Marcin321 Napisano 31 Sierpień 2023 Napisano 31 Sierpień 2023 Cześć, po wielu latach obserwowania innych ludzi co robią, chyba nadszedł czas i na mnie, aby poddać się ocenom podczas pracy i nauczyć się czegoś z Waszych porad. Postanowiłem nauczyć się działać w Mayi, ponieważ od dłuższego czasu ciągnęło mnie do zmiany swojego softu bazowego (3ds max, vray) na coś bardziej użytecznego w sferze vfx/cinematics. Gdzieś wcześniej zacząłem ogarniac sobie Hudego, byly wzloty i upadki i szorowanie po dnie również. Wracając do Majki, na początek wymyśliłem sobie wymodelowanie jakiegoś ciekawego Hard surface'a ktory bedzie zarazem wyzwaniem, padło na Razora. Mialem wcześniej do czynienia z modelowanie HS, wiec cos tam ogarniam, jednak Maya+Substance, bo i do niego będę zaglądał, to dla mnie jeszcze wiele niewiadomych. No i tutaj będę potrzebował Waszej pomocy, z tym jak sobie radzić z tym tandemem. Na początek wrzucam pierwsze screeny z modelowania, polówka, bo to praktycznie czysta symetria na poziomie modelu Pierwsze zagadnienie: Powierzchnie razora maja wiele podziałów rożnego rodzaju, rozchodzące się w rożne strony. Pytanie: Czy dłubać je wszystkie w modelu, czy zostawić sobie takie rzeczy do zrobienia w Substance? 4
blood_brother Napisano 31 Sierpień 2023 Napisano 31 Sierpień 2023 W kwestii podziałów to się chyba głównie rozchodzi jak blisko będziesz chciał pokazać model. No chyba, że dla sportu 🙂 1
Mortom Napisano 31 Sierpień 2023 Napisano 31 Sierpień 2023 (edytowane) Jakbym miał do tego podchodzić to większe podziały zrobiłbym na siatce a mniejsze bez wahania na normalce. Ale to zależy ile chcesz poświęcić na to czasu. W serialu pewnie zrobili to wszystko na geometrii aby robić sobie potem zbliżenia do kadrów. Ale ty chyba nie zamierzasz robić reamku więc chyba nie ma się co tak poświęcać 🙂 Ale zawsze jeszcze w razie czego potem się to wyklepie 😉 Edytowane 31 Sierpień 2023 przez Mortom 2
Marcin321 Napisano 31 Sierpień 2023 Autor Napisano 31 Sierpień 2023 finalnie chcialbym go uzyc to 2-3 ujęć, glownie aby sobie pociwczyc kamere/swiatlo/enviro, wiec bedzie to przelot od lewej gory do prawego dolu kadru 🙂 niby czas mnie nie goni i moglbym to dlubac i dlubac, ale cos trzeba zostawic do nauki w substance 🙂 dzieki za podpowiedzi 🙂
Marcin321 Napisano 13 Wrzesień 2023 Autor Napisano 13 Wrzesień 2023 maly update ode mnie, wracam do tematu po urlopie i zleceniu. Dorobilem troche boku gory i spodu tej frontowej czesci. Troche wolno mi to idzie, ale, no wlasnie, mialem przerywniki + jeszcze mam 3d maxa na codzien w pracy, jeszcze mi sie skroty nie wryly 🙂 7
Marcin321 Napisano 14 Wrzesień 2023 Autor Napisano 14 Wrzesień 2023 dzieki 🙂 jest sporo refek, ale jak potrzeba danego momentu na modelu, to nie ma nic w dobrej jakosci, i tak 85% z refek, 15% wymyslam 🙂 jeszcze mam opory przed booleanowaniem, czy moze polecacie jakies skrypty do mayi do takiego HS modelowania, zeby robily jakies takie sci -fi wciecia, otwory, a zeby poszanowalo siatke?
kengi Napisano 14 Wrzesień 2023 Napisano 14 Wrzesień 2023 29 minutes ago, Marcin321 said: ... zeby robily jakies takie sci -fi wciecia, otwory, a zeby poszanowalo siatke? To chyba jeszcze nikt nie wymyślił :D... czekamy na AI do tego. 😜 1
Destroyer Napisano 14 Wrzesień 2023 Napisano 14 Wrzesień 2023 1 hour ago, Marcin321 said: moze polecacie jakies skrypty do mayi do takiego HS modelowania, zeby robily jakies takie sci -fi wciecia, otwory, a zeby poszanowalo siatke? http://www.hard-mesh.com/ 1
Marcin321 Napisano 14 Wrzesień 2023 Autor Napisano 14 Wrzesień 2023 oo no no, o cos takiego mi chodzi, dzieki:)
maciek.m Napisano 14 Wrzesień 2023 Napisano 14 Wrzesień 2023 Fajnie zaczyna wyglądać. Juz widze go oczami wyobrazni gotowe renderki. Jestem na etapie ogladania seriali z Star Wars, tam możesz złapać wiele inspiracji do ujec. Ale widzę u Ciebie ten sam problem co kiedyś ja robiłem. Za wszelką cenę każdy element musiał być wygładzony przez co trzeba dodawać linie podziału które zaostrzają krawędzie, co skutkuje wyostrzeniem powierzchni obłych w miejscach ktorych nie chcesz. Do tego model pod koniec waży bardzo dużo. Po wygładzeniu skonwertuj sobie obiekt do poły i zobacz ile niepotrzebnych Lini dostajesz. Jakieś cylindy i prostrze elementy z powodzeniem możesz robić beż wygładzania, stosując tylko chamfery 😉 1
Marcin321 Napisano 14 Wrzesień 2023 Autor Napisano 14 Wrzesień 2023 dzieki, cala tablice mam wlasnie z cropow z mando i YouTuba ILMa 🙂 no wlasnie widze, na tym juz wysmoothowanym obiekcie na dole. Mam taka metode, ze wlasnie po convercie, usuwam co 2 edge i tak do momentu, az nie jest "lekko" ale nadal trzyma ksztalt. Tak myslalem dzialac wlasnie z tymi malymi elementami 🙂 Uch, do renderow jeszcze troche, po drodze jeszcze substance, kolejna nowość dla mnie, ale wyglada przyjaznie
alex3d Napisano 14 Wrzesień 2023 Napisano 14 Wrzesień 2023 Fajny temat. Niestety droga grafika 3D jest ciernista. Houdini jest niezgłębiony - najlepiej uczyć się go przez konkretne projekty. Materiał od ILM fajny, oglądałem jakiś czas temu. Zresztą kilka innych firm od VFX działało przy The Mandalorian, w tym moje ulubione studio Important Looking Pirates i kanadyjczycy z Hybride FX. Jak poszukasz podwykonawców to może coś podejrzysz jeszcze ciekawego. https://hybride.com/en/hard-surfaces-vehicles Z tym Twoim pytaniem to przy takim modelowaniu zawsze jest pokusa, żeby stworzyć model 1:1 z rzeczywistym, ale nie na tym polega 3D, liczy się efekt wizualny. Czym prościej tym lepiej o ile wizualnie nie ma straty jakości, tym bardziej jeśli to ma być do VFX. 3D to iluzja 🙂 Kiedyś robiłem jakiś model zabytkowego tramwaju, gdzie istnieje może 5 jego zdjęć sprzed 130 laty i jeden równie wiekowy specjalista tematu, z którym mogłem wymienić kilka zdań. Ktoś mi to skomentował WIP na jakimś forum, że silnik wyglądał inaczej 🙂 Tylko, że silnik był niewidoczny i pod wózkiem tramwaju, a ja potrzebowałem bryłę, która da jakąś kubaturę i cień. Poza tym oryginalny silnik nie zachował się. Trzeba wiedzieć po co się robi model. Poza zamówieniami od jakiegoś muzeum pod konkretną prezentację modelu, rzeźbienie każdej śruby nie ma sensu. Pytanie czy przy takich zagmatwanych meshach wszystko dasz radę zrobić w jednym obiekcie czy lepiej to rozdzielić jeszcze bardziej o ile jest taka możliwość. W innym przypadku musiałbyś zagęszczać mesha bardzo, żeby pogodzić wszystkie loopy, topologię co niekoniecznie musi być wskazane. 3D to uproszczenie, rób jak Ci wygodniej i szybciej, o ile nie wygląda to gorzej, nie kaszani siatki albo nie koliduje przy animacji. 2
Marcin321 Napisano 15 Wrzesień 2023 Autor Napisano 15 Wrzesień 2023 Dzieki, hudego uczyłem się na początku wlasnie z tutka na tutek, ale od 2 ostatnich większych projektow(ostatni to ten andy's room) tutki sluzyly juz konkretnym celom. O tak, ILP to dla mnie bylo niezle zaskoczenie, ja ich znalazlem jakos przypadkiem, chyba po jakims reelu gdzie mieli breakdown sceny wejsciowa z Jurrasic worlda 2, swietne realizacje. Hybride nie znalem, dzieki za link 🙂 Mysle ze nie bede dlubal tego modelu co do srubki, bo nie chce znowu wladowac sie w dlugi temat, a mam do tego tendencje 😕 Tam gdzie to przyjdzie mi w miare sprawnie, to bedzie model, a gidze jakies ciezkie podzialy wejda, to juz moze zaradze sobie jakas normalką/ displacem.
Marcin321 Napisano 25 Wrzesień 2023 Autor Napisano 25 Wrzesień 2023 Nie chce robic nowego wątku, bo moze to pierdola, ale nie moge nigdzie sam znalezc rozwiaznia - Czy w Mayi da sie tworzyc obiekt w miejscu w ktorym chce, gdzie akurat mam kursor, jak w 3dmaxie np? strasznie mnie to irytuje ze box tworzy sie w 0,0,0.
blood_brother Napisano 25 Wrzesień 2023 Napisano 25 Wrzesień 2023 Włącz sobie "interactive creation" w Create -> Polygon Prymitives. Ale dalej w sumie jesteś uwiązany do "poziomu 0" grida. Więc to takie połowiczne rozwiązanie 😛 1
Marcin321 Napisano 25 Wrzesień 2023 Autor Napisano 25 Wrzesień 2023 no to tez wlasnie znalazlem, ale az mi sie nie chce wierzyc ze tylko taka opcja pozostaje, masakra 😄
Destroyer Napisano 26 Wrzesień 2023 Napisano 26 Wrzesień 2023 A do czego potrzebujesz tej funkcjonalności? Bo jest kilka alternatyw choć każda ma swoje ograniczenia
Marcin321 Napisano 26 Wrzesień 2023 Autor Napisano 26 Wrzesień 2023 glownie chodzi mi o np szybsze booleany, tworzenie obiektu na obiekcie bazujac na normalu tego drugiego, albo po prostu stworzenie czegos w zakresie danego widoku w viewporcie, a nie zagladanie do 0,0,0. W maxie jest Autogrid no i to jest zloto w takich przypadkach
Destroyer Napisano 26 Wrzesień 2023 Napisano 26 Wrzesień 2023 Możesz zrobić obiekty po których rysujesz "live" i nowo tworzone obiekty będą na nic stawiane i orientowane po normalnych. Możesz zrobić, construction plane i na neij budować. Użyć masha żeby szybko natłuc nowych obiektów ale przygotowanych wcześniej, co najwyżej z różną rotacją czy skalą. Albo użyj skryptów do podobnego rozmieszczania obiektów po innych obiektach z zachowaniem orientacji do normalnych geometrii na której je stawiasz. 1
Marcin321 Napisano 27 Wrzesień 2023 Autor Napisano 27 Wrzesień 2023 wracam z updatem, na razie brne przez ogolny paneling poszycia, zdecydowalem ze ile dam rade, tyle porobie panele, doszly podzialy na froncie, boku i zaczynam wchodzic na skrzydlo. Na razie robie ogół, pozniej przejde jeszcze raz przez model i pododaje male elementy. Juz chcialbym wejsc na jakąś noge, nie mowiąc juz o silnikach, ale no coz, trzeba dokonczyc te nudniejsze partie 🙂 6
Destroyer Napisano 27 Wrzesień 2023 Napisano 27 Wrzesień 2023 Widzę, że próbujesz wszystko ładnie pod subdivy modelować a nie jak to się robi w produkcji na wczoraj czyli booleanami 😛
Marcin321 Napisano 27 Wrzesień 2023 Autor Napisano 27 Wrzesień 2023 ogolnie nic mnie nie goni, wiec sobie tak dziergam, ale to jest spory model, na pewno na booleany trafie, nie ma bata 🙂
Destroyer Napisano 28 Wrzesień 2023 Napisano 28 Wrzesień 2023 To nie żaden zarzut z mojej strony bo taki modle jest bardziej po bożemu niż booleanowa kaszanka. Ale jak widzę taką robotę to się zastanawiam czy nie dałoby się łatwiej, szybciej i wygodniej żeby się tak nie męczyć 🙂 Ale też na ładną siatkę to tez miło popatrzeć, zwłaszcza jak nie musiało się nad nią męczyć 😛 1
Marcin321 Napisano 28 Wrzesień 2023 Autor Napisano 28 Wrzesień 2023 Luzik, pewnie ze by sie dało tak jak piszesz, ale chce wlasnie 1. przypomniec sobie prawilne modelowanie 2. otrzaskac sie Majce zeby czuc sie w niej bardziej pewnym, na razie na poziomie modelowania. Do Razora mam juz tez zaczętą scenke, male enviro, chce wydlubac kokpit jak skoncze budę, sprobuje tez zrobic busta Mando i Grogu. Chcialbym otrzaskac sie w temacie lookdevu i enviro, ale innego niz na codzien, czyli wizkowego slodkiego swiata, i moze uderzyc wlasnie gdzies do produkcji filmow/post, cos takiego.
maciek.m Napisano 28 Wrzesień 2023 Napisano 28 Wrzesień 2023 Na prawdę fajnie to wygląda czuć bryłę i wielkość statku, ale tak jak @Destroyer mówi, od razu nasuwa się myśl da się łatwiej i przyjemniej. Te wygładzanie płaskich paneli to moim zdaniem przerost formy nad treścią, ten sam efekt będzie na boksie z dodanym chamferem. Z powodzeniem można połączyć tutaj techniki i obłe elementy ucz się i przypominaj z wygładzeniem a wszystko inne na prostych bryłach niewygładzonych, bo zakopiesz się w milionach poly, a ponowne odchudzanie zagęszczonego elementu to taka podwójna robota trochę, taki mój punkt widzenia 🙂 1
Marcin321 Napisano 28 Wrzesień 2023 Autor Napisano 28 Wrzesień 2023 Dzieki, ten etap pod skrzydlem akurat jest zakrzywiony, testowalem sobie samo chamerfowanie, ale nie bylem jakos zadowolony z efektu, ale macie racje, musze sobie jednak przemyslec to modelowanie, zeby jakich chorych polycountow nie robic 3
Marcin321 Napisano 29 Wrzesień 2023 Autor Napisano 29 Wrzesień 2023 mam jedno pytanie - czy jak modelujecie, to od razu mapujecie i ukladacie sobie UV-ke, czy robicie to jak juz macie caly model i potem wchodzi mapowanie?
Destroyer Napisano 29 Wrzesień 2023 Napisano 29 Wrzesień 2023 Najpierw modelowanie a potem uv żeby już nie mieszać, chyba że chcesz odpocząć od modelowania a uvałkowanie uspokaja jak układanie puzzli 🙂 tzn kiedyś tak miałem jak były bardzo prymitywne narzędzia teraz to już nie to samo 🙂 Wyjątkiem są bardziej powtarzalne elementy z taką samą topologią ale nieco innym kształtem, tam bym od razu uvałki zrobił. Zawsze można przetransferować uv ale jak coś popsuje, zmeiniąsię id vettexów to marnujesz dodatkowy czas na naprawianie. A jak coś jest w 100% powtarzalne jak jakieś śruby to instancje czy mash i wtedy można już po wszystkim bez obaw zrobić uvałki. 1
Marcin321 Napisano 30 Wrzesień 2023 Autor Napisano 30 Wrzesień 2023 Dzieki za odpowiedź, tez mi się tak wydawało, ale wpadły mi w oko tutki tego kolesia https://www.youtube.com/@polyrendr i tam gdzieniegdzie od razu uvalkuje niepowtarzalne elementy. A wracajac do tematu tworzenia obiektu na innym obiekcie wzgledem normali, to znalazlem spoko skrypt, moze go znacie https://malcolm341.gumroad.com/l/jxqTZ?layout=profile ,o to mi chodzilo
Destroyer Napisano 1 Październik 2023 Napisano 1 Październik 2023 Jeden i drugi sposób jest jak najbardziej ok, kwestia preferencji i nic więcej 🙂 Ale moim zdaniem jak się robi hurtem uv to idzie nieco szybciej bo robisz cały czas to samo tymi samymi narzędziami i nie rozbijasz się na myślenie raz o kształcie i topologii a po chwili na rozwijaniu geometrii na płasko i pakowaniu uv a potem powtarzasz cykl dla każdego nowego obiektu.
Marcin321 Napisano 12 Październik 2023 Autor Napisano 12 Październik 2023 wracam z updatem, prawie skonczylem panelizowac burtę, zrobilem pod skrzydlem i troche nad, porobilem rowniez jakies pierwsze male detale. Posłuchałem sie Was i spadla ilosc obiektow ze smoothem na rzecz chamferow, sensowniej to wyglada 1
Marcin321 Napisano 11 Styczeń Autor Napisano 11 Styczeń Hej, temat nie padł, wracam z update'm, ciągle większość jeszcze bez mirrora ale to już się zbliża, większość modelu zrobiona, została do zrobienia noga, dopracowanie silnika i dodanie detali 9 1
Mortom Napisano 12 Styczeń Napisano 12 Styczeń Bradzo ładnie ci to panie idzie! Ładny detal z dużą ilością dynksów 🙂 Podziwiam wytrwałość! 2
piotr_forkasiewicz Napisano 12 Styczeń Napisano 12 Styczeń Superaszczy detal! Niesamowicie to wygląda! 1
Marcin321 Napisano 14 Styczeń Autor Napisano 14 Styczeń (edytowane) a dziekuje bardzo za dobre słowo 🙂 szkoda tylko ze człowiek to na zmęczu robi po nocach, inaczej to 5x szybciej by szlo. Może na premierę filmu/4 sezonu Mando się wyrobie 🙂 Edytowane 14 Styczeń przez Marcin321 1
Nezumi Napisano 14 Styczeń Napisano 14 Styczeń (edytowane) Moc. No i pinc gwiazdek wiecej za to ze w Mayi 🙂 Az mi sie zachcialo odpalic majke 🙂 A do UV to polecam goraco RizomUV. Lubie UVki w Mayi ale jak mam jakas gestsza siate bo mi sie nie chce retopo robic to RizomUV jest o niebo szybszy od... wszystkiego czego probowalem do UV. Edytowane 14 Styczeń przez Nezumi 1
Marcin321 Napisano 14 Styczeń Autor Napisano 14 Styczeń Dzieki 🙂 Chce się bliżej poznać z tym softem, ale jak stoję w miejscu to robię export do maxa i tam działam, ale to rzadko. Dzieki na polecajke tego Rizoma, powoli zbliża się ten etap 🙂 1
Marcin321 Napisano 16 Styczeń Autor Napisano 16 Styczeń A jeszcze tak w temacie unwrapu - gdzies widzialem opcje zeby robic unwrap przed subdividem, czy to sie sprawdza? Nie rozmywa to miejsc przy seamach?
gryzon Napisano 20 Styczeń Napisano 20 Styczeń Świetna robota. Dobrze utrzymana bryła i sensownie dokładany detal. 1
Marcin321 Napisano 21 Luty Autor Napisano 21 Luty hej, mały update, sukcesywnie robie uvki i testuje sobie podobne do oryginalu materialy, na razie wyglada to ok jak dla mnie, podoba mi sie ta nieregularnosc polaci blachy, mniej wiecej o to mi chodzilo, a dirty to jeszcze podbijaja 5
Mortom Napisano 22 Luty Napisano 22 Luty Nie jedna blachara oddała by Ci się aby przelecieć się taką fureczką 🙂 Niezła robota! Ale żeby nie było tak cukierkowo to się do czegoś przyczepię! HDRka strasznie zblurowana 😉
Marcin321 Napisano 23 Luty Autor Napisano 23 Luty Dzięki dzięki:D jak się widzi takie reakcje to droga przez uvki jakoś lżej idzie:) Hdka to jakiś default z substanca, tylko testowa:)
Mortom Napisano 23 Luty Napisano 23 Luty 52 minuty temu, Marcin321 napisał(a): Hdka to jakiś default z substanca, tylko testowa:) A więc idź i nie grzesz więcej... xD No ale serio, super modelik i trzymaj sie z tymi UVkami. Pradawni bogowie grafiki widza twój trud i po śmierci czeka na ciebie 77 najładniejszych fitness tiktokerek (ale z fajnym charakterem) i 53 hostessy z wystaw samochodowych. Wytrwaj! 1
Marcin321 Napisano 30 Marzec Autor Napisano 30 Marzec siema, już prawie koniec modelowania trzeba polatać tylko dziury i podorabiać parę detali, uvki większość zrobiona, ale trzeba ułożyć na layoutach i do malowania (jakieś pierwsze zajawki tez mam), Wesołych świąt 🙂 11
adek Napisano 30 Marzec Napisano 30 Marzec 11 godzin temu, Marcin321 napisał: siema, już prawie koniec modelowania trzeba polatać tylko dziury i podorabiać parę detali, uvki większość zrobiona, ale trzeba ułożyć na layoutach i do malowania (jakieś pierwsze zajawki tez mam), Wesołych świąt 🙂 Piękne. Wrzucam do rekomendacji. 1 1
Bacry Napisano 31 Marzec Napisano 31 Marzec Pięknie to wygląda. Dawaj jakieś szersze info jak texturujesz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się