hcpiter Napisano 29 Sierpień 2007 Napisano 29 Sierpień 2007 Pinero Extra super i wogole ! Super styl ! elO
allied Napisano 29 Sierpień 2007 Napisano 29 Sierpień 2007 A kiedy bedzie ten tutorial? :) bo codziennie właże na to forum z nadzieją ze napiszesz jak zamieniłeś ten blady obrazek w taki wypas, ja tego nie rozumiem :) tez sie przylaczam:)
JunioR Napisano 30 Sierpień 2007 Napisano 30 Sierpień 2007 lo yo, chyba sie nauczylem ;) sorki za jakosc i ziarno ale na szybko, czas goni... render z vrya: po photoshopie:
gawel72 Napisano 30 Sierpień 2007 Napisano 30 Sierpień 2007 Nie wiem czy rozumiem to LWF, ale takie coś zrobiłem w oparciu o to co pisze w tym temacie. Dałem Gammę na 2,2, Color mappin Linear Multiply, IR Map + LC, VRaySun + Sky i włączony framebuffer. Materiałami się nie bawiłem za bardzo, zrobiłem je tylko po to żeby nie było biało. http://img77.imageshack.us/img77/7877/lwf1ez3.jpg
Simple_man Napisano 2 Wrzesień 2007 Napisano 2 Wrzesień 2007 Oki panowie, przez przypadek wpadłem na ten wątek i wciągnło mnie jak cholera. Tylko, że... No właśnie nic nie działa tak jak powinno. Gamę ustawiłem na 2,2 tak jak pisaliście tylko, że rendry wychodzą mi bardzo jasne i wyblakłe, dopiero jak wyłącze przy nagrywaniu obrazka wymuszenie gamy mam ciemniejsze rendry, ale podnoszenie leweli w PS nie daje efektu jaki spodziewał bym się uzyskać. Odrobinę pomaga zabawa na krzywych, ale to dalej nie to. Kolejna sprawa to wysiadające AA. W miejscach, w których odbijają się vrayowe światła na powierzchniach chromowanych lub szkle poprostu nie ma AA. I normalnie kurcze nie wiem co mam jeszcze zrobić żeby to działało tak jak powinno. Opis rendrów w kolejności: 1. Golas bez wymuszenia gamy 2. Golas z wymuszoną gamą 3. To samo po podciągnięciu leveli z wymuszonej gamy 4. Bez wymuszonej gamy poprawione levele i krzywe p.s. Levele poprawiam na składowych, i AA jest włączone, aż taki głupi nie jestem.
Master Kiełbaster Napisano 2 Wrzesień 2007 Napisano 2 Wrzesień 2007 ustaw color maping w vryju na linear, gamma 2.2, w ustawieniach gammy maxa też wszędzie 2,2 i powinno być gietarra.
Simple_man Napisano 2 Wrzesień 2007 Napisano 2 Wrzesień 2007 Dzięki MAster, ale to już miałem ustawione. Problem leżał gdzie indziej. Chciałem pokazać kto jest mądrzejszy, ja czy ludzie, którzy juz robią w LWF i w swej mądrości postanowiłem zmienić dark multi na 2 żeby bylo jaśniej :) Teraz jeszcze walczę z AA prawdopodobnie winny jest vray light, który jest po prostu za silny. Zaraz to sprawdzę.
allied Napisano 3 Wrzesień 2007 Napisano 3 Wrzesień 2007 mam prosbe: moglby ktos nieco dokladniej opisac jak nalezy przerobic obrazek z gamma 2,2 prosto z maxa w ps? i jeszcze pytanie: czy zeby uzyskac dobry efekt trzeba tez ustawiac cos we frame bufferze? z gory dzieki
jacekdrze Napisano 6 Wrzesień 2007 Napisano 6 Wrzesień 2007 ja również, tak więc zapotrzebowanie jest potężne, niech sie ktoś zlituje :D
Hindus Napisano 6 Wrzesień 2007 Napisano 6 Wrzesień 2007 dolaczam sie do prosby Allied-a ;] ja również, tak więc zapotrzebowanie jest potężne, niech sie ktoś zlituje :D mam prosbe: moglby ktos nieco dokladniej opisac jak nalezy przerobic obrazek z gamma 2,2 prosto z maxa w ps? i jeszcze pytanie: czy zeby uzyskac dobry efekt trzeba tez ustawiac cos we frame bufferze? z gory dzieki chłopaki ale zrozumcie ze to wzystko zalezy od sceny, te same ustawienia nie dadzą wam takich samych zadowalajacych efektow w przypadku innych renderow. Trzeba próbowac i próbowac.
Hindus Napisano 6 Wrzesień 2007 Napisano 6 Wrzesień 2007 Jeszcze jedna mała uwaga - wezcie sobie obrazek JunioR'a z tej strony przed photoshopem - ja tu widze zabawe takimi ustawieniami jak: levels brightnes i contrast saturation i być może hue(wątpie) dopasujcie sobie ustawienia do jego rendera po fotoshopie i zobaczycie ze te same ustawienia nie dadza wam takiego efektu jak w jego przypadku.
jacekdrze Napisano 8 Wrzesień 2007 Napisano 8 Wrzesień 2007 dobra, moje dalsze udręki z eLWueF . model już nie pamietam kogo z tego forum, vray + obróbka w ps, czy to w ogóle wyglada jak LWF? :) trochę lepsza jakość:
Kubaswielgus Napisano 15 Październik 2007 Napisano 15 Październik 2007 Odnośnie CSa to przygotuje na dniach taki sam materiał prowadzący krok po kroku, co robie w Cs ( oczywiście według własnego uznania, ale mówię od razu utartej recepty nie ma i czasami różnie bywa z kolejnością wykonywanych czynności. Co do sprzętu to napisze też potem i przedstawię drugie ujęcie tego samego na odpowiednich setach by uniknąć kaszki :) bo te sety są bardzo niskie czas tego obrazka to 2godziny i 54min. Pozdrawiam. Rowniez przylaczam sie do prosby o te sztuczki z Photoshopem. To co zrobiles z tym obrazkiem wykracza poza moje wyobrazenia :) Mam nadzieje, ze temat jeszcze zyje i czegos sie naucze. A tak na marginesie to co sie stalo z Pinero. Nie moge znalezc ani jednego watku tego Pana. Czy to wina forum czy moze zostal wymazany z systemu za jakiegos ...posta? Pozdro.
pionix Napisano 27 Grudzień 2007 Napisano 27 Grudzień 2007 Łazienka przerobiona na LWF. Walka z szumem niestety przegrana;)
SWRSC Napisano 27 Grudzień 2007 Napisano 27 Grudzień 2007 szum mozesz wyeliminowac za pomoca AA na QMC. Sprawdź 1/8 i clr thresh na 0,002
SWRSC Napisano 27 Grudzień 2007 Napisano 27 Grudzień 2007 daj znac jak wyszlo. Jezeli nadal bedzie maly szum, to zwieksz wartość max i jednoczenie troszeczke obniz clr thresh
Liber Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 haha przeczytaj pierwsze posty w tym temacie, szczegolnie Hynola:P
JunioR Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 Lajtowe Wychowanie Fizyczne, przecież to jasne. strzal w dziesiatke! piatka!
polka dot Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 jak tak, to poconiektórzy całe życie mają LWF. czy nie?
P4VV37 Napisano 22 Luty 2008 Napisano 22 Luty 2008 Dobra, koniec zabawy, poczytałem, zrozumiałem a nawet włączyłem, i już wiem co to.
pionix Napisano 5 Lipiec 2008 Napisano 5 Lipiec 2008 (edytowane) Naszło mnie (znowu;) na zabawy z LWF'em. Przerobiłem ostatnią wizkę. Ustawiania takie jak tu http://www.aversis.be/tutorials/vray/essential_gamma_01.htm. Oto efekty już po Photoshopie: edit: uaktualniony render Edytowane 7 Lipiec 2008 przez pionix
hcpiter Napisano 25 Lipiec 2008 Napisano 25 Lipiec 2008 Czesc ! Przepraszam ze odkopuje stary watek ale wolalem tutaj, niz zakladac od nowa ten temat. Mianowicie mam pytanie odnosnie roznicy jaka mam miedzy renderem w standartowym maxowym oknie a Frame bufferze Vraya. W maxowskim mam jasniej a w vfb ciemniej i nie wiem ktory jest wlasciwszy. Dodaje obrazek zeby bylo latwiej zrozumiec o co mi chodzi :) Pozdrawiam :)
greg_jg Napisano 25 Lipiec 2008 Napisano 25 Lipiec 2008 Witam. Różnica jest taka, że zmiana ustawień gammy w opcjach Max`a powoduje zmianę wyświetlania w Max`owym Frame Buffer`rze, a w Vray`owym już nie (dlatego w VFB jest ciemniej). Dla porównania możesz otworzyć render z VFB w PS`ie i ustawić Gammę na 0,4545, uzyskasz to samo co z Frame Buffer`a. Pozdrawiam.
Zbychowaty Napisano 25 Lipiec 2008 Napisano 25 Lipiec 2008 No dobra ale to ktory jest wlasciwy?Tez podpinam sie do Pitera z pytaniem:)
pionix Napisano 25 Lipiec 2008 Napisano 25 Lipiec 2008 Ja postaram się odpowiedzieć po mojemu. Właściwszy jest ten, który lepiej wygląda ;)
Łukasz Jaskólski Napisano 25 Lipiec 2008 Napisano 25 Lipiec 2008 VFB jak ustawisz gamme w color mapping na 2,2 (przy linear czy reinhard) , MAX jak zostawiasz gamme na 1. W tym przypadku VFB wyglada ok.
hcpiter Napisano 25 Lipiec 2008 Napisano 25 Lipiec 2008 dzieki chlopaki za pomoc ! :) wlasnie ustawiam gamme w CM na 2.2 wiec wychodzi na to ze ten z VFB jest poprawny, probowalem znalezc wiecej info na ten temat ale problem jest taki ze na kilka sposobow ludzie uzyskuja te LWF`y i info czesto sa zbiezne i z tym jest problem ale powoli cos idzie, nawet mozna sie przyzwyczaic do material edytora z gamma 2.2 :)
SWRSC Napisano 25 Lipiec 2008 Napisano 25 Lipiec 2008 ale problem jest taki ze na kilka sposobow ludzie uzyskuja te LWF`y i info czesto sa zbiezne i z tym jest problem Wystarczy zakumać że chodzi o wczytanie danych w postaci 2.2 a nie 1.0 a ktorym sposobem to już Twoja wolna wola. Ja obstaje za input/gamma w preferences na 2.2 i Color mapping gamma na 2.2, do tego wszystkiego VFB- wtedy masz dobre samplowanie niż np bez 2.2 w CM a za pomocą przycisku sRGB w VFB. Pozdr
Zbychowaty Napisano 9 Wrzesień 2008 Napisano 9 Wrzesień 2008 No dobra Misie a teraz pytanko ode mnie. Przy robieniu renderów lwfem i nastawach jakie tu dajecie ginie mi kontrast..musze pozniej chamsko kręcic w szopie....miał ktoś z tym kłopot? A jak miał to jak se z nim radził? Nastawy daje takie jak ten gruby powyżej. Przestałem kręcic w outpucie textur kontrastu jak nie ma tak nie ma i znowu najlepsza prostytutka z programów mnie ratuje czyli fotosrkrob. Pionix jak Ty normalnie z tym kontrastem..a poka bez:)
hcpiter Napisano 11 Wrzesień 2008 Napisano 11 Wrzesień 2008 Czesc ! test malej "scenki" nie wiem czy ogolnie ma sens testowac na tak malej, ale chcialem bardziej zwrocic uwage na zabawe linearem, gamma 2.2, textura i kolorem. Czy na tym polega i czy jest to LWF ? Przed PS: Po PS: Pozdrawiam :)
jacekdrze Napisano 11 Wrzesień 2008 Napisano 11 Wrzesień 2008 hcpiter to metoda na LWF taka jak podana przez SWRSC? Pytam bo widze ze przed postem masz niewyblakłe tekstury i kolory jak u mnie po gammie 2.2.
hcpiter Napisano 11 Wrzesień 2008 Napisano 11 Wrzesień 2008 (edytowane) Nie, tutaj troszke inaczej probowalem(probowalismy razem z Georgasem) zrozumiec o co w tym wszystkim biega. (po co ustawia sie Gamme 2.2, uzywa color correct i na jakiej zasadzie dziala linear mapping) Przegladalismy rendery osoby 3Seventh na EV forum gdzie pokazal rendery jeszcze przed PS`em. Uzylem Color correct, wstawilem dwa swiatla i texture zeby wlasnie wyszedl kontrast map juz z samego VFB, a w Psie tylko lekko podkrecic kolorki, no i takie cos wyszlo. Ten link jest bardzo pomocny: http://www.gijsdezwart.nl/tutorials.php Jutro postaram sie wyrendernowac interior ktory testowalem dzisiaj w pracy bo jak pisalem na takiej malej scenie raczej za duzo LWF`a nie wypatrzymy :) Pozdrawiam Edytowane 11 Wrzesień 2008 przez hcpiter
jacekdrze Napisano 12 Wrzesień 2008 Napisano 12 Wrzesień 2008 hcpiter dzieki, ta, 3seventh miażdzy tymi swoimi LWFami. pozdr.
peteRlo Napisano 12 Wrzesień 2008 Napisano 12 Wrzesień 2008 SWRSC: 'Wystarczy zakumać że chodzi o wczytanie danych w postaci 2.2 a nie 1.0' Dokładnie odwrotnie, tak jak nazwa wskazuje - linear workflow. Wpisując input=2.2, output=1, dokonujesz prostej operacji na input 2.2 x 0.454 = 1, a 0.454 = 1 / 2.2. Ech, LWF to metoda pracy, a nie doktryna estetyczna. Skąd te pytania czy to wygląda jak LWF. Zawsze wygląda dobrze, albo niedobrze. Dzisiaj LWF, a jutro jeszcze coś innego. pozdr
SWRSC Napisano 12 Wrzesień 2008 Napisano 12 Wrzesień 2008 chodzilo mi wlasnie o input 2.2 - czyli informacje, ze tekstury są juz w 2.2.
Kub@ Napisano 20 Luty 2009 Napisano 20 Luty 2009 (edytowane) postanowilem tez porobić jakieś testy. Ustawienia : Zostawilem input i output textures na 1, ale zamiast tego osobno dawalem w override przy wczytywaniu texturom gamme na 2.2, samym diffusom. Gdy dawalem input dla wszystkich na 2.2 to glosinnes czy reflect w slotach nie dawaly dobrego efektu. Nastepnie we frame bufferze ustawilem krzywa aby calosc byla wyswietlana w srgb. Niesety jakies kropy powychodzily gdzieniegdzie, musze to skorygować potem. Oswietlone skyem, direcrtem i dwoma skylight portalami. przed ps: po ps: Edytowane 20 Luty 2009 przez Kub@
SWRSC Napisano 20 Luty 2009 Napisano 20 Luty 2009 moc vRaya polega na jego samplowaniu renderingu - jest bardzo elastyczny i zoptymalizowany. I to właśnie ta optymalizacja czasem może nam przysporzyć problemów przy renderingu. Dlatego warto dać w color mapping GAMMA 2.2 (BEZ opcji don't affect colors...) zamiast rozjaśniać render do sRGB za pomocą frame buffera. Dzięki temu rendering od razu będzie szedł w sRGB. Być może to rozwiąże Twój problem. BTW. Piracki vRay powoduje często problemy tego typu. Nie chce nic sugerować oczywiście.
Kub@ Napisano 20 Luty 2009 Napisano 20 Luty 2009 dzieki SWRSC, rzeczywiście to wina tego rozjaśniania we frame bufferze :) Ale czy robie dobrze ze same difusy wgrywam z gamma 2,2 a te innych nie ruszam ? bo widze ze wiekszosc daje od razu wszystkim 2.2 w gamma preferences.
SWRSC Napisano 20 Luty 2009 Napisano 20 Luty 2009 jak widzisz technik jest wiele. Którą wykorzystasz to już zależy od Ciebie. Ja teraz renderuje na: Gamma and LUT settings: - gamma 2.2 - input 2.2 - output 1.0 - Color mapping vRay: gamma 2.2 Tekstury wczystuje normalnie, jedynie dla normal map muszę koniecznie zaznaczyć przy wstawianiu do ME, że ma być gamma 1.0
Chrupek Napisano 12 Marzec 2009 Napisano 12 Marzec 2009 czy to jest ten LWF czy znowu coś mi się wydaje :/ Mam Vraya na Mayce, więc troszke różni się on od Maxowego... wrzuciłem Color Mapping na Exponential (chociaż powinno być linear z założenia). Dałem gamma na 2,2 i Affect Background. Pobawiłem się Szopem i wyszło mi tak: Z Vraya wypluwa mi tak:
zdeno Napisano 12 Marzec 2009 Napisano 12 Marzec 2009 wydaje Ci się Chrupku . cała zasada polega właśnie na tym aby nie używać ulepszaczy typu exponential.
Chrupek Napisano 12 Marzec 2009 Napisano 12 Marzec 2009 (edytowane) no tak, ale linear wychodzi zupełnie podobnie, więc gdzie jest haczyk ;) i tak mnie wyszło: Edytowane 12 Marzec 2009 przez Chrupek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się