Tores Napisano 13 Luty 2010 Napisano 13 Luty 2010 pressenter - jakiej wersji vraya używasz? Bonifatz - niby 3d ale płaska ta przestrzeń
Razer Napisano 13 Luty 2010 Napisano 13 Luty 2010 Najważniejsze według mnie to dobrze ustawić kamerę,i nie używać tej standardowej, maxa. A czemu nie? Chodzi tylko o to że w vraycam można ustawiać ISO, shutter itp, czy o coś innego?
pressenter Napisano 13 Luty 2010 Napisano 13 Luty 2010 pressenter - jakiej wersji vraya używasz? Bonifatz - niby 3d ale płaska ta przestrzeń Max 2008, vray sp1 Zgadzam się w zupełności, strasznie płasko. A czemu nie? Chodzi tylko o to że w vraycam można ustawiać ISO, shutter itp, czy o coś innego? Tylko, i aż. Przez brak tak dokładnych ustawieć przy normalnej kamerze, w końcu dochodzi się do momentu, w którym aby dobrze doświetlić przestrzeń trzeba coś przepalić, lub nie przepalać, a zostawić bardziej niedoświetlone miejsca, w takim wypadku dorzuca się ukryte światła, wydłuża się czas renderu... że już nie wspomnę, że jakoś nigdy zbytnio tego nie umiałem. :P Druga sprawa: spróbuj, używając standardowej kamery maxa, ustawić vraysun+vraysky, uzyskując ładne ,niebieskie tło z tego drugiego. ;) Mogę pisać tutaj zupełne androny, bo to w zasadzie moja teoria oparta na spostrzeżeniach dokonanych w trakcie renderów, a jesli tak to prosiłbym, aby ktoś bardziej obeznany uzupełnił moją wypowiedź. Sz.
jahred6 Napisano 13 Luty 2010 Napisano 13 Luty 2010 (edytowane) Bonifatz przyładuj vray lightem z okna, pewnie masz skyportal - odznacz i załaduj moc :-) coś ode mnie - salon Edytowane 13 Luty 2010 przez jahred6
Razer Napisano 13 Luty 2010 Napisano 13 Luty 2010 pressenter - twoje androny, poparte tym co widać na twoich pracach, to przecież istna prawda objawiona ;) Sam często dochodzę do opisanej przez ciebie sytuacji - muszę doświetlać, przepalać, męczę się czy to z exponentialem czy LWFem (akurat teraz na nim stanęło). To wnętrze nad którym sobie ostatnio dłubałem, ustawiłem tu najprostsze światło jakie się dało. Defaultowe sun+sky (zlinkowane), instancja sky wstawiona do GI environment (skylight), CM linear 1, 1, 1, IRR + LC praktycznie defaultowe, vraycam shutter 50 ISO 100. Dla porównania coś takiego - LWF (w maxie 2.2 i input 2.2), CM Reinhard 1, 0,5, 2,2, sun+sky (zlinkowane, sky w GI, sun intensity multiplier 0,2) i vraycam ale bez exposure czyli praktycznie jak zwykła maxowa kamerka. Bladość dolnego rendera pewnie jakoś by się dało w PS zlikwidować, podnieść kontrast itp. Ale na górnym renderze jest fajniejsza głębia, a prawa ściana wyszła o wiele lepiej (widać bleeding z podłogi i reflection map, mniam!). Tylko jaką metodą pozbyć się przepaleń? Reinhardem ze zmniejszonym burnem? Czy linear i kręcenie multiplierami? Czy może podnoszenie gammy? Ale to wszystko sprowadza się do zbędnego kombinowania, jak sam z resztą mi odpisałeś. Jeśli chodzi o ustawianie VrayCam to w ogóle się na tym nie znam, kręcę Shutter speed i ISO ale to niewiele daje (albo przepala, albo nie doświetla).
maciekG Napisano 14 Luty 2010 Napisano 14 Luty 2010 test gammy w mentalu... trochę mi się glare przepalił :]
Gość Cornelius Scipio Napisano 14 Luty 2010 Napisano 14 Luty 2010 Ode mnie kolejny test ;] Soft Cinema 4D + Vray + PS pzdr. Cornelius
pressenter Napisano 14 Luty 2010 Napisano 14 Luty 2010 Jahred: jakoś strasznie... pstrokato, nie wiadomo na co patrzeć jlidesign: Hmm, nieczytelnie, za bardzo rozmyte według mnie. ;) Razer: ta druga ma potencjał. ;) MaciekG: całkiem ładne światełko. Cornelius: pomijając modeling narożnika to świetne, ładne światełko, fajny materiał płytek. Skądś znam te zasłony. :D
Bonifatz Napisano 14 Luty 2010 Napisano 14 Luty 2010 jahred6 : to by była profanacja ;) Cornelius Scipio : bardzo przyjemny interior. Tak jak pressenter czepiam się narożnika. Kolejny test tym razem z postpro :
maciekG Napisano 14 Luty 2010 Napisano 14 Luty 2010 Pressenter, dziękować...niestety jeszcze nie takie jakie chciałbym mieć :] Bonifatz..może mógłbyś zagrać trochę kolorem świateł...bo teraz wygląda na to że i otoczenie i lampki są białe...co pewnie w rzeczywistości by ciężko było osiągnąć.. ta sama scena ponownie..tym razem próbowałem oświetlić za pomocą irradiance particles czy jak to się tam zwie..nie za bardzo jeszcze obczajam jak to używać :] ale chyba shading poprawniejszy....29min na laptopie...na pewno do sporego zoptymalizowania..
Razer Napisano 14 Luty 2010 Napisano 14 Luty 2010 pressenter - ty mi lepiej powiedz jak można regulować przepalenia sun&sky utrzymując w miarę możliwości CM Linear (w Reinhardzie nie schodzić z burnem poniżej ~8). Da się to jakoś magicznie ustawić przy pomocy vraycam? jlidesign - bardzo fajnie. O to właśnie chodzi, jaśniutko, pomieszczenie porządnie i równo oświetlone, a kolory nasycone, czerń czarna a nie wyblakła, no i bez przepaleń. To LWF? Bonifatz - lepiej niż poprzedni, ale wciąż trochę płasko. Ale już kiedyś widziałem jak postowałeś średnie wipy które na koniec wychodziły rewelacyjnie, więc nie martwię się o ciebie ;) maciekG - dla mnie chyba aż za jasno i może ciut blado, ale w sumie wygląda jak fotografia więc jest chyba dobrze :)
jlidesign Napisano 14 Luty 2010 Napisano 14 Luty 2010 Razer - dzięki. Tak LWF , a co do wnętrza to lubię prostotę.
Jim mee Napisano 14 Luty 2010 Napisano 14 Luty 2010 Hai Choopaki. Załączam 2 testowe obrazki. Przed PS i po . Nie popełniłem zbyt wielu wnętrz w życiu. Powiedzcie proszę czy teraz to kwestia zmiany kilku shaderkow, dodania detalu / obiektu tu i tam i czy to jest poprawny kierunek ? Pytanie można odebrać bardzo ogólnie , ale czytam ten wątek od początku , jestem dopiero gdzieś na 630 stronie; i taki mój wniosek się nasuwa jak wiele osób opisuje interiory oświetlane tylko V ray sun & sky. Samo wnętrze robione ne oko "na bazie" chyba wizek Siwego. To też pewnego rodzaju mankament, nie mam za bardzo "planow" wnetrz ani jakiś wytycznych co i gdzie ma być. Z waszych postów wnioskowałem , że z reguły dostajecie wytyczne od zleceniodawcy. Wzglednie czasem dobieracie armature itp. Naprawdę fajnie popatrzeć jak wielu z Was sie rozwijało ... gratzz. No i wielu od zawsze miażdżyło ; ) Jakby co , to setup mniej wiecej taki : Render to zwykla cam , Sun intensity 0.003 albo 0.03 Linear 1 , 1, 2,2 Irr (medium 75 / 20 + QMC ) moise treshold 0.05 albo 0.005 Na podlodze jest material override Nie wiem o czym zapomniałem . Nie oczekuje instance super wizka buttona, ale chciał bym wiedzieć czy jestem na wlasciwym tropie. Pozdrawiam , Jim.
ptaszek Napisano 14 Luty 2010 Napisano 14 Luty 2010 Fajnie, ale jak dla mnie jeszcze za ciemno. Masz bardzo sloneczny dzien, dwie duze dziury w scianie, a w srodku ciemnawo. Wyglada tak jakbys za wczesnie zabijal fotony od GI. Daj im zyc :)
maciekG Napisano 14 Luty 2010 Napisano 14 Luty 2010 Razer...właśnie celuje w taki lekko staro-analogowy klimat...one miały takie trochę wyprane kolory...ale przede wszystkim światło często jest bardzo miękkie na takich zdjęciach (na czym mi głównie zależy)..miały też niestety sporo mankamentów np. z ostrością..:) na polaroidach niektórych dobrze to widać.. ale fakt..może jest trochę zbyt blado...potestuję dalej..czy miękkość i nasycenie pójdą w parze :] pzdr.
ptaszek Napisano 14 Luty 2010 Napisano 14 Luty 2010 Fajne tylko cieni malo i firanka chyba za bardzo rozprasza swiatlo
jlidesign Napisano 14 Luty 2010 Napisano 14 Luty 2010 jahred6- jak dla mnie jakośc jest ok, ale: -firanka na wprost u góry jest za mocno ściągnięta -pierwszy plan? lampki nad stołem ( uważam że nie pasują) -prawy róg jest potrzebny, tam kwiatek? -obraz na wprost dla kontrastu dałbym w innej ramie( kolor) po co dwa stoły? to są moje uwagi, ale każdy ma inny gust - czy skal parkietu jest ok?
Jim mee Napisano 15 Luty 2010 Napisano 15 Luty 2010 (edytowane) Mpta ,bardzo dziękuję za uwagę z żywotnością fotonów. Co prawda mentalowiec z Ciebie ale nasunęło mi to pewną myśl z bouncami. W kolejnym renderze zwiększyłem ilość bouncow z 3 do 30 dla brute force , podbiłem sampling kilku rzeczy żeby pozbyć się plamek , ale nadal tam są . Może ktoś zasugerować jakieś rozwiązanie czy po prostu kill it z noise tresholdem 0.001 i clr tresholdem 0.01 ;P ? AA mam Adaptive QMC , -1, 2 czy to ma wpływ na sampling GI ? nowy renderek i renderek po PSie. Kurcze , postP to taki dziwny zwierz , ze cokolwiek się nie zrobi tam , zawsze wygląda w miarę ok. to chyba kwestia chwili i natchnienia żeby powiedzieć kiedy starczy zmieniania suwaczków na warstwach. Zabiłem troche color bleedingu żeby nie było że Was nie szanuje ; ) Edytowane 15 Luty 2010 przez Jim mee pic edit
peter_f Napisano 15 Luty 2010 Napisano 15 Luty 2010 Bonifatz: bardzo przyjemny widok. Robiłeś coś w shopie? IMO poprzedni był ciut lepszy (ta zielona ściana była konkretniejsza). Ode mnie wizualizacje pokoju nastolatka. Projekt:MJArchitekt
JohnZi Napisano 15 Luty 2010 Napisano 15 Luty 2010 brakuje dziur po kulach na tej scianie z COD'em :D
|ales| Napisano 15 Luty 2010 Napisano 15 Luty 2010 peter_f zwroc uwage na maping na framudze - jest rozjechany ze hej:]
chudy Napisano 15 Luty 2010 Napisano 15 Luty 2010 fajnie, ale tą rure to mogli sobie podarować. Kompletnie nie pasuje, przynajmniej w takiej postaci.
maciekG Napisano 15 Luty 2010 Napisano 15 Luty 2010 fajnie, ale tą rure to mogli sobie podarować. Kompletnie nie pasuje, przynajmniej w takiej postaci. tam...zaprosi koleżanki chłopak i będzie w sam raz... mnie bardziej siatka maskująca razi..ale to dla nastolatka więc pewnie git :) hehe...już widzę że będzie miał taki porządek na codzień...trochę sterylnie to wygląda..
chudy Napisano 15 Luty 2010 Napisano 15 Luty 2010 tam...zaprosi koleżanki chłopak i będzie w sam raz... hehehe koleżanki na rurze kontra modern warfare 2. To będzie prawdziwa chwila próby dla niego :P
jlidesign Napisano 15 Luty 2010 Napisano 15 Luty 2010 hiroo- drewno na frontach szafek coś jakieś niewyraźne.
Bonifatz Napisano 15 Luty 2010 Napisano 15 Luty 2010 peter_f : ten poprzedni tylko vignette miał dodaną w szopie. hiroo : jedyne co mogę doradzić to ustaw odpowiedni White Balance bo trochę za żółto wyszło Ode mnie finał :
maciekG Napisano 15 Luty 2010 Napisano 15 Luty 2010 fajnie te płytki wyszły..że tylko miejscowo widać podział..taką rozlaną plamą hiroo...fajny kadr...imo nie jest zbyt ciepło pzdr.
Jim mee Napisano 15 Luty 2010 Napisano 15 Luty 2010 Hey Panowie. Póki co nie udzielam się w to co postujecie . Nice things wiadomo ; a to dla tego, że lecę od pierwszego postu i było by to nie sprawiedliwe wobec rzeczy które już widziałem i które jeszcze są przede mną w tym wątku. Nie zmienia to stanu rzeczy ze liczę na jakąś krytykę lub kierunek czy dobrze kombinuję. Mianowice czy "wystarczy" tu dodać trochę detalu , mapowanka z texturkami i jakiś ciekawych shaderow? Pozdro i chylę czoła przed wieloma z Was. ; )
zdeno Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 test nie for fun, ale dla uciszenia frustracji w walce z popranym systemem materiałów w maxwellu trochę pimpowany w fotosklepie
Jim mee Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 Test trawy. Można by rzec ze to moje pierwsza "tak dobra" trawka na displacemencie. Nie wie ktoś skąd tam bug się robi? Jakby komuś się podobała to załączam mape displ :P . Pewnie to jeszcze popieszczę i poggogluje jak to powinno wyglądać , ale tak na szybko na razie daje chyba zadowalający efekt. Zresztą czaje się na geo i proxy. Dałem delikatne reflection i blur odbić w okolicy 0.5. Też coś robicie z materiałem trawy czy sam diffuse i szkoda ramu na kalkulacje ? Zdeno - fajnie siedzi Ci budynek z otoczeniem , no i mapowanie siedzi bo siedzi :P .
jahred6 Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 Jim mee ale chyba sam widzisz że ta trawa jest trochę toporna ? Ja mixuje 2 textury diffuse i również mixuje 2 dispa. Plane na którym sadzisz trawę powinien być potraktowany noisem. Twoja trawa wygląda jak sztuczna - plastikowa.
Loki Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 zdeno - shader cegieł fajny, ale tekstura się rozjechała. Wyprostuj i będzie git malina.
Tamyl91 Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 Takie coś z nudów zrobione, może jakoś to rozszerzę:
pressenter Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 pressenter - ty mi lepiej powiedz jak można regulować przepalenia sun&sky utrzymując w miarę możliwości CM Linear (w Reinhardzie nie schodzić z burnem poniżej ~8). Da się to jakoś magicznie ustawić przy pomocy vraycam? Oczywiście, że się da, co widać u mnie. Też nie do końca jest to LWF, bo korzystam z Reinharda, z burnem w okolicach 0,7-0,5, ale jak widać, można nad tym ładnie zapanować. http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_vrayphysicalcamera.htm ... i pochodne. peter_f: za dwa-trzy lata to ten nastolatek będzie się zapadał pod ziemię, jak będzie miał jakąś laskę zaprosić do takiego pokoju. Projekt, według mnie leży i kwiczy, ale przynajmniej wizka ładna. I co to w ogóle jest ta siatka maskująca?! Omg... ;) Pozdrawiam Sz.
Loki Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 potencjał jest Bonifatz, ale: 1) dywan mi się nie podoba - jakiś płaski wyszedł - może gdyby zwiększyć ilość włosia tak 2x 2) tekstura bocznej ścianki tych mebli wygląda dziwnie (jak skalowane gizmo od UV) 3) ściana za łożnicą to beton malowany na kolor? jesli tak, to te fugi od deskowania powinny być wypukłe nie wklęsłe ( normalna /bump odwrotnie ) chyba (bo to miejsca gdzie beton wylewa się przez szczeliny w szalunku a nie odwrotnie - o ile to o to chodziło. Podoba mnie się kolorystycznie - ciepło / miodowo
Bonifatz Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 To są kloce betonowe układane na sobie. Wiadomo, właśnie dopracowuje scenę.
Razer Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 @pressenter - no dobra, potestowałem trochę i wyszło mi coś takiego. LWF, CM Reinhard z burnem 0,3 i vraycam shutter 30 iso 400. Defaultowe sun&sky (zlinkowane, w GI environment instancja sky). A tu peter_f zainspirował mnie do wtrącenia motywu growego, tylko trochę "na powazniej" :) Jaśniutko ale bez przepaleń i nie wyprane z kolorów (tu może nie widać, ale sprawdzałem kolorki i są ok). Jak się wam widzi takie światło? Mi się już opatrzyło i straciłem dystans, ale raczej mi się podoba. Chciałbym w końcu zbudować sobie jeden konkretny light rig którego będę się trzymać w interiorach.
pressenter Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 Całkiem. Chciałbym w końcu zbudować sobie jeden konkretny light rig którego będę się trzymać w interiorach. Nie da rady, i nawet w to nie celuj. Pojawią Ci się małe okna, albo łazienka bez okien, zasłony, żaluzje, podłoga w kolorze wpadającym w czerwień... robię wizki długo, i dla każdego wnętrza robię setup od nowa co najwyżej kierując się doświadczeniami z poprzednich. ;)
Bonifatz Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 Razer : pressenter ma rację, każde pomieszczenie to inna bajka. Najważniejsze poznać zasady działania narzędzi z których będziesz budował sceny. Ode mnie render już bliżej finału:
Loki Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 tłum chce rozgrzebanej pościeli na tej łożnicy!!! :) fajnie Ci to idzie Bonifatz.
Rekomendowane odpowiedzi