Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Podczas kowidowych "dni grozy", z nud贸w pobawi艂em si臋 Godot Engine. Po prostu zrobi艂em jeden tutorial i zacz膮艂em si臋 bawi膰. Dzieciaki zagl膮daj膮ce przez rami臋 zainicjowa艂y zabaw臋 gdzie zacz膮艂em na szybko wrzuca膰 ich awatarki. Wszystko robione na szybko, byle wrzuci膰 do silnika i chwil臋 pokodowa膰. Ale jako, 偶e cz艂owiek zjebany przez sztuk臋 jest, zacz臋艂o by膰 coraz istotniejsze, 偶eby to jako艣 wygl膮da艂o... i tak dorobi艂em si臋, 艣rednio dzia艂aj膮cego prototypu... teraz po paru latach, zacz膮艂em my艣le膰, czy by mo偶e czego艣 z tym nie zrobi膰, ale obliczy艂em bud偶et potrzebny na wydanie tego wiekopomnego dzie艂a i mi przesz艂o.

Chocia偶 mo偶e jakbym znalaz艂 jakiego艣 programist臋 a ja bym si臋 zaj膮艂 wizualami... to kto wie...

Niemniej ch臋tnie przyjm臋 jaki艣 feedback odno艣nie tego co mam.

Wi臋c postanowi艂em, 偶e wrzuc臋 tutaj. Bo jest tu grupa zjeb贸w, kt贸re akurat nie b臋dzie mia艂a problem贸w ze szczero艣ci膮, co mi si臋 bardzo podoba.

Zacz臋艂o si臋 od tego:

image.png.35272f5bce333b7da746b60bfece1a63.png

Teraz wygl膮da tak:

g1-1.thumb.png.b482d55451434ba8a739dcaa16c5f96d.png

g1-3.thumb.png.3558042df5aa5f7546c6725d66a021f5.png

g2-2.thumb.png.f01e7df624c8444fef7d2d3aefbfc013.pngg1-4.thumb.png.742db4581c2fe9be1976e2348c5ecebb.pngg2-1.thumb.png.7b217845764d42b51610b6d385d59ecb.png

Dla tych kt贸rzy chc膮 spr贸bowa膰 zrobi艂em stronk臋 na itch.io, mo偶na 艣ci膮gn膮膰, jest te偶 opis co i jak:

https://soulglitcher.itch.io/glitch-game

has艂o: im_a_glitched_soul

Jest wersja na WIN i MacOS (tego drugiego nie testowa艂em)

Pomys艂 na mechanik臋 z grubsza wygl膮da tak: dzieciaki w 艣wiecie glitchy, kt贸re mog膮 zar贸wno pom贸c jak i przeszkodzi膰... zrobi艂em w prototypie takie "glitch islands", kt贸re zwalniaj膮 czas i generalnie pomagaj膮 w skokach, ale s膮 troch臋 rozpraszaj膮ce, jako element pokazuj膮cy ten pomys艂.

Historyjk臋 te偶 mam, ale jest raczej pretekstem, chocia偶 stara艂em si臋 utrzyma膰 wyja艣nienie wszystkiego w logice z glitchami. Nie b臋d臋 jej przytacza艂.

Wizualnie chcia艂bym zestawi膰 kontrast bajeczek ala Mario ze 艣wiatem rodem z Blasphemousa. To drugie mia艂o by by膰 odzwierciedlone przez antagonist贸w i progres w grze, im dalej tym mroczniej.

Na razie, nic z tego nie b臋dzie...

Tymczasem bawi臋 si臋 troch臋 z assetami, mo偶e to by posz艂o w tym kierunku:

lookfeel-06.thumb.jpg.ee09fb0901db58874f5e57785110bdbb.jpg

lookfeel-07.thumb.jpg.5926063dc1e8a3131c1b8ec7e3c150df.jpg

Dajcie zna膰 co my艣licie, zw艂aszcza jakby si臋 wam chcia艂o toto odpali膰.

Edytowane przez kengi
literufki

  • Odpowiedzi 45
  • Wy艣wietle艅 3,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Napisano

@kengi

+ za muz臋 馃槃

No audiowizualnie to mi si臋 podoba, ale ja tam lubie synthwave'owe i glitchowe klimaty. Za platform贸wkami nie przepadam, wi臋c ci臋偶ko odnie艣膰 mi si臋 obiektywnie do gameplayu, ale wizualnie to jest to dobry start. Jako艣 tak (wizualnie) kojarzy mi si臋 z Darwini膮 馃檪

Pytanie czym mia艂aby si臋 wyr贸偶nia膰, bo teraz jest taka niemo偶liwie wielka masa indie produkcji wszelkiej ma艣ci i pewnie ci臋偶ko si臋 przebi膰. Mo偶e p贸j艣膰 w stron臋 storytellingu, kosztem gameplayu, w stylu To The Moon, albo w naprawd臋 cudaczny 艣wiat i surrealizm jak Hylics 2, albo w jaki艣 fajny, szybki gameplay w stylu Hotline Miami. Grami si臋 nie zajmuj臋, pisz臋 wy艂膮cznie z punktu widzenia odbiorcy, ale wydaje mi si臋, 偶e te indyki, kt贸re jaki艣 tam sukces odnosz膮, zwykle maj膮 jedna mocn膮 i wyrazist膮 rzecz, na kt贸rej ca艂a gra si臋 opiera, wi臋c mo偶e poszuka膰 takiego elementu.

Napisano

Wizualnie wymiata, wieczorem postaram si臋 艣ci膮gn膮膰 i sprawdzi膰 jak w ruchu 馃槷

  • adek featured this temat
Napisano

Rewelacyjnie to wygl膮da. Wrzuci艂em w艂a艣nie do promowania w膮tek.聽
Bardzo mi si臋 styl podoba - dla mnie co艣 nowego. @SebastianSz聽pisa艂,m 偶e masa jest podobnych produckji - ale w podobnym stylu?

@kengi: Mo偶esz rozwin膮膰 temat bud偶etu? Co dok艂adnie mia艂e艣 na my艣li. Dzisiaj mam wra偶enie du偶o pro艣ciej i taniej jest ruszy膰 z takim projektem (co nie znaczy, 偶e 艂atwiej si臋 wybi膰).聽

Napisano

@adek

Nie mia艂em na my艣li stylu, a raczej sam膮 liczb臋 gier indie (w tym sporo platform贸wek, metroidvanii i czego tam) jako takich. Sam styl bardzo fajny i ciekawy, moim zdaniem ma potencja艂 馃檪

Napisano
11 minut temu, SebastianSz napisa艂:

@adek

Nie mia艂em na my艣li stylu, a raczej sam膮 liczb臋 gier indie (w tym sporo platform贸wek, metroidvanii i czego tam) jako takich. Sam styl bardzo fajny i ciekawy, moim zdaniem ma potencja艂 馃檪

No w艂a艣nie. Nie spotka艂em si臋 z czym艣 takim wcze艣niej. My艣la艂em, 偶e mo偶e ten styl gdzie艣 trenduje teraz w grach indie.聽

Nie wiem jak z mo偶liwo艣ci膮 konwersji gry na urz膮dzenia mobilne - tutaj widzia艂bym wi臋kszy potencja艂.聽

Napisano
33 minutes ago, adek said:

Nie wiem jak z mo偶liwo艣ci膮 konwersji gry na urz膮dzenia mobilne - tutaj widzia艂bym wi臋kszy potencja艂.聽

O w艂a艣nie, przyda艂aby si臋 jaka艣 agresywna monetyzacja, lootboxy i gacha! xD

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki ch艂opaki za odzew. Dok艂adnie tak jak piszecie. Wszystko to ju偶 przesz艂o przez moj膮 g艂ow臋. Konkurencja jest gigantyczna. Niby mam pomys艂 jak to zaatakowa膰... ale nie sta膰 mnie na to, 偶eby siedzie膰 po godzinach i rze藕bi膰 w trybie indyka. Dlatego zdecydowa艂em to w paru miejscach pokaza膰 (max3d jako pierwsze ;P), 偶eby zobaczy膰, na ile to ma potencja艂u.

Osobi艣cie widzia艂bym w tym metroidvani臋, wielko艣ci na jakie艣 20-30h gry. Wyr贸偶nikiem mia艂by by膰 wizual glitchowy i mechanika gry na glitchu oparta. Czy to by wystarczy艂o... wiadomo, 偶e nie wiadomo hehe. Wi臋c, mo偶e poeksperymentuj臋 jeszcze, poprototupuje i co艣 by si臋 z tego zacz臋艂o klarowa膰.

Jest te偶 pomys艂 z fabu艂膮 i gr膮 przynajmniej troch臋 "zaanga偶owan膮" jak pisze @SebastianSz. Na razie wymy艣li艂em, 偶e 艣wiat gliczy i demon贸w to taki cope mechanism dzieci (bohater/gracz) w zestawieniu z tragedi膮, w tej roli 艣mier膰 domowego zwierzaka, a mo偶e i艣膰 po bandzie i da艂oby rad臋 im matk臋 ubi膰聽馃槇 馃槣 . No i tutaj mo偶na pobazgroli膰 jeszcze na paru poziomach. To ju偶 mam w zarysie.

Na ten moment, uwa偶am, 偶e musz臋 to od艂o偶y膰 na lepsze czasy. Pewnie dobrze by by艂o jakbym wyda艂 jak膮艣 prostsz膮 rzecz najpierw. Jaki艣 3-6 miesi臋czny projekt, mo偶e w艂a艣nie na mobilki, co by si臋 generalnie tego nauczy膰. I potem ewentualnie wygrzeba膰 z powrotem to.

Druga opcja to znale藕膰 zesp贸艂... ale tutaj nie chc臋 licealnie do tego podchodzi膰, tylko normalnie jak ludziom zap艂aci膰 i st膮d moje wyliczenia, zacz膮艂em od prostej kalkulacji 2-4 etaty przez 2-3 lata...

Obserwuj臋 patenty typu kickstartery, ale to te偶 trzeba umie膰 zrobi膰, nie wystarczy tego tam wypchn膮膰 i do kasy... to jest de facto ostatni etap wcze艣niejszej kampanii.

Odrzuci艂em patenty agresywnej monetyzacji, ze wzgl臋d贸w ideowych (wiem, 偶e piszecie ironicznie)... ale i tak przyjrza艂em si臋 nawet NFT games (nie polecam nawet googla膰, wi臋kszego gnoju mentalnego nie widzia艂em).

Napisano

Nie wiem co masz na my艣li pisz膮c o agresywnej monetyzacji - ale jest kilka sprawdzonych metod monetyzacji na mobilkach. Tutaj ch臋tnie s艂u偶臋 pomoc膮 przy planowaniu.聽

Og贸lnie nie wiem czy wiecie, ale mamy w Polsce kilka sukces贸w indie na polu gier mobilnych. Nie chodzi mi o studia, a faktycznie projetky indie.

Jednemu przygl膮da艂em si臋 mocno bo to user z naszego podw贸rka (kiedy艣 tu by艂 cz臋sto - Karol Miklas)

https://www.artstation.com/artwork/3oL0Ov

Ze swoim Drive stworzonym w dwuosobowym sk艂adzie podbili 艣wiat (tutaj dos艂ownie).聽

@KMiklas ping (pinguje z ciekawo艣ci, nie wiem czy dostaje o tym powiadomienie) 馃槈

Graficznie uwa偶am, 偶e wyr贸偶niasz si臋 mocno.

Napisano
  • Autor

Z t膮 agresywn膮 monetyzacj膮, to jakie艣 tematy typu mikrop艂atno艣ci, nftki w艂a艣nie... a mobiliki fakt maj膮 swoje plusy, ale tej gierki w tym systemie nie widz臋. Chocia偶 mam w g艂owie taki speed run game, ala flappy bird, gdzie mog艂a by posta膰 zasuwa膰 z jakim艣 dashem opcjonalnym pomi臋dzy platformami... mo偶e to jest pomys艂 na t膮 mniejsz膮 gierk臋 wcze艣niej. Dzi臋ki za propozycj臋 pomocy. Ostrzegam, 偶e w razie czego mog臋 si臋 odezwa膰 馃檪 .

A Drive wygl膮da bardzo fajnie, dobra stylufka, nawet zagra艂em przed chwil膮... dobrze, 偶e czasem si臋 komu艣 udaje.

Napisano
41 minut temu, kengi napisa艂:

Z t膮 agresywn膮 monetyzacj膮, to jakie艣 tematy typu mikrop艂atno艣ci, nftki w艂a艣nie... a mobiliki fakt maj膮 swoje plusy, ale tej gierki w tym systemie nie widz臋. Chocia偶 mam w g艂owie taki speed run game, ala flappy bird, gdzie mog艂a by posta膰 zasuwa膰 z jakim艣 dashem opcjonalnym pomi臋dzy platformami... mo偶e to jest pomys艂 na t膮 mniejsz膮 gierk臋 wcze艣niej. Dzi臋ki za propozycj臋 pomocy. Ostrzegam, 偶e w razie czego mog臋 si臋 odezwa膰 馃檪 .

A Drive wygl膮da bardzo fajnie, dobra stylufka, nawet zagra艂em przed chwil膮... dobrze, 偶e czasem si臋 komu艣 udaje.

Tak. Du偶o os贸b ma problem zaplanowaniem wydaniai czesto wychodzi ze z艂ej strony. Minusem mobilek jest fakt, 偶e cz臋sto dotarcie wymaga bud偶et贸w reklamowych. W sensie - to jest standard, 偶e sprzedaj膮c gr臋 - cz臋艣膰 pozyskanych 艣rodk贸w przeznaczasz na reklam臋, aby kto艣 j膮 pobra艂. Natomiast ja nie m贸wi臋 o agresywnej p艂atno艣ci tylko raczej standardowej - typu - Android (reklamy). Model free + reklamy + opcja p艂atna.聽

P艂atno艣ci w 艣rodku gry - tutaj raczej nie z tak膮 pozycj膮 (tak samo to nie gra na NFT).聽

W momencie gdy gra jest free- monetyzujesz reklamami, kt贸re naprawd臋 fajnie s膮 ju偶 zrobione, natomiast dajesz opcje wykupienia (wy艂膮czenia reklam).聽

in-app purchases - to raczej temat dla wi臋kszych gier. Raczej przy takiej pozycji tego nie widz臋 馃檪

Ja dok艂adnie my艣la艂em o jakim艣 MVP typu flappy bird. Grywalna wersja w tej stylistyce.聽

Sprawdz sobie jak to wygl膮da, ale z tego co wiek sterowanie na telefonach naprawd臋 dzia艂a w tym grach rewelacyjnie. W sensie s膮 ju偶 gotowe rozwi膮zania na to. Kwestia przetestowania. Nie wiem czy Godot ma to ogarni臋te tak jak Unity (ale widzia艂em co艣 w godocie i chyba mia艂 podobnie to rozwi膮zane).聽

W co艣 takiego bym celowa艂.聽

W Drive - stylistyka w艂a艣nie zrobi艂a im robot臋 na pocz膮tku + promocja - te偶 nie mieli bud偶et贸w - opisali jak to robi膮, wrzucili na wykop. Nie ukrywam, 偶e wtedy (z tego co pami臋tam) - zwiastun gry te偶 w tej stylistyce zach臋ci艂 wszystkich do pobrania gry. Bardzo ciekawy case i ma艂o jest takich sukces贸w, ale da si臋.聽

W grach szczeg贸lnie mobilnych, nie jest to super 艂atwe, ale tutaj - naprawd臋 stylistyka to co艣 czego nie widzia艂em wcze艣niej i moim zdaniem ma potencja艂. Natomiast raczej bym nie szed艂 w zespo艂y nie wiadomo ilu osobowe, jaka艣 wersja minimum. Ale to sam musisz oceni膰.

Sam wiem jak jest z takimi projektami 馃槈

Napisano

@kengi

Taki pomys艂 mi przyszed艂 do g艂owy jak patrz臋 na Twoj膮 gr臋, w kwestii storytellingu i glitchy:

Ostatnio gdzie艣 mi mign臋艂a, chyba na Reddicie, taka historyjka - kto艣 pisa艂, 偶e jego niedawno zmar艂a mama uwa偶a艂a si臋 za niefotogeniczn膮 i jak ognia unika艂a bycia na zdj臋ciach. No i po jej 艣mierci okaza艂o si臋, 偶e nie maj膮 nawet jednego jej zdj臋cia. I tak sobie pomy艣la艂em, 偶e mo偶e w Twojej grze wykorzysta膰 podobny motyw - osta艂o si臋 jedno jedyne zdj臋cie jakiej艣 zmar艂ej, bliskiej osoby, ale jest zglitchowane i protagoni艣ci musz膮 je odglitchowa膰.

Mo偶na by przeku膰 r贸偶ne formy databendingu na jaki艣 gameplay albo zagadki. Wtedy zar贸wno historia, oprawa wizualna jak i gameplay by艂yby ze sob膮 tematycznie powi膮zane.

Rzucam tylko pomys艂, mo偶e do czego艣 si臋 przyda.

Napisano

Wygl膮da bardzo spoko chocia偶 ja bym racze si臋 nie zainteresowa艂.

Podoba mi si臋 ruch, dynamika, koncept. Ale wygl膮d mnie 艣rednio przyci膮ga. Wol臋 pixelartowe platformowi i w sumie grafika jest dla mnie do艣膰 wa偶nyum aspektem. Modele masz bardzo 艂adne, dla mnie fajnie by je by艂o widzie膰 bli偶ej. Rozumiem, 偶e widok dalszy jest w tym przypadku lepszy bo pozwala na wi臋ksz膮 dynamik臋. Ale budowa lvli jako艣 mi ju偶 nie podchodzi.

聽W czym to "piszesz"?

Co do publikacji gierek.. ja jako, 偶e si臋 nie znam to bym chyba rozsy艂a艂 produkt do youtuber贸w z pro艣b膮 o reck臋. Na pewno s膮 indie kana艂y albo jakie艣 inne switchowe. Mo偶e tak?
Teraz jest wysyp gierek. My艣l臋, 偶e trudno jest zosta膰 zauwa偶onym. Ale to nie znaczy, ze nie ma zapotrzebowania.聽

Switch plus inne HH buduj膮 wi臋kszy popyt na ma艂e gierki. Telefony bym ola艂 bo to reklamowy syf. Albo gra p艂atna bez reklam albo wcale.聽

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki za feedback @michalo. Mia艂em przez moment ochot臋 na pixelart, ale teraz tego jest bodaj najwi臋cej, zw艂aszcza w platform贸wkach. Strzelam jakie艣 3/4 wszystkich to jaki艣 tam pixelart, wi臋c tutaj z premedytacj膮 od tego odszed艂em. Ca艂y czas mnie 艣wierzbi takie 2.5D. Czyli wszystkie assety w 3D, tylko blokuj臋 mo偶liwo艣膰 poruszania si臋 po osi wg艂膮b, po prostu sidescroller... No ale to zawsze si臋 rozbija o ilo艣膰 pracy. Gdzie艣 tam w 艂bie zawsze ambicja tak jak piszesz miesza. Ale dlatego, zdecydowanie najpierw jaki艣 ma艂y projekcik, a potem si臋 zobaczy czy jest opcja ugry藕膰 wi臋kszy k臋s.

A to o HH to racja... zw艂aszcza, 偶e to daje bardzo powa偶ny pow贸d aby zakupi膰 dla cel贸w R&D ma si臋 rozumie膰 馃槣

A "pisz臋" to w GDScript czyli natywny j臋zyk Godota. Troch臋 do pythona podobny. Ale dla mnie to ca艂y prototyp jest do wywalenia, to trzeba sensowniej napisa膰, bo to co ja zrobi艂em to takie na sznurki i 艣lin臋 sklejane wszystko.

Napisano
48 minutes ago, kengi said:

Mia艂em przez moment ochot臋 na pixelart, ale teraz tego jest bodaj najwi臋cej, zw艂aszcza w platform贸wkach. Strzelam jakie艣 3/4 wszystkich to jaki艣 tam pixelart, wi臋c tutaj z premedytacj膮 od tego odszed艂em.

I chyba s艂usznie, naprawd臋 ci臋偶ko ju偶 patrze膰 na kolejnego pixelartowego indyka, ale jak wida膰 @michalo聽ma inne zdanie, wi臋c to mocno subiektywne 馃槃聽Dla mnie聽to co masz ju偶 teraz wygl膮da du偶o ciekawiej.

Napisano

Sam pixleart problemem nie jest ale styl tego pixelarta. Mog膮 by膰 piksle jak pi臋艣ci jak w聽The Last Door kt贸re bardzo mi艂o wspominam i mia艂o 艣wietny Lovecraftowy klimat albo Mr co艣 tam ale to mo偶e odrzuca膰 ju偶 na starcie mimo, 偶e gra jest dobra, tak jak gry robione na RPGmakerze, ja swego czasu ju偶 tym rzyga艂em. Ale takie gry jak Stardew valey,聽Children of Morta,聽Graveyard Keeper czy Chasm to tam tych pikseli ju偶 prawie nie wida膰 jest spory, przyjemny do ogl膮dania detal.
Gry takie jak Noita, Teraria czy PixelJunk Shooter 艣wietnie korzystaj膮 z pikseli 偶eby do艣膰 tanio doda膰 bardzo du偶膮 iteracje z otoczeniem, fizyk臋, niszczenie ,reakcje chemiczne i to jest bardzo fajne i satysfakcjonuj膮ce.聽Deadcells jest bardzo dynamiczny i bogaty w dodatkowe uzale偶niaj膮ce efekty, Carrion ma unikalne mechaniki, Octopath Traveler i Dave the Diver jest pixelartem w 2,5 3D, w聽Kingdom Two Crowns opr贸cz do艣膰 standardowej pikselowej grafiki bardzo przyjemenie si臋 wyr贸znia艂a woda kt贸ra ca艂os膰 odbija艂a, niby taka pierdo艂a ale przyjemna w odbiorze.聽聽Wspomniany Blasphemous,聽Hyper Light Drifter,聽Moonscars,聽Rain World maj膮 bardzo r贸偶ne i bardzo charakterystyczne style kt贸re te偶 s膮 ich wyr贸偶nikami i selling point 馃檪Albo last Night/ Repalced te偶 pixel art ale bardzo mocno si臋 wyr贸偶nia聽art stylem聽https://www.youtube.com/watch?v=n4IPBiB7SF4聽Tutaj styl jest ca艂kiem fajny i do艣膰 uniaklany jedyen co bym mo偶e jeszcze spr贸bowa艂 to jaki艣 filtr monitora, scanlines, glitche kt贸re deformuj膮 ca艂y obraz i krzywizn臋 monitora a nie tylko s膮 jako obiekty wewn膮trz levelu. Ale to trzeb zobaczy膰 czy to b臋dzie zmiana na plus czy nie.聽

Co do robienia gry w 2024 o jest to najgorszy czas na szukanie inwestor贸w bo bardzo du偶o by艂o zwolnie艅 w bran偶y i zamkni臋tych projekt贸w, kto艣 polskiej bran偶y niedawno szacowa艂 ze w Polsce zwolniono 8-10% ludzi w gamedevie, teraz MS zwolni艂 prawie 2k ludzi z czego 900 z Bilzarda. Kolega w jednej firmie co ci膮gn臋li kilka projekt贸w na kilka team贸w i mieli sporo inwestor贸w wylecia艂, ca艂a firma w艂a艣ciwie nie istnieje cho膰 chyba oficjalnie nie zosta艂o to og艂oszone. Druga wyda艂a gierk臋 kt贸ra nawet na siebie nie zarobi艂a i teraz robi膮 kolejn膮 ale czu膰, ze z no偶em na gardle i z by膰 albo nie by膰.聽

Ale za to teraz jest najlepszy czas, 偶eby szuka膰 ludzi do pracy bo sporo ludzi czego艣 szuka i ich oczekiwania finansowe spadaj膮, ju偶 w zesz艂ym roku kilak razy mi si臋 rzuci艂y w oczy og艂oszenia tych samych os贸b z oczekiwaniami ni偶szymi o kilak tys w por贸wnaniu do pocz膮tku roku albo posty gdzie kto艣 ju偶 ponad p贸艂 roku szuka i nic nie mo偶e znale藕膰 i poszed艂by nawet do lasu r膮ba膰 drzewa.聽

W ostatnich latach jest absolutny zalew gier na steamie, co roku ponad 10 tys gier tam dodaj膮 ale jak przyjdzie co do czego to ma艂o jest czego艣 dobrego bo obok gier wysokobud偶etowych s膮 jakie艣 偶arty i g贸wnogierki a mimo to trafiaj膮 nawet do trending wi臋c a偶 boj臋 si臋 my艣le膰 co tam w og贸le nie trafia 馃槢

9HAcrVp.png

Jak idziesz w platform贸wk臋 to wa偶臋 z臋by kontrolowanie by艂o bardzo przyjemne i dopracowane, najlepiej jak聽Hollow Knight albo Ori and the Blind Forest 馃槢聽Devi tego pierwszego to ju偶 chyba 15 lat dopieszczaj膮 kolejn膮 cz臋艣膰 ale nie da si臋 ukry膰, 偶e聽 kontrola nad postaci膮 by艂a wybitnie dobra. Podobnie jak聽Dust: An Elysian Tail, gra robiona przez jend膮 osob臋, pierwotnie na xboxa a potem ch艂op przepisa艂 ca艂e sterowanie na komputer i zrobi艂 to doskonale zawstydzaj膮c wielkich wydawc贸w robi膮cych takie rzeczy ca艂kiem na odpierdol聽馃檪

Flapy bird to by艂 jednoro偶ec i wygrana na loterii 偶ycia, takie by艂o z tym szale艅stwo. Teraz na mobilkach te偶 jest bardzo t艂oczno, sam z 10 lat temu co艣 pr贸bowa艂em robi膰 ale jak zobaczy艂em, 偶e wi臋ksze firmy potrafi膮 dziennie pcha膰 milion dolar贸w na rekalmy i polecajki w innych aplikacjach 偶eby potem w swoich uzale偶niaj膮cych kasynach pod postaci膮 gierki na to zarobi膰 i to z nawi膮zk膮 to troch臋 zw膮tpi艂em 馃檪聽Teraz jest jeszcze szansa ze sociale je艣li masz zasi臋gi albo znasz ludzi z zasi臋gami, ostatecznie mo偶na zap艂aci膰 prostytutkom z youtuba czy tiktoka 偶eby co艣 zarekalmowali zaraz po boloku sponsorskim z Raid shadows legends 馃槢

Og贸lnie jak wszystko co warte zrobienia 艂atwe nie jest ale kto nie ryzykuje nie pije szampona 馃檪

Napisano

Pixelart - ten 艂adny 馃槈聽si臋 nie zestarzeje. To jest wielka zaleta tego typu gry.聽

Po drugie, ja du偶o nie gram wi臋c nie odczuwam przesycenia pixelartem. Z gier w kt贸re troch臋 gram lub dzieciaki i s膮 pixelowe to Kaze, Messenger, Monster Sanctuary i jeszcze Celeste i Nuclear Thorne rzadko. Wi臋c ma艂o.

Nie przepadam za vectorowymi tworami, kt贸re imo rujnuj膮 艂adny art 2d - np Monster Boy.

Z tych nie pixel to naj艂adniejsze imo jest Hollow Knight, Mega Man 11, Ori a Rayman Legends i Cuphead to mistrzostwo 艣wiata.

Sami widzicie, 偶e ma艂o tu grafy 3d (chyba tylko w Mega Manie jest)聽

Ale twoje postacie mi si臋 bardzo podobaj膮. Maj膮 fajne pozy i proporcje.

Nie pasuj膮 mi troch臋 do reszty i tyle.

Napisano

Widz臋, 偶e po dodaniu linka Do lastNight wci臋艂o mi cz臋艣膰 posta 馃槙doda艂em聽tam jeszcze kilkaprzyk艂ad贸w聽np聽Warhammer 40,000: Boltgun jako pixelaart w strzelance 3D, ale np taka聽Shantee bardziej mi pasowa艂a gdy przeszli na rysowan膮 grafik臋 z pixelaru, alemo偶e聽by艂em ju偶 pixlami zm臋czony.聽

Pixealart jak najbardziej jest ok ale je艣li wybiera si臋 go 艣wiadomie i z premedytacj膮 偶eby mia艂 okre艣lony cel, styl czy funkcjonalno艣膰 a nie 偶eby by艂o taniej聽bo nie ma czasu i bud偶etu i jak najbardziej mo偶na nim si臋wyr贸偶ni膰 jak w moich przyk艂adach聽馃檪

Z grafik膮 jest tak jak w 偶yciu rzeczywistym, 艂adne rzeczy s膮 艂adne聽i 艂adnemu聽we wszystkim聽艂adnie聽i nie ma znaczenia czy pixel art czy nie. Jak co艣 jest ok-ish to mo偶e by膰 10/10 dla ciebie聽je艣li trafia w twoj膮 nisz臋 i preferencje np rude kobiety 馃檪, ale gdy co艣 jest naprawd臋 dobre to jest 10/10 albo co najmniej 9/10 obiektywnie i uniwersalnie dla niemal ka偶dego i nie trzeba si臋 nad tym zastanawia膰 czy racjonalizowa膰 bo to od razu wida膰 馃檪

I tak jak pisa艂em przyda艂oby si臋 taki glitchowanie i deformowanie ekranu w ca艂o艣ci a nie pojedynczych assset贸w czy sprajt贸w to by to raczej skleja艂o 艣wiat kt贸ry si臋 rozpada, glitchuje i jest skorumpowany. Co艣 jak tutaj, by艂oby bardziej dnyamcznie, cieosy by艂oby czu膰 i na zglitcowanym i zdeformowanym przeciwniku i na ekranie lub jego cz臋艣ci聽

A tak jeszcze wracaj膮c do finansowania to szpieguj膮cy algorytm jutuba pob艂ogos艂awi艂 mnie t膮 pere艂k膮, 偶eby艣 mia艂 艣wiadomo艣膰 jak膮 jako艣膰 mo偶na osi膮gn膮膰 ju偶 tylko za 3 mln $ bud偶etu XD聽To powinno pom贸c w planowaniu prac, pomo偶e te偶 jak masz znajomo艣ci w ministerstwie cyfryzacji, mam臋 w dziekanacie i znajomych na sto艂贸wce 馃檪

Edytowane przez Destroyer

Napisano

@Destroyer

Fajne efekty i przyda艂oby si臋 co艣 takiego w gierce. Dobrze by by艂o wg mnie, jakby te glitche by艂y jak膮艣 konkretn膮 mechanik膮, a nie tylko czysto wizualnym dodatkiem.

Ale 艂o panie, nie s艂ysza艂em o tym arcydziele gamingu, zawsze mi艂o zobaczy膰 jak pa艅stwowe pieni膮dze s膮 dobrze wydawane!

Napisano
17 hours ago, SebastianSz said:

Fajne efekty i przyda艂oby si臋 co艣 takiego w gierce. Dobrze by by艂o wg mnie, jakby te glitche by艂y jak膮艣 konkretn膮 mechanik膮, a nie tylko czysto wizualnym dodatkiem.

No moja pierwsza my艣l to ten dash, wtedy posta膰 zmienia si臋 w chmur臋 glitch贸w i niejako teleportuje si臋 do nowego miejsca i wtedy te偶 jest jasne, 偶e podczas dasha jest niewra偶liwa na ataki 馃檪聽Glitche podczas otrzymywania obra偶enia, przy 艣mierci聽jakie艣 widowiskowe glitchowe rozpadanie troch臋 jak te cz膮steczki w filmiku z unreala + warstwa glitchy na wierzch. Zanikaj膮ce聽platformy聽po przej艣ciu kt贸re glitchuj膮, deformuj膮 si臋 a potem si臋 rozpadaj膮. Nawet jakie艣 sekcje czysto platformowe聽z po艂amanym ekranem gdzie obraz聽jest jakby widziany zza pot艂uczonej szyby i trudno艣膰 polega聽na tym 偶eby si臋 w tym odnale藕膰, pami臋tam nawet dok艂膮dnie tak膮 gre ale tytu艂y sobie nie przypomn臋. Pomys艂贸w na mechaniki mo偶na wymy艣la膰 bez liku ale samo otoczenie kt贸re te偶 reaguje na gracza jest zawsze mi艂膮 interakcj膮聽je艣li jest dobrze zrobione 馃檪

17 hours ago, SebastianSz said:

Ale 艂o panie, nie s艂ysza艂em o tym arcydziele gamingu, zawsze mi艂o zobaczy膰 jak pa艅stwowe pieni膮dze s膮 dobrze wydawane!

Teraz kiedy pis jest tak brutalnie odrywany od koryta i kwikom niemal nie ma ko艅ca to chyba najlepszy moment 偶eby te偶 si臋 gdzie艣 zainstalowa膰 wystarczy za艂atwi膰 partyjn膮 legitymacj臋, mierny ale wierny i uczciwie nakra艣膰 robi膮c jaki艣 sw贸j projekcik przy okazji, bo inaczej to w tym kraju si臋 nie da聽馃檪

Napisano

@Destroyer

Albo np. musisz jako艣 datamoshowa膰 jaki艣 obszar, 偶eby ods艂oni膰 przej艣cie albo co艣. Jako艣 tak na my艣l przychodzi mi Superliminal i tego typu zagadki/mechaniki zakrzywiaj膮ce rzeczywisto艣膰, mog艂oby bardzo pasowa膰 do glitchowej estetyki.

3 hours ago, Destroyer said:

Teraz kiedy pis jest tak brutalnie odrywany od koryta i kwikom niemal nie ma ko艅ca to chyba najlepszy moment 偶eby te偶 si臋 gdzie艣 zainstalowa膰 wystarczy za艂atwi膰 partyjn膮 legitymacj臋, mierny ale wierny i uczciwie nakra艣膰 robi膮c jaki艣 sw贸j projekcik przy okazji, bo inaczej to w tym kraju si臋 nie da聽馃檪

Ech, czemu cz艂owiek ma jak膮艣 moralno艣膰 i przyzwoito艣膰, tylko ci臋偶ej mu przez to w 偶yciu xD

Napisano

@SebastianSz聽o tak聽Superliminalmia艂 bardzo fajn膮 zaginaj膮c膮 m贸zg mechanik臋, bardzo si臋 tym wyr贸偶nia, podobnie jak Viewfinder. Te wyj膮tkowe gry jako艣 mi si臋 z kolei 艂膮cz膮 z The Stanley Parable kt贸ra te偶 by艂a bardzo inna a narrator i to jak reagowa艂 na dzia艂ania gracza to by艂o mistrzostwo i chyba po艂owa do艣wiadczenia 馃檪聽Tutaj z kolei m贸g艂bym doda膰 gry takie jak Bastion, Thomas was alone gdzie w艂a艣nie narrator tworzy艂 super atmosfer臋 i wyci膮ga艂 gr臋 na wy偶szy poziom, szczeg贸lnie ta druga gra, bardzo prosta wizualnie paltform贸wka a z narratorem zmienia艂a si臋 w emocjonaln膮 podr贸偶 馃檪聽Podobnie narracyjny i bardzo klimatyczny g艂os Maxa Payne czy w nowszej grze narrator w Bladurs gate 3, tu z kolei kobieta a dobrych kobiet narrator贸w to mo偶na wyliczy膰 na palcach jednej r臋ki bez palc贸w 馃檪wi臋c tym bardziej uk艂on.聽 Zrobi膰 tak膮 narracj臋 to sztuka i mo偶e bardzo, bardzo du偶o doda膰 do samej gry i opowiadania historii, przekazania uczu膰, zarysowa膰 emocje i my艣li jakie si臋 pi臋trz膮 w g艂owie protagonisty.聽

Cho膰 np w Ori chyba s艂owa nie by艂o a mimo to przekaz by艂 jasny i potrafi艂 chwyci膰 za serce, ale to mo偶e by膰 ci臋偶kie do odegrania przy bardziej z艂o偶onych historiach a tutaj mo偶e tak w艂a艣nie by膰. 馃檪

No i jeszcze mi si臋 przypomnia艂a inna wyj膮tkowa gra -聽Kentucky Route Zero - inna, powolna, dziwna, nietypowa, jak senne imaginacje zaspanego umys艂u, wizja w malignie na granicy przytomno艣ci聽馃檪聽A jak przyszed艂 moment z piosenk膮 to a偶 si臋 pojawi艂y聽ciarki na plecach i jakie艣 niesamowicie dziwne i zapadaj膮ce聽w pami臋膰聽uczucie a s膮dz膮c po komentarzach聽na youtubie czy recenzjach to by艂o to do艣膰 cz臋ste聽zjawisko. Ale s膮dz臋, 偶e takich rzeczy nie mo偶na zaplanowa膰 czasem po prostu si臋 zdarzaj膮, przypadkowo i nieoczekiwanie, jak b艂膮d w matrixie, happy accidents i mo偶e przez to s膮 tak wyj膮tkowe 馃檪聽No i nie da si臋 tak po prostu wskoczy膰 do tego momentu i to poczu膰 tylko trzeba przeby膰聽drog臋 do tego聽punktu 馃檪

Napisano

Dobre przyk艂ady do inspiracji. Sporo z tych gier to raczej ma艂e produkcje (no, poza BG3 czy MP), a odnios艂y nie tylko sukces artystyczny, ale te偶 finansowy, wi臋c da si臋 dobrym pomys艂em du偶o ugra膰 nawet nie maj膮c milion贸w monet.

Napisano

Spoko to jest, fajnie, 偶e d艂ubiesz temat dalej, tylko po co mia艂by艣 to robi膰 w jakiej艣 wielkiej skali, 20-30h to brzmi jak jaki艣 kosmos. Nie lepiej zrobi膰 ma艂膮, fajn膮 indie gierk臋 na zajawce, dla siebie, jakie艣 1-2h i fajne story?

Napisano
  • Autor

@misiekhc No w艂a艣nie, dlatego teraz plan si臋 zmieni艂. B臋dzie mniejsze, co艣 jak Alto's Adventure. Wygl膮da bardziej realnie, do zrobienia. A jak ju偶 b臋d臋 spija艂 艣mietank臋 z milion贸w download贸w dziennie, to wtedy si臋 porw臋 na co艣 wi臋kszego.

lineup-01.thumb.png.16fa6a20220d685b769dbf8600650c46.png

Napisano
  • Autor

Dorzucam testy zrobione w mi臋dzyczasie...

Style exploration:

Ludziken:

Maybe bad boss, some day:

Edytowane przez kengi

Napisano

Wygl膮da zajebi艣cie, tak powiem.

To drzewo z rozedrganymi polygonami po lewej na pierwszym filmiku wygl膮da mega fajnie i glitchowo.

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki, to szczyt moich mo偶liwo艣ci.

@EthicallyChallenged聽niestety jeszcze nie. Na razie bawi臋 si臋 w blenderze EEVEE. Jak uznam, 偶e to to... zaczn臋 pr贸by w jakim艣 engine, pewnie Godot p贸jdzie na pierwszy ogie艅. Chocia偶 Unreal mnie troch臋 korci, 偶eby przyje...a膰 z armaty do tej muchy... zobaczymy.

Co do szader贸w glitchowych, to co艣 tam ala pixeloza i abberacja jest widoczne na gejplej wide艂o. Jakie艣 maski proste i przesuwanie kana艂贸w rgb.

W tych ostatnich filmikach to u偶y艂em tego > https://photomosh.com/

Napisano
  • Autor

Klasyczny Hover Bike dla dzieciak贸w... niby blockout/concept art... ale nie wiem czy b臋d臋 cisn膮艂 wi臋cej... chyba, 偶e zrobi臋 jeszcze z niego od razu jakiego艣 blaster guna hehe.


hover-bike-01.thumb.jpg.578ee5f132b5c5e88b1f7478c1eeba5c.jpg

hover-bike-02.thumb.jpg.c18d4d8f680ec0cc165ffa872cbdc910.jpg

Napisano
W dniu 19.09.2024 o 14:16, kengi napisa艂:

Dorzucam testy zrobione w mi臋dzyczasie...

Style exploration:

Ludziken:

Maybe bad boss, some day:

Jako艣 to omin膮艂em. My艣la艂em, 偶e projetk poszed艂 na p贸艂k臋, ale za ka偶dym razem jak to ogl膮dam czy teraz widze to to chcia艂bym, aby co艣 takiego wysz艂o! Wygl膮da niesamowicie!

Napisano
  • Autor

W ryncach dwie mizerykordie, to mo偶e niech i tak si臋 nazywa: Mizerykordia. Straszak na dzieci贸rstwo. WIP.

Bydzie loto艂.

miserykordia.thumb.png.9db81965a8fe12c1f287d9d133d9f4a5.png

Napisano
12 godzin temu, kengi napisa艂(a):

W ryncach dwie mizerykordie, to mo偶e niech i tak si臋 nazywa: Mizerykordia

Mizerny Kordian - Wisz膮ce Nogi 馃槈

Edytowane przez Mortom

Napisano
W dniu 1.02.2025 o 10:47, Mortom napisa艂(a):

Mizerny Kordian - Wisz膮ce Nogi 馃槈

Mo偶na by mu jeszcze te n贸偶ki zmizernic przypomina mi si臋 艂owca wampir贸w z Vampire hunter D lewituj膮cy.

Napisano

@yarosh聽OO! A w drugiej fazie bosik zmieni nogi na mocarnie muskularne i b臋dzie wyprowadza膰 ataki nogami!聽

Nie no gra sie sama robi.... @kengi szybciej tam koduj! Bo artdiry z Max3D czekajo na efekty!聽馃槣

Edytowane przez Mortom

Napisano
  • Autor

Zrobi艂em sobie dla zabawy pixelart. Nigdy wcze艣niej tego nie robi艂em, w sensie pixelartu... jest z tym troch臋 tzw. pie..lenia... ale z efektu jestem zadowolony. Niemniej, ten rodzaj zabawy chyba sobie jednak odpuszcz臋. Ale artefakt pozosta艂. Mo偶e @michalo si臋 spodoba?

pixel-art-test-02.gif

Napisano

No jasne. Ma fajny klimacik.

Pikselki maj膮 zawsze ten ponadczasowy urok.

Dobra robota! :)

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki. Te偶 tak o tym my艣l臋. Ale chcia艂em sobie zrobi膰 pixelarta. Czasem musz臋 co艣 zrobi膰, 偶eby si臋 przekona膰, 偶e nie t臋dy droga. No i teraz ju偶 wiem. Pixel art nie dla mnie. Hehe

Ale pomys艂 z wodospadem zaadoptuj臋 do low poly i dodam troch臋 krzaczor贸w.

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci