Leleń Napisano 18 Sierpień 2005 Napisano 18 Sierpień 2005 LEPER:D nie szukaj ksiazek bo one Ci nie pomoga, sam mam 4ksiazki o modelowaniu w domu, i chyba zadna mi nie pomoglo w jakims duzym stopniu w modelowaniu.... zapraszam na tutki na max3d (a szczegolnie niedlugo jak wszystkie beda miec tn sam design;)), przeszukaj forum, tutki znajdziesz tez na 3dtotal, kingdom, 3dlinks i google.pl... a jesli naprawde chcesz jakies ksiazki do modelowania a jestes naprawde poczatkujacy to mozesz kupic ksiazke heliona ostatnio byla w newsach. pozdr
bugas Napisano 18 Sierpień 2005 Napisano 18 Sierpień 2005 http://www.3d-palace.com nie ma nic lepszego od video tutków polecam :)
Gość eSp|infinity Napisano 15 Grudzień 2005 Napisano 15 Grudzień 2005 Witam. Chciałbym zacząć swoją przygodę z grafika 3D. Na początek pragnę stworzyć taką literkę 3D, jak np. jest tutaj: http://www.gotfrag.com/ (ta gwiazdka niebieska po prawej). Pytanie moje następujące: od czego zacząć? może jakiś tutorial? Pozdrawiam infinity
piotrek Napisano 15 Grudzień 2005 Napisano 15 Grudzień 2005 Na początek musisz wybrać odpowiedni soft, w którym będziesz tworzył grafikę. Do wyboru masz począwszy od darmowych np. Blender, Wings, poprzez komercyjne, drogie programy tj. Max, czy skończywszy na takich hi-endowych cudeńkach jak Maya czy Houdini. Wybór sprowadza się do zastanowienia co chcesz konkretnie robić z tą grafiką, ile masz kasy itd. Później już ylko samemu próbować i czytać tutoriale (np. te zamieszczone na max3d). I jeśli jeszcze nie umiesaz, to na początek naucz się angielskiego, przyniajmniej na tyle, aby rozumieć niektóre tutoriale. Nie zadawaj takich pytań więcej, bo już nie raz pojawaiły się takowe - wystarczy poszukać.
nielot007 Napisano 15 Grudzień 2005 Napisano 15 Grudzień 2005 zalezy jaki masz soft:) jak maxa to(jest kilka sposobow) np. tworzysz cylinder zaznaczasz odpowiednie polygony(ktore maja byc ramionami) dajesz extrude i gotowe mozesz tez dac na krawedzie chamfer aby byly one zaokraglone... lub robisz to spline'ami odpowiednio forumujac ksztalt z lini jaki ci pasuje i dajac modyfikator extrude :) ale zapewne nie wiesz oczym gadam :D wiec tu masz zbior tutkow po polsku http://www.max3d.pl
Tomkov Napisano 4 Styczeń 2006 Napisano 4 Styczeń 2006 Tak jak w temacie. Bardzo chciałbym nauczyć sięmodelować w 3Ds max. Tyle że nie wiem od czego mam zacząć - jakie tutoriale polecacie, książki. Help !
piotrek Napisano 4 Styczeń 2006 Napisano 4 Styczeń 2006 No, help muszisz koniecznie przeczytać - zwłaszcza działy dot. nawigacji, interface'u i modelowania. I, na miłość boską, korzystaj z wyszukiwarki na forum, bo wiele razy był ten temat poruszany. ** thorgal - a czemu?
thorgal Napisano 4 Styczeń 2006 Napisano 4 Styczeń 2006 I, na miłość boską... jak ja lubie takie teksty
Tomkov Napisano 4 Styczeń 2006 Napisano 4 Styczeń 2006 W takim razie podajcie przykładowy temat związany z moim problemem :/ Po prostu nie wiem co wipsać w szukajce. Wyświetla mi tyle stron że nie wiadomo za którą się złapać.
piotrek Napisano 4 Styczeń 2006 Napisano 4 Styczeń 2006 http://www.max3d.pl/forum/search.php?searchid=578272
Gość Kaszak Napisano 9 Styczeń 2006 Napisano 9 Styczeń 2006 Jestem początkującym i chciałbym się nauczyc na lepszym i zaawansowanym poziomie obsługi Max'a . Prosiłbym byście podali jakieś może jakieś linki gdzie dobrze nauczył Max' a . Z góry dzięki. :-)
Marvey Napisano 9 Styczeń 2006 Napisano 9 Styczeń 2006 http://www.google.pl http://www.max3d.pl http://www.3dkingdom.org http://www.evermotion.org http://www.3d-palace.com
Marcin Napisano 9 Styczeń 2006 Napisano 9 Styczeń 2006 1. wątek przyklejony do ktorych zawsze zaglada sie na poczatku jest zaraz nad twoim (wyraznie nazwany "Przed poproszeniem o pomoc poszukaj tutaj...", czemu tam nie zajzales ? wszystko jest napisane, są tutoriale, kursy i inne http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=9028 2. prosze, poszukaj zanim zadasz pytanie , zawsze tak jest ale nikt do teog sie nei stosuje odpowiedz znalazl bys szybciej sam niz zmarnowany czas na tworzenie takiego wątku ktory nie jeden raz (ba, nawet juz pewnie setki) byl poruszany troche wlasnej inicjatywy bo szukac to ty sie musisz nauczyc sam niestety, a od tego najlepiej zaczac przygode z 3D ps, przeczytaj regulamin forum, w szczegolnosci regulamin dot. zadawania pytan a wątek zamykam.
choobek Napisano 20 Luty 2006 Napisano 20 Luty 2006 Problem następujący: Celem mojej pracy jest wymodelowanie trampka: Niestety jestem początkujący w modelowaniu i nie bardzo wiem od czego zacząc. Pracuje w 3dsmax. Zacząlem od modelowania podeszwy z box'a ale reszty nie jestem w stanie w żaden sposób zrobić. Próbowałem coś NURBS'ami ale nie kumam zupełnie zasady działania. No i jeszcze ZBrush zostaje, którego tez nie bardzo umiem obslugiwac... Co proponujecie? Od czego zacząc? [oczywiście poza nauką :) to zrobie w kierunku który zaproponujecie]
tweety Napisano 20 Luty 2006 Napisano 20 Luty 2006 polymodelling możesz zacząć od wymodelowania w poly obręczy z gumy od podeszwy. potem materiał od gumy w górę. język tak samo.
choobek Napisano 20 Luty 2006 Napisano 20 Luty 2006 cos tego typu i teraz bevel'em przy bocznych polygonach w góre?
BLADE Napisano 20 Luty 2006 Napisano 20 Luty 2006 mozna by z tego zrobic trampka ale wg mnei za bardzo zagesciles siatke jak na poczatek. polecam sie zaznajomienie z box modelingiem, stworz prosta bryłe, dopasuja ja do ksztaltu przypominającego trampka i stopniwo przycinajaca zageszczaj i modeluj siatke. jak chcesz z tego co pokazales zrobic to mozez gorna krawedz zchamferowac i pozniej sama gore extrude.
choobek Napisano 21 Luty 2006 Napisano 21 Luty 2006 Zacząłem od początku i zrobiłem coś takiego: Odpuściłem sobie narazie wyginanie podeszwy, bo to tylko komplikuje sprawe a moge na końcu sobie chyba to zrobić. Czy to jest dobry kierunek? Co dalej?
Vorek Napisano 21 Luty 2006 Napisano 21 Luty 2006 Za szybko wchodzisz w detal, wymodeluj najpierw ogólną formę buta, taki szkic można powiedzieć, potem będzie Ci łatwiej dodawać szczegóły bo będziesz już miał dobrze uformowaną siatkę. Taie pytanie "I co dalej ?" nie ma za bardzo sensu, nikt Cię nie poprowadzi polygon po polygonie, przerób kilka tutków "modelarskich" poznaj techniki a napewno będzie Ci łatwiej. Pozdrawiam
AGmakonts Napisano 21 Luty 2006 Napisano 21 Luty 2006 tutaj moze być przydatny tutek do rolek na max3d, mzoesz robic podobną techniką
choobek Napisano 22 Luty 2006 Napisano 22 Luty 2006 Nom robie i robie i nawet mi sie podoba tylko mam jeden problem. Dlaczego po renderze są takie ciemne plamki? Domyslam sie, że coś nie tak z modelem i trzeba coś poprzestawiać, ale nie mam pojęcia co.
ReflectVision Napisano 22 Luty 2006 Napisano 22 Luty 2006 znajdz modyfikator meshsmooth i zapoznaj sie z jego zasadą działania :)
choobek Napisano 23 Luty 2006 Napisano 23 Luty 2006 qba : nie wiem dokładnie o co Tobie chodzi. wim co to mniej wiecej meshSmooth i zamierzam oczywiście go użyć, ale wydawało mi sie, że jeśli są krzaki na ekranie bez meshSmootha to po użyciu bedzie już w ogóle masakra. jednak nałożyłem meshSmooth i wszystko już było ok. potem modelowalem dalej i zrobiło mi się wiecej syfu z siatką. po nałożeniu meshSmootha.. to samo. pewnie to jakiś kompletny banał ale po prostu no nie moge kontynuowac roboty.
choobek Napisano 23 Luty 2006 Napisano 23 Luty 2006 Nom więc udało mi sie samemu naprawić te czarne polygony, ale nie sądziłem, że takie bedzie rozwiązanie. Wziąłem te polygony, które są "uszkodzone" i pozamieniałem kierunki tworzenia trojkatow z tych poly. Nie wiem na ile obrazowo to opisałem słowami więc wstawie screenshota:
Touch Napisano 24 Luty 2006 Napisano 24 Luty 2006 Widzisz...kto szuka nie błądzi...super, że sam sobie poradziłeś... zapoznaj się ze smoothing groups, mogą Ci się przydać;] Pozdrawiam!
Gość kragg Napisano 2 Kwiecień 2006 Napisano 2 Kwiecień 2006 To mój pierwszy post na tym forum - więc serdecznie witam wszystkich. Przechodząc do mojego problemu: Chciałbym zrobić sobie wizualizację nowego mieszkania. Chcę wiedzieć jak mniej-wiecej będzie wyglądalo po przeróbce zanim się za nią zabiorę ;) Jednak nie wiem jak się za to zabrać. Potrzebowałbym wskazania kierunku - jakiś tutoriali, opisów, przykładów no i ewentualnie dobrych rad. Modelowaniem 3d zajmowałem sie kiedyś jako hobby - coś czasem zmodelowałem w 3d studio i to zrederowałem. Podstawy więc mam, jednak średnie i dawno(3d studio wersja 5.0). Plany architektoniczne mieszkania mogę mieć w formacie Autocada - jezeli to może sie przydać do wizualizacji. Jeżeli moglibyście mi pomóc w tym problemie to byłbym wdzięczny.
piotrek Napisano 2 Kwiecień 2006 Napisano 2 Kwiecień 2006 Witam na forum :) Na początku zbierz sobie materiały referencyje - krzesła, stoły, fotele itp. Później sobie modeluj każdy niezbędny element do tej wizki. Możesz zacząć od krzesła albo od ścian - jak wolisz. Proponuję jednak, zwłaszcza jeśli to duży projekt, każdy przedmiot w osobnym pliku, a następnie na końcu to wszystko mergować.
polka dot Napisano 2 Kwiecień 2006 Napisano 2 Kwiecień 2006 witam :) odnosnie tutoriali przyda ci sie to: http://www.cgarchitect.com/resources/tutorials/default.asp najwazniejsza zasada sa proporcje. w maxie ustawiasz jednostki na realne i modeloojesz na prawdziwych wymiarach. plany z autocada przydadza sie napewno ale bez nich tez mozesz sobie spokojnie poradzic. w soomie to na poczatek powinny wystarczyc ci tutoriale z podanej strony, jak cos sie urodzi to bedziemy myslec :D pozdrawiam
Gość levis20 Napisano 31 Lipiec 2006 Napisano 31 Lipiec 2006 czesc, szukam osoby ktora pomoglaby mi zaczac od podstaw tworzyc, jestem poczatkujacy
vv3k70r Napisano 31 Lipiec 2006 Napisano 31 Lipiec 2006 levis20-poznaj levisa 20 to kolo ktory Ci pomoze :) musi tylko zajrzec do tutkow :)
elvis_1992 Napisano 16 Styczeń 2007 Napisano 16 Styczeń 2007 Witam wszystkich użytkowników forum max3d. Mam pytanie, które nie wątpliwie trapi wielu ludzi, którzy chcą zacząć swą przygodę z grafiką 3d. Mianowicie, z jakim programem mogę zacząć modeling 3d ?? Chodzi mi o program, który jest w miarę prosty w obsłudze.Język programu moze być angielski, chodź bardzo mile widziany jest nasz ojczysty :) Mam jeszcze pytanie odnośnie tekstur... Czy znacie jakieś strony z teksturami ?? Najlepiej, aby tekstury były z różnych "materiałów" drewno, metal itp :) Nie jestem pewien czy to dobry dział, ale nie wiedziałem gdzie umieścić ten temat. Proszę jednak o odpowiedź na moje pytanie. Pozdrawiam...
zgred Napisano 16 Styczeń 2007 Napisano 16 Styczeń 2007 textury mozesz pobrac z http://www.cgtextures.com/ . Programy to 3d max, cinema, maya, albo blender.
piotrek Napisano 16 Styczeń 2007 Napisano 16 Styczeń 2007 Na samym początku warto zauważyć, że metal (wypolerowany, nie zardzewiały, czysty) nie potrzebuje żadej tekstury. Kwestia przygotowania odpowiedniego shadera - znajdziesz o tym wiele tutoriali. Z progamów popróbuj kilka, wbierz ten,który ci najlepiej pasuje.
elvis_1992 Napisano 16 Styczeń 2007 Napisano 16 Styczeń 2007 Zdecyduję się na 3ds max. Mam jednak problem, którą wersję programu wybrać ?? Widziałem wiele wersji...Na jakich wy pracujecie? Jaka jest licencja waszych programów widziałem tylko wersję demo bodajże 3ds maxa 8. Wiadomo, ze pełna wersja tego programu kosztuje 3500$ więc podejrzewam, że pracujecie na demach ??
serratus Napisano 16 Styczeń 2007 Napisano 16 Styczeń 2007 Osobiście polecam 3ds Maxa, sam zaczynałem od tego programu a jeśli chodzi o obsługę (myślę że 3ds max jest w miarę prosty w obsłudze). Wydaje mi się że nie warto dłubać samemu na początku, dlatego proponuję załatwić sobie jakąś zrozumiałą literaturę (poszukaj na stronie www.helion.pl książek o 3ds Maxie) gdzie będziesz miał krok po kroku wyłożone co i jak. Oczywiście nie zrobisz nadzwyczajnego projektu po przeczytaniu jednej czy dwóch książek ale bedziesz już wiedział mniej więcej o co chodzi i będzie to dla ciebie łatwiejsze i szybsze niż poznawanie programu "na czuja" (kiedy ja zaczynałem to z początku nie umiałem wstawić prostej bryły do programu, dopiero kiedy kupiłem sobie książke o tym programie to coś zrozumiałem). Co do tekstur to w samym 3ds maxie troche ich będzie (na początek wystarczą). Pozdrawiam charlie
piotrek Napisano 16 Styczeń 2007 Napisano 16 Styczeń 2007 Demo maxa działa chyba przez okres 30 dni. Jeśli chcesz na stałe uzywać 3dsmax'a, musisz sobie kupić. Z darmowych programów jest Blender. Maya ma bezpłatną wersję do nauki PLE, którą możesz używać przez dowolny okres. Za komercyjną wersję trzeba już płacić.
elvis_1992 Napisano 16 Styczeń 2007 Napisano 16 Styczeń 2007 To jaką wersje mam wybrać ?? Najbardziej interesuje mnie 3ds max... Chodzi mi o wersję [numerek] :)
piotrek Napisano 16 Styczeń 2007 Napisano 16 Styczeń 2007 Najnowszą :) Chyba 9. Demo do pobrania ze strony proucenta. Kupić też chyba można tylko najnowsze wersje.
elvis_1992 Napisano 16 Styczeń 2007 Napisano 16 Styczeń 2007 Nie no kupno to odpada :) Ale demko z miłą chęcią ściągnę ... Na razie wam dziękuję, ale na pewno się jeszcze odezwę i poproszę was ponownie o pomoc :):) Jeszcze raz wam dziękuję :):)
elvis_1992 Napisano 16 Styczeń 2007 Napisano 16 Styczeń 2007 Witam ponownie :) . To już mój drugi post dotyczący Modelingu... Zdecydowałem się na 3ds Max 7 ponieważ to według mnie najłatwiejszy program graficzny w tej dziedzinie, ale do rzeczy ... Jaka praca według was jest najłatwiejsza tzn. chodzi mi o to, od jakiej pracy mam zacząć swoją przygodę z modelingiem. Chodzi mi o łatwą, ale imponująca prace, która nie będzie tak trudna jak prace w tutorialach na stronie :) Mam nadzieję, że moje posty pomogą nie tylko mi, ale również innym użytkownikom Forum :):) Pozdrawiam i jeszcze raz prosze o odpowiedź
Orangegraphics Napisano 16 Styczeń 2007 Napisano 16 Styczeń 2007 najłatwiejsze jest wcisnięcie F1 i obalanie podstawowych tutków z helpa maxowego;) oraz także tutki z max3d.pl;)
naeq Napisano 16 Styczeń 2007 Napisano 16 Styczeń 2007 modeling > texturing > renfering... itd... popatrz na modele i zacznij tworzyć proste, tzn modele z totkow :)) puźniej dopeiro zajrzyj na tutki nap. silnika albo czegoś abrdziej zaawansowanego :)
Lis Napisano 16 Styczeń 2007 Napisano 16 Styczeń 2007 która nie będzie tak trudna jak prace w tutorialach na stronie Aha. czyli krótko mówiąc nie umiesz nic, tutoriale są dla ciebie za trudne i chcesz zarabiać pieniądze.
elvis_1992 Napisano 17 Styczeń 2007 Napisano 17 Styczeń 2007 Jakie pieniądze ? Człowieku, grafika 3d to dla mnie czyste Hobby, a nie praca :D:D
siwy Napisano 17 Styczeń 2007 Napisano 17 Styczeń 2007 zacznij od wstawiania i przesuwania brył typu box, sphere. naucz sie poruszać w programie, używania podstawowych opcji i zabierz się za tutoriale.
Shogun 3D Napisano 17 Styczeń 2007 Napisano 17 Styczeń 2007 I zapomnij o pieniądzach. Do tego trzeba bardzo duzo umieć, a z Twoim podejściem nie wróżę dużych i trwałych postępów...
Rekomendowane odpowiedzi