Skocz do zawartości

Teczka Lo-poly: Ex3


Ex3

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 192
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość Marioza

portki to deko bez sensu wymodelowane, mam na mysli to ze bez ładu i składu czyli mało przejzysta siatka jest ,to samo uzyskałbyś z owiele mniejszej ilosci polygonów z przejzystą siatką, buty przy tym wyglądają jak totalnie low poly czyli nie bardzo pasują, dodatkowo maja 900 trisów nie wykozystanych tam gdzie trzeba o czym byla mowa, jezyk, sznurówki, gorna czesc wykanczajaca but , ma to sporo poly ktorych nie widac bo są pod nogawą, ale jedz dalej obaczymy co tam zmajstrujesz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ech, bezlitośni jesteście :) ale to dobrze.

Co do spodni to jest to tylko baza mid poly.

Spróbuję coś posculptować te spodnie i może zrobię normalkę ( ale nie obiecuję bo jeszcze normali nie robiłem i nie wiem jak to wyjdzie )

Spodnie będą jeszcze mocno optymalizowane, to co pokazałem jest produktem happy freestyle modeling :) niewidoczne polygony na butach będą oczywiście usunięte.

Jak mi się już uda posklejać z tego całą postać to ją na pewno zriguje i poprawię ewentualnie topologię w newralgicznych punktach.

 

A tu specjalnie dla Kruka szybki rig. Imho palce deformują się całkiem nieźle.

ad3fcc83a25600d2.gif

 

Edit :

Moja pierwsza normalka z mojego pierwszego sculpta ;)

77e00a9f8c227058.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

no no no normalka spodni wyglada bardzo fajnie :)

tzw. sa jakies bledy na dole i tam gdzie kolano tylko z tylu

faldy troche nienaturalne tzw. za male, spodnie tworza wieksze zagniecenia i mniej w szczegolnosci na dole nie wiem jak to napisac... wystarczy poogladac zdjecia ;)

w widoku z boku dolna czesc spodnie zle sie uklada ale i tak wyglada spoko :D

 

wroce do buta :)... Bruneq dobrze napisal odnosnie zlego optymalizowania gdyz optymalizujesz tam gdzie nie trzeba... te czesci buta ktorych nie widac maja sporo poli a te ktora sa najbardziej widoczne maja malo podzialow przez co wydaja sie kanciaste :) skoro spodnie praktycznie przykrywaja buty to sznurowki mozesz wywalic i zaokraglic czubek buta :)

 

jesli chodzi o twoja baze spodni to troche chaotycznie... naciapkane jest a niedaje to praktycznie zadnego efektu jest tylko kilka krzywizn ktore sie rzucaja w oczy

najlepiej znalesc sobie zdjecie spodni z fajnymi zagieciami i starac sie je odwzorowac (mniej wiecej) a jesli masz problem ze zrobienie mtego szybko i bezbolesnie w maxie to fajnym sposobem (ktory jest przyszloscia) jest zrobienie dobrej (prostej) siatki i exportowax do zbrusha czy innego sculptera i wyrzezbic tam fajne krztalty aby zaznaczyc jak bedzie sie krzywizna spodni ukladac nastepnie importowac do maxa i na podstawie wyrzezbionych draperii odtworzyc je w maxie nie powinno to byc problemem. :) i wtedy siatka bedzie fajna i draperie tez bede cool :)

to tyle odemnie :P

oczwiscie to sa moje wskazowki gdyz i tak to wyglada bardzo przyjemnie :)

 

ps. chciales to masz :D:D

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marioza

fajne wygladają jak portki od dresu na watolinie XD, co do reszty to tak jak prawi nielot, podobnie ja sam wszesniej w skorcie napisalem, moge jeszcze dodac ze w sumie robisz model całkowicie od konca przez co masz i będziesz miał z nim pod górkę, zaczoles od buta , otexturowales go fotą, zrobiles portki i do nich normal, na ogół robi sie całą postac do niej normala i kolor, ale sam musisz sobie wypracowac metody nauczyc sie na własnych błędach to najlepsza nuka : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmapperem wypalałeś, pewnie dlatego seamy widać.

Na deafultowych ustawieniach jest do bani.

Tu jest config zmappera dla exportu do maxa (źrodło to zbc, tylko tam linka się nie mogę dokopać, więc jest mirror): http://www.ericblondin.com/zbrush/forum/3dsmax8modifiedE.zmp

 

Na evermotion EDI tez dobry konfig dał przy okazji tutoriala o normalkach.

 

Swoją drogą, lepiej w maxiu chyba wypalać normale, przynajmniej ja coraz bardziej się do tego przekonuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marioza

a czemu tak daleko szukać? klicek zrobił swietny preset ktory dziala pod zb2 jak i 3.1, ja tam 90% smaze w zmaperze i jest elegnacko, jedyny minus to prznikanie na normalu jak model jest z kilku obiektów, no i brak AA jak są jakies ostre krawędzie ale na to akurat jest rada przesmazyc w 3000x2 lub 4000x2 i jest elegnacko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wiem czemu, dłuższy czas mi się coś kaszaniło z paleniem normalek, pamiętam że od Klicka też miałem preset o którym mówisz, ale w końcu dokopałem się do tego na zbc, zadziałało to używam i polecam:p

 

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za helpa, spodnie będę robił jeszcze raz bo nie jestem z nich zadowolony.

Chyba przydało by się kilka słów wytłumaczenia :)

Otóż buty były tworzone tak sobie i nie planowałem ich łączyć w postać,

ale jakoś tak jak już je zrobiłem to czułem niedosyt i zrobiłem spodnie :)

Stąd te sznurówki i cała masa innych detali.

Teksturkę robię jeszcze raz bo faktycznie ta z fotek się za bardzo świeciła i nie mogłem tego jakoś ładnie wygasić.

68ff6d38898d7462.jpg

 

Co do spodni to model robiłem w blenderze i w mudboxie.

Zbrusha staram się omijać szerokim łukiem :)

A normalkę wypalałem w maxie ale już się dowiedziałem że trzeba ręcznie ustawić projection mapping żeby nie było tych seamów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marioza

no ten bucick duzo lepszy jesli chodzi o texturkę, co do poprzedniej to wystarczylo troche kontrascikiem podjechac, troche balansem kolorów sie pobawic i troche zdestruwac a na koniec wyostrzyc i byłoby gut, z zb warto sie zaprzyjaznic, jak palisz w maxie to ustaw sobie pading na wiecej niz 2 bo to tez moze wpływac na widocznosc szwów, a czasem jest tak ze zeby nie wiem co robic to je widac w maxie ale zdaza sie ze po imporcie do enginu nie ma po nich śladu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu taki w sumie niezbyt udany teścik.

Chciałem zrobić równomierne paseczki na całych spodniach ale

strasznie dużo z tym roboty i dałem spokój.

Siatka zmarszczek dopasowana do zdjęć ( wiem, jak zwykle przegiąłem :) )

Model robiony w 1.5h, texturka chyba też.

571 polygonów, tex 1024x1024

 

cb6575a8c04eecdb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scottero - faktycznie musisz mieć mocno zmęczony ten monitor. U mnie widać je bardo dobrze :)

 

Kuba - ja już tak mam że lubię sobie takie fałdki pomodelować ciężko mi to zwalczyć.

 

A tutaj mały up`ik (chyba będzie z tego cała postać)

 

d3b844ac426200fa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scottero - obojczyk już poprawiony ;) a to na dole to tylne ścianki widać dlatego się wydaje że jest kaszanka :)

Co miałeś na myśli że siatka jest archiczna ? :)

 

Levus - o co chodzi z piersiami ? oglądałem z każdej strony, pod każdym możliwym kontem, chwytałem, dotykałem, miętoliłem...ekhmm..... :D i nie wiem co jest nie tak. Pewnie chodzi o to że zrobiłem za małe :) ale one miały być małe, trzymam się konceptu czyli tej dziewczyny na fotce a ona zdecydowanie ma mały biust.

 

I mały updajcik z kawałkiem twarzy i zoomem na obojczyk.

To moja pierwsza twarz kobiety więc bądźcie wyrozumiali ;)

836fe13c0d3c7cb9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siata trochę dziwna gdzie nie gdzie

co to za śmieszny program? ;P hahah

ale na serio to siatę popraw, jak robisz tą twarz to nie rób tyle loopów na początku bo będzie ci sie ciężko przestawiać vertexy, zrób je pod koniec jak już będziesz miał wymodelowaną głowę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że są spłaszczone, tak jakbyś przygniótł od góry i od dołu.

Pani na obrazku ma okrągłe, nawet na bluzce się to uwydatnia.

Nie chodzi o to czy duże czy małe, chodzi o kształt.

Taka bluzka powoduje, że wydaje się nam na pierwszy rzut oka, że linia biegnąca pod piersiami jest prosta, jednak krągłości pod spodem robią swoje.

Look:

b806385f7b780f2a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po świętach wrzucę jakiś większy update do tej panny z poprawionymi piersiami :) i może nawet ze skończoną teksturką.

A tutaj teksturka na nie swojej buźce ( chociaż mocno przeze mnie poprawianej )

Na głowie ma dziwnie ułożone włosy dlatego że tam jest jeszcze korona ale korona nie jest moja więc nie pokazuję.

 

2941f8bed71610c6.jpg

 

Update:

bfb5a602b480f9e7.jpg

0d2dc87f3ea0123f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marioza

ta łoteksturowana pecynka bardzo fajna, szarak ponizej niej mimo ze zapowadal sie wczesnij jakos tak obiecujaco wyglada teraz malo ciekawe, portki na tyłku tak jakos wiszą oglnie z laski zrobil sie troche taki pokrak, a szkoda bo moze to byc gut modelik, na pewynm etapie trzeba podjac decyzje czy starc sie 100% lub cos kolo tego odzworwac postac istniejacą z fotki czy czego tam czy jedak ulepszyc ją dodac luz zmnic tak aby bylo atrakcyjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś za pulchna jest. Tyłek za szeroki, musisz zrobić przedział między pośladami :P Koszulka na dole wygląda jak "fałda" tłuszczu, trzeba by to wyszczuplić i tak samo z twarzą lekko wyszczuplić :) Mylę że to pomoże choć trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem jej pulchności tu i ówdzie i w zasadzie mam już gotowy modelik.

Uvki też już porozkładane więc nie pozostaje nic innego jak robić texturkę.

 

Mam nadzieję że ta się bardziej spodoba ;)

8a0acf590d5a0e7c.jpg

44f90d194e286fc8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech, wśród tylu rzeczy robionych na raz na przód wychodzą rozbite wozy.

Przypominam że modele nie są moje ;) a ja je miałem tylko porozbijać ( 3 poziomy zniszczeń na samochód ) .

Tutaj paczka kilku z nich:

celicamaxxe6.jpg

 

64c95ae8c2fafe20.jpg

f10620913f1f25e6.jpg

87a0a282df4f96af.jpg

12db9b6eaa2fe20f.jpg

08220908c332a5a5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie pytanko - te modele maja byc w sensie 1 poziom zniszczen -> ktos dobije -> drugi poziom zniszczen -> ktos znowu dobije => poziom model zniszczen? czy kazdy poziom jest jak ot osobny model? bo mi sie to tak logicznie kojarzy myslac ze no... jak w taxi ma pierwszy poziom zniszczen tylko lampe, to i w nastepnym tez ta lampa winna byc. wiec powiedzmy ze maly blad, ale tylko w zalozeniu ze te poziomy zniszczen maja pokolei sie po sobie zaraz pojawiac

 

 

uff mam nadzieje ze ogarniasz oco kaman :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności