greg_jg Napisano 3 Maj 2007 Share Napisano 3 Maj 2007 te kolorowe krawedzie to zamierzone? Tak, jedyną niezamierzoną rzeczą jest krzesło przebijające się przez podłogę. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadzio Napisano 3 Maj 2007 Share Napisano 3 Maj 2007 greg_jg niby ok, ale podloga sie zmasakrowala... pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 3 Maj 2007 Share Napisano 3 Maj 2007 Patry widać że wyrobiłeś sobie własny styl. Jeśli jakiś render jest pełen ziarna to na 100% jest to praca patry'ego xD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patry Napisano 3 Maj 2007 Share Napisano 3 Maj 2007 JunioR - hehe, dzięki :) Temporal - heheehhe XD OK, podaję ustawienia :) 2 światła mr area spot, jedno jako niebo, a drugie jako słońce. Ust. światła nieba: multipler = 1000 | decay = inverse square (start = 0,5m) | kolor = lekko niebieski | energy = 400 000 | GI photons = 1 000 000 Ust. światła słońca: multipler = 1,2 | decay = none | GI photons = 0 Exposure Control ustawione na logarithmic: brightness = 65 | cotrast = 50 Ust. GI: Maximum num. photons per sample = 50 000 | maximum sampling radius = 0,6m | max depth = 10 Ust. FG: Rays per FG point = 1 (właśnie przez tą jedynkę jest takie straszne ziarno :P) | włączone Use radius interpolation method i radii in pixels | radius = 0,1 i min. radius = 0,05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 3 Maj 2007 Share Napisano 3 Maj 2007 Może i się nie znam ale dziwne te ustawienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patry Napisano 3 Maj 2007 Share Napisano 3 Maj 2007 yyy a dlaczego dziwne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 3 Maj 2007 Share Napisano 3 Maj 2007 Eeee nie słuchaj mnie ja bym poprostu zrobił to inaczej ale każdy robi po swojemu byle efekt był dobry. Następnym razem wrzuć coś bez ziarna jak render wyjdzie kupa to zrób następny i umieść tutaj już taki który będzie jak tako wyglądał bo to ziarno strasznie wali po oczach aż wzrok przez to można stracić :P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patry Napisano 3 Maj 2007 Share Napisano 3 Maj 2007 Hehe, mógłbym zrobić render bez ziarna ale czekać mi się długo nie chce :D I tak z ciekawości zapytam - które ustawienia są dla Ciebie dziwne? Powiedz, bo to może ja coś przekiełbasiłem :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etyr11 Napisano 3 Maj 2007 Share Napisano 3 Maj 2007 greg_jg- ladnie, jaki czas, bo strasznie wysokie ustawienia dales? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vorek Napisano 3 Maj 2007 Share Napisano 3 Maj 2007 greg, przegiąłeś z tą aberracją, wyszło nienaturalnie, chyba że zakładałeś że zdjęcie robione było komórką ;) przy dobrej optyce i matrycy aberracja występuje tylko w miejscach najbardziej wypalonych i tylko w okolicach krawędzi zdjęcia :) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greg_jg Napisano 3 Maj 2007 Share Napisano 3 Maj 2007 chyba że zakładałeś że zdjęcie robione było komórką ;)Przecież pisałem, że render z v-ray`a... żart ;) Mówiąc serio to chciałem, aby efekt był widoczny... uzyskałem co chciałem, ale chyba poszedłem za daleko (efekt zbyt widoczny). Jeśli chodzi o samo zagadnienie aberracji... tłumaczyć może mnie to, że moja wiedza z dziedziny profesjonalnej fotografii jest praktycznie znikoma, dlatego dziękuję za każdą wskazówkę ;) jaki czas, bo strasznie wysokie ustawienia dales?Odnośnie czasu, to rendering w okolicach 4,5h (razem z liczeniem lc), ale myślę, że gdybym zostawił komputer wolny (nie buszował w sieci i nie grał w szachy ;) ) to zmieściłbym się w 4 godzinach. Odnośnie samych ustawień to najbardziej optymalnych jeszcze nie dobieram - przygoda z v-ray`em zbyt krótka ;) Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polon Napisano 17 Maj 2007 Share Napisano 17 Maj 2007 czy ktos moze wrzucic linka do tej sceny - sala lekcyjna - szukam po postach i nie moge znalezc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JunioR Napisano 17 Maj 2007 Share Napisano 17 Maj 2007 tak przy okazji ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polon Napisano 17 Maj 2007 Share Napisano 17 Maj 2007 dzieki, naprawde dzieki aluzje tez rozumiem :F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filip Napisano 20 Maj 2007 Share Napisano 20 Maj 2007 Witam, Czy ktoś sie orientuje co trzeba zmienić, żeby pozbyć się szumu z chromu. VraySun$Sky$PhisicalCamera Render time 2:37 , (athlon xp 2800+(2.1ghz), 1,5 gb ramu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lis Napisano 20 Maj 2007 Share Napisano 20 Maj 2007 W Vray: rQmc sampler ustaw może adaptive amount na 0.7 noise treshold na 0.001 ale nie jestem do kończa pewien czy pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadzio Napisano 20 Maj 2007 Share Napisano 20 Maj 2007 i jeszcze global subdivs mult na jakis 3.0 pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
!Ewert Napisano 20 Maj 2007 Share Napisano 20 Maj 2007 ale ładnie Ci to wyszło:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadzio Napisano 24 Maj 2007 Share Napisano 24 Maj 2007 a tu moj taki tam badziew...bez polotu... ;P juz pisze Tweety, juz ;P w sumie to nie ma co pisac bo to tylko VraySky (jakos tak bylo chyba: ozon 1,0, turbidity 2,3, intensity 0,1 ?...chyba tak bo wylaczylem scene bez zapisywania...)...nic wiecej... bez kamery fizycznej, bez zadnych i innych swiatel... ustawienia rendera defaultowe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AGmakonts Napisano 24 Maj 2007 Share Napisano 24 Maj 2007 podłoga gumolitowa ale ładna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tweety Napisano 24 Maj 2007 Share Napisano 24 Maj 2007 tadzio: zasady tego wątku mówią wyraźnie: TECHNIKALIA czyli szczegóły techniczne proszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadzio Napisano 24 Maj 2007 Share Napisano 24 Maj 2007 Tweety wybacz...bije czolem o podloge;) pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tweety Napisano 25 Maj 2007 Share Napisano 25 Maj 2007 nie widziałem - bij jeszcze raz ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadzio Napisano 25 Maj 2007 Share Napisano 25 Maj 2007 łup łup łup...blahhhh... [...stracilem przytomnosc....] ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurekk Napisano 26 Maj 2007 Share Napisano 26 Maj 2007 Buszując w sieci znalazłem coś takiego: a tu link do strony http://www.alno.de/270.0.html zdjęcie czy wizka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaGuu Napisano 26 Maj 2007 Share Napisano 26 Maj 2007 zdjęcie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tweety Napisano 26 Maj 2007 Share Napisano 26 Maj 2007 straszna kompresja ale stawiam na zdjęcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 26 Maj 2007 Autor Share Napisano 26 Maj 2007 zdjęcie, z jakiegoś katalogu. Model był właśnie robiony na jego podstawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
!Ewert Napisano 4 Czerwiec 2007 Share Napisano 4 Czerwiec 2007 za różowo :* Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GRiPi Napisano 4 Czerwiec 2007 Share Napisano 4 Czerwiec 2007 Buszując w sieci znalazłem coś takiego: a tu link do strony http://www.alno.de/270.0.html zdjęcie czy wizka ? hmm, czy tylko ja widze podobienstwa?? 2' eee teraz zobaczylem odp. marcina :PP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JunioR Napisano 4 Czerwiec 2007 Share Napisano 4 Czerwiec 2007 swietnie odworowana kuchnia, wielkie gratki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
buczer Napisano 4 Czerwiec 2007 Share Napisano 4 Czerwiec 2007 a ja zawsze chciałem napisać ze bez sensu jest ze taki podciąg (belka na suficie) idzie w okno, i w rzeczywistości takie coś nie występuje :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oo79 Napisano 4 Czerwiec 2007 Share Napisano 4 Czerwiec 2007 oj, oj.... wystepuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patry Napisano 5 Czerwiec 2007 Share Napisano 5 Czerwiec 2007 Maxwell Render 1.5 Wszystko default, tylko longitude = -58 i latitude = -34 Czas renderingu - 10min Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master Kiełbaster Napisano 5 Czerwiec 2007 Share Napisano 5 Czerwiec 2007 hmmm coś chyba z focusem nie trafiłeś :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
masater Napisano 5 Czerwiec 2007 Share Napisano 5 Czerwiec 2007 Skąd ci wszyscy ludzie to ziarno biorą, dodajecie je w postprodukcji czy jak? Przeca to niemożebne, żeby tak drogi soft taką kaszankę produkował ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patry Napisano 6 Czerwiec 2007 Share Napisano 6 Czerwiec 2007 Master - ee.. dlaczego? :) A tak w ogóle, to nic tam z ustawieniami nie kombinowałem :) masater - hehe, wiesz... to tylko 10min, a w maxwellu takie ziarno to norma :) Następny teścik :) Mental Ray 3.5 Rendertime - 6min 34 sek Ustawienia: 2 światła mr area spot, jedno jako niebo, a drugie jako słońce. Ust. światła nieba: multipler = 1500 | decay = inverse square (start = 0,2m) | kolor = lekko niebieski | energy = 180 000 | GI photons = 1 000 000 Ust. światła słońca: multipler = 1,5 | decay = none | GI photons = 0 Exposure Control ustawione na logarithmic: brightness = 70 | cotrast = 60 Ust. GI: Maximum num. photons per sample = 500 000 | maximum sampling radius = 0,4m | max depth = 10 Ust. FG: preset Medium Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arev Napisano 6 Czerwiec 2007 Share Napisano 6 Czerwiec 2007 Podusiłbyś jeszcze z dziesięć minut bo pełno artefaktów :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polon Napisano 11 Czerwiec 2007 Share Napisano 11 Czerwiec 2007 no i mam a to ustawienia i pytanie, podejrzewam ze beznadziejne ale .... czy tu trzeba wypierac cos? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arev Napisano 11 Czerwiec 2007 Share Napisano 11 Czerwiec 2007 Nie, to opcja dla Scanline'a. Btw, odznaczyłbyś "Affect background" w color mapping. To szare tło wygląda odpychająco :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
!Ewert Napisano 13 Czerwiec 2007 Share Napisano 13 Czerwiec 2007 opcje prawie nie zmienione...poprzeglądaj ten wątek naprawde innu mają ustawienia która sa dużo lepsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoAd Napisano 14 Czerwiec 2007 Share Napisano 14 Czerwiec 2007 Dopiero zaczynam z vrayem, więc nie bijcie :/ Standardowe ustawienia IRR + LC. Vray sun i 2 vraylight. I tu mam problemy: 1 Jak używam physical camery to musze straszne multipliery w swiatłach ustawiać, sun ma multiplier 2 sky 4 a vray lighty aż 400 każdy. 2 te czarne krechy na oknie i lampie- Jak je zlikwidować, podejrzewam że to kwestia antyaliasingu a używam Mitchell-Netravali. pozdro i pomooooocy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yaro16 Napisano 14 Czerwiec 2007 Share Napisano 14 Czerwiec 2007 color maping zmien na expontinetal i zaznacz wszystkie 3 opcje po prawej stronie w color mapingu na te bugi na oknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
!Ewert Napisano 14 Czerwiec 2007 Share Napisano 14 Czerwiec 2007 musisz używać vray light? po co? vray sun wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoAd Napisano 14 Czerwiec 2007 Share Napisano 14 Czerwiec 2007 vray light głównie do odbić, ale też do doświetlenia, miałem cos z kamerą zpaprane dlatego takie multipliery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patry Napisano 17 Czerwiec 2007 Share Napisano 17 Czerwiec 2007 Elo :) Taki teścik "klasróma" :) Mental Ray 3.5 Ustawienia praktycznie takie same, jak wcześniej - http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=10885&page=115 Tylko pododawałem troszkę sampli, żeby tak ziarniście nie było i AA polepszyłem :) Rendertime - 11min 37sek EDIT Troszkę większa rozdzielczość, troszkę więcej sampli i troszkę dłuższy czas renderingu - 14min 08sek Hmmm... powiedzcie mi, bo ja jestem bardzo "przywiązany" do ziarna :D czy na tym ostatnim renderze jeszcze ono przeszkadza i trzeba znowu podwyższyć sampling, czy nie? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 17 Czerwiec 2007 Share Napisano 17 Czerwiec 2007 nie no Patry postępy robisz, ładne światło, ale shading do d*** Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
!Ewert Napisano 18 Czerwiec 2007 Share Napisano 18 Czerwiec 2007 ale ziarno jest nie do zaakceptowania.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 24 Czerwiec 2007 Share Napisano 24 Czerwiec 2007 Odkurze wątek i swoje umiejętności... miejmy nadzieje :) Od ponad roku tylko modelowałem, więc baaaardzo dawno nic nie renderowałem pożądnie. A vray sun + physical camera uzywam po raz pierwszy. Przegrzebałem troche spot3d i ten wątek i postanowilem zmierzyć się z pierwszą scenką (kiedys probowałem ją oswietlić w brazilu :) ). Oto co mi wyszło: Edit: render z postu ponizej :) Nie mam jeszcze wyrobionego oka, i trudno mi ocenić jak bardzo to jest spaprane, dlatego też ustawienia podam tylko jak sie dowiem że ujdzie (żeby inni uczący się nie odgapiali błędnych ustawień). W skrócie: Adaptive QMC 1/16, Irradiance map: medium, Light cache 500/0,01, Color maping: exponential + mase dziwnych zmian w kamerze i sun/sky. A, te przeswietlenie w prawym dolnym rogu to efekt tego że chciałem zaszpanować i ustawić gloss na podlodze... pozdrawiam Mirach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hindus Napisano 24 Czerwiec 2007 Share Napisano 24 Czerwiec 2007 dobre, ładne cienie - tylko czemu nie macie nowej sceny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się