Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Wyświetleń 2,1m
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dzięki za komentarze. No ocet to nie jest ale kiepawo to wyszło. za szybko musiałem render oddać.

mały_cg - ja bym zrobił trochę jaśniej

 

Wrzucam jeszcze studio do swoich modeli które kiedys tam zacznę sprzedawać.

vitraeamesdra.jpg

Napisano

Tores - styl wizki bardzo mi się podoba. Model fajny ale studio fuj ;)

maly_cg - pokaz ustawienia a cos zaradzimy na te plamy.

Napisano

endits.jpg

 

 

 

Poprawiłem podłogę bo tamta była słaba. I to chyba koniec poprawek. Myślę, że się nada do folio gdzieś na szary koniec :]

Napisano

Tores światło jest chyba ok, ale podłoga zdecydowanie do zmiany.

maly_cg ja nie pomogę bo nie renderuję BruteForcem :/ Za bardzo niecierpliwy na to jestem.

Nvidia Finito? A te niefajne plamy przy krawędzi sufitu nad lampką? Widzę że w wannie szaleje burza ;)

 

Żeby nie było, też walczę z łazienką (właściwie to z całym domkiem jednorodzinnym) i klientowi (kumplowi) wystarcza taki poziom, ale do portfolio będę to jeszcze poprawiać:

lazienka01.jpg

Napisano

maly_cg- te plamy wynikaja byc moze z tego ze pomieszczenie jest niedoswietlone i swiatlo wpadajace przez okno blokowane jest zaluzjami, dodatkowo swiatlo postawione centralnie za kamera bardzo splaszcza cienie i scena robi sie malo realistyczna.

Napisano

maly_cg czyli może tak: sporo przygasić światło za kamerą, za oknem podstawić jakiś plane z ładnym widoczkiem (na vraylightmtl), a główne światło na scenę ustawić przy żaluzjach, ale wewnątrz pomieszczenia - takie małe oszukaństwo ;>

Napisano

Miałem wcześniej białą podłogę ale chciałem zrobić coś innego. Niepowiem bo mi się podobała nawet ale taką mają prawie wszyscy. Coś jeszcze wykombinuję ale to po urlopie.

Nvidia - te przepalenia trochę przegięte. Przynajmniej na dywaniku zmniejsz. Kolorystyka bardzo mi się podoba. Plam się nie czepiam bo to testowy render.

Razor - monitor mam za ciemny ale to pod wanną jest chyba za ciemne. Blura bym zmniejszył też na płytkach bo za bardzo odstają od tego paska fioletowego no i bump na tych jasnych odstaje. Po prostu wygląda to jak niedobrze dobrane płytki. Chrom też słabo wygląda na kranach.

Napisano

Numer of passes na tyle ile masz rdzeni w procku. LC nie musisz tyle walić. 1200 powinno wystarczyć. Jak będziesz miał ładnie doświetlone wnętrze to nie musisz podkręcać parametrów do niebotycznych rozmiarów. Co do moich ustawieć to LC zmniejszam czasami i do 0,7 bo przy 1,0 blade wnętrza wychodziły. Przynajmniej w moim przypadku.

Napisano

maly_cg 5000 subdiv w light cache daje twojemu komputerowi do przeliczenia 25000000 sampli. Przy rozmiarze jaki ustawiłeś (0,02) masz tych sampli spooooooro za dużo :)

 

To raczej nie powinno powodować błędów, ale po co czekać na nadmiarowe sample które tak naprawdę nic nie dają? (zwłaszcza przy takim rozmiarze samego sampla - gdzie zajmuje on 0,02 powierzchni całego obrazka). Mozesz spokojnie zjechać ilością subdiv do 800 - 1000 i to wystarczy w zupełności. Tores dobrze radzi, nie staraj sie ratowac obrazka oversamplingiem, ale pomysl co nei dziala, dlaczego masz ciemno w srodku - jak bedzie wysatrczająco dużo światła wewnątrz bedzie ok.

 

przy okazji masz jakąś szybę w tym oknie? jesli tak, odznacz jej "cast shadows" (object properties ), a w materiale mozesz dac IOR 1, i odznaczyc "affect shadows" - albo w ogóle wyrzuć, bo nie wnosi nic poza tym ze blokuje swiatlo (o ile jest)

Napisano

No to moze ja wrzuce cos takiego tak aby cos poswiczycsypialnia2.jpg

Napisano

Tores - drewniana podłoga jakoś mi nie pasi w studiu.

maly_cg - jak widze to juz Ci wszystko objaśnili :)

Napisano

testuję nowy setup scen do exterior shots.

 

Na razie trawnik + oświetlenie.

 

(teoretycznie przy ujęciu dziennym białe kwadraty = 100% bieli, szare = 50% bieli, czarne 0% bieli, w praktyce, białe = 98%, szare 55-56%, czarne 0%, coś nie bardzo wychodzi mi rozłożenie kontrastu na tych szarościach - chcę mieć możliwość pokazywania detalu w cieniach ładnie, ale bez przepaleń na białych powierzchniach prostopadle do słońca)

 

kamera jakiś metr nad trawnikiem

 

render w rozdzielczości 1500x1200 ~ 32min

 

dzien:

 

setupgrass.jpg

.

.

.

wieczór 1:

 

setupgrass2.jpg

 

.

.

.

wieczór 2:

 

setupgrass3.jpg

Edytowane przez Loki

Napisano

Z cyklu. małe przesterowane obrazki:

costam.jpg

 

plus finalne kolory:

coto2.jpg

Edytowane przez Lis

Napisano

Drzewo na środku nie potrzebne moim zdaniem. Cień iglaka też dziwnie, bo ten z lewej jest daleko. A tak ogólnie przyjemnie się na to patrzy, kupuję ;)

Napisano

Pierwszy kolorystycznie lepszy:) Drzewko na środku jak najbardziej na plus, dopełnia całości, inaczej mielibyśmy w centrum nieciekawą pustkę:)

 

Pozdr

Napisano

Pierwsze! Generalnie Lisie to jest to mój ulubiony projekt z Twojej strony. Kolorystyka, kompozycja... no według mnie świetne. JEdynie według mnie jeszcze Housing estate mogło by iść z tym w konkury.

Napisano

Dzięki za opinie. Przesterowane kolorki fajne. Ale wiadomo ze u klienta by nie przeszło.

 

Kamil- wow. To były czasy. Pamiętam ze brakowało mi ramu żeby wyrenderowac przyzwoite gi :).

Napisano

ttaaddeekk: Jakiś render z aberracją, zgadłem? :p

Lis: Drugi render bardziej pasi, bo to śliczne. Taki cukier bardziej light :)

Napisano

ttaaddeekk - nie wiem co to, ale Twoja kolej w makro konkursie... a to, to chyba ten gość, z tej gry, co to zmienia kształty i dużo zabija innych panów, I skacze po dachach. Ogólnie wygląda jak biceps i przedramię.

Napisano

W między czasie tworzę kolejną łazienkę i taki mały teścik laski, szkła itd.

Model laski od pressenter'a. Dzięki ;)

girlg.jpg

Edytowane przez NV

Napisano

Gwoli ścisłości dodam, że nie wiem jak ten model z posera, który przesłała mi moja kobieta znalazł się tutaj, także chyba najlepiej będzie jak pozostawię to bez dalszego komentarza...

Napisano
a to, to chyba ten gość, z tej gry, co to zmienia kształty i dużo zabija innych panów, I skacze po dachach. Ogólnie wygląda jak biceps i przedramię.

Alex Mercer z Prototype? ;) Jakaś mumia prędzej, w każdym razie wygląda srogo.

 

pressenter pani wprost idealna do wizek łazienek. Weź się podziel, i jeszcze jakaś wersja do wanny by się przydała, albo ze dwie ;)

Napisano

Fajnie. Ja kiedyś, w ramach testów, wepchnąłem ciało kobiety (3D oczywiście ; ) do kuchennej szafki z piaskowanego szkła. Było creepy ;]

Napisano

Z mojej stronki taki teścik.Niskie ustawienia aa oraz GI, ale z efektu jestem zadowolony.Trochę sharpowane w PS więc może się rzucać w oczy ;)

 

Cinema 4D + Vray

 

Liczyło jakąś godzinke na C2D.

 

pzdr.

 

17515842.jpg

Napisano

Ładny stosunek czasu do jakości.

 

Fakt Aberracja jest passé!

Napisano

No to ja też coś pokaże :) Mental Ray jak zwykle :P

takie o wyszło. Na pierwszym coś dalej mam plamy. Troche ponad godzina na ujęcie na C2Q.

 

ocam02.jpgw1000.png

.

ocam03.jpgw1000.png

.

ocam05.jpgw1000.png

.

ocam06.jpgw1000.png

.

ocam07.jpgw1000.png

Napisano

Press: Ale chyba nie masz nic przeciwko bo ja myślałem, że wiesz do kogo trafi ten model jak wysyłałeś ?

Napisano

Oooo... dużo ładnych rzeczy się pokazało.

 

I takie coś ode mnie:

 

d16c35404633c514.jpg

Edytowane przez pionix

Napisano

Podoba się :)

Dywan specjalnie pokrojony, czy o co chodzi?

CS- super oświetliłeś :)

Napisano

arev hehe pamiętam to, wyglądało rewelacyjnie :)

Cornelius Scipio bardzo fajnie i jaśniutko, ale ta aberracja zdecydowanie przesadzona (tiaa, powiedział Razer który zawsze musi się powstrzymywać przy aberkach). Nie wiem też czy nie za ostry ten sharpen, troszkę mnie w oczy kłuje, ale może to przez niewyspanie.

chudy telewizor w sypialni wbudowany w ścianę? Bajer.

pionix gdzie się tak fajnie rozmywa IESy? Area Shadow w VrayShadow params?

Lis jak zawsze super, nie godnym na to spoglądać ;)

 

Dobra, teraz ja się chwalę. Ukończyłem mojego trawiastego tutka, pierwszy raz w życiu coś takiego pisałem więc mam nadzieję że jest ok. Wrzucam go na razie tutaj i liczę na wyłapanie błędów, jeśli wszystko będzie ok to zapostuję go w sekcji tutoriali.

 

trawa_tut_beta_thumb.jpg

Napisano

no no. wypasiony tutek. duży bonus dla ciebie za to (i oczywiście rep + )

Napisano

Dobry tutorial, tylko czemu nie w dziale tutoriali? Myślę, że zasługuje na własny wątek :)

Napisano

Wielki plus dla ciebie :)

Zamiast advance painter'a nie można po prostu użyć scattera ? czy czegoś nie czaje.

Napisano

Razer - super tutek. Co do IESów to VRayIesy, że tak powiem, same się rozmywają ;)

Napisano

super sprawa dodaj to jeszcze w dziale tutoriale bo kawalek dobrego materialu tutaj szybko zniknie :)

rep+

Napisano
Press: Ale chyba nie masz nic przeciwko bo ja myślałem, że wiesz do kogo trafi ten model jak wysyłałeś ?

 

Nie, nie wiedziałem, ale nie chodzi o to. Jestem 26letnim właścicielem pracowni projektowej, nie chcę aby cokolwiek na necie mnie łączyło z jakimikolwiek gołymi babami, w jakiejkolwiek postaci. ;)

 

 

Dobra, teraz ja się chwalę. Ukończyłem mojego trawiastego tutka...

 

Może wartoby było podać na początku jakieś takie "Co będzie potrzebne:", może jakieś linki do danych aplikacji/skryptów? Ot taka sugestia.

 

A ja mam pytanie do administracji forum: może czas zrobić porządek w złotej galerii? Wstyd trochę, że na tak dużym i poczytnym forum można znaleźć w głównej w zasadzie galerii takie wątki jak:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=47008

czy

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=47007

(wątki w zasadzie wymarłe, ponieważ nie ma w nich prac-zwycięzców).

 

Pozdrawiam

Szymon

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności