Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

ostatnio udalo mi sie polozyc lapki na mudboxie (polecam) oto co z tego obcowania wyszlo :)

lowpoly brylka wyciagnieta z gotowego juz starego modelu, a potem jakies 6h babrania sie w blocie.

co o tym myslicie?

 

03_el_diablo.jpg

  • Confused 2
  • Odpowiedzi 57
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Diabelski intelektualista ;), te czoło, zamyślone spojrzenie... Jak nic spogląda na szeregi pracujących w cierpieniu utrapionych dusz. Btw. Skóra przy rogach mogła by być mocniej przylegająca, te miękkie przerwy nie wpływają pozytywnie.

 

Fajny jest, do tego nietypowe- ciekawe potraktowanie tematu.

 

Pozdrawiam,

Napisano

Brawo. Bardzo ładny model. Na twarzy zauważalne wiele szczegółów, za co naprawdę duży plus. Dziwnie wyglądają te wystające z obojczyków rogi, ale to już twój wymysł, więc nie będę tego krytykował. Naprawdę świetny modeling...

Napisano

rewelka ! ale fałdy skórny przy rogach też mi się wydaję że powinny być cieńsze i bardziej opinać wyrzynające się rogi. Uszu nie przewidujesz rozumiem ? szkoda bo to dobre miejsce na sss przy renderingu. Kawał ładnego modelu . pozdrawiam

Napisano

dzieki wszystkim za komentarze i porady. wezme je pod uwage... jezeli znajde czas na teksturken, wtedy ew. dopieszcze modelisko. no ale to nie wiem jeszcze jak bedzie.

 

co do rogow :). niektorym rogi sie nie podobaja, dla innych to obojetne, dla jeszcze innych fajny pomysl. smarowalem go bez konceptu, wiec taki troche wyszedl strumien swiadomosci :) pewnie jakbym przysiadl z olowkiem troche bym bardziej pokombinowal koncepcyjnie.

 

co do mudboxa... to wydajnosc na moim sprzecie athlon 64 3000+; 1gb ram; gf 6600, jest wystarczajaca. bardzo dobrze sie sprawuje dla modeli do wielkosci 1mln poly. wiecej narazie nie probowalem, ale zwarzywszy na mozliwosci subdywidowania (fajny potforek jezykowy) tylko na konkretnych czesciach obiektu, nie powinno byc problemow, przy bardziej kompleksowych modelach. ta glowka ma jakies 290 000 poly. wiec fps na oko to jakies 20 klatek. w kazdym razie nie denerwowalem sie ani nic, po prostu rzezbilem.

 

ponizej low poly. normalnie teraz z jakiegos 1 albo 2 levelu subdiv z muda, wyplul bym sobie obiekt i powywalal niepotrzebne krawedzie pododawal jakies itp. zeby miec bardziej przystajacy model low. wtedy rozlozyl bym uvalki i dopiero wyplul normalmapke. daje to duza swobode przy modelowaniu, bo nie trzeba z gory wiedziec jak co bedzie wygladac robiac low poly.

 

tu sa dwa low poly, to pierwsze nie szlo od razu do muda, bo ten jakos dziwnie to smoothuje... pewnie jakos w ustawieniach mozna to zmienic. narazie jednak obchodze to tak ze pierwszego smootha nakladam w mayce i dopiero wypluwam do muda.

 

el_diablo-base_mesh_01.jpg

Napisano

Matti, osobiscie nie zauwazylem specjalnej roznicy. chociaz zazwyczaj jezeli juz ktos o tym wspomina to raczej na korzysc zbrusha. ale przy wiekszej ilosci poly i tak trzeba albo ukrywac (w zbrushu) albo wchodzic na wyzszy level tylko na aktualnie obrabianych fragmentach siatki (w mudboxie).

 

ps. co do videotutka... moze cos sie da wykombinowac, ale niczego nie obiecuje.

Napisano
tu sa dwa low poly, to pierwsze nie szlo od razu do muda, bo ten jakos dziwnie to smoothuje... pewnie jakos w ustawieniach mozna to zmienic. narazie jednak obchodze to tak ze pierwszego smootha nakladam w mayce i dopiero wypluwam do muda.

 

Na razie w mudboxie tego nie obejdziesz, jak potrzebna jest zupełne low poly to użyj skryptu zaznaczającego trójki w siatce (to one mu przeszkadzają) i ręcznie je usuń, zważywszy że takie siatki są mocno uniwersalne to można się szarpnąć. ;) Zresztą zawsze też lepiej się sprawdzają.

 

Btw. Rogi są koncepcyjnie ok :).

Napisano

maksymalnie na 4 (zadnej czesci nie zostawialem na slabszym levelu). z tym ze jeden level byl juz zrobiony w mayce. jak juz wspominalem model na tym 4 lvl mial ~290 000 poly czyli jakies ~600 000 trisow.

Napisano

Bardzo przyjemne jest to Mudobxowanko... program na razie w wersji beta a juz pokazuje na co go stac. Tez robilem kilka testow i od razu przypadl mi do gustu. Co do samego modelu glowy, to bardzo ladnie wywazyles elementy czysto ludzkie i anatomiczne z tymi zmyslonymi i dolozonymi w procesie swobodnego dziubania... nie gryza sie one wzajemnie. Bardzo ciekawa stylizacja jak zauwazyl Gotham. Gdy normalnie pomyslimy "rogi" to kojarzy sie najczesciej takie jak u kozy albo byka itp. A tu prosze... bardzo przyjemnie wyszlo :)

Napisano

hej kengi, ladniutki modelik. Mam jedno pytanko- Czy mudbox posiada cos co byloby odpowiednikiem "projection master'a" w ZBbrushu? Chodzi mi o mikro detale dodawane za pomoca pędzla z kanałem alpha (pory, blizny, łuski itp). Wydaję mi się, że przy 600k tri to raczej malo prawdopodobne -ZB operuje na kilku mln i spokojnie da sie pracowac.

Napisano

mudbox tez spokojnie moze pracowac na milionach poly, po prostu ja tego nie wykorzystalem w tym modelu. ma tez cos podobnego do projection mastera, z tym ze imho jest to lepiej rozwiazane. ale to trzeba zobaczyc w akcji (stencil, stamp i falloffy). PM w zbrushu to porazka, ciagle przelaczanie itp to strasznie utrudnia i spowalnia prace. w mudboxie tego problemu nie ma.

 

tu mala probka mozliwosci na kulce, ktora miala okolo 2mln poly. moze kolejny model zrobie z takimi super detalikami, chociaz mnie osobiscie one az tak nie kreca :).

 

superdetaltestmudboxsw1.th.jpg

Napisano

Tak Pm trzeba przelaczac, ale mozna zrobic fejkowanie detali nie zwiekszajac ilosci poly , w mudboxie wszystko opiera sie na poly (chyba ze cos przeoczylem) i dzieki temu mudbox jest troche biedniejszy, zbrush i jego mozliwosci sa poprostu przeogromne ;]

Napisano

zgadza sie, zbrush ma poza mozliwosciami modelarskimi rowniez narzedzia malarskie do tekstur, to jego duza przewaga.

 

(tylko pls bez flame'a w tym watku :) )

Napisano

(tylko pls bez flame'a w tym watku :) )

o wojne Ci chodzi ? ;d

 

edit:

 

Kengi tam masz racje to jest bezsensowana dyskusja mudbox mialbyc hitem a jest syfem :D

Napisano

Kengi tam masz racje to jest bezsensowana dyskusja mudbox mialbyc hitem a jest syfem :D

bez takich offtopów :P :P bo znajde i każe liście w moim ogródku zamiatać ;P

 

Poprostu ładnie przedstawione możliwości bety Mudboxa i tyle.

 

Klicek -> płacą Ci z ekipy zbrusha za reklame? ;P tak sie upierasz cały czas ;)

kto co lubi imo

 

 

 

Napisano

Ardeni :D wiesz jestem wingsowcem i powiem Ci jedno przyrownywanie mozliwosci mudboxa do mozliwosci zbrusha 2.0 to tak jak przyrownywanie mozliwosci wingsa3d do mozliwosci 3d studio maxa 9.0 mam nadzieje ze rozumiesz o czym mowie , ale mimo wszystko ja pracuje na wingsie ! wlasnie dlatego ze lubie! i uwazam tak samo jak ty kazdy pracuje na tym na czym lubi, ale to nie odnosi sie do mozliwosci softu ;]




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności