greg_jg Napisano 3 Maj 2007 Napisano 3 Maj 2007 te kolorowe krawedzie to zamierzone? Tak, jedyną niezamierzoną rzeczą jest krzesło przebijające się przez podłogę. ;)
tadzio Napisano 3 Maj 2007 Napisano 3 Maj 2007 greg_jg niby ok, ale podloga sie zmasakrowala... pozdr
Temporal Napisano 3 Maj 2007 Napisano 3 Maj 2007 Patry widać że wyrobiłeś sobie własny styl. Jeśli jakiś render jest pełen ziarna to na 100% jest to praca patry'ego xD.
patry Napisano 3 Maj 2007 Napisano 3 Maj 2007 JunioR - hehe, dzięki :) Temporal - heheehhe XD OK, podaję ustawienia :) 2 światła mr area spot, jedno jako niebo, a drugie jako słońce. Ust. światła nieba: multipler = 1000 | decay = inverse square (start = 0,5m) | kolor = lekko niebieski | energy = 400 000 | GI photons = 1 000 000 Ust. światła słońca: multipler = 1,2 | decay = none | GI photons = 0 Exposure Control ustawione na logarithmic: brightness = 65 | cotrast = 50 Ust. GI: Maximum num. photons per sample = 50 000 | maximum sampling radius = 0,6m | max depth = 10 Ust. FG: Rays per FG point = 1 (właśnie przez tą jedynkę jest takie straszne ziarno :P) | włączone Use radius interpolation method i radii in pixels | radius = 0,1 i min. radius = 0,05
Temporal Napisano 3 Maj 2007 Napisano 3 Maj 2007 Eeee nie słuchaj mnie ja bym poprostu zrobił to inaczej ale każdy robi po swojemu byle efekt był dobry. Następnym razem wrzuć coś bez ziarna jak render wyjdzie kupa to zrób następny i umieść tutaj już taki który będzie jak tako wyglądał bo to ziarno strasznie wali po oczach aż wzrok przez to można stracić :P.
patry Napisano 3 Maj 2007 Napisano 3 Maj 2007 Hehe, mógłbym zrobić render bez ziarna ale czekać mi się długo nie chce :D I tak z ciekawości zapytam - które ustawienia są dla Ciebie dziwne? Powiedz, bo to może ja coś przekiełbasiłem :D
etyr11 Napisano 3 Maj 2007 Napisano 3 Maj 2007 greg_jg- ladnie, jaki czas, bo strasznie wysokie ustawienia dales?
Vorek Napisano 3 Maj 2007 Napisano 3 Maj 2007 greg, przegiąłeś z tą aberracją, wyszło nienaturalnie, chyba że zakładałeś że zdjęcie robione było komórką ;) przy dobrej optyce i matrycy aberracja występuje tylko w miejscach najbardziej wypalonych i tylko w okolicach krawędzi zdjęcia :) Pozdrawiam
greg_jg Napisano 3 Maj 2007 Napisano 3 Maj 2007 chyba że zakładałeś że zdjęcie robione było komórką ;)Przecież pisałem, że render z v-ray`a... żart ;) Mówiąc serio to chciałem, aby efekt był widoczny... uzyskałem co chciałem, ale chyba poszedłem za daleko (efekt zbyt widoczny). Jeśli chodzi o samo zagadnienie aberracji... tłumaczyć może mnie to, że moja wiedza z dziedziny profesjonalnej fotografii jest praktycznie znikoma, dlatego dziękuję za każdą wskazówkę ;) jaki czas, bo strasznie wysokie ustawienia dales?Odnośnie czasu, to rendering w okolicach 4,5h (razem z liczeniem lc), ale myślę, że gdybym zostawił komputer wolny (nie buszował w sieci i nie grał w szachy ;) ) to zmieściłbym się w 4 godzinach. Odnośnie samych ustawień to najbardziej optymalnych jeszcze nie dobieram - przygoda z v-ray`em zbyt krótka ;) Pozdrawiam.
polon Napisano 17 Maj 2007 Napisano 17 Maj 2007 czy ktos moze wrzucic linka do tej sceny - sala lekcyjna - szukam po postach i nie moge znalezc
Filip Napisano 20 Maj 2007 Napisano 20 Maj 2007 Witam, Czy ktoś sie orientuje co trzeba zmienić, żeby pozbyć się szumu z chromu. VraySun$Sky$PhisicalCamera Render time 2:37 , (athlon xp 2800+(2.1ghz), 1,5 gb ramu)
Lis Napisano 20 Maj 2007 Napisano 20 Maj 2007 W Vray: rQmc sampler ustaw może adaptive amount na 0.7 noise treshold na 0.001 ale nie jestem do kończa pewien czy pomoże
tadzio Napisano 24 Maj 2007 Napisano 24 Maj 2007 a tu moj taki tam badziew...bez polotu... ;P juz pisze Tweety, juz ;P w sumie to nie ma co pisac bo to tylko VraySky (jakos tak bylo chyba: ozon 1,0, turbidity 2,3, intensity 0,1 ?...chyba tak bo wylaczylem scene bez zapisywania...)...nic wiecej... bez kamery fizycznej, bez zadnych i innych swiatel... ustawienia rendera defaultowe...
tweety Napisano 24 Maj 2007 Napisano 24 Maj 2007 tadzio: zasady tego wątku mówią wyraźnie: TECHNIKALIA czyli szczegóły techniczne proszę
tadzio Napisano 25 Maj 2007 Napisano 25 Maj 2007 łup łup łup...blahhhh... [...stracilem przytomnosc....] ;)
jurekk Napisano 26 Maj 2007 Napisano 26 Maj 2007 Buszując w sieci znalazłem coś takiego: a tu link do strony http://www.alno.de/270.0.html zdjęcie czy wizka ?
Marcin Napisano 26 Maj 2007 Autor Napisano 26 Maj 2007 zdjęcie, z jakiegoś katalogu. Model był właśnie robiony na jego podstawie.
GRiPi Napisano 4 Czerwiec 2007 Napisano 4 Czerwiec 2007 Buszując w sieci znalazłem coś takiego: a tu link do strony http://www.alno.de/270.0.html zdjęcie czy wizka ? hmm, czy tylko ja widze podobienstwa?? 2' eee teraz zobaczylem odp. marcina :PP
JunioR Napisano 4 Czerwiec 2007 Napisano 4 Czerwiec 2007 swietnie odworowana kuchnia, wielkie gratki :)
buczer Napisano 4 Czerwiec 2007 Napisano 4 Czerwiec 2007 a ja zawsze chciałem napisać ze bez sensu jest ze taki podciąg (belka na suficie) idzie w okno, i w rzeczywistości takie coś nie występuje :D
patry Napisano 5 Czerwiec 2007 Napisano 5 Czerwiec 2007 Maxwell Render 1.5 Wszystko default, tylko longitude = -58 i latitude = -34 Czas renderingu - 10min
Master Kiełbaster Napisano 5 Czerwiec 2007 Napisano 5 Czerwiec 2007 hmmm coś chyba z focusem nie trafiłeś :P
masater Napisano 5 Czerwiec 2007 Napisano 5 Czerwiec 2007 Skąd ci wszyscy ludzie to ziarno biorą, dodajecie je w postprodukcji czy jak? Przeca to niemożebne, żeby tak drogi soft taką kaszankę produkował ;)
patry Napisano 6 Czerwiec 2007 Napisano 6 Czerwiec 2007 Master - ee.. dlaczego? :) A tak w ogóle, to nic tam z ustawieniami nie kombinowałem :) masater - hehe, wiesz... to tylko 10min, a w maxwellu takie ziarno to norma :) Następny teścik :) Mental Ray 3.5 Rendertime - 6min 34 sek Ustawienia: 2 światła mr area spot, jedno jako niebo, a drugie jako słońce. Ust. światła nieba: multipler = 1500 | decay = inverse square (start = 0,2m) | kolor = lekko niebieski | energy = 180 000 | GI photons = 1 000 000 Ust. światła słońca: multipler = 1,5 | decay = none | GI photons = 0 Exposure Control ustawione na logarithmic: brightness = 70 | cotrast = 60 Ust. GI: Maximum num. photons per sample = 500 000 | maximum sampling radius = 0,4m | max depth = 10 Ust. FG: preset Medium
arev Napisano 6 Czerwiec 2007 Napisano 6 Czerwiec 2007 Podusiłbyś jeszcze z dziesięć minut bo pełno artefaktów :D
polon Napisano 11 Czerwiec 2007 Napisano 11 Czerwiec 2007 no i mam a to ustawienia i pytanie, podejrzewam ze beznadziejne ale .... czy tu trzeba wypierac cos?
arev Napisano 11 Czerwiec 2007 Napisano 11 Czerwiec 2007 Nie, to opcja dla Scanline'a. Btw, odznaczyłbyś "Affect background" w color mapping. To szare tło wygląda odpychająco :]
!Ewert Napisano 13 Czerwiec 2007 Napisano 13 Czerwiec 2007 opcje prawie nie zmienione...poprzeglądaj ten wątek naprawde innu mają ustawienia która sa dużo lepsze
SoAd Napisano 14 Czerwiec 2007 Napisano 14 Czerwiec 2007 Dopiero zaczynam z vrayem, więc nie bijcie :/ Standardowe ustawienia IRR + LC. Vray sun i 2 vraylight. I tu mam problemy: 1 Jak używam physical camery to musze straszne multipliery w swiatłach ustawiać, sun ma multiplier 2 sky 4 a vray lighty aż 400 każdy. 2 te czarne krechy na oknie i lampie- Jak je zlikwidować, podejrzewam że to kwestia antyaliasingu a używam Mitchell-Netravali. pozdro i pomooooocy!
Yaro16 Napisano 14 Czerwiec 2007 Napisano 14 Czerwiec 2007 color maping zmien na expontinetal i zaznacz wszystkie 3 opcje po prawej stronie w color mapingu na te bugi na oknie.
!Ewert Napisano 14 Czerwiec 2007 Napisano 14 Czerwiec 2007 musisz używać vray light? po co? vray sun wystarczy
SoAd Napisano 14 Czerwiec 2007 Napisano 14 Czerwiec 2007 vray light głównie do odbić, ale też do doświetlenia, miałem cos z kamerą zpaprane dlatego takie multipliery.
patry Napisano 17 Czerwiec 2007 Napisano 17 Czerwiec 2007 Elo :) Taki teścik "klasróma" :) Mental Ray 3.5 Ustawienia praktycznie takie same, jak wcześniej - http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=10885&page=115 Tylko pododawałem troszkę sampli, żeby tak ziarniście nie było i AA polepszyłem :) Rendertime - 11min 37sek EDIT Troszkę większa rozdzielczość, troszkę więcej sampli i troszkę dłuższy czas renderingu - 14min 08sek Hmmm... powiedzcie mi, bo ja jestem bardzo "przywiązany" do ziarna :D czy na tym ostatnim renderze jeszcze ono przeszkadza i trzeba znowu podwyższyć sampling, czy nie? :)
SWRSC Napisano 17 Czerwiec 2007 Napisano 17 Czerwiec 2007 nie no Patry postępy robisz, ładne światło, ale shading do d***
mirach Napisano 24 Czerwiec 2007 Napisano 24 Czerwiec 2007 Odkurze wątek i swoje umiejętności... miejmy nadzieje :) Od ponad roku tylko modelowałem, więc baaaardzo dawno nic nie renderowałem pożądnie. A vray sun + physical camera uzywam po raz pierwszy. Przegrzebałem troche spot3d i ten wątek i postanowilem zmierzyć się z pierwszą scenką (kiedys probowałem ją oswietlić w brazilu :) ). Oto co mi wyszło: Edit: render z postu ponizej :) Nie mam jeszcze wyrobionego oka, i trudno mi ocenić jak bardzo to jest spaprane, dlatego też ustawienia podam tylko jak sie dowiem że ujdzie (żeby inni uczący się nie odgapiali błędnych ustawień). W skrócie: Adaptive QMC 1/16, Irradiance map: medium, Light cache 500/0,01, Color maping: exponential + mase dziwnych zmian w kamerze i sun/sky. A, te przeswietlenie w prawym dolnym rogu to efekt tego że chciałem zaszpanować i ustawić gloss na podlodze... pozdrawiam Mirach
Hindus Napisano 24 Czerwiec 2007 Napisano 24 Czerwiec 2007 dobre, ładne cienie - tylko czemu nie macie nowej sceny?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się