tob01 Napisano 14 Styczeń 2009 Napisano 14 Styczeń 2009 na stronie http://streaker.prv.pl/ jest tutek robienia dywanu, więc trawę pewnie na identycznej zasadzie się robi... pozdro
tadzio Napisano 14 Styczeń 2009 Napisano 14 Styczeń 2009 Pionix jakiego filtra AA uzyles (catmull?), bo wyglada troche zbyt ostro. Do takich rzeczy jak trawa polecam "miekkie" filtry typu lanczos (1,5-1,75) czy mitchell. A co do trawy particlowej, to fajny efekt, ale na duzych powierzchniach sie nie sprawdza, bo max ma ograniczenie do 10mln czasteczek, i to jest czesto malo:( Pozdrowko:)
La R Napisano 14 Styczeń 2009 Napisano 14 Styczeń 2009 Fakt faktem nie mniej coraz częściej widzę - nie tylko u nas na forum - ambitniejszą tą trawę na gotowych renderach. Na najlepszej pozycji stoją użytkownicy silników z obsługą instancing geometry jak Fryrender czy FinalRender wtedy taka trawa znaczy tyle co nic :).
pionix Napisano 14 Styczeń 2009 Napisano 14 Styczeń 2009 tadzio - renderowane z mitchellem ale może niepotrzebnie wyostrzyłem w szopie.
gientekwl Napisano 14 Styczeń 2009 Napisano 14 Styczeń 2009 kurde... dałem dobre ustawienia i przed renderem nie zobaczyłem, że kadr mi lekko w prawo uciekł :O lol Mimo to dodaje tutaj Render: 4h *Naturalnie jest to WIP ;) Pzdr.
sand Napisano 14 Styczeń 2009 Napisano 14 Styczeń 2009 masz ty tu za ciemno miejscami (np. kanapa). Ja zrobilem tescik taki na szybko 3 kamieni:
Loki Napisano 14 Styczeń 2009 Napisano 14 Styczeń 2009 displace + particle = prawie mi zajeździło kompa (4gb ramu to za mało na 11.25 mln poly) 10 x 10 m 30min na render w rozdzielczosci 1000x750
pressenter Napisano 14 Styczeń 2009 Napisano 14 Styczeń 2009 A tak z ciekawości: nie można tego particle do proxy wrzucić?
gientekwl Napisano 14 Styczeń 2009 Napisano 14 Styczeń 2009 kontrast wzbogaciłem, nie może być wszystko w bieli... shading musi być widoczny. Na Twoich diamentach kaustyka Ci nie pykła bo miałem przyjemność robić kiedyś diament. Innaczej się rozprasza światło...
JunioR Napisano 15 Styczeń 2009 Napisano 15 Styczeń 2009 dzieki za komentarze, tutaj siatka/ w sumie zblizenie na model bo troche gesta jest:
mirach Napisano 15 Styczeń 2009 Napisano 15 Styczeń 2009 A tak z ciekawości: nie można tego particle do proxy wrzucić? chodzi ci o czasteczki? O ile dobrze pamietam mozna czasteczki zmienic w poly (o ile sie nie myle narzedzie Mesher) pozniej wyexportowc do proxy. Ale nie wiem jak komp przezyje pare milionow obiektow przerabianych nagle na mesh :)
Loki Napisano 15 Styczeń 2009 Napisano 15 Styczeń 2009 probowalem to zrobic inaczej (trawę znaczy się) - zamienic obiekt źródłowy (te kilkanaście ździebeł trawy) na proxy, i particlami rozłożyć to proxy. Działa i da się, tylko nie wiedzieć czemu, czas renderu wzrósł do 54 min dla tej samej sceny, przy czym wydajność i komfort pracy wcale sie nie poprawily,bo przeciez mozna sobie ukryc cząsteczki (tzn nie emitowac, zanim nie będą potrzebne - czyli nie zabierają pamięci - więc cały "bajer" z używaniem proxy raczej tu nic nie daje) Najwięcej czasu zajmuje LC i Prepearing Global Raycast Accelerator [czy jak to się tam nazywa] (to co w normalnej scenie przechodzi prawie nie zauwazenie) Raczej nie opłacalna metoda. Lepiej było by już rozłożyć tą trawę ręcznie jako zwykle instancje proxy chyba.
mikodelini Napisano 15 Styczeń 2009 Napisano 15 Styczeń 2009 próbowałem coś z tym pflow o którym pisaliście wcześniej ale nie potrafię ustawić colision tak żeby mi z przedmiotów nie wystawało nic .... jak na razie jedno zkrzeseł wisi w powietrzu zeby nic nie wystwało :)ktoś może coś poradzić ?
SFlogic Napisano 16 Styczeń 2009 Napisano 16 Styczeń 2009 To moja pierwsza wizka gdzie nie do końca uzyskalem zamierzony efekt dlatego tak średnio widzi mi się umieszczanie tego w galerii.Proszę o jakieś opinie w którym kierunku pójść a z jakiego zawrócić :)
!Ewert Napisano 16 Styczeń 2009 Napisano 16 Styczeń 2009 zieleń wali po oczach strsznie..a samochód wygląda jak by jechał 200km/h. Ogolnie bardzo łądnie.
mirach Napisano 16 Styczeń 2009 Napisano 16 Styczeń 2009 Pierwszy plan jak dla mnie psuje glownie efekt. Zbyt nasycona trawa, asfalt wydaje sie byc niskiej rozdzielczosci, samochod rozmazany a jego cien ostry jak zyleta. Czy to nie jest Krakow i aleje Armi Krajowej? Jesli tak to mieszkalem za Galileo w rozpadajacej sie kamienicy przez jakis rok :D
pionix Napisano 16 Styczeń 2009 Napisano 16 Styczeń 2009 SFlogic - scenka ma potencjał. Dopracuj asfalt, krawężniki i trawę i będzie bardzo dobrze. Generalnie mniejsze nasycenie zieleni i szyb zalecam.
Loki Napisano 16 Styczeń 2009 Napisano 16 Styczeń 2009 (edytowane) test krzaczora - gdzieś około godziny pracy - jak się moderator działu CG Free Stuff zgodzi to się pojawi model tam. spodobało mi się tło Lisowego studia :) Edytowane 16 Styczeń 2009 przez Loki
pressenter Napisano 16 Styczeń 2009 Napisano 16 Styczeń 2009 (edytowane) Miało iść do FW, ale że nadal w zasadzie nie rozwiązałem za bardzo sprawy salonu, tzn po prostu nie mam pomysłu zbytnio, to sobie odpuściłem narazie. . . Całość można znaleźć tutaj. Edit:/ A! Lustro to archmodels, proszę o nie nie pytać. :P Edytowane 16 Styczeń 2009 przez pressenter
!Ewert Napisano 16 Styczeń 2009 Napisano 16 Styczeń 2009 Dziwne przepalenia i dziwne cienie mnie zastanawiają, shadingu nie ma praktycznie. Problem z mapowaniem. Ogólnie podoba mi się, ładnie oświetlone. A co do projektu to może powiem głupotę ale wygląda to na założenie : ma być tanio i elegancko, czy tak nie jest? Ile Ci sie liczą obrazki w takiej rozdziałce ?
SFlogic Napisano 16 Styczeń 2009 Napisano 16 Styczeń 2009 Black Mamba:dzięki.zastosuje się do tego. Mirach: Dokładnie tak. Kraków i Aleje. Teraz powstaje tam jeszce czwarty budynek z tyłu. Pionix : thx również za wskazówki :) A tutaj już taki test wieczornej wersji. Nie patrzcie na tło bo to jeszce do dopracowania będzie.
pressenter Napisano 16 Styczeń 2009 Napisano 16 Styczeń 2009 Black Mamba: Nie powiedziałeś głupoty, takie były założenia, klient chciał elegancko, ale jakimś mega budżetem też nie dysponował. Co do cieni itp to to moja wina, chyba za dużo zabawy z color mappingiem, kontrastami i frame bufferem, i tak jakoś wyszło... ;) Co do liczenia, to takie rendery do pokazania klientowi robię w 1200x900px, i taki jeden liczy się około 20-30 minut.
!Ewert Napisano 16 Styczeń 2009 Napisano 16 Styczeń 2009 Co do cieni itp to to moja wina, chyba za dużo zabawy z color mappingiem, kontrastami i frame bufferem, i tak jakoś wyszło... ;) Co do liczenia, to takie rendery do pokazania klientowi robię w 1200x900px, i taki jeden liczy się około 20-30 minut. To że Twoja wina to na pewno ale i tak bym stawiał na coś innego, jeśli chodzi o cienie. Czas super, coś za coś.
pressenter Napisano 17 Styczeń 2009 Napisano 17 Styczeń 2009 A jeszcze dla relaksu troszkę się pobawiłem ustawieniami, frame bufferem i postpro. .
gientekwl Napisano 17 Styczeń 2009 Napisano 17 Styczeń 2009 fajnie, ale jak się bawiłeś posto pro to już mogłeś dodać blooma do żarówki
pressenter Napisano 17 Styczeń 2009 Napisano 17 Styczeń 2009 A może i mogłem... Drobne popraweczki, bo wcześniej dałem dofa zdepthowego, a on... jakoś tak... olał szklaną kulę. :P .
etyr11 Napisano 17 Styczeń 2009 Napisano 17 Styczeń 2009 pressenter- bardzo fajne te Twoje ostatnie wizki.
pressenter Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 etyr: gracias. Słowo, że to już ostatnie. Co wy na to? .
Touch Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 Press, jeśli można coś zaproponować, to z postpro szedłbym raczej w tym kierunku: ale ja już jestem skrzywiony;p Pozdr;)
pressenter Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 routee: ta lampka ma takie małe nóżki ogólnie rzecz biorąc. ;) Touch: ta zieleń jak dla mnie odpada, tzn prezentuje się fajnie, ale mało realna tak na prawdę. ;) Natomiast, jak już tak pokazujesz, to mógłbyś zdradzić jak zrobiłeś taki mocny rozbłysk od żarówki? :D
Touch Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 Zaznacz sobie żarówkę radial selection, następnie ctrl+j, żeby skopiować, to co zaznaczone na nową warstwę, powtórz jeszcze raz i ukryj sobie na chwilę jedną z warstw ze skopiowaną żarówką. Na tej, która Ci została zastosuj filtr gaussian blur z wartością jaka Ci tam będzie pasowała, ale tak, aby rozmycie zostało wewnątrz szklanej kuli. Żeby ten 'bloom' stał się bardziej widoczny, powielaj warstwy ze zblurowaną żarówką, aż otrzymasz zadowalający efekt. Teraz odkrywasz sobie tą wcześniej schowaną warstwę i również ją blur'ujesz, tylko z większą wartością, tak, żeby rozmycie wychodziło poza obszar szklanej kuli lampy. Tutaj również powielasz już zblurowaną warstwę aż uznasz, że jest ok;) Pozdr
Morphe Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 wolal bym na tej zarowie bardziej jakis... efekt rozproszenia, jakies efekty optyczne nie wiem... niz tam bloome...
gientekwl Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 świetny bloom :) własnie o taki efekt mi chodziło . Można też to zrobić zaznaczając wartswę z renderem radialnie, skopiować zaznaczony obszar do nowej warstwy i w Blending Options[Opcje Mieszania] bawić się Outer Glow[Faza Zewnętrzna] - efekt ten sam Morphe - efekt optyczny to właśnie bloom ;) i to jest efekt rozproszenia światła widoczny dla kamery i oka pzdr.
pressenter Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 (edytowane) Efekt fajny, i dziękuję Tores za wyjaśnienie, na pewno się przyda. :) gientekwl: ale stary, wstań, zapal lampę i popatrz w żarówkę. Nie wiem jak Ty, ale ja tam widzę praktycznie dokładnie jej krawędzie, i taki efekt nie jest normalnie widoczny dla oka czy też kamery (w tym wypadku aparatu). Wcześniej zrobiłem lekkie rozmycie na krawedziach, i wydaje mi się, że to było bliższe realizmowi, ale żeby nie było, że jestem gołosłowny: . Edit:/ I jeszcze takie pierdółken. . . . Edytowane 18 Styczeń 2009 przez pressenter
JohnZi Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 (edytowane) press ten caly dof to z kamery fizycznej? Edit: Hehe wazon wydaje sie krzywy:P Edytowane 18 Styczeń 2009 przez JohnZi
pressenter Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 JohnZi: tak konkretnie to używam target camera, a dof uzyskany w ustawieniach vraya.
Loki Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 test nastepnego krzaczora - co myślicie ? chcę jeszcze jakieś kwiatki do niego dorobić.
pressenter Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 Hehe wazon wydaje sie krzywy:P Ty to masz oko. :P Za mało segmentów na lathe dałem, już poprawione. Ogólnie to jednak bardziej chodziło mi o ocenę swiatełka itp. xD Loki: Huh, fajny modelik tylko tam na tej takiej najbardziej widocznej gałązce widać miejsce załamania. Trawka świetna, to to całe particle?
skynyrd Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 Od jakiegos czasu ucze sie modelowac z referki. Prosta ulica ale zalezalo mi na cwiczeniu nie na efekcie koncowym. Chcialbym sie dowiedziec czy ide w dobrym kierunku? I jeszcze jedno pytanko - co byscie zrobili z tymi budynkami z tylu? Modelowac je czy potem tlo wstawic. Ogolnie prosze o jakies opinie i rady. Aha, no i ta ulica, dodalem krawezniki a reszte chyba znajde jakas texture kostki i z bumpem wstawie, albo displace jakis. Jak myslicie? Dzieki za rady.
Loki Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 Tak Pressenter, trawa to particle (jakies 500 sztuk - jako geometrię słuzy 10 czy 12 ździebełek połączoncych w 1 editable poly). Model zielonego krzaczka dostepny w CG Free Stuff już.
Morphe Napisano 19 Styczeń 2009 Napisano 19 Styczeń 2009 chyba mamy rozne oczy w takim razie :D ja jak patrze na lampe to na rzesach mi sie rozprasza - no, moze nie z takiego bliska ;) ale wtedy jest tak jak mowi press, zadnej poswiaty, sa ostre krawedzie i wsio ;)
SWRSC Napisano 19 Styczeń 2009 Napisano 19 Styczeń 2009 renderami bardziej symulujemy aparaty niż oczy - ja jestem za zdaniem pressentera.
Rekomendowane odpowiedzi