Skocz do zawartości

Sculpty: testy, proby, speedy, porady itp


KLICEK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Druga rzecz która powstała w zbrushu (pierwsza to gnieciuch ;)), nie używałem refek, sculpt z bazy. Miła zabawa będę częściej odpalał zbrusha hehe

 

Edit: poprawiłem nieco linie włosów.

 

koles2.jpg

Edytowane przez vrocker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Cztery pierwsze sculpty w zbrushu, lepione ze sfery. Dodam że pierwsze przypominające cokolwiek, takie bez zagłębiania się w szczegół, próbowałem złapać bryłę i oswoić się z narzędziem.

Przy okazji mam pytanie, czy istnieje w zbrushu możliwość zagęszczenia siatki tylko na wybranym obszarze, np. na nosie, a nie tylko na całym modelu. Pozdrawiam.

 

glowy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istnieje możliwość. Jedna zrobi bałagan w siatce - wystarczy ukryć resztę i dać divide.

2 najlepsza - ukryć część siatki oprócz tej na nos i zrobić edge loopa - w zakładce geometry. No i trzecia to retopo - wybierasz zsphere w zakładce rigging select mesh wybierasz swojego toola i w zakładce topology dajesz edit topo. Z shiftem maziasz po modelu i jak cała topologia się narysuje to dodajesz odpowiedznie loopy od siebie. Spróbuj 2.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lucek91 dzieki, 1 i 2 działają jak trzeba, choć powiem szczerze, że nie widzę różnicy między nimi w wyglądzie siatki, dla mnie efekt wygląda tak samo, może mam niewprawne oko i nie widzę subtelnych różnic. Sposób trzeci przy moim stopniu zaawansowania bliskim zeru, brzmi dosyć magicznie, więc nie próbowałem. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. M@Ti dzięki. Pipboy pewnie że lepiej, tylko trzeba najpierw umieć taki wypaśny łańcuch zrobić z elementów. Na razie jestem na etapie lepienia z kulek.

A tu kolejny poziom wtajemniczenia, do rasta głowy dodałem korpus. Pozdrawiam.

 

rastafin.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dezzed: Ładnie sobie poczynasz ;] Ładnie wygląda ten z dredami :)

@vrocker: Coś mi nos nie pasuje. imho płatki nosa lekko powinny odstawać. U Ciebie wyglądają na płaskie. Grzywka trochę zarówna :) Ale ogólnie wygląda ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam na twoim miejscu wysculpciłbym trochę mniejszych fragmentów a potem w projection masterze je tam wmieszał. W ogóle jest to chyba niezła technika do enviro - zclassrom ma kilka tutków do tego.

Edytowane przez Lucek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lucek91 : może wypunktuje co i jak.

 

1) zaczynam od Zsphere

2) modeluje z niej głowę -

siatka głowy nie nadaje się do animacji, wyczytałem że w takim wypadku trzeba zrobić retopologię siatki.

3) zrobiłem retopologię i natrafiłem na problem

Jak przenieść displacement na mesha po retopologii ?

Jedyne co moge zrobic to ustawic poziom projekcji i zrobic "made adaptive skin", który nie posiada koordynatów UV Zsphere.

 

dodam, że chce wyexportować głowę do maxa i renderowac pod Vrayem z displacementem i mieć możliwość animacji głowy do pewnego stopnia (uśmiech)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam bym adaptive skin wyexportował i szybko zmapował. Potem możesz zaimportować zamiast najniższego levelu i wtedy wypalić dispa. Pamiętaj tylko żeby przy exporcie odznaczyć polygroups. Powinno spokojnie zadziałać. Klicek nagrał film a propos dispa w zbrushu. Jest w jakimś zapomnianym wątku na tym forum cała seria jego tutków.

 

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=35770&highlight=Klicek+zbrush tu masz:)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zdecydowanie za rzadko. A ostatniego skulpta to nie pamiętam kiedy wrzucałem, pewnie dlatego:) Łapię się na tym że nie potrafię robić detalu i stąd taki teścik. Poza tym chcę się wreszcie nauczyć renderować bo trochę głupio się przyznać że ten przycisk render to wcisnąłem w życiu ze 10 razy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bardzo podstawowe pytanie. Modeluje glock 17 ale nie wiem jak połączyć lufę z przednią częścią zamka.

http://www.teamglock.com/Glock-Buyers-Guide/images-guide/Glock-17.jpg

 

 

http://img691.imageshack.us/img691/8291/1sto.jpg

 

 

Wiem że to bardzo podstawowe pytanie ale nie wiem czy można to zrobić jakimś sposobem oszczędzając polygony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności