Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

no to i ja zapodam kilka najciekawszych fotek zrobionych moim totalnie amatorskim aparatem .... kosztował 140zł .... więcej chyba nie musze o nim mówic :P hehehe

 

image00323mt.th.jpg

 

image00338fl.th.jpg

 

image00349ci.th.jpg

 

image00431kx.th.jpg

 

a tu jakiś bydlak co mi na oknie zaparkował :]

image01736ly.th.jpg

 

w razie wątpliwości co do pierwszych fotek od razu mówie że nie były retuszowane !!! szkoda że nie często zdarzają się takie widoki :(

  • Odpowiedzi 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Deus - Twoje drugie jak dotąd chyba najlepsze

EDI - trzecie jest bardzo ciekawe

BeLIAL - ostatnie na najlepsze

.:qba:. - po trzecim myślałem że bedą same "nieba", ostatnie mozna by ciekawie przyciąć bo to drzewo jest zbyt centralnie

 

A te dwa ode mnie ;)

 

___EDIT___

 

EDI -Zdjęcia po za ramką nie obrabiane - wybarałem je do postu bo właśnie mają zbliżoną kolorystykę więc dobrze razem wyglądają.

 

Przepraszam za rozmiary fotek, ale kiedy próbuje przez na Imageshacku, to ostatecznie nic sie nie linkuje :( nie wiem dlaczego.

Napisano

Witam.Stałem sie niedawno szczęśliwym posiadaczem Fuji S5500 więc postanowiłem wrzucić kilka fotek. Jako,że żaden ze mnie fotografik lecz bardziej "komputerowiec":-) nie obyło się bez zabawy fotkami w Photoshopie. Oto efekty.

Napisano

woo mothman - na prawdę świetne kloimaty - jakosć wykonania zreszta też

w ogóle fajno sobie poczynacie z fotkami

mogę wam tylko zazdrościć posiadania :)

 

pozdr

giorgione

Napisano

Mothman - bardzo podobają mi się kolory na Twoich zdjęciach. Jakiej obróbce je poddajesz, jeśli można spytać? Tylko korekcja kolorów, czy nakładasz jakieś 'zewnętrzne' warstwy i mieszasz całość?

 

Belus - rower ma świetne kolorki. Okulary podobają mi się ze względu na pomysł. Twarz tej pani wygląda jak malowana. I podobne pytanie - zdradź, jeśli możesz, jaką obróbkę stosujesz. Same filtry? Domalowujesz coś ręcznie? Nakładasz jakieś tekstury?

Napisano

Edi - jesli chodzi o obróbkę to w moim przypadku totalna improwizacja. Dużo kombinuję z mieszaniem warstw i poziomem przeźroczystości. Daję jakieś ekstremalne nasycenia, rozmazania i kolory a potem... nakładam warstwy na siebie i najczęsciej zdejmuję Opacity. No i teksturki. Też nakładam. W podobny sposób.A no i zapomniałem dodać,że też dużo mażę gumką po warstwach tak aby odsłanała warstwę pod nią ale oczywiscie tylko tam gdzie chcę. W ten sposób mogę to jakoś kontrolować:-)

Napisano

no, panowie, ekstra, cieszę się że wątek się rozkręca :) Mothman - moje klimaty, uwielbiam takie kolorki :)

 

Jak będę miał coś nowego to wrzucę :)

 

Pozdrawiam

Napisano

Caspik: Widzę do czcionki jesteś szczególnie przywiązany /Never never Land/ ... :(

imo zdjęcie lepiej by wyglądało gdyby było w poziomie, bo nieco pustawo u dołu na ulicy i przez to "ciąży" kompozycja, ale kolory fajne.

Napisano

::Edit:: Zgodnie ze słuszną uwagą landera krótkie opisy.

 

 

Aparat Minolta Z1 3Mpix. Spore możliwości + kiepski obiektyw generujący szczególnie przy niskich wartościach przysłony miejscowe nieostrości. Maksymalne ISO 400 z niedopuszczalnym szumem. W sumie niezły sprzet jak za takie pieniądze.

 

 

fotka „zatuszowana” ;)

hmmm... podoba mi się z uwagi na kształty rozpływającego się w wodzie tuszu. Żadnej głębszej idei tutaj nie było, ot po prostu podczas płukania nabojów do rapitografu wpadłem na taki pomysł. Fotka była by zdecydowanie lepsza gdyby nie refleks u góry którego jeszcze nie wyretuszowałem.

 

fotka turystyczna

Morze błyszczącego śniegu i wylegujący się na nim skalny rycerz. Prostacka i spokojna kompozycja. Czas naświetlania wyniósł 1/1000 przy przysłonie 8 z filtrem polaryzacyjnym i czułością ISO100. Nie było innego wyjścia, inaczej wyszło by prześwietlone.

 

fotka miejska

Podoba mi się kompozycja ... taka odwrócona litera T. Niby płaskie zdjęcie a głębi dodaje budynek po prawej.

 

fotka o tematyce około religijnej

Wydaje mi się że ma lekko bajkowy klimat z tymi zniczami płonącymi wokół drzew. Smugi światła w oddali to ludzie idący ze świecami. W parku było sporo osób jednak czas naświetlania (13s) skutecznie je wyretuszował ;).

 

fotka nieostra

Z tej serii mam też fotki ostre. Ta wydała mi się najciekawsza. Nieostry kotek ze świecącymi oczami (dałem mu po oczach lampą błyskową) przypomina diabełka. Stare druciane ogrodzenie dodaje trochę grozy a szum (specjalnie dałem ISO400) nadaje przyjemnej faktury zdjęciu. Innym jakoś niezpecjalnie podoba się to zdjęcie. Ja jestem jednak zadowolony.

 

fotka tym razem ostra

Nic specjalnego w sumie. Trochę retuszu, wymazany jeden element (jakiś kabel). Podoba mi się ze względu na sterylny klimat i dynamikę, przenikające się dwie formy.

 

fotka przesadnie ostra (retusz kolorów i ostrości ;) )

A to jest moja ulubiona fotografia. Pocięte budynki blokowiska spływające po szybach biurowca (dokładnie sądu ale tego nie widać). Retusz kolorów, ostrości i kontrastu. Powiem nieskromnie, że bardzo mi się podoba, ekspresyjna i wydaje mi się że ciekawa fotografia.

Napisano

I kolejne:

 

coś

Hmm.. Zdjęcie szklanego sześcianu z dziurką ;) Dłuższy czas naświetlania i końcowe poruszenie aparatu rozmazujące rozbłyski światła po prawej. Podoba mi się nie wiem czemu. Przypomina jakąś kometę pędzącą pod wodą ;)

 

fotka pod tytułem „bezludna wyspa w szklance wody”

To była bardzo długa sesja ;). Tło to kartka z bloku, refleks na szklance to podłużnie złożona kalka połączona z lampką. Fotka była efektem wcześniejszych eksperymentów z tuszem (fotografia naboju w misce prezentowanego wcześniej)... w końcu jednak wybrałem tą gdyż kształt wpadającej kropli tuszu utworzył przypadkowo wysepkę którą fartem uwieczniłem. Trochę nudne, ograne nudne kolory, nudna kompozycja ale mam do niej sentyment ;)

 

coś2

Ot zwykły kaustyk ;)

 

warszawka

Ta sama sesja co wcześniejsza miejska fotka. Nic odkrywczego, standardowy nocny miejski pejzaż. Podoba mi się głównie dzięki lewej stronie gdzie światła samochodów fajnie drżą na tle rozmytego tramwaju. Przeciwwagą dla tego mocnego poziomu są pionowe białe prostokąty reklam i wieżowiec w tle. Ładnie też wyszły słupki przy drodze przypominające rząd stojących na baczność nieruchomych obserwatorów (nad interpretacja ale co tam :P )

 

krzaczory

Okolice wisły, warszawska praga. Hmm.. nie wiem czemu zamieściłem tutają tą fotkę :P Fajne o tyle że pomimo płaskości jest tutaj jakaś głębia i powiedzmy że ciekawy kontrasty między prostymi gałęziami drzew a miękkimi i chaotycznymi plamami krzaków ;)

 

coś3

Ta sama seria co wcześniejsza „ostra fotka”. Stalowa rura wisząca nad szklanymi taflami...

 

architektura warszawki

Piony.

 

słoń...

Niewinny słonik szykuje się do skoku na twarz obserwatora ;)

Napisano

no to byly profesjnalne zdjecia czas na troche amatorszczyzny :)

ostatnio sobie poszlem na spacerek rano i porobilem kilka zdjec, nienajlepsze chyba, ale moze z czasem nabiore wprawy :)

przy okazji bawilem sie roznymi ustawieniami przeslony ;)

(zwylky aparat, zdjecia zeskanowane)

 

ps. na niektorych widac niebieski pasek u gory, nie wiem czy to wina skanera czy fotografa ktory to wywolywal :/

 

00000033yx.th.jpg 00000069ld.th.jpg 00000089lf.th.jpg

00000104px.th.jpg 00000134tn.th.jpg 00000184gk.th.jpg 00000190bq.th.jpg

te mi najbardziej do gustu przypadly:

00000146fh.th.jpg 00000163xr.th.jpg

Napisano

Batou: "fotka miejska" super! Od gory matriksowy, ciezki nastroj, ale dol sprowadza nas do rzeczywistosci. I nagle, bez pomocy czerwonej pigułki, dociera do nas przygnebiajaca prawda..

 

wesoledi: bardzo klimatyczna seria, az czuć tą poranna wilgoc w powietrzu

 

Taki malo realny pomysl, ale wg mnie kazdy powinien pisac dlaczego mu sie podoba praca, która zamiescil. Uzasadnil swoj wybor. Wtedy bedzie mozna dyskutowac. Zgodzic sie lub zanegowac, zasugerowac zmiany znajac wizje autora. Porozmawiac o zdjeciach, ktore nam sie nie podobaja a nie wyliczac tylko te najlepsze. Wowczas chyba szybciej sie czegos od siebie nauczymy, a nie tylko pochwalimy galeriami zdjec.

Napisano

przenosze Katedre tutaj, wiecej luda ja zobaczy(mam nadzieje ze ja rownierz skomentuja)

 

dcp398531av.jpg

Napisano

Batou - bardzo mi się podoba fotka nieostra, świetny klimat ma ten kotek, prawi mistyczny, nieostrość jest tu jak najbardzie porządanym efektem. Fotka miejska: świetna kompozycja i kolorki. Takie pytanko: Prostujesz skróty perspektywy w shopie ?

 

wesoledi - bardzo przyjemne, osobiście zostawił bym te 3 z mgłą, tworzyły by bardzo ciekawy ukłąd (np. na ścianie, wydrukowane w dużym formacie :)

 

eax, moją opinię już znasz, świetne kolory i światło (no i pewna ręka na długim czasie :) )

 

Pozdrawiam

Napisano

Rzadko kiedy chce mi się cokolwiek prostować w zdjęciach jeśli mam być szczery. Jeśli jednak foografia jest dobra robię to.

Fotki tutaj zaprezentowane nie były w żaden sposób prostowane poza szklanką z tuszem ;). Fotografia robiona na statywie wyszła potwornie krzywo ;). Statyw mam strasznie tandetny, ale to była akurat moja wina. Na szczęście retusz był banalnie prosty ;)

 

Eax : Fajna klimatyczna fotografia. Wyrzeźbiony gość po lewej patrzy się prosto w światłość spływającą z prawej strony. W głębi panujący mrok, urozmaicający obraz. Przydał by się jednak mały retusz. Chodzi o tego śmiecia znajdującego się na lewo od żyrandolu (czy jak to się tam nazywa ;) ). Sam żyrandol też lekko przeszkadza ale już zostawił bym go w spokoju.

 

Robertus : Bardzo fajne :) Szkoda że takie małe.

Napisano

Zaśmiecać takimi fotografiami? Nie żartuj.

Jest co oglądać.

 

To ja jeszcze wrzucę obskurną, walącą się kamienicę

 

PICT2826.jpg

 

::edit::

Vorek : Kadr jest w miarę prosty względem dachu. Ulica i chodnik idą trochę pod górę dlatego są krzywe. Niestety zdjęcie było wykonane przy maksymalnie szerokim kacie co pięknie zniekształciło obraz (i tak lekko poprawiony w ps). Wada obiektywu niestety.

Jednak ja osobiście nie poprawiał bym złudzenia walącej się w tył kamienicy (wina perspektywy oczywiście). Nie z lenistwa... wydaje mi się że tak jest ciekawiej i dodatkowo podkreśla „chwiejność” starej konstrukcji. Takie jest moje odczucie.

Napisano

A Tu bym się pokusił o wyprostowanie zarówno kadru jak i perspektywy. Kolory i światło super. Sporo ciekawych textur by z takiej kamieniczki było :)

 

Pozdrawiam

Napisano

ta fotke zrobilem z ranca ,w zimie (Z OKNA :D)

Wszystko bez ps'a , na DX3600

silentnight3eo.jpg

Napisano

nie pamietam , to bylo poltora roku temu :/

Napisano

ja bym proponował jeszcze w shopi przesunąć tą gwiazdę (czy planetę) bardziej w prawo i nieco rozjaśnić :) Nie będzie takiej pustki wtedy i kompozycja nieco ciekawsza

 

Pozdrawiam

Napisano

@Edi: Zwiększyć głębie ostrości można na dobrą sprawę chyba tylko poprzez zmniejszenie przysłony (w makro i tak wyjdzie mała), mysle ze f16 by wystarczyło (w kompaktach nieosiągalne :( )

Tak się składa, że jest zupełnie na odwrót, ale błąd tkwi w słowach - w tym zdaniu, bo orientujesz się prawidłowo:)

Mianowicie NIE zmniejszenie lecz zwiększenie przysłony da większą głębię ostrości (większa przysłona = mniej światła wpada przez obiektyw)

W przypadku odwrotnym - płytka głębia ostrości: ładnie rozmyte, zamazane, nieczytelne tło daje najmniejsza przysłona np. f1.8 (najwięcej światła wpada przez obiektyw). Aparaty cyfrowe-kompaktowe nie potrafią uzyskać takiego efektu (tak mocno uwydatnionego rozmycia), ze względu na mały rozmiar matrycy -> w stosunku do rozmiaru klatki filmu małoobrazkowego.

Spece od makro używają raczej najwiekszych dostępnych przysłon np. f22, ponieważ zakres strefy OSTREJ przy tak dużych powiększeniach jest naprawdę minimalny!

 

-------------

Miło zobaczyć, że wątek o fotografii powstał tutaj:)

Napisano

marekG, ten zulik i dzieci przemawiaja do mnie, klimat idealnie wpasowany w dokument/reportaz. moesz napisac na jakim sprzecie, filtry, ...

Napisano

Zgadzam się z Eax'em. Te dwie foty coś w sobie mają. Może nie jestem zwolennikiem takiego właśnie przedstawiania naszej rzeczywistości, ale nie da się uktyć, że i takich obrazków mamy wokół siebie dużo. Po prostu na tych zdjęciach można wyczuć całą atmosferę tych zdjęć. Każda z tych postaci wydaje mi się bardzo wyrazista i opowiada sobą jakąś historię. Dobra robota.

Napisano

no nie mialem na mysli przedstawiania takiego stanu rzeczy u nas, klimat na zdjeciach pasuje do tego co one przedstawiaja(chociaz zulik jest troche nie wykadrowany) - moze nie wyrazam sie zbyt jasno ale ciezko jest mi to wyrazic, a nizej kolejna fotka ktora wygrzebalem...

 

Champ Elysees w deszczu...

 

champselysesmini6kt.th.jpg

 

EDIT,

W PSie wyprostowalem troche sciany z prawej.. no moze bardziej niz troche

Napisano

MareG - Druga fotka przedstawiająca tą wielką ceglastą ścianę - najlepsza! Świetne jest to, że nie ma tam żywej duszy. Przez to miejsce wygląda na wymarłe...Podoba mi się.

Napisano

MareG - qrde ... dal bym linka do tej twojej strony ale nie wiem czy mozna tak jawnie ją tu dawac ;] bo tam to dopiero jest industrial photography ;] az dzis znowu przelecialem calą ...

Napisano

@eax, Edi

Dzięki, tak naprawdę nie są to tylko "strzały z ukrycia", zwykle rozmawiam z tymi ludźmi, drązę temat np. o zamieszkiwanej dzielnicy, tym, co tu dawniej się znajdowało, a teraz już tego nie ma... o życiu po prostu:) A dzieciaszki to także bardzo wdzięczny temat fotografii, choć w dzisiejszych czasach nieżadko zastanawiam się, czy kiedyś za fotografowanie i rozmowę z dzieciakami na podwórzu zostanę "zwinięty" i podejżany o "ten tego..." - tfuuu! Takie chore czasy mamy.

 

Robione cyfrowo - analoga zostawiłem ponad 1,5 roku temu, co nie znaczy, że na dobre. Czym? Od Minolty Z2, A200, po aktualnie lustrzankę Canona.

 

@Belus

I tak to się różnie składa - w przypadku street'a "czynnik ludzki" jest niemal wymagany w kadrze, ALE innym razem nie jest potrzebny - jak to rozpoznać? Wziąć aparat, wyjść w teren i obserwować, obserwować. Jeśli wciąż nic nie widać - należy spojżeć przez obiektyw (czy wizjer), albo po prostu zakryć część widoku rękami - kadrując go odpowiednio. Aparat choćby nie wiem jak dobry - sam interesującego zdjęcia nie zrobi - to przecież podstawowa zasada.

 

@eax

Dobrze, że w tym wypadku prostujesz perspektywę. Ciekawe uliczne zdjęcie - życie toczy się swoim rytmem, a fotograf pozostając niezauważonym wyłapuje jedną chwilę:) - dlatego powinno być poprawnie zobrazowane, zabawy z szerokim kątem i wykręconą perspektywąowsze jak najbardziej, ale nie tutaj! Ewentualnie możnaby zwrócić się bardziej w stronę budynków, rezygnując z ulicy i większości drzew (także skadrować w kwadracie). Ale wszystko zalezy od interpretacji - tutaj można poczuć chwilę oddechu od tej miejskiej pogoni - odwrócić główę i popatrzeć w stronę spokojnych drzew, niestety by po chwili znów skierować głowę przed siebie i zostać "przyciągniętym" przez cywilizację - co widać na ludziach idących przed nami... (ech musiałem się wygadać)

 

@Marcin, w!e8

ech, czy muszę coś tu odpowiadać? :)

 

Pozdrawiam

Napisano

@w!e8

niezły sajgon! Prosty przykład, jak w interesujący sposób pokazać miejsce praktycznie całkowicie nieciekawe! Podoba mi się.

 

Poza tym chyba w Poznaniu nie brakuje wam interesujących (zrójnowanych) lokacji? Ciakwe obiekty można oglądać np. na stronie Travisa & Chrisa [opuszczone.com]

Więc tylko brać aparat i wypad na eksplorację!:)

Napisano

w!e8, kolor mi nie pasuje do tego, za niebiesko(srebrno). A sceneria rodem z WWI, i to mi sie bardzo podoba.

 

MareG, dzieki ;)

Napisano

MareG thx, zgadza sie-w posen nie braknie miejsc a stronke travisa znam :)

niedlugo wrzuce coś wiecej z tej serii bo troche mi leżakuje

 

eax: próbowałem troszke z kolorem-ten najbardziej przypadł mi do gustu, poprotsu lubie go :)

Napisano

Jak dla mnie kolor jak najbardziej ok, fotka bardzo klimatyczna, takie zniszczone lub wyburzone budynki to świetny temat na foto :)

 

p.s MareG, jakim Canonem fotografujesz ?

 

Pozdrawiam

Napisano

Witam, zastanawiam sie nad kupnem cyfrowki. Myslalem nad Panasonic Lumix FZ20, ze wzgledu na dobry obiektyw firmy Leica. Co sadzicie o tym wyborze, albo co sugerujecie zebym wybral.

Napisano

elo

też udało mis ie na chwilkę pożyczyć aparat - cyfrówka stary model olympusa c-4040.

Jeszce nie za bardzo umiem go obsługiwać - ale mozna fajne efekty uzyskać - fotki robione dzisiaj przed pójściem do pracy - jak widać jeszce kadrowanie nie takie jak być powinno - no ale uczę sie tego cały czas 9przy okazji fatalna pogoda dzisiaj była :/ ) :)

 

pozdr

giorgionejezyna.jpg

 

droga.jpg

 

drut.jpg

 

kolej.jpg

pozdr

giorgone

Napisano

te dwie ostatnie to całkiem jakby odemnie z pracy może jutro wezmę aparat i popstrykam :D

a to poprzednie zdjęcia.

pierwsze prawie z wolnej ręki :D

liczba przesłony 4, czas otwarcia 0,6 sekundy iso 200 długość ogniskowej 19 mm

drugie i kolejne ... widać co pokazują.

i na koniec konkurs w jakim mieście stoi ten ratusz?

Napisano

w slupsku,

a co do fotek, no malo ciekawe te budynki. Uliczka za czerwona i ucieka w prawo. w budynkach brakuje ewidentnie dolow, juz nawet nie ma jak tego wykadrowac. W zabce kolory sa za wyblakle, proponowalbym podkrecic je w PS'ie, ale ze wszystkich 4 prezentuje sie najlepiej...

Napisano

w drugim zdjęciu nie bardzo jest jak zrobić całość, okoliczne budynki troszkę przesłaniają i imho nie było by żadnego efektu. nocne zdjęcie było robione ... na siodełku od roweru :D a miasto w rzeczy samej Słupsk. Prawda że ładny ratusz? Mam jeszcze fotkę starostwa powiatu ale razem z wycieczką więc sobie pozwolę nie pokazywać :D

pozdrawiam B.

Napisano
Tak się składa, że jest zupełnie na odwrót, ale błąd tkwi w słowach - w tym zdaniu, bo orientujesz się prawidłowo:)

Mianowicie NIE zmniejszenie lecz zwiększenie przysłony da większą głębię ostrości (większa przysłona = mniej światła wpada przez obiektyw)

W przypadku odwrotnym - płytka głębia ostrości: ładnie rozmyte, zamazane, nieczytelne tło daje najmniejsza przysłona np. f1.8 (najwięcej światła wpada przez obiektyw). Aparaty cyfrowe-kompaktowe nie potrafią uzyskać takiego efektu (tak mocno uwydatnionego rozmycia), ze względu na mały rozmiar matrycy -> w stosunku do rozmiaru klatki filmu małoobrazkowego.

Spece od makro używają raczej najwiekszych dostępnych przysłon np. f22, ponieważ zakres strefy OSTREJ przy tak dużych powiększeniach jest naprawdę minimalny!

 

D'oh, chodziło mi o zmniejszenie otworu względnego przysłony, tyle tylko, że napisałem zupełnie na odwrót. BTW fajne foty.

 

@Altus: Looknij tu http://cyberfoto.pl/viewforum.php?f=39 . Wiadomo, nikt nie zna tego sprzętu lepiej niż jego użytkownicy :)

 

---------------

 

A teraz Mig-29, geniusz radzieckiej myśli technicznej w powietrzu. Szkoda, że mój sprzęt ma przysłone tylko do f9, bo trochę przydługi (1/320) czas jak na samolot wychodzi, no i jakby było tak z 16 Mpix, to by było z czego kadrować... ehh, marzenia.

 

airplanes005.jpg

 

airplanes006.jpg

 

airplanes007.jpg

 

airplanes008.jpg

 

airplanes009.jpg

 

A czemu te foty? Hmm, inne były albo b. słabe, albo ruszone, zresztą mogłem zostawić tylko pierwszą, bo reszta jest od niej gorsza...

Napisano

Bacry - no kurka, ta pierwsza fota na prawdę świetna. Bardzo ładne kolory, głębia ostrości. Liście ułożone jakby w geście rezygnacji. Roślina się poddała i umiera powoli. Na prawdę mi się podoba.

Jedynie do kompozycji można by się przyczepić chyba. Dół jakby ucięty trochę.

Drugie foto za ciemne niestety a efekt psuje ten cień w tle, przez co ucieka cały klimat. Zdjęcie od razu nabiera takiego 'pokojowego' charakteru.

Ale brawo za pierwsze foto.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności