Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Trzeba to bylo napisac Łukaszowi 10 lat temu, teraz 1470 znakow chyba poszlo sie pasc :P

:D

nie no przeczytałem i nawet sie zgodze z niektorymi stwierdzeniami np o sianku i mechanicznej kresce

przyznam ,że za to wlasnie nie lubilem olowkowego cieniowania na duzym formacie, bo to okrutnie żmudne było dla mnie.

Jako ze juz sie nie bawie w takie mazanie, wiec okazji raczej nie bedzie do poprawy, niemniej jednak dzieki za poświęcony czas dobra kobieto ;)

  • Odpowiedzi 377
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Bardzo mi się podoba obrazek z Edmundem oraz kolory na nim to i od razu się spytam (chociaż nie jestem pewny czy już było mówione). Czy kolor dodajesz na koniec na walor czy już lecisz od razu kolorem. No i skąd bierzesz na niego pomysł. Czy podpatrujesz z refek, innych picków czy drogą eksperymentów z głowy.

Napisano

Swietne prace, ale czasami zbyt mocno atakujesz oko widza kontrastami

( np ten ork) Tutaj, jak mniemam odbija sie ta negatywna strona tak dlugiej pracy z 3D.

Work a bit on the subtle manner of your paintings you must master Luke, yoda crap out.

 

Pozdrawiam!

Napisano

A niech to, stary super, poza tym jesteś koleś, który umie ładnie czerni użyć, szacun.

Edmund jest genialny, proszę, pokuś się kiedyś o jakiegoś tutka, albo making of ^^.

 

pozdrawiam

Napisano

o miło mi bardzo :)

 

icecold: na orku cwiczylem detal, choc nie do konca jestem zadowolony

(nie moglem sie zdecydowac czy malowac z gestu- jak te "cekiny", czy żłobić okrąglakiem

ze kontrast za duzy -calkiem mozliwe, swoje robi tez biale tlo

 

Leszek: jeszcze pare pracek mam do skonczenia do folio i sie zobaczy, tymczasem probuje obczaic jakas efektywna technike produkowania obrazkow

 

serio: w przypadku Edmunda jakies 80% koncowego wygladu bylo wykonane czb, z godzinka zeszla na zrobienie kilku póz z ktorych wybralem ta 1

na to overlayem (zdaje sie)pokolorowalem ubranka na szarobure kolory zupełnie bez finezji tylko zeby jakos ze soba grały, dalej to juz rozwałkowanie w kolorze, jakies detale, po jakims czasie dodalem niebieskie swiatlo na nowej warstwie w trybie hard light tak zeby uzyskac klimacik fantasy, no i na koniec polerowałem na spłaszczonych warstwach

 

ostanio wiekszosc robie od razu w kolorze

na przykladzie barbarianki:

 

barbarianka.gif

 

 

maze jakas sylwetke plamami, upozowana z grubsza

tlo jest zielono niebieskie , postac oswietlam powyzszymi kolorami otoczenia, efektownie oswietlam dopelniajacym do zielonego tłą - czerwonym swiatlem, tak zeby postac wyroznic z tla - tak własnie wybieram ta tzw "palete". A skad to czerwone swiatlo sie tam wzielo to raczej nie ma znaczenia, efekt koncowy ma dobrze wyglac. W miare malowania roznicuje nieco kolory elementow nie wychodzac poza palete. Palety mozna pozyczac sobie z fotek czy innych malunkow.

A w ogole jak mawili Starożytni Górale :" kolor jest w swietle nie w obiektach "

 

no to jeszcze wersja "fajer nowy" bez efektu goracego powietrza i iskierek - rzeknijcie czy lepsza

firenova2.jpg

Napisano

Hej Łukaszu. Te ostatnie świetne, zwłaszcza ta postać z tą bestią. Absolutnie genialna. Kolorki i poza, itd. Pozostałe o klasę niżej ale i tak światełko, tekstury i pozy są super.

Napisano (edytowane)

Bardzo fajne te ostatnie (spodobał mi się ten płonący kawałek ubrania :D). Ale jakoś mi nie do końca pasuje taki realistyczny płomień w stosunku do całego obrazka, mmo że widać że to nie zdjęcie tylko kilka pociągnięć charakterystycznym dla ciebie brushem :)

Zaczypista barbarianka, dzięki za making ofa

A Edmunda, którego tak wszyscy chwalą, coś nie mogę zobaczyć, nie wyświetla się

Edytowane przez noiprox
Napisano

jezu, dopiero jak mi noiprox zwrócił uwage ze bez sensu sie rozpisałam w poście 199 to zgłębiłam temat; i doczytałam ze tamte prace były stare XD ja jestem ślepa, zmęczona, nie czytam za dużo bo nie mam czasu: tylko przeglądam pach pach pach i pisze, w sumie nawet jakoś nie zwróciłam uwagi u kogo w teczce pisałam, przecież generalnie znam markę Ł. Jaskólski XD nie wiem, musicie mi wybaczyć moje zastoje pracy mózgu.

chyba się starzeję czy coś :P

 

 

fajnie że dałeś stepy barbie'ianki ;D

Napisano (edytowane)

Edmund z poprzedniej strony absolutnie mistrzowski

 

edit:

właściwie to sprzed dwóch stron już teraz ; (

Edytowane przez rondo
Napisano

Hello Master Luke.

 

Jak zwykle wysoki poziom, klingi wygladaja troche jak slabszej jakosci modele 3d, ale znajac twoja przeszlosc wcale mnie to nie dziwi. Juz o tym kiedys mowilem, ale niesamowicie czujesz bryle.

Mial bym natomiast mala rade/ zastrzezenie, ktore oczywiscie mozesz totalnie zignorowac, wkoncu mozliwe, ze wlasnie TE elementy skladaja sie takze na twoj styl...ale:

 

Atakujesz troche tymi fakturami i swiatlami rodem z 3D.

Sprobuj wprowadzic troche wiecej harmonii do swoich dziel a napewno na tym zyskasz. Najlepszym przykladem bedzie tu chyba Maniak.

 

Byles ijestes dla mnie wodzem. Sam teraz zaczynam wchodzic w 3D imam nadzieje, ze i mi poprawi sie postzreganie materii w trzech wymiarach na plaskim obszarze roboczym photoshopa ;)

 

Ciao bella.

Napisano

super pracki, tylko może turysta z północy + młodszy brat mogliby dostać trochę więcej miejsca z prawej bo się duszą. Fajne brushowe tricki na te textury (jak zwykle).

Napisano (edytowane)

Ogólnie wymiatasz, ale z kolorem cos jest nie tak. Bardzo teatralne barwy, scenografia sobie, a postacie sobie. Oswietlane jakby sztucznymi lampami wyciagajacymi zbyt nasycone lokalne kolory. I troche mam wrazenie, ze to ciagle bardziej podbarwianie niz kladzenie koloru.

 

W ostatniej wrzucie ManiakaS barwy sa znacznie bardziej zlamane, ale w mysl zasady less is more czuc tam mocno kolor i harmonie w nim. Nasycone barwy pozostawione do akcentowania. Twoja metoda pewnie nie gorsza, ale ciezej zapanowac nad zgrzytami w temperaturach barw, ktorych sie nie ustrzegles.

Edytowane przez leander
Napisano

hej

Edmund zrobił na mnie wrażenie, świetne zgaszone kolorki i wpasowany niebieski.

Jeśli chodzi o resztę to masz za duży rozstrzał w palecie barw. I za dużo kontrastów zwłaszcza w mniej istotnych fragmentach. Generalnie dobrze ludzi Ci piszą, postaraj się jakoś odsapnąć i to przeanalizować.

Napisano

hejka

dzieki za odzew i porady

przegiecie z kolorami i fakturami to w ramach eksperymentowania (no i oczywiscie kwestia mojej nieudolności , co tu duzo mowic), dobrze ze dajecie znac czego sie wystrzegac

ManiakS ma świetny lajtowy styl, ja mam tendencje do zabijania fajnosci prac w miare detalizowania

chyba bede musial pomalowac wiecej okraglakiem

 

a tymczasem dorzucam jeszcze taki bohomaz bez kompozycji

zlyzielonystwor.jpg

 

a tutaj krasnal walacy młotkiem jakiegos dziobaka na taki jeden czalendż

 

tumbnaile

kras1.jpg

dokladny szkic

kras2.jpg

obecny stan

kras3ab.jpg

 

ktory lepszy z ostatnich dwoch?

jak macie jakies sugestie co poprawic to prosze bardzo.

Napisano

Wcześniejszy update mocny. Zwłaszcza ten robocik i arab. Kurde, świetne prace. Co do tej walki to oba chyba dobre. Brak może takiego wrażenia ze właśnie stworek na plery poleciał. Może więcej tych rozprysków, może go nadziej na jakiś stalagmit/tyt. IMO szkoda że zrezygnowałeś z tych fioletów i pomarańczy które się pojawiły w szkicu. Myślę o kolorach na stworku..

Napisano

Kompozycja i czytelność zdecydowanie w ostatnim, ale kolorki najbardziej mi się podobają w drugim i trzecim. Spróbuj w tym ostatnim zrezygnować trochę z tego fioletu i z lekka zneutralizuj tę zieleń w tle. Jako kolorki wyjściowe spoko, ale w finale by mi się nie podobały.

No i jeszcze mam taką uwagę, żeby na siłę nie doświetlać postaci zjadliwymi kolorkami z boków, tyłów itd. Wg mnie zupełnie niepotrzebny jest ten fiolet na czole i klacie krasnoluda. Za to świetnie pocieniowany jest krasnoludek w trzecim. Tak klasycznie i po malarsku.

Napisano

dzieki wielkie, o to chodziło

 

na moje ten najostatniejszy najlepszy :)

 

tez mi sie tak wydaje

 

Wcześniejszy update mocny. Zwłaszcza ten robocik i arab. Kurde, świetne prace. Co do tej walki to oba chyba dobre. Brak może takiego wrażenia ze właśnie stworek na plery poleciał. Może więcej tych rozprysków, może go nadziej na jakiś stalagmit/tyt. IMO szkoda że zrezygnowałeś z tych fioletów i pomarańczy które się pojawiły w szkicu. Myślę o kolorach na stworku..

 

Ludzie pisali mi ze stworek za sztywny byl w dokladnym szkicu, zapewne przez te symetryczne ramiona. Krasia z 3 thumbnaila przenioslem do 2 razem z paletą czy raczej schematem oswietlenia.

 

Ciepłe swiatlo na plecy , zimne z przodu

 

a w thumbnail 2 jest odwrotnie, nie wiem czy bedzie dobrze wygladalo oswietlenie krasnala cieplym swiatlem z obu stron. No ale sprawdze.

 

 

 

Kompozycja i czytelność zdecydowanie w ostatnim, ale kolorki najbardziej mi się podobają w drugim i trzecim. Spróbuj w tym ostatnim zrezygnować trochę z tego fioletu i z lekka zneutralizuj tę zieleń w tle. Jako kolorki wyjściowe spoko, ale w finale by mi się nie podobały.

No i jeszcze mam taką uwagę, żeby na siłę nie doświetlać postaci zjadliwymi kolorkami z boków, tyłów itd. Wg mnie zupełnie niepotrzebny jest ten fiolet na czole i klacie krasnoluda. Za to świetnie pocieniowany jest krasnoludek w trzecim. Tak klasycznie i po malarsku.

 

Fiolet to kolor swiatla ustawionego przed scena za plecami stwora, teoretycznie oswietlalby tez krasnala. Uzywam tych kolorowych swiateł do ustawiania relacji przestrzennych miedzy obiektami. Byc moze zbyt ortodoksyjnie sie tego trzymam.

 

Porobie jakies wariacje kolorystyczne i wrzuce.

 

edit: Tweester: chyba lepiej widac impet i odrzucenie glowy na bok od uderzenia mlotem

Napisano

przekot!

 

z jednym malym ale, dynamika, na moje oko mozna by ją troche wzmocnic poprzez flip horizontal i pochylenie obrazka tak zeby sila udezenia byla skierowana chociaz troche w dol

pozwolilem sobie;]

jebut.jpg

chociaz jak znowu zerknolem na Twoja prace to juz widze ze Twoje ustawienie bylo nieprzypadkowe

Napisano

Tak jak jesteś jednym z moich guru na tym forum jeśli chodzi o analityczne, inteligentne podejście do malowania, tak muszę powiedzieć że na tym ostatnim pewna rzecz mnie nie przekonuje.

Krasnolud na wersjach z wipa mocno łapał niebieskie światło padające zza pleców tego pokonanego gada (?), tymczasem w wersji finalnej gdzieś się to zgubiło. Skoro stwór stojący tuż obok wręcz tonie w tej niebieskiej poświacie, to chyba krasnolud też powinien łapać go niemało ? Mam dziwne wrażenie, że sam krasnolud ma ciemny kontur, co przy takiej ilości silnych źródeł światła chyba nie powinno mieć miejsca ?

Poza tym super.

Napisano
Krasnolud na wersjach z wipa mocno łapał niebieskie światło padające zza pleców tego pokonanego gada (?), tymczasem w wersji finalnej gdzieś się to zgubiło. Skoro stwór stojący tuż obok wręcz tonie w tej niebieskiej poświacie, to chyba krasnolud też powinien łapać go niemało ? Mam dziwne wrażenie, że sam krasnolud ma ciemny kontur, co przy takiej ilości silnych źródeł światła chyba nie powinno mieć miejsca ?

 

W wersji finalnej niebieskie światło zdaje się padać z góry z jakiejś wyrwy/szczeliny w jaskini i stąd nie ma prawa aż tak mocno oświetlać krasnoluda jak na wipach... bynajmniej tak postrzegam ten obrazek... pozdro

 

Świetnie wyszło swoją drogą!

Napisano

Bedyk : no niby racja, ale nie chcialo mi sie juz tyle kombinowac

poprawiac mozna bez konca

nie flipowalem bo wczesniejsza (zatwierdzona niejako) wersja miala taka orientacje

bardzo czesto flipuje prace horyzontalnie i an koncu zawsze mam problem ktora wersje wybrac

Kozlos: dzieki , no nasiedziałem sie nad tymi łuskami jaszczura co nie miara

SBT77, Rotcore:

 

a tu widzisz skorzystalem z rad ludzi piszacych wczesniej żeby odpuszczac niektore fragmenty i nie dawac wszedzie kolorowego oswietlenia

 

no i staralem sie przeniesc schemat kolorow z 2 thumbnaila ale nie do konca to zadziałało, bo krasnolud i mniejszy i inaczej ustawiony

takze nie do konca mi sie to zgrało

 

ja przewaznie dobieram swiatlo tak by akcentowalo mi jakies wybrane miejsce kompozycji (np tarcze) i w miare konsekwentnie oswietlam tym zrodlem swiala reszte obiektow w scenie.

 

w starym obrazku krasnala i stwora oswieltały 3 swiatla

fioletowo-niebieskie- przed scena i za plecami stwora (i to ono oswietla front krasnala)

bialo-zlote niby sloneczne - prosto zza plecow krasnala widoczne wyraznie na jego tarczy

i zielono niebieskie rozproszone z tła

 

 

 

w nowym

pomaranczowe- przed scena i za plecami stwora (i to ono oswietla front krasnala)

rozowo-fioletowe niby sloneczne - prosto zza plecow krasnala widoczne wyraznie na jego tarczy

i zielono niebieskie rozproszone z tła + zolto pomaranczowe z glebi jaskini (ale ona prawie nie ma wplywu na postacie)

 

przyznaje ze w nowej wersji sa pewne braki w konsekwentym oswietleniu

to po czesci wina sporej ilosci wariacji kolorystycznych jakie robilem bo nic mi nie pasowalo

 

moze niepotrzebnie dalem taka niebieska poswiate na glowe stwora sugerujaca jakies super mocne swiatlo za nim

 

wrzuce jeszcze taki obrazek z rozrysowanymi swiatlami ,tam gdzie duze plamy tam jest zaznaczona glowna rola danego swiatla

krasswiatla.jpg

 

Urbanboogie: no mial byc taki oldskul , mysle ze to glowanie za sprawa prostych geometrycznych form w kompozycji

a Segrellesa nie znałem :)

Napisano

Lukasz ta analiza jest lepsza od oryginalu! Najbardziej pociaga mnie ten seksowny róż na krasnoludzkiej tarczy, uuuu aaah moc!

Napisano

Rysunkowo, walorowo wow, ale za to użycie koloru to ktoś powinien cie wybatożyć. W evilpuppy utrzymałeś fajne subtelności i efekt jest superancki. W niemal każdej kolejnej pracy dajesz masę świateł o dyskotekowych kolorach. To się jeszcze broni w małych scenach, ale im większa i im więcej tych kolorowych światełek tym większy miszmasz i chaos.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności