Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jej jak dawno tu nie zaglądałem :)

 

Hehe walka z trawą widzę, że nadal trwa.. Fajnie wam to idzie. Świerszczu fajna trawę wymodził jakiś czas temu.

 

Tutaj moje takie wypociny... generalnie jakoś LWF'a probuję okiełznać. (dywan i ogień w kominku pójdzie do wymiany oraż texturka na sofie.. ale to jak znajdę trochę czasu na to)

 

F11_2.jpg

 

F11_1.jpg

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

bokeh test sześciogodzinny.

 

bokeh.jpg

 

zastrzeżenia, uwagi :p ;)

 

Biksiu: te lampki w kloszach nieco rozjarz..

nie podoba mi się ten.. gliniany mały wazonik na szklanym stole.. wygląda ciut scanlinowo ;)

reszta należy do opini innych :]

Edytowane przez Camel
Napisano (edytowane)

Test stołu+ krzesło

 

Meble zaprojektowane i wykonane prze ze mnie. Może je oglądać na żywo :)

 

Render:

3ds Max 2009+ V-ray+ Adobe Photoshop CS4

 

attachment.php?attachmentid=67118&stc=1&d=1256213335

 

attachment.php?attachmentid=67119&stc=1&d=1256213358

 

attachment.php?attachmentid=67120&stc=1&d=1256213369

Edytowane przez jlidesign
Napisano
Duna, to samo mozesz zrobic z uzyciem z-depth map w 5 minut w photoshopie:P to tak w razie czego jakby czasu brakowalo:P

1. przed i za punktem fokusu na odległości kranu od kamery?

2.vRay zdepth pomimo moich wielu prób renderuje bez ładnego wygładzenia krawędzi, są jakieś krosty, schodki.. dlatego musze rozdzielczość zdeptha podwajać nawet 2 razy

3.chodzi o Lens Blur w Photoshopie? Mam CS3 i jak w tym wypadku może wyjść ładny bokeh?

4.zresztą i tak wolałem "poprawny fizycznie bokeh" :)

a więc mógłbym wiedziec dokładnie jak to porobić? jeszcze jedna uwaga - nie żałuję czasu na bokeh ;)

Napisano

Jest taki plugin do photoshopa co sie zowie DOF PRO, mozna go sciagnac ze strony producenta, raczej trial. Mozna tam na mapce zdepth zmieniac focus point wiec z jednej mapki mozesz wrecz zrobic animacje zmiany ostrosci. Bokeh uzyskujesz przez zabawe suwakami, cos podobnego jak tutaj http://img33.imageshack.us/img33/6825/znaczek1a.jpg

Co do "schodkow" na z mapie musisz zaznaczyc enable filtering i po sprawie:) Nie mowie tego, ze Twoj sposob jest zly, tylko wybraz sobie jakbys musial to animowac a deadline tuz tuz. Wtedy ta motoda wydaje sie prostsza i szybsza:)

Napisano

no no VS spróbuję inaczej potraktować zapisywanie obrazów w vRayu.. za posta masz plusa. Jednocześnie poprawiłeś mi zimny klimat w nieszczęśliwym świecie ;) słowa dają wiary :]

JohnZi interesujące.

 

Mam pytanie. Enable filtering w render elements - vRayZDepth.. właśnie ja go użyłem i wyrenderowałem ZDepth w vRay frame bufferze i nic nie wyszło jak trzeba z filtrowaniem obrazu :|

Napisano (edytowane)

Witam ostatnio bujam w obłokach dlatego taki teścik:).

Render: Vray+after.b. czas: 5min (render nie tworzenie:)

Jeśli ktoś wie co poprawić dla lepszego efektu proszę pisać.

chmurkitestt.jpg

Edytowane przez bbandi
Napisano

Lis-no tak poświata powinna być bardziej kremowa ale to dogram, a jeżeli by jeszcze mgłe zrobić ponizej tych chmurek co o tym myślicie?O czym jeszcze pomysleć czy cos dorzucić czy juz nie kombinować?.

Napisano (edytowane)
Duna, od zawsze tak robię i wychodzi... jeśli dasz enable filtering to będzie filtrowany filtrowaniem takim jak ustawiłeś na RGB buffer. może spróbuj wyłączyć V-ray frame Buffer

 

Dzięki bardzo, ja na własną rękę też zauważyłem że można ustawić dobrze nie DMC a zamiast tego Adaptive subdivision (ale przygotowuję do tego w parę sekund scenę bez GI i materiałów czy świateł) ale jak widać, to trochę wolniej trwa liczenie takiej zabawy z DOF niż ewentualnie zwykłe metody. W takim razie Twoje i innych rady są przydatne :)

 

Pozdro. BTW, zrozumiałem jak się robi bokeh w photoshopie i jak ustawić zdepth, na przyszłość pokażę swój postęp.

 

Ulepszone studio z krzesłem (model przekształcony tak żeby to siedzenie na "za plecami" było w miarę wygięte a nie płaskawe, bo było to oczywiście irytujące), plastik ma nieco mniejszego glossa, ale taki "pearl style plastic" jest efektem zamierzonym. Niestety przegiąłem z ustawieniami color mappingu a potem poprawką na krzywych kolorów. Coś + coś please, krytyka + sugestie :)

sceneemptycmon.jpg

Edytowane przez Camel
Napisano

Dunablaster ja bym po zewnętrznym kształcie poprowadził jakąś aluminiowa rurkę (tak żeby oplatała krzesełko) dało by to wrażenie stabilnosci bo miałbyś usztywnione podparcie i dolną część na której stoi) no i pewnie lepsze wrażenie:), tło zbyt czekoladowe proponowałbym jakis błękit.To moje sugestie:).

P.S albo kontrast tła zmienić:).

Napisano

ej Duna o co chodzi z tym "bokeh" ? ja tam nie widzę żadnego , jedynie jakiś standardowy DOF . Ty wiesz o czym mówisz ? czy to ja na stare lata nie wiem co piszę ?

 

Lis! skóra z wizki tak zaurwiska, że warto ją pochwalić nawet 4 strony dalej. rispekt

Napisano (edytowane)
ej Duna o co chodzi z tym "bokeh" ? ja tam nie widzę żadnego , jedynie jakiś standardowy DOF . Ty wiesz o czym mówisz ? czy to ja na stare lata nie wiem co piszę ?

 

Zdeno, uprzejmie proszę o przejrzenie poprzednich stron, jest tam zamieszczony render kranu z flakonami perfum. Tam jest efekt bokeh, gdyż tą nazwę podpowiada mi vRayPhysicalCamera. Chodzi o taki dof na kształt wielokątów.. w moim przypadku jest pięciokąt. BTW może nie przyjrzałeś się dokładnie i nie widzisz tego bokeh...

Edytowane przez Camel
Napisano

bokeh jest "troszkę wszędzie" na flakonach gdzie są jasne punkty, nie rozmyło się jak zwykły dof, a raczej jak ciąg pięciokątów :) oto lekcja spostrzegawczości :D

 

Dobranoc misiaki, koniec mych postów na dobę obecną :)

Napisano

no tores to ze spojechal z betone :D ladne

... ale

zastanow sie kto by z takich malych kawaleczkow drewna robil sztalunek pod zalewanie scian budynku :D musisz troche powiekszyc teksture przy "garazu" czy co to jest po prawej?

Napisano

tjviking :) szalunek!

Robia robia.. sam robilem jak bylem ciesla w DE przez wakacje :)

 

edit: jedyne czego brakuje to otworow po ankrach.

Co jakis czas sciany szalunkowe sa skrecane ankrami (pretami stalowymi) i pozniej sie zostawia otwory, jako dodatek do dekoracji :P

Napisano
edit: jedyne czego brakuje to otworow po ankrach.

Co jakis czas sciany szalunkowe sa skrecane ankrami (pretami stalowymi) i pozniej sie zostawia otwory, jako dodatek do dekoracji :P

ale nie przy takim szalunku :P

Napisano
tjviking :) szalunek!

Robia robia.. sam robilem jak bylem ciesla w DE przez wakacje :)

yo,yo lyteroofka sie zakradla

Napisano

Testując różne tekstury betonu nie zmieniłem mapowania i stąd te błędy. Na razie wszystko jest ostre ale mam nadzieję że zdążę zrobić i wrzucić na murki displacement.

Zrobiłem nowy żywopłot do scenki. Trochę te listki takie porozrzucane ale to już oceńcie sami czy daje radę

bukszpan3c.jpg

Napisano

RA: Piękny render! ale chyba słoje za duże trochę ? Przez co wydaje się jakby ten kajak bardzo malutki był (chociaż nie widziałem takiego na żywo wiec to tylko spekulacje ;) )

 

trees.jpg

testy zieleniny . vray + onyx

Napisano
no tores to ze spojechal z betone :D ladne

... ale

zastanow sie kto by z takich malych kawaleczkow drewna robil sztalunek pod zalewanie scian budynku :D musisz troche powiekszyc teksture przy "garazu" czy co to jest po prawej?

 

 

hehe pojedź do Norwegii i zmienisz zdanie, oni tam tak wszystko szolują (a dlatego że wbrew pozorom w ekologicznej Norwegii... drewno sosnowe jest tanie jak przysłowiowy barszcz) Wycinają 15-20 letnie sosenki (na ich miejsce sadzą nowe), i dlatego deski takie cienkie wychodzą z tego - bo na ich glebie i tak większe by nie urosły.

 

Powiem szczerze, jak zobaczyłem na żywo jak wygląda taki beton - to zakochałem się w tym.

 

 

---------

 

dziarska ta zielenina Bonifatz, to jedno i to samo drzewko czy wiecej modeli?

Napisano

No fajnie to wyglada taki beton. Ale jedyne do czego moge sie przyczepic to do tekstury z kolorem. Taki beton ma fakture owszem, ale kolor jednolity - kolor betonu :) ale to tak tylko w kwestji wymadrzania sie :P a i jeszcze jedna rzecz.. szczeliny miedzy deskami beda wypukle a nie wklesle - tkz. negatyw :)

 

edit: peter_muler - a tak z ciekawosci.. to co sie robi z otworami? zalepia sie na chama? :) przeciez to pewnie widac pozniej czy nie? Ja robilem takie scianki z otworami wlasnie.

Napisano

Jakieś sugestie przed ostatecznym renderingiem, dodaniem ludzi? Chyba dołożę jeszcze liści przy krawężnikach i może grabie przy kupkach liści. O i woźnego też.

 

szkolaw.jpg

Napisano

Osobiście dałbym chyba jakieś lekkiep rzebarwienia na trawie, wygląda jakbyś narzucił dispa na zwykły vraymat o kolorze zielonym. ;) I na dole dachówki coś dziwnego siędzieje. Te dwa otwory na okna z łukami mają mieć w środku taki jakby standardowy szary materiał?

 

Poza tym bardzo przyjemnie.

Napisano

te fruwajace liscie troche odciagaja uwage, wez troche je zdejmij... moze zostaw przy samej ziemi, chyba ze tajfun jakis wieje

Napisano

swierszczu dachowke ci wcielo na tym ceglanym budynku, i wydaje sie ze ta zolc to refleks od ego drzewa zoltego? mhm.. no chyba ze jakims cudem od slonca, ale sam bedziesz lepiej wiedzial:)

a, i te siuski z kostki brukowej wywal :D albo pozadnie zrob kaluze i mokra kostke naokolo.

Napisano

ta jasna okładzina będzie jeszcze bardziej odbijać (żółty refleks - tak od drzewa), muszę ją zrobić bardziej metaliczną. Dachówkę sprawdziłem - dziwne przebarwienie to wina modelu, coś się skopało. Dojdzie jeszcze kilka bzdetów na architekturze.

Napisano (edytowane)

Fajny kajak :)

 

Swrsc, podoba mi się, ale obrazek ma za duza saturacje, niebo za niebieskie itd. trawa jest zielona jak latem a krzewy juz mocno jesienne- choć wydaje mi sie ze takie krzewy nie tak zachowują sie jesienią - one gubią liście a nie tylko zamieniają kolor.

 

Ogólnie bardzo sympatycznie, liscie w powietrzy bardzo ładnie sie wkomponowały :)

Edytowane przez !Ewert
Napisano

no to na czasie żeby być:

 

cam2jesientestwww.jpg

 

 

test ogólny. Dzięki Morphe za rady dotyczące oświetlenia, jeszcze daleko do ideału, ale może coś podpowiecie co zmienić / poprawić / dodać ?

Napisano

ja podpowiadam zeby uzyc na trawniku, krzewow nie poddajacych sie urowkowi por roku, dodac lisci, pokombinowac nad przyjemnymi kolorami jesiennych , choc moze niekoniecznie, przygasic zielen trawy na trawniku w stosunku to jzu pozolklej zieleni naokolo. sam nie wiem, cos pewnie sie znajdzie :)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności