Napisano 23 Luty 200817 l Imo krok za wysoko:p Przy takiej siatce w stawach problemy z rigiem gwarantowane.
Napisano 24 Luty 200817 l portki to deko bez sensu wymodelowane, mam na mysli to ze bez ładu i składu czyli mało przejzysta siatka jest ,to samo uzyskałbyś z owiele mniejszej ilosci polygonów z przejzystą siatką, buty przy tym wyglądają jak totalnie low poly czyli nie bardzo pasują, dodatkowo maja 900 trisów nie wykozystanych tam gdzie trzeba o czym byla mowa, jezyk, sznurówki, gorna czesc wykanczajaca but , ma to sporo poly ktorych nie widac bo są pod nogawą, ale jedz dalej obaczymy co tam zmajstrujesz ;)
Napisano 24 Luty 200817 l Autor ech, bezlitośni jesteście :) ale to dobrze. Co do spodni to jest to tylko baza mid poly. Spróbuję coś posculptować te spodnie i może zrobię normalkę ( ale nie obiecuję bo jeszcze normali nie robiłem i nie wiem jak to wyjdzie ) Spodnie będą jeszcze mocno optymalizowane, to co pokazałem jest produktem happy freestyle modeling :) niewidoczne polygony na butach będą oczywiście usunięte. Jak mi się już uda posklejać z tego całą postać to ją na pewno zriguje i poprawię ewentualnie topologię w newralgicznych punktach. A tu specjalnie dla Kruka szybki rig. Imho palce deformują się całkiem nieźle. Edit : Moja pierwsza normalka z mojego pierwszego sculpta ;)
Napisano 25 Luty 200817 l Witam!! no no no normalka spodni wyglada bardzo fajnie :) tzw. sa jakies bledy na dole i tam gdzie kolano tylko z tylu faldy troche nienaturalne tzw. za male, spodnie tworza wieksze zagniecenia i mniej w szczegolnosci na dole nie wiem jak to napisac... wystarczy poogladac zdjecia ;) w widoku z boku dolna czesc spodnie zle sie uklada ale i tak wyglada spoko :D wroce do buta :)... Bruneq dobrze napisal odnosnie zlego optymalizowania gdyz optymalizujesz tam gdzie nie trzeba... te czesci buta ktorych nie widac maja sporo poli a te ktora sa najbardziej widoczne maja malo podzialow przez co wydaja sie kanciaste :) skoro spodnie praktycznie przykrywaja buty to sznurowki mozesz wywalic i zaokraglic czubek buta :) jesli chodzi o twoja baze spodni to troche chaotycznie... naciapkane jest a niedaje to praktycznie zadnego efektu jest tylko kilka krzywizn ktore sie rzucaja w oczy najlepiej znalesc sobie zdjecie spodni z fajnymi zagieciami i starac sie je odwzorowac (mniej wiecej) a jesli masz problem ze zrobienie mtego szybko i bezbolesnie w maxie to fajnym sposobem (ktory jest przyszloscia) jest zrobienie dobrej (prostej) siatki i exportowax do zbrusha czy innego sculptera i wyrzezbic tam fajne krztalty aby zaznaczyc jak bedzie sie krzywizna spodni ukladac nastepnie importowac do maxa i na podstawie wyrzezbionych draperii odtworzyc je w maxie nie powinno to byc problemem. :) i wtedy siatka bedzie fajna i draperie tez bede cool :) to tyle odemnie :P oczwiscie to sa moje wskazowki gdyz i tak to wyglada bardzo przyjemnie :) ps. chciales to masz :D:D pozdro
Napisano 26 Luty 200817 l fajne wygladają jak portki od dresu na watolinie XD, co do reszty to tak jak prawi nielot, podobnie ja sam wszesniej w skorcie napisalem, moge jeszcze dodac ze w sumie robisz model całkowicie od konca przez co masz i będziesz miał z nim pod górkę, zaczoles od buta , otexturowales go fotą, zrobiles portki i do nich normal, na ogół robi sie całą postac do niej normala i kolor, ale sam musisz sobie wypracowac metody nauczyc sie na własnych błędach to najlepsza nuka : )
Napisano 26 Luty 200817 l Zmapperem wypalałeś, pewnie dlatego seamy widać. Na deafultowych ustawieniach jest do bani. Tu jest config zmappera dla exportu do maxa (źrodło to zbc, tylko tam linka się nie mogę dokopać, więc jest mirror): http://www.ericblondin.com/zbrush/forum/3dsmax8modifiedE.zmp Na evermotion EDI tez dobry konfig dał przy okazji tutoriala o normalkach. Swoją drogą, lepiej w maxiu chyba wypalać normale, przynajmniej ja coraz bardziej się do tego przekonuję.
Napisano 26 Luty 200817 l a czemu tak daleko szukać? klicek zrobił swietny preset ktory dziala pod zb2 jak i 3.1, ja tam 90% smaze w zmaperze i jest elegnacko, jedyny minus to prznikanie na normalu jak model jest z kilku obiektów, no i brak AA jak są jakies ostre krawędzie ale na to akurat jest rada przesmazyc w 3000x2 lub 4000x2 i jest elegnacko
Napisano 26 Luty 200817 l A nie wiem czemu, dłuższy czas mi się coś kaszaniło z paleniem normalek, pamiętam że od Klicka też miałem preset o którym mówisz, ale w końcu dokopałem się do tego na zbc, zadziałało to używam i polecam:p pozdro!
Napisano 27 Luty 200817 l Autor Dzięki wszystkim za helpa, spodnie będę robił jeszcze raz bo nie jestem z nich zadowolony. Chyba przydało by się kilka słów wytłumaczenia :) Otóż buty były tworzone tak sobie i nie planowałem ich łączyć w postać, ale jakoś tak jak już je zrobiłem to czułem niedosyt i zrobiłem spodnie :) Stąd te sznurówki i cała masa innych detali. Teksturkę robię jeszcze raz bo faktycznie ta z fotek się za bardzo świeciła i nie mogłem tego jakoś ładnie wygasić. Co do spodni to model robiłem w blenderze i w mudboxie. Zbrusha staram się omijać szerokim łukiem :) A normalkę wypalałem w maxie ale już się dowiedziałem że trzeba ręcznie ustawić projection mapping żeby nie było tych seamów.
Napisano 28 Luty 200817 l no ten bucick duzo lepszy jesli chodzi o texturkę, co do poprzedniej to wystarczylo troche kontrascikiem podjechac, troche balansem kolorów sie pobawic i troche zdestruwac a na koniec wyostrzyc i byłoby gut, z zb warto sie zaprzyjaznic, jak palisz w maxie to ustaw sobie pading na wiecej niz 2 bo to tez moze wpływac na widocznosc szwów, a czasem jest tak ze zeby nie wiem co robic to je widac w maxie ale zdaza sie ze po imporcie do enginu nie ma po nich śladu :)
Napisano 10 Marzec 200817 l Autor Takie szybkie zleconko na rozbicie samochodu. Samochód nie jest mój! Ja go tylko rozbijałem. edit: Sorki :)
Napisano 11 Marzec 200817 l Bardzo fajnie wygląda. Może to jest szczegół i czepialstwo, ale karoseria wygląda jak z papieru. Tzn grubość ścianek na to wpływa i chyba niewiele można na to poradzić. Ale dobra robota.
Napisano 11 Marzec 200817 l Fajno ale jak go cos tak grzmotlo to ja bym jednak pofalowal mu lekko blache na przednich drzwiach i wybil szybe, bo nie ma mowy aby zniszczenia zatrzymaly sie nagle i dalej samochod jest wrecz idealny
Napisano 11 Marzec 200817 l Dla mnie rewelka - tez kiedys mialem cos podobnego do roboty i mi sie odechcialo :) pozdro
Napisano 11 Marzec 200817 l Hmm, jezeli oceniac tylko rozbicie nie model, ktorego jak wspomniales nie robiles, to dziwne troche. jakby cos na niego spadlo i jednoczesnie zostal uderzony od tylu. Hmm, ale jezeli zaakceptowany to nie ma co komentowac. Git.
Napisano 14 Marzec 200817 l Autor A tu taki w sumie niezbyt udany teścik. Chciałem zrobić równomierne paseczki na całych spodniach ale strasznie dużo z tym roboty i dałem spokój. Siatka zmarszczek dopasowana do zdjęć ( wiem, jak zwykle przegiąłem :) ) Model robiony w 1.5h, texturka chyba też. 571 polygonów, tex 1024x1024
Napisano 14 Marzec 200817 l Nie no faldy sa git wedlug mnie, ale tych paseczkow to nie widze prawie ze- ale to pewnie wina mojego wiekowego monitorka albo mojego zmeczenia :) Ale spoko to wyglada :) Pozdro!
Napisano 15 Marzec 200817 l Autor Scottero - faktycznie musisz mieć mocno zmęczony ten monitor. U mnie widać je bardo dobrze :) Kuba - ja już tak mam że lubię sobie takie fałdki pomodelować ciężko mi to zwalczyć. A tutaj mały up`ik (chyba będzie z tego cała postać)
Napisano 15 Marzec 200817 l Imo, siatka jest bardzo archiczna, w niektorych miejscach jest tego stanowczo za duzo, w dolaczonej fotce zaznaczylem co wg. mnie stanowczo powinno byc poprawione.
Napisano 15 Marzec 200817 l Piersi chłopie, piersi! Kulisty kształt. Spróbuj chwycić to co wymodelowałeś:p Tam co Ci scottero pokazał przy szyi, to uważaj, żebyś kształt dobry zachował, tam obojczyki lecą.
Napisano 15 Marzec 200817 l Autor Scottero - obojczyk już poprawiony ;) a to na dole to tylne ścianki widać dlatego się wydaje że jest kaszanka :) Co miałeś na myśli że siatka jest archiczna ? :) Levus - o co chodzi z piersiami ? oglądałem z każdej strony, pod każdym możliwym kontem, chwytałem, dotykałem, miętoliłem...ekhmm..... :D i nie wiem co jest nie tak. Pewnie chodzi o to że zrobiłem za małe :) ale one miały być małe, trzymam się konceptu czyli tej dziewczyny na fotce a ona zdecydowanie ma mały biust. I mały updajcik z kawałkiem twarzy i zoomem na obojczyk. To moja pierwsza twarz kobiety więc bądźcie wyrozumiali ;)
Napisano 15 Marzec 200817 l siata trochę dziwna gdzie nie gdzie co to za śmieszny program? ;P hahah ale na serio to siatę popraw, jak robisz tą twarz to nie rób tyle loopów na początku bo będzie ci sie ciężko przestawiać vertexy, zrób je pod koniec jak już będziesz miał wymodelowaną głowę
Napisano 15 Marzec 200817 l Wydaje mi się, że są spłaszczone, tak jakbyś przygniótł od góry i od dołu. Pani na obrazku ma okrągłe, nawet na bluzce się to uwydatnia. Nie chodzi o to czy duże czy małe, chodzi o kształt. Taka bluzka powoduje, że wydaje się nam na pierwszy rzut oka, że linia biegnąca pod piersiami jest prosta, jednak krągłości pod spodem robią swoje. Look:
Napisano 17 Marzec 200817 l Levus ma racje. Radze ci wymodelowac piersi a nie "bluzke pod ktora sa piersi". Zawsze sie tak robi, nie slyszalem o innym podejsciu i ma to swoje uzasadnienie.
Napisano 20 Marzec 200817 l Autor Po świętach wrzucę jakiś większy update do tej panny z poprawionymi piersiami :) i może nawet ze skończoną teksturką. A tutaj teksturka na nie swojej buźce ( chociaż mocno przeze mnie poprawianej ) Na głowie ma dziwnie ułożone włosy dlatego że tam jest jeszcze korona ale korona nie jest moja więc nie pokazuję. Update:
Napisano 21 Marzec 200817 l Od tyłu wygląda mi coś nie tak :/ zrób troszkę większe wcięcie w tali albo coś w tym stylu, pozatem ładnie, będzie normal mapa??
Napisano 22 Marzec 200817 l ta łoteksturowana pecynka bardzo fajna, szarak ponizej niej mimo ze zapowadal sie wczesnij jakos tak obiecujaco wyglada teraz malo ciekawe, portki na tyłku tak jakos wiszą oglnie z laski zrobil sie troche taki pokrak, a szkoda bo moze to byc gut modelik, na pewynm etapie trzeba podjac decyzje czy starc sie 100% lub cos kolo tego odzworwac postac istniejacą z fotki czy czego tam czy jedak ulepszyc ją dodac luz zmnic tak aby bylo atrakcyjne
Napisano 22 Marzec 200817 l Coś za pulchna jest. Tyłek za szeroki, musisz zrobić przedział między pośladami :P Koszulka na dole wygląda jak "fałda" tłuszczu, trzeba by to wyszczuplić i tak samo z twarzą lekko wyszczuplić :) Mylę że to pomoże choć trochę.
Napisano 27 Marzec 200817 l Autor Poprawiłem jej pulchności tu i ówdzie i w zasadzie mam już gotowy modelik. Uvki też już porozkładane więc nie pozostaje nic innego jak robić texturkę. Mam nadzieję że ta się bardziej spodoba ;)
Napisano 2 Kwiecień 200817 l Autor Zacząłem robić do niej sculpta. Ciekaw jestem co o tym sądzicie ;)
Napisano 2 Kwiecień 200817 l Low poly całkiem przyjemne, tylko mam obawy co do przedramienia. Wygląda troche nienaturalnie wygięte. Na sculpcie jak narazie poza ładnym kciukiem, niewiele widac. ;)
Napisano 16 Kwiecień 200816 l Autor Ech, wśród tylu rzeczy robionych na raz na przód wychodzą rozbite wozy. Przypominam że modele nie są moje ;) a ja je miałem tylko porozbijać ( 3 poziomy zniszczeń na samochód ) . Tutaj paczka kilku z nich:
Napisano 16 Kwiecień 200816 l No calkiem calkiem, ale przyczemnij jeszcze bardziej ten przebijajacy sie bialy lakier, bo za bardzo odcina sie od rdzy... blacha fajnie powyginana, no jedynie mnie ta kolorystyka martwi- IMO za duzy kontrast ;)
Napisano 20 Kwiecień 200816 l ladnie wygladaja :) celica na poziomie 3 prezentuje sie bardzo fajnie :D
Napisano 20 Kwiecień 200816 l Autor A tutaj zbiorówka, brakuje jeszcze brudu na światłach i na kołach tu i ówdzie ale ogólnie są już skończone.
Napisano 21 Kwiecień 200816 l Bardzo fajnie, ino trochę matowo jak dla mnie. Będzie jakiś spec lub reflect?
Napisano 21 Kwiecień 200816 l Super wyszly Ci te modele, szczególnie podoba mi się Pickup na 2gim poziomie zniszczenia :)
Napisano 21 Kwiecień 200816 l takie pytanko - te modele maja byc w sensie 1 poziom zniszczen -> ktos dobije -> drugi poziom zniszczen -> ktos znowu dobije => poziom model zniszczen? czy kazdy poziom jest jak ot osobny model? bo mi sie to tak logicznie kojarzy myslac ze no... jak w taxi ma pierwszy poziom zniszczen tylko lampe, to i w nastepnym tez ta lampa winna byc. wiec powiedzmy ze maly blad, ale tylko w zalozeniu ze te poziomy zniszczen maja pokolei sie po sobie zaraz pojawiac uff mam nadzieje ze ogarniasz oco kaman :D
Napisano 21 Kwiecień 200816 l Autor Spoko ogarniam i słuszna uwaga ;) Ale modele miały być niezależne jako statyczne propy.
Napisano 23 Kwiecień 200816 l Autor A tutaj taki sobie pseudo Blade. Moja jest poza, teksturka kurtki, spodni i ostrze miecza :)
Napisano 23 Kwiecień 200816 l Kurtka wyczesana :D Pokaz teksturke, bo naprawde swietnie wyglada ;) Pozdro ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto