Napisano 29 Sierpień 200717 l A kiedy bedzie ten tutorial? :) bo codziennie właże na to forum z nadzieją ze napiszesz jak zamieniłeś ten blady obrazek w taki wypas, ja tego nie rozumiem :) tez sie przylaczam:)
Napisano 30 Sierpień 200717 l lo yo, chyba sie nauczylem ;) sorki za jakosc i ziarno ale na szybko, czas goni... render z vrya: po photoshopie:
Napisano 30 Sierpień 200717 l Nie wiem czy rozumiem to LWF, ale takie coś zrobiłem w oparciu o to co pisze w tym temacie. Dałem Gammę na 2,2, Color mappin Linear Multiply, IR Map + LC, VRaySun + Sky i włączony framebuffer. Materiałami się nie bawiłem za bardzo, zrobiłem je tylko po to żeby nie było biało. http://img77.imageshack.us/img77/7877/lwf1ez3.jpg
Napisano 2 Wrzesień 200717 l Oki panowie, przez przypadek wpadłem na ten wątek i wciągnło mnie jak cholera. Tylko, że... No właśnie nic nie działa tak jak powinno. Gamę ustawiłem na 2,2 tak jak pisaliście tylko, że rendry wychodzą mi bardzo jasne i wyblakłe, dopiero jak wyłącze przy nagrywaniu obrazka wymuszenie gamy mam ciemniejsze rendry, ale podnoszenie leweli w PS nie daje efektu jaki spodziewał bym się uzyskać. Odrobinę pomaga zabawa na krzywych, ale to dalej nie to. Kolejna sprawa to wysiadające AA. W miejscach, w których odbijają się vrayowe światła na powierzchniach chromowanych lub szkle poprostu nie ma AA. I normalnie kurcze nie wiem co mam jeszcze zrobić żeby to działało tak jak powinno. Opis rendrów w kolejności: 1. Golas bez wymuszenia gamy 2. Golas z wymuszoną gamą 3. To samo po podciągnięciu leveli z wymuszonej gamy 4. Bez wymuszonej gamy poprawione levele i krzywe p.s. Levele poprawiam na składowych, i AA jest włączone, aż taki głupi nie jestem.
Napisano 2 Wrzesień 200717 l ustaw color maping w vryju na linear, gamma 2.2, w ustawieniach gammy maxa też wszędzie 2,2 i powinno być gietarra.
Napisano 2 Wrzesień 200717 l Dzięki MAster, ale to już miałem ustawione. Problem leżał gdzie indziej. Chciałem pokazać kto jest mądrzejszy, ja czy ludzie, którzy juz robią w LWF i w swej mądrości postanowiłem zmienić dark multi na 2 żeby bylo jaśniej :) Teraz jeszcze walczę z AA prawdopodobnie winny jest vray light, który jest po prostu za silny. Zaraz to sprawdzę.
Napisano 3 Wrzesień 200717 l mam prosbe: moglby ktos nieco dokladniej opisac jak nalezy przerobic obrazek z gamma 2,2 prosto z maxa w ps? i jeszcze pytanie: czy zeby uzyskac dobry efekt trzeba tez ustawiac cos we frame bufferze? z gory dzieki
Napisano 6 Wrzesień 200717 l ja również, tak więc zapotrzebowanie jest potężne, niech sie ktoś zlituje :D
Napisano 6 Wrzesień 200717 l dolaczam sie do prosby Allied-a ;] ja również, tak więc zapotrzebowanie jest potężne, niech sie ktoś zlituje :D mam prosbe: moglby ktos nieco dokladniej opisac jak nalezy przerobic obrazek z gamma 2,2 prosto z maxa w ps? i jeszcze pytanie: czy zeby uzyskac dobry efekt trzeba tez ustawiac cos we frame bufferze? z gory dzieki chłopaki ale zrozumcie ze to wzystko zalezy od sceny, te same ustawienia nie dadzą wam takich samych zadowalajacych efektow w przypadku innych renderow. Trzeba próbowac i próbowac.
Napisano 6 Wrzesień 200717 l Jeszcze jedna mała uwaga - wezcie sobie obrazek JunioR'a z tej strony przed photoshopem - ja tu widze zabawe takimi ustawieniami jak: levels brightnes i contrast saturation i być może hue(wątpie) dopasujcie sobie ustawienia do jego rendera po fotoshopie i zobaczycie ze te same ustawienia nie dadza wam takiego efektu jak w jego przypadku.
Napisano 8 Wrzesień 200717 l dobra, moje dalsze udręki z eLWueF . model już nie pamietam kogo z tego forum, vray + obróbka w ps, czy to w ogóle wyglada jak LWF? :) trochę lepsza jakość:
Napisano 15 Październik 200717 l Odnośnie CSa to przygotuje na dniach taki sam materiał prowadzący krok po kroku, co robie w Cs ( oczywiście według własnego uznania, ale mówię od razu utartej recepty nie ma i czasami różnie bywa z kolejnością wykonywanych czynności. Co do sprzętu to napisze też potem i przedstawię drugie ujęcie tego samego na odpowiednich setach by uniknąć kaszki :) bo te sety są bardzo niskie czas tego obrazka to 2godziny i 54min. Pozdrawiam. Rowniez przylaczam sie do prosby o te sztuczki z Photoshopem. To co zrobiles z tym obrazkiem wykracza poza moje wyobrazenia :) Mam nadzieje, ze temat jeszcze zyje i czegos sie naucze. A tak na marginesie to co sie stalo z Pinero. Nie moge znalezc ani jednego watku tego Pana. Czy to wina forum czy moze zostal wymazany z systemu za jakiegos ...posta? Pozdro.
Napisano 27 Grudzień 200717 l szum mozesz wyeliminowac za pomoca AA na QMC. Sprawdź 1/8 i clr thresh na 0,002
Napisano 27 Grudzień 200717 l daj znac jak wyszlo. Jezeli nadal bedzie maly szum, to zwieksz wartość max i jednoczenie troszeczke obniz clr thresh
Napisano 21 Luty 200817 l Lajtowe Wychowanie Fizyczne, przecież to jasne. strzal w dziesiatke! piatka!
Napisano 22 Luty 200817 l Dobra, koniec zabawy, poczytałem, zrozumiałem a nawet włączyłem, i już wiem co to.
Napisano 5 Lipiec 200816 l Naszło mnie (znowu;) na zabawy z LWF'em. Przerobiłem ostatnią wizkę. Ustawiania takie jak tu http://www.aversis.be/tutorials/vray/essential_gamma_01.htm. Oto efekty już po Photoshopie: edit: uaktualniony render Edytowane 7 Lipiec 200816 l przez pionix
Napisano 25 Lipiec 200816 l Czesc ! Przepraszam ze odkopuje stary watek ale wolalem tutaj, niz zakladac od nowa ten temat. Mianowicie mam pytanie odnosnie roznicy jaka mam miedzy renderem w standartowym maxowym oknie a Frame bufferze Vraya. W maxowskim mam jasniej a w vfb ciemniej i nie wiem ktory jest wlasciwszy. Dodaje obrazek zeby bylo latwiej zrozumiec o co mi chodzi :) Pozdrawiam :)
Napisano 25 Lipiec 200816 l Witam. Różnica jest taka, że zmiana ustawień gammy w opcjach Max`a powoduje zmianę wyświetlania w Max`owym Frame Buffer`rze, a w Vray`owym już nie (dlatego w VFB jest ciemniej). Dla porównania możesz otworzyć render z VFB w PS`ie i ustawić Gammę na 0,4545, uzyskasz to samo co z Frame Buffer`a. Pozdrawiam.
Napisano 25 Lipiec 200816 l No dobra ale to ktory jest wlasciwy?Tez podpinam sie do Pitera z pytaniem:)
Napisano 25 Lipiec 200816 l Ja postaram się odpowiedzieć po mojemu. Właściwszy jest ten, który lepiej wygląda ;)
Napisano 25 Lipiec 200816 l VFB jak ustawisz gamme w color mapping na 2,2 (przy linear czy reinhard) , MAX jak zostawiasz gamme na 1. W tym przypadku VFB wyglada ok.
Napisano 25 Lipiec 200816 l dzieki chlopaki za pomoc ! :) wlasnie ustawiam gamme w CM na 2.2 wiec wychodzi na to ze ten z VFB jest poprawny, probowalem znalezc wiecej info na ten temat ale problem jest taki ze na kilka sposobow ludzie uzyskuja te LWF`y i info czesto sa zbiezne i z tym jest problem ale powoli cos idzie, nawet mozna sie przyzwyczaic do material edytora z gamma 2.2 :)
Napisano 25 Lipiec 200816 l ale problem jest taki ze na kilka sposobow ludzie uzyskuja te LWF`y i info czesto sa zbiezne i z tym jest problem Wystarczy zakumać że chodzi o wczytanie danych w postaci 2.2 a nie 1.0 a ktorym sposobem to już Twoja wolna wola. Ja obstaje za input/gamma w preferences na 2.2 i Color mapping gamma na 2.2, do tego wszystkiego VFB- wtedy masz dobre samplowanie niż np bez 2.2 w CM a za pomocą przycisku sRGB w VFB. Pozdr
Napisano 9 Wrzesień 200816 l No dobra Misie a teraz pytanko ode mnie. Przy robieniu renderów lwfem i nastawach jakie tu dajecie ginie mi kontrast..musze pozniej chamsko kręcic w szopie....miał ktoś z tym kłopot? A jak miał to jak se z nim radził? Nastawy daje takie jak ten gruby powyżej. Przestałem kręcic w outpucie textur kontrastu jak nie ma tak nie ma i znowu najlepsza prostytutka z programów mnie ratuje czyli fotosrkrob. Pionix jak Ty normalnie z tym kontrastem..a poka bez:)
Napisano 11 Wrzesień 200816 l Czesc ! test malej "scenki" nie wiem czy ogolnie ma sens testowac na tak malej, ale chcialem bardziej zwrocic uwage na zabawe linearem, gamma 2.2, textura i kolorem. Czy na tym polega i czy jest to LWF ? Przed PS: Po PS: Pozdrawiam :)
Napisano 11 Wrzesień 200816 l hcpiter to metoda na LWF taka jak podana przez SWRSC? Pytam bo widze ze przed postem masz niewyblakłe tekstury i kolory jak u mnie po gammie 2.2.
Napisano 11 Wrzesień 200816 l Nie, tutaj troszke inaczej probowalem(probowalismy razem z Georgasem) zrozumiec o co w tym wszystkim biega. (po co ustawia sie Gamme 2.2, uzywa color correct i na jakiej zasadzie dziala linear mapping) Przegladalismy rendery osoby 3Seventh na EV forum gdzie pokazal rendery jeszcze przed PS`em. Uzylem Color correct, wstawilem dwa swiatla i texture zeby wlasnie wyszedl kontrast map juz z samego VFB, a w Psie tylko lekko podkrecic kolorki, no i takie cos wyszlo. Ten link jest bardzo pomocny: http://www.gijsdezwart.nl/tutorials.php Jutro postaram sie wyrendernowac interior ktory testowalem dzisiaj w pracy bo jak pisalem na takiej malej scenie raczej za duzo LWF`a nie wypatrzymy :) Pozdrawiam Edytowane 11 Wrzesień 200816 l przez hcpiter
Napisano 12 Wrzesień 200816 l SWRSC: 'Wystarczy zakumać że chodzi o wczytanie danych w postaci 2.2 a nie 1.0' Dokładnie odwrotnie, tak jak nazwa wskazuje - linear workflow. Wpisując input=2.2, output=1, dokonujesz prostej operacji na input 2.2 x 0.454 = 1, a 0.454 = 1 / 2.2. Ech, LWF to metoda pracy, a nie doktryna estetyczna. Skąd te pytania czy to wygląda jak LWF. Zawsze wygląda dobrze, albo niedobrze. Dzisiaj LWF, a jutro jeszcze coś innego. pozdr
Napisano 12 Wrzesień 200816 l chodzilo mi wlasnie o input 2.2 - czyli informacje, ze tekstury są juz w 2.2.
Napisano 20 Luty 200916 l postanowilem tez porobić jakieś testy. Ustawienia : Zostawilem input i output textures na 1, ale zamiast tego osobno dawalem w override przy wczytywaniu texturom gamme na 2.2, samym diffusom. Gdy dawalem input dla wszystkich na 2.2 to glosinnes czy reflect w slotach nie dawaly dobrego efektu. Nastepnie we frame bufferze ustawilem krzywa aby calosc byla wyswietlana w srgb. Niesety jakies kropy powychodzily gdzieniegdzie, musze to skorygować potem. Oswietlone skyem, direcrtem i dwoma skylight portalami. przed ps: po ps: Edytowane 20 Luty 200916 l przez Kub@
Napisano 20 Luty 200916 l moc vRaya polega na jego samplowaniu renderingu - jest bardzo elastyczny i zoptymalizowany. I to właśnie ta optymalizacja czasem może nam przysporzyć problemów przy renderingu. Dlatego warto dać w color mapping GAMMA 2.2 (BEZ opcji don't affect colors...) zamiast rozjaśniać render do sRGB za pomocą frame buffera. Dzięki temu rendering od razu będzie szedł w sRGB. Być może to rozwiąże Twój problem. BTW. Piracki vRay powoduje często problemy tego typu. Nie chce nic sugerować oczywiście.
Napisano 20 Luty 200916 l dzieki SWRSC, rzeczywiście to wina tego rozjaśniania we frame bufferze :) Ale czy robie dobrze ze same difusy wgrywam z gamma 2,2 a te innych nie ruszam ? bo widze ze wiekszosc daje od razu wszystkim 2.2 w gamma preferences.
Napisano 20 Luty 200916 l jak widzisz technik jest wiele. Którą wykorzystasz to już zależy od Ciebie. Ja teraz renderuje na: Gamma and LUT settings: - gamma 2.2 - input 2.2 - output 1.0 - Color mapping vRay: gamma 2.2 Tekstury wczystuje normalnie, jedynie dla normal map muszę koniecznie zaznaczyć przy wstawianiu do ME, że ma być gamma 1.0
Napisano 12 Marzec 200916 l czy to jest ten LWF czy znowu coś mi się wydaje :/ Mam Vraya na Mayce, więc troszke różni się on od Maxowego... wrzuciłem Color Mapping na Exponential (chociaż powinno być linear z założenia). Dałem gamma na 2,2 i Affect Background. Pobawiłem się Szopem i wyszło mi tak: Z Vraya wypluwa mi tak:
Napisano 12 Marzec 200916 l wydaje Ci się Chrupku . cała zasada polega właśnie na tym aby nie używać ulepszaczy typu exponential.
Napisano 12 Marzec 200916 l no tak, ale linear wychodzi zupełnie podobnie, więc gdzie jest haczyk ;) i tak mnie wyszło: Edytowane 12 Marzec 200916 l przez Chrupek
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto