Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.... eeee? aa... emmmm....hmmmm.... Nie wiem, jakaś głupota! Ludzie, ma ktoś fajny przepis na shader skóry? ^^'

Aaaaj! wpierw wymodeluj głowę

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Wyświetleń 2,1m
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Panowie wiem, że już pytałem, ale wyleciało mi całkowicie. Jak uniknąć rozmazywania się tekstury (tutaj dechy) w większej odległości od kamery? (nie używam dof)

 

tmpyt9.th.jpg

Edytowane przez pressenter

Napisano
wywal ta brzydule ze srodka :)

 

Ta brzydula ze środka jest największym symbolem stolicy...

 

A tu ode mnie takie wnętrze do biura zrobione w 6 h, pomysł nie mój tylko poukładanie tego w całość i wyrenderowanie. Specjalistą od interiorów nie jestem, ale chyba daje radę na ten czas. Pozdro.

 

ed83cb6645c082e3.jpg

Napisano

Coś byś mógł z tym w fotoszkopie chyba porobić, ale ogólnie całkiem przyjemnie. Parkiecik i mat na furniczurach galantes.

Napisano

test zieleni, ciagle mi cos nie pasuje z shaderem listkow, wygladaja jak papierowe:(

 

bushes.jpg

Napisano

kolejne szlify :

 

 

 

 

edit:

 

dzieki Bobby_digital

Edytowane przez Bonifatz

Napisano
Ta brzydula ze środka jest największym symbolem stolicy...

 

 

nie robi to na mnie wrazenia :)

 

bonifatz gicior... swiatlo i kolory jak nalezy

Napisano

polshai - ja shadery do listkow robie tak:

Vray Material -> Diffuse: falloff (na jednym daje teksture liscia, a na drugim jakis kolor zielono-żółty) - potem ustawienia reflection juz zaleznie od rodzaju liscia. No ale nic nie zdzialasz shaderami jak nie zrobisz modelu liscia lekko zagietego.

Napisano

polshai moim zdaniem za duze glossy dales, za bardzo sie rozpraszaja odbicia. Daj ciemniejsza zielen na nie:)

Napisano

dzieki jeszcze poprobuje

sss nie ma bo i nie wiem jak, probowalem z 2sided i translucency ale jakos tak mi sie nie podobalo...

probowalem tez to drugie transluceny (hybrid model) ale to kompletnie nic nie dawalo...

a master co rozumiesz przez plaske? plaskie sa w sensie ze polygony, bez shella, ale nikt chyba nie robi lisci o jakiejs grubosci?

Napisano

Evermotion robi. I w sumie nieźle wyglądają. Np. z materiałem z refract ~20 i refract gloss 0,2.

Napisano

master mial chyba na mysli nie płaskie w sensie ze bez grubosci tylko wygiete jak lisc np tak, chyba ze sie myle ale to nie bic ;P

 

liiiiiile1.jpg

Napisano

arev ale na listkach z onyxa tak nie zrobie, mozna jedynie dac shella dla polygonow listkow ale efekt bedzie raczej oplakany

 

arturpx2 tak mozliwe, wlasnie o tym tez pomyslalem

 

ale te wszystkie zabiegi nic nie dadza jesli shader jest po prostu nieodpowiedni a to w nim jest chyba problem...posiedze jeszcze

Napisano

Fajny remder, ale kolorki trochę zbyt intensywne względem oryginału (wiem, bo mam :p).

Edytowane przez arev

Napisano

a ja mam prośbę o pomoc, dlaczego dolne partie karoserii i opon odbijają tło, a górne partie mapę hdri?

challi2fp3.th.jpg

Napisano

Wygląda na złe mapowanie HDRI. Chyba masz 'screen', a powinno być 'spherical'.

Napisano

arev w environment mam zdjęcie, w slotach dla GI i reflect mapę hdri z mapowaniem spherical, spód wygląda jakby na GI też nie reagował

Napisano

Ale pod autem masz plane z materiałem Matte, a on widzi tło, a nie reflection override. Może wyłącz go z odbić? To wprawdzie nie rozwiąże sprawy GI, ale będziesz o jeden krok bliżej.

 

edit: mógłbyś jeszcze osobno wyrenderować odbicia i trochę je przyciemnić. Jejku, ale kombinowania. Niech przyjdzie ktoś, kto takie rzeczy robi na co dzień :D

 

edit dół: no problem, fajnie, że się udało ;)

Edytowane przez arev

Napisano

a ja mam takie pytanie Czy coś oprócz tego samochodu jest w 3d ;)

Napisano

Podłoże - nic specjalnego.

Diffuse: r35 g35 b35

Reflect: r100 g100 b100

Refl. glossines: 0,8

Fresnel: on

IOR 1.5

Subdivs: 24

niebieskie zabarwienie od hdrki

Napisano

Ktoś mi jest w stanie tak na chłopski rozum wytłumaczyć, na co ma wpływ ozone w vraysun i sky? Warto coś z tym ćwiczyć?

 

Edit:/ I może ktoś jeszcze rzuci jakieś info co to jest to skylight portal w vraylight, bo nie widzę różnicy jakoś.

Edytowane przez pressenter

Napisano

Ozone z tego co pamiętam zabarwia niebo na pomarańczowo-brązowo tuż nad horyzontem.

Skylight portal bierze kolor i natężenie światła z otoczenia, jakoś tak.

 

EDIT:

Tak poza tym, to link poniżej dalej działa...

http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/

Edytowane przez RA

Napisano

pressenter, zeby zobaczyc dzialanie sky portal trzeba zrenderowac obraz a nie tylko light cache:) mozliwe ze dlatego nie widzisz roznicy, bo przy portalach to swiatlo ujawnia sie chyba dopiero przy liczeniu secondary bounces...tak mysle, kojarze ze cos takiego bylo, choc sam nie uzywam portali

 

a ozone tak jak w instrukcji - zauwaz ze przy parametrach sun&sky nie ma nigdzie probki koloru tak jak w pozostalych swiatlach, wlasnie ozone od tego jest

Napisano

O, dziękować za linka RA, na pewno się przyda.

 

polshai: no właśnie renderuję do końca, zobaczymy. ;)

 

Jeszcze takie pytanie o wasze zdanie. Dlaczego większość, albo nawet i wszyscy używają Adaptive QMC, a nie Subdivision? Czym to się różni, i czy dla was ma znaczenie?

Napisano

qmc jest w wiekszosci przypadkow szybsze, subdivision uzywa sie glownie kiedy nie mamy glossy reflection i sa duze powierzchnie "gladkie" czyli nie ma drastycznych zmian kontrastu na duzych obszarach rendera...albo jest zupelnie na odwrot, polecam upewnic sie w dokumentacji albo niech mnie sprostuje jakis fachowiec

 

ale podsumowujac w wiekszosci przypadkow qmc jest duzo szybszy, subdivision dokladniejszy ale przyrost jakosci jest odwrotnie proporcjonalny do przedluzania sie czasu renderingu:)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności