Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

JunioR - hehe, dzięki :)

Temporal - heheehhe XD

 

OK, podaję ustawienia :)

2 światła mr area spot, jedno jako niebo, a drugie jako słońce.

Ust. światła nieba: multipler = 1000 | decay = inverse square (start = 0,5m) | kolor = lekko niebieski | energy = 400 000 | GI photons = 1 000 000

Ust. światła słońca: multipler = 1,2 | decay = none | GI photons = 0

Exposure Control ustawione na logarithmic: brightness = 65 | cotrast = 50

Ust. GI: Maximum num. photons per sample = 50 000 | maximum sampling radius = 0,6m | max depth = 10

Ust. FG: Rays per FG point = 1 (właśnie przez tą jedynkę jest takie straszne ziarno :P) | włączone Use radius interpolation method i radii in pixels | radius = 0,1 i min. radius = 0,05

Napisano

Eeee nie słuchaj mnie ja bym poprostu zrobił to inaczej ale każdy robi po swojemu byle efekt był dobry. Następnym razem wrzuć coś bez ziarna jak render wyjdzie kupa to zrób następny i umieść tutaj już taki który będzie jak tako wyglądał bo to ziarno strasznie wali po oczach aż wzrok przez to można stracić :P.

Napisano

Hehe, mógłbym zrobić render bez ziarna ale czekać mi się długo nie chce :D

I tak z ciekawości zapytam - które ustawienia są dla Ciebie dziwne? Powiedz, bo to może ja coś przekiełbasiłem :D

Napisano

greg, przegiąłeś z tą aberracją, wyszło nienaturalnie, chyba że zakładałeś że zdjęcie robione było komórką ;) przy dobrej optyce i matrycy aberracja występuje tylko w miejscach najbardziej wypalonych i tylko w okolicach krawędzi zdjęcia :)

 

Pozdrawiam

Napisano
chyba że zakładałeś że zdjęcie robione było komórką ;)
Przecież pisałem, że render z v-ray`a... żart ;)

 

 

Mówiąc serio to chciałem, aby efekt był widoczny... uzyskałem co chciałem, ale chyba poszedłem za daleko (efekt zbyt widoczny).

Jeśli chodzi o samo zagadnienie aberracji... tłumaczyć może mnie to, że moja wiedza z dziedziny profesjonalnej fotografii jest praktycznie znikoma, dlatego dziękuję za każdą wskazówkę ;)

 

 

jaki czas, bo strasznie wysokie ustawienia dales?
Odnośnie czasu, to rendering w okolicach 4,5h (razem z liczeniem lc), ale myślę, że gdybym zostawił komputer wolny (nie buszował w sieci i nie grał w szachy ;) ) to zmieściłbym się w 4 godzinach. Odnośnie samych ustawień to najbardziej optymalnych jeszcze nie dobieram - przygoda z v-ray`em zbyt krótka ;)

 

 

Pozdrawiam.

Napisano

Witam,

Czy ktoś sie orientuje co trzeba zmienić, żeby pozbyć się szumu z chromu.

0444tb5.jpg

 

04ust1bl9.th.jpg

 

VraySun$Sky$PhisicalCamera

Render time 2:37 , (athlon xp 2800+(2.1ghz), 1,5 gb ramu)

Napisano

W Vray: rQmc sampler ustaw może

adaptive amount na 0.7

noise treshold na 0.001

 

ale nie jestem do kończa pewien czy pomoże

Napisano

a tu moj taki tam badziew...bez polotu... ;P

juz pisze Tweety, juz ;P

 

w sumie to nie ma co pisac bo to tylko VraySky (jakos tak bylo chyba: ozon 1,0, turbidity 2,3, intensity 0,1 ?...chyba tak bo wylaczylem scene bez zapisywania...)...nic wiecej...

bez kamery fizycznej, bez zadnych i innych swiatel...

ustawienia rendera defaultowe...

 

ea5ecbdb3c08e8ab.jpg

Napisano

a ja zawsze chciałem napisać ze bez sensu jest ze taki podciąg (belka na suficie) idzie w okno, i w rzeczywistości takie coś nie występuje :D

Napisano

Skąd ci wszyscy ludzie to ziarno biorą, dodajecie je w postprodukcji czy jak? Przeca to niemożebne, żeby tak drogi soft taką kaszankę produkował ;)

Napisano

Master - ee.. dlaczego? :) A tak w ogóle, to nic tam z ustawieniami nie kombinowałem :)

masater - hehe, wiesz... to tylko 10min, a w maxwellu takie ziarno to norma :)

 

Następny teścik :)

Mental Ray 3.5

Rendertime - 6min 34 sek

 

f14025347f303507.jpg

 

Ustawienia:

2 światła mr area spot, jedno jako niebo, a drugie jako słońce.

Ust. światła nieba: multipler = 1500 | decay = inverse square (start = 0,2m) | kolor = lekko niebieski | energy = 180 000 | GI photons = 1 000 000

Ust. światła słońca: multipler = 1,5 | decay = none | GI photons = 0

Exposure Control ustawione na logarithmic: brightness = 70 | cotrast = 60

Ust. GI: Maximum num. photons per sample = 500 000 | maximum sampling radius = 0,4m | max depth = 10

Ust. FG: preset Medium

Napisano

Dopiero zaczynam z vrayem, więc nie bijcie :/

Standardowe ustawienia IRR + LC. Vray sun i 2 vraylight.

I tu mam problemy:

1 Jak używam physical camery to musze straszne multipliery w swiatłach ustawiać, sun ma multiplier 2 sky 4 a vray lighty aż 400 każdy.

2 te czarne krechy na oknie i lampie- Jak je zlikwidować, podejrzewam że to kwestia antyaliasingu a używam Mitchell-Netravali.

pozdro i pomooooocy!

asd.jpg

Napisano

Elo :)

Taki teścik "klasróma" :)

Mental Ray 3.5

Ustawienia praktycznie takie same, jak wcześniej - http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=10885&page=115

Tylko pododawałem troszkę sampli, żeby tak ziarniście nie było i AA polepszyłem :)

Rendertime - 11min 37sek

 

14d4a29bc3633197.jpg

 

EDIT

 

Troszkę większa rozdzielczość, troszkę więcej sampli i troszkę dłuższy czas renderingu - 14min 08sek

 

774a51f6cbad4e0e.jpg

 

Hmmm... powiedzcie mi, bo ja jestem bardzo "przywiązany" do ziarna :D czy na tym ostatnim renderze jeszcze ono przeszkadza i trzeba znowu podwyższyć sampling, czy nie? :)

Napisano

Odkurze wątek i swoje umiejętności... miejmy nadzieje :)

 

Od ponad roku tylko modelowałem, więc baaaardzo dawno nic nie renderowałem pożądnie. A vray sun + physical camera uzywam po raz pierwszy. Przegrzebałem troche spot3d i ten wątek i postanowilem zmierzyć się z pierwszą scenką (kiedys probowałem ją oswietlić w brazilu :) ). Oto co mi wyszło:

 

room2-na-siec.jpg

Edit: render z postu ponizej :)

room2-qmc.jpg

 

Nie mam jeszcze wyrobionego oka, i trudno mi ocenić jak bardzo to jest spaprane, dlatego też ustawienia podam tylko jak sie dowiem że ujdzie (żeby inni uczący się nie odgapiali błędnych ustawień).

 

W skrócie: Adaptive QMC 1/16, Irradiance map: medium, Light cache 500/0,01, Color maping: exponential + mase dziwnych zmian w kamerze i sun/sky.

 

A, te przeswietlenie w prawym dolnym rogu to efekt tego że chciałem zaszpanować i ustawić gloss na podlodze...

 

pozdrawiam

Mirach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności