Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 1,6k
  • Wyświetleń 225,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

proporcje, proporcje!

Napisano

Jak będziecie palić papierosy to też tak będziecie wyglądać:) Jak robisz gacie to rób na innym subtoolu bo płasko. No i najpierw proporcje potem detal.

Napisano

Druga rzecz która powstała w zbrushu (pierwsza to gnieciuch ;)), nie używałem refek, sculpt z bazy. Miła zabawa będę częściej odpalał zbrusha hehe

 

Edit: poprawiłem nieco linie włosów.

 

koles2.jpg

Edytowane przez vrocker

Napisano

Jak bez referek to całkiem zajebiście. Ale teraz proponuje coś z referkami, imho to całkiem rozwojowe.

Napisano

Drugi łepek, coś mi z proporcjami nie gra trochę, ale zostawiam i zabieram się do kolejnego ;)

 

2elfcopy.jpg

Napisano

Duży progress - bardzo ładnie jak na drugi ryjek :)

Napisano

2po35aa.jpg

Na takie bzdury komiksowe mnie wzięło. Jak ktoś ma jakieś porady a propos polypaintingu to słucham uprzejmie.

Napisano

Witam. Cztery pierwsze sculpty w zbrushu, lepione ze sfery. Dodam że pierwsze przypominające cokolwiek, takie bez zagłębiania się w szczegół, próbowałem złapać bryłę i oswoić się z narzędziem.

Przy okazji mam pytanie, czy istnieje w zbrushu możliwość zagęszczenia siatki tylko na wybranym obszarze, np. na nosie, a nie tylko na całym modelu. Pozdrawiam.

 

glowy.jpg

Napisano

Istnieje możliwość. Jedna zrobi bałagan w siatce - wystarczy ukryć resztę i dać divide.

2 najlepsza - ukryć część siatki oprócz tej na nos i zrobić edge loopa - w zakładce geometry. No i trzecia to retopo - wybierasz zsphere w zakładce rigging select mesh wybierasz swojego toola i w zakładce topology dajesz edit topo. Z shiftem maziasz po modelu i jak cała topologia się narysuje to dodajesz odpowiedznie loopy od siebie. Spróbuj 2.

Napisano

lucek91 dzieki, 1 i 2 działają jak trzeba, choć powiem szczerze, że nie widzę różnicy między nimi w wyglądzie siatki, dla mnie efekt wygląda tak samo, może mam niewprawne oko i nie widzę subtelnych różnic. Sposób trzeci przy moim stopniu zaawansowania bliskim zeru, brzmi dosyć magicznie, więc nie próbowałem. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.

Napisano

może zadziałało ale ja takim sposobom nie ufam i już. Najlepiej zacząć od edge loopa.

Napisano

Duży progress - milutko to wygląda :)

Napisano

Hej. M@Ti dzięki. Pipboy pewnie że lepiej, tylko trzeba najpierw umieć taki wypaśny łańcuch zrobić z elementów. Na razie jestem na etapie lepienia z kulek.

A tu kolejny poziom wtajemniczenia, do rasta głowy dodałem korpus. Pozdrawiam.

 

rastafin.jpg

Napisano

dezzed fajnie fajnie. Kolejna główka ode mnie:

 

asiancopy.jpg

Edytowane przez vrocker

Napisano

@dezzed: Ładnie sobie poczynasz ;] Ładnie wygląda ten z dredami :)

@vrocker: Coś mi nos nie pasuje. imho płatki nosa lekko powinny odstawać. U Ciebie wyglądają na płaskie. Grzywka trochę zarówna :) Ale ogólnie wygląda ok

Napisano

No troche za mało w nich większych płaszczyzn i ostrych kątów charakterystycznych dla tego typu formacji geologicznych, wygląda to trochę jak wnętrze przewodu pokarmowego, zbyt organicznie dla mnie. Keep workin` ;)

Napisano
wygląda to trochę jak wnętrze przewodu pokarmowego, zbyt organicznie dla mnie

 

 

A to chciałem żeby to troche powalone było. Luz. :)

Napisano

Heh, no to jesteś na dobrej drodze do wysculptowania człowieka od wewnątrz, nie wiem czy komuś to się kiedykolwiek udało ;)

 

Ps. Znacie jakieś przykłady sculptów enviro?

Napisano

Ja tam na twoim miejscu wysculpciłbym trochę mniejszych fragmentów a potem w projection masterze je tam wmieszał. W ogóle jest to chyba niezła technika do enviro - zclassrom ma kilka tutków do tego.

Edytowane przez Lucek

Napisano

takie coś ostatnio popełniłem:[miało być coś ala avatar (navi) ale nie jestem pewien, sami oceńcie]

42749284.jpg

Napisano

Heh to ja dzis wkleje cos złego :P Miało być fajnie a wyszło średnio niestety.

 

sscopy.jpg

Napisano

Jak już postacie z bajek, to - Tołdi z Gumisiów.

Uszu nie ruszałem jeszcze.

porky04.jpg

porky02.jpg

Napisano

No to ja tak na szybko pokaże dzisiejsze zmagania. Mam nadieje że jakos wygląda i ze nikt nie ucierpi podczas oglądania :D

 

glowa.jpg

Napisano
Jak już postacie z bajek, to - Tołdi z Gumisiów.

Uszu nie ruszałem jeszcze.

 

 

Tołdi 120 lat później, ale pozytyw- hehe

Napisano

smile.jpg

 

Moja pierwsza głowa z ZB.

Wiecie może jak wygląda workflow z ZB (model stworzony z Zsphere) do maxa ? Zrobiłem retopologie ale za bardzo nie rozumiem workflow. Wie może ktoś jak sie za to zabrać ?

Z góry dzięki!

Napisano

możesz uściślić z tym workflow? nie za bardzo wiem o co ci chodzi konkretnie.

Napisano

lucek91 : może wypunktuje co i jak.

 

1) zaczynam od Zsphere

2) modeluje z niej głowę -

siatka głowy nie nadaje się do animacji, wyczytałem że w takim wypadku trzeba zrobić retopologię siatki.

3) zrobiłem retopologię i natrafiłem na problem

Jak przenieść displacement na mesha po retopologii ?

Jedyne co moge zrobic to ustawic poziom projekcji i zrobic "made adaptive skin", który nie posiada koordynatów UV Zsphere.

 

dodam, że chce wyexportować głowę do maxa i renderowac pod Vrayem z displacementem i mieć możliwość animacji głowy do pewnego stopnia (uśmiech)

Napisano

Ja tam bym adaptive skin wyexportował i szybko zmapował. Potem możesz zaimportować zamiast najniższego levelu i wtedy wypalić dispa. Pamiętaj tylko żeby przy exporcie odznaczyć polygroups. Powinno spokojnie zadziałać. Klicek nagrał film a propos dispa w zbrushu. Jest w jakimś zapomnianym wątku na tym forum cała seria jego tutków.

 

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=35770&highlight=Klicek+zbrush tu masz:)

Napisano

Dziadek wysculptowany dzisiaj w celu stworzenia shadera idealnego! Ale to później:)

15npycm.jpg

Napisano

Dolna część twarzy, mało dziadkowa - za młoda. Z wiekiem wiotczeje skóra i mięśnie - I think.

Napisano

Stary... Co skulpt to lepszy, lecisz jak strzała. :)

Działasz z głowy czy referki? Jak często dłubiesz?

Napisano

Ostatnio zdecydowanie za rzadko. A ostatniego skulpta to nie pamiętam kiedy wrzucałem, pewnie dlatego:) Łapię się na tym że nie potrafię robić detalu i stąd taki teścik. Poza tym chcę się wreszcie nauczyć renderować bo trochę głupio się przyznać że ten przycisk render to wcisnąłem w życiu ze 10 razy:)

Napisano

nie tyle wiotczeje, co ubywa tkanki tłuszczowej i wszystko osiada.

Napisano

Fajnie wyszło twarz mi się podoba,tylko nie wiem czy to takie ujęcie zawsze robisz że te szyjki jakies takie wątłe się wydaja przy Twoich główkach.

Napisano

Dobra przyznaję się - lens blur bo uszy nie wyszły - dlatego trochę przesadziłem. Dzięki za opinie:)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności