pressenter Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 Daj jakiś overridemtl albo vraylighty z skylight portal w oknach.
Tores Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 Dzięki za komentarze. No ocet to nie jest ale kiepawo to wyszło. za szybko musiałem render oddać. mały_cg - ja bym zrobił trochę jaśniej Wrzucam jeszcze studio do swoich modeli które kiedys tam zacznę sprzedawać.
pionix Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 Tores - styl wizki bardzo mi się podoba. Model fajny ale studio fuj ;) maly_cg - pokaz ustawienia a cos zaradzimy na te plamy.
NV Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 Poprawiłem podłogę bo tamta była słaba. I to chyba koniec poprawek. Myślę, że się nada do folio gdzieś na szary koniec :]
Razer Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 Tores światło jest chyba ok, ale podłoga zdecydowanie do zmiany. maly_cg ja nie pomogę bo nie renderuję BruteForcem :/ Za bardzo niecierpliwy na to jestem. Nvidia Finito? A te niefajne plamy przy krawędzi sufitu nad lampką? Widzę że w wannie szaleje burza ;) Żeby nie było, też walczę z łazienką (właściwie to z całym domkiem jednorodzinnym) i klientowi (kumplowi) wystarcza taki poziom, ale do portfolio będę to jeszcze poprawiać:
hcpiter Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 maly_cg- te plamy wynikaja byc moze z tego ze pomieszczenie jest niedoswietlone i swiatlo wpadajace przez okno blokowane jest zaluzjami, dodatkowo swiatlo postawione centralnie za kamera bardzo splaszcza cienie i scena robi sie malo realistyczna.
Razer Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 maly_cg czyli może tak: sporo przygasić światło za kamerą, za oknem podstawić jakiś plane z ładnym widoczkiem (na vraylightmtl), a główne światło na scenę ustawić przy żaluzjach, ale wewnątrz pomieszczenia - takie małe oszukaństwo ;>
Tores Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 Miałem wcześniej białą podłogę ale chciałem zrobić coś innego. Niepowiem bo mi się podobała nawet ale taką mają prawie wszyscy. Coś jeszcze wykombinuję ale to po urlopie. Nvidia - te przepalenia trochę przegięte. Przynajmniej na dywaniku zmniejsz. Kolorystyka bardzo mi się podoba. Plam się nie czepiam bo to testowy render. Razor - monitor mam za ciemny ale to pod wanną jest chyba za ciemne. Blura bym zmniejszył też na płytkach bo za bardzo odstają od tego paska fioletowego no i bump na tych jasnych odstaje. Po prostu wygląda to jak niedobrze dobrane płytki. Chrom też słabo wygląda na kranach.
Tores Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 Numer of passes na tyle ile masz rdzeni w procku. LC nie musisz tyle walić. 1200 powinno wystarczyć. Jak będziesz miał ładnie doświetlone wnętrze to nie musisz podkręcać parametrów do niebotycznych rozmiarów. Co do moich ustawieć to LC zmniejszam czasami i do 0,7 bo przy 1,0 blade wnętrza wychodziły. Przynajmniej w moim przypadku.
Loki Napisano 8 Sierpień 2009 Napisano 8 Sierpień 2009 maly_cg 5000 subdiv w light cache daje twojemu komputerowi do przeliczenia 25000000 sampli. Przy rozmiarze jaki ustawiłeś (0,02) masz tych sampli spooooooro za dużo :) To raczej nie powinno powodować błędów, ale po co czekać na nadmiarowe sample które tak naprawdę nic nie dają? (zwłaszcza przy takim rozmiarze samego sampla - gdzie zajmuje on 0,02 powierzchni całego obrazka). Mozesz spokojnie zjechać ilością subdiv do 800 - 1000 i to wystarczy w zupełności. Tores dobrze radzi, nie staraj sie ratowac obrazka oversamplingiem, ale pomysl co nei dziala, dlaczego masz ciemno w srodku - jak bedzie wysatrczająco dużo światła wewnątrz bedzie ok. przy okazji masz jakąś szybę w tym oknie? jesli tak, odznacz jej "cast shadows" (object properties ), a w materiale mozesz dac IOR 1, i odznaczyc "affect shadows" - albo w ogóle wyrzuć, bo nie wnosi nic poza tym ze blokuje swiatlo (o ile jest)
Vehr Napisano 8 Sierpień 2009 Napisano 8 Sierpień 2009 No to moze ja wrzuce cos takiego tak aby cos poswiczyc
pionix Napisano 8 Sierpień 2009 Napisano 8 Sierpień 2009 Tores - drewniana podłoga jakoś mi nie pasi w studiu. maly_cg - jak widze to juz Ci wszystko objaśnili :)
Loki Napisano 9 Sierpień 2009 Napisano 9 Sierpień 2009 (edytowane) testuję nowy setup scen do exterior shots. Na razie trawnik + oświetlenie. (teoretycznie przy ujęciu dziennym białe kwadraty = 100% bieli, szare = 50% bieli, czarne 0% bieli, w praktyce, białe = 98%, szare 55-56%, czarne 0%, coś nie bardzo wychodzi mi rozłożenie kontrastu na tych szarościach - chcę mieć możliwość pokazywania detalu w cieniach ładnie, ale bez przepaleń na białych powierzchniach prostopadle do słońca) kamera jakiś metr nad trawnikiem render w rozdzielczości 1500x1200 ~ 32min dzien: . . . wieczór 1: . . . wieczór 2: Edytowane 9 Sierpień 2009 przez Loki
Lis Napisano 9 Sierpień 2009 Napisano 9 Sierpień 2009 (edytowane) Z cyklu. małe przesterowane obrazki: plus finalne kolory: Edytowane 9 Sierpień 2009 przez Lis 1
!Ewert Napisano 9 Sierpień 2009 Napisano 9 Sierpień 2009 Drzewo na środku nie potrzebne moim zdaniem. Cień iglaka też dziwnie, bo ten z lewej jest daleko. A tak ogólnie przyjemnie się na to patrzy, kupuję ;)
Touch Napisano 9 Sierpień 2009 Napisano 9 Sierpień 2009 Pierwszy kolorystycznie lepszy:) Drzewko na środku jak najbardziej na plus, dopełnia całości, inaczej mielibyśmy w centrum nieciekawą pustkę:) Pozdr
kamil.ochel Napisano 9 Sierpień 2009 Napisano 9 Sierpień 2009 Lisie bardzo ładnie ^^ pierwsze kolorki lepsze Pamietasz swoja wizke pokoju w Zakopcu? ^^
pressenter Napisano 9 Sierpień 2009 Napisano 9 Sierpień 2009 Pierwsze! Generalnie Lisie to jest to mój ulubiony projekt z Twojej strony. Kolorystyka, kompozycja... no według mnie świetne. JEdynie według mnie jeszcze Housing estate mogło by iść z tym w konkury.
Lis Napisano 9 Sierpień 2009 Napisano 9 Sierpień 2009 Dzięki za opinie. Przesterowane kolorki fajne. Ale wiadomo ze u klienta by nie przeszło. Kamil- wow. To były czasy. Pamiętam ze brakowało mi ramu żeby wyrenderowac przyzwoite gi :).
ttaaddeekk Napisano 10 Sierpień 2009 Napisano 10 Sierpień 2009 ładne jesienne kolorki kolorki Lis'ie, pełen wypas. kto zgadnie co to :D
Camel Napisano 10 Sierpień 2009 Napisano 10 Sierpień 2009 ttaaddeekk: Jakiś render z aberracją, zgadłem? :p Lis: Drugi render bardziej pasi, bo to śliczne. Taki cukier bardziej light :)
sly Napisano 10 Sierpień 2009 Napisano 10 Sierpień 2009 ttaaddeekk - nie wiem co to, ale Twoja kolej w makro konkursie... a to, to chyba ten gość, z tej gry, co to zmienia kształty i dużo zabija innych panów, I skacze po dachach. Ogólnie wygląda jak biceps i przedramię.
michasEK4 Napisano 10 Sierpień 2009 Napisano 10 Sierpień 2009 Testy wszystkiego po dłuższej przerwie z maxem :
NV Napisano 10 Sierpień 2009 Napisano 10 Sierpień 2009 (edytowane) W między czasie tworzę kolejną łazienkę i taki mały teścik laski, szkła itd. Model laski od pressenter'a. Dzięki ;) Edytowane 10 Sierpień 2009 przez NV
pressenter Napisano 10 Sierpień 2009 Napisano 10 Sierpień 2009 Gwoli ścisłości dodam, że nie wiem jak ten model z posera, który przesłała mi moja kobieta znalazł się tutaj, także chyba najlepiej będzie jak pozostawię to bez dalszego komentarza...
hcpiter Napisano 10 Sierpień 2009 Napisano 10 Sierpień 2009 press widzisz... wyszlo na to ze jestes zdradzany ;)
Razer Napisano 10 Sierpień 2009 Napisano 10 Sierpień 2009 a to, to chyba ten gość, z tej gry, co to zmienia kształty i dużo zabija innych panów, I skacze po dachach. Ogólnie wygląda jak biceps i przedramię. Alex Mercer z Prototype? ;) Jakaś mumia prędzej, w każdym razie wygląda srogo. pressenter pani wprost idealna do wizek łazienek. Weź się podziel, i jeszcze jakaś wersja do wanny by się przydała, albo ze dwie ;)
arev Napisano 11 Sierpień 2009 Napisano 11 Sierpień 2009 Fajnie. Ja kiedyś, w ramach testów, wepchnąłem ciało kobiety (3D oczywiście ; ) do kuchennej szafki z piaskowanego szkła. Było creepy ;]
Gość Cornelius Scipio Napisano 11 Sierpień 2009 Napisano 11 Sierpień 2009 Z mojej stronki taki teścik.Niskie ustawienia aa oraz GI, ale z efektu jestem zadowolony.Trochę sharpowane w PS więc może się rzucać w oczy ;) Cinema 4D + Vray Liczyło jakąś godzinke na C2D. pzdr.
remanent Napisano 11 Sierpień 2009 Napisano 11 Sierpień 2009 bardzo fajnie Ci to wyszło ale dajcie sobie już spokój z tą aberracją
Lis Napisano 11 Sierpień 2009 Napisano 11 Sierpień 2009 Ładny stosunek czasu do jakości. Fakt Aberracja jest passé!
chudy Napisano 11 Sierpień 2009 Napisano 11 Sierpień 2009 No to ja też coś pokaże :) Mental Ray jak zwykle :P takie o wyszło. Na pierwszym coś dalej mam plamy. Troche ponad godzina na ujęcie na C2Q. . . . .
NV Napisano 11 Sierpień 2009 Napisano 11 Sierpień 2009 Press: Ale chyba nie masz nic przeciwko bo ja myślałem, że wiesz do kogo trafi ten model jak wysyłałeś ?
pionix Napisano 11 Sierpień 2009 Napisano 11 Sierpień 2009 (edytowane) Oooo... dużo ładnych rzeczy się pokazało. I takie coś ode mnie: Edytowane 11 Sierpień 2009 przez pionix
!Ewert Napisano 11 Sierpień 2009 Napisano 11 Sierpień 2009 Podoba się :) Dywan specjalnie pokrojony, czy o co chodzi? CS- super oświetliłeś :)
Lis Napisano 11 Sierpień 2009 Napisano 11 Sierpień 2009 taki tam teścik. Wnętrze i tak do przebudowy.
Razer Napisano 11 Sierpień 2009 Napisano 11 Sierpień 2009 arev hehe pamiętam to, wyglądało rewelacyjnie :) Cornelius Scipio bardzo fajnie i jaśniutko, ale ta aberracja zdecydowanie przesadzona (tiaa, powiedział Razer który zawsze musi się powstrzymywać przy aberkach). Nie wiem też czy nie za ostry ten sharpen, troszkę mnie w oczy kłuje, ale może to przez niewyspanie. chudy telewizor w sypialni wbudowany w ścianę? Bajer. pionix gdzie się tak fajnie rozmywa IESy? Area Shadow w VrayShadow params? Lis jak zawsze super, nie godnym na to spoglądać ;) Dobra, teraz ja się chwalę. Ukończyłem mojego trawiastego tutka, pierwszy raz w życiu coś takiego pisałem więc mam nadzieję że jest ok. Wrzucam go na razie tutaj i liczę na wyłapanie błędów, jeśli wszystko będzie ok to zapostuję go w sekcji tutoriali. 14
siwy Napisano 11 Sierpień 2009 Napisano 11 Sierpień 2009 no no. wypasiony tutek. duży bonus dla ciebie za to (i oczywiście rep + )
arev Napisano 11 Sierpień 2009 Napisano 11 Sierpień 2009 Dobry tutorial, tylko czemu nie w dziale tutoriali? Myślę, że zasługuje na własny wątek :)
NV Napisano 11 Sierpień 2009 Napisano 11 Sierpień 2009 Wielki plus dla ciebie :) Zamiast advance painter'a nie można po prostu użyć scattera ? czy czegoś nie czaje.
pionix Napisano 11 Sierpień 2009 Napisano 11 Sierpień 2009 Razer - super tutek. Co do IESów to VRayIesy, że tak powiem, same się rozmywają ;)
hcpiter Napisano 11 Sierpień 2009 Napisano 11 Sierpień 2009 super sprawa dodaj to jeszcze w dziale tutoriale bo kawalek dobrego materialu tutaj szybko zniknie :) rep+
pressenter Napisano 11 Sierpień 2009 Napisano 11 Sierpień 2009 Press: Ale chyba nie masz nic przeciwko bo ja myślałem, że wiesz do kogo trafi ten model jak wysyłałeś ? Nie, nie wiedziałem, ale nie chodzi o to. Jestem 26letnim właścicielem pracowni projektowej, nie chcę aby cokolwiek na necie mnie łączyło z jakimikolwiek gołymi babami, w jakiejkolwiek postaci. ;) Dobra, teraz ja się chwalę. Ukończyłem mojego trawiastego tutka... Może wartoby było podać na początku jakieś takie "Co będzie potrzebne:", może jakieś linki do danych aplikacji/skryptów? Ot taka sugestia. A ja mam pytanie do administracji forum: może czas zrobić porządek w złotej galerii? Wstyd trochę, że na tak dużym i poczytnym forum można znaleźć w głównej w zasadzie galerii takie wątki jak: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=47008 czy http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=47007 (wątki w zasadzie wymarłe, ponieważ nie ma w nich prac-zwycięzców). Pozdrawiam Szymon
Rekomendowane odpowiedzi