Skocz do zawartości

Teczka 2d: koncepty i insze malunki


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 377
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

dzieks ziomy

Rotcore:no to przywaliłeś :D

Serio: robie splaszczony duplikat, zmniejszam do forumowej rozdzialki, powielam warstwe do ostrzenia i daje maske wyostrzajaca (unsharpen mask) na gdzies 50-60% promien 1,5 lub mniej

a pozniej wymazuje z wyostrzonej warstwy to co ma byc mniej ostre ( najczesciej wszystko poza planem akcji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thx

mam taki gradientowy pedzel z bruszpaka m@, z jednej strony zostawia twardy slad z drugiej rozmyty, poza tym to uzylem roznych okraglakow i pedzli z texturami od kapitana obviousa, no i okragla gumka do wycinania ksztaltow

zludzenie metalu zapewne przed odbicia , dodanie odrobiny niebieskiego na helm ze niby sie niebo odbija, w innym miejscu odbicie w kolorze otoczenia i gra

kekkopia.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E, ja bym na twoim miejscu jednak tę 2 robił. Pal tam licho kolory, ale ten ogień od razu dorabia sporo historii na tej ilustracji. Dla mnie jest bardziej jasne gdzie i po co idzie tylu panów ubranych w tak grube stroje. Pierwsza ma atmosferę pobojowiska, a poza głównej postaci ma sporo dynamiki i gdyby to miały być zgliszcza to nie gra to razem aż tak fajnie jak na tej drugiej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych dwoje to druga lepsza. Ale nogi herszta coś nie tak. Nie wiem co ale jak tak patrzę to mam wrażenie, że jest w powietrzu zawieszony czy coś takiego. Ogólnie oczywiście git i super w ogóle ;-)

 

Teraz dostrzegłem te miecze... bardzo ładnie wykonane ale pomysł na niektóre rękojeści masakrycznie chybiony. Nigdy nie machałeś żelastwem, co? Chodzi mi dokładnie o pierwszą i czwartą od lewej - te miecze są bardzo nieporęczne, obwiń je lepiej rzemieniem ;-)

 

Salute!

Edytowane przez sebom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swietny szlif! Nie wiem czemu, ale odnosze wrazenie ze postacie za glownym kolesiem sa dosc plaskie, nie wiem czy to kwestia cieniowania ale np koles na prawo wyglada jakby jego glowa byla po prostu doklejona. Sam glowny macho jest very good, nie widze jakis razacych problemow z ta szyja, przy tak poteznej zbroi barki sie "wybijaja" dajac wrazenie osadzenia glowy bardziej wewnatrz stroju- wg mnie to naturalne. Z drugiej strony powiekszenie samej twarzy choc troszke i podbicie jej do gory nie zaszkodziloby na pewno :) Suma sumarum druga wersja jest lepsza, bardziej chwytliwa no i faktycznie dzieki ogniowi lepiej sie te plany czyta. Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz dostrzegłem te miecze... bardzo ładnie wykonane ale pomysł na niektóre rękojeści masakrycznie chybiony. Nigdy nie machałeś żelastwem, co? Chodzi mi dokładnie o pierwszą i czwartą od lewej - te miecze są bardzo nieporęczne, obwiń je lepiej rzemieniem ;-)

 

Salute!

 

to sztylety są w sumie , a w dodatku w stylistyce fatasy wiec uzyteczność i ergonomia schodzi tu na plan dalszy, byle nie przekraczać jakichs granic absurdu

 

 

DaRoZ: obczaje ta płaskość ,rzeczywiscie glowa lysola byla kilka razy zmieniana i przesuwana -sprawdze to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny ten Kekaiowy...moglbys go wykonczyc :) a w tym ostatnim musisz miejscami ladnie przydetalic i tez bedzie git :) Na drugiej wersji fajnie wygladaja te bliczki od ognia ale za wczesnie poszedles w efekty (iskry itp) najpierw dopowiedz moze bardziej obrazek a potem sie pobaw efektami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi sie bardziej podoba "z", w wielu rpgach wysokopoziomowi wojownicy mają takie umiejętności na straszenie przeciwników, i to mi sie właśnie kojarzy z czymś takim, że jest to kampania zdeterminowanych na wszystko i nic nie mających do stracenia wojowników, co sprawia że bardziej przerażają, bo nie boją sie umrzeć :P czuć taki zapał bojowy XD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważyłem ostatnio dość powszechny trend: nie wiesz co zrobić z oświetleniem? walnij mocne światło od płomieni zza kadru.

 

z tego powodu wolę pierwszą wersję, chociaż buźka pana po prawej zbyt mocno wali po oczach. trochę też szkoda, że pan na pierwszym planie nie ma szyi (brakujące tam cm poszły w długość rąk :P). tak to fajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 i 3 sa obledne, z czego wlasnie ostatnia cieszy sie jak dla mnie najwiekszym uznaniem, gdyz odchodzisz w nim powoli od schematow "rim lit scenario".

 

Szczacun za warsztat i za te wszytskie miesiace ciezkiej pracy, ktore uksztaltowaly z ciebie takiego artyste. ( Tak, nie boje sie tego powiedziec, artyste NIE grafika )

Edytowane przez ICE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a znowu mi najbardziej się pierwszy i drugi podoba :)

1. za klimat

2. za ładnie wymodelowaną bryłę.

 

dałbyś jakieś tipsy ew. pokazał jakieś stepy jak modelujesz było to bardzo pomocne :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

och i ach jak zwykle zresztą, mistrzowsko. ;) W 3 coś mi nie gra z postaciami, ale za nic nie jestem w stanie powiedzieć co... może sam fakt, że patrzą tępo gdzieś a ja nie wiem gdzie co sprawia dziwne wrażenie albo jakoś za mało detalu w porównaniu z innymi. No i czegoś innego niż fantastyka sobie w Twoim wykonaniu nie przypominam, może to też ma znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 3 coś mi nie gra z postaciami, ale za nic nie jestem w stanie powiedzieć co...

 

Hmm, a jak teraz?

 

uphillb.jpg

 

Zgasilem lekko dalszego komandosa i rozmylem mu delikatnie krawedzie.

Facetowi na pierwszym planie wyostrzylem nieco naramiennik.

 

Mysle, ze to nieco uspokoja obrazek i dodaje odrobine przestrzennosci, wybacz za eksperymentowanie na twoich obrazkach Lukasz ^^'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziad jest super, przestrzenność, masa super.

 

Jedynie to mocne neonowe światło (padające nie wiadomo skąd) drażni + ten dymek. Mam też wrażenie, że on ten kijek za chwile złamie w tych swoich wielkich łapskach :)

 

w dwójce kontrasty nie siedzą, np. główna postać stoi przed tym krasnoludkiem po lewej a kontrasty mojemu móżdżkowi mówią, że jest za ;) Tak samo zbyt ciemne tony na twarzach krasnoludków po prawej.

 

Ogólnie masz moc :)

Edytowane przez chudek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wypas prace.

jak dla mnie w trzecim to zaświetlenie na środku za bardzo kradnie uwagę - kiedy próbuję się przyjżeć zacnemu dizajnowi pancerzy, wzrok mi zjeżdża z powrotem na środek. (chodzi konkretnie o punkt z którego wychodzi flara)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ice: ej no przestań bo się zarumienię ;P

 

Coyote: pare tipsow

1: maluje praktycznie bez zooma, często pracuje też na oddalonym kadrze żeby lepiej widzieć całość

2: modelowanie przeważnie sprowadza sie do wypełniania światłem ciemnej sylwetki. Weźmy żołdaka w tle na ostatniej pracy - najpierw wydobyłem ogolne ksztalty szaroburym swiatlem nieba, później od dołu przyświeciłem pomarańczem a z góry gdzieniegdzie niebieskim. Nie byłem tu zbyt ortodoksyjny jesli chodzi o realizm (tzn skąd rzeczone światła w ogóle się tam wzięły), miało tylko ładnie wyglądać.

Co tam jeszcze - jak kładziesz swiatlo na obiekt to wplyw na jego intensywnosc mają 3 rzeczy: - a)kąt pod jakim zwrocona jest oświetlona plaszczyzna do zrodla swiatla bez wiekszego wzgledu na polozenie obserwatora b)odleglosc od tegoz swiatla i c)kąt pomiędzy zródłem swiatla , obiektem oswieltonym a obserwatorem. Można jeszcze wziąc pod uwagę wewnąrzobiektowe rozpraszanie światła sss - co oznacza ze swiatlo przenika w obiekt na pewna glebokosc i odbija sie od czasteczek wewnątrz, czesto widac to na krawedzi cienia stykającej się z intensywnym światłem

chociażby w przypadku ludziego ciała.

 

a) sie tyczy przewaznie powierzchni matowych - im promienie swiatla blizsze 90 stopi wzgledem powierzchni tym mocniej jest ona oswietlona, b) to sie tyczy przede wszystkim sztucznych zrodel swiatla, ogni itp ich intensywnosc maleje z kwadratem odległosci od oswietlanego obiektu c) tyczy sie powierzchni polerowanych badz pokrytych warstwa gladkiej substancji (mokrych czy polakierowanych), im powierzchnia gladsza w mikroskali tym rowniej(czyli w sposob bardziej przewidywalny) odbijaja sie fotony. To jakie odbicie widzimy na obiekcie zalezy od pozycji obserwatora (współczynnik odbicia).

 

Specyficznym (a zarazem podstawowym) rodzajem oswietlenia jest swiatlo nieba - tutaj najbardziej oswietlone sa powierzchnie obiektu zwrocone do gory, mniej te z boku (bo otrzymuja z grubsza polowe swiatla z nieba i polowe swialta odbitego od ziemi), najmniej swiatla dostaja powierzchnie skierowane do dolu. We wszystkim tym wystepuja nieregularnosci bo tu cos jest zasloniete od gory tu cos doswielone od dolu, oglolny tok myslenia obiwiazuje jak powyzej.

Generalna zasada - im fragment bardziej odsłoniety tym wiecej swiatla dostaje

do poczytania:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Ambient_occlusion

http://pl.wikipedia.org/wiki/Albedo

 

Wszystko co napisalem o swietle to dosyc spore uproszczenie, miejcie to na uwadze.

 

powyzsze zasady mozna olac jesli pasuje to w kompozycji , np w ogole nie oswietlic czesci obiektu, pominąc niektore fragmenty obiektu ktore normanlnie byłyby pod wpływem swiatla konturowego itp.

 

Omen: dzięki Motywatorze

 

 

Florian P: hmmm, nie chciałem przeginać z detalem, postacie miały przypominac te z 2 wojennych plakatow propagandowych patrzac w jedno miejsce w oddali

 

Ice ponownie: można i tak , w sumie to wrzuciłem unsharpen mask na koniec bez ceregieli na całość wiec mozliwe ze troche popsułem

 

Nezumi: bloga nie mam bo za leniwy jestem a i pisać nie lubie

skonczone pracki wrzucam tu i na cghuba

http://fadingray.cghub.com/images/view:detailed/

 

chudek: nie no neonowe swiatlo z nikąd to podstawa, ale zauważyłem że kijek gdzies sie zapodział miedzy dlonia a ksiazka, bede musial mały edit zrobić

 

w 2 rzeczywiscie troche zgubiłem czytelność

 

Blejsoid: no tak niefortunnie to wyszło w samym srodku (często to mam ostatnio), ale bez tego rozjaśnienia było mniej fajnie mimo wszystko

 

dzieki i pozdro

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności