdzie się chce.

Jest masa kontrolerów z pokrętłami jak 3Dconnexion czy kontrolki do montażu video/ audio, pilot do tabletu wacoma lub samych pokręteł standalone, jest w czym przebierać tylko potem niekoniecznie da się łatwo to podpiąć do konkretnej funkcji w programie bez grzebania

https://www.amazon.com/Entweg-Controller-Turntable-Assistant-Compatible/dp/B08BC5TV16

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiało być sporym problemem skoro zajęło im to 10 lat 🙂 tak jak "prawdziwa" kamera, gizmo czy bieda foldery w zbrushu 🙂 jak się nie pomyśli za wczasu o takich wyszukanych funkcjach to potem trzeba pół programu przepisywać 🙂

Cały problem wynika zapewne z tego, że sp "nagrywa" ruch pędzlem przez co malując w 512px można sobie na koniec podbić do 4k i przepalić mapki a takie pokazywanie i ukrywanie geometrii tworzy masę problemów under the hood które trzeba by było nagrywać dodatkowo żeby się kaszanka nie robiła dlatego też jak na koniec prezentacji dodał główną część wiatraka to malowany brud przeszedł na niego a centralna część pewnie ten detal straciła.  No ale krok w dobrą stronę, teraz mogli by się wziąć za gówniasty viewport 🙂

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktokolwiek jest tym zdziwiony? to było martwe już na starcie. Ale google słynie z tego, że często rzuca jakiś szkielet czegoś nowego po taniości zrobiony i może jak bóg da to siądzie a jak nie to na cmentarzysko 🙂

https://gcemetery.co/

 

Podobnie jak ebay wchodził na polski rynek dali szczątkową funkcjonalność a potem zdziwienie że Polacy się nie rzucili jak łysy na grzebień 🙂 

Microsoft z gamepassem robi piękną robotę i promocje po 4zł co chwilę były i widać, że bardzo się starają a stadia przy tym to wyglądała tak jak robota pana Wieśka u kogoś czyli na odpier*l i do kasy 🙂

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja sie nie zgodze 🙂 imo moze nie stadia, moze nie geforce now, ale cloud gaming stanie sie faktem tak jak steam 20 lat temu pokazal ze mozna sprzedawac gry przez neta. Przeciez jak gejb wypuscil steama, ja sie we leb pukalem i mowilem panie, kto to bedzie kupowal? no wlasnie kilka osob sie znalazlo 😉

teraz wlasnie, czekam na HL3 i Valve ktory zrobi swoj cloud gaming 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że będzie i to jest pewne ale nie w takiej postaci na pół czy ćwierć gwizdka. Jak stadia wypada w porównaniu z xboxem? xboxa możesz kupić na abonament gdzie dostajesz samą konsole która po 2 latach przechodzi na włąsność + gamepassa z masą gier w tym takie na premierę a w stadii kupujesz abonament za dostęp do raptem 30 gier nie pierwszej świeżości i potem wybierasz sobie jeszcze grę z bazy garstki dostępnych i też kupujesz.

Sprawdziłbym stadię z ciekawości w trialu ale połowę gier już ograłem a z drugiej połowy to są tam ze 4 czy 5 gierki które mógłbym przetestować ale nie w sytuacji gdzie w gamepassie mam jeszcze ciepłe medium, desperados 3 i control do ogrania a co tydzień epic rozdaje gry które też czasami potrafią być naprawdę dobre.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta dlatego mi geforce now odrobine bardziej siada. Niestety nadal, nie wszystkie gry ruszaja po mimo ze mozesz puszczac gry ze steama i innych platform 🙂

Imo Google moglo zabic konkurencje (strzelam ze przy okazji zabili by czesc devow) jakby zrobili cloud gaming + biblioteka jak w netflixie. No ale wiadomo, jak nie wiadomo o co poszlo, to poszlo o piniondze 🙂

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, od samego początku było widać że google chciało łatwe pieniądze zarobić na giereczkach a taki microsoft czy epic pompują dużą kasę żeby coś ugrać na rynku a google pewnie chciało polecieć na efekcie aureoli, używacie chome, gmaila, google, androida to i stadia sama się sprzeda ale nie poszło tak po taniości 🙂

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wlasnie o to chodzi, google mialo plan ze zrobi "swoje" gierki. Niestety nie da sie produkowac hiciorow, bez zgranego teamu + wieloletniego doswiadczenia. Wiec zrobienie takiego studia od zera, to bardzo zly pomysl 🙂 nie mowie ze sie nie da, ale zanim to studio zacznie robic spoko gry mienie 10 lat.

Kupno gierki na wlasnosc, strzelam ze kosztuje krocie i ile takich gier musialbys kupic? 10?, 20?, 100 rocznie? 

Kupno studia tak jak to robi sony to jedyne wyjscie. 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle wszystko rozbija się o pieniądze, żeby wyjąć trzeba najpierw włożyć i to dużo, albo na nowe studio z weteranami którzy to złapią za mordę, albo zamawiając gry na wyłączność albo kupując całe studia a bez tego to oferta musiała by być bardzo atrakcyjna a taka też nie jest więc jak to ma szybko rosnąć i zarabiać? No nie może, a jak nie rośnie to trzeba obcinać koszty i na końcu zabić bo z samym zarządem bez pracowników firma jakoś nie pnie się do góry 🙂

Edytowane przez Destroyer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kajko i Kokosz wkracza na Netflix już 28 lutego

 

 

Zwiastun bardzo mnie rozbawił, choć nie do końca mój ulubiony styl animacji. Z przyjemnością popatrzę bo jako dziecko czytałem komiks 🙂

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

God damn, niezłe. Już teraz bardzo często i tak się robi postacie ludzkie z np iclone chracter creator czy coś, nie trzeba być wymiataczem i od razu jest szkielet, ubrania, i cały system, taniej wychodzi niż niezły postaciowiec a indyczne gry też trzeba ludziami zapełnić 🙂 

No ale to jest jednak troszeczkę lepsze 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do randomowych postaci jak znalazł. Te główne i tak pewnie będą trzaskane ręcznie ale poza tym wydaje się być ten MetaHuman niezłym skrótem i ułatwieniem. Ciekawe czy dadzą tam poziom szczegółowości czy też ten silnik tylko jeden będzie obsługiwał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Randomowe charactersy c.d. 🙂

Powinni zrobić plugin który wyklepie wszystkie krancze 🙂 Interfejs mógłby być jakiś taki nowoczesny jak w Maya jako wyskakujące okienko i w środku byłby guzik czerwony z napisem FIX. Klikasz i wszystko się samo naprawia. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zajebiaszczy tech 🙂 bez kitu 😄 

Szkoda mi kolesi co wrzucili caly swoj czas w nauke modelowania twarzy 😄 no ale zawsze beda mogli przerzucic sie i nauczyc obslugi tego kreatora 

  • Like 1
  • Sad 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności