Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Panowie wiem, że już pytałem, ale wyleciało mi całkowicie. Jak uniknąć rozmazywania się tekstury (tutaj dechy) w większej odległości od kamery? (nie używam dof)

 

tmpyt9.th.jpg

Edytowane przez pressenter
Napisano
wywal ta brzydule ze srodka :)

 

Ta brzydula ze środka jest największym symbolem stolicy...

 

A tu ode mnie takie wnętrze do biura zrobione w 6 h, pomysł nie mój tylko poukładanie tego w całość i wyrenderowanie. Specjalistą od interiorów nie jestem, ale chyba daje radę na ten czas. Pozdro.

 

ed83cb6645c082e3.jpg

Napisano

polshai - ja shadery do listkow robie tak:

Vray Material -> Diffuse: falloff (na jednym daje teksture liscia, a na drugim jakis kolor zielono-żółty) - potem ustawienia reflection juz zaleznie od rodzaju liscia. No ale nic nie zdzialasz shaderami jak nie zrobisz modelu liscia lekko zagietego.

Napisano

dzieki jeszcze poprobuje

sss nie ma bo i nie wiem jak, probowalem z 2sided i translucency ale jakos tak mi sie nie podobalo...

probowalem tez to drugie transluceny (hybrid model) ale to kompletnie nic nie dawalo...

a master co rozumiesz przez plaske? plaskie sa w sensie ze polygony, bez shella, ale nikt chyba nie robi lisci o jakiejs grubosci?

Napisano

arev ale na listkach z onyxa tak nie zrobie, mozna jedynie dac shella dla polygonow listkow ale efekt bedzie raczej oplakany

 

arturpx2 tak mozliwe, wlasnie o tym tez pomyslalem

 

ale te wszystkie zabiegi nic nie dadza jesli shader jest po prostu nieodpowiedni a to w nim jest chyba problem...posiedze jeszcze

Napisano (edytowane)

Fajny remder, ale kolorki trochę zbyt intensywne względem oryginału (wiem, bo mam :p).

Edytowane przez arev
Napisano (edytowane)

Ale pod autem masz plane z materiałem Matte, a on widzi tło, a nie reflection override. Może wyłącz go z odbić? To wprawdzie nie rozwiąże sprawy GI, ale będziesz o jeden krok bliżej.

 

edit: mógłbyś jeszcze osobno wyrenderować odbicia i trochę je przyciemnić. Jejku, ale kombinowania. Niech przyjdzie ktoś, kto takie rzeczy robi na co dzień :D

 

edit dół: no problem, fajnie, że się udało ;)

Edytowane przez arev
  • Like 1
Napisano

Podłoże - nic specjalnego.

Diffuse: r35 g35 b35

Reflect: r100 g100 b100

Refl. glossines: 0,8

Fresnel: on

IOR 1.5

Subdivs: 24

niebieskie zabarwienie od hdrki

Napisano (edytowane)

Ktoś mi jest w stanie tak na chłopski rozum wytłumaczyć, na co ma wpływ ozone w vraysun i sky? Warto coś z tym ćwiczyć?

 

Edit:/ I może ktoś jeszcze rzuci jakieś info co to jest to skylight portal w vraylight, bo nie widzę różnicy jakoś.

Edytowane przez pressenter
Napisano (edytowane)

Ozone z tego co pamiętam zabarwia niebo na pomarańczowo-brązowo tuż nad horyzontem.

Skylight portal bierze kolor i natężenie światła z otoczenia, jakoś tak.

 

EDIT:

Tak poza tym, to link poniżej dalej działa...

http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/

Edytowane przez RA
Napisano

pressenter, zeby zobaczyc dzialanie sky portal trzeba zrenderowac obraz a nie tylko light cache:) mozliwe ze dlatego nie widzisz roznicy, bo przy portalach to swiatlo ujawnia sie chyba dopiero przy liczeniu secondary bounces...tak mysle, kojarze ze cos takiego bylo, choc sam nie uzywam portali

 

a ozone tak jak w instrukcji - zauwaz ze przy parametrach sun&sky nie ma nigdzie probki koloru tak jak w pozostalych swiatlach, wlasnie ozone od tego jest

Napisano

O, dziękować za linka RA, na pewno się przyda.

 

polshai: no właśnie renderuję do końca, zobaczymy. ;)

 

Jeszcze takie pytanie o wasze zdanie. Dlaczego większość, albo nawet i wszyscy używają Adaptive QMC, a nie Subdivision? Czym to się różni, i czy dla was ma znaczenie?

Napisano

qmc jest w wiekszosci przypadkow szybsze, subdivision uzywa sie glownie kiedy nie mamy glossy reflection i sa duze powierzchnie "gladkie" czyli nie ma drastycznych zmian kontrastu na duzych obszarach rendera...albo jest zupelnie na odwrot, polecam upewnic sie w dokumentacji albo niech mnie sprostuje jakis fachowiec

 

ale podsumowujac w wiekszosci przypadkow qmc jest duzo szybszy, subdivision dokladniejszy ale przyrost jakosci jest odwrotnie proporcjonalny do przedluzania sie czasu renderingu:)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności