Gotham Napisano 3 Maj 2006 Napisano 3 Maj 2006 Pewnie chodziło mu o to że nie jest to konkurs na najwyższe ustawienia przeliczania GI, tylko na możliwie najlepsze oświetlenie scenki, mieści się w tym dużo więcej aspektów, jak np. budowanie atmosfery, odwzorowanie realiów, aspekty estetyczne, podkreślanie modeli, nauka skutecznej optymalizacji ustawień... GI jest tylko jednym z narzędzi w tej całej zabawie. Pozdrawiam, edit: Cóż... spóźniony post ;).
JunioR Napisano 4 Maj 2006 Napisano 4 Maj 2006 witam, ostatnio troszke pracowalem nad tą scenką. Co do oswietlenia to w oknie jest direct lekko zółty, 2małe ies`y jako halogeny. Render w sumie nic szczegolnego, Hsph. na 75, Interp. 40, Sky light błękitny na 5. W sumie to wszystko, jakies pytanka, prosze zadawać :] papa
MaGuu Napisano 4 Maj 2006 Napisano 4 Maj 2006 wariacka ilośc ksiązek ;) że Ci sie chciało :) Fajna scenka, a moze udostepnisz jezli masz ochote to i my powalczymy? :D
demigod Napisano 4 Maj 2006 Napisano 4 Maj 2006 witam all :] ma kurzce problem nie wiem czy cos mi sie gnoi z vareyme lub maxem ale pewni ja cos nagnoilem ten problem pojawia mi sie juz 2 raz i hmm nie wie weiem jak go zwalczyc to wazne ale wazniejsze dla mnie jest co powoduje to jeslli ktos z userow vray moglby mi to wytlumaczyc co jest przyczyna powstawania tych plam bo juz w 2 scenie cos takiego mi wylazi jakies grzyby na scianch :( scena 1 direct + envirmet Gi wiem ze jak uzyje QMC to bedie po problemi ale chcem to zrobic z irr tylk prosze powiedzisc mi jesli to nie bedzie problemem co powoduje te plamy wytlumaczyc ktory to parametr powoduje bardzo dziekuje THX :] a czas to wyszedl zabojstwo i taka lipa http://img306.imageshack.us/my.php?image=testforum7xy.jpg http://img446.imageshack.us/my.php?image=screen11gs.jpg http://img446.imageshack.us/my.php?image=screen27pu.jpg http://img446.imageshack.us/my.php?image=screen30jq.jpg ps. straczy tych bezsenswonych klotni ktore do niczego nie prowadza :] pace
Marcin Napisano 4 Maj 2006 Autor Napisano 4 Maj 2006 zmniejsz parametr dark multiplier ja jesli juz go ruszam to nie przekraczam magicznej bariery 1,6 w stosunku do bright
demigod Napisano 4 Maj 2006 Napisano 4 Maj 2006 i mowisz Marcin ze te palmy grzyby zniknal ??? zaraz sprawdze :] dziekuje
RA Napisano 5 Maj 2006 Napisano 5 Maj 2006 JunioR Co to za podłoga? Możesz się podzielić teksturą? :] pozdrawiam
Darmo Napisano 6 Maj 2006 Napisano 6 Maj 2006 Fajnie te IESy wyszły u JunioRa, mógłbyś większą rodziałke wyrenderować, a może tak wersja nocna ?
Marcin Napisano 13 Maj 2006 Autor Napisano 13 Maj 2006 tak jak obiecałem tak słowa dotrzymuje, nowa scena w pierwszym poście, pełna scena z texturami. Namachałem sie troche z tymi texturami wiec prosze przymknąć oko gdyby było coś nie tak budynek to Prinsenhoek autorstwa W.J. Neutelings textury moje oprocz chodnika i budynku w tle tu moje zmagania: skylight ciemno błękitny, directlight beżowy multiplier sklighta 2, directlighta 4 lekki kontrast w vray framebuffer dobranoc ;] 4
maverick sheep Napisano 13 Maj 2006 Napisano 13 Maj 2006 heh Marcin namachales sie i twoja reputacja musi niestety podskoczyc ;) Wizka jak najbardziej pro ale zawsze musza byc ale wiec szybki... chyba w wiekszosci wizek tego typu jest problem z szybami ale u ciebie razi kontrast pomiedzy prawa (to otwarte okno) a lewa (zwlaszcza to najnizsze okno ktore swieci wlasnym zyciem;) ) byc moze jest to jak najbardziej reallna sytuacja... nio coz wiecej napisac wiecej takich ludzi jak Ty i swiat na forum bylby lepszy ...
Hindus Napisano 13 Maj 2006 Napisano 13 Maj 2006 dziwne rezultaty uzyskuje próbując z maxwellem - tekstura chodnika jest bardziej szarawa tutaj - u ciebie jest cieplej - że tak się wyraże - jakies przeróbki w ptohoshopie ?
Marcin Napisano 13 Maj 2006 Autor Napisano 13 Maj 2006 nie, to render z maxa tylko w vray framebuffer kontrast podciągnięty
Hindus Napisano 13 Maj 2006 Napisano 13 Maj 2006 Dziwna sprawa - w takim razie jest bardzo rozjsniony - tekstura asfaltu jest strasznie ciemna czego nie widac po twoim renderze - skoro podkręcałes kontrast to powinna uledz jeszcze większemu przyciemnieniu. Moze coś pochrzaniłem ale najpierw jest asfalt.jpg potem chodnik.jpg tak ? (patrzac od dołu) Dzieki za scene. Moj na szybko : Ta - maxwell jest wolny a to ja pierwszy po Marcinie tutaj postuje :P Ustawienia podam wieczorem w tym poscie. Pozdrawiam. __________________
mrkrzysiek Napisano 13 Maj 2006 Napisano 13 Maj 2006 Marcin - dzięki za nową scenę do testów hindus - bardzo ładny render wstyd po tobie postowć ze swoim ustawienia jeden vraylight, sphere, mult 2,5, pomarańczowy environment ciemno niebieski, mult. 2,0 miał być zachód słońca ale nie wiem czy dobrze wyszedł
javor Napisano 13 Maj 2006 Napisano 13 Maj 2006 ale panowie ... nie zapominajcie o podaniu czasu i ustawień :)
nielot007 Napisano 13 Maj 2006 Napisano 13 Maj 2006 Witam!! kolejne testy(??) tym razem mental(max8) swiatlo--> skylight + targetdirect(czas-->3min:39sec) i jeszcze jeden(tez mental) tylko ze swialto--> skylight + sun_light(tyle samo 3min:39sec) pozdro
MaGuu Napisano 13 Maj 2006 Napisano 13 Maj 2006 hindusa i chvetiego narazie najlepiej :) , ale całkowicie zapominacie o idei tego wątku :D USTAWIENIA :]
javor Napisano 13 Maj 2006 Napisano 13 Maj 2006 teraz ja standardowo już w scanlinie :) WERSJA SUNNY renderer: scanline + light tracer rendertime: 0:04:58 @ amd athlon xp 1600+, 1GB ram skylight: 0,8 direct: 0,9 rays/sample: 50 bounces: 3 initial sample spacing: 16x16 subdivide contrast: 2,5 subdivide down to: 2x2 global ray antialiaser: on reszta ustawień to standard WERSJA CLOUDY renderer: scanline + light tracer rendertime: 0:12:49 @ amd athlon xp 1600+, 1GB ram skylight: 1,1 rays/sample: 80 bounces: 3 initial sample spacing: 16x16 subdivide contrast: 2,0 subdivide down to: 1x1 global ray antialiaser: on reszta ustawień to standard ps: lekko wyostrzyłem w fotosklepie :P ps2: strasznie brzydki ten budynek :P ps3: render hindusa z dotychczasowych najbardziej mi się podoba ale chyba jest w nim troche fotosklepu ??
Hindus Napisano 13 Maj 2006 Napisano 13 Maj 2006 render hindusa z dotychczasowych najbardziej mi się podoba ale chyba jest w nim troche fotosklepu ?? poza sharpnes na 50, image size i białej obwódki nie ma nic wiecej - żadnego usuwana noisu, przestawiania kolorów itd - maxwelowcy mają wszystko w maxwellu od prędkości migawki na rodzaju kontrastu itd - orginalna rozdziałka - 900 x ileś tam. Ustawienia wieczorem jak będe miał kompa albo jutro rano bo nie wiem czy sie wyrobie. Mi najbardziej podoba się pierwsza z drugiej partii nielota tylko aliasing coś szwankuje.
nielot007 Napisano 13 Maj 2006 Napisano 13 Maj 2006 Mi najbardziej podoba się pierwsza z drugiej partii nielota tylko aliasing coś szwankuje. zarcik jak dobrze rozumiem ?? :) jesli chodzi o pierwsza z drugiej serii to dlatego gdyz ustawienia byly takie minimalne jak do testow (aby sie szybko rnderowalo) gdyz dla mnie render trwajacy dluzej niz 10-20min to strata czasu :D[joke] mi sie najbardziej hindus'a a tuz za nim javor!! :D ale tak ogolnie to wszystkie ladne :)
RA Napisano 13 Maj 2006 Napisano 13 Maj 2006 Javor Szkoda, że Indigo nie ma czegoś takiego jak natężenie światła Sun, bo bym coś wrzucił pewnie. :(
SSn4k3 Napisano 14 Maj 2006 Napisano 14 Maj 2006 Maxwell, Ustawienia stadardowe(phisical sky + sun light + new york (14:00), zmienione turbidity na 4,5) Przepraszam ze bez textur ale cos mi sie skaszaniło:\
dyonizoss Napisano 14 Maj 2006 Napisano 14 Maj 2006 wszystkie cool, javor potwierdził, ze nie narzedzie czyni mistrzem ( czyjakos tak )Gratulacje PoZdRo!!!
-=S3B=- Napisano 14 Maj 2006 Napisano 14 Maj 2006 Javor, piekne te Twoje renderki - szczegolnie podoba mi sie wersja cloudy. Dobra robota!
Hindus Napisano 15 Maj 2006 Napisano 15 Maj 2006 Dzizzzz Dunde - 1.2 godz - toż to strasznie długo na tak prostą scenke :) w maxwellu w 27minut sie robiła większa wersja.
Marcin Napisano 15 Maj 2006 Autor Napisano 15 Maj 2006 Dunde - ten pierwszy całkiem ciekawy, ale ten ostatni strasznie wyblaknięty :/ prawie nie widać cieni oraz kontrastu ktory przy takiej porze być powinien szyby kuleją ps. czasy przy exteriorach zadko kiedy sie liczą bo do wolnych nie należą ;] problemy raczej sprawiają rozmiary renderu do druku i sprzęt gdzie po renderze nie chce sie nic zapisać ;]
mkk3a Napisano 15 Maj 2006 Napisano 15 Maj 2006 WTF?! pod jaką wersje maxa są te scenki? czy da sie to jakoś otworzyć w maxie 5.0? :)
Marcin Napisano 15 Maj 2006 Autor Napisano 15 Maj 2006 scena jest pod maxa 7.0 chwilowo mam zajętego maxa wiec jak skoncze to zrobie konversję do 3ds
nielot007 Napisano 15 Maj 2006 Napisano 15 Maj 2006 Witam!! kolejna zabawa z mentalem + troszke fotoszopa ;) czas--> 3min46sec ustawienia--> skylight direct_target + fg reszta standard :)
syriusz 27 Napisano 16 Maj 2006 Napisano 16 Maj 2006 Witam;) Postanowiłem się przyłączyć. Oto moje wypociny w Mentalu ale coś słabiutki mi to wyszło;( Nie mogę oświetlić tych ciemnych miejsc pod górną częścią budynku,widzę że też taki problem ma Nielot,jest zbyt ciemno pod drewnianą częscią budynku, tylko dlaczego? Wszystkie prace mi się podobają. Ustawienia: MR Area spot,Skylight,Final gather-czas 2:36 przy rozdziałce 600X800
pionix Napisano 16 Maj 2006 Napisano 16 Maj 2006 Witam. W wolnej chwili zrobiłem coś takiego w VRay'u: czas: 5 minut oświetlenie: 1 direct (multiplier: 1,5), VRay environment skylight (multiplier: 1,5) ustawienia
MaGuu Napisano 16 Maj 2006 Napisano 16 Maj 2006 sorki ale mi ten link nie działa google mi wyskakują :P ok pobawiłem się linkiem i działa, dzięki :D
maciekG Napisano 16 Maj 2006 Napisano 16 Maj 2006 szybka proba mentalem 3.4 FG sampli 30 max depth 2, max refl 1, max refr 1, max bounces 2, skajlajt + mr area spot cos drewno nie takie :/ edit: czas 2:07
wroniec Napisano 16 Maj 2006 Napisano 16 Maj 2006 Witam Moje próby vrayem: Jeden lekko żółty direct multiplier na 2.4, no i reszta ustawień: http://img503.imageshack.us/img503/4827/ustawienia019xy.jpg http://img503.imageshack.us/img503/1986/ustawienia020lz.jpg Mój debiut w tym wątku,ale zaglądam od dawna. Wiele się można nauczyć, świetna robota panie i panowie, o ile są ustawienia,bo jeśli nie ma, to sprowadza się to do chwalenia renderami. Pozdrawiam
maczuga Napisano 17 Maj 2006 Napisano 17 Maj 2006 Podoba mi się, ale jednak zbyt żółte, jakby ktoś to gigantyczną lampką oświetlił...
BRS Napisano 18 Maj 2006 Napisano 18 Maj 2006 to może ja również spróbuje. Take coś popełniłem. ustawienia http://img46.imageshack.us/my.php?image=sttings019pt.jpg http://img89.imageshack.us/img89/4042/sttings025id.jpg
mity Napisano 30 Maj 2006 Napisano 30 Maj 2006 moja pierwsza proba vray czas renderu 30min pozdrawiam
dyonizoss Napisano 30 Maj 2006 Napisano 30 Maj 2006 spoko wyszło tylko to z tyłu przepalone troszke PoZdro!
Kronos Napisano 1 Lipiec 2006 Napisano 1 Lipiec 2006 Czy mógłby ktoś zamieścić najnowszą scenę (a najlepiej wszystkie) w formacie .OBJ ? Chciałbym się pobawić scenami w blenderze, ale nie można nim importować max'owych plików (z oczywistych względów), a format .3ds jaki eksportuje max jest inny od wszelkich standardów (po imporcie do blendera i wielu innych programów obiekty są porozrzucane po scenie)... stąd wolę .obj bo wtedy scena przechodzi bez szwanku...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się