Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • KLICEK featured this temat
Napisano

Troszkę mnie to śmieszy, bo wygląda to jakby ktoś z tortu (ZBrush) wykroił kawałek (ZBrush Core) i potem jeszcze dał Cioci łyżeczkę, żeby mogła zasmakować tylko kawałeczka którym jest mini core 😄 

  • Like 2
Napisano

Ale to jest dobre.

Świetne wprowadzenie dla zbrusha - masz sculptris pro i podstawowe brushe, czyli wszystko co potrzeba do robienia prze-kozackich rzeczy 😉

 

Napisano

Mogliby jakąś indie licencje wypuścić 😉 Kupiłbym, nie używał ale miałbym radochę, że mam 🙂 Tak kupiłem Substance Designera, zrobiłem kilka tutków i się kurzy, ale mam 🙂 

  • Haha 1
Napisano

Ale już widzę, że działa. Moja dziewczyna długo odbijała się od interfejsu zbrusha i mimo mojej pomocy nie bardzo chciała się zagłębiać ale jak to zobaczyła to od razu jej się oczy zaświeciły i już próbuje. Także myślę, że to dla takich osób jest skierowane a, że darmowa alternatywa w postaci Blendera cały czas rośnie w siłę to myślę że to dobry ruch ze strony Pixologic. 

  • Like 1
Napisano
23 godziny temu, fletcher napisał:

Ale już widzę, że działa. Moja dziewczyna długo odbijała się od interfejsu zbrusha i mimo mojej pomocy nie bardzo chciała się zagłębiać ale jak to zobaczyła to od razu jej się oczy zaświeciły i już próbuje. Także myślę, że to dla takich osób jest skierowane a, że darmowa alternatywa w postaci Blendera cały czas rośnie w siłę to myślę że to dobry ruch ze strony Pixologic. 

Ale Blendera możesz wykorzystywać komercyjnie, a Zbrush Mini to bardziej wersja studencka niż program do użytku.

Napisano (edytowane)

W mini to i tak komercyjnie za duzo nie zrobisz 😄
A jak robisz komercyjnie to dostajesz kase za to wiec cie bedzie stac na conajmniej Core (przy czym mozesz placic miesiecznie za palna wersje jakie $40 albo z 180 jakos za 6 pol roku. Teraz juz na serio nie ma wymowki bo nie trzeba wywalic $800 na raz - sa inne opcje.

A mini jest spoko zeby sobie poprobowac jak to jest rzezbic na ekranie. Spoko tez dla dziecka na poczatek.

 

Edytowane przez Nezumi
Napisano

Da się zrobić export do obj ale w czasie exportu jest robiona decymacja, czyli fulldetalu do innego softu nie przeniesiesz z tego co zrobiłeś:( to pokazuje że naprawdę Mini ma być tylko zachętą a nie narzędziem w profesjonalnym pipeline. 

Napisano

Jak ktoś dojdzie do tego że potrzebuje toole to znaczy że kupi Cora albo suba na ZBrusha. Mi się wydaje że Mini spełnia zadanie idealnie by komuś pokazać na czym polega digital sculpting. Mniej znaczy więcej! 😉

Napisano

Swoją drogą, to trochę mogliby zmienić cenę upgradu cora do pełnej wersji. Pełny Zbursh to 895$ a core 180$. Za to jak ktoś chce się przenieść wyżej to musi zapłacić 795$. Czyli przepłaca 80$ jakby od razu kupował pełna wersję. No chyba, że o to chodzi 😉 

Napisano
13 hours ago, gryzon said:

Czekam do września na nowy Summit, może Peel UV wyjdzie 😄 

Niedawno pytalem Paula Gaboury o Peel UV na streamie, czy nadal maja w planach wydanie tego plugina i tajemniczo powiedzial, cytuje "Right now I couldnt say if the tool is going to come out. I couldnt say. Theres a reason why, obviously, we haven't put it out yet. Something we're looking into working out". Cokolwiek to znaczy ale nie mial zbyt tegiej miny wiec albo nie chce przed premiera zdradzac niczego albo niekoniecznie sie ukaze... Tym niemniej czekam na Summit. O ktorym tez powiedzial niedawno, ze jeszcze nic nie wiadomo 😄 😄 😄

  • Thanks 1
Napisano

@Nezumi  czyli wiemy nadal nic hehe. Można go dwojako rozumieć.

No właśnie, w tym roku pewnie summita nie będzie z wiadomych powodów. Będzie tylko online pewie, co raczej wielu z nas nie zmieni żadnych planów 😛

  • Like 1
Napisano
1 hour ago, michalo said:

co raczej wielu z nas nie zmieni żadnych planów

Heh... Jako, ze nam (Polakom) ulatwili teraz wjazd do Stanow a mam w miare blisko z Meksyku to ugadalem sie ze znajomym na nocleg u niego, obczailem tania trase z przesiadka w Ciudad Juarez, sam Summit jest darmowy wiec tez luzik... Napalilem sie, ze to bedzie moj pierwszy Summit na zywo, poznam mistrzow ZBrusha i... ch...ór strzelil plany.
Nowa wersja z jakimis fajnymi ficzerami bylaby dobra na otarcie lez 😉

  • Sad 1
  • Thanks 1
Napisano

summit jest mocno taki sobie 🙂 nie masz czego zalowac 🙂 ktos probowal nowego unwrapa w painterze? w sumie na moje oko to ten peel w zb tak srednio potrzebny 😉

  • Like 1
Napisano

@Nezumi ależ pięknie kombinujesz. Marzy mi się tam kiedyś wybrać 😄

@KLICEK no wiesz dla takich szurniętych ludzi jak ja którzy nie chcieli by z tego softu w/g wychodzić 😄  ... "Proszę tu jest model, tu jest displacement, tu jest UV, tu się renderuje... hyhy :D"

 

Napisano

Przydaloby sie takie Peel UV z obsluga UDIMow. Przerzucanie modelu miedzy zbrushem a majka jest meh, kopiowanie UVsow itd. Za duzo czasu to zajmuje.

Ehh, blender i uv edytor to jakis zart, chociaz pewnie sa jakies addony i branche, ktore dodaja pare opcji ....

Napisano

Lubie blendera ale juz mnie nudzi to, ze o czym by dyskusja nie byla to ktos wrzuci "a w Blenderze to jest!". Jak nie chce z ZBrusha wychodzic to co to za rada? 😄 

A co do ZBrusha to mam dwa zastrzezenia - jedno od lat juz... Skalowanie. Scale Master i to wybieranie skali sceny w sytlu "co jest najblizsze twojemu obiektowi - 32.68mm czy moze jednak 0.032 cala a moze 0.0023 metra?!" jest popier... niczone. Szlag mnie trafia, ze nie ma normalnej skali gdzie wybieraz sobie jednostke, zaznaczasz subtoola i ci pokazuje ile ma w wybranej jednostce. Mam nadzieje ze kiedys w koncu dodadza to tak jak dodali normalna kamere.
A druga sprawa to po updacie do 2020.1.4 jest taki dziwny bug ze w viewporcie jak przesuwam obiekty z altem to laguje i sie rwie strasznie a jak uzyje przycisku w UI do przesuniecia to idealnie  plynnie smiga... Tez tak macie? Zglosilem juz buga, nawet nagralem filmek zeby bylo jasne o co chodzi. "Przygladaja sie problemowi".
Coz.

Napisano

Skala w zbrushu ... oj ile razy to ja sie nie nawkurwialem przez to bo nagle znikaja ci offsety wielkosci z jakiegos powodu i displacement nie dziala ... 🙂 I od nowa.

Nie upgradowalem mojego zbrusha do 2020.1.4, nic nie dodali w tej nowej wersji i nic nie poprawili oprocz vpn, takze tego.

Napisano

Zbrush ssie my pracujemy na map1 w Mayce a z Zbrusha wychcodza uvDiffuse1 w fbx czy jakos tak. Potem sie okaze ze czesc jest map1 czesc uvdiffuse i jak sie zmerguje to bach 2 uvesty ;/....
Chyba ze ktos wie jak to zmienic bo mam skrypt do renamowania ale poprostu czasem sie to po prostu zamieni ;/.

Skala w zbrushu to jest ciekawa sprawa. Jest to jedna wielka nie wiadoma. Srodek swiata uzalezniony od najwiekrzego mesha (srodek bounding boxa na calosc). Kurczace sie modele xD i inne cuda. Kurczenie sie modelu przy subD.
Ja p... te uv niech to w koncu napraia i ujednolica juz nawet o prawdzia perspektywe nie prosze tylko qrde o to  :).

Napisano (edytowane)

Ja myślałem, że rozwiązałem tajemnicę skali. No bo jak się ustawi jeden obiekt na 10mm, zapisze się go. Potem ustawi inny obiekt na 20mm i zimportuje ten pierwszy to skala jest zachowana.

Wielkość tooli w stosunku do wielkości grida to masakra. Wystarczy zimportować plik STL co ma parę centymetrów a nie dość, że jest do góry nogami to robi go zamiat 50 mm to chyba 50 unitów bo jest ogromny.  2 unity ma sześcian z podstawowych subtooli. Czyli model jest te 25 razy większy i nie mieści się w świecie.

Scale master plugin i 3d print export jednak dobrze czytają skalę. Wystarczy wiedzieć w jakich jednostkach jest model.

 

Jak skopiujemy ctrlC ten ogromny zimportowany stl, i wkleimy go obok tych obiektów z początku posta, to skala będzie dobra, a wielkość modelu w stosunku do grida stanie się normalna - tzn będzie proporcjonalna do obiektów, które oryginalnie są w scenie.

A tu otwieram stary ztool, już wyprodukowany ponad rok temu, skala była zapisana taka jaka powinna być do exportu bo to był duży projekt, kilka figurek, dzielony asset,

no i w jednym ni stąd ni zowąd wyje**ło w pliku skalę w jakiś magiczny sposób i zamiast mieć te powiedzmy 50mm, ma 2 , czyli jest 25-50 x mniejszy niż powinien. jpierdl

 

Dobrze, że zawsze zapisuję jakiegoś bounding boxa ze skalą, to mogę sobie łatwo wszystko odtworzyć.

Bounding box ma wymiar w nazwie 😛 stąd wiem jak to potem naprawiać. jakby co.

 

Edytowane przez michalo
Napisano
2 hours ago, Sebazx6r said:

Zbrush ssie my pracujemy na map1 w Mayce a z Zbrusha wychcodza uvDiffuse1 w fbx czy jakos tak. Potem sie okaze ze czesc jest map1 czesc uvdiffuse i jak sie zmerguje to bach 2 uvesty ;/....
Chyba ze ktos wie jak to zmienic bo mam skrypt do renamowania ale poprostu czasem sie to po prostu zamieni ;/.
 

My mamy skrypt do laczenia uv do map1, czysci i ladnie merguje 😄

 

Ja i tak ostatnio bylem zdziwiony, ze import kamery i modelu fbx trzyma mniej wiecej ta sama dystorcje w majce i zbrushu. Musieli naprawic bo wczesniej bylo kiepsko i nie dalo sie tego uzywac.

Napisano

Nie no skrypt mam. Sam nabazgrałem. Chyba jeszce w melu. Tylko wiesz czasem nie wiesz ktory uvset jest dobry. Wiec mam rename ale podwojne wrzucam na warstwe bo czasem ten drugi tez nie jest pusty.

Moze i import kamery dziala a czy jak masz cos wiecej w scenie? np duzy obiekt? bo "perspektywa" tez jest liczona wzgledem ilosci i wielkosci obiektów. Dlatego wole miec fullbodu w zbrusha a nie sama glowę.

Napisano (edytowane)

Nasz skrypt scala i usuwa wszystko co sie nie nazywa map1. Jak oba nie sa puste to i tak trzeba po wszystkim porzadek na map1 zrobic.

No wlasnie ta kamera "fizyczna" niby nie powinna liczyc dystorcji wzgledem wielkosci obiektow bo ustawiasz np 50mm a i tak liczy. Dobrze, ze chociaz import jako tako dziala, lepsze to niz nic.

Edytowane przez Xaia
Napisano
3 hours ago, Sebazx6r said:

Jaka kamera fizyczna xD to ze zrobili odwrotnosc szerokosci na focal lenght to nic nie znaczy dodali 3 presety. To jest sciema nie kamera fizyczna xD.

Bzdurki waszmosc opowiadasz 😉 Tu sa ustawienia:
spacer.png
Mozesz sobie suwakami ustawic co chcesz. Mozesz tez eksportnac (albo importnac) kamere w fbx i masz 100% zgodnosci. Nawet zrobilem tescik bo nie potrzebowalem tego wczesniej. Ustawilem 24mm w ZB zeby nie bylo jakos mega typowo, eksportnalem kamerke w fbx, importnalem do Blendera. 100% zgodnosci z kamera w Blenderze (tylko eksportujac kamere z ZBrusha zapomnialem polaczyc subtooli oczu z demo head wiec w Blendku nie ma oczu) ale cala reszta idealnie sie zgrywa. Jak nie wierzysz "na oko" to sobie wytnij, wrzuc na layery i naloz na siebie :
spacer.png

W tym momencie niewatpliwie ZBrush ma fizyczna, dzialajaca kamere.

Napisano (edytowane)

To teraz wstaw pan wielki kwadrat i srpawdz czy perspektywa ci sie nie zmieni.

edit:
O qrde xD nie zmienia sie jednak to jednak coś fixneli.

edit:
Ziomek z pracy mówi ze jest jakies cropowanie wlaczone ale przy zblizeniach jest problem wiec pelnego 3d nie ma wciaz jak w Mudboxie.

 

Edytowane przez Sebazx6r
  • Like 1
Napisano

Może ziomek używa starej wersji?

Jest tam ten crop factor ale co z tego?
Jeśli działa eksport kamery i kamera będzie taka sama w różnych programach to jest tam ta kamera chyba raczej nie?

Zresztą who cares. Czemu to taka istotna sprawa? Jakoś nigdy tego nie pojmowałem.

 

Napisano (edytowane)

No dlatego ja uzywam legacy 🙂 Nie ma takich kwiatków, jest ten crop factor, ale to kolejny guzik do klikania. Wole wrocic do legacy, ustawic sobie angle na 25 i miec spokoj. Tak to działało przez x lat, wiec po co sie meczyc 😄 
image.png.2a777bfb40d37c9f21065c96924fd6ce.png
 

Edytowane przez JackTheRippy
Napisano (edytowane)
42 minutes ago, JackTheRippy said:

Wole wrocic do legacy

To sobie wracaj - od tego jest ta opcja 🙂 Ludzie nie tylko rzezbia glowy w ZB, jednemu sie to przyda innemu nie.
Kurde zawsze mnie cos takiego zastanawia - najpierw ludzie narzekaja, ze nie ma kamery prawdziwej przez iles tam lat. A potem jak jest, to zaraz sie pojawi ktos kto powie "a po co mi to? Dzialalo wczesniej dobrze".
Pewnie jak dodadza w koncu normalna skale to zaraz ktos powie "a po co? Ja tam wole Scale Mastera bo sie przyzwyczailem!".

2 hours ago, Sebazx6r said:

Ziomek z pracy mówi ze jest jakies cropowanie wlaczone ale przy zblizeniach jest problem wiec pelnego 3d nie ma wciaz jak w Mudboxie.

Z dokumentacji: "When the camera gets too close to the model it will trigger a 2D Zoom factor to simulate a true Zoom 3D. This step is very similar to the camera crop factor found in multiple DSLR cameras. This switch between modes is done to avoid camera deformation and unexpected navigation issues."

W praktyce to wyglada tak, ze AutoCrop sie wlacza jak zblizysz tak bardzo do modelu ze perspektywa przestala miec znaczenie, bo ogladasz pory na nosie i calej reszty i tak nie widzisz. ;)

Edytowane przez Nezumi
Napisano

Ja nic nie mowi ale FOV 21 to szeroki kąt. Ja pracuje na 70-85.
A co racja to racja też miałem wrażenie ,że ta perspektywa czasem kompltenie nie działa. Niby ja zmieniam a ona wciaż taka sam jest.  Bo jakby nie patrzeć skala w zbrushu i srode osi wspołrzednych xD to istna niewiadoma.

 

Napisano
20 hours ago, Sebazx6r said:

Bo jakby nie patrzeć skala w zbrushu i srode osi wspołrzednych xD to istna niewiadoma.

No tez chcialbym posiasc ta tajemna wiedze na temat skali :D.
Ze srodkiem osi to nie wiem jaki jest problem bo klikasz na "Floor" i pokazuje. Chyba ze o cos innego Ci chodzi.

Napisano

no ja ostatno ciekawego buga znalalzme w zbrushu 😉 jak model jest pozniej pkt 0 (tak duzo pozniej) to brushe i oswietlenie zle dziala na modelu 🙂 

tak jak mowilem, czekam az wyjdzie jakas konkurencja i z checia zbrusha skasuje z listy softow 🙂

  • Like 1
Napisano

 

4 godziny temu, KLICEK napisał:

tak jak mowilem, czekam az wyjdzie jakas konkurencja i z checia zbrusha skasuje z listy softow 🙂

Wyszła - masz blendera. 🙂

 

I nie skasujesz bo kochasz zbrusha jak każdy. Ale to miłość która boli.

 

z ciekawych bugów to ja mam, jak niechcący klikniejsz na subtool z subdivami curve brushem, lub imm albo zmodeler to do usrania można czasem klikać w okienko z ostrzeżeniem, że operacje jest niedozwolona.

 

No i poczucie, że zbrush i jego pixole robią powili się dinozaurem.

 

Ale który soft jest taki mega? Bo ja używam kilku i każdy mnie czymś wkurwia. Najmniej chyba toolbag ale on w zasadzie do niczego wielkiego nie służy 😉

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności