Napisano 3 Maj 200717 l te kolorowe krawedzie to zamierzone? Tak, jedyną niezamierzoną rzeczą jest krzesło przebijające się przez podłogę. ;)
Napisano 3 Maj 200717 l Patry widać że wyrobiłeś sobie własny styl. Jeśli jakiś render jest pełen ziarna to na 100% jest to praca patry'ego xD.
Napisano 3 Maj 200717 l JunioR - hehe, dzięki :) Temporal - heheehhe XD OK, podaję ustawienia :) 2 światła mr area spot, jedno jako niebo, a drugie jako słońce. Ust. światła nieba: multipler = 1000 | decay = inverse square (start = 0,5m) | kolor = lekko niebieski | energy = 400 000 | GI photons = 1 000 000 Ust. światła słońca: multipler = 1,2 | decay = none | GI photons = 0 Exposure Control ustawione na logarithmic: brightness = 65 | cotrast = 50 Ust. GI: Maximum num. photons per sample = 50 000 | maximum sampling radius = 0,6m | max depth = 10 Ust. FG: Rays per FG point = 1 (właśnie przez tą jedynkę jest takie straszne ziarno :P) | włączone Use radius interpolation method i radii in pixels | radius = 0,1 i min. radius = 0,05
Napisano 3 Maj 200717 l Eeee nie słuchaj mnie ja bym poprostu zrobił to inaczej ale każdy robi po swojemu byle efekt był dobry. Następnym razem wrzuć coś bez ziarna jak render wyjdzie kupa to zrób następny i umieść tutaj już taki który będzie jak tako wyglądał bo to ziarno strasznie wali po oczach aż wzrok przez to można stracić :P.
Napisano 3 Maj 200717 l Hehe, mógłbym zrobić render bez ziarna ale czekać mi się długo nie chce :D I tak z ciekawości zapytam - które ustawienia są dla Ciebie dziwne? Powiedz, bo to może ja coś przekiełbasiłem :D
Napisano 3 Maj 200717 l greg, przegiąłeś z tą aberracją, wyszło nienaturalnie, chyba że zakładałeś że zdjęcie robione było komórką ;) przy dobrej optyce i matrycy aberracja występuje tylko w miejscach najbardziej wypalonych i tylko w okolicach krawędzi zdjęcia :) Pozdrawiam
Napisano 3 Maj 200717 l chyba że zakładałeś że zdjęcie robione było komórką ;)Przecież pisałem, że render z v-ray`a... żart ;) Mówiąc serio to chciałem, aby efekt był widoczny... uzyskałem co chciałem, ale chyba poszedłem za daleko (efekt zbyt widoczny). Jeśli chodzi o samo zagadnienie aberracji... tłumaczyć może mnie to, że moja wiedza z dziedziny profesjonalnej fotografii jest praktycznie znikoma, dlatego dziękuję za każdą wskazówkę ;) jaki czas, bo strasznie wysokie ustawienia dales?Odnośnie czasu, to rendering w okolicach 4,5h (razem z liczeniem lc), ale myślę, że gdybym zostawił komputer wolny (nie buszował w sieci i nie grał w szachy ;) ) to zmieściłbym się w 4 godzinach. Odnośnie samych ustawień to najbardziej optymalnych jeszcze nie dobieram - przygoda z v-ray`em zbyt krótka ;) Pozdrawiam.
Napisano 17 Maj 200717 l czy ktos moze wrzucic linka do tej sceny - sala lekcyjna - szukam po postach i nie moge znalezc
Napisano 20 Maj 200717 l Witam, Czy ktoś sie orientuje co trzeba zmienić, żeby pozbyć się szumu z chromu. VraySun$Sky$PhisicalCamera Render time 2:37 , (athlon xp 2800+(2.1ghz), 1,5 gb ramu)
Napisano 20 Maj 200717 l W Vray: rQmc sampler ustaw może adaptive amount na 0.7 noise treshold na 0.001 ale nie jestem do kończa pewien czy pomoże
Napisano 24 Maj 200717 l a tu moj taki tam badziew...bez polotu... ;P juz pisze Tweety, juz ;P w sumie to nie ma co pisac bo to tylko VraySky (jakos tak bylo chyba: ozon 1,0, turbidity 2,3, intensity 0,1 ?...chyba tak bo wylaczylem scene bez zapisywania...)...nic wiecej... bez kamery fizycznej, bez zadnych i innych swiatel... ustawienia rendera defaultowe...
Napisano 24 Maj 200717 l tadzio: zasady tego wątku mówią wyraźnie: TECHNIKALIA czyli szczegóły techniczne proszę
Napisano 26 Maj 200717 l Buszując w sieci znalazłem coś takiego: a tu link do strony http://www.alno.de/270.0.html zdjęcie czy wizka ?
Napisano 26 Maj 200717 l Autor zdjęcie, z jakiegoś katalogu. Model był właśnie robiony na jego podstawie.
Napisano 4 Czerwiec 200717 l Buszując w sieci znalazłem coś takiego: a tu link do strony http://www.alno.de/270.0.html zdjęcie czy wizka ? hmm, czy tylko ja widze podobienstwa?? 2' eee teraz zobaczylem odp. marcina :PP
Napisano 4 Czerwiec 200717 l a ja zawsze chciałem napisać ze bez sensu jest ze taki podciąg (belka na suficie) idzie w okno, i w rzeczywistości takie coś nie występuje :D
Napisano 5 Czerwiec 200717 l Maxwell Render 1.5 Wszystko default, tylko longitude = -58 i latitude = -34 Czas renderingu - 10min
Napisano 5 Czerwiec 200717 l Skąd ci wszyscy ludzie to ziarno biorą, dodajecie je w postprodukcji czy jak? Przeca to niemożebne, żeby tak drogi soft taką kaszankę produkował ;)
Napisano 6 Czerwiec 200717 l Master - ee.. dlaczego? :) A tak w ogóle, to nic tam z ustawieniami nie kombinowałem :) masater - hehe, wiesz... to tylko 10min, a w maxwellu takie ziarno to norma :) Następny teścik :) Mental Ray 3.5 Rendertime - 6min 34 sek Ustawienia: 2 światła mr area spot, jedno jako niebo, a drugie jako słońce. Ust. światła nieba: multipler = 1500 | decay = inverse square (start = 0,2m) | kolor = lekko niebieski | energy = 180 000 | GI photons = 1 000 000 Ust. światła słońca: multipler = 1,5 | decay = none | GI photons = 0 Exposure Control ustawione na logarithmic: brightness = 70 | cotrast = 60 Ust. GI: Maximum num. photons per sample = 500 000 | maximum sampling radius = 0,4m | max depth = 10 Ust. FG: preset Medium
Napisano 11 Czerwiec 200717 l no i mam a to ustawienia i pytanie, podejrzewam ze beznadziejne ale .... czy tu trzeba wypierac cos?
Napisano 11 Czerwiec 200717 l Nie, to opcja dla Scanline'a. Btw, odznaczyłbyś "Affect background" w color mapping. To szare tło wygląda odpychająco :]
Napisano 13 Czerwiec 200717 l opcje prawie nie zmienione...poprzeglądaj ten wątek naprawde innu mają ustawienia która sa dużo lepsze
Napisano 14 Czerwiec 200717 l Dopiero zaczynam z vrayem, więc nie bijcie :/ Standardowe ustawienia IRR + LC. Vray sun i 2 vraylight. I tu mam problemy: 1 Jak używam physical camery to musze straszne multipliery w swiatłach ustawiać, sun ma multiplier 2 sky 4 a vray lighty aż 400 każdy. 2 te czarne krechy na oknie i lampie- Jak je zlikwidować, podejrzewam że to kwestia antyaliasingu a używam Mitchell-Netravali. pozdro i pomooooocy!
Napisano 14 Czerwiec 200717 l color maping zmien na expontinetal i zaznacz wszystkie 3 opcje po prawej stronie w color mapingu na te bugi na oknie.
Napisano 14 Czerwiec 200717 l vray light głównie do odbić, ale też do doświetlenia, miałem cos z kamerą zpaprane dlatego takie multipliery.
Napisano 17 Czerwiec 200717 l Elo :) Taki teścik "klasróma" :) Mental Ray 3.5 Ustawienia praktycznie takie same, jak wcześniej - http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=10885&page=115 Tylko pododawałem troszkę sampli, żeby tak ziarniście nie było i AA polepszyłem :) Rendertime - 11min 37sek EDIT Troszkę większa rozdzielczość, troszkę więcej sampli i troszkę dłuższy czas renderingu - 14min 08sek Hmmm... powiedzcie mi, bo ja jestem bardzo "przywiązany" do ziarna :D czy na tym ostatnim renderze jeszcze ono przeszkadza i trzeba znowu podwyższyć sampling, czy nie? :)
Napisano 24 Czerwiec 200717 l Odkurze wątek i swoje umiejętności... miejmy nadzieje :) Od ponad roku tylko modelowałem, więc baaaardzo dawno nic nie renderowałem pożądnie. A vray sun + physical camera uzywam po raz pierwszy. Przegrzebałem troche spot3d i ten wątek i postanowilem zmierzyć się z pierwszą scenką (kiedys probowałem ją oswietlić w brazilu :) ). Oto co mi wyszło: Edit: render z postu ponizej :) Nie mam jeszcze wyrobionego oka, i trudno mi ocenić jak bardzo to jest spaprane, dlatego też ustawienia podam tylko jak sie dowiem że ujdzie (żeby inni uczący się nie odgapiali błędnych ustawień). W skrócie: Adaptive QMC 1/16, Irradiance map: medium, Light cache 500/0,01, Color maping: exponential + mase dziwnych zmian w kamerze i sun/sky. A, te przeswietlenie w prawym dolnym rogu to efekt tego że chciałem zaszpanować i ustawić gloss na podlodze... pozdrawiam Mirach
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto