Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Pionix jakiego filtra AA uzyles (catmull?), bo wyglada troche zbyt ostro.

Do takich rzeczy jak trawa polecam "miekkie" filtry typu lanczos (1,5-1,75) czy mitchell.

 

A co do trawy particlowej, to fajny efekt, ale na duzych powierzchniach sie nie sprawdza, bo max ma ograniczenie do 10mln czasteczek, i to jest czesto malo:(

 

Pozdrowko:)

Napisano

Fakt faktem nie mniej coraz częściej widzę - nie tylko u nas na forum - ambitniejszą tą trawę na gotowych renderach. Na najlepszej pozycji stoją użytkownicy silników z obsługą instancing geometry jak Fryrender czy FinalRender wtedy taka trawa znaczy tyle co nic :).

Napisano

kurde...

dałem dobre ustawienia i przed renderem nie zobaczyłem, że kadr mi lekko w prawo uciekł :O lol

 

Mimo to dodaje tutaj

Render: 4h

 

viz.jpg

 

*Naturalnie jest to WIP ;)

Pzdr.

Napisano

displace + particle =

 

trawniktestkg1.jpg

 

prawie mi zajeździło kompa (4gb ramu to za mało na 11.25 mln poly)

10 x 10 m

 

30min na render w rozdzielczosci 1000x750

Napisano

kontrast wzbogaciłem, nie może być wszystko w bieli... shading musi być widoczny.

Na Twoich diamentach kaustyka Ci nie pykła bo miałem przyjemność robić kiedyś diament.

Innaczej się rozprasza światło...

Napisano
A tak z ciekawości: nie można tego particle do proxy wrzucić?

 

chodzi ci o czasteczki? O ile dobrze pamietam mozna czasteczki zmienic w poly (o ile sie nie myle narzedzie Mesher) pozniej wyexportowc do proxy. Ale nie wiem jak komp przezyje pare milionow obiektow przerabianych nagle na mesh :)

Napisano

probowalem to zrobic inaczej (trawę znaczy się) - zamienic obiekt źródłowy (te kilkanaście ździebeł trawy) na proxy, i particlami rozłożyć to proxy. Działa i da się, tylko nie wiedzieć czemu, czas renderu wzrósł do 54 min dla tej samej sceny, przy czym wydajność i komfort pracy wcale sie nie poprawily,bo przeciez mozna sobie ukryc cząsteczki (tzn nie emitowac, zanim nie będą potrzebne - czyli nie zabierają pamięci - więc cały "bajer" z używaniem proxy raczej tu nic nie daje)

 

Najwięcej czasu zajmuje LC i Prepearing Global Raycast Accelerator [czy jak to się tam nazywa] (to co w normalnej scenie przechodzi prawie nie zauwazenie)

 

Raczej nie opłacalna metoda. Lepiej było by już rozłożyć tą trawę ręcznie jako zwykle instancje proxy chyba.

Napisano

test2ju3.jpg

próbowałem coś z tym pflow o którym pisaliście wcześniej ale nie potrafię ustawić colision tak żeby mi z przedmiotów nie wystawało nic .... jak na razie jedno zkrzeseł wisi w powietrzu zeby nic nie wystwało :)ktoś może coś poradzić ?

test2iq4.th.jpg

Napisano

ssdzien1nizszarozdzialknb2.jpg

w1000.png

 

To moja pierwsza wizka gdzie nie do końca uzyskalem zamierzony efekt dlatego tak średnio widzi mi się umieszczanie tego w galerii.Proszę o jakieś opinie w którym kierunku pójść a z jakiego zawrócić :)

Napisano

Pierwszy plan jak dla mnie psuje glownie efekt. Zbyt nasycona trawa, asfalt wydaje sie byc niskiej rozdzielczosci, samochod rozmazany a jego cien ostry jak zyleta.

 

Czy to nie jest Krakow i aleje Armi Krajowej? Jesli tak to mieszkalem za Galileo w rozpadajacej sie kamienicy przez jakis rok :D

Napisano

SFlogic - scenka ma potencjał. Dopracuj asfalt, krawężniki i trawę i będzie bardzo dobrze. Generalnie mniejsze nasycenie zieleni i szyb zalecam.

Napisano (edytowane)

615ad9773d.jpg

 

test krzaczora - gdzieś około godziny pracy - jak się moderator działu CG Free Stuff zgodzi to się pojawi model tam.

 

spodobało mi się tło Lisowego studia :)

Edytowane przez Loki
Napisano (edytowane)

Miało iść do FW, ale że nadal w zasadzie nie rozwiązałem za bardzo sprawy salonu, tzn po prostu nie mam pomysłu zbytnio, to sobie odpuściłem narazie.

 

9.jpg

.

10.jpg

.

11.jpg

 

Całość można znaleźć tutaj.

 

Edit:/ A! Lustro to archmodels, proszę o nie nie pytać. :P

Edytowane przez pressenter
Napisano

Dziwne przepalenia i dziwne cienie mnie zastanawiają, shadingu nie ma praktycznie.

Problem z mapowaniem.

Ogólnie podoba mi się, ładnie oświetlone.

A co do projektu to może powiem głupotę ale wygląda to na założenie : ma być tanio i elegancko, czy tak nie jest?

Ile Ci sie liczą obrazki w takiej rozdziałce ?

Napisano

Black Mamba:dzięki.zastosuje się do tego.

Mirach: Dokładnie tak. Kraków i Aleje. Teraz powstaje tam jeszce czwarty budynek z tyłu.

Pionix : thx również za wskazówki :)

 

A tutaj już taki test wieczornej wersji. Nie patrzcie na tło bo to jeszce do dopracowania będzie.

 

ssnoc2nrbw5.jpg

w1000.png

Napisano

Black Mamba: Nie powiedziałeś głupoty, takie były założenia, klient chciał elegancko, ale jakimś mega budżetem też nie dysponował. Co do cieni itp to to moja wina, chyba za dużo zabawy z color mappingiem, kontrastami i frame bufferem, i tak jakoś wyszło... ;)

 

Co do liczenia, to takie rendery do pokazania klientowi robię w 1200x900px, i taki jeden liczy się około 20-30 minut.

Napisano
Co do cieni itp to to moja wina, chyba za dużo zabawy z color mappingiem, kontrastami i frame bufferem, i tak jakoś wyszło... ;)

Co do liczenia, to takie rendery do pokazania klientowi robię w 1200x900px, i taki jeden liczy się około 20-30 minut.

 

To że Twoja wina to na pewno ale i tak bym stawiał na coś innego, jeśli chodzi o cienie. Czas super, coś za coś.

Napisano

routee: ta lampka ma takie małe nóżki ogólnie rzecz biorąc. ;)

 

Touch: ta zieleń jak dla mnie odpada, tzn prezentuje się fajnie, ale mało realna tak na prawdę. ;) Natomiast, jak już tak pokazujesz, to mógłbyś zdradzić jak zrobiłeś taki mocny rozbłysk od żarówki? :D

Napisano

Zaznacz sobie żarówkę radial selection, następnie ctrl+j, żeby skopiować, to co zaznaczone na nową warstwę, powtórz jeszcze raz i ukryj sobie na chwilę jedną z warstw ze skopiowaną żarówką. Na tej, która Ci została zastosuj filtr gaussian blur z wartością jaka Ci tam będzie pasowała, ale tak, aby rozmycie zostało wewnątrz szklanej kuli. Żeby ten 'bloom' stał się bardziej widoczny, powielaj warstwy ze zblurowaną żarówką, aż otrzymasz zadowalający efekt.

Teraz odkrywasz sobie tą wcześniej schowaną warstwę i również ją blur'ujesz, tylko z większą wartością, tak, żeby rozmycie wychodziło poza obszar szklanej kuli lampy. Tutaj również powielasz już zblurowaną warstwę aż uznasz, że jest ok;)

 

Pozdr

Napisano

świetny bloom :) własnie o taki efekt mi chodziło .

Można też to zrobić zaznaczając wartswę z renderem radialnie, skopiować zaznaczony obszar do nowej warstwy i w Blending Options[Opcje Mieszania] bawić się Outer Glow[Faza Zewnętrzna] - efekt ten sam

 

Morphe - efekt optyczny to właśnie bloom ;) i to jest efekt rozproszenia światła widoczny dla kamery i oka

 

pzdr.

Napisano (edytowane)

Efekt fajny, i dziękuję Tores za wyjaśnienie, na pewno się przyda. :)

 

gientekwl: ale stary, wstań, zapal lampę i popatrz w żarówkę. Nie wiem jak Ty, ale ja tam widzę praktycznie dokładnie jej krawędzie, i taki efekt nie jest normalnie widoczny dla oka czy też kamery (w tym wypadku aparatu). Wcześniej zrobiłem lekkie rozmycie na krawedziach, i wydaje mi się, że to było bliższe realizmowi, ale żeby nie było, że jestem gołosłowny:

 

stp63345qa5.jpg

.

 

Edit:/ I jeszcze takie pierdółken.

 

for3.jpg

.

for2.jpg

.

for1.jpg

.

Edytowane przez pressenter
Napisano
Hehe wazon wydaje sie krzywy:P

 

Ty to masz oko. :P Za mało segmentów na lathe dałem, już poprawione. Ogólnie to jednak bardziej chodziło mi o ocenę swiatełka itp. xD

 

Loki: Huh, fajny modelik tylko tam na tej takiej najbardziej widocznej gałązce widać miejsce załamania. Trawka świetna, to to całe particle?

Napisano

Od jakiegos czasu ucze sie modelowac z referki. Prosta ulica ale zalezalo mi na cwiczeniu nie na efekcie koncowym. Chcialbym sie dowiedziec czy ide w dobrym kierunku? I jeszcze jedno pytanko - co byscie zrobili z tymi budynkami z tylu? Modelowac je czy potem tlo wstawic.

Ogolnie prosze o jakies opinie i rady.

horyzontqt4.jpg

 

kolorbd1.jpg

 

Aha, no i ta ulica, dodalem krawezniki a reszte chyba znajde jakas texture kostki i z bumpem wstawie, albo displace jakis. Jak myslicie?

Dzieki za rady.

Napisano

Tak Pressenter, trawa to particle (jakies 500 sztuk - jako geometrię słuzy 10 czy 12 ździebełek połączoncych w 1 editable poly). Model zielonego krzaczka dostepny w CG Free Stuff już.

Napisano

chyba mamy rozne oczy w takim razie :D ja jak patrze na lampe to na rzesach mi sie rozprasza - no, moze nie z takiego bliska ;) ale wtedy jest tak jak mowi press, zadnej poswiaty, sa ostre krawedzie i wsio ;)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności