mateusz_s Napisano 4 Kwiecień 2019 Napisano 4 Kwiecień 2019 cześć, na ile wycenić wizualizację takiego grodu, czyli modelowanie domków, a potem pare wizek, chodzi o te fotki które są na tej stornie nie animacja: https://www.puydufou.com/en/la-citadelle ile mniej wiecej czasu, chodzi mi bardziej o takie wyceny i czas oczekiwania w firmach, bez spiny.. myślałem w ten sposób: 500zł za jeden domek - potrzeba z 10-15 różnych powiedzmy + 1 tys. za jedną wizkę.. to wychodzi jakies 10 tys. ale to trochę mało moim zdaniem..
olaf Napisano 4 Kwiecień 2019 Napisano 4 Kwiecień 2019 wiele zależy od tego jak potwarzalne sa domki i jaki detal jest wymagany (+ interior jeżeli jest w opcji). Same domki wygladają na proste i dosyć powtarzalne. Możesz wycenić wykonanie modelu do wizualizacji na 3tys euro, a następnie cena od wizki - im więcej tym tańsza każda kolejna.
mateusz_s Napisano 4 Kwiecień 2019 Napisano 4 Kwiecień 2019 Dzięki, mniej więcej podobnie liczyłem, bez wnętrz.. a jaki realizacji by sobie taka firma przyjęła, z miesiąc?
olaf Napisano 4 Kwiecień 2019 Napisano 4 Kwiecień 2019 Najlepiej podzielić to na etapy, by klientowi dobrze się z Tobą pracowało. Np. Probki (jeden budynek) po 2tygodniach, po czym możecie omówić uwagi, kolejny raport tydzień później z zestawem budynków. Jeżeli będą uwagi to liczysz ile one zajmą i umawiacie sie np. na 4-5 tydzień na prezentacje całego setu. Możesz później wrzucić bardzo proste bryły do sketchfaba, by klient sobie porobił zrzuty ekranu, kadrów, które chce i Ty tylko dostarczasz rendery, na co sobie liczysz też ok tygodnia.
panRebonka Napisano 4 Kwiecień 2019 Napisano 4 Kwiecień 2019 (edytowane) Hejka, na ile wycenilibyście takie dwa assety - od konceptu po game ready (bez animacji)? https://imgur.com/zbZpnl0 https://imgur.com/FzZ2A8t Edytowane 4 Kwiecień 2019 przez panRebonka zwalone obrazki
gruszka123 Napisano 14 Październik 2019 Napisano 14 Październik 2019 To dość trudne pytanie zależy od firmy w której się pracuje jak również od indywidualnej zdolności w zawodzie
Destroyer Napisano 7 Styczeń 2020 Napisano 7 Styczeń 2020 Hej ciekawi mnie jak byście wycenili lub wyceniacie podobne zlecenia. Mamy do zrobienia rendery ubrań, np koszula 2 kroje, 10 kołnierzy i 5 mankietów to tego 30 różnych tkanin/ kolorów i wzorów które, przynajmniej w części, będzie trzeba dopasować czy to lekko przesuwając/ deformując uvałkę czy zapętlenie tekstury. Jeżeli moja podstawowa matematyka się zgadza to tych renderów wszystkich kombinacji będzie 3tys? Wiadomo że trzeba taki proces jak najbardziej automatyzować żeby się nie zamęczyć i skończyć w mniej niż pół roku ale w miesiąc raczej się tego nie zamknie chyba, że wyjątkowo jak nigdy wszystko będzie się idealnie układało 🙂 I jak takie coś wycenić? Przy zawrotnych 10zł za render daje to 30tys ale tak mało to jeszcze nie brałem nawet za rendery najprostszych kartoników jakiegoś produktu czy na samym początku mojej "kariery". Ja podzieliłbym pracę na dwa etapy, pierwszy to przygotowanie modeli ubrań we wszystkich wariacjach za kilak tys w zależności jakie to ubrania, ile opcji, detalu itd a drugi to już tylko renderowanie z innymi tkaninami, kolorami i wzorami i tutaj bym brał jakąś stawkę od pojedynczego renderu tylko ile przy hurcie tego rozmiaru? 🙂
Destroyer Napisano 25 Luty 2020 Napisano 25 Luty 2020 Ciekawe kalkulatory ile powinno się brać za rożne animacje w zależności od branży, można sobie zobaczyć i porównać rzeczywistością 🙂 https://getwrightonit.com/how-much-should-i-charge-for-animation-and-design-work/ https://getwrightonit.com/animation-price-guide/ 1
Destroyer Napisano 10 Czerwiec 2020 Napisano 10 Czerwiec 2020 Teraz na tweeterze pojawił się ruch i ludzie podają ile zarabiają i zarabiali, dobre źródło żeby mieć jakieś rozeznanie z tematem i przy okazji zobaczyć czy ktoś się szmaci i psuje rynek czy nie 🙂 #MographPaidMe https://twitter.com/hashtag/MographPaidMe #VfxPaidMe https://twitter.com/hashtag/VfxPaidMe #AnimationPaidMe https://twitter.com/hashtag/AnimationPaidMe #GameDevPaidMe https://twitter.com/hashtag/GameDevPaidMe
Sebazx6r Napisano 13 Czerwiec 2020 Napisano 13 Czerwiec 2020 Ja za robotę mówię tyle by mi się opłacało xD. tzn jak nie che robić to mowie w c....j drogo i nie wyceniam bez dokładnego info tak jak niektórzy oczekują. A jak ktoś się zgodzi to spoko ;).
Destroyer Napisano 13 Czerwiec 2020 Napisano 13 Czerwiec 2020 (edytowane) @Sebazx6r Jak jestem zawalony pracą albo zmęczony to też daję wyższe stawki, albo jak jest jakaś nieciekawa masówka jak np 150 renderów stołów i biurek, wszystkie takie same, praca jak w fabryce po 2 tygodniach będę tym rzygał dalej niż widzę a nawet nie będzie się czym pochwalić i do folio się nie nada, niczego się nie nauczę, skill nie wzrośnie tylko się umęczę więc chociaż żeby piniondz z tego był dobry 🙂 Czasem mam takm że wyceniam jak wiatr zawieje raz tak przestrzelę, że aż klient sapnie a innym razem się szmacę. Gdy mam sporo oszczędności i niedawno skończyłem jakiś projekt to też daję wyższe stawki ale jak przez jakiś czas nic się nie pojawiło i/lub konto zaczyna się robić niepokojąco szczupłe to zaczynam tak przeliczać żeby czasem klienta nie wypłoszyć i ani zadowolony nie jestem ani nie poprawia to zbytnio mojej sytuacji 😛 a klient często robi tak, że wyceniałem jedno a potem zmiany i poprawki, to mówię że to wybiega poza wstępną wycenę i będzie drożej z tymi zmianami no i jak jest zgoda to robimy dalej ale zdarza się zbyt często, że jak już wycena została podniesiona to teraz jest już nieskończona liczba zmian i poprawek. Dlatego zawsze wszystkim powtarzam żeby od samego początku stawki mieć uczciwe - dla siebie naturalnie 🙂 bo nie raz już kończyłem jakiś projekt gdzie nie chciałem od razu podnosić wyceny gdy przychodziły nieplanowane zmiany bo będą małe i na pewno na tym się skończy, a potem było niezręcznie i za późno i pozostawało uczucie, że zostałem wykorzystany. Czyli od samego początku trzymać klienta za jaja, szczególnie w Polsce, nie zawsze ale zdecydowanie zbyt często. Dodatkowo zauważyłem, że dla zagranicznych klientów jakoś tak przyjemniej się pracuje, często bez gadania sami od razu zaliczkę płacą, jakoś bardziej kulturalni i uprzejmi, pieniądze szybko wpływają a nie trzeba się upominać po miesiącu czy dwóch. Ostatnio robiłem rendery dla Niemca finansowo wyszło średnio ale tyle co się mnie nachwalił przez te 10 dni to łącznie przez 4-5lat z polskimi klientami nie usłyszałem 🙂 Gadaliśmy nawet prywatnie o tym jak było ze 25lat temu przed internetem czy smartphonami, próbował coś nawet po polsku mówić i aż się chciało pracować i chętnie poszedłbym na piwo pogadać 🙂 A z moich doświadczeń z polskimi klientami to albo neutralnie albo taki jestem przemielony, że zastanawiam się nad sensem życia i gdyby któregoś mieli rozstrzelać to usiadłbym jak najbliżej żebym dobrze widział 🙂, nie rozumiem dlaczego często w Polsce pracownika traktuje się jak przeciwnika którego niemal batem trzeba zagnać do roboty 🙂 Już z 10 lat prawie będzie jak miałem naprawdę dobrego klienta z Polski co i płacił dobrze, zadowolony był, chwalił i dobrze się współpracowało, wtedy jeszcze nie wiedziałem, że to tak rzadkie zjawisko 🙂 Edytowane 13 Czerwiec 2020 przez Destroyer 3
Sebazx6r Napisano 13 Czerwiec 2020 Napisano 13 Czerwiec 2020 MI razo Polak majacy firme za granica - UK zaplacil 1500zł za 3h pracy x)- tutoriał nagrałem nawet nie musiałem obrabiać. Wiec różnie bywa. Najgorzersze są minipoprawki. Takie na siłe by odwlec wypłate srodków. Teraz ktoś z zagranicy sie odezwał. Temat nie ciekawy wiec strzelilem eurpejska stawkę. Już się nie odezwał. Innym razem proszę o wiecej szczegółów bo z fusów wróżyć nie będę. Jednak 80% to technikalia jednak.
JackTheRippy Napisano 13 Czerwiec 2020 Napisano 13 Czerwiec 2020 Ja zawsze rzucam stawke europejską, więc 80% firm w polsce sie odbija 🙂 Raz sie zgodziłem zrobić coś za psie pieniądze dla Platiga, bo miało być na szybko. Nawkurwiałem się niesamowicie, ale wiem, którego projektu unikać jak ognia u nich jak pisza, także tyle na plus. Jeszcze czekałem 2msc na płatność, bo księgowa zgubiła moją umowę, nie tylko mają biuro w lesie, ale księgowość też(wysyłanie im umowy pocztą) 😄
Destroyer Napisano 14 Czerwiec 2020 Napisano 14 Czerwiec 2020 (edytowane) 9 hours ago, JackTheRippy said: wiem, którego projektu unikać jak ognia u nich jak pisza, także tyle na plus. podzielisz się tą wiedzą? 🙂 9 hours ago, JackTheRippy said: Jeszcze czekałem 2msc na płatność, bo księgowa zgubiła moją umowę, nie tylko mają biuro w lesie, ale księgowość też(wysyłanie im umowy pocztą) No właśnie w polszy to w większości taki zaścianek aż piszczy z tymi papierami, już z 7-8 lat temu(edit. sprawdziłem z ciekawości 9.30.2011 🙂 ), jak pracowałem dla amerykańca to podpisywałem umowy przez docusing, kilka dni temu też NDA tym przeszło w kilka sekund podczas rozmowy i od razu przechodzimy do szczegółów a w Polsce tylko raz i tylko dlatego, że to był pośrednik amerykańskiej firmy i nie zapanowałby nad ponad 50 osobami wysyłającymi umowy dla każdej drobnicy. Albo wydruk, podpis i skan albo podpis tabletem też wiele razy przeszło ale nie w Polsce. Masa firm jest tak boleśnie zacofana, dzięki pandemii okazało się, że jednak i można bardziej elektronicznie się rozliczać i pracować z domu ale wcześniej starcy i dinozaury z czasów chrystusowych zapierali się rękami i krzyczeli, że się nie da. Od aflofarmu już będzie ze 3 miesiące jak czekam na przelew za umowę którą wysłałem na początku lockdawnu, zresztą tam najczęściej po miesiącu od wysłania umowy kasa dochodzi, co nie znaczy że od zakończenia prac bo jakaś stacja może cofnąć spot po jakimś czasie. Czyli po miesiącu od wysłania chyba, że umowa zaginie, chyba, że będzie jakiś błąd jak przecinek w złym miejscu i dział prawny zwróci, albo wzór się zmieni, albo dojdą zapisy o rodo albo ich aktualizacja, albo ktoś o niej zapomni, albo przez to ze umowa się tam wala dwa miesiące księgowość ją cofnie bo daty już za stare żeby coś wypłacać, albo nie można zdobyć podpisów prezesów bo na wakacjach albo planach zdjęciowych cały czas, najdłużej czekałem spokojnie pół roku od zakończenia prac na wypłatę. Raz nawet napisałem do prezesa żeby zerknął na ten burdel i sprawy nabrały tempa i sprawności jak na nich ale jak się przez to senior brand manager zagotowała to był miód na moje serce 😄 Edytowane 14 Czerwiec 2020 przez Destroyer
Tempe Napisano 14 Czerwiec 2020 Napisano 14 Czerwiec 2020 Cześć, Mało robie komercyjnie niestety i mam takie pytanie: Projekt zegarka (modelowanie na podstawie rysunków, wytycznych etc.) jako koncept. 3 - 4 ujęcia (możliwe, że duzo wiecej) w miarę dobry detal etc, rozmiar jakieś 4k, do tego raczej realistyczne rendery z tłem dostarczonym przez klienta, coś pokroju tego co robiłem sam dla siebie do folio: https://www.artstation.com/artwork/L249gk https://www.artstation.com/artwork/d01Y1 https://www.artstation.com/artwork/Kr6dJX ile za taką robotę można sobie liczyć?
ArnoldSzczesliwy Napisano 14 Czerwiec 2020 Napisano 14 Czerwiec 2020 Pewnie nie napisze nic nowego, ale ja na Twoim miejscu zastanowiłbym się ile czasu by mi to zajęło, dodał do tego margines błędu i ustalił satysfakcjonujący mnie przychód.
Tempe Napisano 14 Czerwiec 2020 Napisano 14 Czerwiec 2020 1 minutę temu, ArnoldSzczesliwy napisał: Pewnie nie napisze nic nowego, ale ja na Twoim miejscu zastanowiłbym się ile czasu by mi to zajęło, dodał do tego margines błędu i ustalił satysfakcjonujący mnie przychód. Zależy od skomplikowania ale coś jak ta Festina to dzien - dwa od a do z. Bo model jest dość prosty. Rendery z obróbką pare godzin maks dodatkowo. Nie mam w ogole pojecia od czego zaczac naliczajac cene dla klienta dlatego pytam. Minimum 500 zł? 1000 zł? Bardziej o to mi chodzi.
Xaia Napisano 14 Czerwiec 2020 Napisano 14 Czerwiec 2020 (edytowane) A) musisz wiedziec ile mniej wiecej ci to zajmie B) stawka za godzine pracy (na ile sie wyceniasz, razem z oplaceniem softu i pradu itd). Srednie stawki freelancerow w eu to 200-500 euro za dzien (nie licze juniorow, raczej nikt nie zatrudnia freelancera juniora, ale kto wie), zalezy od stanowiska, portfolio i jak bardzo w dupie jest firma z deadlinem 🙂 A x B Edytowane 14 Czerwiec 2020 przez Xaia 1
Destroyer Napisano 14 Czerwiec 2020 Napisano 14 Czerwiec 2020 (edytowane) Poniżej 1k na pewno bym nie schodził. Licz też, że praca dla siebie idzie szybko i sprawnie a dla klienta już jest znacznie spowolniona przez kontakt, klient musi się namyślić, podesłać dodatkowe materiały, skonsultować, czasem ma swojego klienta itd. i coś co byś robił w dzień czy dwa robisz w tydzień. Poza tym patrz też przez pryzmat tego co robisz nie ile godzin spędziłeś ale ile to jest warte. Jeżeli jesteś dobry i się specjalizujesz, zrobiłeś coś w kilka godzin to weźmiesz mniej od kogoś kto to samo męczy kilka dni bo on pracował dłużej? Czyli za swoją efektywność i profesjonalizm sam siebie karzesz a ktoś słabszy będzie lepiej wynagrodzony bo to dla niego trudniejsze i bardziej się namęczy? 🙂 Inaczej też wycenisz tę samą pracę jeśli będziesz robił render zegarka dla Patek Philippe czy Omegi a inaczej dla Bisett czy wydmuszki z bazaru. Przykład z ostatnich dni, prezentacja PS5, jedna animacja była bardzo charakterystyczna, ludzie zauważyli, że to styl jednego artysty który w tym się specjalizuje, zresztą nie tyle styl co w zasadzie ta sama animacja z drobnymi zmianami, wychodzi na to że on to robił i nawet jeśli użył starego pliku i zrobił render w dzień to chyba nikt nie ma złudzeń że wziął za to wielokrotność swojej stawki. https://twitter.com/maximzhestkov Edytowane 14 Czerwiec 2020 przez Destroyer
Sebazx6r Napisano 14 Czerwiec 2020 Napisano 14 Czerwiec 2020 (edytowane) Ja nic nie mówię bo Pi to różne działy ,ale odbieram różne modele w Pi. Cinematic i gamedev'e to 2 różne światy, a jeśli się nie umie modelować pod subD i ładnie rozłożyć siatki to się za to nie zabiera. Ty ustalasz stawkę i poprawki są czymś normalnym więc powinno się to od razu założyć. Tak samo ustala się wstępne warunki i warunki poprawkę po zakończeniu projektu. Osobiście sam też nie lubie wyceniać swojego freelancu bo po prostu ludzie nie dookreślają co jak ma być zrobione. W tym ,że ja wysyłam całą biblie czego oczekuje a freelancer robi swoje. Na koniec poprawiamy setki błędów technicznych bo dłużej zajmuje wytykanie błędów freelancerowi niż ich poprawianie. Było tak ,że zabraliśmy freelancerowi model, jeden zrezygnował a trzeciemu zostawilismy same propry i rozlowkoanie i i tak spieprzył. Ktoś może się uważać za seniora przerzucasz go do innego charatkeru pracy i okazuje się,że jest kupa. Kiedyś freelance odbierali producenci w Pi przynajmniej u nas w dziale. I taki nawet kijowy szczur z dynamesha został przyjęty na bazie 1 obrazka bez topo etc. Easy mony. Prawda jest taka teraz bez prevki renderu dispa modelu nie przyjmiemy i musimy go jeszcze wewnątrz przemielić. Teraz jak zjebiesz to masz poprawiać chyba ,że sami widzimy ,że to idzie w las i brakuje czasu. Samo zmienianie nazw rozbijanie siatek etc to jest kupa roboty. Jednymi słowy poprawka małego gówna w kółko macieju po freelnacerze jest wqrwiajace. Zaczniecie odbierać czyjś freelnace to się wtedy powqrwiacie szczegolnie gdy to nie jest finalny produkt jak stilka tylko idzie to dalej na inne działy. A dniówkę to minimum 800zł sobie róbcie tylko za 8h a nie za freelance na 1/4 etatu. Tylko jak sobie załoy ktoś ze jebienie byle jaką siate to wtedy mamy niedoszacowany produkt. Najlepsze to było jak mieliśmy 1 dzień do końcowego terminu freelancera i bylo w c... do poprawy. Spokojna odpowiedź : "dobrze poprawie" - fizycznie niemożliwe ale co tam xD. Zabraliśmy i zrobiliśmy we dwóch. Jeden cisnał ciuch drugi cisnął propy. P.S. Mi też pierwszy freelnac'e dla Platige się nie opłacił bo z LP wyszło HP na 4 UDIMACH (low poly by starczył) w tym ,że to był freelance jako test do wejścia do firmy a nie tak jak w reszcie firm, gdzie przez miesiąc napierdalasz za free pierd...ny "TEST" i ci potem dziękują. Niedoszacowany freelnace to jedno a qrwienie sie za łaskawe przyjęcie do firmy to drugie szczególnie jak musisz coś robić po godzinach i nie masz na to siły. Jak będziemy robić za ch... pieniądze to psujesz rynek. Jak za duże i nie dostarczasz dobrego produktu. No to już inny temat. Mam listę freelancerów z którymi nie współpracuję. P.S. Jak robicie freelance to warto sprawdzić dla jakiego supervisora i kto jest ardirectorem jezeli charakter współpracy jest stały wtedy wiecie przez jaki współczynnik przemnożyć stawkę. Edytowane 14 Czerwiec 2020 przez Sebazx6r 5
michalo Napisano 14 Czerwiec 2020 Napisano 14 Czerwiec 2020 Nie ma co tak psioczyć na freelancerów bo często za mały skill na robotę to wina kogoś kto robi research i go bierze do roboty. Wiadomo, że dzieło wykona każdy. Full poprawek to też może być slaby brief, mało konkretny koncept, niezdecydowanie AD. Więc dobry modelarz jest prawie tak dobry jak zdolności w piśmie AD. W każdej branży pewnie jest podobnie. Ja mam sporo przykładów z życia swojego i kolegów, gdzie poprawki i przeróbki wynika z "wolnej ręki" jaką dostaje się na początku. Sztywny koncept i zdecydowany AD oraz szybkość komunikacji to podstawa. 2
JackTheRippy Napisano 14 Czerwiec 2020 Napisano 14 Czerwiec 2020 17 godzin temu, Destroyer napisał: podzielisz się tą wiedzą? 🙂 😄 Wiesz co, to nie chodzi o projekt sam w sobie, tylko raczej kwestie dogadania się 🙂 Na zasadzie: "Kuba zrób nam model" "Ok, ale nie bawie sie w retopo/tekstury, tylko highpoly" "Spoko mordo, dawaj" 5dni pozniej, po wysyłaniu codziennie updejtów oddaje model "Wiesz co, sorka, nie widziałem, że to model w Zbrushu, ja potrzebuje jednak model SubD, wszystkie elementy połączone razem, bez trójkątów(nawet w miejscach gdzie nie widac) i UVki" Czyli tylko 10 razy wiecej roboty niz zakładałem 😄 Także jeśli dostaje zlecenie z Platiga od wtedy to po prostu mowie z góry, że jesli chcą idealne subD to nie dzięki 🙂 1
Sebazx6r Napisano 15 Czerwiec 2020 Napisano 15 Czerwiec 2020 (edytowane) Tak specyfika pracy. Idealne SubD być nie musi, mozna dużo rozwiązać displacementemale podstawowa wiedza na temat działanai displacement mapy i jak zachowuje się model przy zagęszczaniu to drugie. Pracujemy na gestrzych siatkach i to czesto rozwiazuje sprawe ale powiedzmy szczerze displacement wypycha tylko po normalnej wiecj jak nam wyobaja sie kocowki a chcemy ostre i wystarczy 1 edgloop przekierować i nie ma edgy podtrzymujacyh a po włączeniu zagęszczenia siaty rozjeżdżają sie UV to jest tu brak elementarnej wiedzy. Sculpt to 20% .... 80% to reszta. Powiem szczerze ,że ja wole na freelancie robić proste rzeczy głównie związane z syluetą i anatomią bodź stuff pod raycast do prostego gamedevu. Nie daje jakieś stawki bo nie jestem w tym góru zawyżam też czas wykonania i przy okazji się douczam, bo gdzieś tam w trawie piszczy ale jeszcze trzeba wejść w gąszcz. W tym ,że w przypadku naszej produkcji na to poprostu nie ma czasu. Odnośnie konceptu i sztywnego trzymania się konceptu xD. Jak ci 2D artist namaluje tak jak mu siedzi bo da sie z przodu namaziać to też jest płacz albo przód nie zgadza sięz tyłem. Artdirectorowi łatwiej jest wytłumaczyć na miejscu ,że tak się nie da. Kuba ty dla reklamy robiłeś z tego co pamięta, bo oglądałem siatki przy okazji selekcji pod inny projekt,. Reklama to osobny dział. No jakby tu ująć widać ,że jednak siedzisz w gamedevie 😉 Nie miałem okazji sprawdzać tego z displacementem ale do lineart i cell shadingu ktory chyba byl uzywany w tym projekcie to to nie było potrzebne. Poza tym z doswiadczenia takie rzeczy się widzi. Technikalia jednak są dla nas ważne. Gamedeve czesto korzysta z raycastu wiec tak naprawde jak wam HP powtsalo to was nie interesuje a LP/MP to raczej tez nie uzywac subD juz a mzoe taselacji przy envach. Dodam ze czasem i z ludzmi pracujacymi na miejscu tez ciezko sie dogadać. Kiedy ktoś ci wmawia ze dany aspekt pzredstawiania pracy wydluzy mu czas robienia, a ty wiesz ze to pikuś. W tym ze to inny temat. Wtedy siadam piszę skrypt do potwarzalnego tematu i nie ma wytłumacznia ,ma powstać w 2 min top bo narzędzie robi za ciebie i słuzy do sprawdzenia i poswiecilem na nie z 2h bys ty mógł zrobić to szybciej.. Ogólnie najlepiej się pracuje z freelancerami którzy są na full etat freelancerami. Lepiej niż z kimś kto jest zmęczony i ciśnie coś po godzinach. Gorzej jak robia poza pipelinowym toolem. Hierachia przyjezdza roz... w channelboxie sa setki jakis dziwnych atrybutów - wyp. je skryptem. Wracajac do tematu.: Z obu stron siedzi człowiek. Jesli warunki umowy sie zmieniaja to sie mowi chola chola , ale jak warunki umowy są nie dopełnione to my też mamy prawo mieć swoje obiekcje. Po to jest korespondcja dlatego można poruszyć temat ,ze tego tego i tego nie dostaliśmy przez co robiłem to tak i tak i będzie to kosztować więcej. To działa w 2 strony ;). Z drugiej strony jak już się zraziłeś to nikt nie kaze ci robic lepiej pujść na piłke niz na rehab po freelansie. Jak ktoś ci mówi ze cos ma być łatwie szybkie i przyjemne to zazwyczaj takie nie jest i w tle musi ci sie zapalic czerwona lampka ;p. Acha nie zawsze ci freelancerzy z ktorymi chcesz pracowac sa dostepni ;p. Edytowane 15 Czerwiec 2020 przez Sebazx6r 1
Destroyer Napisano 15 Czerwiec 2020 Napisano 15 Czerwiec 2020 (edytowane) @Sebazx6r @michalo obaj macie racje, zresztą prawda jest taka że jak współpracujesz z dużą ilości ludzi to też przewinie się masa z którymi pracowało się źle a zapamięta się ich najlepiej przez przelaną krew, pot i łzy a towarzyszące emocje pomogą się temu wspomnieniu wypalić w pamięci. Zapytajcie ludzi od obsługi klienta w sklepach to oni dobiero ludzi nienawidzą 🙂 @Sebazx6r ja chętnie bym zerknął na tę Twoja biblię z wytycznymi z ciekawości i żeby zobaczyć czy jęknę z bólu czy ustoję na nogach 🙂 Bardzo mi się takie podejście podoba bo wiadomo od czego zaczynać a u mnie niestety bardzo często wychodzi na ostatniej prostej, raz nawet na firmowym koncie klienta wysyłałem pliki do telewizji mimo, że się na tym nie znałem, nigdy wcześniej nie robiłem, nie było o tym mowy i byłem posrany czy czegoś nie pomyliłem czy to z technikaliami czy z metryczkami muzycznymi i innymi głupotami i czy mnie po kieszeni nie trzepną jak coś popsuję i jak potem o to dopytywałem to dostałem odpowiedz dopiero po 2 tygodniach, że jest wszystko ok ale sobie pojechała na urlop dlatego nie odpisywała 🙂 Ja też kiedyś robiłem coś podobnego dla klientów, dokument z prostymi instrukcjami jak wprowadzać poprawki, słownik pojęć np co jest renderem a co zdjęciem czy rysunkiem bo już od tego zaczynają się problemy z komunikacja, ale mało kto czytał, rozumia albo stosował. Niedawno jedna dziewczyna mi mówiła żeby usunąć flarę a efektu cząsteczkowego, flary tam nie było, usunąłem poświatę a ona, że nie o to chodziło i w końcu doszliśmy, że ten pyłek magiczny, brokat trzeba wywalić a kilka wiadomości w tę i z powrotem poszło i to jest norma. Albo nieśmiertelne uwagi proszę to unowocześnić, albo ma to być glamour czy zintensyfikować ale nosz kurna jak zapytać co to ma znaczyć to konkretów brak. Kolejna sprawa to jak jest kilka osób decyzyjnych to najczęściej jest burdel, junior g*wno wie ale decyduje i odpowiada najwięcej, co się najczęściej nie pokrywa z tym co chciał senior a potem zobaczy szef i może całkiem wywalić. Jakiś czas temu robiłem prosty efekt spreju bo prawdziwy brudził jak gaśnica proszkowa 🙂 Dostałem refkę z reklamy rexony z równym wachlarzem spreju z drobnym ruchem cząsteczek, robię jedną wersje, drugą, szerzej, węziej, mocniej widoczny itd. w końcu ogląda senior i mówi, że wygląda jak światło latarki taki równy strumień i tak nie może być. Dostaję od juniora drugą refkę, uwaga bardzo profesjonalnie przez instagrama 😕 baner reklamowy odlspice a tam z tego spreju takie szeroka chmura dużych spritów jak z gier sprzed 10 lat i chmurka rozbijającego się spreju na skórze jak obłoki rozbitej wody przy wodospadzie, zresztą w tle też był wodospad więc może o to chodziło. Robię, kilka wersji aż junior w końcu jest dumny i idzie z tym do seniora a senior jej mówi, że wygląda jeszcze gorzej i jest karykaturalne 🙂 nosz kurna. Junior już ma focha i mówi że teraz to już jej wszystko jedno co z tym będzie, zresztą okrasza słowami wulgarnymi, nie pierwszy raz zresztą. Dostaje kolejną refkę, tym razem zbliżenie spryskiwacza na czarnym tle i światłem z tyłu ale to, że w reklamie sprej jest daleko i na prawie białym tle i nie ma to żadnego powiązania to już nikt nie pomyśli 🙂 W końcu po wielu mękach domęczyłem bardzo delikatny efekt i przeszło, mimo że finalnie to wygląda prawie jak płaska grafiką z takim ruchomym turbulent noisem na 30min pracy to cały proces trwał tydzień a licząc po najniższej stawce godzinowej powinienem wziąć za te ze 4 razy tyle co wziąłem. A najlepsze, że na koniec junior zadzwoniła żeby powiedzieć, że jest akcept dodając, że nie wiedziała, że to tyle czasu może zająć i mówiła jak to ma wyglądać w takim tonie no widzisz trzeba było mnie słuchać od samego początku. Prawie na pewno dlatego żeby dobrze wypaść obok kogoś wyżej który pewnie był obok przez co wina spada na mnie a nie na nieudolność i juniora i całego połamanego systemu, zresztą nie pierwszy raz z tym juniorem mam podobny doświadczenia. A po kilku dniach dostałem jeszcze kolejna poprawkę żeby zrobić bardziej widoczny efekt bo uwaga materiał na którym pracowałem nie był po ostatecznej kolor korekcji i jeszcze to mocno wybielili 🙂 ale specjalnie wysłałem efekt na alphie więc studio postprodukcyjne mogło tę warstwę skopiować i dostosować widoczność efektu do materiału i tego też nie mogła zrozumieć i 3 razy dopytywała. Podobnych przykładów mógłbym mnożyć bardzo długo i nieraz się zastanawiam jak te dziewczęta się tam do roboty dopchały a co ważniejsze jak tam zostały 🙂 @michalo Masz rację ale to że ktoś bierze freelacnera który nie może sobie poradzić z zadaniem może wynikać jeszcze z dwóch rzeczy, zatrudniający się nie zna i nie jest w stanie tego ocenić, gorszy freelancer jest zwyczajnie tańszy 🙂 a jak się go przyciśnie to przecież też da radę zrobić, " ba sam bym zrobił, gdybym umiał " 🙂 Raz nawet mały klient ze mną na skypie gadał i potrzebował mojego rozgrzeszenia żeby brać najtańszą opcję 🙂 i gada, argumentuje a wszystko i tak widać od samego początku prowadzi do tego żebym gu umocnił w przekonaniu że najtańsza opcja będzie odpowiednia 🙂 No i klienci często nie potrafią sobie czegoś wyobrazić i nie mówię tylko o przypadkowych ludziach którzy potrzebują grafiki czy modelu raz być może na całe życie ale nawet tacy co już siedzą w temacie od lat i "chcemy to zobaczyć" a potem od tego zaczyna się droga na golgotę 🙂 8 hours ago, JackTheRippy said: "Spoko mordo, dawaj" Od razu mi się z @KLICEKiem skojarzyło 😛 Dzięki za odpowiedź, wszystko już wiem 😉 Edytowane 15 Czerwiec 2020 przez Destroyer
JackTheRippy Napisano 15 Czerwiec 2020 Napisano 15 Czerwiec 2020 @Sebazx6r Oczywiscie masz racje, przecież ja wtedy musialem sie uczyć robić subD ::) Dlatego gdybym wiedział to bym nawet nie brał zlecenia. Ja założyłem, że Supervisor wie, ze zatrudnia goscia z GameDevu i nawet nie myslalem o subD 😄 1
Imperator Napisano 17 Czerwiec 2020 Napisano 17 Czerwiec 2020 Szybkie pytanie, na ile byście wycenili coś takeigo? modle pod subd i aniamcje, uv, tekstury, materiały pod rendr, klient ze stanów
Sebazx6r Napisano 18 Czerwiec 2020 Napisano 18 Czerwiec 2020 w uuuj.... :)... Tylko diffuse? 700zł kiedysb brałem za LP z UV. A ile ci zajmie? Wygląda ja model za 100zł , ale sprzedawany na turbosquide. Ale swoje zajmie. 3-4 dni robocze? Na upartego to i w 1 można pocisnąć ;). Włosy są w tym samych meshu? Wbrew pozorom powoduje to asymetrię i trochę czasu zje. 1
Imperator Napisano 19 Czerwiec 2020 Napisano 19 Czerwiec 2020 No właśnie ja rzuciłem 300$ bo chciałem zrobić tak trochę lepiej, nie sam diffuse ale jakieś normal mapy, sssy roughness itd. no i do tego trzeba z materiałami pod arnolda, myślałem że to uczciwa cena a ludek mi odpisał, że wyceniłem ponad dwa razy więcej niż najdroższa oferta innych 🙂 Dodam, że to na stronach typu freelancer, upwork i tego typu czyli za pośredniczenie biorą jeszcze 20% od zlecenia czyli ktoś kto zaoferował połowę mojej stawki dostałby 150-20%=120$ czyli 476zł -minus ewentualne przewalutowanie i podatki. Widzę, że na takich serwisach jest masa hindusów czy chińczyków ale kurde bez przesady żeby za takie pieniądze pracować, nikt poza krajami 3ciego świata nie jest w stanie nawet się zbliżyć do konkurowania ceną.
Sebazx6r Napisano 19 Czerwiec 2020 Napisano 19 Czerwiec 2020 Teraz przeglądam i chyba 2-3 lata temu 2700zł brałem za coś podobnego. 2 modele jeden lisek drugi pająk 2700 za sztuke. Od tego 10% podatku. Sculpt plus LP normal mapa plus diffuse oddawałem. 3
Imperator Napisano 19 Czerwiec 2020 Napisano 19 Czerwiec 2020 Dzięki za odpowiedz i przykład @Sebazx6r, 2700 bardzo ładna kwota rzekłbym nawet, że ciutkę za dużo jak na moje oko ale chętnie bym za tyle popracował 🙂 Czyli to nie ja jestem oderwany od rzeczywistości i ludzie postaci za 4 stówki nie robią, 🙂 chciałem się tylko upewnić bo czasem traci się perspektywę.
Sebazx6r Napisano 19 Czerwiec 2020 Napisano 19 Czerwiec 2020 (edytowane) Robiłem sculpt LP bake textura. Robiłem dla Polaka majacego firme z Angli... ale tutka mu zrobiłem tez w 3h i 15min tego tutka kosztowalo 100zł a nawet nie edytowałem nie ciałem nic. Wiec ogólnie złoty sstrzał ;). To robiłem po 700zł netto od łebka z tego co pamiętam.: Szybki rafowy sculpt dla złapania formy a potem bardziej w Mayce plus widok z przodu. i czyste LP plus UV 1-2 dni roboty max 3. W tym osatni dzien to poprawki wiec 1-2h pracy. I to chyba w 2013/2014 roku. Wszyskie zrobiłem w 20dni chyba. Dużo przed terminem. A polycoun nie był super wazzny bo do prerenderu szly ale mialy wygladac jak LP wiec hard i smooth edge porobiłem. Ogólnietrzeba liczyć 500-1000zł dniówki minimum w zależności od doświadczenia: P.S to ze potrafie zrobic szybciej to nie znaczy ze mam robic taniej ;P. To daje im dużo wiecej czasu na inne etapy. Edytowane 19 Czerwiec 2020 przez Sebazx6r 4
Destroyer Napisano 20 Czerwiec 2020 Napisano 20 Czerwiec 2020 @Sebazx6r świetnie, że się dzielisz taką wiedzą, brawo i szczęść boże :) Różnica w zarobkach i jak się ludzie cenią może być kolosalna i rzadko na związek z umiejętnościami czy jakością. Znam przez kolegę ludka dostającego 4,5 netto który się tym chełpi ile to kasy on nie dostaje ale też robi rzeczy słabe i do tego wolno ale w małym teamie i nawet może trafić do core team więc już w obłokach a jednocześnie widuje na grupach facebookowych początkujących żebrzących o pracę za nawet 1500zl+ a mają w folio rzeczy o rzędy wielkości lepsze, a czasem nawet mi głupio że ktoś idący na juniora może mieć rzeczy lepsze niż ja :) Ten z 4,5 moim zdaniem dostaje za dużo w stosunku do tego co sobą reprezentuje a tych niezłych szukających pracy jako junior zwyczajnie mi szkoda, 1500 to wegetacja w małym wynajętym pokoju i nawet jak te rzeczy z folio robili długo to pracując w ciagu wyrobią sobie szybkość bo już wiedzą co i jak a jak ktoś robi rzeczy mierne to i szybkość mu nie pomaga. Kolejna sprawa o której już pisalem, wycena czas x stawką jest niezłym startem ale u to bardzo duże ale jest bardzo często złym rozwiązaniem. Robisz bilbord sponsorski do tv, prosty pack I ruch kamery, jakieś pojawiające się hasło z renderem na oko 5 godzin roboty, z poprawkami /10 i co wyceniać to na 500zł? Albo się specjalizujesz, masz masę narzędzi, materiałów, bruschy, baz, elementów zebranych przez lata które przyspieszają pracę, stacje robocza za 40tys i dużo doświadczenia to licząc po stawce za godzinę jesteś mniej warty od kogoś znacznie gorszego na średnim laptopie nawet jak masz dwa razy większa stawkę godzinową. A powinno być odwrotnie bo robiąc szybko i sprawnie oszczędzasz czas klienta i dajesz mu możliwość na reakcję gdy coś jest jeszcze nie tak. Prace też warto wyceniać przez pryzmat jej wartości inaczej wyceni się stworzenie i animacje maskotki dla Microsoftu a inaczej podobnej animacji dla Pana Mirka lokalnego sprzedawcy kiszonej kapusty :) I ostatnia sprawa to wąskie specjalizacje czy efekty które tylko garstka ludzi jest w stanie szybko wykonać albo wykonać w ogóle i przez to powinni być warci swojej wagi w złocie. I nie ma znaczenia że to bazuje na już gotowych scenach które sobie stworzyli bo to tak jak pójść do salonu mercedesa i powiedzieć no jak już i tak zrobiliście ten samochód i tak sobie tu stoi, niszczeje i nikt go nie używa to ja go wezme a tutaj macie 50zł na cukierki :) Teraz poza tymi hasztagami z płacami różnych branż kreatywnych na Twitterze które wrzuciłem kilka postów wyżej jest kolejną akcja na fali blm gdzie ludzie wrzucają swoje zarobki w powiązaniu z płcią czy kolorem skory. Trochę to gówniaste ale może coś dobrego z tego wyjdzie np. Hindusi przestaną tak bardzo psuć rynek pracując za tak bardzo śmieszne pieniądze https://www.campaignlive.co.uk/article/new-initiative-calls-equal-pay-freelancers-creative-industries/1686904
Destroyer Napisano 24 Czerwiec 2020 Napisano 24 Czerwiec 2020 No to ja też się podzielę ciekawym przykładem z przeszłości 🙂 jakieś 10-11 lat temu, pierwszy rocznik Drimaginu, postać Promyczka do katolickiej gazetki pod tym samym tytułem, zlecenie zorganizowane przez szkołę, równocześnie kolega rzeźbił popiersie Jana Pawła II dla tego samego klienta, obie rzeczy po 1500zł i na dodatek było nam mówione, przynajmniej mi żeby nie być zachłannym - greedy 🙂 postać, materiały, światło, render, rig jak poniżej, pierwsze "większe" i ciekawsze zlecenie, wcześniej robiłem komercyjnie bardzo proste wizki czy rendery produktów najczęściej do katalogów w modo, pierwsze i jak do tej pory jedyne zlecenie dla przedstawiciela kultu religijnego, ówczesny dyrektor ( nie Zbigniew Rybczyński) zaklinał się, że nawet jak coś się nie uda z organizacją to on z własnej kieszeni nam zapłaci więc nie mamy się o co martwić 🙂 I po tym opisie zgadnijcie czy któryś z nas zobaczył pieniądz za tak lukratywne zlecenie? 🙂 Swoją drogą dzisiaj bym takiego customowego riga nie dał rady zrobić 😛 4
Destroyer Napisano 25 Czerwiec 2020 Napisano 25 Czerwiec 2020 Znalazłem jeszcze jeden zestaw po drugiej stronie spektrum, bardzo przyjemny projekt i super klient, też stary z 9 lat, bardzo dobra stawka 2tys od postaci czego sobie i Wam życzę 🙂 I bądź tu człowieku mądry z wycenami 🙂 3
Zelki Napisano 2 Lipiec 2020 Napisano 2 Lipiec 2020 Hej, ktoś uderzył do mnie z pytaniem ile chę za moją prackę z portfolio do użycia komercyjnego. Działam na bazie freelance na zamawiane prace lub UoP. ale jeszcze nigdy nikt nie chciał ode mnie praw żeby potem sobie sprzedawać jakieś przedmioty z renderem z folio. Klient jest z US, a ja nie pamiętam ile czasu spędziłem nad tą pracą i nie wiem na ile w ogóle można wycenić. Jakaś podpowiedź? 😄
michalo Napisano 2 Lipiec 2020 Napisano 2 Lipiec 2020 Pokaż o co konkretnie chodzi. Będzie może łatwiej.
JmTm00 Napisano 2 Lipiec 2020 Napisano 2 Lipiec 2020 49 minut temu, Zelki napisał: praw żeby potem sobie sprzedawać jakieś przedmioty z renderem z folio Zapytaj o pola eksploatacji renderu, żebyś sobie nie pluł w brodę, czas budowania pracy ma małe znaczenie, faktycznie najlepiej jakbyś pokazał o co kaman.
Zelki Napisano 2 Lipiec 2020 Napisano 2 Lipiec 2020 Z tego co zrozumiałem, chce sprzedawać karty proxy do użycia w grze karcianej, z alternatywną grafiką, którą stworzyłem dla jednej z kart. Takie karty chodzą po kilka dolców po przygotowaniu.
Xaia Napisano 5 Lipiec 2020 Napisano 5 Lipiec 2020 (edytowane) @Destroyer Ja bym powiedzial 5-6k euro Edytowane 5 Lipiec 2020 przez Xaia 1
Destroyer Napisano 5 Lipiec 2020 Napisano 5 Lipiec 2020 (edytowane) 1 hour ago, Xaia said: @Destroyer Ja bym powiedzial 5-6k euro Ładnie 🙂 dzięki za odpowiedź, ja bym celował w jakieś 8-10k zł net choć w moim wykonaniu byłoby to nieco gorsze od referencji a budżet klienta to 3500 bo covid 🙂 także lepiej zrobić 3 cartoonowe postacie po zaniżonych stawkach i w tydzień finansowo będzie to samo a roboty bez porównania mniej 🙂 @Xaia a tak na oko taki model ile byś robił? Roboty wydaje się być naprawdę dużo a i sam model byłby ciężki jak diabli żeby go udźwignąć niezależnie od sprzętu. Edytowane 5 Lipiec 2020 przez Destroyer
Xaia Napisano 5 Lipiec 2020 Napisano 5 Lipiec 2020 (edytowane) Na oko to jakies 3-4 tygodnie roboty pracując normalne godziny a nie do "bólu". Model na referencji wyglada na nieskończony i nie równy. High poly model pod druk zajmuje trochę czasu, wszystko musi dobrze siedzieć i nie może być dziur ani śmieci. Po za tym pewnie model pewnie będzie musiał być pusty w środku. Robiłem kiedyś takie 3 modele w 2 tygodnie, 16h dziennie i weekend. Nie polecam. Edytowane 5 Lipiec 2020 przez Xaia 3
Destroyer Napisano 5 Lipiec 2020 Napisano 5 Lipiec 2020 @Xaia Dzięki, że się podzieliłeś tymi informacjami, modele klasa, szacunek 🙂
michalo Napisano 5 Lipiec 2020 Napisano 5 Lipiec 2020 5 godzin temu, Xaia napisał: @Destroyer Ja bym powiedzial 5-6k euro A udało Ci się kiedyś za taką stawkę zrobić komuś model? Zależy też od skali bo takie modele są limitowane i płacić 30-40 tys za prototyp który się sprzeda za 500 zł w limitowanej edycji nijak się nie kalkuluje. Tak samo mniejsze skale modelarskie. Może jakiś licencjonowanych bohaterów komiksów ale za takie coś? Zgadzam się ze wymagania są duże i kupę modelowania. Ale to nie jakość gry aaa i na wszystkim można oszukać.
Destroyer Napisano 5 Lipiec 2020 Napisano 5 Lipiec 2020 @michalo no mi też się wydaje, że w Polsce takie pieniądze zapłaciłby prawie nikt 🙂 Swoją drogą na ile realnie byś coś takiego wycenił i w jakim czasie bez poświęcania życia i zdrowia? A co do kosztu zakupu takiej figurki to tez już nie ma tak że pińćset złotych i jest bo są i takie po 4-5tys ale też nie są to maleństwa https://www.eurogamer.pl/articles/2020-07-01-kolekcjonerska-figurka-aloy-z-horizon-zero-dawn-kosztuje-ponad-4-tys-zlotych
michalo Napisano 5 Lipiec 2020 Napisano 5 Lipiec 2020 2 minuty temu, Destroyer napisał: @michalo no mi też się wydaje, że w Polsce takie pieniądze zapłaciłby prawie nikt 🙂 Swoją drogą na ile realnie byś coś takiego wycenił i w jakim czasie bez poświęcania życia i zdrowia? A co do kosztu zakupu takiej figurki to tez już nie ma tak że pińćset złotych i jest bo są i takie po 4-5tys ale też nie są to maleństwa https://www.eurogamer.pl/articles/2020-07-01-kolekcjonerska-figurka-aloy-z-horizon-zero-dawn-kosztuje-ponad-4-tys-zlotych Ale to przykład licencjonowane gry która zarobiła banki a nie żołnierzy co lubi grupa pasjonatów. Ja bym krzyknął 2-3 koła ale teraz się już czuję jak głupek i wiesniak i zanizam stawki.. Bo już nie wiem sam teraz jak was czytam. Robił bym to pewnie z miesiąc a godzinowo parę dni roboczych. Miesiąc bo to tyle trwało warto wysyłać kolejne etapy pracy żeby mieć po kolei wszystko akceptowane. Żeby na końcu nie zmieniać czegoś co nam uciekło z powodu nieznajomości tematu. Tam wszystko istnieje i w różnych latach żołnierze, czy to modern, czy wś, średniowiecza. Wszystko musi się historycznie zgadzać. 1
Destroyer Napisano 5 Lipiec 2020 Napisano 5 Lipiec 2020 No własnie ja też jestem rozbity bo rozstrzał jest kolosalny od 2 do 20 tys 🙂 ale moim zdaniem 2-3k to zdecydowanie za mało, mi by się zupełnie nie chciało chyba że jedną sztukę do portfolio i przy okazji coś zarobić i mieć motywację i bat nad sobą 🙂 nawet jak zrobisz to w tydzień rzetelnej pracy to ile z tego będzie wynikało z dużego doświadczenia, zgromadzonych narzędzi i gotowych elementów które można przystosować do projektu? Bo nie widzę tego żeby mona było w tydzień takie coś zrobić dłubiąc każdy element od podstaw. Ja bym to wałkował z miesiąc a potencjalny klient nowy więc zupełnie nie wiadomo jak by to szło i jak by wyglądała komunikacja a 3tys to mi nie wystarczy na miesięczne rachunki 😛 Inna sprawa nie tak dawno na jednej grupie facebookowej ktoś pytał na ile wycenić w zasadzie teksturę na ludzika lego, w kilku wariantach dla firmy robiącej koszulki, najwięcej głosów było tradycyjnych czas x stawka, ktoś tam zaproponował tantiemę a jeszcze jedna osoba powiedziała 5-7 tys bo mniej to nie jest warte 🙂 a taka tekstura to dzień spokojnej pracy i spokojnie znalazłby się ktoś co i za 500zł by to zrobił. A w tych hasztagach z twittera z poprzedniej strony to niektórzy pisali że robią 400-500 euro dziennie przy motiondesignie, artdirector nawet 900E,choć poziom bardzo wysoki, to też daje trochę do myślenia i perspektywę zwłaszcza jak ktoś mi kiedyś zaproponował 3,5tys zł na etacie a miałem już jakieś 10 lat doświadczenia głównie na freelancerce 😛
Xaia Napisano 5 Lipiec 2020 Napisano 5 Lipiec 2020 56 minutes ago, michalo said: A udało Ci się kiedyś za taką stawkę zrobić komuś model? Tak, oprócz tego takie stawki maja modelarze z którymi współpracuje. Oczywiście patrzę przez pryzmat najwyższej jakości. Zgaduje, że ten obrazek referencyjny to tylko podgląd a nie finaly model bo nigdy czegoś takiego bym nie przyjął za takie pieniądze. 1
Nezumi Napisano 6 Lipiec 2020 Napisano 6 Lipiec 2020 8 hours ago, Xaia said: Tak, oprócz tego takie stawki maja modelarze z którymi współpracuje. Oczywiście patrzę przez pryzmat najwyższej jakości. Zgaduje, że ten obrazek referencyjny to tylko podgląd a nie finaly model bo nigdy czegoś takiego bym nie przyjął za takie pieniądze. A mozesz pokazac cos jakosci jaka bys przyjal? Chetnie obejrze cos topowego. Bez ironii, ciekawy jestem po prostu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się