Skocz do zawartości

Obiekt 3D : Joystick


Batou

Rekomendowane odpowiedzi

JOY

 

JOY_test_zmienione kolory

 

INFO

 

Witam.

 

W przerwie między pracą, nauką a robieniem „Studni” postanowiłem zrobić coś lżejszego, mniejszego. Jakiś czas temu na hist. sztuki narysowałem sobie lekko stuknięty projekt głowy robota z wmontowanym z tyłu joystickiem. Kolega z ławki który zapewne wpisze się kilka postów niżej zaproponował żebym zrobił to w 3d. Pomysł wydał mi się ciekawy i po paru poprawkach w projekcie, obróceniu joy`a o 180 stopni i całkowitej zmianie jego wyglądu na mniej jednoznaczny zabrałem się do roboty.

 

Praca wykonana oczywiście w XSI (wersja 4.0). Model wraz z materiałami i oświetleniem był gotowy po jakiś 9 dniach. Shader twarzy to darmowy plug in Diffraction. Mogłem się obejść bez niego tylko po co. Głowa ma w środku konstrukcję która przebija się przez plastikową imitacją twarzy.

Z tłem był od początku problem... nie miałem pomysłu. Pierwotnie miała to być różowo czerwona pościel w serduszka wyszyte złotą nicią. Pomysł upadł gdyż kolor nijak nie pasował a serduszek nie chciało mi się robić ;). Zrobiłem więc Białą pościel która przeszła z czasem małą metamorfozę...robiłem ją w sumie 2 razy.

Niestety zrobiła mi się dziura w kompozycji i musiałem ją czymś zapchać... wpadłem więc na pomysł z ręką i papierosem. Przy okazji praca nabrała trochę treści (przynajmniej taką mam nadzieję).

Rękę miałem już zrobioną wcześniej (zrobiłem ją w ramach ćwiczeń ) wraz z kośćmi i całym „systemem sterującym”. Doszlifowałem ją jedynie w zbrushu2. Z normal map i innych bump`ów zrezygnowałem gdyż uznałem to za stratę czasu. I tak w scenie wylądował kobylasty, jak na mnie, model dłoni. Model niema żadnej tekstury nie licząc miniaturowego proceduralnego noisa który niby imituje pory skóry. Poza tym detalem to zwykły shader bez sub surface scattering`u. Wygląda trochę sztucznie ale takie było poniekąd założenie (akurat ;) ).

Przez dłuugi czas bawiłem się detalami w oświetleniu, kompozycji itp. duperelami... aż w końcu powstało coś co uznałem za warte pokazania na forum. Czasu nie liczyłem gdyż nie miało by to sensu. Lubię robić prace na spokojnie, powoli, lubię nimi eksperymentować więc jest to chyba jasne.

 

Niema tutaj oczywiście GI i FG. I tak praca renderowała się jak na mnie za długo ;). Oczywiście bez dirtmap`y (kolejny darmowy plugin) by się nie obyło. Wykorzystywałem go dużo i często.

Obrazek składa się z kilku warstw : podstawowej (klasyczny render), czystej dirtmapy imitującej GI, renderingu głębi i kilku masek (twarz, dłoń i joystick). Ostatnie szlify wykonałem oczywiście w photoshopie (ostrość, kolory, kontrast i domalowany jeden rozbłysk na siłowniku szczęki)

Od początku praca miała być przystosowana do druku w formacie a4 w 300dpi... niestety nic z tego nie wyszło, komputer się wieszał więc pozostało mi ją wyrenderować w rozdzielczości 300dpi 21cm szerokości na 15 (chyba) wysokości. To tyle.

 

Liczę na konstruktywną krytykę. Jeśli znajdzie się dużo błędów to postaram się je poprawić.

Miłego oglądania.

 

Na koniec kilka wcześniejszych testowych renderów:

 

po kilku dniach lekkiej pracy

z klasycznym joyem w karku 1

z klasycznym joyem w karku 2

front

testy shadera twarzy

i znów testy shadera ... z innej perspektywy

a to eksperyment z kamerą. Widać starą wersję pościeli

taki koszmarek

przed ostatnia wersja... potem dorobiłem kilka kabli, zmieniłem kolorystykę i inaczej przyciąłem obrazek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

model wypasiony ..... ale chyba przez tego papierosa traci dla mnie niepowtarzalny klimak ,który mógłby mieć finałowy obraz ( jakieś zrobiło się palenie nie modne i zbyt współczesne stąd te odczucia) poza tym wykonanie pierwsza klasa , gratulacje!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mi sie bardzo podoba, ale najbardziej nie glowny obrazek, a ten "a to eksperyment z kamerą. Widać starą wersję pościeli " - nie ma tam reki, papierosa, a mimo to super... kadr, kamera i te oczka wpatrzone w cos...

 

pozdrawiam miki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Batou -> świetne, po prostu świetne :) Podoba mi się szczególnie kolor "głowy" i materiały części metalowych, które swoją drogą uważam, że są świetnie wymodelowane. W sumie nawet nie zastanawiałem się nad przeznaczeniem takiego Joy`a ale liczy się efekt, a ten jest powalający. Kolejna rekomendacja. Gratuluję

Jedyne co mi jakoś nie bardzo leży to ręka, poza tym... :)

 

Adek -> hehe to już kolejny raz następuje równoczesna zmiana tej samej rekomendacji :D, telepatia czy co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Batou - gratulacje, w koncu doczekalem sie Twojej nowej pracy. Praca z pomyslem i klimatem. Jak leander zauwazyl mnie rowniez nasuwa sie "I robot" ...

 

apropo niektorych wypowiedzi ... dym jest zupelnie zbedny ... moze chyba tylko popsuc kompozycje .. jest dobrze!

 

Leru -> hehe... faktycznie ... Tomek byl pierwszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Artur to jest to :-] tak jak na historii sztuki ( tylko ze o wiele ciekawiej wygląda, :-) ja to ten kolega z ławki )

 

Mi się bardzo praca podoba.

 

Jak by trochę pomyśleć to znajdzie się zastosowanie dla takiego robota ( czy też robota rodzaju żeńskiego , „robotki” ?? ;-P ) Skoro yoya można używać trzymając go od frontu, to różne zastosowania wchodzą w grę.

 

Pomysł z papierosem ciekawy. Papieros się nie pali czyli nie jest to propagowanie palenia ;-P Jest zgaszony ;-P ( no może się troszeczkę żarzy ;-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabij mnie Batou, ale dla mnie jest za malo sexowna, jak na takie aluzje (tak, tak, wiem, ze nie o to chodzi... ;) ). Oczywiscie, to kwestia gustu, no ale... chociazby poprawiajac drobne bledy anatomiczne zyskalaby troche wiecej urody ;)

 

Reka jest imho zbyt pretensjonalna i wrecz doslowna. Ilez uroku zyskalaby ta praca, gdyby na pomietej poscieli zostawic, oswietlony jakims nastrojowym swiatlem, tylko figlarnie spogladajacy model;)

 

Myslisz, ze ludzie od tylu lat probowaliby sie domyslec, skad ten usmiech na twarzy Mony Lisy, gdyby przy jej lewym policzku sterczala leciwa dlon z faja? ;)

 

Ktos zaraz powie, ze sie czepiam, ze jest super. Imho super dopiero bedzie, a wtedy zdejme czapke z lysiejacej glowy;) Batou jest zdolny i nalezy od niego wymagac jak najwiecej, bo zalany fala superlatyw, gloszonych przez - z calym szacunkiem i mowiac globalnie - przecietniakow obrosnie w piorka ;) Historia zna juz jednego takiego.

 

Tyle ode mnie. Chowam sie w cien, zeby kontynuowac leczenie kompleksow niespelnionego artysty.

 

Ciao.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dr Ug : Szczerze mówiąc czekałem na twój komentarz. Wiedziałem że napiszesz kilka słów. No więc pomysł z ręką był faktycznie dość ryzykowny, być może lekko nie przemyślany i na pewno niedopracowany technicznie. Straciłem świeżość patrzenia i trudno mi było podjąć odpowiednią decyzję co z nią tak naprawdę zrobić.. usunąć i dalej bawić się z kompozycją (co łatwe by nie było) czy też zostawić jak jest i mieć problem z głowy. Zdaję sobie sprawę z tego że praca pachnie na kilometr tanimi sztuczkami i niezbyt wyszukanymi aluzjami. Po części było to zamierzone ale nie wykluczam tego że przygiąłem pałę. Trudno jest mi to teraz ocenić... może za tydzień jak świeżym okiem jeszcze raz przestudiuję to co zrobiłem.

Błędy w anatomii są na pewno (nie wiem gdzie dokładnie.. za mało się na tym znam), ale ładna to ona na pewno nie miała być. Na moim koncepcie wyglądała jak typowa zabawka z sex shopu. Z czasem się to zmieniło ale idea pozostała więc o żadnym kuszeniu potencjalnego widza nie miało być tu mowy (taka była koncepcja.. to jak wyszło to inna sprawa).

Uśmiech to jeszcze inny temat. Próbowałem się go pozbyć i szczerze mówiąc myślałem że się udało. Jak widać myliłem się. Generalnie mam jeszcze dużo problemów z modelowaniem ludzi i ich mimiką co tutaj widać jak na dłoni.

 

Ps. Dzięki za komentarz. Być może za 2-3 dni usiądę do niej jeszcze raz i postaram się wycisnąć z tego modelu trochę więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

khe, khe, ajajajaj, sie zgodze chyba z mlodszym panem doktorkiem U-gie

Gdyby to nie Batou zrobil, to byloby gitesik tak jak jest. No po prostu na polskie warunki bajerek i mistrzostwo - ale Batou dobry jessst, barrrdzo dobry i puszczanie takiego obrazka bez lekkiej zjebki byloby nie ok.

Tak wiec: khe, khe, nie bede czepial sie tego nieszczesnego lapa z papierosem, bo to w sumie licencia poetica pana autora - nie podoba mi sie tez strasznie, ale autor jest autor - pomysly jego i nic mi do tego.

Ale nie kumam po co ten tani filtr z photoshopa w poziome paski. To raz.

Dwa- Skoro i tak prace komponujesz z warstw - to jak na taki material jest to jeszcze dalekie od idealu. Moze trzeba jednak jakis pasik przeliczyc z GI. W przypadku stilki argument ze "za dlugo sie renderuje" jest nie na miejscu. Tak czy siak kompozycja i kolory IMHO bardzo takie sobie. Moze niech sie Bigu odezwie, on ma oczka do koloru lepsze niz moje kaprawe, ale dla mnie i tak to biedne jest. To niebieskie oko tez nie teges.

Trzy - w sumie zmiesciloby sie w poprzednim punkcie, bo w duzym stopniu od kompozycji zalezy, ale trzy punkty zawsze lepiej wygladaja niz dwa. Mowiac krotko - swiatelko takie sobie szczerze mowiac. Nie widze pomyslu na swiatlo. Paradoksalnie znacznie bardziej podoba mi sie zrzut siatki niz finalny obrazek. Techniczny, czysty, ladny. Siedzi w konwencji. Widac co jest na obrazku najwazniejsze - I nie ma fioleciku.

 

Finalny obrazek jest taki jakis "tani" - jak render na pudelku kolejnej koreanskiej odmiany Ge-Force'a - az sie chce tam dodac te kolorowe napisy dookola.

 

Batou: zeby bylo jasne - jestem bardziej wredny niz zazwyczaj nie tylko dlatego, ze znowu mam niski poziom cukru huehue, ale tez dlatego, ze jakims cieniasem nie jestes, jestes bardziej niz dobry a ten obrazek da sie zrobic lepiej ( nawet razem z ta lapa i cygaretka )

Wracam do grobu juz nie chrzanie.

 

salut

Dziadek Stal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Raffaello

Batu moje gratulacje! kolejny raz pokazałeś na co Cię stać, sądzę że z palacza powinieneś zrezygnować psuje całokształt i do niczego nie pasuje, ale zato wykonanie pierwsza kalas, ta szczegółowość i shader twarzy; nic dodać!

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry pomysł, wykonanie również, ale nie podoba mi się wygląd twarzy (nie chodzi o kształt ;) tylko o sam materiał) jakoś nie pasuje do jakości wykonania pozostałych elementów. Ja zamieniłbym go na szklany- mentalowskie szkło wyglądałoby bardzo ładnie :)

 

ps1. najlepiej wygląda metal, szczególnie element, który leży tam gdzie powinno być ucho (mniej-więcej tam).

ps2. mam nadzieję, że podeślesz wersję ze szklaną twarzą.

 

Edit:

właśnie... ręka z papierosem chyba nie jest tu potrzebna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra robota.... choć kompozycja troche z kosmosu, chyba brakło Ci pomysłu co z tą głową zrobić ;) bo rzucenie jej na przescieradło i wstawienie ni w oko pasującej ręki wygląda troche dziwnie... albo to może ja poprostu nie znam sie na sztuce ;) no ale jak tak dłużej patrze to ta ręka może jednak dodaje jakiejś treści... ,może niejasnej, ale dodaje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam sliczna praca, genialne materialy, szczegolnei podoba imi sie ten metal, bardzo mi sie podobaja takie polmatowe metale, jedynie co moim zdaniem psuje cala sprawe to ta reka. Ona tylko rozprasza mi glownie wzrok leci na cala ta mechanizacje na detal, a reka tylko niepotrzebnie odwraca uwage. jak dla mnie bez niej bylo by lepiej. Glowa sama w sobie jest super sliczna sprawa, genialnie polaczyles te kabelki linki i tego typu dziwne kawalki metalu, : ] pozdro i wiecej takich pracek cze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za komentarze.

Pracę wykonywałem zupełnie sam, bez konsultacji z zewnątrz. Byłem ciekaw jak sobie sam poradzę z takim teoretycznie łatwym tematem. Postaram się wyciągnąć wnioski z niektórych wpisów i jeśli uznam że warto to temat przeniosę do wip`a i jeszcze w tym roku postaram się zamieścić zmienioną wersję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazdy mowi, swietny pomysl, ale mnie to nie zaskoczylo.

 

Czy nikt nie widzial klipu Bjork - all is full of love ??

moze sie myle, ale pierwsze co mi sie nasunelo to wlasnie w/w movie.

 

jasne ze dobrze to wyglada, ale ten nos... az sie prosi o poprawienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież mówi się, że wszystko już było. Każdemu coś przypomina z czymś kojarzy. Ale to dobrze, to znaczy, że praca wzbudza jakieś emocje. A o to przecież chodzi. A praca całkiem ładna, tylko jak dla mnie czegoś brakuje. Ręka.... i głowa... W dodatku joystik. Szczerze tego ostatniego długo szukałem. Może gdyby ten materiał był bardziej pofałdowany i w dodatku bardziej aksamitny? Może jeszcze parę kabli na całości. Ogólnie 4 1/2 (w 5 stopniowej skali :D)

Pozdrawiam Bacry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nom to prawda, nie idzie zrobic cyborga by go zaraz do Cunninghamowskich nie porownywano, też juz to przeszedłem z moim robocikiem co mu oczki laserkiem podkreślali;) a moze sproboj pozmieniąc kolory w PS, tak globalnie, moze małym nakładem pracy wyjdzie kolejna ineresująca propozycja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat AIFOL nie było moją inspiracją. Być może podświadomie coś tam ściągnąłem ale nie sądzę. Przyznaję że materiał głowy był inspirowany trailerem „Ja robot” (filmu nie oglądałem). Pierwotnie miała to być zwykła tekstura ale uznałem że wygląda zbyt normalnie i mało ... kiczowato.

Drugą inspiracją była praca Damiana która sprowokowała mnie do zrobienia konceptu w zeszycie na historii sztuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie z powodu tej pracki założyłem wreszcie konto na forum:) cg zajmuję się od jakichś 3 lat i kilka twarzy wymodelowałem. No a właśnie w niej bym pare rzeczy zmienił, jak np ten fatalny nos tak strasznie pyrkowaty, i oczy chyba trochę za głęboko osadzone. Rendering rzeczywiście kojaży się z pudełkami od ge-forców. Papieros jak dla mnie jest tam zbędny, no i ręka, a przynajniej taka, również. Podoba mi się natomiast połączenie twarzy z resztą metalu, chociaż nasówa się skojarzenie z "ghost in the shell" i tym teledyskiem bjork, który tak trwale zmienił historię:) Poza tym na jednym artworku do dooma3 widziałem dosyć podobną twarz, co zresztą nasunęła mi stylistyka metalowych części, jakże podobnych do tych z ww gry. Poza tym coś mi nie pasuje z tym uproszczonym materiałem pościeli, ale to tylko takie tam żebyś nie osiadł na laurach:)

Myślę że to już wszystko, więcej nic nie dodam po poza tym jest idealnie

Pozdrawiam i życzę sukcesów, bo sie należą:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ech.. w pare minutek mogłbyś obciąc koncowki palcow, wstawic tam jakies metalowe elementy (takie androidowate) i pokryc łapke tym samym materiałem co lico. bylo by gites, a tak to ta graba mnie dalej bodzie w oczki. albo chociaz paznokcie zrob!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też czekałem, aż pokażesz prackę.. i co tu dużo mówić. Fajerwerków nie było. Nie chodzi mi, że jest słaba. To nie tak. Zrobiłeś świetny model, przemyślałeś konstrukcję, rurki, sznurki, przełączniczki.. cacy. Wygląda to świetnie. Ale! Wyszło to tak, jakbyś nie wiedział co z tym modelem zrobić. Czy go położyć, czy ma fruwać, jak go oświetlić, co z kompozycją... za dużo niewiadomych... jeszcze kilka decyzji w samej fazie koncepcyjnej trzeba by podjąć. A tego zabrakło... mi tego okrutnie brak. A szkoda. Bo z takiego modelu można jeszcze duuuuużżooo wyciągnąć. A tak... zamias fajnej pracki jest tylko fajny model.

 

Kolorki wciąż kaszanka. Cała pracka bardzo płasko wyszła niestety. Ale to bardziej kwestia oświetlenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności