Traitor Napisano 14 Listopad 2009 Napisano 14 Listopad 2009 A ja tradycyjnie polece ksiazke na poczatek. 1
Gość Lothar Napisano 14 Listopad 2009 Napisano 14 Listopad 2009 (edytowane) Witam! Mówią mi Lothar. Postanowiłem się zająć grafiką 3D. Możecie mi doradzić jakiego programu używać ( wybrałem 3Ds max), jakie tutoriale na początek wykonać, poradzić co nieco. W przyszłości chciałbym tworzyć postacie 3d do gier lub wnętrza domów. PS: Jeśli to zły temat to proszę o przeniesienie. Edytowane 14 Listopad 2009 przez Lothar
gumis Napisano 14 Listopad 2009 Napisano 14 Listopad 2009 Witaj. Powodzenie z grafiką. Radzę na dobry początek przeczytać helpa i tutejsze faq. Co do tutoriali, przystępny i dosyć fajny jest ten: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34879
Traitor Napisano 14 Listopad 2009 Napisano 14 Listopad 2009 Polecam przeczytac na poczatek ksiazke. Literatura wyjasni Ci wiele zagadnien zwiazanej z tworzeniem obrazu oraz wprowadzi lagodnie w poruszanie sie po programie. Tutoriale sa dobre jako kolejny etap nauki.
sebx Napisano 14 Listopad 2009 Napisano 14 Listopad 2009 Witam na poczatek zapoznaj sie z interfeisem maxa z czasem sie przyzwyczaisz. Tak jak koledzy piszą help(f1),faq powodzenia
Gość Lothar Napisano 14 Listopad 2009 Napisano 14 Listopad 2009 Już czytałem trochę i umiem zrobić podstawowe rzeczy. Ćwiczyłem na tutorialu o tworzeniu kostki lodu.
gumis Napisano 14 Listopad 2009 Napisano 14 Listopad 2009 To teraz, albo tak jak kolega pisał kup jakiś tomik o maxie, albo leć dalej z tutorialami. Potem zacznij własne modele tworzyć ;-)
Gość Lothar Napisano 14 Listopad 2009 Napisano 14 Listopad 2009 Masz jakieś propozycje od jakiego tutoriala zacząć?
gumis Napisano 14 Listopad 2009 Napisano 14 Listopad 2009 Jeżeli chodzi o wnętrza i potrafisz już co nie co to ten: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34879
tweety Napisano 14 Listopad 2009 Napisano 14 Listopad 2009 najlepiej zacznij od tych tutoriali: http://max3d.pl/tutoriale.php?software=0&tutoriale=3ds_max potem możesz poszukać czegoś konkretniejszego w sieci.
Georgas Napisano 14 Listopad 2009 Napisano 14 Listopad 2009 Witam! Mówią mi Lothar. Witaj! Mi mówią Grześ witaj serdecznie ! ja też zacząłem przygodę z 3d ja wybralem 3ds max myślę że to dobry wybór, powodem jest duża ilość tutoriali i innych wspaniałych smaczków na sieci, potem zawsze możesz się przestawić na inny soft wtedy to tylko kwestia zmiany interfejsu no i pewnych ' niepowtarzalnych' narzędzi. Życzę Ci serdeczności i powodzeniu w świecie 3d. have fun !
Gość Lothar Napisano 14 Listopad 2009 Napisano 14 Listopad 2009 @Georgas Witam cię Grzesiu i tobie też życzę udanej pracy i wspaniałej przygody z grafiką 3D. @tweety Podał byś konkretne przykłady, a nie całą listę? Bo sam niewiem od czego zacząć. @gumis Dzięki. Bardzo przyda mi się ten tutorial. W przyszłości gdy będę już umiał więcej to dorobie tam jeszcze zasłony od okna i dodam tekturę drewna do tych drzwi bo takie mi się nie podobają.
tweety Napisano 14 Listopad 2009 Napisano 14 Listopad 2009 (edytowane) Po prostu po kolei. Zacznij od tych na górze są najbardziej aktualne. Poznasz dzięki temu podstawy modelowania, renderingu, połapiesz się w podstawowych opcjach itp. Jak czegoś w tutorialu nie rozumiesz, zajrzyj do helpa programu. Masz tam szczegółowo opisane funkcje. Jak znudzą Ci się takie proste rzeczy: http://www.google.pl/search?q=3ds+max+modelling+tutorials&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a Powoli dojdziesz co Ci jest potrzebne i nauczysz się szukać tylko potrzebnych informacji. Pozdrawiam ps: chyba większość użytkowników tego forum zaczynała min. od tego: http://3dtotal.com/pages/tutorials/max/joanofarc/joanmenu.php Edytowane 14 Listopad 2009 przez tweety
Georgas Napisano 14 Listopad 2009 Napisano 14 Listopad 2009 @Georgas Witam cię Grzesiu i tobie też życzę udanej pracy i wspaniałej przygody z grafiką 3D. a dziękuję Ci serdecznie życzę sobie, Tobie oraz całej rzeszy ale nie tej trzeciej wspaniałej i długiej przygody z grafiką , najważniejsze : rób to co kochasz ! :) pozdrawiam serdecznie wszystkich
Bayeux Napisano 14 Listopad 2009 Napisano 14 Listopad 2009 (edytowane) Ja również jestem początkującym. Polecam ci tutoriale, po kolei nauczysz się różnych opcji maxa. Ja raczej nie korzystałem z tutoriali ogólnych tylko brałem się za konkretne tutoriale danego obiektu. Trochę przy nich spędziłem czasu i teraz zacząłem swój pierwszy własny model mam nadzieję że się uda. Pozdrawiam wszystkich początkujących i tych zaawansowanych :D PS : Czy jest na forum miejsce gdzie swoje prace mogą zamieszać początkujący ? Edytowane 14 Listopad 2009 przez Bayeux
ignotus Napisano 15 Listopad 2009 Napisano 15 Listopad 2009 ok dzięki :) pozwólcie że ten temat będzie tak jakby moją "teczką" pytań ^^. a więc, postanowiłem sobie spróbować wymodelować audi a3 z tuta. jednak po umieszczeniu blueprintów sa one, jak widać na screenie, słabej jakości i z duża pikselizacją... :/ robię identyczne wymiary jak w tucie, więc od czego to zależy? screen: http://img5.imagebanana.com/view/r5kb4el9/Untitled2.jpg
adam_m Napisano 15 Listopad 2009 Napisano 15 Listopad 2009 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=21720 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=3232
ignotus Napisano 15 Listopad 2009 Napisano 15 Listopad 2009 dzięki ;) drugi link był bardziej pomocny ^^ są tu jakieś punkty "pomógł" albo coś w tym stylu?
adam_m Napisano 15 Listopad 2009 Napisano 15 Listopad 2009 dzięki ;) drugi link był bardziej pomocny ^^ są tu jakieś punkty "pomógł" albo coś w tym stylu? klikasz na serce usera, któremu chcesz dać punkt reputacji. 1
ignotus Napisano 16 Listopad 2009 Napisano 16 Listopad 2009 no to jeszcze "one question": co włączyć aby przed blueprintami "było czysto", tzn żeby nie było widać siatki a jedynie te 2 główne linie? Wiem, leniwy jestem...
sebx Napisano 16 Listopad 2009 Napisano 16 Listopad 2009 (edytowane) Chodzi Ci żeby blueprinty były przezroczyste (Alt + X lub material editor opacity)?? F4 wyłączasz siatkę :) Edytowane 16 Listopad 2009 przez sebx
ignotus Napisano 17 Listopad 2009 Napisano 17 Listopad 2009 nie dokładnie o to ale już poradziłem sobie ;) ale dzięki za pomoc ;)
ignotus Napisano 17 Listopad 2009 Napisano 17 Listopad 2009 za to teraz to mi aż wstyd :[ nie wiem jak ja to zrobiłem i czym ale wyłączyły mi się tę strzałki do przesuwania itp (wiecie te kolorowe do przesuwania w różnych kierunkach)
ignotus Napisano 18 Listopad 2009 Napisano 18 Listopad 2009 (edytowane) szukam pod F1 informacji na temat... hmmm... jak to wytłumaczyć... jak dodać linie z vertexami? nie chodzi mi o to że biorę shift, przytrzymuje i przeciągam, tylko dodaje linie np. na plane'ie od jednego miejsca do drugiego tworząc załóżmy 2 vertexy i linie miedzy nimi (ale namotałem) @edit: nieważne już :P, już wiem :] kolejny problem z którym borykam się od początku. (nie mogę tego w pomocy znaleźć) jak zrobić abym z tyłu widział tylko to z tyłu, a żeby siatka nie nakładała się na siebie z tą co jest z przodu? @edit 2 hah, i z tym sobie poradziłem :P Edytowane 18 Listopad 2009 przez ignotus
sebx Napisano 18 Listopad 2009 Napisano 18 Listopad 2009 Ja to robię inaczej gdy chcę zobaczyć tył samochodu wchodzę w material editor i ustawiam opacity(żeby był widoczny tylko tył)dla tylnego blueprinta zeby było go widać i tak samo z przednim
ignotus Napisano 20 Listopad 2009 Napisano 20 Listopad 2009 dlaczego dalsze przybliżanie jest takie wolne gdy jestem niedaleko obietku? to samo tyczy się przesuwania. obracanie w sferze działa normalnie
sebx Napisano 20 Listopad 2009 Napisano 20 Listopad 2009 Wszystkie prace możesz wrzucać do W.I.P-a lub do finish gdy skończysz.
ignotus Napisano 20 Listopad 2009 Napisano 20 Listopad 2009 (wspominalem juz o dokladnym zapoznaniu sie z F1?) tak tak już kilka razy... ale jak coś robię to zamiast szukać godziny info o danej funkcji którą trzeba mi już pytam się na forum. Dzięki za odpowiedzi.
Gość Liptonek Napisano 25 Listopad 2009 Napisano 25 Listopad 2009 Witam, dopiero co zainstalowałem program. Wszedłem na waszą stronę i chwile poszukałem jakichś tutoriali. Lecz odpowiednich nie znalazłem, mogą być one w wersji video lub tekstowo-obrazkowej. Chodzi mi o podstawy modelowania, czyli sam początek styczności z tym programem. I jeszcze jedno pytanie żeby nie robić następnego tematu i zaśmiecać forum. Czy moje parametry komputera udźwigną jakoś 3d max'a? Czy przy stworzeniu jakiegoś modelu nie będzie się zacinał. Komputer nie jest nowy :rolleyes: Pentium 4 2.0 GHz, 768 RAM i karta niestety Radeon 9600 mam jeszcze gdzieś GeForca 4 Ti chyba będzie lepszy?
PICsell Napisano 25 Listopad 2009 Napisano 25 Listopad 2009 1. Lektura obowiązkowa: http://www.max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=49 2. Lektury dodatkowe: http://max3d.pl/tutoriale.php?software=0&tutoriale=3ds_max http://www.google.pl/ - 3d max tutorial 3. Co do komputera - 10 lat temu też istniała grafika 3d, a o dziwo takie pytania padały rzadziej.
Gość Liptonek Napisano 25 Listopad 2009 Napisano 25 Listopad 2009 Tak naprawę tylko natrafiłem na jakiś poradnik jak rysować postacie?! Jest na waszej stronie w dziale Tutorial... #up Dzięki wielkie ;p
matizlob Napisano 25 Listopad 2009 Napisano 25 Listopad 2009 co do tutoriali to masz tutaj dość dużą bazę tutków http://www.max3d.pl/page.php?id=4, szukać tutoriali to nie problem, wpisz w google tutoriale 3ds max i jest tego aż za dużo ;) co do komputera, troszkę mało ramu, on odpowiada w głównej mierze za szybkość działania programu, procek to głównie rendering (choć tutaj jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi), a karta graficzna jest ci potrzebna tylko do uruchomienia monitora i nic więcej. Z karty graficznej nie korzystają żadne programy graficzne, karta graficzna dobra potrzebna ci jest przy renderingu czasu rzeczywistego, czyli np. przy programowaniu grafiki, albo przy grach ;) tak wiec w maxie tylko procek i pamięć, ludzie pracowali 10 lat temu na o wiele gorszym sprzęcie i powstawały cuda, to i ty będziesz mógł, a jeśli będziesz chciał coś dokupić w przyszłości, to najważniejszy ram, potem procek, pozdrawiam :)
Temporal Napisano 26 Listopad 2009 Napisano 26 Listopad 2009 matizlob troche brednie wypisujesz nasranie ramu raczej nie przyspieszy ci maxa, pomoze ci w wyrenderowaniu wiekszych scen, uzycie wiekszych tekstur, displacment itp. Jednak jesli scena nie potrzebuje wiecej ramu to jej wieksza ilosc bedzie lezec odlogiem. Procek wazny jest w renderingu (tu akurat miales racje) i im szybszy/wiecej rdzeni to bedziesz mniej czekal na render (tutaj ilosc rdzeni, zegary nie leza odlogiem i nawet w prostych scenach zawsze bedzie widac 100% wykorzystania) Co do karty graficznej, to nie jest wazna w renderingu ale w samych oknach roboczych programu jak najbardziej. Na zabytku muzealnym bedzie ci sie ciezko modelowac, beda przycinki itp. Oczywiscie mozna chowac niepotrzebne elementy ukrywac warstw i innych takich trikow. Karta nie musi byc jakis power ale napewno odgrywa jednak znaczaca role. Co do kolejnosci to juz kwestia gustu i preferencji, dla mnie proc jest najwazniejszy, pozniej ram, a na koncu karta.
Gość Krasny Napisano 8 Grudzień 2009 Napisano 8 Grudzień 2009 Nie chce zakładać już nowego tematu, jak również dopiero zainstalowałem program. Robię kompilacje, zapowiedzi, krótkie filmy, najczęściej w Sony Vegasie, którego opanowałem większość opcji, a żeby wzbogacić swoje prace zacząłem opanowywać Affter Effects (trial), którego po prostu nie lubię i zrezygnowałem. Miałbym prośbę, chociaż zaraz się zaczną napinki... "Wójek Google" "Nie dasz rady nic zrobić", to chciałbym, abyście polecili mi Tutoriale w języku Polskim, na Angielskim Maxie nt. Modelowania, od samego początku, chce się nauczyć chociaż zrobić jakiś budynek. Po wydaniu kasy na Max'a (Studencka), nie mam już na Biblię o nim. Dlatego was proszę, o przekazanie mi jak najprostszych tutków. PS Mam wersję 2009.
Kubajaniak Napisano 8 Grudzień 2009 Napisano 8 Grudzień 2009 Usunąć post, powstał przez pomyłkę. Przepraszam.
Gość agnes25 Napisano 10 Grudzień 2009 Napisano 10 Grudzień 2009 czy ktoś by mi pomógł z was zrobić miasto zeby były drogi i zeby się coś tam poruszało prosze o pomoc pozdrawiam agnes
meariss Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 ekhm, to ja jeszcze tak przytoczę, odnośnie tego dokładniejszego przybliżania, to zamiast klikać na lupę, można trzymać wciśnięte ctr + alt + kółko myszki i przesuwać myszkę do przodu i do tyłu. :)
Kowdipapo Napisano 12 Styczeń 2010 Napisano 12 Styczeń 2010 Witam wszystkich :) Ostatnio zainteresowałem się grafiką 3D. Dzis i wczoraj przegladalem to forum lecz nie znalazlem odpowiedzi na kilka pytan: Po pierwsze: Z rysunku jestem totalnie zielony. Czy znajomość rysunku jest rzeczywiscie ważna przy tworzeniu grafiki 3D/animacji 3d (bo w tym kierunku chcialbym sie rozwijac)? Po drugie: Z grafiką 2D miałem niewiele do czynienia. Interfejs Photoshopa obcym mi nie jest, ale nie robilem nic w nim wielkiego. Raczej bardzo lekka obróbka zdjęć, jakaś zabawa filtrami ale nic konkretnego. Czy znajomosc programow typu Photoshop, Corel jest wymagana do rozpoczecia swojej przygody z 3D? W zasadzie jak bede znal odpowiedz na te pytania to dopiero bede mogl szukać odpowiedzi na kolejne. W sumie jeszcze jedno pytanie: Kiedyś, w dalekiej przyszłośc, jak przetrwam do tego czasu, chcialbym tworzyc jakies amatorskie, względnie proste animacje 3D. Czy w tej chwili jest jakas roznica jakbym zaczal przygode z Maya czy z innym programem? Do jakiego najłatwiej jest znalezc tutki po polsku? Czy rzeczywiscie ciezko jest sie przeniesc z 3DsMaxa na np. Maye? Slyszalem ze do animacji czesciej poleca sie Maye. Czy jest to kwestia przyzwyczajenia czy rzeczywiscie mozliwosci programu? Pozdrawiam, Kowdipapo :)
Lucek Napisano 13 Styczeń 2010 Napisano 13 Styczeń 2010 Po pierwsze to juz wszystko było. -Nie musisz robic fajnego 2d żeby robic 3d. -Nie musisz znac corela ani photoshopa, choc przydają sie bardzo. -Migracja z softu na soft to nie problem, zakladając ze znasz działanie narzędzi których chcesz użyć. W większości są one tożsame.
Kowdipapo Napisano 13 Styczeń 2010 Napisano 13 Styczeń 2010 Nie musisz robic fajnego 2d żeby robic 3d. Czy to odnosi sie równiez do rysunku?
mirach Napisano 13 Styczeń 2010 Napisano 13 Styczeń 2010 Czy to odnosi sie równiez do rysunku? do rysunku jest potrzebna kartka i olowek.
Kowdipapo Napisano 13 Styczeń 2010 Napisano 13 Styczeń 2010 do rysunku jest potrzebna kartka i olowek. Ubawilem sie jak nigdy, a teraz odpowiedz mi na pytanie: Z rysunku jestem totalnie zielony. Czy znajomość rysunku jest rzeczywiscie ważna przy tworzeniu grafiki 3D/animacji 3d (bo w tym kierunku chcialbym sie rozwijac)?
Sebastian Ozga Napisano 13 Styczeń 2010 Napisano 13 Styczeń 2010 Nie, nie musisz umieć rysować, wystarczy troszkę precyzji w palcach, ale przede wszystkim - cierpliwość. Ale umiejętność rysowania bardzo ułatwia pracę w 3d, ale jeśli chcesz robić animacje - przyda Ci się do rysowania storyboard'ów, konceptów itp.
grizleyd Napisano 13 Styczeń 2010 Napisano 13 Styczeń 2010 Nie jest potrzebna znajomość rysunku , chociaż dobrze jest jezeli ktoś ma perspektywiczne widzenie. W drugą strone było by gorzej nie znając 3d i chcąc rysować. Zresztą po co tyle p... lepiej odpal takiego wingsa lub blendera i zobacz czy ci dobrze w nich pójdzie , niż zadawać 1000 pytań nic nie znaczących .
Kowdipapo Napisano 13 Styczeń 2010 Napisano 13 Styczeń 2010 Dzieki za odpowiedzi. Program sie juz sciaga. Pewnie jeszcze nie raz bede tutaj zagladal/pisal w poszukiwaniu pomocy :)
Wray Napisano 13 Styczeń 2010 Napisano 13 Styczeń 2010 Znajomość rysunku może i nie jest potrzebna, ale za to wypada znać język angielski, aby móc czytać poradniki napisane w tym języku. :)
arch515 Napisano 13 Styczeń 2010 Napisano 13 Styczeń 2010 Dzieki za odpowiedzi. Program sie juz sciaga. Pewnie jeszcze nie raz bede tutaj zagladal/pisal w poszukiwaniu pomocy :) Tego typu rzeczy zachowaj dla siebie odnośnie ściągania..To porządne towarzystwo…
Rekomendowane odpowiedzi