Skocz do zawartości

Animacja Testy


KLICEK

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, zaczynam przygodę z animacją :) Rzucam swoje testy i proszę o opinie.

 

 

 

Bieg 6's, wydaje mi się być za szybki, spróbuję może z 8's.

 

-----

 

Zagląda ktoś tu? :P

 

Wrzucam kolejny test.

 

Edytowane przez Gokiru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 404
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nie jestem dobra z animacji 3D, ale widze kilka bledow nad ktorymi powinienes popracowac. Najwazniejsze ktore rzucaja sie w oczy to ease in/out. Zeby ruch naturalnie wygladal pobaw sie krzywymi czasu ( nie mam pojecia jak to sie nazywa). Kiedy rzuca kostka anti****tion jest zbyt mala na taki spory rzut.

 

Wczoraj udalo mi sie znalezc troche czasu dla siebie i zaczelam animowac moja zabke, niezle sie wciagnelam i jezeli bedzie czas to zrobie z nia cos wiecej.

 

[video=youtube_share;_rWkbr4sxjc]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałbym zamieścić tutaj swoją pierwszą pracę. Jest to skończona już animacja. Ale z racji tego że jest króciutka (17 sec) nie zamieściłem jej w dziale gotowe. Po za tym sam sens stworzenia tej pracy miał charakter testowy. Chciałem poznać w pigułce cały ten workflow tworzenia: począwszy od konceptów- przez modelowanie rzeźbienie, teksturowanie a skończywszy oczywiście na renderingu w Vray'u i postrpro w AE.

 

Nie uniknąłem oczywiście błędów. Pomijając animację (której cały czas się uczę) główny problem był z migotającymi światłami na ciele smoka. Wynika to oczywiście z zastosowania GI. Słyszałem że przy animacji ruchomych obiektów w V- rayu przy włączonym GI potrzebna jest jakaś specyficzna technika. Czy ktoś z Was tworzy może tego typu animacje w V- ray? Jeżeli tak to w jaki sposób pozbywacie się tychże światełek?

 

Ja użyłem następującej metody: jako pierwszy silnik użyłem Irradiance map z włączonym modułem: Incremental add to current map- a drugi to Light cache z opcją: Fly through. Wyrenderowałem oczywiście najpierw samo GI do plików (co 3 klatka). A potem przy finalnym renderingu wczytywałem już po prostu wykreowane pliki - irradiance map i mapa light cache. Ale może jest jakaś lepsza metoda?

 

[video=youtube;E-rMe4l4cGQ]

 

Tutaj można obejrzeć statyczny obrazek tak żeby można było lepiej zobaczyć detale smoka:

 

Golden Dragon

Edytowane przez JonJoan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na animacji komputerowej także z technicznych spraw Ci nie pomogę. Mogę jedynie powiedzieć, że lot smoka jest bardzo nienaturalny, kiedy skrzydła idą w górę ciało powinno iść w dół, natomiast kiedy skrzydła idą w dół ciało powinno iść w górę. Głowa powinna być w tyle z ruchem tzw follow through wyobraź sobie, że ciało ciągnie głowę, tak samo z ogonem.

Jeżeli chodzi o Design smoka to jest super, przerażają mnie tylko ręce na skrzydłach, zwłaszcza że anatomicznie w rzeczywistości całe skrzydło jest jak jedna duża ręka.

Mam nadzieję że ten link dużo Ci pomoże, koleś który animował "Legendy Sowiego Królestwa" stworzył tą prostą stronę gdy studiował lot ptaków

http://www.brendanbody.co.uk/flight_tutorial/ polecam !

bones_comparison1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może akurat ten rodzaj pomocy nie będzie w ogóle nie będzie potrzebny :). Wszyscy mówią że desing jest super, rendering jest ok, bez zastrzeżeń. Czepiają się tylko animacji...

 

kiedy skrzydła idą w górę ciało powinno iść w dół, natomiast kiedy skrzydła idą w dół ciało powinno iść w górę

 

Już pewna osoba mi to wcześniej powiedziała. :).

 

Ok. Wygląda na to że to animacją powinienem się zająć.

Dzięki za linki do tutoriala. Bardzo kompleksowo facet to wszystko ujął. Napewno się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przedstawiam animacje które ostatnio tworzę. Zrobiłem 8 akcji (krótkich scen) z 10, które chcę następnie złączyć w jedną całość z historią.

Będę wdzięczny za wskazanie błędów, złych nawyków, braków. Czasami odbiorca nie widzi tego co chciał przedstawić animator, szczególnie początkujący. Dlatego zanim złożę to w całość chciałbym to poprawić.

 

Oto playlista do filmów:

http://www.youtube.com/watch?v=_ZTVTh28cSE&list=PLnjRxREiKvnf7HtlAvMh7c_aFA7gl36uW

 

I przykładowa scena:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_ZTVTh28cSE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chciałeś tak masz :)

1. Start biegu - nogi się nie ruszaj. Ogólnie nie czuć zmiany przyśpieszenia. Dodaj trochę więcej ruchu w górę i w dół jak się rozpędza. Skok jest fajny ale lądowanie za szybkie. Ma za dużo energii by zatrzymać się tak blisko. Sprawdź czy krzywa twojego przesunięcia COG (prawdopodobnie Z) nie zmienia się zbyt gwałtownie.

2.tu tylko sprawdził bym czy krzywe na COG są odpowiednio wygładzone. Ogólnie spoko

3. Skin przy nadgarstkach wygląda nienaturalnie. Jeśli rig niema dodatkowych kości by temu przeciwdziałać zmień ustawienie rąk. Także palce i dłonie się nie ruszają. Także na samym końcu postać dziwnie się cofa.

4. Przy obrocie nasuń trochę animacje przesunięcie biodra i obrotu

5. Jak leży ręce wyglądają nienaturalnie. Przy wstawaniu pochyl go bardziej do przodu bo jego COG jest poza płaszczyzną stóp.

6. Wydaje mi się że ręce wnikają w pudłu. Także postawienie tej nogi do przodu trochę mi przeszkadza, ale na tą chwile nie wiem co tam zmienić. Musiał bym popróbować trochę samemu :)

7. Tułów mógłby się mniej wychylać. Była by widoczna większa różnica między 1 animacją

8. Na końcu animacji nogi lezą sztywno. Przydało by się dodać choć minimalny ruch tak jak masz po podciągnięciu nóg.

 

Ogólnie wygląda fajnie. Musisz trochę więcej posiedzieć w Curve Editor'rze i pamiętać o limitacjach rigu i że każda cześć ciała powinna się ruszać, nawet w najmniejszym stopniu (no może nie zawsze zawsze, ale nadal ;P) Czekam na więcej animacji :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstawiam kolejne animacje.

Zrobiłem ostatnie 2 z 10. Muszę jeszcze wszystko poprawić, zrobić sceny i zrobić finałowy "efekt specjalny".

 

http://www.youtube.com/watch?v=GUwAk2AJFRE

 

http://www.youtube.com/watch?v=9iAujn30ZoU

 

Zrobiłem też animację (backflip) w Motionbuilderze:

http://www.youtube.com/watch?v=yVI8cqrdpbs

 

Jeżeli macie jakieś uwagi to chętnie je poznam.

Mam 2 pytania w sprawie programów. Nie wiem gdzie je zadać więc zadaję je tutaj.

1. Czy jest do Mayi skrypt lub inny sposób, aby można zmieniać szybkość odtwarzania animacji (np: do 1/5) tak jak w Motionbuilderze w Transport Controls?

2. Czy da się w Motionbuilderze 2014 w Control Rigu obracać kości manipulatorem w widoku gimbal? Przy innych obiektach jest additive w Control Rig jest tylko local i global.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super Ci to wychodzi :) w Backflip, wydaje mi się że troche za szybko zmienia pozycję w locie, bo to nogi powinny ciągnąć ciało za sobą, ale poza tym świetna robota :)

 

ja sobie postanowiłam troche poćwiczyć animowanie dialogu narazie rough animation

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich! Jestem tutaj nowy. Od jakiegoś czasu szukałem żyjącego miejsca gdzie można podyskutować o animacji 2D. I tak trafiłem na ...max3D :) Ale widzę, że jest to żywe forum traktujące tez o animacji tak więc chciałbym tutaj podrzucić moje ostatnie wypociny byście ocenili i skomentowali to co na razie poczyniłem. Animacja powstaje w bólach bo rzuciłem się z ciupagą na Słońce. Wszystkiego czego sięuczę o animacji oczę się właśnie na tym arcydziele. Grafikę ostantio przerabiam nieco... tak więc wszystkie scenografie będą w stylu pierwszej sceny.

 

[video=youtube;Qou3-6BcgHs]https://www.youtube.com/watch?v=Qou3-6BcgHs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa to wiem, wiem... Wahadełko czy piłeczkę ogarniam... ale animacja postaci w tej kwestii jest dość trudna. Jak już pisałem... troszeczkę z motyką na Słońce. nie robiłem paktycznie w ogóle cwiczeń wcześniej... i takie są skutki :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tylko postaci. jak coś rzucasz, podbijasz - jak statek się kołysze itp. tam takie efekty są proste do zastosowania i podnoszą jakość produkcji. Np. kamera na początku bez easingu jest. Dodaj krzywą i zobaczysz róznice jakościową. Jak hak sie podsuwa pod usta to samo - to nie animacja postaci tylko prostego obiektu i da się zrobić przy odrobinie wprawy bardzo sprawnie.

Ruchy lunety to już w ogole skandal ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hheeheheh. No ruch lunety jeszcze nie tknięty po poprawkach. To dla mnie najtrudniejsza scena :) Myślę, że wiele pomoże namalowanie ładniej scenografii tego statku Kołysanie statku także do poprawi bo aż w oczy kole :) Z tym hakiem to fakt... zrobiłem najpierw kiepsko... potem próbowałem poprawić... Ale chyba przyjdzie zrobić to jeszcze raz i ładniej. Ale dzięki za feedback. Już od połowy tej animacji obiecuje sobie, że pierwsze co będe robić po niej to milion krótkich ćwiczeń z dynamiką ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem... problem jest taki, że tworzę shape. Np. rękę. No i teraz powiążę ją z tułowiem, dodatowo animuję ją samą np obrotem, pozycją, skalą. I na domiar złego animuję jeszcze jej ścieżkę. Ale żeby było jeszcze pod górkę, bo oczywiście mi to nie wystarcza, łączę ją z kolejnymi obiektami, któe są ta samą reką, tylo że w innej pozycji. Przekombinowałem i ciężko mi sięwycofać. A także ciężko mi edytować easing.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy spojrzeć kiedy były psiane ostatnie posty... mam wrażenie, że Polacy w siebie nie wieżą jeśli chodzi o animację... albo po prostu jest tutaj nie doceniana.

 

Mowa jest o animacji 2D? Czy uogolniasz tez do 3D?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Nie chciałem zakładać nowego tematu, a nie zauważyłem nigdzie działu "pomoc", dlatego postanowiłem napisać tutaj. Nigdy wcześniej nie zajmowałem się animacją. Wpadło zlecenie dla znajomego, prosta animacja, więc wziąłem. Z wprawieniem w ruch obiektów nie mam problemu. Kłopoty pojawiają się przy oświetleniu "sceny".

Animacja ma wyglądać docelowo coś w ten deseń -

Mam kilka pytań:

 

Czy takie animacje robi się w stworzonym studio w kolorze białym? Czy po przez zmienienia koloru tła w viewporcie? Pytanie drugie. Jakie oświetlenie? Czy to są światła [plane] wycelowane w obiekt czy HDRI? Z tym światłem mam największy problem. Gdy wszystko mam białe [zmiana koloru tła w viewporcie] nie mam kontrastu na odbiciach. Starałem się napisać to w najprostszy możliwy sposób. Jeśli chodzi o animację tak jak wspomniałem wcześniej, jestem laikiem. Proszę o szybką odpowiedź... terminy gonią, a ja jestem w kropce. Dziękuję!

 

Program MAX i Vray

Edytowane przez gigant84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, nie chcę zaśmiecać tworząc nowy wątek, ale ostatnio ktoś tutaj na forum podsunął komuś link do strony, na której jest w całości jakaś dobra książka o animacji.

Czy ktoś wie o jaką stronę chodzi? Myślałem, że dodałem ją do ulubionych ale nigdzie tego nie mogę znaleźć.

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności