Skocz do zawartości

Sculpty: testy, proby, speedy, porady itp


KLICEK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

buhahaha, wiem i dlatego chcialem w ten przebiegly sposob poznac odczucia ludzi co do tego co jest i wyciagnac wnioski..., a tys mi zniszczyl maine ubermasterplan, niedobry ty...

Dzieki ludziska:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga rzecz która powstała w zbrushu (pierwsza to gnieciuch ;)), nie używałem refek, sculpt z bazy. Miła zabawa będę częściej odpalał zbrusha hehe

 

Edit: poprawiłem nieco linie włosów.

 

koles2.jpg

Edytowane przez vrocker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Cztery pierwsze sculpty w zbrushu, lepione ze sfery. Dodam że pierwsze przypominające cokolwiek, takie bez zagłębiania się w szczegół, próbowałem złapać bryłę i oswoić się z narzędziem.

Przy okazji mam pytanie, czy istnieje w zbrushu możliwość zagęszczenia siatki tylko na wybranym obszarze, np. na nosie, a nie tylko na całym modelu. Pozdrawiam.

 

glowy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istnieje możliwość. Jedna zrobi bałagan w siatce - wystarczy ukryć resztę i dać divide.

2 najlepsza - ukryć część siatki oprócz tej na nos i zrobić edge loopa - w zakładce geometry. No i trzecia to retopo - wybierasz zsphere w zakładce rigging select mesh wybierasz swojego toola i w zakładce topology dajesz edit topo. Z shiftem maziasz po modelu i jak cała topologia się narysuje to dodajesz odpowiedznie loopy od siebie. Spróbuj 2.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lucek91 dzieki, 1 i 2 działają jak trzeba, choć powiem szczerze, że nie widzę różnicy między nimi w wyglądzie siatki, dla mnie efekt wygląda tak samo, może mam niewprawne oko i nie widzę subtelnych różnic. Sposób trzeci przy moim stopniu zaawansowania bliskim zeru, brzmi dosyć magicznie, więc nie próbowałem. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. M@Ti dzięki. Pipboy pewnie że lepiej, tylko trzeba najpierw umieć taki wypaśny łańcuch zrobić z elementów. Na razie jestem na etapie lepienia z kulek.

A tu kolejny poziom wtajemniczenia, do rasta głowy dodałem korpus. Pozdrawiam.

 

rastafin.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dezzed: Ładnie sobie poczynasz ;] Ładnie wygląda ten z dredami :)

@vrocker: Coś mi nos nie pasuje. imho płatki nosa lekko powinny odstawać. U Ciebie wyglądają na płaskie. Grzywka trochę zarówna :) Ale ogólnie wygląda ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam na twoim miejscu wysculpciłbym trochę mniejszych fragmentów a potem w projection masterze je tam wmieszał. W ogóle jest to chyba niezła technika do enviro - zclassrom ma kilka tutków do tego.

Edytowane przez Lucek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lucek91 : może wypunktuje co i jak.

 

1) zaczynam od Zsphere

2) modeluje z niej głowę -

siatka głowy nie nadaje się do animacji, wyczytałem że w takim wypadku trzeba zrobić retopologię siatki.

3) zrobiłem retopologię i natrafiłem na problem

Jak przenieść displacement na mesha po retopologii ?

Jedyne co moge zrobic to ustawic poziom projekcji i zrobic "made adaptive skin", który nie posiada koordynatów UV Zsphere.

 

dodam, że chce wyexportować głowę do maxa i renderowac pod Vrayem z displacementem i mieć możliwość animacji głowy do pewnego stopnia (uśmiech)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam bym adaptive skin wyexportował i szybko zmapował. Potem możesz zaimportować zamiast najniższego levelu i wtedy wypalić dispa. Pamiętaj tylko żeby przy exporcie odznaczyć polygroups. Powinno spokojnie zadziałać. Klicek nagrał film a propos dispa w zbrushu. Jest w jakimś zapomnianym wątku na tym forum cała seria jego tutków.

 

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=35770&highlight=Klicek+zbrush tu masz:)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zdecydowanie za rzadko. A ostatniego skulpta to nie pamiętam kiedy wrzucałem, pewnie dlatego:) Łapię się na tym że nie potrafię robić detalu i stąd taki teścik. Poza tym chcę się wreszcie nauczyć renderować bo trochę głupio się przyznać że ten przycisk render to wcisnąłem w życiu ze 10 razy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności