Napisano 3 Maj 200618 l Pewnie chodziło mu o to że nie jest to konkurs na najwyższe ustawienia przeliczania GI, tylko na możliwie najlepsze oświetlenie scenki, mieści się w tym dużo więcej aspektów, jak np. budowanie atmosfery, odwzorowanie realiów, aspekty estetyczne, podkreślanie modeli, nauka skutecznej optymalizacji ustawień... GI jest tylko jednym z narzędzi w tej całej zabawie. Pozdrawiam, edit: Cóż... spóźniony post ;).
Napisano 4 Maj 200618 l witam, ostatnio troszke pracowalem nad tą scenką. Co do oswietlenia to w oknie jest direct lekko zółty, 2małe ies`y jako halogeny. Render w sumie nic szczegolnego, Hsph. na 75, Interp. 40, Sky light błękitny na 5. W sumie to wszystko, jakies pytanka, prosze zadawać :] papa
Napisano 4 Maj 200618 l wariacka ilośc ksiązek ;) że Ci sie chciało :) Fajna scenka, a moze udostepnisz jezli masz ochote to i my powalczymy? :D
Napisano 4 Maj 200618 l witam all :] ma kurzce problem nie wiem czy cos mi sie gnoi z vareyme lub maxem ale pewni ja cos nagnoilem ten problem pojawia mi sie juz 2 raz i hmm nie wie weiem jak go zwalczyc to wazne ale wazniejsze dla mnie jest co powoduje to jeslli ktos z userow vray moglby mi to wytlumaczyc co jest przyczyna powstawania tych plam bo juz w 2 scenie cos takiego mi wylazi jakies grzyby na scianch :( scena 1 direct + envirmet Gi wiem ze jak uzyje QMC to bedie po problemi ale chcem to zrobic z irr tylk prosze powiedzisc mi jesli to nie bedzie problemem co powoduje te plamy wytlumaczyc ktory to parametr powoduje bardzo dziekuje THX :] a czas to wyszedl zabojstwo i taka lipa http://img306.imageshack.us/my.php?image=testforum7xy.jpg http://img446.imageshack.us/my.php?image=screen11gs.jpg http://img446.imageshack.us/my.php?image=screen27pu.jpg http://img446.imageshack.us/my.php?image=screen30jq.jpg ps. straczy tych bezsenswonych klotni ktore do niczego nie prowadza :] pace
Napisano 4 Maj 200618 l Autor zmniejsz parametr dark multiplier ja jesli juz go ruszam to nie przekraczam magicznej bariery 1,6 w stosunku do bright
Napisano 6 Maj 200618 l Fajnie te IESy wyszły u JunioRa, mógłbyś większą rodziałke wyrenderować, a może tak wersja nocna ?
Napisano 13 Maj 200618 l Autor tak jak obiecałem tak słowa dotrzymuje, nowa scena w pierwszym poście, pełna scena z texturami. Namachałem sie troche z tymi texturami wiec prosze przymknąć oko gdyby było coś nie tak budynek to Prinsenhoek autorstwa W.J. Neutelings textury moje oprocz chodnika i budynku w tle tu moje zmagania: skylight ciemno błękitny, directlight beżowy multiplier sklighta 2, directlighta 4 lekki kontrast w vray framebuffer dobranoc ;]
Napisano 13 Maj 200618 l heh Marcin namachales sie i twoja reputacja musi niestety podskoczyc ;) Wizka jak najbardziej pro ale zawsze musza byc ale wiec szybki... chyba w wiekszosci wizek tego typu jest problem z szybami ale u ciebie razi kontrast pomiedzy prawa (to otwarte okno) a lewa (zwlaszcza to najnizsze okno ktore swieci wlasnym zyciem;) ) byc moze jest to jak najbardziej reallna sytuacja... nio coz wiecej napisac wiecej takich ludzi jak Ty i swiat na forum bylby lepszy ...
Napisano 13 Maj 200618 l dziwne rezultaty uzyskuje próbując z maxwellem - tekstura chodnika jest bardziej szarawa tutaj - u ciebie jest cieplej - że tak się wyraże - jakies przeróbki w ptohoshopie ?
Napisano 13 Maj 200618 l Dziwna sprawa - w takim razie jest bardzo rozjsniony - tekstura asfaltu jest strasznie ciemna czego nie widac po twoim renderze - skoro podkręcałes kontrast to powinna uledz jeszcze większemu przyciemnieniu. Moze coś pochrzaniłem ale najpierw jest asfalt.jpg potem chodnik.jpg tak ? (patrzac od dołu) Dzieki za scene. Moj na szybko : Ta - maxwell jest wolny a to ja pierwszy po Marcinie tutaj postuje :P Ustawienia podam wieczorem w tym poscie. Pozdrawiam. __________________
Napisano 13 Maj 200618 l Marcin - dzięki za nową scenę do testów hindus - bardzo ładny render wstyd po tobie postowć ze swoim ustawienia jeden vraylight, sphere, mult 2,5, pomarańczowy environment ciemno niebieski, mult. 2,0 miał być zachód słońca ale nie wiem czy dobrze wyszedł
Napisano 13 Maj 200618 l Witam!! kolejne testy(??) tym razem mental(max8) swiatlo--> skylight + targetdirect(czas-->3min:39sec) i jeszcze jeden(tez mental) tylko ze swialto--> skylight + sun_light(tyle samo 3min:39sec) pozdro
Napisano 13 Maj 200618 l hindusa i chvetiego narazie najlepiej :) , ale całkowicie zapominacie o idei tego wątku :D USTAWIENIA :]
Napisano 13 Maj 200618 l teraz ja standardowo już w scanlinie :) WERSJA SUNNY renderer: scanline + light tracer rendertime: 0:04:58 @ amd athlon xp 1600+, 1GB ram skylight: 0,8 direct: 0,9 rays/sample: 50 bounces: 3 initial sample spacing: 16x16 subdivide contrast: 2,5 subdivide down to: 2x2 global ray antialiaser: on reszta ustawień to standard WERSJA CLOUDY renderer: scanline + light tracer rendertime: 0:12:49 @ amd athlon xp 1600+, 1GB ram skylight: 1,1 rays/sample: 80 bounces: 3 initial sample spacing: 16x16 subdivide contrast: 2,0 subdivide down to: 1x1 global ray antialiaser: on reszta ustawień to standard ps: lekko wyostrzyłem w fotosklepie :P ps2: strasznie brzydki ten budynek :P ps3: render hindusa z dotychczasowych najbardziej mi się podoba ale chyba jest w nim troche fotosklepu ??
Napisano 13 Maj 200618 l render hindusa z dotychczasowych najbardziej mi się podoba ale chyba jest w nim troche fotosklepu ?? poza sharpnes na 50, image size i białej obwódki nie ma nic wiecej - żadnego usuwana noisu, przestawiania kolorów itd - maxwelowcy mają wszystko w maxwellu od prędkości migawki na rodzaju kontrastu itd - orginalna rozdziałka - 900 x ileś tam. Ustawienia wieczorem jak będe miał kompa albo jutro rano bo nie wiem czy sie wyrobie. Mi najbardziej podoba się pierwsza z drugiej partii nielota tylko aliasing coś szwankuje.
Napisano 13 Maj 200618 l Mi najbardziej podoba się pierwsza z drugiej partii nielota tylko aliasing coś szwankuje. zarcik jak dobrze rozumiem ?? :) jesli chodzi o pierwsza z drugiej serii to dlatego gdyz ustawienia byly takie minimalne jak do testow (aby sie szybko rnderowalo) gdyz dla mnie render trwajacy dluzej niz 10-20min to strata czasu :D[joke] mi sie najbardziej hindus'a a tuz za nim javor!! :D ale tak ogolnie to wszystkie ladne :)
Napisano 13 Maj 200618 l Javor Szkoda, że Indigo nie ma czegoś takiego jak natężenie światła Sun, bo bym coś wrzucił pewnie. :(
Napisano 14 Maj 200618 l Maxwell, Ustawienia stadardowe(phisical sky + sun light + new york (14:00), zmienione turbidity na 4,5) Przepraszam ze bez textur ale cos mi sie skaszaniło:\
Napisano 14 Maj 200618 l wszystkie cool, javor potwierdził, ze nie narzedzie czyni mistrzem ( czyjakos tak )Gratulacje PoZdRo!!!
Napisano 14 Maj 200618 l Javor, piekne te Twoje renderki - szczegolnie podoba mi sie wersja cloudy. Dobra robota!
Napisano 15 Maj 200618 l Dzizzzz Dunde - 1.2 godz - toż to strasznie długo na tak prostą scenke :) w maxwellu w 27minut sie robiła większa wersja.
Napisano 15 Maj 200618 l Autor Dunde - ten pierwszy całkiem ciekawy, ale ten ostatni strasznie wyblaknięty :/ prawie nie widać cieni oraz kontrastu ktory przy takiej porze być powinien szyby kuleją ps. czasy przy exteriorach zadko kiedy sie liczą bo do wolnych nie należą ;] problemy raczej sprawiają rozmiary renderu do druku i sprzęt gdzie po renderze nie chce sie nic zapisać ;]
Napisano 15 Maj 200618 l WTF?! pod jaką wersje maxa są te scenki? czy da sie to jakoś otworzyć w maxie 5.0? :)
Napisano 15 Maj 200618 l Autor scena jest pod maxa 7.0 chwilowo mam zajętego maxa wiec jak skoncze to zrobie konversję do 3ds
Napisano 15 Maj 200618 l Witam!! kolejna zabawa z mentalem + troszke fotoszopa ;) czas--> 3min46sec ustawienia--> skylight direct_target + fg reszta standard :)
Napisano 16 Maj 200618 l Witam;) Postanowiłem się przyłączyć. Oto moje wypociny w Mentalu ale coś słabiutki mi to wyszło;( Nie mogę oświetlić tych ciemnych miejsc pod górną częścią budynku,widzę że też taki problem ma Nielot,jest zbyt ciemno pod drewnianą częscią budynku, tylko dlaczego? Wszystkie prace mi się podobają. Ustawienia: MR Area spot,Skylight,Final gather-czas 2:36 przy rozdziałce 600X800
Napisano 16 Maj 200618 l Witam. W wolnej chwili zrobiłem coś takiego w VRay'u: czas: 5 minut oświetlenie: 1 direct (multiplier: 1,5), VRay environment skylight (multiplier: 1,5) ustawienia
Napisano 16 Maj 200618 l sorki ale mi ten link nie działa google mi wyskakują :P ok pobawiłem się linkiem i działa, dzięki :D
Napisano 16 Maj 200618 l szybka proba mentalem 3.4 FG sampli 30 max depth 2, max refl 1, max refr 1, max bounces 2, skajlajt + mr area spot cos drewno nie takie :/ edit: czas 2:07
Napisano 16 Maj 200618 l Witam Moje próby vrayem: Jeden lekko żółty direct multiplier na 2.4, no i reszta ustawień: http://img503.imageshack.us/img503/4827/ustawienia019xy.jpg http://img503.imageshack.us/img503/1986/ustawienia020lz.jpg Mój debiut w tym wątku,ale zaglądam od dawna. Wiele się można nauczyć, świetna robota panie i panowie, o ile są ustawienia,bo jeśli nie ma, to sprowadza się to do chwalenia renderami. Pozdrawiam
Napisano 17 Maj 200618 l Podoba mi się, ale jednak zbyt żółte, jakby ktoś to gigantyczną lampką oświetlił...
Napisano 18 Maj 200618 l to może ja również spróbuje. Take coś popełniłem. ustawienia http://img46.imageshack.us/my.php?image=sttings019pt.jpg http://img89.imageshack.us/img89/4042/sttings025id.jpg
Napisano 1 Lipiec 200618 l Czy mógłby ktoś zamieścić najnowszą scenę (a najlepiej wszystkie) w formacie .OBJ ? Chciałbym się pobawić scenami w blenderze, ale nie można nim importować max'owych plików (z oczywistych względów), a format .3ds jaki eksportuje max jest inny od wszelkich standardów (po imporcie do blendera i wielu innych programów obiekty są porozrzucane po scenie)... stąd wolę .obj bo wtedy scena przechodzi bez szwanku...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto