Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 362
  • Wyświetleń 24,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Taka brama, siedziałem nad tym około 30 godzin Ogólnie cieszę się, z tego jak mi teksturki wyszły, ale widzę też mankamenty w postaci braku wiekszej ilości geometrii na tych filarach (jakiś odkru

  • jakubziom
    jakubziom

    Właśnie dostałem wydruk, fajnie wyszło na papierze offsetowym + kreda na okładkę. 

  • jakubziom
    jakubziom

    zrobiłem dwie kolejne strony:

Posted Images

Napisano

Ekspertem od animacji jest @Mortus więc nie będę wchodził w jego kompetencje :) Może wpadnie to ci coś podpowie.

Od siebie mogę dodać takie spostrzeżenie, przydało by się jakoś naświetlić czym lub kim jest pan z księżycową głową.

I Od razu współczuje renderowania zieleni tych ścian hexów :) Jak bedziesz celował w silnik Eevee to uważaj... holernie nie lubi dużej ilości obiektów. Czasami lepiej od razu iść do cyclesa który może miejscami popsuć szczegóły denoserem ale za to wygeneruje to zieleńsko szybciej i ładniej :) Jak robiłem animację z załamującą się trawką od powiewów łopat śmigła to eevee klękało.... fakt, że każde ździebko było oddzielnym obiektem, bo inaczej sie nie dało zasymulować tego efektu. Ale sie działo, aż uznałem że szkoda czasu na walkę z silnikiem i porzuciłem się na Cyxlesa. Scena nie dość że lepiej wyglądała to jeszcze szybciej sie renderowała... a to były czasy jeszcze z przed eevee next które działało jak strzała w porównaniu z nowszą odsłoną tego silnika.

Napisano
  • Autor

Chciałem to docelowo zrobić w Unrealu i Metahuman, bo tam mogę łatwo nagrać kwestię tej babeczki robiąc motion capture Iphonem. I w miarę zbliżoną twarz uzyskać która będzie poprawna. A twarz tego gościa (pomysł jest żeby była creepy, pełno oczu) to dałbym radę wyrzeźbić w Z-Brushu

Przy okazji trochę personal artworków porobić :) Na razie to wszystko to pre-produkcja, później zacząłbym klepać assety ;)

Może poprzez ubranie tego gościa to jakoś bardziej nakreślę, myślałem czy mu nie dać wieńca laurowego na głowę. Ten ogród to więzienie dla władców, co babeczka mówi na początku :)

Edytowane przez jakubziom

Napisano
  • Autor

Trochę zmieniłem zakończenie, myślę że jest ciekawiej :) Nie wiem, czy komuś chce się oglądać to w takim stanie xd Myślę też że stworek może nieco kojarzyć się z powieściami Lovecrafta

https://drive.google.com/file/d/1-qK0i8q3ea1PNNAwyNcDOFB4aKOxt_xB/view?usp=drive_link

Później mam w planie więcej szczegółów w kadrach by jakoś rozbudować tę historię, ale pewnie dużo trzeba będzie jeszcze zmienić.

Edytowane przez jakubziom

Napisano
  • Autor

Myślę, że skończyłem ten animatik. Początkowe sceny prawdopodobnie będę musiał wydłużyć, albo przesunąć monolog trochę wcześniej przed tytułem, bo nie da się tego tak szybko wypowiedzieć :) Ale to już później. Myślę że więcej już nie wymyślę, musiałbym wszystko od nowa robić.

https://drive.google.com/file/d/1-qK0i8q3ea1PNNAwyNcDOFB4aKOxt_xB/view?usp=drive_link

Edytowane przez jakubziom

Napisano
  • Autor

Dalsze prace nad konceptem sceny, chyba zbyt bajkowy ten budynek w tle

1st_scene_wip2.jpg

1st_scene_wip2a.jpg

Edytowane przez jakubziom

Napisano
Godzinę temu, jakubziom napisał(a):

Dalsze prace nad konceptem sceny, chyba zbyt bajkowy ten budynek w tle

1st_scene_wip2.jpg

1st_scene_wip2a.jpg

Patrzę na obrazki potem czytam o budynku w tle i się zastanawiam, o co chodzi? Jaki budynek? Myślałem, że ta kobieta siedzi przy jakieś maszynie/pianinie/komputerze(?), dopiero jak zobaczyłem wcześniejsze rzuty 3d skapnąłem się, że to widok za oknem 😵

Łatwiej/szybciej Ci się przestawia kompozycję w 3d? Ja sam próbuję różnych rzeczy, ale kompo to w zasadzie taki układ podstawowych kształtów na najniższym poziomie percepcji, gdzie ma być jasno/ciemno i większy/mniejszy kontrast i focal point. To chyba byłoby łatwiej zrobić tak jak w książce framed ink, bo 3d wydaje mi się, że wrzuca na start dużo zbędnego detalu, ale wiadomo, że to tylko podgląd i można to potem jakoś uprościć, pytanie tylko co jest szybszą metodą do osiągnięcia celu.

Napisano
  • Autor

@ZiN To 3d jest mocno na szybko robione, niedoskonałe, wszystkie meshe są rozwalone i nie nadaje się do niczego później.

Kilka godzin mi to zajęło w ciągu 3 dni, i miałem momenty że mocno kompozycję psułem (w porównaniu do tego co jest teraz) , ale jakbym rysował pewnie byłoby tak samo.

Dzięki za spostrzeżenie: Może jak dodam ludziki na tarasie, niebo zamiast kilku boxów i jakiś detal na tej makiecie, będzie widać że to budynek ;)

Staram się znaleźć kształty otoczenia, które pasują do wcześniejszego konceptu tej babeczki, który zrobiłem w 2d photobashem, bo dużo na pintereście można znaleźć i przerobić, żeby to nie było to samo.

female2.jpg

Poniżej screen z blendera:

wielkość tła to mocny fejk, ale w sumie jak to powiększę to prawdziwych rozmiarów i przesunę, to raczej nie powinno się dużo zmienić :)

Zrzut ekranu 2025-04-17 111152.jpg

Zrzut ekranu 2025-04-17 104923.jpg

Dużo tutaj jest oszukiwania, ale staram się żeby nie było za dużo, by potem to poskładać w Unrealu z assetów

Edytowane przez jakubziom

Napisano
  • Autor

Czy dużo łatwiej kompozycję się robi w 2d czy 3d, ja nie jestem jakimś ekspertem, wg mnie to zależy; koncepcik babeczki w 2d bo szybko i można ubrania powklejać, architekturę w 3d, bo skala, perspektywa i światło :)

Napisano
  • Autor

Codziennie mi przychodził do głowy jakiś update więc wrzucę jako nowego posta. jeszcze nie wiem czym będzie krzywa na ostatnim planie, może jakiś most we mgle. Nie wiem czy to się dobrze czyta teraz, ale wydaje mi się, że mogę przejść do kolejnego konceptu, czyli ogrodu, żeby go zrobić na tym samym poziomie zaawansowania.

Chciałem wykonać ogólny zarys sceny, detale będę rozwiązywał w kolejnym etapie, już modelując w 3d. Kobietę planuję zrobić w Metahumanie, bardziej zbliżoną do konceptu 2d. Ubranie zasymuluję w Marvelousie pod tą konkretną scenę i podrzeźbię w Zbrushu później. Trochę obawiam się przerabiania włosów z assetu, ale może nie będzie to takie trudne :)

*Jeśli oczywiście czasu starczy :)

Nie wiem czy ten projekt (klipu nie filmu) ma potencjał, bo wyszedłem od dość prościutkiego scenariusza, bez budowania jakiegokolwiek świata ale może uda się zbudować choć trochę przekonującą wizję, że coś tam się dzieje w tle.

222.jpg

Edytowane przez jakubziom

Napisano
  • Autor

Zacząłem z grubsza projektować drugą scenkę, czyli ogród. Jeszcze dużo detalu musze wymyśleć ;)

garden_1st_wip.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności