Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 671
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Witam! Mówią mi Lothar. Postanowiłem się zająć grafiką 3D. Możecie mi doradzić jakiego programu używać ( wybrałem 3Ds max), jakie tutoriale na początek wykonać, poradzić co nieco. W przyszłości chciałbym tworzyć postacie 3d do gier lub wnętrza domów.

 

PS: Jeśli to zły temat to proszę o przeniesienie.

Edytowane przez Lothar
Napisano

Polecam przeczytac na poczatek ksiazke. Literatura wyjasni Ci wiele zagadnien zwiazanej z tworzeniem obrazu oraz wprowadzi lagodnie w poruszanie sie po programie. Tutoriale sa dobre jako kolejny etap nauki.

Napisano

Już czytałem trochę i umiem zrobić podstawowe rzeczy. Ćwiczyłem na tutorialu o tworzeniu kostki lodu.

Napisano

To teraz, albo tak jak kolega pisał kup jakiś tomik o maxie, albo leć dalej z tutorialami. Potem zacznij własne modele tworzyć ;-)

Napisano

Masz jakieś propozycje od jakiego tutoriala zacząć?

Napisano
Witam! Mówią mi Lothar.

Witaj! Mi mówią Grześ witaj serdecznie ! ja też zacząłem przygodę z 3d ja wybralem 3ds max myślę że to dobry wybór, powodem jest duża ilość tutoriali i innych wspaniałych smaczków na sieci, potem zawsze możesz się przestawić na inny soft wtedy to tylko kwestia zmiany interfejsu no i pewnych ' niepowtarzalnych' narzędzi. Życzę Ci serdeczności i powodzeniu w świecie 3d.

 

 

have fun !

Napisano

@Georgas

Witam cię Grzesiu i tobie też życzę udanej pracy i wspaniałej przygody z grafiką 3D.

@tweety

Podał byś konkretne przykłady, a nie całą listę? Bo sam niewiem od czego zacząć.

@gumis

Dzięki. Bardzo przyda mi się ten tutorial. W przyszłości gdy będę już umiał więcej to dorobie tam jeszcze zasłony od okna i dodam tekturę drewna do tych drzwi bo takie mi się nie podobają.

Napisano (edytowane)

Po prostu po kolei. Zacznij od tych na górze są najbardziej aktualne. Poznasz dzięki temu podstawy modelowania, renderingu, połapiesz się w podstawowych opcjach itp. Jak czegoś w tutorialu nie rozumiesz, zajrzyj do helpa programu. Masz tam szczegółowo opisane funkcje. Jak znudzą Ci się takie proste rzeczy:

 

http://www.google.pl/search?q=3ds+max+modelling+tutorials&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a

 

Powoli dojdziesz co Ci jest potrzebne i nauczysz się szukać tylko potrzebnych informacji.

 

Pozdrawiam

 

ps: chyba większość użytkowników tego forum zaczynała min. od tego:

 

http://3dtotal.com/pages/tutorials/max/joanofarc/joanmenu.php

Edytowane przez tweety
Napisano
@Georgas

Witam cię Grzesiu i tobie też życzę udanej pracy i wspaniałej przygody z grafiką 3D.

a dziękuję Ci serdecznie życzę sobie, Tobie oraz całej rzeszy ale nie tej trzeciej wspaniałej i długiej przygody z grafiką , najważniejsze : rób to co kochasz ! :)

 

pozdrawiam serdecznie wszystkich

Napisano (edytowane)

Ja również jestem początkującym. Polecam ci tutoriale, po kolei nauczysz się różnych opcji maxa. Ja raczej nie korzystałem z tutoriali ogólnych tylko brałem się za konkretne tutoriale danego obiektu. Trochę przy nich spędziłem czasu i teraz zacząłem swój pierwszy własny model mam nadzieję że się uda. Pozdrawiam wszystkich początkujących i tych zaawansowanych :D

 

PS : Czy jest na forum miejsce gdzie swoje prace mogą zamieszać początkujący ?

Edytowane przez Bayeux
Napisano
dzięki ;) drugi link był bardziej pomocny ^^ są tu jakieś punkty "pomógł" albo coś w tym stylu?

klikasz na serce usera, któremu chcesz dać punkt reputacji.

  • Confused 1
Napisano

no to jeszcze "one question":

co włączyć aby przed blueprintami "było czysto", tzn żeby nie było widać siatki a jedynie te 2 główne linie? Wiem, leniwy jestem...

Napisano (edytowane)

Chodzi Ci żeby blueprinty były przezroczyste (Alt + X lub material editor opacity)?? F4 wyłączasz siatkę :)

Edytowane przez sebx
Napisano

za to teraz to mi aż wstyd :[ nie wiem jak ja to zrobiłem i czym ale wyłączyły mi się tę strzałki do przesuwania itp (wiecie te kolorowe do przesuwania w różnych kierunkach)

Napisano (edytowane)

szukam pod F1 informacji na temat... hmmm... jak to wytłumaczyć... jak dodać linie z vertexami? nie chodzi mi o to że biorę shift, przytrzymuje i przeciągam, tylko dodaje linie np. na plane'ie od jednego miejsca do drugiego tworząc załóżmy 2 vertexy i linie miedzy nimi (ale namotałem)

 

@edit: nieważne już :P, już wiem :]

 

kolejny problem z którym borykam się od początku. (nie mogę tego w pomocy znaleźć) jak zrobić abym z tyłu widział tylko to z tyłu, a żeby siatka nie nakładała się na siebie z tą co jest z przodu?

111111.jpg

 

@edit 2

hah, i z tym sobie poradziłem :P

Edytowane przez ignotus
Napisano

Ja to robię inaczej gdy chcę zobaczyć tył samochodu wchodzę w material editor i ustawiam opacity(żeby był widoczny tylko tył)dla tylnego blueprinta zeby było go widać i tak samo z przednim

Napisano

dlaczego dalsze przybliżanie jest takie wolne gdy jestem niedaleko obietku? to samo tyczy się przesuwania. obracanie w sferze działa normalnie

Napisano
(wspominalem juz o dokladnym zapoznaniu sie z F1?)

 

tak tak już kilka razy... ale jak coś robię to zamiast szukać godziny info o danej funkcji którą trzeba mi już pytam się na forum. Dzięki za odpowiedzi.

Gość Liptonek
Napisano

Witam, dopiero co zainstalowałem program. Wszedłem na waszą stronę i chwile poszukałem jakichś tutoriali. Lecz odpowiednich nie znalazłem, mogą być one w wersji video lub tekstowo-obrazkowej. Chodzi mi o podstawy modelowania, czyli sam początek styczności z tym programem.

I jeszcze jedno pytanie żeby nie robić następnego tematu i zaśmiecać forum.

Czy moje parametry komputera udźwigną jakoś 3d max'a? Czy przy stworzeniu jakiegoś modelu nie będzie się zacinał. Komputer nie jest nowy :rolleyes:

Pentium 4 2.0 GHz, 768 RAM i karta niestety Radeon 9600 mam jeszcze gdzieś GeForca 4 Ti chyba będzie lepszy?

Gość Liptonek
Napisano

Tak naprawę tylko natrafiłem na jakiś poradnik jak rysować postacie?!

Jest na waszej stronie w dziale Tutorial...

 

#up

Dzięki wielkie ;p

Napisano

co do tutoriali to masz tutaj dość dużą bazę tutków http://www.max3d.pl/page.php?id=4, szukać tutoriali to nie problem, wpisz w google tutoriale 3ds max i jest tego aż za dużo ;)

co do komputera, troszkę mało ramu, on odpowiada w głównej mierze za szybkość działania programu, procek to głównie rendering (choć tutaj jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi), a karta graficzna jest ci potrzebna tylko do uruchomienia monitora i nic więcej. Z karty graficznej nie korzystają żadne programy graficzne, karta graficzna dobra potrzebna ci jest przy renderingu czasu rzeczywistego, czyli np. przy programowaniu grafiki, albo przy grach ;) tak wiec w maxie tylko procek i pamięć, ludzie pracowali 10 lat temu na o wiele gorszym sprzęcie i powstawały cuda, to i ty będziesz mógł, a jeśli będziesz chciał coś dokupić w przyszłości, to najważniejszy ram, potem procek, pozdrawiam :)

Napisano

matizlob troche brednie wypisujesz

 

nasranie ramu raczej nie przyspieszy ci maxa, pomoze ci w wyrenderowaniu wiekszych scen, uzycie wiekszych tekstur, displacment itp. Jednak jesli scena nie potrzebuje wiecej ramu to jej wieksza ilosc bedzie lezec odlogiem.

 

Procek wazny jest w renderingu (tu akurat miales racje) i im szybszy/wiecej rdzeni to bedziesz mniej czekal na render (tutaj ilosc rdzeni, zegary nie leza odlogiem i nawet w prostych scenach zawsze bedzie widac 100% wykorzystania)

 

Co do karty graficznej, to nie jest wazna w renderingu ale w samych oknach roboczych programu jak najbardziej. Na zabytku muzealnym bedzie ci sie ciezko modelowac, beda przycinki itp. Oczywiscie mozna chowac niepotrzebne elementy ukrywac warstw i innych takich trikow. Karta nie musi byc jakis power ale napewno odgrywa jednak znaczaca role.

 

Co do kolejnosci to juz kwestia gustu i preferencji, dla mnie proc jest najwazniejszy, pozniej ram, a na koncu karta.

Napisano

Nie chce zakładać już nowego tematu, jak również dopiero zainstalowałem program. Robię kompilacje, zapowiedzi, krótkie filmy, najczęściej w Sony Vegasie, którego opanowałem większość opcji, a żeby wzbogacić swoje prace zacząłem opanowywać Affter Effects (trial), którego po prostu nie lubię i zrezygnowałem. Miałbym prośbę, chociaż zaraz się zaczną napinki... "Wójek Google" "Nie dasz rady nic zrobić", to chciałbym, abyście polecili mi Tutoriale w języku Polskim, na Angielskim Maxie nt. Modelowania, od samego początku, chce się nauczyć chociaż zrobić jakiś budynek.

Po wydaniu kasy na Max'a (Studencka), nie mam już na Biblię o nim. Dlatego was proszę, o przekazanie mi jak najprostszych tutków.

PS Mam wersję 2009.

Napisano

czy ktoś by mi pomógł z was zrobić miasto zeby były drogi i zeby się coś tam poruszało

prosze o pomoc

pozdrawiam agnes

Napisano

ekhm, to ja jeszcze tak przytoczę, odnośnie tego dokładniejszego przybliżania, to zamiast klikać na lupę, można trzymać wciśnięte ctr + alt + kółko myszki i przesuwać myszkę do przodu i do tyłu. :)

Napisano

Witam wszystkich :)

Ostatnio zainteresowałem się grafiką 3D. Dzis i wczoraj przegladalem to forum lecz nie znalazlem odpowiedzi na kilka pytan:

Po pierwsze: Z rysunku jestem totalnie zielony. Czy znajomość rysunku jest rzeczywiscie ważna przy tworzeniu grafiki 3D/animacji 3d (bo w tym kierunku chcialbym sie rozwijac)?

Po drugie: Z grafiką 2D miałem niewiele do czynienia. Interfejs Photoshopa obcym mi nie jest, ale nie robilem nic w nim wielkiego. Raczej bardzo lekka obróbka zdjęć, jakaś zabawa filtrami ale nic konkretnego. Czy znajomosc programow typu Photoshop, Corel jest wymagana do rozpoczecia swojej przygody z 3D?

 

W zasadzie jak bede znal odpowiedz na te pytania to dopiero bede mogl szukać odpowiedzi na kolejne.

 

W sumie jeszcze jedno pytanie: Kiedyś, w dalekiej przyszłośc, jak przetrwam do tego czasu, chcialbym tworzyc jakies amatorskie, względnie proste animacje 3D. Czy w tej chwili jest jakas roznica jakbym zaczal przygode z Maya czy z innym programem? Do jakiego najłatwiej jest znalezc tutki po polsku? Czy rzeczywiscie ciezko jest sie przeniesc z 3DsMaxa na np. Maye? Slyszalem ze do animacji czesciej poleca sie Maye. Czy jest to kwestia przyzwyczajenia czy rzeczywiscie mozliwosci programu?

 

Pozdrawiam, Kowdipapo :)

Napisano

Po pierwsze to juz wszystko było.

-Nie musisz robic fajnego 2d żeby robic 3d.

-Nie musisz znac corela ani photoshopa, choc przydają sie bardzo.

-Migracja z softu na soft to nie problem, zakladając ze znasz działanie narzędzi których chcesz użyć. W większości są one tożsame.

Napisano
do rysunku jest potrzebna kartka i olowek.

 

Ubawilem sie jak nigdy, a teraz odpowiedz mi na pytanie:

Z rysunku jestem totalnie zielony. Czy znajomość rysunku jest rzeczywiscie ważna przy tworzeniu grafiki 3D/animacji 3d (bo w tym kierunku chcialbym sie rozwijac)?

Napisano

Nie, nie musisz umieć rysować, wystarczy troszkę precyzji w palcach, ale przede wszystkim - cierpliwość. Ale umiejętność rysowania bardzo ułatwia pracę w 3d, ale jeśli chcesz robić animacje - przyda Ci się do rysowania storyboard'ów, konceptów itp.

Napisano

Nie jest potrzebna znajomość rysunku , chociaż dobrze jest jezeli ktoś ma perspektywiczne widzenie. W drugą strone było by gorzej nie znając 3d i chcąc rysować. Zresztą po co tyle p... lepiej odpal takiego wingsa lub blendera i zobacz czy ci dobrze w nich pójdzie , niż zadawać 1000 pytań nic nie znaczących .

Napisano

Znajomość rysunku może i nie jest potrzebna, ale za to wypada znać język angielski, aby móc czytać poradniki napisane w tym języku. :)

Napisano
Dzieki za odpowiedzi. Program sie juz sciaga. Pewnie jeszcze nie raz bede tutaj zagladal/pisal w poszukiwaniu pomocy :)

 

Tego typu rzeczy zachowaj dla siebie odnośnie ściągania..To porządne towarzystwo…




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności