Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

  • KLICEK featured this temat
  • Odpowiedzi 60
  • Wy艣wietle艅 8,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Troszk臋 mnie to 艣mieszy, bo wygl膮da to jakby kto艣 z tortu (ZBrush) wykroi艂 kawa艂ek (ZBrush Core)聽i potem jeszcze da艂 Cioci 艂y偶eczk臋, 偶eby mog艂a zasmakowa膰 tylko kawa艂eczka kt贸rym jest mini core 馃槃聽

  • Heh... Jako, ze nam (Polakom) ulatwili teraz wjazd do Stanow a mam w miare blisko z Meksyku to ugadalem sie ze znajomym na nocleg u niego, obczailem tania trase z przesiadka w Ciudad Juarez, sam Summi

  • Mogliby jak膮艣 indie licencje wypu艣ci膰 馃槈聽Kupi艂bym, nie u偶ywa艂 ale mia艂bym radoch臋, 偶e mam 馃檪聽Tak kupi艂em Substance Designera, zrobi艂em kilka tutk贸w i si臋 kurzy, ale mam 馃檪聽

Posted Images

Napisano

Troszk臋 mnie to 艣mieszy, bo wygl膮da to jakby kto艣 z tortu (ZBrush) wykroi艂 kawa艂ek (ZBrush Core)聽i potem jeszcze da艂 Cioci 艂y偶eczk臋, 偶eby mog艂a zasmakowa膰 tylko kawa艂eczka kt贸rym jest mini core 馃槃

Napisano

Ale to jest dobre.

艢wietne wprowadzenie dla zbrusha - masz sculptris pro i podstawowe brushe, czyli wszystko co potrzeba do robienia prze-kozackich rzeczy 馃槈

Napisano
  • Autor

Mogliby jak膮艣 indie licencje wypu艣ci膰 馃槈聽Kupi艂bym, nie u偶ywa艂 ale mia艂bym radoch臋, 偶e mam 馃檪聽Tak kupi艂em Substance Designera, zrobi艂em kilka tutk贸w i si臋 kurzy, ale mam 馃檪

Napisano

Ale ju偶 widz臋, 偶e dzia艂a. Moja dziewczyna d艂ugo odbija艂a si臋 od interfejsu zbrusha i mimo mojej pomocy nie bardzo chcia艂a si臋 zag艂臋bia膰 ale jak to zobaczy艂a to od razu jej si臋 oczy za艣wieci艂y i ju偶 pr贸buje. Tak偶e my艣l臋, 偶e to dla takich os贸b jest skierowane a, 偶e darmowa alternatywa w postaci Blendera ca艂y czas ro艣nie w si艂臋 to my艣l臋 偶e to dobry ruch ze strony Pixologic.聽

Napisano
23 godziny temu, fletcher napisa艂:

Ale ju偶 widz臋, 偶e dzia艂a. Moja dziewczyna d艂ugo odbija艂a si臋 od interfejsu zbrusha i mimo mojej pomocy nie bardzo chcia艂a si臋 zag艂臋bia膰 ale jak to zobaczy艂a to od razu jej si臋 oczy za艣wieci艂y i ju偶 pr贸buje. Tak偶e my艣l臋, 偶e to dla takich os贸b jest skierowane a, 偶e darmowa alternatywa w postaci Blendera ca艂y czas ro艣nie w si艂臋 to my艣l臋 偶e to dobry ruch ze strony Pixologic.聽

Ale Blendera mo偶esz wykorzystywa膰 komercyjnie, a Zbrush Mini to bardziej wersja studencka ni偶 program do u偶ytku.

Napisano

W mini to i tak komercyjnie za duzo nie zrobisz 馃槃
A jak robisz komercyjnie to dostajesz kase za to wiec cie bedzie stac na conajmniej Core (przy czym mozesz placic miesiecznie za palna wersje jakie $40 albo z 180 jakos za 6 pol roku. Teraz juz na serio nie ma wymowki bo nie trzeba wywalic $800 na raz - sa inne opcje.

A mini jest spoko zeby sobie poprobowac jak to jest rzezbic na ekranie. Spoko tez dla dziecka na poczatek.

Edytowane przez Nezumi

Napisano

Da si臋 zrobi膰 export do obj ale w czasie exportu jest robiona decymacja, czyli fulldetalu do innego softu nie przeniesiesz z tego co zrobi艂e艣:( to pokazuje 偶e naprawd臋 Mini ma by膰 tylko zach臋t膮 a nie narz臋dziem w profesjonalnym pipeline.聽

Napisano
  • Autor

No i o limitach trzeba pami臋ta膰 na mesha, przy mini jest 750 tys.

Napisano

Kiedy艣 to si臋 scioga艂o z internetu pe艂ne komercyjne wersje. a tera to ja nie wiem... A wy si臋 takimi bzdurami przejmujto 馃槈

Napisano

Bardzo fajna inicjatywa. Kto艣 kto chcia艂by si臋 zaznajomi膰 z digital sculptingiem ma 艣wietn膮 okazj臋 na takim podstawowym narz臋dziu.聽

Napisano

Fajna zabawka - brak subtooli, limit poly, sculptris pro zmusza do skupieniu si臋 na fundamentach.

Mogli by chocia偶 da膰 ze 3 subtoole 馃槈

Napisano

Jak kto艣 dojdzie do tego 偶e potrzebuje toole to znaczy 偶e kupi Cora albo suba na ZBrusha. Mi si臋 wydaje 偶e Mini spe艂nia zadanie idealnie by komu艣 pokaza膰 na czym polega digital sculpting. Mniej znaczy wi臋cej! 馃槈

Napisano
  • Autor

Swoj膮 drog膮, to troch臋 mogliby zmieni膰 cen臋 upgradu cora do pe艂nej wersji. Pe艂ny Zbursh to 895$ a core 180$. Za to jak kto艣 chce si臋 przenie艣膰 wy偶ej to musi zap艂aci膰 795$. Czyli przep艂aca 80$ jakby od razu kupowa艂 pe艂na wersj臋. No chyba, 偶e o to chodzi 馃槈

Napisano
13 hours ago, gryzon said:

Czekam do wrze艣nia na nowy Summit, mo偶e Peel UV wyjdzie 馃槃

Niedawno pytalem Paula Gaboury o Peel UV na streamie, czy nadal maja w planach wydanie tego plugina i tajemniczo powiedzial, cytuje "Right now I couldnt say if the tool is going to come out. I couldnt say. Theres a reason why, obviously, we haven't put it out yet. Something we're looking into working out". Cokolwiek to znaczy ale nie mial zbyt tegiej miny wiec albo nie chce przed premiera zdradzac niczego albo niekoniecznie sie ukaze... Tym niemniej czekam na Summit. O ktorym tez powiedzial niedawno, ze jeszcze nic nie wiadomo 馃槃 馃槃 馃槃

Napisano

@Nezumi聽 czyli wiemy nadal nic hehe. Mo偶na go dwojako rozumie膰.

No w艂a艣nie, w tym roku pewnie summita nie b臋dzie z wiadomych powod贸w. B臋dzie tylko online pewie, co raczej wielu z nas nie zmieni 偶adnych plan贸w 馃槢

Napisano

@Nezumi聽Dzi臋ki bardzo 偶e si臋 podzieli艂e艣. No brzmi bardzo tajemniczo! Teraz to mnie skr臋ca w 艣rodku z ciekawo艣ci, snuj臋 domys艂y...

Napisano
1 hour ago, michalo said:

co raczej wielu z nas nie zmieni 偶adnych plan贸w

Heh... Jako, ze nam (Polakom) ulatwili teraz wjazd do Stanow a mam w miare blisko z Meksyku to ugadalem sie ze znajomym na nocleg u niego, obczailem tania trase z przesiadka w Ciudad Juarez, sam Summit jest darmowy wiec tez luzik... Napalilem sie, ze to bedzie moj pierwszy Summit na zywo, poznam mistrzow ZBrusha i... ch...贸r strzelil plany.
Nowa wersja z jakimis fajnymi ficzerami bylaby dobra na otarcie lez 馃槈

Napisano

@Nezumi聽ale偶 pi臋knie kombinujesz. Marzy mi si臋 tam kiedy艣 wybra膰 馃槃

@KLICEK聽no wiesz dla takich szurni臋tych ludzi jak ja kt贸rzy nie chcieli by z tego softu w/g wychodzi膰 馃槃聽 ... "Prosz臋 tu jest model, tu jest displacement, tu jest UV, tu si臋 renderuje... hyhy :D"

Napisano
1 minut臋 temu, Sebazx6r napisa艂:

w blenderze r贸btam masz ca艂o艣c tego co piszesz.

Ha to fakt.

Napisano

Przydaloby sie takie Peel UV z obsluga UDIMow. Przerzucanie modelu miedzy zbrushem a majka jest meh, kopiowanie UVsow itd. Za duzo czasu to zajmuje.

Ehh, blender i uv edytor to jakis zart, chociaz pewnie sa jakies addony i branche, ktore dodaja pare opcji ....

Napisano

Lubie blendera ale juz mnie nudzi to, ze o czym by dyskusja nie byla to ktos wrzuci "a w Blenderze to jest!". Jak nie chce z ZBrusha wychodzic to co to za rada? 馃槃

A co do ZBrusha to mam dwa zastrzezenia - jedno od lat juz... Skalowanie. Scale Master i to wybieranie skali sceny w sytlu "co jest najblizsze twojemu obiektowi - 32.68mm czy moze jednak 0.032 cala a moze 0.0023 metra?!" jest popier... niczone. Szlag mnie trafia, ze nie ma normalnej skali gdzie wybieraz sobie jednostke, zaznaczasz subtoola i ci pokazuje ile ma w wybranej jednostce. Mam nadzieje ze kiedys w koncu dodadza to tak jak dodali normalna kamere.
A druga sprawa to po updacie do 2020.1.4 jest taki dziwny bug ze w viewporcie jak przesuwam obiekty z altem to laguje i sie rwie strasznie a jak uzyje przycisku w UI do przesuniecia to idealnie聽 plynnie smiga... Tez tak macie? Zglosilem juz buga, nawet nagralem filmek zeby bylo jasne o co chodzi. "Przygladaja sie problemowi".
Coz.

Napisano

Skala w zbrushu ... oj ile razy to ja sie nie nawkurwialem przez to bo nagle znikaja ci offsety wielkosci z jakiegos powodu i displacement nie dziala ... 馃檪 I od nowa.

Nie upgradowalem mojego zbrusha do 2020.1.4, nic nie dodali w tej nowej wersji i nic nie poprawili oprocz vpn, takze tego.

Napisano

Zbrush ssie my pracujemy na map1 w Mayce a z Zbrusha wychcodza uvDiffuse1 w fbx czy jakos tak. Potem sie okaze ze czesc jest map1 czesc uvdiffuse i jak sie zmerguje to bach 2 uvesty ;/....
Chyba ze ktos wie jak to zmienic bo mam skrypt do renamowania ale poprostu czasem sie to po prostu zamieni ;/.

Skala w zbrushu to jest ciekawa sprawa. Jest to jedna wielka nie wiadoma. Srodek swiata uzalezniony od najwiekrzego mesha (srodek bounding boxa na calosc). Kurczace sie modele xD i inne cuda. Kurczenie sie modelu przy subD.
Ja p... te uv niech to w koncu napraia i ujednolica juz nawet o prawdzia perspektywe nie prosze tylko qrde o to聽 :).

Napisano

Ja my艣la艂em, 偶e rozwi膮za艂em tajemnic臋 skali. No bo jak si臋 ustawi jeden obiekt na 10mm, zapisze si臋 go. Potem ustawi inny obiekt na 20mm i zimportuje ten pierwszy to skala jest zachowana.

Wielko艣膰 tooli w stosunku do wielko艣ci grida to masakra. Wystarczy zimportowa膰 plik STL co ma par臋 centymetr贸w a nie do艣膰, 偶e jest do g贸ry nogami to robi go zamiat 50 mm to chyba 50 unit贸w bo jest ogromny.聽 2 unity ma sze艣cian z podstawowych subtooli. Czyli model jest te 25 razy wi臋kszy i nie mie艣ci si臋 w 艣wiecie.

Scale master plugin i 3d print export jednak dobrze czytaj膮 skal臋. Wystarczy wiedzie膰 w jakich jednostkach jest model.

Jak skopiujemy ctrlC ten ogromny zimportowany stl, i wkleimy go obok tych obiekt贸w z pocz膮tku posta, to skala b臋dzie dobra, a wielko艣膰 modelu w stosunku do grida stanie si臋 normalna - tzn b臋dzie proporcjonalna do obiekt贸w, kt贸re oryginalnie s膮 w scenie.

A tu otwieram stary ztool, ju偶 wyprodukowany ponad rok temu, skala by艂a zapisana taka jaka powinna by膰 do exportu bo to by艂 du偶y projekt, kilka figurek, dzielony asset,

no i w jednym ni st膮d ni zow膮d wyje**艂o w pliku skal臋 w jaki艣 magiczny spos贸b i zamiast mie膰 te powiedzmy 50mm, ma 2 , czyli jest 25-50 x mniejszy ni偶 powinien. jpierdl

Dobrze, 偶e zawsze zapisuj臋 jakiego艣 bounding boxa ze skal膮, to mog臋 sobie 艂atwo wszystko odtworzy膰.

Bounding box ma wymiar w nazwie 馃槢 st膮d wiem jak to potem naprawia膰. jakby co.

Edytowane przez michalo

Napisano
2 hours ago, Sebazx6r said:

Zbrush ssie my pracujemy na map1 w Mayce a z Zbrusha wychcodza uvDiffuse1 w fbx czy jakos tak. Potem sie okaze ze czesc jest map1 czesc uvdiffuse i jak sie zmerguje to bach 2 uvesty ;/....
Chyba ze ktos wie jak to zmienic bo mam skrypt do renamowania ale poprostu czasem sie to po prostu zamieni ;/.

My mamy skrypt do laczenia uv do map1, czysci i ladnie merguje 馃槃

Ja i tak ostatnio bylem zdziwiony, ze import kamery i modelu fbx trzyma mniej wiecej ta sama dystorcje w majce i zbrushu. Musieli naprawic bo wczesniej bylo kiepsko i nie dalo sie tego uzywac.

Napisano

Nie no skrypt mam. Sam nabazgra艂em. Chyba jeszce w melu. Tylko wiesz czasem nie wiesz ktory uvset jest dobry. Wiec mam rename ale podwojne wrzucam na warstwe bo czasem ten drugi tez nie jest pusty.

Moze i import kamery dziala a czy jak masz cos wiecej w scenie? np duzy obiekt? bo "perspektywa" tez jest liczona wzgledem ilosci i wielkosci obiekt贸w. Dlatego wole miec fullbodu w zbrusha a nie sama glow臋.

Napisano

Nasz skrypt scala i usuwa wszystko co sie nie nazywa map1. Jak oba nie sa puste to i tak trzeba po wszystkim porzadek na map1 zrobic.

No wlasnie ta kamera "fizyczna" niby nie powinna liczyc dystorcji wzgledem wielkosci obiektow bo ustawiasz np 50mm a i tak liczy. Dobrze, ze chociaz import jako tako dziala, lepsze to niz nic.

Edytowane przez Xaia

Napisano

Jaka kamera fizyczna xD to ze zrobili odwrotnosc szerokosci na focal lenght to nic nie znaczy dodali 3 presety. To jest sciema nie kamera fizyczna xD.

Napisano
3 hours ago, Sebazx6r said:

Jaka kamera fizyczna xD to ze zrobili odwrotnosc szerokosci na focal lenght to nic nie znaczy dodali 3 presety. To jest sciema nie kamera fizyczna xD.

Bzdurki waszmosc opowiadasz 馃槈 Tu sa ustawienia:
spacer.png
Mozesz sobie suwakami ustawic co chcesz. Mozesz tez eksportnac (albo importnac) kamere w fbx i masz 100% zgodnosci. Nawet zrobilem tescik bo nie potrzebowalem tego wczesniej. Ustawilem 24mm w ZB zeby nie bylo jakos mega typowo, eksportnalem kamerke w fbx, importnalem do Blendera. 100% zgodnosci z kamera w Blenderze (tylko eksportujac kamere z ZBrusha zapomnialem polaczyc subtooli oczu z demo head wiec w Blendku nie ma oczu) ale cala reszta idealnie sie zgrywa. Jak nie wierzysz "na oko" to sobie wytnij, wrzuc na layery i naloz na siebie :
spacer.png

W tym momencie niewatpliwie ZBrush ma fizyczna, dzialajaca kamere.

Napisano

Kt贸ra jest tak u偶yteczna przy rzezbieniu twarzy, ze pierwsze co robie to wracam do legacy. W kwestii rzezbienia twarzy jest dla mnie tak u偶yteczna jak ten NPR 馃槃

Napisano

To teraz wstaw pan wielki kwadrat i srpawdz czy perspektywa ci sie nie zmieni.

edit:
O qrde xD nie zmienia sie jednak to jednak co艣 fixneli.

edit:
Ziomek z pracy m贸wi ze jest jakies cropowanie wlaczone ale przy zblizeniach jest problem wiec pelnego 3d nie ma wciaz jak w Mudboxie.

Edytowane przez Sebazx6r

Napisano

Mo偶e ziomek u偶ywa starej wersji?

Jest tam ten crop factor ale co z tego?
Je艣li dzia艂a eksport kamery i kamera b臋dzie taka sama w r贸偶nych programach to jest tam ta kamera chyba raczej nie?

Zreszt膮 who cares. Czemu to taka istotna sprawa? Jako艣 nigdy tego nie pojmowa艂em.

Napisano

No dlatego ja uzywam legacy 馃檪 Nie ma takich kwiatk贸w, jest ten crop factor, ale to kolejny guzik do klikania. Wole wrocic do legacy, ustawic sobie angle聽na 25 i miec spokoj. Tak to dzia艂a艂o przez x lat, wiec po co sie meczyc 馃槃
image.png.2a777bfb40d37c9f21065c96924fd6ce.png

Edytowane przez JackTheRippy

Napisano
42 minutes ago, JackTheRippy said:

Wole wrocic do legacy

To sobie wracaj - od tego jest ta opcja 馃檪 Ludzie nie tylko rzezbia glowy w ZB, jednemu sie to przyda innemu nie.
Kurde zawsze mnie cos takiego zastanawia - najpierw ludzie narzekaja, ze nie ma kamery prawdziwej przez iles tam lat. A potem jak jest, to zaraz sie pojawi ktos kto powie "a po co mi to? Dzialalo wczesniej dobrze".
Pewnie jak dodadza w koncu normalna skale to zaraz ktos powie "a po co? Ja tam wole Scale Mastera bo sie przyzwyczailem!".

2 hours ago, Sebazx6r said:

Ziomek z pracy m贸wi ze jest jakies cropowanie wlaczone ale przy zblizeniach jest problem wiec pelnego 3d nie ma wciaz jak w Mudboxie.

Z dokumentacji: "When the camera gets too close to the model it will trigger a 2D Zoom factor to simulate a true Zoom 3D. This step is very similar to the camera crop factor found in multiple DSLR cameras. This switch between modes is done to avoid camera deformation and unexpected navigation issues."

W praktyce to wyglada tak, ze AutoCrop sie wlacza jak zblizysz tak bardzo do modelu ze perspektywa przestala miec znaczenie, bo ogladasz pory na nosie i calej reszty i tak nie widzisz. ;)

Edytowane przez Nezumi

Napisano

Ja nic nie mowi ale FOV 21 to szeroki k膮t. Ja pracuje na 70-85.
A co racja to racja te偶 mia艂em wra偶enie ,偶e ta perspektywa czasem kompltenie nie dzia艂a. Niby ja zmieniam a ona wcia偶 taka sam jest.聽 Bo jakby nie patrze膰 skala w zbrushu i srode osi wspo艂rzednych xD to istna niewiadoma.

Napisano
20 hours ago, Sebazx6r said:

Bo jakby nie patrze膰 skala w zbrushu i srode osi wspo艂rzednych xD to istna niewiadoma.

No tez chcialbym posiasc ta tajemna wiedze na temat skali :D.
Ze srodkiem osi to nie wiem jaki jest problem bo klikasz na "Floor" i pokazuje. Chyba ze o cos innego Ci chodzi.

Napisano

4 godziny temu, KLICEK napisa艂:

tak jak mowilem, czekam az wyjdzie jakas konkurencja i z checia zbrusha skasuje z listy softow 馃檪

Wysz艂a - masz blendera. 馃檪

I nie skasujesz bo kochasz zbrusha jak ka偶dy. Ale to mi艂o艣膰 kt贸ra boli.

z ciekawych bug贸w to ja mam, jak niechc膮cy klikniejsz na subtool z subdivami curve brushem, lub imm albo zmodeler to do usrania mo偶na czasem klika膰 w okienko z ostrze偶eniem, 偶e operacje jest niedozwolona.

No i poczucie, 偶e zbrush i jego pixole robi膮 powili si臋 dinozaurem.

Ale kt贸ry soft jest taki mega? Bo ja u偶ywam kilku i ka偶dy mnie czym艣 wkurwia. Najmniej chyba toolbag ale on w zasadzie do niczego wielkiego nie s艂u偶y 馃槈

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci