Skocz do zawartości

Postać 3D: Kobieca twarz ...prawie koniec :)


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 214
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

purple - wlosy narazie przestalem meczyc bo moj swiezutki C2D poszedl na polke i wrocilem na jakis czas do Athlona 3000 i nie mam ochoty robic 15min testow :/

 

RYU - z tym lotniskowcem to przesadziles, ja bym sie na to nie porywal :)

 

Robie ostatnie symetryczne-kosmetyczne poprawki. Looknijcie i powiedzcie czy to cos w rogu oka (nie wiem jak to sie wabi) ma dobry ksztalt. Nie jestem tez pewien czy powieka w miejscu gdzie styka sie z okiem powinna sie lekko zaginac.

 

updat18lp4.th.jpg

Napisano

Klicek - dzieki :)

 

Skrocilem troche szyje ale musze teraz poprawic szyje i czache i nie wiem czy sie oplaca ta robota dla troche krotszej szyi. Powiedzcie jak jest lepiej bo ja juz nie mam sily sie na nia gapic :/ (Mnie sie podoba ta dluzsza ale ja juz tak dlugo na nia patrze ze jestem nieobiektywny)

 

updat19pw8.th.jpg

Napisano

pyyyyyyyyyyyyys super rewelka, co prawda nie lubie takich fryzur dlatego nie podoba mi sie ;) fryzura, same wlosy sa hmm cienkie, to ze mental ich nie lapie to chyba dlatego ze masz maxa 8, lepiej dla samych wlosow kup update i przesiadz sie na 9 ;)

 

Daj im wiecej fizza zeby sie bardziej laczyly, ale zeby byly proste na dole i sekret wlosow to bardzo duza ilosc ich zgiec daj w okolicach 50-60 oraz duzy spec tak na 120 i glossy na 75 ;)

 

No ale wierze ze sobie poradzisz, bo dlugo juz walczysz i sie nie poddajesz :)

Napisano

to napewno kwestia kadru i moze pozy ... ale wyglada dosc posepnie ... dodasz jej troche seksu ... i napewno bedzie wygladac slicznie ... bo model wyszedl ci rewelacyjny ... no i dziewcze tez urodziwe :)

 

respect

 

pozdrawiam

Napisano

Jest super. ale tak samo bylo na samym poczatku. bez obrazy ale meczysz ta kobietke w nieskonczonosc, poprawiasz kazdy blad ktory ktos zauwazy a przeciez cos takiego jak idealna twarz nie istnieje !!! starasz sie zrobic idealna twarz i powstaje z tego manekin... organika nie posiada idealu... kazdy jest inny i kazdy dostrzega cos innego. mysle ze juz dawno powinienes odpuscic temu modelowi bo marnujesz czas

Napisano

wow wygląda świetnie a co do włosów to zrób z plane'ów ;P w sumie może dało by rade z jakąś kosmiczna rozdzielczością (2048x2048) gorzej byłoby chyba z renderowaniem tego :)

Napisano

dzieki wszystkim :)

 

floo - no tekstury to bedzie dla mnie wyzwanie :|

 

Klicek - mam maxa 9 ale wlosy robie w hairfx a to zupelnie inna bajka. Tak naprawde to mental je renderuje ale nie ma cieniowania, zero speculara, diffuse - nic. Uzywam shaderow do wlosow ale ich opcje nie sa nigdzie opisane. Moze wroce do hair&fur ale tam jest duzo kombinowania z renderowaniem kilku warstw wlosow. Masz jakies rady na ten temat?

 

Gdyby ktos mial pomysl na fajna fryzurke to bym sie wcale nie obrazil :)

 

Lis - dziex

 

gawel71 - brwi to tez hairfx

 

zipper - to chyba przez to ze jej jeszcze nie upozowalem. Najpierw chce zrobic wlosy tak mniej wiecej, wtedy zobacze z ktorej strony wyglada ciekawiej.

 

kris_hm - absolutnie sie z toba nie zgadzam (oprocz tego ze ideal nie istnieje) ale mozesz miec swoje zdanie. Nie chce zrobic idealnej twarzy tylko atrakcyjna. Mam nadzieje ze nie bedziemy wszczynac zadnych dyskusji na ten temat.

 

ledyr - jakbym chcial to potem wydrukowac to tex min 4k :]

 

To moje pomysly na wlosy. Jeszcze pomysle nad innymi fryzami.

up02konceptie2.th.jpg

Napisano

Nie wiem o jakie lajery chodzi :)

Bardziej podoba mi sie kok :)

gdzies dawałem ustawienia wlosow itp

1) nie kopiuj kawałka modelu glowy jako podstawa do wlosow jak to robia na tutorialach bo umrzesz zanim zrobisz ładna fryzure, rob plane o rownej ilosci podzialow dzieki czemu bedziesz mial tyle punktow kontronych ile vertexow na plane

2) idziesz do ostatniej zakladki i ustawiasz aby wlosy wyswietlal Ci jako geometrie, i nie 2% a 100 % ilosc wlosow zostaw narazie jak jest

3) ustawiasz jeden kawałek fryzury kopiujesz plane i ustawiasz az bedzie wszystko ladnie wygladalo i przypominało Twoja fryzure (przy okazji powoli zabije Twojego kompa)

4) nastepnie ustawiasz material fryzury najlepiej ustawic na 2 takie same kolory i dac hue warejiszyn dzieki czemu otrzymasz takie gejowskie pasemka, dobrze dac duzy spec i mniejszy glos cos w okolicach 120/75

5) duza uwage zwaracaj na kink i fizz najwazniejsze paramtery zaraz po materiale

6) maxymalna ilosc passow 2, dasz wiecej i wlosy wychodza takie hmm lipne

7) daj duza ilosc vertow na wlosach czym wieksza ilosc ich podzialow wlosy sa realniejsze

8) odczekaj 2 godziny na redner ;)

Napisano

2 mi się nie podoba wygląda jak pies oblany wodą, w koku dużo lepiej.

ale brwi zrób tak jak na 2 (z lekkim zagięciem na zewnętrznej stronie)

Napisano

zdecydowanie 1, a tak w ogóle śliczna twarz

Napisano

Może dodaj bump ? Zwykle ma o wiele większy wpływ niż sam kolor. Rzęsy chyba za daleko dochodzą w wewnętrznym kąciku oka no i nos chyba odrobinę zbyt idealny. Oczy i usta naprawdę śliczne.

Napisano

zbyt jednolity kolor, zrób trochę zaróżowione policzki i opalony nosek, a od razu będzie lepiej.

jako referencję poszukaj sobię dziewuszki bez pudru na twarzy

Napisano

dzieki za rady, mysle ze z kolorem dam juz rade bo niepotrzebnie teksturowalem tyle kanalow w sss, trudno mi bylo to kontrolowac.

 

nielot - usmiech bedzie zeby byla jeszcze ladniejsza :)

 

Praca idzie do przodu ale mam uno problemo. Robilem bumpa w ZBrushu ale w maxie jest sieczka. W PSie wyglada ok. Mam overlapy w uv moze to przez to? Mozna Poprawic uv w maxie i wrzucic model do subdiv1 zeby byly nowe uv a detal na wyzszych poziomach zostal?

--------------------------------------------

 

Mialem wrzucic updat jak zrobie bumpa w ZB ale w zwiazku z tym problemem wrzucam probe nowego shadera z tymczasowa tekstura diff zrobiana z fotek. twarz troche sie zmienila, jak zawsze ;)

 

up053zm4.jpg

up052pj4.jpg

 

I jeszcze pierwsza proba bumpa z ZBrusha.

up05ustamd5.jpg

Napisano

No co do shadera jeszcze nie wiadomo;) zobaczymy co będzie jak doda epidermal i subdermal, diffuse powinien być chyba trochę bardziej blady, więcej czerwonego dasz na subdermal i będzie git. Morda bardzo ładna ja bym tylko nos zrobił mniej szeroki, ale to kwestia gustu chyba, detal na ustach jest bardzo spoko, oczy fajnie wyglądają, ale chyba będziesz je jeszcze dopieszczał? bo troszku mało realistyczne.

Powodzenia czekam na udate'y.

  • Like 1
Napisano

teraz wygląda jak ta babka z filmu waterworld

oświetlenie wydaje mi się niekorzystne, z prawej się robi bardzo ciemny cień a przód jest płaski. daj światło jeszcze bardziej od lewej, a prawą stronę doświetl innym światłem.

Napisano

MONKEY ON YOUR BACK - no wlasnie teraz walcze z teksturami i shaderami :P Tekstury sa tymczasowe.

 

Maqs - pic polega na tym ze tam jest juz epidermal i subdermal :) Oczy bede jeszcze meczyc, poprawie troche ksztalt chociaz +- jest tak jak chce (lekko skosne), na pewno dam sss i lepsze tekstury.

 

Tomala - tekstury oczu jakos sie zgubily w tym swietle, bede je poprawiac albo zrobie od nowa. Brwi sa tymczasowe, zrobie je prawdopodobnie w jakims pluginie do wlosow, bedzie mi latwiej umiescic splajny jak bede widzial brwi na teksturze.

 

Ania - Wodny swiat? nie pamietam tej babki ale pamietam ze fajna sarenka byla :)

 

Pod wzgledem shadera chyba na nic wiecej mnie na razie nie stac. Jak macie pomysl co tu jest nie tak to gadac mi tu od razu :)

 

Shader nie musi byc super hiper realistyczny, chce zeby fajnie wygladal.

 

up06-48075jfuy.jpg

Napisano

Chyba trochę z wartościami przesadziłeś bo szyja na krawędziach za dużo światła przepuszcza a tak poza tym to jesteś o krok od zrobienia naprawdę super główki.

Napisano

Hmm, co do shadera to jakiej wielkości masz lightmape?? może jest za duża, najbardziej optymalna wartość to 50 procent wielkości sceny (mniemam że używasz miss fast skin phenomena) do sss przeważnie jest dobrze dać nieco większą wartość bumpa, żeby shader miał co "zmiękczać", radius i weight tylnego scatteringu bym zmniejszył, diffuse bez scatteringu bym troche zwiększył, nie widziałem też twoich mapek, ale jak coś to diffuse to normalny kolorek, epidermal blady a subdermal wpadający w czerwień, każdy symuluje inną warstwe skóry, ciężko jest ustawić dobry skin shader, ale mam nadzieje że ci wyjdzie, bo główka bardzo fajna, inna niż wszystkie cg laski:)

Powodzenia.

Napisano

Pozwole sobie na maly wywod, nie sledzilem watku.. wiec nie wiem czym sie autor kierowal. Otoz zauwazylem dziwny objaw.. tzw SYNDROM TRAPEZOIDALNY.. jest to silny wplyw dziedzinstwa spedzonego w przedszkolu na zycie wspolczesne.. widocznie za malo trzymales kredki w lapce jak byles maly i teraz ci sie snia takie ksiezniczki o glowie w ksztalcie gruszki. Ogolnie przerazilo mnie troche co zobaczylem. Ogolnie mowiac, to raczej wszystkie proporcje twarzy leza i to plaskaczem.. tak niby wszystko jest ok, ogolnie spoko, ale wyglada to tak jakbys wzial kilka kolorowych gazet powycinal, narzady i posklejal w calosc jakby. Ciezko opisac moje spotrzezenie wiec sie skupie tylko na proporcjach twarzy. Caly ksztalt czaski jest do bani.. takie rzeczy to na marsie mozna znalezc albo dziwne dziwactwa czasami tez sie rodza z takim czyms. Kosci policzkowe zrosniete z platem skroniowym i do tego rozciagniete jakos dziwnie. Przez to uszy dziwnie leza. Podbrodek, wogole cala rzuchwa jest kwadratowa i tak przedziwnie rozciagnieta. Te oczy ni w du..e ni w oko nie pasuja do tego silnego niderlandzkiego zarysu.. no ale wiadomo mala chinka z ciechocinka.. sie .. . Szyja to odwrotnie powinna isc.. daj mirror y. Mozgoczaszka - scale x. Na obrazku narysowalem na szybko czym jest syndrom TRAPEZOIDALNY. Po ilosci wpisow sadze, ze meczysz ten leb nie od dzis, jezeli ma byc to ksiezniczka twoich marzen, to popraw te proporcje. Lepiej poswiecic troche wiecej czasu i zrobic poprawnie.. bo teraz jest zdecydowanie nie, a szkoda modelu i czasu.

  • Sad 1
Napisano

Maqs - lightmapa domyslnie "50% render size". Bumpa jeszcze nie ma ale dzieki za tipsa. Mam taka sama teksture w epidermal i unscattered (zamiast overall diff). W subdermal nie mam mapy, jest czerwony kolor.

Ustawienia shadera i tekstura:

up074shadermc8.th.jpgup072texturazy9.th.jpg

 

Jak wywalilem teksture z unscattered i dalem w diff to wyszlo tak:

up073ao1.th.jpg

 

SUPER_OKO

 

Chce zdementowac pogloski jakobym byl kiedys w przedszkolu. Z kredkami nie obcowalem, w zamian wszedzie chodzilem z olowkiem i wszystko rysowalem. Moze to spaczylo moja psychike. Polecam forum psychiatryczne do takich wywodow.

 

Stwierdzenie ze wszystkie proporcje leza to moim zdaniem duza przesada. Udowodnij mi ze kobieta o takich proporcjach twarzy nie moze istniec - chodzi mi o proporcje, nie o szczegoly anatomiczne. Chcialbym zebys sie odniosl do ponizszego obrazka i zdjec na stronie http://www.beautyanalysis.com/index2_mba.htm

up07ze4.th.jpgup071ng8.th.jpg

 

Czacha rzeczywiscie moze byc za duza, obawialem sie tego ale nikt nic nie mowil wiec to olalem.

Chcesz pisac o proporcjach a piszesz o anatomii - mam nadzieje ze to nieporozumienie. Chcialbym zebys wyjasnil wszystkie niezgodnosci anatomiczne, bardzo mi to pomoze. Jak umiesz to narysuj a jeszcze lepiej zarzuc jakies referki i zaznacz to o czym piszesz.

 

"wyglada to tak jakbys wzial kilka kolorowych gazet powycinal, narzady i posklejal w calosc jakby" - nie mam zadnych konkretnych referek ktorych bym sie trzymal, ogladam rozne foty i staram sie wywnioskowac co decyduje o atrakcyjnej twarzy. Chce to zrozumiec a nie odwalic twarz z referki.

 

"szyja odwrotnie powinna isc.. daj mirror y" - odbicie w osi pionowej (lokal) :O ? czy moze tyl na przod (world) :OO

 

Nie ma to byc "ksiezniczka moich marzen" tylko atrakcyjna twarz.

 

Wyzyj sie na jakims forum psychiatrycznym zanim odpiszesz.

Napisano

jest super, ale zbij ten czerwony bo wylazi strasznie i zobaczymy jak bedzie :) bo narazie ten kolor nie powinien byc az tak czerwony zbij go nizej i to ostro, niech za czerwien odpowiada ostatni lajer :)

Napisano

SUPER_OkO: post roku... bez komentarza...

 

Gomez: mi sie podoba, z tym czerwonym to tak jak KLICEK powiedzial i bedzie o wiele lepiej. Mam nadzieje ze ta kobita doczeka sie wlosow 3d bo te na teksturze "slabo" wygladaja. Anatomii nie ocenie bo sie na tym nie znam.

Napisano

Klicek - chodzi ci o ten **** czerwony render ktory dzisiaj dalem? Dalem w subdermal R:G:B 203:157:160 i wyszlo tak

up08bi8.th.jpg

 

ant-3d - doczeka sie, dorwalem ornatrix i z mentalem bedzie dzialac pieknie :]

Napisano

Witam ponownie ;) Na pocztaku prze panstwa chcialem zdementowac pogloski jakie zarzucil mi ant-3d. Post roku juz mialem z kilkanascie razy w ciagu ostatnich paru miesiecy, ten zabardzo nie odbiega od standardu.

 

Wracajac do tematu. Gomez - masz racje przesadzilem z tym plaskaczem, po blizszym przyjrzeniu stwierdzilem, ze jednak nie wszystkie proporcje leza. Podstawowe elementy twarzy leza wlasciwie na swoim miejscu - czyli: usta, nos, oczka, uszka - jednak patrzac wstecz na profil jaki znalazlem na poprzedniej stronie juz takiego wrazenia nie mam. Ciezko ocenic model 3d tylko po widoku anfas. Masz racje bardziej skupilem sie na wyjasnianiu anatomicznej czesci niz wyjasnic sprawe proporcji. Twarz nie sklada sie tylko z podzialu 1/2/4 dochodzi do tego masa innych rzeczy, ktore mozna wyliczyc matematycznie. Pomijajac podstawowe czesci twarzy w/w to cala reszta czaszki jest jest nie proporcjonalna wzgledem siebie. Pytanie tez dobre zadales czy cos takiego ma prawo istniec - cholera wie ;) Widzlem juz wiele zdeformowanych okazow przez nature i raczej sa to postacie, ktore mozna odrazu wskazac w tlumie. Obawiam sie, ze twoja milejdi mimo iz na pierwszy rzut oka w miniaturce wyglada w miare fajnie to w rzeczywistosci, bardziej budziala by zainteresowanie z innego powodu.

 

Ciezko mi tu opisac i wypunktowac co jest zle anatomicznie.. bo ja widze same nieprawosci - najlepszym przykladem jest ten schemat idealnych cech kobiecej twarzy, masz tam zaznaczone, kosci, miesnie i charakterystyczne rysy, ktore ksztaltuja twarz. Widac tam bardzo dokladnie jakie bledy popelniles bledy anatomiczne. Do tego takie oswietlenie twarzy powoduje, ze wychodza bardzo nieprzyjemne rzeczy z rzuchwa. Przejrzyj pare pism kobiecych i sprawdz jak powinno sie oswietlic twarz aby zamazac niedoskonalosci natury.

 

Co do forum psychiatrycznego. Naprawde lubie wyzywac sie na ludziach na tym forum, przelewac moje flustracje, stresy i inne esy na czyjas prace ;) Tym razem padlo na ciebie. Co prawdaz staram sie nie rzucac pustych slow, tylko cos przekazac w mojej podnioslej wypowiedzi, co nie jednego/dna juz zdenerwowalo. Mam nadzieje, ze mimo iz ty myslisz, ze masz racje, to spojrzysz pare razy jeszcze na swoj model i poprawisz to i owo. Pozdrawiam

Napisano

Coraz lepiej ci idzie. Jedna sprawa, w zasadzie to obojetne czy podstawowy kolor (tex) dasz na diffuse czy na overall, ale jak dajesz np na overall to diffuse zostawiasz juz w spokoju i na odwrót. Na subdermal zeczywiście styka sam kolor choć niektórzy robią mapki.

Może spróbuj zrobić tak. Tą tex co pokazałeś daj na diffuse, potem wzuc ją do ps i pobaw sie krzywymi czy czyms, zeby kolor byl blady i domaluj z jakiegos pieprzyka czy piegi taka tex daj na epidermal, obadaj efekt powinno byc dobrze.

Subdermal radius chyba sporo za duży, spec powinien być niebieski, ale u ciebie chyba za bardzo...tak mi sie wydaje, ale to tez zależy, co chce sie osiągnąć.

 

Jeśli chodzi o anatomie to nie mam zastrzeżeń, jeżeli ktoś mowi że głowa jest za okrągła lub ucho za duże, tzn. że chyba z domu nie wychodzi, albo ogląda za dużo mody na sukces...tam wszyscy są jacyś doskonali i śpią z make-up'em oO. Wydaje mi się że głowa jest poprostu lekko inna, ale nie widze rażących błędów.

 

Czekam na upy, naprawde coraz ciekawiej wygląda.

Napisano

Maqs - tamten render chyba byl z rozjasniona tekstura w epidermal. Teraz wywalilem wogole unscattered i wyszlo duzo lepiej tylko znowu wszystko czerwone. Musialem rozjasnic mape w overall diff i teraz jest fajnie. Cos takiego wlasnie chcialem uzyskac. Rzuc okiem i powiedz jak to wyglada.

 

up09ea1.th.jpg

Napisano

mi juz teraz sie bardzo podoba, no moze troche dziwnie ten specular pod oczami wyglada ale generalnie bardzo slicznie, hm takie smaczki jak 'za duzo czerwonego' to chyba latwiej podjechac juz w PS, tak mysle, bo sam render juz jest na wysokim poziomie :)

 

jedziesz dalej, zapowiada sie niezla pracka!

 

powodzenia i pozdrawiam

pionier.

Napisano

nie wczytywałem się dokładnie w wątek, ale zauważyłem, że ktoś "czepiał się" o kształt twarzy... nie obraź się, ale chyba miał racje. Cos jest nie tak w dolnej części twarzy, żuchwy czyjakjejtam. Miszczem anatomii nie jestem, ale na pierwszy rzut oka i na drugi też, ewidentnie coś tam jest nie tak... drobiazg który przeszkadza - chociaż buźka bardzo fajna.

Napisano

oj Gomez teraz oświetlenie jest jeszcze gorsze, tu najlepszy shader nie pomoże. symetryczne oświetlenie od góry, robią się ciemne cienie po bokach, wyglądają jak bokobrody, i jeśli z kształtem twarzy jest coś nie tak, to takie cienie pogarszają efekt, a jeśli kształt jest w porządku to przez to wygląda nie w porządku.

 

sam shader dobry, tylko trochę za dużo speculara, i chyba specular map też powinna mieć trochę struktury (drobne pory na nosie i policzkach, no i zwłaszcza te lekkie zmarszczki na wargach, masz je chyba w bumpie ale w specular mapie nic z tego nie widać), teraz wygląda jak wypolerowana.

 

nikt nie ma tak idealnie białych oczu, wygląda naturalniej jak lekko pożółcisz.

 

tekstura diffuse bardzo ładna, te plamki na nosie i policzkach mi się podobają.

tylko na czole wyszły ci symetryczne dwie kropki, ale to już czepialstwo.

Napisano

Shader juz mi sie podoba, ale jak zauważyła Ania oświetlenie kuleje, czyli troche cięzko jest ocenić. Jeśli chodzi o oświetlenie to mam braki w tej dziedzinie, ale myśle że key light powinienes dać niece bardziej z lewej lub prawej strony, a od strony gdzie bedzie duzo ciemnego daj jakies swiatlo uzupelniejace cos co tylko doswietli model no i silniejsze back light bym proponowal, oprocz tego może daj sphere z mapa srodowiska, chyba environnement globe to sie nazywa, sam nie uzywalem, ale daje fajne efekty z tego co widzialem na forach. Jeśli chodzi o spec mapke to zrob ja na podstawie detalu moze? tzn. jak w zb nalozysz detal, wypal displacemape zrob z tego tex (alpha-->make tex) potem wybierz tex nacisnij crop and fill i podkrec kontrest i co tam jeszcze trzeba, zapisz to na hdd naloz na model i podkoloruj miejsca (wiecej bialego) bardziej podatne na spec (okolice oczu, broda, czolo, nos) mysle ze bedzie dobrze. Oprocz tego render bedzie sie lepiej preentowac jezeli model albo chociaz tex bedzie troche asymetryczna...da wrazenie naturalnosci.

W dalszym ciagu czekam na update'y. Powodzenia!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności