Muminek Napisano 16 Styczeń 2008 Autor Napisano 16 Styczeń 2008 Jak go odpalić ? Tylko go zainstalowałem.
Gordy Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 UVlayout. Powinien byc manual. radzę przeczytać. Przeciągasz obj na ikonę.
Muminek Napisano 17 Styczeń 2008 Autor Napisano 17 Styczeń 2008 Używam pluginu HeadusUVLayout.xsiaddon . A w manualach jest chyba mowa o zewnętrznym programie .
streaker Napisano 17 Styczeń 2008 Napisano 17 Styczeń 2008 Z darmowych alternatyw to polecam roadkilla (bazuje na algorytmie lscm z blendera) do tego jeszcze skrypt pythona, żeby nie było trzeba ręcznie eksportować do .obj i importować z powrotem
Muminek Napisano 19 Styczeń 2008 Autor Napisano 19 Styczeń 2008 Z darmowych alternatyw to polecam roadkilla (bazuje na algorytmie lscm z blendera) do tego jeszcze skrypt pythona, żeby nie było trzeba ręcznie eksportować do .obj i importować z powrotem Pythona mam ale skąd wziąć roadkilla ? Stronki które wyszukał google nie chcą mi wchodzić (być może przez kiepski net)
streaker Napisano 19 Styczeń 2008 Napisano 19 Styczeń 2008 A stąd: http://www.pullin-shapes.co.uk/page8.htm
Muminek Napisano 22 Styczeń 2008 Autor Napisano 22 Styczeń 2008 > please follow the instructions that come with the Roadkill download Nie dostałem żadnych instrukcji , jak to zainstalować ?
streaker Napisano 22 Styczeń 2008 Napisano 22 Styczeń 2008 Tego nie trzeba instalować, rozpakowujesz i działa, a w pluginie trzeba tylko scieżke zmienić (na początku, koło 20-30 linii)
blood_brother Napisano 23 Styczeń 2008 Napisano 23 Styczeń 2008 czy w roadkill'u da się coś zrobić by nie zaznaczał krawędzi po drugiej stronie modelu? Strasznie irytujące to jest.
Gordy Napisano 23 Styczeń 2008 Napisano 23 Styczeń 2008 To jest właśnie minus roadkilla. Zaznaczasz krawędzie na raz i przy gęstej siatce jest to wręcz karkołomne zadanie.
streaker Napisano 24 Styczeń 2008 Napisano 24 Styczeń 2008 blood_brother -> switches -> don't select back faces Gordy -> dwuklik zaznacza loopa
Gordy Napisano 24 Styczeń 2008 Napisano 24 Styczeń 2008 blood_brother -> switches -> don't select back faces Gordy -> dwuklik zaznacza loopa wszystko ok, tylko on nie zapamiętuje selekcji.
Muminek Napisano 24 Styczeń 2008 Autor Napisano 24 Styczeń 2008 Cześć. Mam problem z teksturką .Wszystko wydaje się być ok > siatka rozłożona prawidłowo > podpięta odpowiednia tekstura > na podglądach(texture editor/render tree) widać teksturę Ale w oknie i na renderach zamiast tej tekstury która jest ustawiona wyświetla się : nolcon_pic :/
Muminek Napisano 30 Styczeń 2008 Autor Napisano 30 Styczeń 2008 Witam dalsze problemy z teksturą . Prosta krateczka biało czarna . Na zaznaczonym elemencie ma czarne paski na szarym tel :/
streaker Napisano 31 Styczeń 2008 Napisano 31 Styczeń 2008 Muminek - nie mam pojęcia jak ty to robisz, podeślij może scene, to zobaczymy...
serratus Napisano 1 Luty 2008 Napisano 1 Luty 2008 Witam, Kilka lamerskich pytań, bo potrzebuję szybko przejść z maxa na xsi ze względu na jego ułatwienia w modelowaniu. 1) Czy XSI dysponuję narzędziami takimi jak Maxowski ring select, loop select, edge extrude, a zamiast chamfera jest border tak ?, bo na razie odkryłem tylko add toole (poly, vertex, edge). Jeśli ktoś mógłby podać do tych kilku narzędzi skróty klawiaturowe to bym był bardzo wdzięczny :). 2) Podobno w XSI można wczytać referencję w tło, za pomocą rotoscopy options ? Próbowałem, ale referka się nie wczytuję i nie mam pojęcia dlaczego ;/ Z góry dzięki za odpowiedź Pozdrawiam
streaker Napisano 2 Luty 2008 Napisano 2 Luty 2008 - wszystkie opcje i narzędzia do selekcji masz po prawej na górze w menu select (razem z skrótami klawiaturowymi), co do szybkiego zaznaczania, to loop: a altem klikasz na edge, jak zaznaczysz jedgego i z altem zaznaczysz drugiego, to robi loopa od - do, ring podobnie, tylko z altem zaznaczasz dwa edge - w maxie był extrude i bevel - w xsi załatwiamy wszystko bevelem - a zaznaczyłeś rotoscope pod tym samym menu ?
serratus Napisano 2 Luty 2008 Napisano 2 Luty 2008 Wielkie dzięki ! Ring, loop działa, rotoscope już też, ale ten bevel zachowuję się jak chamfer poza tym jak przypisuję do niego skrót to i tak mi wyskakuję z okienkiem i "nie mogę ręcznie extrudowac edge". Więc pewnie nie o ten bevel chodzi ? 1) Mam na myśli extrude w taki prosty sposób jak jest w maxie przy przytrzymaniu shifta. Więc jak to się nazywa w XSI ? :] 2) Jest coś podobnego do connect, czy XSI dysponuję tylko ręcznym connectem - add edge itd. ? PS. Chyba już Ci kiedyś dałem punkt reputacji, bo teraz nie da rady :/ Pozdrawiam
Gordy Napisano 2 Luty 2008 Napisano 2 Luty 2008 1. ctrl+d = extrude 2. zaznaczasz edge rightclick i masz dwie opcje subdivide edge (z opcją ilości) i druga z opcją przesuwania. 1
Muminek Napisano 19 Luty 2008 Autor Napisano 19 Luty 2008 Witam. Przed chwilą poszedł mi snap w texture editor :/ Dziwna rzecz działał i nagle nie chce mi dociągać do punktów ; niby chwyta ale nie wiem czy za punkt ale zupełnie nie dociąga .Sprawdziłem ustawienia Snap to points>zaznaczone ; gravity na 50.
Gordy Napisano 19 Luty 2008 Napisano 19 Luty 2008 ty Miminek. Ten Xsi jest na ciebie uczulony chyba. ;)
Muminek Napisano 22 Luty 2008 Autor Napisano 22 Luty 2008 Cześć . Mam problem z Transparency dla obiektu . W tym węźle ustawia się tylko dwa kolory , nie mogę uzyskać praktycznie całkowitej przezroczystości obiektu . Chcę żeby szybę dało się zauważyć .
streaker Napisano 22 Luty 2008 Napisano 22 Luty 2008 Bo szyba jest całkowicie przezroczysta, a widzisz ją tylko dlatego, że się coś od niej odbija albo jest zabrudzona ;) Więc jak masz kamere "na wprost" to może nie być widać, ale ustaw pod kątem i dodaj coś do odbijania + oczywiście odpowiednie reflection w materiale i będzie git :)
Muminek Napisano 23 Luty 2008 Autor Napisano 23 Luty 2008 Witam. Mam dziwaczny problem na renderach pojawiły mi się mrówki. Może na tym filmie nie widać bo na YT został skompresowany ale u mnie po lotnisku latają czarne punkciki .
goral Napisano 23 Luty 2008 Napisano 23 Luty 2008 Witam. Mam dziwaczny problem na renderach pojawiły mi się mrówki. Może na tym filmie nie widać bo na YT został skompresowany ale u mnie po lotnisku latają czarne punkciki . a jakie masz ustawienia renderowania?bo to ważne i jak masz słabą jakość to możliwe ze pojawią sie "mrówki". Ja też kiedyś miałem to samo. Zmieniłem ustawienia renderowania i wszystko było OK:)
Muminek Napisano 26 Luty 2008 Autor Napisano 26 Luty 2008 Poprawiłem jakość renderu (zwiększyłem rozdzielczość i aktywne efekty) ale tak jakoś kupowato wyszło :( Jak można na renderze zrobić efekt rozmycia śmigieł ? Jak ustawić w renderingu aby nie było tła(czarnego) tylko przeźroczystość ?
Gordy Napisano 26 Luty 2008 Napisano 26 Luty 2008 Poprawiłem jakość renderu (zwiększyłem rozdzielczość i aktywne efekty) ale tak jakoś kupowato wyszło :( Jak można na renderze zrobić efekt rozmycia śmigieł ? Jak ustawić w renderingu aby nie było tła(czarnego) tylko przeźroczystość ? 1. Motion Blur 2. Czarne tło o ile ty go nie zrobiłeś jest przeźroczystością o ile zapiszesz to z alphą czyli PNG, TIFF, TGA.
Muminek Napisano 10 Marzec 2008 Autor Napisano 10 Marzec 2008 Witam. Jakimś cudem wyłączyłem wyskakujące okienka. I teraz przy tworzeniu np. cylindra nie wyskakuje okienko z modyfikacją jego parametrów :/ Przy innych opcjach tak samo.
streaker Napisano 10 Marzec 2008 Napisano 10 Marzec 2008 Wy się chyba naprawde z tym xsi nie lubicie :P Prefsy -> Interaction -> Property Editors/Views -> Popup Property Editors on Node Creation
streaker Napisano 11 Marzec 2008 Napisano 11 Marzec 2008 Czy moge bezpośrednio w xsi ustawić, że chcę wyjściowy plik dostać un-premultiplied ? Albo z innej strony: czy mogę bezpośrednio w xsi wpisać dodatkowe parametry dla mr (np. dla premultiply), czy muszę eksportować do .mi2 i odpalać standalone z parametrem (ewentualnie modyfikować plik) ? PS. Tak, wiem, że np. w AE mam w interpret footage opcje dla premultiplied z kolorem, a w ps'ie moge użyc layer->defringe albo w fx tree ułożyć 3 nody (choć to jest akurat niemożliwe, bo mam fnd), ale pytam bardziej z ciekawości (szczególnie co do drugiej części). ...:::EDIT:::... nie wspominając już o tym, że dla premultiplied i un-premultiplied obiekty z refraction inaczej wyglądają... ...:::EDIT2:::... do pierwszego pytania już znalazłem dopowiedź: jest pod zakładką framebuffer
Muminek Napisano 12 Marzec 2008 Autor Napisano 12 Marzec 2008 Jest coś lepszego od transparency ? Niby to działa ale dalej jest widoczny fragment obiektu(niby szkło). Chce zrobić wskazówkę od licznika i transparency zawodzi :/
Reanimator Napisano 29 Marzec 2008 Napisano 29 Marzec 2008 Jak mi ktos powie, gdzie do cholery jest rozcinanie edge`y UVki w UV Editorze, to oddam pol krolestwa i corke za zone.
Gordy Napisano 29 Marzec 2008 Napisano 29 Marzec 2008 ctrl+t w polymode i ładnie sie oddziela kiedy translatujesz
Reanimator Napisano 29 Marzec 2008 Napisano 29 Marzec 2008 W Tearing Mode odchodza mi tylko pojedyncze poligony :/ nie jarze tego edit: aaa, ok, juz widze. Przesuwalem Move Component Mode, zamiast Translate Mode. Dzieki ;)
SUPER_OkO Napisano 29 Marzec 2008 Napisano 29 Marzec 2008 Witam. Moze ktos bedzie mial konkretne informacje, bo na stronie producenta nie wiele moge znalezc. Jaka jest roznica pomiedzy pakietami Fundation a Essentialls.. poza oczywistymi rzeczami typu Hair, clotha, pomijajc tam jakies wspomagania dla gierek i cene. Potrzebuje jakas konkretna specyfikacje, o co jest okrojony pakiecik Fundation
streaker Napisano 29 Marzec 2008 Napisano 29 Marzec 2008 http://softimage.com/products/xsi/pdf/XSI_6_x_ComparisonChart.pdf 1
-=S3B=- Napisano 29 Marzec 2008 Napisano 29 Marzec 2008 Z tego co mi wiadomo to na ta chwile wersja fnd xsi wystepuje jedynie z numerkiem 6 podczas gdy ess jest 6.5, ale moge sie mylic:) pozdr.
streaker Napisano 29 Marzec 2008 Napisano 29 Marzec 2008 No bo oprócz zmiany struktury pakietów, to niewiele się zmieniło (tak jak standardowy update w maxie ;P ), więc tak- fnd jest w wersji 6.02, ess i adv w 6.5 przy czym z obu można się tak samo przesiąść na 7 jak juź będzie
SUPER_OkO Napisano 30 Marzec 2008 Napisano 30 Marzec 2008 Oka.. dzieki wielkie za pomoc, dokladnie o cos takiego mi chodzilo
Gość magia Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 Witam mam taki problem:nie generuja mi sie mapy w xsi po nacisnieciu guzika compute wyswietla sie wciaz zerowa odleglosc a wypalona mapa normali (i jakichkolwiek innych opcji) wypala sie na czarno - jest po prostu czarna - jak moja czarna rozpacz;( importuje siatke z zbrusha jezeli ktos moze mi pomoc z gory dzieki
Nezumi Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 Ja niestety tez z problemem. XSI przestal otwierac mi sceny nad ktorymi pracowalem. Doszukalem sie ze pomaga w command prompt okienku uruchomienie runonce.bat. Na prawde pomoglo. Problem jednak jest tej natury ze ostatnio nie moge otworzyc okienka komend - pojawia sie na ulamek sekundy i znika... runonce.bat moge uruchomic niezaleznie tym niemniej ta niemoznosc uruchomienia okna komend na prawde jest meczaca. Moze sie ktos juz spotkal z problemem?
streaker Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 Otwieramy command line z windowsa i nawigujemy recznie do xsiRoot/Application/bin
mrys Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 To można uruchomić z każdego menedżera okien:Total Commandera, Explorera... Wcale nie trzeba używać linii komend.
Gość ant-3d Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 czy jest a jesli jest to gdzie moglbym w XSI znalezc cos na podobienstwo maxowego "spacing tool" ?? EDIT: aby tak magicznie nie brzmialo bo nie kazdy kto zna XSI musi znac maxa :) Chodzi o umieszczenie dowolnej liczby kopii danego obiektu po sciezce wyznaczonej przez splina czy tam curve :)
Reanimator Napisano 9 Kwiecień 2008 Napisano 9 Kwiecień 2008 Pytanie za 10 punktow: jak skonwertowac selekcje UV na Polygons? Do reszty komponentow jest Select Adjacent, chociaz nie doskonaly. a co z UV?
SUPER_OkO Napisano 10 Kwiecień 2008 Napisano 10 Kwiecień 2008 Witka. Pytanie odnosnie shapow (morph targetow). Poniewaz nie poruszam sie jeszcze sprawnie w temacie i ciezko mi cos znalezc konkretnego. Chodzi o mirrorowanie danego morph targeta czy tam shapa.. a wsumie przenoszenie wartosci transformacji vertexow na druga strone danego modelu. W maxie mozna bylo to obejsc za pomoca scryptow lub skinWarpem. Poniewaz XSI jest duzo bardziej rozwinietym narzedziem, to moze posiada juz takie cos zaimplementowane - ni cholere nie moge znalezc, wszelakie resety, ustawianie pos.. generuje jedynie bledy.. podobnie jak w maxie? Jezeli nie.. to moze macie namiar na jakis scrypcik takowy?
Muminek Napisano 17 Kwiecień 2008 Autor Napisano 17 Kwiecień 2008 Witam. Mam problem stworzyłem właz do czołgu wraz z zawiasami. Jeden zawias służy do animacji otwierania włazu, jest rodzicem dla drugiego zawiasu i drzwi. Teraz jest problem taki potrafię skopiować te obiekty zachowaniem hierarchii ale nie potrafię zrobić ich lustrzanego odbicia. Próbowałem ustawić odpowiednio null włożyć do niego te obiekty i przeskalować go po -1.Niestety nie udało się bo mogę go skalować tylko po local i wszystkie obiekty się rozjeżdżają :/
La R Napisano 15 Maj 2008 Napisano 15 Maj 2008 Witam ludki. Chciałbym się zapytać - bardziej z lenistwa :] - w jaki sposób włączyć lub wyłączyć automatyczne wyskakiwanie okienek preferencji przy dodawaniu materiałów, modyfikatorów i całej tej reszty do obiektu ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się