Gość Gokiru Napisano 18 Sierpień 2013 Napisano 18 Sierpień 2013 (edytowane) Cześć, zaczynam przygodę z animacją :) Rzucam swoje testy i proszę o opinie. Bieg 6's, wydaje mi się być za szybki, spróbuję może z 8's. ----- Zagląda ktoś tu? :P Wrzucam kolejny test. Edytowane 20 Sierpień 2013 przez Gokiru
Maxoss Napisano 23 Październik 2013 Napisano 23 Październik 2013 Może ktoś wie jak nazywa sie ten program odpowiedzialny za motion capture, który można zauważyć w 1:30minucie filmu?
Reanimator Napisano 23 Październik 2013 Napisano 23 Październik 2013 Jezeli to Vicony, to na przyklad moglby to byc Blade.
floo Napisano 23 Październik 2013 Napisano 23 Październik 2013 @Maxoss to jest na pewno Vicon Blade, aktualnie w wersji 2.0. Używany przy mocapie do nagrywania, synchronizacji i szybkiej obróbki.
Maxoss Napisano 23 Październik 2013 Napisano 23 Październik 2013 Dzięki wielkie za odpowiedź. Już kilka razy widziałem ten interfejs w różnych filmach z "making of" i zaczęło mnie ciekawić jak nazywa się ten program.
PodwojneD Napisano 9 Listopad 2013 Napisano 9 Listopad 2013 Rough animation króliczka, na trailer krótkiego filmu animowanego w którym biorę udział jako animator.
Gość marioponik Napisano 12 Listopad 2013 Napisano 12 Listopad 2013 hej, i ja dodam coś od siebie. [video=youtube_share;eHQUVSJryFE]
PodwojneD Napisano 14 Listopad 2013 Napisano 14 Listopad 2013 Nie jestem dobra z animacji 3D, ale widze kilka bledow nad ktorymi powinienes popracowac. Najwazniejsze ktore rzucaja sie w oczy to ease in/out. Zeby ruch naturalnie wygladal pobaw sie krzywymi czasu ( nie mam pojecia jak to sie nazywa). Kiedy rzuca kostka anti****tion jest zbyt mala na taki spory rzut. Wczoraj udalo mi sie znalezc troche czasu dla siebie i zaczelam animowac moja zabke, niezle sie wciagnelam i jezeli bedzie czas to zrobie z nia cos wiecej. [video=youtube_share;_rWkbr4sxjc]
JonJoan Napisano 17 Listopad 2013 Napisano 17 Listopad 2013 (edytowane) Witam. Chciałbym zamieścić tutaj swoją pierwszą pracę. Jest to skończona już animacja. Ale z racji tego że jest króciutka (17 sec) nie zamieściłem jej w dziale gotowe. Po za tym sam sens stworzenia tej pracy miał charakter testowy. Chciałem poznać w pigułce cały ten workflow tworzenia: począwszy od konceptów- przez modelowanie rzeźbienie, teksturowanie a skończywszy oczywiście na renderingu w Vray'u i postrpro w AE. Nie uniknąłem oczywiście błędów. Pomijając animację (której cały czas się uczę) główny problem był z migotającymi światłami na ciele smoka. Wynika to oczywiście z zastosowania GI. Słyszałem że przy animacji ruchomych obiektów w V- rayu przy włączonym GI potrzebna jest jakaś specyficzna technika. Czy ktoś z Was tworzy może tego typu animacje w V- ray? Jeżeli tak to w jaki sposób pozbywacie się tychże światełek? Ja użyłem następującej metody: jako pierwszy silnik użyłem Irradiance map z włączonym modułem: Incremental add to current map- a drugi to Light cache z opcją: Fly through. Wyrenderowałem oczywiście najpierw samo GI do plików (co 3 klatka). A potem przy finalnym renderingu wczytywałem już po prostu wykreowane pliki - irradiance map i mapa light cache. Ale może jest jakaś lepsza metoda? [video=youtube;E-rMe4l4cGQ] Tutaj można obejrzeć statyczny obrazek tak żeby można było lepiej zobaczyć detale smoka: Edytowane 17 Listopad 2013 przez JonJoan
PodwojneD Napisano 17 Listopad 2013 Napisano 17 Listopad 2013 Nie znam się na animacji komputerowej także z technicznych spraw Ci nie pomogę. Mogę jedynie powiedzieć, że lot smoka jest bardzo nienaturalny, kiedy skrzydła idą w górę ciało powinno iść w dół, natomiast kiedy skrzydła idą w dół ciało powinno iść w górę. Głowa powinna być w tyle z ruchem tzw follow through wyobraź sobie, że ciało ciągnie głowę, tak samo z ogonem. Jeżeli chodzi o Design smoka to jest super, przerażają mnie tylko ręce na skrzydłach, zwłaszcza że anatomicznie w rzeczywistości całe skrzydło jest jak jedna duża ręka. Mam nadzieję że ten link dużo Ci pomoże, koleś który animował "Legendy Sowiego Królestwa" stworzył tą prostą stronę gdy studiował lot ptaków http://www.brendanbody.co.uk/flight_tutorial/ polecam !
JonJoan Napisano 18 Listopad 2013 Napisano 18 Listopad 2013 Może akurat ten rodzaj pomocy nie będzie w ogóle nie będzie potrzebny :). Wszyscy mówią że desing jest super, rendering jest ok, bez zastrzeżeń. Czepiają się tylko animacji... kiedy skrzydła idą w górę ciało powinno iść w dół, natomiast kiedy skrzydła idą w dół ciało powinno iść w górę Już pewna osoba mi to wcześniej powiedziała. :). Ok. Wygląda na to że to animacją powinienem się zająć. Dzięki za linki do tutoriala. Bardzo kompleksowo facet to wszystko ujął. Napewno się przyda.
RobertCh Napisano 18 Listopad 2013 Napisano 18 Listopad 2013 Witam. Przedstawiam animacje które ostatnio tworzę. Zrobiłem 8 akcji (krótkich scen) z 10, które chcę następnie złączyć w jedną całość z historią. Będę wdzięczny za wskazanie błędów, złych nawyków, braków. Czasami odbiorca nie widzi tego co chciał przedstawić animator, szczególnie początkujący. Dlatego zanim złożę to w całość chciałbym to poprawić. Oto playlista do filmów: http://www.youtube.com/watch?v=_ZTVTh28cSE&list=PLnjRxREiKvnf7HtlAvMh7c_aFA7gl36uW I przykładowa scena: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_ZTVTh28cSE
Brudzu Napisano 20 Listopad 2013 Napisano 20 Listopad 2013 Jak chciałeś tak masz :) 1. Start biegu - nogi się nie ruszaj. Ogólnie nie czuć zmiany przyśpieszenia. Dodaj trochę więcej ruchu w górę i w dół jak się rozpędza. Skok jest fajny ale lądowanie za szybkie. Ma za dużo energii by zatrzymać się tak blisko. Sprawdź czy krzywa twojego przesunięcia COG (prawdopodobnie Z) nie zmienia się zbyt gwałtownie. 2.tu tylko sprawdził bym czy krzywe na COG są odpowiednio wygładzone. Ogólnie spoko 3. Skin przy nadgarstkach wygląda nienaturalnie. Jeśli rig niema dodatkowych kości by temu przeciwdziałać zmień ustawienie rąk. Także palce i dłonie się nie ruszają. Także na samym końcu postać dziwnie się cofa. 4. Przy obrocie nasuń trochę animacje przesunięcie biodra i obrotu 5. Jak leży ręce wyglądają nienaturalnie. Przy wstawaniu pochyl go bardziej do przodu bo jego COG jest poza płaszczyzną stóp. 6. Wydaje mi się że ręce wnikają w pudłu. Także postawienie tej nogi do przodu trochę mi przeszkadza, ale na tą chwile nie wiem co tam zmienić. Musiał bym popróbować trochę samemu :) 7. Tułów mógłby się mniej wychylać. Była by widoczna większa różnica między 1 animacją 8. Na końcu animacji nogi lezą sztywno. Przydało by się dodać choć minimalny ruch tak jak masz po podciągnięciu nóg. Ogólnie wygląda fajnie. Musisz trochę więcej posiedzieć w Curve Editor'rze i pamiętać o limitacjach rigu i że każda cześć ciała powinna się ruszać, nawet w najmniejszym stopniu (no może nie zawsze zawsze, ale nadal ;P) Czekam na więcej animacji :D
RobertCh Napisano 26 Listopad 2013 Napisano 26 Listopad 2013 Przedstawiam kolejne animacje. Zrobiłem ostatnie 2 z 10. Muszę jeszcze wszystko poprawić, zrobić sceny i zrobić finałowy "efekt specjalny". http://www.youtube.com/watch?v=GUwAk2AJFRE http://www.youtube.com/watch?v=9iAujn30ZoU Zrobiłem też animację (backflip) w Motionbuilderze: http://www.youtube.com/watch?v=yVI8cqrdpbs Jeżeli macie jakieś uwagi to chętnie je poznam. Mam 2 pytania w sprawie programów. Nie wiem gdzie je zadać więc zadaję je tutaj. 1. Czy jest do Mayi skrypt lub inny sposób, aby można zmieniać szybkość odtwarzania animacji (np: do 1/5) tak jak w Motionbuilderze w Transport Controls? 2. Czy da się w Motionbuilderze 2014 w Control Rigu obracać kości manipulatorem w widoku gimbal? Przy innych obiektach jest additive w Control Rig jest tylko local i global.
PodwojneD Napisano 27 Listopad 2013 Napisano 27 Listopad 2013 Super Ci to wychodzi :) w Backflip, wydaje mi się że troche za szybko zmienia pozycję w locie, bo to nogi powinny ciągnąć ciało za sobą, ale poza tym świetna robota :) ja sobie postanowiłam troche poćwiczyć animowanie dialogu narazie rough animation
Papierowy Napisano 16 Marzec 2014 Napisano 16 Marzec 2014 Witam wszystkich! Jestem tutaj nowy. Od jakiegoś czasu szukałem żyjącego miejsca gdzie można podyskutować o animacji 2D. I tak trafiłem na ...max3D :) Ale widzę, że jest to żywe forum traktujące tez o animacji tak więc chciałbym tutaj podrzucić moje ostatnie wypociny byście ocenili i skomentowali to co na razie poczyniłem. Animacja powstaje w bólach bo rzuciłem się z ciupagą na Słońce. Wszystkiego czego sięuczę o animacji oczę się właśnie na tym arcydziele. Grafikę ostantio przerabiam nieco... tak więc wszystkie scenografie będą w stylu pierwszej sceny. [video=youtube;Qou3-6BcgHs]https://www.youtube.com/watch?v=Qou3-6BcgHs
olaf Napisano 16 Marzec 2014 Napisano 16 Marzec 2014 bardzo fajne. zapowiada sie ciekawie. Brakuje troche dobrych easingow przy ruchu i nieco lepszego montażu w niektorych scenach. Ale początek bardzo dobry.
PodwojneD Napisano 17 Marzec 2014 Napisano 17 Marzec 2014 Easingów? A co to takiego? Tam gdzie jest więcej rysunków animacja będzie wolniejsza, ease robi się najczęściej na samym początku lub/i zakończeniu ruchu. Prosty przykład,
Papierowy Napisano 17 Marzec 2014 Napisano 17 Marzec 2014 Aaa to wiem, wiem... Wahadełko czy piłeczkę ogarniam... ale animacja postaci w tej kwestii jest dość trudna. Jak już pisałem... troszeczkę z motyką na Słońce. nie robiłem paktycznie w ogóle cwiczeń wcześniej... i takie są skutki :/
olaf Napisano 17 Marzec 2014 Napisano 17 Marzec 2014 nie tylko postaci. jak coś rzucasz, podbijasz - jak statek się kołysze itp. tam takie efekty są proste do zastosowania i podnoszą jakość produkcji. Np. kamera na początku bez easingu jest. Dodaj krzywą i zobaczysz róznice jakościową. Jak hak sie podsuwa pod usta to samo - to nie animacja postaci tylko prostego obiektu i da się zrobić przy odrobinie wprawy bardzo sprawnie. Ruchy lunety to już w ogole skandal ;)
Papierowy Napisano 17 Marzec 2014 Napisano 17 Marzec 2014 Hheeheheh. No ruch lunety jeszcze nie tknięty po poprawkach. To dla mnie najtrudniejsza scena :) Myślę, że wiele pomoże namalowanie ładniej scenografii tego statku Kołysanie statku także do poprawi bo aż w oczy kole :) Z tym hakiem to fakt... zrobiłem najpierw kiepsko... potem próbowałem poprawić... Ale chyba przyjdzie zrobić to jeszcze raz i ładniej. Ale dzięki za feedback. Już od połowy tej animacji obiecuje sobie, że pierwsze co będe robić po niej to milion krótkich ćwiczeń z dynamiką ruchu.
Papierowy Napisano 17 Marzec 2014 Napisano 17 Marzec 2014 After Effects. Nie najlepszy program do kreskówek. Chcę teraz spróbować ToonBoom. Porównam... a potem pewnie połączę ich siły :)
olaf Napisano 17 Marzec 2014 Napisano 17 Marzec 2014 AE ma bardzo spoko easingi choć ja animowałem w tvpaint i flashu więc były dla mnie zbyt 'zaawansowane'. Polecam rzucić okiem na tv painta do animacji.
Papierowy Napisano 17 Marzec 2014 Napisano 17 Marzec 2014 Wiem... problem jest taki, że tworzę shape. Np. rękę. No i teraz powiążę ją z tułowiem, dodatowo animuję ją samą np obrotem, pozycją, skalą. I na domiar złego animuję jeszcze jej ścieżkę. Ale żeby było jeszcze pod górkę, bo oczywiście mi to nie wystarcza, łączę ją z kolejnymi obiektami, któe są ta samą reką, tylo że w innej pozycji. Przekombinowałem i ciężko mi sięwycofać. A także ciężko mi edytować easing.
olaf Napisano 17 Marzec 2014 Napisano 17 Marzec 2014 faktycznie brzmi skomplikowanie, ale gdybys nie zaczął to byś się nie dowiedział ;)
Papierowy Napisano 17 Marzec 2014 Napisano 17 Marzec 2014 O to chodzi. Na tej animacji od groma się nauczyłem i na stówę teraz błędów nie będe popełniał. W animacji nie ma drogi na skróty :D Wogóle istnieje jakaś polska scena animacji 2D?
olaf Napisano 17 Marzec 2014 Napisano 17 Marzec 2014 nie wiem, nie szukałem nigdy. tu jest forum skierowane pod motion design ale pojawia się tam wszelka animacja: http://motionfreaks.pl/
Papierowy Napisano 17 Marzec 2014 Napisano 17 Marzec 2014 (edytowane) Wystarczy spojrzeć kiedy były pisane ostatnie posty... mam wrażenie, że Polacy w siebie nie wierzą jeśli chodzi o animację... albo po prostu jest tutaj nie doceniana. Edytowane 17 Marzec 2014 przez Papierowy
adek Napisano 17 Marzec 2014 Napisano 17 Marzec 2014 Wystarczy spojrzeć kiedy były psiane ostatnie posty... mam wrażenie, że Polacy w siebie nie wieżą jeśli chodzi o animację... albo po prostu jest tutaj nie doceniana. Mowa jest o animacji 2D? Czy uogolniasz tez do 3D?
Papierowy Napisano 17 Marzec 2014 Napisano 17 Marzec 2014 Mówię o http://motionfreaks.pl :) Wydaje mi się, że Max3D.pl puki co jest najżywszymi miejscem traktującym o animacji 2D :)
Papierowy Napisano 12 Maj 2014 Napisano 12 Maj 2014 Co sądzicie o moich wypocinach? Nieudźwiękowiona animacja puki co: [video=youtube;8-vKlJeiuIo]https://www.youtube.com/watch?v=8-vKlJeiuIo&feature=youtu.be
yoozco Napisano 27 Maj 2014 Napisano 27 Maj 2014 Co sądzicie o moich wypocinach? Nieudźwiękowiona animacja puki co: [video=youtube;8-vKlJeiuIo]https://www.youtube.com/watch?v=8-vKlJeiuIo&feature=youtu.be Bardzo fajnie wyszło. Dzieciak słaby, ale pirat super, tła fajne, jest ok.
sasayaku4 Napisano 27 Maj 2014 Napisano 27 Maj 2014 (edytowane) A moim zdaniem nie ma się do czego przyczepiać. Dobrze wyszło Alanex-Radom.pl Edytowane 22 Czerwiec 2015 przez sasayaku4
Gość klaudiaaa Napisano 6 Sierpień 2014 Napisano 6 Sierpień 2014 Tez uważam , że całkiem dobrze wyszło :)
BartLight Napisano 29 Sierpień 2014 Napisano 29 Sierpień 2014 (edytowane) Cykl chodu spider boy : https://www.youtube.com/watch?v=Yw3bo2hWaTM&feature=youtu.be Edytowane 30 Sierpień 2014 przez BartLight
DeKo Napisano 8 Grudzień 2014 Napisano 8 Grudzień 2014 Kilka testow: Tutorial na robienie colorowych wybochow: http://www.deko.lt/lab/fluid-colors-part-1/
DeKo Napisano 8 Grudzień 2014 Napisano 8 Grudzień 2014 Dzieki! Mam nadzieje, ze kiedys to symulowac sie bedzie bardziej milo, moze nawet na GPU. Narazie to jest dosc tego miec niezmazane voxele.
uncle Napisano 9 Grudzień 2014 Napisano 9 Grudzień 2014 mysle ze akurat fume najbardziej user friendly i nie trzeba wiele czasu zeby cos tam w nim zmotac :)
DeKo Napisano 9 Grudzień 2014 Napisano 9 Grudzień 2014 Patrzac z czym to rownac. Mowa idzie o GPU, narazie nie jest ani jednego GPU symulatora komercejnego. A fumefx, pewnie jest najlzejszy/najpredszy rownajac z popularnymi konkurentami.
uncle Napisano 12 Grudzień 2014 Napisano 12 Grudzień 2014 a jest jakis symulator na gpu niekomerycjny?
DeKo Napisano 12 Grudzień 2014 Napisano 12 Grudzień 2014 a jest jakis symulator na gpu niekomerycjny? [video=youtube;-FqzK6zJvwE]
Marvin Napisano 12 Listopad 2015 Napisano 12 Listopad 2015 Testuję sobie SOuP'a dla Maya i szukając praktycznych zastosowań powstał taki shot: https://vimeo.com/145519901
Marvin Napisano 29 Listopad 2015 Napisano 29 Listopad 2015 Kolejne krótkie ujęcie. Tym razem chciałem znaleźć metodę na symulację czegoś w stylu kosmków jelitowych. Udało mi się napisać i przetestować prosty skrypt w Pythonie, który do każdego włosa (krzywej) przytwierdza i skinuje wybrany model. https://vimeo.com/145522937
gigant84 Napisano 26 Kwiecień 2016 Napisano 26 Kwiecień 2016 (edytowane) Cześć! Nie chciałem zakładać nowego tematu, a nie zauważyłem nigdzie działu "pomoc", dlatego postanowiłem napisać tutaj. Nigdy wcześniej nie zajmowałem się animacją. Wpadło zlecenie dla znajomego, prosta animacja, więc wziąłem. Z wprawieniem w ruch obiektów nie mam problemu. Kłopoty pojawiają się przy oświetleniu "sceny". Animacja ma wyglądać docelowo coś w ten deseń - Mam kilka pytań: Czy takie animacje robi się w stworzonym studio w kolorze białym? Czy po przez zmienienia koloru tła w viewporcie? Pytanie drugie. Jakie oświetlenie? Czy to są światła [plane] wycelowane w obiekt czy HDRI? Z tym światłem mam największy problem. Gdy wszystko mam białe [zmiana koloru tła w viewporcie] nie mam kontrastu na odbiciach. Starałem się napisać to w najprostszy możliwy sposób. Jeśli chodzi o animację tak jak wspomniałem wcześniej, jestem laikiem. Proszę o szybką odpowiedź... terminy gonią, a ja jestem w kropce. Dziękuję! Program MAX i Vray Edytowane 26 Kwiecień 2016 przez gigant84
michalo Napisano 23 Sierpień 2016 Napisano 23 Sierpień 2016 Hej, nie chcę zaśmiecać tworząc nowy wątek, ale ostatnio ktoś tutaj na forum podsunął komuś link do strony, na której jest w całości jakaś dobra książka o animacji. Czy ktoś wie o jaką stronę chodzi? Myślałem, że dodałem ją do ulubionych ale nigdzie tego nie mogę znaleźć. Dzięki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się