Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Wyświetleń 2,1m
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Swrsc lepsze toto niż na DA, ale i tak kiszka. strasznie mdłe, materiały tez jakoś cienko tu wyglądają. jak nie Ty!

 

Pisalem, że ja tylko tutaj sprzątam. Wg wytycznych wlasnie tak ma to wyglądać :) mi też się nie pdoba jeśli chodzi o kolory i aranżację, ale ze światła jestem zadowolony,

Napisano

wlasnie switelko jest superrr

Swiersczu jak mozesz pokaz ustawienia rendera wszystki plasee :]

Napisano

nocą wychodzą

blade

rendery:

 

51792348qd2.jpg

Edytowane przez JunioR

Napisano

JunioR: bardzo prosty i bardzo przyjemny render:)

SWRSC: ladnie oswietlony rzygowy render:P

 

lazienka...

lazienkaforumdb6.jpg

 

pzdr

Napisano

a ja kombinuje ze scena wydlubaną na podstawie rendera z forum everow.

9985c0e9b7370de7.jpg

Napisano

Swiersczu jak mozesz pokaz ustawienia rendera wszystki plasee :]

 

Ustawień nie podam, jednak powiem tak:

- ustawiałem każde źródło osobno na szarym renderze:

A. Environment (HDRI): ustawiłem tak by świecił mi troszeczke we wnętrzu (dodawał odcień niebieskiego koloru jako taki ambient)

B. vRay light w oknach: ustawiłem tak by barwiły wnętrze na delikatny niebieski oraz produkowały dobre cienie

C. Direct - tak by zabarwił scene na żółto (dopracowałem to jeszcze przy white balance kamery fizycznej) i dawał delikatnie rozmyte cienie.

 

Reszta to kamera fizyczna z DOFem oraz DMC + LC. Noise odszumiany za pomocą AA. Pisałem o tej technice w wątku Juniora czy tam innego HCpitera :p

Czasy to średnio 1h na render w rozdzielczości 1500px szerokość.

 

JunioR:

Świerszczu: Tą hadeerkę ot tak w environment wrzuciłeś?

 

a tak, niech się cieszy że może w slocie siedzieć.

Napisano

Ostatnio nie mam czasu, dlatego że zdaje kampanie wrześniową i jakoś tak wyszło, że wczoraj znalazłem chwilkę żeby się coś pobawić nad starą sceną, chyba lepiej wyszło.

salonnowyswiatloforumgf3.jpg

 

Pozdrawiam

Napisano

Swierszczu dziekuje bradzo :]

szkoda ze nie powiesz jak ustwiles DMC i Dmc smapler

tak czytalem to twoja technike odszumiania zdaje egzamin bardzo

 

jeszcze raz THX :]

Napisano

czesc!

 

świetne...

 

dzieki:)

 

JunioR: Fajne, fajne, nawet bardzo.

 

 

dzieki:)

 

JunioR: bardzo prosty i bardzo przyjemny render:)

 

dzieki:)

 

(...) Noise odszumiany za pomocą AA. Pisałem o tej technice w wątku Juniora czy tam innego HCpitera :p

 

hehe czyzby bylo wiadomo, ze to bracia ? :O

u Hc pitera w jego watku testow wnetrz :)

Napisano

Mamba: A mi się bardziej poprzednia wersja podobała. :P

demigod: masz może gdzieś pod ręką linka do tej "świerszczowej techniki"? ;)

 

A ode mnie Brute Force test. Nic specjalnego, bardziej test ustawień rendera.

.

.

13do4.jpg

.

Napisano

pressenter -> spróbuj zwiększyć deph'a dla szkła, bo trochę ciemne jest.

Napisano

Acha, myślałem, że ma być zwyczajne jasne szkło;p Pardon:D

Napisano
Trochę z doopy wyszło (szczególnie otocznie), ale co mi tam :)

Pomysł nie mój, kamera nie moja.

 

879cd923387fc2e2.jpg

 

 

heh Voyager widze ze Monika dalej szaleje :D wzięła się za projektowanie teraz? - widok za oknem nie fajny żeby to "lekko ująć", podłoga fajna, firanki efemeryczne jak na biuro - olej te wskazówki co dostałeś i zrób porządne pionowe żaluzje Pan Bóg przykazał!

Edytowane przez Loki

Napisano

Loki - Żaluzje pionowe były, ale Przemo powiedział że jak się nie przyczepili, to żeby nie zmieniać koncepcji :P i 4 raz nie będę zmieniał. A za oknem wstawię modeliki z łosiedla i będzie git. Wiem, że to głupie podejście, ale nie mi ma się to podobać

 

Press - kolorki kafli wyglądają tandetnie i źle się komponują z wenge. I te świecące trzepaczki przy oknach to wywalenia.

Jak się odkręca wode? :D

Napisano

technika opisana przez Swierszcza:

1. Jeżeli renderujesz za pomocą LWF za najsłuszniejszą metodę (w kwestii jakośći samplinu vRaya) uważam:

- Color mapping gamma 2.2

- VFB on

- Maxowa gamma na 2.2, input na 2.2, output na 1.0

 

2. Odszumianie za pomocą AA:

- odszumianie za pomocą silnika AA to dosyć skuteczny sposób na rendery bez szumu z dobrym czasem. Tymbardziej w takich rozdzielczościach jak przesyłasz tutaj na forum. Dodatkowo zyskasz większą jakość obrazka.

Ogólna zasada jest taka:

DMC AA

MIN: 1

MAX: 6-12

ClrThersh: 0.008-0.002

 

Na początku ustawiasz wartości najniższe (w sensie samplowania), czyli: MAX: 6 i Clr Thresh na 0.008. Testujesz najbardziej zaszumiony fragment rendera. Jeżeli szumi to:

- zwiększasz wartość MAX jednocześnie obniżąjąc wartość ClrThresh.

Tak wygląda praktyka.

 

A teoria:

chodzi o to, ze przy niższym ClrThresh jest WYŻSZA tolerancja koloru dla zadziałania pełnej mocy wartości MAX która redukuje szumy. Jeżeli ustawiłbyś np. MAX na 3 i bawił się ClThresh od wartości np 0.008 w dół do 0.0001 to nawet nie zauważysz zmiany. Bo co z tego, że tolerancja będzie duża, jak MAX=3 "się nie rozpędzi" i nie usunie szumu.

 

Metoda wpływa na każdy rodzaj szumu: materiałów, świateł, DOFa, MB itd. Nie musisz ostro podciągać sampli wyżej wymienionych, ja z reguły ustawiam na 10-12 i styka dla cieżkich materiałów a reszta na default 8.

 

:] podziekowania dla Autora

Napisano

Szybki test VrayScatter 10 000 drzewek renderek na niskich nastawach ok 5 min.

Soft max 2009 Sp1 Vray 1.5 SP2

 

http://img367.imageshack.us/my.php?image=las2ly4.jpg

 

a jak by ktoś jeszcze nie znał tego plugin-u to zapraszam tutaj www a tutaj po zarejestrowaniu się można pobrac versję Demo :) http://rendering.ru/

 

a i jeszcze kilka filmików pokazujących jak to dział :)

www www www

 

P.S. życzę miłej zabawy jak tego nie znacie to dajcie znac to wrzucę to do "MAM NEWSA" to może ukaże się na froncie efekty są naprawdę zadowalające.

 

Pozdrawiam Nowi

Napisano

Moje zupełnie pierwsze podejście do exteriora. Coś czuję żę idę dookoła z renderem... rendering robiony z tym http://en.9jcg.com/comm_pages/blog_content-art-150.htm .Jak ktoś ma jakieś tutki na renderowanie exteriora to prosiłbym o linki :) Materiały też troszke nie wyszły... No i tuje powinny być zielone i nie wiem czemu takie są, z pomocą vrayproxy.

61209433ls6.jpg

my.php?image=61209433ls6.jpg

my.php?image=61209433ls6.jpg

Napisano

trosiek: zanim zrobisz proxa to ściągnij z obiektu materiał i później go ponownie przypisz do siatki proxy - powinno być ok.

 

A tu taki salon:

 

43619d1766abf93b.jpg

Napisano

Johny oświetlenie we wnękach jest zdecydowanie za jasne - przy oświetleniu dziennym jeżeli już mają świecić to niezbyt jasno, główna lampa niepotrzebnie włączona.

Tak to spoko :).

Napisano

A to znowu ja :D taki speed render i model lampki zewnętrznej. Nic specjalnego ale mi się nawet podoba.

brushedcopperwalllightjo0.jpg

Napisano
oo79. Bardzo ladnie to wyglada. Scena jest od everow czy ustawienia?

 

Ani jedno ani drugie. Scena moja i render mój /za wyjątkiem krzaków/.

Chodziło mi o inspiracje sceny z topicu z forum na ever...

Napisano

A ja mam takie pytanie. Czy zdarza się wam korzystać z gammy wiekszej niż 2,2. Ostatnio robiłem rendery wnętrza biura (głębokość wnetrza - 15m) i żeby nie było przepaleń przy oknach, dojechałem z gammą w Vrayu aż do wartości 10. Oczywiście straciłem przez to wszystkie cienie i żeby je odzyskać musiałem zwiekszyc bardzo mocno kontrast w GI. Wiekszy kontrast spowodował większe zaszumienie, które musiałem usunąć przez ustawienie AA DMC na min 1 i max 100. Renderowanie trwało bardz długo - na 4rdzeniach około 1,5h w 900x900.

Napisano

Pokaż render.

 

Racja Twoje ustawienia dziwne lekko :)

a czas 1.5h wcale to nie ejst długo.

Napisano

JohnZi -tak, lewituje, bo GI jest na niskich ustawieniach. Dzięki. :)

Napisano

I.... HATE.... TREES....

zdecydowanie za dlugo siedze przy tym projekcie.

 

exterior_site_01_small.jpg

 

exterior_site_02_small.jpg

 

linki do wiekszych renderow:

render 1

render 2

 

Kuba: Gamma 10? Chyba cos przekombinowales :)

Napisano

Drzewa jak w simcity 4 ;D

 

Ogolnie czegoś mi brakuje, nie wiem czego tylko;/ światło jakieś mdłe.

Ogolnie pozytywnie. ;P

Napisano
Drzewa jak w simcity 4 ;D

 

przyjmuje to jako komplement :D

 

Ze swiatlem pewnie jeszcze cos powalcze, chociaz pewnie i tak dostanie strasznego glowa w postprodukcji od mojego szefa.

Napisano

mirach strasznie jednolita ta zielen no i nad swiatlem mozna by jeszcze popracowac.

 

test kolder (polymodel bez disp'a)

 

bedcoversld4.jpg

Napisano

Hu hu, swietna ta koldra. Mozesz zdradzic tajemnice jak tak ladnie skladasz ja? No i jak mozesz pokaz siatke.

 

A co do zieleni, to otaczajaca zielen jest tak jednolita, mam pare zdiec z samolotu z tego sajtu i w zasadzie wszystko zlewa sie w 1 kolor. Lepiej to na animacji wyglada, jak w koncu to skoncze to pokaze :) A zielen wokolo domkow bede jeszcze staral sie dokolorowac. Dzieki za komenty

Napisano
Hu hu, swietna ta koldra. Mozesz zdradzic tajemnice jak tak ladnie skladasz ja? No i jak mozesz pokaz siatke.

Podziel się :)

Napisano

t0m3k: Suuper! Właśnie robię wnętrza w których coś takiego by się przydało a czasu na testy i kombinowanie jak zwykle nie ma. Uchyl rąbka tajemnicy :)

Napisano

t0m3k bardzo fajnie i przyłączam się do próśb powyższych :)

Napisano

t0m3k - Masz szansę na kupę repów. Sprechen Sie bitte, schnell! :)

Napisano

jedna z tych ktore pokazalem

KOLDRA.zip trzeba jeszcze MS'a dodac a ukladam to reactorem :)

 

(pierwszy raz uzywam tej strony do wymiany plikow wiec jak beda jakies problemy to dajcie znac)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności