Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano
Najważniejsze według mnie to dobrze ustawić kamerę,i nie używać tej standardowej, maxa.

 

A czemu nie? Chodzi tylko o to że w vraycam można ustawiać ISO, shutter itp, czy o coś innego?

Napisano
pressenter - jakiej wersji vraya używasz?

 

Bonifatz - niby 3d ale płaska ta przestrzeń

 

Max 2008, vray sp1

 

Zgadzam się w zupełności, strasznie płasko.

 

A czemu nie? Chodzi tylko o to że w vraycam można ustawiać ISO, shutter itp, czy o coś innego?

 

Tylko, i aż. Przez brak tak dokładnych ustawieć przy normalnej kamerze, w końcu dochodzi się do momentu, w którym aby dobrze doświetlić przestrzeń trzeba coś przepalić, lub nie przepalać, a zostawić bardziej niedoświetlone miejsca, w takim wypadku dorzuca się ukryte światła, wydłuża się czas renderu... że już nie wspomnę, że jakoś nigdy zbytnio tego nie umiałem. :P

 

Druga sprawa: spróbuj, używając standardowej kamery maxa, ustawić vraysun+vraysky, uzyskując ładne ,niebieskie tło z tego drugiego. ;)

 

Mogę pisać tutaj zupełne androny, bo to w zasadzie moja teoria oparta na spostrzeżeniach dokonanych w trakcie renderów, a jesli tak to prosiłbym, aby ktoś bardziej obeznany uzupełnił moją wypowiedź.

 

Sz.

Napisano (edytowane)

Bonifatz przyładuj vray lightem z okna, pewnie masz skyportal - odznacz i załaduj moc :-)

 

coś ode mnie - salon

 

salon013.png

Edytowane przez jahred6
Napisano

pressenter - twoje androny, poparte tym co widać na twoich pracach, to przecież istna prawda objawiona ;) Sam często dochodzę do opisanej przez ciebie sytuacji - muszę doświetlać, przepalać, męczę się czy to z exponentialem czy LWFem (akurat teraz na nim stanęło).

 

To wnętrze nad którym sobie ostatnio dłubałem, ustawiłem tu najprostsze światło jakie się dało.

Defaultowe sun+sky (zlinkowane), instancja sky wstawiona do GI environment (skylight), CM linear 1, 1, 1, IRR + LC praktycznie defaultowe, vraycam shutter 50 ISO 100.

 

interiorlighttest1.jpg

 

Dla porównania coś takiego - LWF (w maxie 2.2 i input 2.2), CM Reinhard 1, 0,5, 2,2, sun+sky (zlinkowane, sky w GI, sun intensity multiplier 0,2) i vraycam ale bez exposure czyli praktycznie jak zwykła maxowa kamerka.

 

interiorlighttest3.jpg

 

Bladość dolnego rendera pewnie jakoś by się dało w PS zlikwidować, podnieść kontrast itp. Ale na górnym renderze jest fajniejsza głębia, a prawa ściana wyszła o wiele lepiej (widać bleeding z podłogi i reflection map, mniam!). Tylko jaką metodą pozbyć się przepaleń? Reinhardem ze zmniejszonym burnem? Czy linear i kręcenie multiplierami? Czy może podnoszenie gammy? Ale to wszystko sprowadza się do zbędnego kombinowania, jak sam z resztą mi odpisałeś. Jeśli chodzi o ustawianie VrayCam to w ogóle się na tym nie znam, kręcę Shutter speed i ISO ale to niewiele daje (albo przepala, albo nie doświetla).

Gość Cornelius Scipio
Napisano

Ode mnie kolejny test ;]

 

Soft Cinema 4D + Vray + PS

 

77840788.jpg

 

pzdr.

Cornelius

Napisano

Jahred: jakoś strasznie... pstrokato, nie wiadomo na co patrzeć

 

jlidesign: Hmm, nieczytelnie, za bardzo rozmyte według mnie. ;)

 

Razer: ta druga ma potencjał. ;)

 

MaciekG: całkiem ładne światełko.

 

Cornelius: pomijając modeling narożnika to świetne, ładne światełko, fajny materiał płytek. Skądś znam te zasłony. :D

Napisano

jahred6 : to by była profanacja ;)

 

Cornelius Scipio : bardzo przyjemny interior. Tak jak pressenter czepiam się narożnika.

 

 

Kolejny test tym razem z postpro :

 

jadalnia_test.jpg

Napisano

Pressenter, dziękować...niestety jeszcze nie takie jakie chciałbym mieć :]

 

Bonifatz..może mógłbyś zagrać trochę kolorem świateł...bo teraz wygląda na to że i otoczenie i lampki są białe...co pewnie w rzeczywistości by ciężko było osiągnąć..

 

ta sama scena ponownie..tym razem próbowałem oświetlić za pomocą irradiance particles czy jak to się tam zwie..nie za bardzo jeszcze obczajam jak to używać :]

ale chyba shading poprawniejszy....29min na laptopie...na pewno do sporego zoptymalizowania..

 

kulkiirrcopy.jpg

Napisano

pressenter - ty mi lepiej powiedz jak można regulować przepalenia sun&sky utrzymując w miarę możliwości CM Linear (w Reinhardzie nie schodzić z burnem poniżej ~8). Da się to jakoś magicznie ustawić przy pomocy vraycam?

 

jlidesign - bardzo fajnie. O to właśnie chodzi, jaśniutko, pomieszczenie porządnie i równo oświetlone, a kolory nasycone, czerń czarna a nie wyblakła, no i bez przepaleń. To LWF?

 

Bonifatz - lepiej niż poprzedni, ale wciąż trochę płasko. Ale już kiedyś widziałem jak postowałeś średnie wipy które na koniec wychodziły rewelacyjnie, więc nie martwię się o ciebie ;)

 

maciekG - dla mnie chyba aż za jasno i może ciut blado, ale w sumie wygląda jak fotografia więc jest chyba dobrze :)

Napisano

Hai Choopaki.

 

Załączam 2 testowe obrazki. Przed PS i po . Nie popełniłem zbyt wielu wnętrz w życiu. Powiedzcie proszę czy teraz to kwestia zmiany kilku shaderkow, dodania detalu / obiektu tu i tam i czy to jest poprawny kierunek ? Pytanie można odebrać bardzo ogólnie , ale czytam ten wątek od początku , jestem dopiero gdzieś na 630 stronie; i taki mój wniosek się nasuwa jak wiele osób opisuje interiory oświetlane tylko V ray sun & sky. Samo wnętrze robione ne oko "na bazie" chyba wizek Siwego. To też pewnego rodzaju mankament, nie mam za bardzo "planow" wnetrz ani jakiś wytycznych co i gdzie ma być. Z waszych postów wnioskowałem , że z reguły dostajecie wytyczne od zleceniodawcy. Wzglednie czasem dobieracie armature itp.

 

Naprawdę fajnie popatrzeć jak wielu z Was sie rozwijało ... gratzz. No i wielu od zawsze miażdżyło ; )

 

001bz.jpg

001copyj.jpg

 

Jakby co , to setup mniej wiecej taki :

Render to zwykla cam ,

Sun intensity 0.003 albo 0.03

Linear 1 , 1, 2,2

Irr (medium 75 / 20 + QMC )

moise treshold 0.05 albo 0.005

Na podlodze jest material override

 

Nie wiem o czym zapomniałem . Nie oczekuje instance super wizka buttona, ale chciał bym wiedzieć czy jestem na wlasciwym tropie.

 

Pozdrawiam , Jim.

Napisano

Fajnie, ale jak dla mnie jeszcze za ciemno. Masz bardzo sloneczny dzien, dwie duze dziury w scianie, a w srodku ciemnawo. Wyglada tak jakbys za wczesnie zabijal fotony od GI. Daj im zyc :)

Napisano

Razer...właśnie celuje w taki lekko staro-analogowy klimat...one miały takie trochę wyprane kolory...ale przede wszystkim światło często jest bardzo miękkie na takich zdjęciach (na czym mi głównie zależy)..miały też niestety sporo mankamentów np. z ostrością..:) na polaroidach niektórych dobrze to widać..

 

ale fakt..może jest trochę zbyt blado...potestuję dalej..czy miękkość i nasycenie pójdą w parze :]

pzdr.

Napisano

jahred6- jak dla mnie jakośc jest ok, ale:

 

-firanka na wprost u góry jest za mocno ściągnięta

-pierwszy plan? lampki nad stołem ( uważam że nie pasują)

-prawy róg jest potrzebny, tam kwiatek?

-obraz na wprost dla kontrastu dałbym w innej ramie( kolor)

po co dwa stoły?

 

to są moje uwagi, ale każdy ma inny gust

 

- czy skal parkietu jest ok?

Napisano (edytowane)

Mpta ,bardzo dziękuję za uwagę z żywotnością fotonów. Co prawda mentalowiec z Ciebie ale nasunęło mi to pewną myśl z bouncami.

 

W kolejnym renderze zwiększyłem ilość bouncow z 3 do 30 dla brute force , podbiłem sampling kilku rzeczy żeby pozbyć się plamek , ale nadal tam są . Może ktoś zasugerować jakieś rozwiązanie czy po prostu kill it z noise tresholdem 0.001 i clr tresholdem 0.01 ;P ?

 

AA mam Adaptive QMC , -1, 2 czy to ma wpływ na sampling GI ?

 

001bouncemore.jpg

001bouncemorecopy.jpg

 

nowy renderek i renderek po PSie. Kurcze , postP to taki dziwny zwierz , ze cokolwiek się nie zrobi tam , zawsze wygląda w miarę ok. to chyba kwestia chwili i natchnienia żeby powiedzieć kiedy starczy zmieniania suwaczków na warstwach.

 

Zabiłem troche color bleedingu żeby nie było że Was nie szanuje ; )

Edytowane przez Jim mee
pic edit
Napisano
fajnie, ale tą rure to mogli sobie podarować. Kompletnie nie pasuje, przynajmniej w takiej postaci.

 

tam...zaprosi koleżanki chłopak i będzie w sam raz...

mnie bardziej siatka maskująca razi..ale to dla nastolatka więc pewnie git :)

hehe...już widzę że będzie miał taki porządek na codzień...trochę sterylnie to wygląda..

Napisano
tam...zaprosi koleżanki chłopak i będzie w sam raz...

 

hehehe koleżanki na rurze kontra modern warfare 2. To będzie prawdziwa chwila próby dla niego :P

Napisano

peter_f : ten poprzedni tylko vignette miał dodaną w szopie.

 

hiroo : jedyne co mogę doradzić to ustaw odpowiedni White Balance bo trochę za żółto wyszło

 

Ode mnie finał :

 

jadalnia_fin_02.jpg

Napisano

Hey Panowie.

 

Póki co nie udzielam się w to co postujecie . Nice things wiadomo ; a to dla tego, że lecę od pierwszego postu i było by to nie sprawiedliwe wobec rzeczy które już widziałem i które jeszcze są przede mną w tym wątku.

 

Nie zmienia to stanu rzeczy ze liczę na jakąś krytykę lub kierunek czy dobrze kombinuję.

Mianowice czy "wystarczy" tu dodać trochę detalu , mapowanka z texturkami i jakiś ciekawych shaderow?

 

0078.jpg

 

Pozdro i chylę czoła przed wieloma z Was. ; )

Napisano

test nie for fun, ale dla uciszenia frustracji w walce z popranym systemem materiałów w maxwellu

irysektest263.th.jpg

trochę pimpowany w fotosklepie

Napisano

Test trawy.

 

Można by rzec ze to moje pierwsza "tak dobra" trawka na displacemencie.

Nie wie ktoś skąd tam bug się robi?

 

question01o.jpg

 

Jakby komuś się podobała to załączam mape displ :P . Pewnie to jeszcze popieszczę i poggogluje jak to powinno wyglądać , ale tak na szybko na razie daje chyba zadowalający efekt. Zresztą czaje się na geo i proxy.

 

noisehandmade.jpg

 

Dałem delikatne reflection i blur odbić w okolicy 0.5. Też coś robicie z materiałem trawy czy sam diffuse i szkoda ramu na kalkulacje ?

 

Zdeno - fajnie siedzi Ci budynek z otoczeniem , no i mapowanie siedzi bo siedzi :P .

Napisano

Jim mee ale chyba sam widzisz że ta trawa jest trochę toporna ? Ja mixuje 2 textury diffuse i również mixuje 2 dispa. Plane na którym sadzisz trawę powinien być potraktowany noisem. Twoja trawa wygląda jak sztuczna - plastikowa.

Napisano
pressenter - ty mi lepiej powiedz jak można regulować przepalenia sun&sky utrzymując w miarę możliwości CM Linear (w Reinhardzie nie schodzić z burnem poniżej ~8). Da się to jakoś magicznie ustawić przy pomocy vraycam?

 

Oczywiście, że się da, co widać u mnie. Też nie do końca jest to LWF, bo korzystam z Reinharda, z burnem w okolicach 0,7-0,5, ale jak widać, można nad tym ładnie zapanować.

 

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_vrayphysicalcamera.htm

 

... i pochodne.

 

peter_f: za dwa-trzy lata to ten nastolatek będzie się zapadał pod ziemię, jak będzie miał jakąś laskę zaprosić do takiego pokoju. Projekt, według mnie leży i kwiczy, ale przynajmniej wizka ładna.

 

I co to w ogóle jest ta siatka maskująca?! Omg... ;)

 

Pozdrawiam

Sz.

Napisano

potencjał jest Bonifatz, ale:

 

1) dywan mi się nie podoba - jakiś płaski wyszedł - może gdyby zwiększyć ilość włosia tak 2x

2) tekstura bocznej ścianki tych mebli wygląda dziwnie (jak skalowane gizmo od UV)

3) ściana za łożnicą to beton malowany na kolor? jesli tak, to te fugi od deskowania powinny być wypukłe nie wklęsłe ( normalna /bump odwrotnie ) chyba (bo to miejsca gdzie beton wylewa się przez szczeliny w szalunku a nie odwrotnie - o ile to o to chodziło.

 

Podoba mnie się kolorystycznie - ciepło / miodowo

Napisano

@pressenter - no dobra, potestowałem trochę i wyszło mi coś takiego. LWF, CM Reinhard z burnem 0,3 i vraycam shutter 30 iso 400. Defaultowe sun&sky (zlinkowane, w GI environment instancja sky).

mieszkanie09.jpg

 

A tu peter_f zainspirował mnie do wtrącenia motywu growego, tylko trochę "na powazniej" :)

mieszkanie12.jpg

 

Jaśniutko ale bez przepaleń i nie wyprane z kolorów (tu może nie widać, ale sprawdzałem kolorki i są ok). Jak się wam widzi takie światło? Mi się już opatrzyło i straciłem dystans, ale raczej mi się podoba. Chciałbym w końcu zbudować sobie jeden konkretny light rig którego będę się trzymać w interiorach.

Napisano

Całkiem.

 

Chciałbym w końcu zbudować sobie jeden konkretny light rig którego będę się trzymać w interiorach.

 

Nie da rady, i nawet w to nie celuj. Pojawią Ci się małe okna, albo łazienka bez okien, zasłony, żaluzje, podłoga w kolorze wpadającym w czerwień... robię wizki długo, i dla każdego wnętrza robię setup od nowa co najwyżej kierując się doświadczeniami z poprzednich. ;)

Napisano

Razer : pressenter ma rację, każde pomieszczenie to inna bajka. Najważniejsze poznać zasady działania narzędzi z których będziesz budował sceny.

 

 

Ode mnie render już bliżej finału:

 

Sypialnia_fin.jpg

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności