Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

aa to wybacz ^^ niektórzy są spoko. nie znam tego akurat wiec dużo nie mogę powiedzieć ale ostatnim zdaniem mnie zmiażdżył. :)

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

polka dot no scena w porownaniu do lampki to @#$#$ :P Ale chodzi o test światełka. No więc jest ok :) Podoba mi się, zgadzam się z RA. Może 2 render coś tak nie za bardzo bo cała taka biała ta lampa.. Jak dla mnie 3 wymiata.

 

pozdr.

Gość Cornelius Scipio
Napisano

!Ewert: a od razu nie można było :P:P:P

 

pzdr.

Napisano

W poprzedniej pracy nie było koloru, więc w końcu coś tam zrobiłem w full color:)

Generalnie pierwsza w życiu wizualizacja architektoniczna ( chodzi mi o powage pracy, nie będe pisał o nieudanych pracach które nie przypominają czegokolwiek). Pomysł z głowy. Oczywiście praca niedokończona, można doszukać się wielu błędów i brak niektórych obiektów które powinny być (np opierzenie dachu, kominy, drzwi do garażu, parapety, kwiatki, jakiś kląbik, chodnik, płot... itd) pozatym pewnie błędy oświetlenia, rendera. Ale Czekam na Wasze uwagi i będe nanosił poprawki.

pozdrawiam

DomProjektKSZ1.jpg

Napisano

Siwy zgadzam się zarówno z !Ewertem (bardzo fajnie oświetlony obrazek) jak i z klimentem, albo ludzie pod blokiem są za wysocy, albo babka na chodniku za niska (ma oczy na wysokości ich pasów, fakt można powiedzieć "stanęła by na wysokości zadania" :) ale chyba to lekko przekłamane jest. Powiększył bym ją nieco (zeby bardziej pasowała do rozmiarów goscia na chodniku po prawej, i jednoczesnie zmniejszył ludzi przy samochodzie pod blokiem) no chyba że jest tam jakiś drastyczny spadek terenu w stronę kamery, ale tego nie widać na obrazku.

 

Poza tym - Git malina :)

Napisano

Polka jak zawsze klasa i dawaj więcej takich testów :)

Siwy bardzo ładne otoczenie, ale ta pani idzie chodzi szybciej niż auto jadące ulica ;)

Napisano

Takie sobie świąteczne tesciki prymitywne z fogie-v-ray, a nadole opisałem, co i jak w mini totku.

 

3bb269945f0673a1.jpg

 

8a578df04a01ff5emed.jpg

 

1. Pierw zaczynamy od stworzenia GoxGizmo create/helpers/atmospherics/box Gizmo obrazek 1-fog. Sam wymiar naszej „atmosfery” (Boxgizmo) zależny jest od otoczenia i na jak dużej przestrzeni chcemy zastosować je. Bardzo ważnym czynnikiem jest sama grubość naszej atmosfery ( Boxgizmo), czemu..? Ponieważ to ona Bedze po części odpowiadała za gęstość naszej atmosfery, czyli chmur i prześwitów światła emitującego słońce ( w naszym przypadku v-ray, Sun), ale to wyjaśnię na konkretnym przykładzie dalej.

 

5910b35e055d719dmed.jpg

 

2. Po utworzeniu naszej atmosfery i nadaniu wstępnej gęstości (grubości) należy dostosować/dopasować do terenu, w naszym przypadku będzie to plane (większy od naszej atmosfery) by nasza atmosfera zbiegła się z terenem musimy oszukać i zakrzywić naszą atmosferę przechylając ( obrazek 2-fog) tak by się złączyła z naszym terenem/horyzontem ,stosunkowo daleko by oddać wrażenie głębi..

 

c215a4a1c72c6547med.jpg

 

3. Wprowadzenie w scenie kamery fizycznej v-ray tak by oddać w miarę wierny horyzont i dynamikę naszego ujęcia, Samo ustawienie kamery nie będę opisywał, obrazek 3-fog jest przykładem jak została ustawiona kamera względem ,obiektu ,terenu , i atmosfery, same sety kamery zostały ustawione raz, i nie zostały weryfikowane osobno dla każdego przykładowego liczenia. ( Obrazek fog-V-ray Sp3a)

 

76f739c6aebd6d13med.jpg

 

4. Obrazek 4-fog,czyli dodanie efektu VrayenvironmentFog w zakładce Rendering/environment and effectc. Za pomocom, Add…i wskazanie naszej atmosfery ( BoxGizmo) obrazek fog-4 i fog -4a.

 

82c99f2b8a769b71med.jpg

 

37690f88c43e5691med.jpg

 

5. Następnie wprowadzamy do sceny światło VraySun z podpiętym VraySky w slocie „Envi” tak jak pokazuje nam obrazek fog-5, samo natężenie światła jest tak sam odpowiedzialne jak i grubość naszej atmosfery za gęstość, prześwity i jasność w scenie rzecz oczywista:) wiec zachęcam do samej zabawy gęstością i natężeniem światła. Obrazek fog 6

 

bd90e6cbdab4afbbmed.jpg

 

e78b8b54b11d085cmed.jpg

 

6. Ustawienie naszej atmosfery, należy utworzyć odpowiednią mapę, w tym przypadku posłuży nam mapa nosie obrazek fog-7, samo jej ustawienie jest rzeczom indywidualną i bardzo dużych możliwościach regulacji jej. Wszystkie obrazki, jakie zostały tu pokazane zostały uzyskane wyłącznie przy tej mapie i jej ustawieniom obrazek fog-V-ray Sp3a. Następnie taką mapę ładujemy do slotu fog density. Obrazek fog-6.

 

a772da79e9d5e4d1med.jpg

 

7. Gęstość atmosfery – jest bardzo istotną sadzę rzeczom, która bardzo oddziałuje na nasz efekt atmosfery, gdzie obrazek fog-8 i fog-9 jest tu niezłym przykładem tego. Przy pomocy wyłącznie regulacji gęstości (grubości) naszej atmosfery uzyskujemy zupełnie odmienne efekty bez potrzeby korekcji parametrów macierzystych , czyli General parameters ( VrayenvironmentFog)

 

71a48496062103demed.jpg

 

704bcbf8015946c3med.jpg

 

8. VrayenvironmentFog /General parameters i zakładka Maps obrazek fog-10. Nie opisze tu żadnego z parametrów, co który, za co odpowiada, ponieważ ja osobiście je całkiem inaczej, interpretuje niż ktoś inny, wiec mógłbym mocno wprowadzić w błąd wielu użytkowników.. Tu potrzebna jest praktyk a nie teoria a nie, co i jakie słowo znaczy.. Czynniki, które wyżej opisałem mogą i na pewno wpłyną na efekt końcowy,co może totalnie odmienić efekt wbrew temu, co kto ustawił w parametrach macierzystych.

 

415eb197ac49fae9med.jpg

 

Sumując:

 

Ten mini tutorial nie jest typem, tutoriala który opisuje każde polecenie i tłumaczy każde zachowanie, czemu,dlaczego.. I jak.. Lecz pokazuje na konkretnym banalnym przykładzie, możliwości, jaki daje FOG-V-Ray, który się na pewno w nie długim czasie przełoży na całkiem to nowe rozwiązania odnośnie tła, które jest tka bardzo ważnym elementem w naszej całej scenie.

Więc uważam ze było warto przybliżyć i opisać dosyć ubogo i minimalnie te możliwości.. Zachęcam do testowania i dzieleniem się własnymi spostrzeżeniami.

Dzięki wielkie za przeczytanie tego inf. i poświecenie mu swojej uwagi..

Pozdrawiam.

  • Like 3
Napisano

Na razie zostawiam mój blok i wrócę do niego, ale teraz poćwiczę na sucho :) W odpoczynku od ustawień rendera, nieba, itp. zabrałem się za testowanie traw. Na początek coś takiego.

trawa.jpg

Napisano

kliment: albo sprzedasz forda, albo nigdy nie ich więcej u mnie nie ujrzysz ! o ! :p

Pionix: kcesz hires babeczek? :p

Muminek: ściany proste, korekcja 3 zbiegu jest także to jakieś złudzenie. A co do bloczku to czekam aż mi architekci prześlą zdjęcie istniejącego, który stoi w tym miejscu.

Napisano (edytowane)

Kliment..sprzedawaj Forda. Tym razem full opcja: Q7 + kaczory + Kliment patrzący w niebo.

Horyzont powinien być wyżej, ale nie dorwałem żadnej foty morza w hi-res w takiej perspektywie. Każde inne dawało złudzenie jeziora wiec obniżyłem.

 

03min.jpg

Edytowane przez SWRSC
Napisano

te fotele chyba troche przeskalowałeś, poza tym git malina, nawet horyzont nie bardzo rzuca się w oczy ze obniżony.

 

dziwne.jpg

 

kliment wypatruje eskadry morderczych kaczek-obsrajdachów, chcących zapaskudzić mu forda, i dobrze grunt to czujność!

Napisano

te leżaki maja strasznie długie oparcie, looknij na siedzisko. W ogóle to babola strzeliłem bo jak się okazało dałem morze od zachodu :D właśnie nastawiam poprawne ujęcie a na wstawie widok na miasto.

Napisano

spoko, poprostu przez to krótkie siedzisko, i mega wysokie oparcie wydawało mi się ze są przeskalowane, nie upieram się, chociaż dla mnie dziwnie wyglądają

 

 

walka trwa...

 

brzozy03a.jpg

 

co poprawic / zmienic ? (to mają być stare brzozy, nie jakies rachityczne kikutki, ale 15m drzewa)

 

chyba pien powyginam nieco

Napisano

Stara brzoza ma już dobrze rozwiniętą korę chyba :) U Ciebie ta kora wygląda trochę płasko :) Do tego zmienił bym texturę kory ta jakoś nie leży. Na górze jest zbyt biała, a na dole zbyt czarna.

 

Stara brzoza:

http://img24.imageshack.us/img24/8084/46809297.jpg

http://img242.imageshack.us/img242/1844/brzoza2.jpg

 

Młoda brzoza ma raczej płaską korę (tak mi się wydaję patrząc na inne drzewa nie tylko na brzozę). Liście są ok.

Napisano

Świerszczu wszystko bardzo pięknie, ale te zasłonki wyglądaja fatalnie. Psują mi cały efekt, kurde, widzę tylko zasłonki... o_O

 

No ale jak ich nie widzę to widzę całkiem zajebistą wizkę :]

Napisano

lewa strona (do tego dużego przeszklenia) wydaje się jakaś "fajniejsza" od prawej Lisie - poza tym fajne światło na elewacji.

 

drzewa za bardzo się chyba odcinają od budynku (pewnie przez to że są podświetlone od tyłu elewacją, ale tak czy tak jakos mi nie pasują).

 

poza tym git malina. Klientowi by się spodobało :)

 

Te załamania na panelach kamiennych to bump czy modelowane - fajnie wygląda światło na nich.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności