Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 278
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
A kiedy bedzie ten tutorial? :) bo codziennie właże na to forum z nadzieją ze napiszesz jak zamieniłeś ten blady obrazek w taki wypas, ja tego nie rozumiem :)

 

tez sie przylaczam:)

Napisano

Oki panowie, przez przypadek wpadłem na ten wątek i wciągnło mnie jak cholera. Tylko, że... No właśnie nic nie działa tak jak powinno. Gamę ustawiłem na 2,2 tak jak pisaliście tylko, że rendry wychodzą mi bardzo jasne i wyblakłe, dopiero jak wyłącze przy nagrywaniu obrazka wymuszenie gamy mam ciemniejsze rendry, ale podnoszenie leweli w PS nie daje efektu jaki spodziewał bym się uzyskać. Odrobinę pomaga zabawa na krzywych, ale to dalej nie to. Kolejna sprawa to wysiadające AA. W miejscach, w których odbijają się vrayowe światła na powierzchniach chromowanych lub szkle poprostu nie ma AA. I normalnie kurcze nie wiem co mam jeszcze zrobić żeby to działało tak jak powinno.

Opis rendrów w kolejności:

1. Golas bez wymuszenia gamy

2. Golas z wymuszoną gamą

3. To samo po podciągnięciu leveli z wymuszonej gamy

4. Bez wymuszonej gamy poprawione levele i krzywe

p.s. Levele poprawiam na składowych, i AA jest włączone, aż taki głupi nie jestem.

Napisano

Dzięki MAster, ale to już miałem ustawione. Problem leżał gdzie indziej. Chciałem pokazać kto jest mądrzejszy, ja czy ludzie, którzy juz robią w LWF i w swej mądrości postanowiłem zmienić dark multi na 2 żeby bylo jaśniej :)

Teraz jeszcze walczę z AA prawdopodobnie winny jest vray light, który jest po prostu za silny. Zaraz to sprawdzę.

Napisano

mam prosbe: moglby ktos nieco dokladniej opisac jak nalezy przerobic obrazek z gamma 2,2 prosto z maxa w ps? i jeszcze pytanie: czy zeby uzyskac dobry efekt trzeba tez ustawiac cos we frame bufferze? z gory dzieki

Napisano
dolaczam sie do prosby Allied-a ;]

 

ja również, tak więc zapotrzebowanie jest potężne, niech sie ktoś zlituje :D

 

mam prosbe: moglby ktos nieco dokladniej opisac jak nalezy przerobic obrazek z gamma 2,2 prosto z maxa w ps? i jeszcze pytanie: czy zeby uzyskac dobry efekt trzeba tez ustawiac cos we frame bufferze? z gory dzieki

 

chłopaki ale zrozumcie ze to wzystko zalezy od sceny, te same ustawienia nie dadzą wam takich samych zadowalajacych efektow w przypadku innych renderow. Trzeba próbowac i próbowac.

Napisano

Jeszcze jedna mała uwaga - wezcie sobie obrazek JunioR'a z tej strony przed photoshopem - ja tu widze zabawe takimi ustawieniami jak:

 

levels

brightnes i contrast

saturation i być może hue(wątpie)

 

dopasujcie sobie ustawienia do jego rendera po fotoshopie i zobaczycie ze te same ustawienia nie dadza wam takiego efektu jak w jego przypadku.

Napisano
Odnośnie CSa to przygotuje na dniach taki sam materiał prowadzący krok po kroku, co robie w Cs ( oczywiście według własnego uznania, ale mówię od razu utartej recepty nie ma i czasami różnie bywa z kolejnością wykonywanych czynności.

Co do sprzętu to napisze też potem i przedstawię drugie ujęcie tego samego na odpowiednich setach by uniknąć kaszki :) bo te sety są bardzo niskie czas tego obrazka to 2godziny i 54min.

Pozdrawiam.

 

Rowniez przylaczam sie do prosby o te sztuczki z Photoshopem. To co zrobiles z tym obrazkiem wykracza poza moje wyobrazenia :) Mam nadzieje, ze temat jeszcze zyje i czegos sie naucze.

 

A tak na marginesie to co sie stalo z Pinero. Nie moge znalezc ani jednego watku tego Pana. Czy to wina forum czy moze zostal wymazany z systemu za jakiegos ...posta?

 

Pozdro.

Napisano

Czesc ! Przepraszam ze odkopuje stary watek ale wolalem tutaj, niz zakladac od nowa ten temat.

Mianowicie mam pytanie odnosnie roznicy jaka mam miedzy renderem w standartowym maxowym oknie a Frame bufferze Vraya. W maxowskim mam jasniej a w vfb ciemniej i nie wiem ktory jest wlasciwszy. Dodaje obrazek zeby bylo latwiej zrozumiec o co mi chodzi :)

lwfkl2.jpg

Pozdrawiam :)

Napisano

Witam.

 

Różnica jest taka, że zmiana ustawień gammy w opcjach Max`a powoduje zmianę wyświetlania w Max`owym Frame Buffer`rze, a w Vray`owym już nie (dlatego w VFB jest ciemniej).

Dla porównania możesz otworzyć render z VFB w PS`ie i ustawić Gammę na 0,4545, uzyskasz to samo co z Frame Buffer`a.

 

Pozdrawiam.

Napisano

dzieki chlopaki za pomoc ! :) wlasnie ustawiam gamme w CM na 2.2 wiec wychodzi na to ze ten z VFB jest poprawny, probowalem znalezc wiecej info na ten temat ale problem jest taki ze na kilka sposobow ludzie uzyskuja te LWF`y i info czesto sa zbiezne i z tym jest problem ale powoli cos idzie, nawet mozna sie przyzwyczaic do material edytora z gamma 2.2 :)

Napisano
ale problem jest taki ze na kilka sposobow ludzie uzyskuja te LWF`y i info czesto sa zbiezne i z tym jest problem

 

Wystarczy zakumać że chodzi o wczytanie danych w postaci 2.2 a nie 1.0 a ktorym sposobem to już Twoja wolna wola. Ja obstaje za input/gamma w preferences na 2.2 i Color mapping gamma na 2.2, do tego wszystkiego VFB- wtedy masz dobre samplowanie niż np bez 2.2 w CM a za pomocą przycisku sRGB w VFB.

 

Pozdr

Napisano

No dobra Misie a teraz pytanko ode mnie. Przy robieniu renderów lwfem i nastawach jakie tu dajecie ginie mi kontrast..musze pozniej chamsko kręcic w szopie....miał ktoś z tym kłopot? A jak miał to jak se z nim radził? Nastawy daje takie jak ten gruby powyżej. Przestałem kręcic w outpucie textur kontrastu jak nie ma tak nie ma i znowu najlepsza prostytutka z programów mnie ratuje czyli fotosrkrob. Pionix jak Ty normalnie z tym kontrastem..a poka bez:)

Napisano

Czesc !

test malej "scenki" nie wiem czy ogolnie ma sens testowac na tak malej, ale chcialem bardziej zwrocic uwage na zabawe linearem, gamma 2.2, textura i kolorem. Czy na tym polega i czy jest to LWF ?

Przed PS:

zmaxahy6.jpg

 

Po PS:

testlwfnm6.jpg

 

Pozdrawiam :)

Napisano (edytowane)

Nie, tutaj troszke inaczej probowalem(probowalismy razem z Georgasem) zrozumiec o co w tym wszystkim biega. (po co ustawia sie Gamme 2.2, uzywa color correct i na jakiej zasadzie dziala linear mapping)

Przegladalismy rendery osoby 3Seventh na EV forum gdzie pokazal rendery jeszcze przed PS`em.

Uzylem Color correct, wstawilem dwa swiatla i texture zeby wlasnie wyszedl kontrast map juz z samego VFB, a w Psie tylko lekko podkrecic kolorki, no i takie cos wyszlo.

 

Ten link jest bardzo pomocny:

http://www.gijsdezwart.nl/tutorials.php

 

Jutro postaram sie wyrendernowac interior ktory testowalem dzisiaj w pracy bo jak pisalem na takiej malej scenie raczej za duzo LWF`a nie wypatrzymy :)

 

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez hcpiter
Napisano

SWRSC: 'Wystarczy zakumać że chodzi o wczytanie danych w postaci 2.2 a nie 1.0'

 

Dokładnie odwrotnie, tak jak nazwa wskazuje - linear workflow. Wpisując input=2.2, output=1, dokonujesz prostej operacji na input 2.2 x 0.454 = 1, a 0.454 = 1 / 2.2.

 

Ech, LWF to metoda pracy, a nie doktryna estetyczna. Skąd te pytania czy to wygląda jak LWF. Zawsze wygląda dobrze, albo niedobrze. Dzisiaj LWF, a jutro jeszcze coś innego.

 

pozdr

Napisano (edytowane)

postanowilem tez porobić jakieś testy.

Ustawienia :

Zostawilem input i output textures na 1, ale zamiast tego osobno dawalem w override przy wczytywaniu texturom gamme na 2.2, samym diffusom. Gdy dawalem input dla wszystkich na 2.2 to glosinnes czy reflect w slotach nie dawaly dobrego efektu. Nastepnie we frame bufferze ustawilem krzywa aby calosc byla wyswietlana w srgb. Niesety jakies kropy powychodzily gdzieniegdzie, musze to skorygować potem.

 

Oswietlone skyem, direcrtem i dwoma skylight portalami.

 

przed ps:

 

lwfprehr2.jpg

w687.png

 

po ps:

lwfpostnc5.jpg

w687.png

Edytowane przez Kub@
Napisano

moc vRaya polega na jego samplowaniu renderingu - jest bardzo elastyczny i zoptymalizowany. I to właśnie ta optymalizacja czasem może nam przysporzyć problemów przy renderingu.

 

Dlatego warto dać w color mapping GAMMA 2.2 (BEZ opcji don't affect colors...) zamiast rozjaśniać render do sRGB za pomocą frame buffera.

Dzięki temu rendering od razu będzie szedł w sRGB. Być może to rozwiąże Twój problem.

 

 

BTW. Piracki vRay powoduje często problemy tego typu. Nie chce nic sugerować oczywiście.

Napisano

dzieki SWRSC, rzeczywiście to wina tego rozjaśniania we frame bufferze :)

Ale czy robie dobrze ze same difusy wgrywam z gamma 2,2 a te innych nie ruszam ? bo widze ze wiekszosc daje od razu wszystkim 2.2 w gamma preferences.

Napisano

jak widzisz technik jest wiele. Którą wykorzystasz to już zależy od Ciebie.

 

Ja teraz renderuje na:

Gamma and LUT settings:

- gamma 2.2

- input 2.2

- output 1.0

- Color mapping vRay: gamma 2.2

 

Tekstury wczystuje normalnie, jedynie dla normal map muszę koniecznie zaznaczyć przy wstawianiu do ME, że ma być gamma 1.0

Napisano

czy to jest ten LWF czy znowu coś mi się wydaje :/

Mam Vraya na Mayce, więc troszke różni się on od Maxowego... wrzuciłem Color Mapping na Exponential (chociaż powinno być linear z założenia). Dałem gamma na 2,2 i Affect Background. Pobawiłem się Szopem i wyszło mi tak:

 

vrayLWF.jpg

 

Z Vraya wypluwa mi tak:

 

Vray.jpg

Napisano (edytowane)

no tak, ale linear wychodzi zupełnie podobnie, więc gdzie jest haczyk ;)

 

vraylin.jpg

 

i tak mnie wyszło:

 

vrayLWF2.jpg

Edytowane przez Chrupek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności