Skocz do zawartości

Maya czy 3ds Max?


LemonChiffon

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie. Który z tych programów jest lepszy? Chodzi oczywiście o najnowsze wersje obu programów... :) Proszę o odpowiedź. Pracuję w 3ds Max na zajęciach w Pałacu Kultury, ale chciałbym wiedzieć czy drugi program firmy Autodesk - Maya, jest lepszy czy nie od swojego rywala. :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość e=mc^2

hmmmmmm czy mnie oczy nie mylą?? już był taki sam post, nawet na niego odpowiedziałem i zniknął , hmmmmm cholera może coś ze mną jest nie tak

 

ale napiszę jeszcze raz: NAJLEPSZYM PROGRAMEM NA ŚWIECIE JEST XSI:D

 

cholera właśnie doczytałem piksara post do końca, chyba zostanę zniszczony, hmmmmmm, ale i tak najlepszy jest XSI(sorki nie mogłem się powstrzymać;)

 

 

DIE INFIDEL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maya :)

 

w tym dziale to raczej takie odpowiedzi uzyskasz:)

jak to mówią "każda lisiczka swój ogonek chwali" :D

 

a tak serio to chyba też majka:) ma mięśnie, nClotha, fluidy, pain effecty ale to co najbardzoej powerfulowe to możliwość jej modyfikowania, jeśli nawet nie znasz mel-a czy pythona to na highemndzie znajdziesz z 5k sktyptów które jeszcze bardziej dozbroją majkę i zamienią ją w potwora :) a dodatkowo jeśli chcesz sobie poanimować to do majki (z tego co wiem) jest największy zbiór darmowych rigów w sieci

Vray już niedługo będzie na razie jest beta ale działa jak marzenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak w temacie. Który z tych programów jest lepszy? Chodzi oczywiście o najnowsze wersje obu programów... :) Proszę o odpowiedź. Pracuję w 3ds Max na zajęciach w Pałacu Kultury, ale chciałbym wiedzieć czy drugi program firmy Autodesk - Maya, jest lepszy czy nie od swojego rywala. :p

 

Zapytaj na zajeciach w Palacu Kultury!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Max jest do wizualizacji i krótkich prostych animacji nie do większych projektów. Z drugiej strony, Matrix był w 3ds maxie. Najlepiej ściągnij trailery i sobie zrobacz który Ci bardziej pasuje. Ja wybrałem 3ds maxa i nie żałuję, żałuję jedynie pół roku w Mental Rayu którego teraz nie cierpię.

 

PS. Ahh, te czasy wyboru....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu przesiadlem sie na majke po ok. 3 miesiacach w 3d maxie. Mysle ze maja jest bardziej przyszlosciowym softem, ma swoje fluidy, system miesni jak juz wczesniej wspomniano a przede wszystkim jest lepsza w animacji postaci. Wystarczy spojrzec ile jest darmowych riggow do maya. Max jest glownie do wizek, ratuja go duzo pluginy typu FumeFX, Afterburn, Dreamscape, Glu3D, Realflow chociaz ten ostatni tez dostepny dla maya.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość e=mc^2

Bielo^ skad masz takie informacje, ze matrix byl robiony w maksie?co tam w nim bylo robione? cale cg? bardzo watpliwa sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dosc dlugo siedzialem w maxie i teraz pare miechow temu przesiadlem sie na majke

i nie zaluje znacznie szybciej mi sie pracuje np jesli chodzi o modelowanie, animacje

max ma troszeczke ograniczone narzedzia a jesli chcesz w nim pracowac bardziej wydajnie musisz sciagac do tego pluginy czego np maya nie potrzebuje

ale to takie moje skromne zdanie

kazdy wybiera w czym mu wygodniej

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tak jak bys porownywał murcialago do veyrona . wybierasz ten ktory ci bardziej pasuje i na ktorego cie stac :)

ogolnie mowi sie ze maja jest do stilli, ale mozna w niej rowinez robic animacje, efekty i nie tylko. włąsciwie wszystko. to samo w maji, z ty mze w majce wiecej uwagi poswiecono aniamcji, bo ten programgłownie do tego jest.animacja efekty. ale to nie znaczy ze nie mzona w niej robic stilli.

 

sciagasz sobie wersje PLE i obczajasz co lepsze i co ci lepiej apsuje . nic innego ine pozostaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogolnie mowi sie ze maja jest do stilli
... to było przejęzyczenie, rozumiem, że kolega miał na myśli Maxa.

Już pytałem i pan powiedział, że Maya ma chyba więcej wbudowanych efektów czy coś w tym rodzaju i to zależy też od tego kto lubi jaki interfejs...

 

I Pan dobrze powiedział. Maya jest nieporównanie bogatszym softwarem, co nie znaczy, że należy wybierać ją, a nie Maxa.

 

To są w ogóle pytania z du*y. Daruj sobie. Te sprawy są dużo bardziej skomplikowane a jednocześnie mniej skomplikowane. Można miesiąc o tym rozmawiać i zostać w kropce.

 

Każdy z tych programów powstawał w innym środowisku, innym celu, innymi środkami i dla innych ludzi. To, co Ci się wydaje różnicą implementacji, jest często jedynie powidokiem ich historii. Autodesk naprawdę niewiele ma wspólnego z Mayą. Kupił gotowy, dojrzały produkt - który w żaden sposób nie pasuje do jego portfolio - tylko dlatego, że miał te 180 milionów dolarów w gotówce i nie chciało mu się walczyć z konkurencją. Po co się starać, jak można wykupić..?

 

Poczytaj na sieci o historii tych programów i firm. Wiele Ci się wyjaśni.

 

pozdr.,

skk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacząłem się właśnie wciągać do 3d zupełnie od zera i muszę powiedzieć że maja zdecydowanie bardziej mi się podoba niż max jeśli chodzi o interfejs i sposób pracy :cool:; max taki bardziej techniczny mi się wydaje, a maja taka bardziej organiczna, co jest fajne

 

ciekawi mnie jednak z czego wynika, że w polsce z tego co wiem używa się najczęściej maxa do większości zastosowań? z tego forum także wynika że zdecydowana większość ludzi posługuje się maxem.

 

to takie przyzwyczajenie od lat czy faktycznie max najlepiej się sprawdza w większości np. mniejszych produkcji?? bo nie słyszałem żeby w polsce jakieś studio używało mayi czy xsi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacząłem się właśnie wciągać do 3d zupełnie od zera i muszę powiedzieć że maja zdecydowanie bardziej mi się podoba niż max jeśli chodzi o interfejs i sposób pracy :cool:; max taki bardziej techniczny mi się wydaje, a maja taka bardziej organiczna, co jest fajne

 

ciekawi mnie jednak z czego wynika, że w polsce z tego co wiem używa się najczęściej maxa do większości zastosowań? z tego forum także wynika że zdecydowana większość ludzi posługuje się maxem.

 

to takie przyzwyczajenie od lat czy faktycznie max najlepiej się sprawdza w większości np. mniejszych produkcji?? bo nie słyszałem żeby w polsce jakieś studio używało mayi czy xsi.

 

Zaczyna się. Chyba się wciągnę ;)

 

1). Jest dokładnie odwrotnie niż mówisz. Maya jest bardzo techniczna, Max jest bardziej...

[EDIT] sorry, byłem przed druga kawą ;)

 

 

2). Dominacja Maxa bierze się z bazy użytkowników. Max, 10-15 lat temu był jedynym dostępnym i zrozumiałym programem pod Windows. Najłatwiej też go było ukraść. To znaczy używać cracka, stąd najłatwiej było się go nauczyć. Ilość materiałów do nauki jest pochodną tego efektu. Dostępność = baza ludzi = dużo materiałów, tutków, księżek etc.

 

Drugi powód dominacji Maxa w Polsce, to specyfika rynku produkcyjnego, który nie ułatwia, delikatnie mówiąc, specjalizacji pracowników. Efekt jest taki, że mało jest ludzi o kompetencjach czysto technicznych, którzy potrafiliby rozwiązywać problemy związane z produkcją. To sprawia z kolei, że preferuje się gotowe rozwiązania, czytaj: Max + 1001 pluginów.

 

3). Bardzo wiele studiów w Polsce używa zarówno Mai jak i XSI. Niektóre nawet w całości oparte są o Mayę. Większość ma mieszany tool set.

 

Kwestię tego, czy Max lepiej sprawdza się w mniejszych produkcjach, zostawiam otwartą. Najwyraźniej po prostu się sprawdza .

 

pozdr.,

skk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) napisałem organiczna ;), nie ograniczona

 

mam na myśli bardziej swobodny i elastyczny interfejs i sposób pracy: kilka metod interakcji do wyboru, czyli własne półeczki z nardzędziami, hotbox czyli całe menu pod spacją, maski selekcji pod rmb, okienka atribute editor i hypergraph przywoływane wtedy kiedy trzeba..co do 'techniczności' to faktycznie jest sporo okienek z parametrami..

 

to takie moje pierwsze wrażenie. oczywiście subiektywne; nie używałem jeszcze maxa na tyle żeby móc obiektywnie porównać.

 

2) ok, czyli z tego co mówisz to w dużej mierze kwestia długiej tradycji maxa w polsce.

 

jednak w tej chwili jest już w miarę łatwo opanować podstawowe zagadnienia w każdym pakiecie, np. gnomon i digital tutors zdecydowaną większość tutków i kursów mają pod maję.

 

inna sprawa to zaawansowane problemy w produkcji, z tego co mówisz wynika że dużo z tych problemów w maxie można rozwiązać pluginami, natomiast do maji z tego co słyszałem, pisze się skrypty, więc to tylko opłacalne przy większych produkcjach..

 

dzięki za odpowiedź :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modo (ktore bardzo lubie) to narazie bardzo mlody soft. Tak jak SYmek powiedzial, pare lat temu nie bylo takiego wyboru oprogramowania. Modo dopiero raczkuje jesli chodzi o jego obecnosc na rynku.

 

edit: dla przykladu podam ze w zeszlym roku przez jakies 4 miesiace rozgladalem sie za praca w 3d w anglii, na pewnie kilkanascie firm ktore jakkolwiek zainteresowaly sie mojim podaniem, tylko 1 byla zainteresowana tym ze umiem cos robic w Modo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) napisałem organiczna ;), nie ograniczona

 

 

Przepraszam za przeoczenie ;)

 

inna sprawa to zaawansowane problemy w produkcji, z tego co mówisz wynika że dużo z tych problemów w maxie można rozwiązać pluginami, natomiast do maji z tego co słyszałem, pisze się skrypty, więc to tylko opłacalne przy większych produkcjach..
Wydaje mi się, że nie o to chodzi - a w każdym razie, nie tylko o to.

 

Po pierwsze, części z tych problemów w Maxie się nie rozwiązuje i udaje się, że ich nie ma - a z kolei w Mai naprawdę ich nie ma, bo Maya jest programem napisanym od podstaw z myślą o "produkcji" - to znaczy dużych fabrykach obrazu (filmowego).

 

pozdr.,

sk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edit: dla przykladu podam ze w zeszlym roku przez jakies 4 miesiace rozgladalem sie za praca w 3d w anglii, na pewnie kilkanascie firm ktore jakkolwiek zainteresowaly sie mojim podaniem, tylko 1 byla zainteresowana tym ze umiem cos robic w Modo.

 

wynikałoby z tego, że jeśli się myśli o pracy nie-freelancerskiej to najwięcej sensu miałoby opanowanie przede wszystkim maxa.

 

z drugiej strony, dla kogoś kto nieźle posługuje się np. mają, przejście na maxa czy inny pakiet nie powinno stanowić problemu? w końcu problemy te same, tylko narzędzia inne. kwestia może miesiąca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielokrotnie poruszano już ten temat. Choćby tu:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=47589

Nie wydaje mi się, żeby Twój wybór narzędzia miał znacznie przy decyzji pracodawcy o zatrudnieniu - o ile będzie to jedno z wiodących rozwiązań. Znacznie bardziej liczy się to, jakim jesteś grafikiem.

 

Chyba, że Twoje narzędzie wnosi nową jakość, na której zależy firmie, na przykład poszukują kogoś od Realflow itp.

 

pozdr.,

skk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wynikałoby z tego, że jeśli się myśli o pracy nie-freelancerskiej to najwięcej sensu miałoby opanowanie przede wszystkim maxa.

 

z drugiej strony, dla kogoś kto nieźle posługuje się np. mają, przejście na maxa czy inny pakiet nie powinno stanowić problemu? w końcu problemy te same, tylko narzędzia inne. kwestia może miesiąca?

 

Hmm... nie jest to takie proste jak piszesz.

Z jednej strony tak jak Symek pisa, jak bedziesz super grafik, to wezma cie nie zaleznie w czym pracujesz. Jesli jednak chcesz byc "szarym przestawiaczem vertexow" to trzeba sie zastanowic w jakim biznesie. Bo okreslenie "grafik 3d" mozna sobie o d*** rozbic. Jesli chcesz robic wizki, to mozna z czystym sumieniem polecic Maxa (mozliwe ze Cineme 4d, ale w polsce niezbyt popularna), jesli chcesz robic w animacji to Maye i tak dalej (oczywiscie upraszaczam).

 

Co do tego interfejsu i miesiaca na zmiane programu. Chcialbym zeby bylo tak latwo, ale nie jest. Oczywiscie podstawy opanujesz. Gozej jak sie zaczynaja problemy. Niestety kazdy program ma swoje kruczki i dziwactwa, ktore maja tendencje do wyskakiwania w najmiej oczekiwanych momentach. Wtedy przydaje sie ciut dluzsze obeznanie niz "miesiac przyswajania interface'u"

 

pozdrawiam

Mirach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad post miriacha.

 

Jeśli ten "miesiąc przyswajania inefeface'u" to nie jest nauka na pamięć pozycji polecenia Extrude w menu, a nauczenie się myśleć w sposób, do jakiego zastał zaprojektowany soft, to nie będzie wielkiego problemu z jakimiś przeszkodami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ze jestem nowym uzytkownikiem forum, na wstepie chce wszystkich przywitac :). A teraz do rzeczy.

 

Chcialbym, abyc chodz troche doradzono mi w wyborze programu do animacji. Na dzien dzisiejszy jestem kom[letnie zielony, ale chcialbym sie zabrac za jakis program na powaznie. Na poczatku marzy mi sie, aby sie nauczyc bardzo dobrze jednego programu, wiec jak teraz dokonam wyboru, to mam nadzieje ze nie bedzie juz odwrotu :).

Zapytam wprost: w jakim programie z teoretycznego, praktycznego i technicznego punktu widzenia lepiej by bylo zrobic animacje pokroju "Wall'e", "Ratatuj" czy "Gdzie jest nemo" ??.

Wiem, ze to moze wygladac smieszne, ale animatorzy PIxara tez nie urodzili sie odrazu z wiedza w glowie :/. Sklanial bym sie ku 3d max studio badz Mayi, ale np LightWave tez nie pogardze.

 

Naprawde, dziekuje za odpowiedz, sugestie, porady. Przydadza sie :)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim odczuciu - Maya jest bardziej przyjazna jeżeli chodzi o interfrejs, wygodniej się tam modeluje niż w max-ie i ogólnie jakoś tak bardziej chyba łatwiejsza w przyswojeniu. Żałuję że tak późno się na Mayę przestawiłem... Zaznaczam że to tylko moja subiektywna opinia - obrońcy max-a - proszę na mnie nie ujeżdżać:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja spytam z innej beczki, ale o to samo. Ktory z tych softow ma wiecej bledow? I nie pytam o jakies bledy niewidoczne, ale takie, ktore utrudniaja prace na codzien. Mi na przyklad w Maya czesto zacinaja sie widoki we wiuportach. Wyglada to tak, ze jak probuje przesuwac, czy obracac, to mi obraz skacze jak glupi, wywraca sie na lewą strone a po chwili wraca do pierwotnego polozenia. Czyli przesuwanie i obracanie po prostu nie dziala. Pomaga dopiero dwukrotne przelaczenie widoku. Czyli dwa razy spacja. Ale po jakims czasie problem sie powtarza. Nie pomaga zmiana sterownikow. W maxie mi z kolei brakuje lofta. Wiem, ze tam jest loft, ale nie dziala jak w Maya czy XSI. Tylko po prostu dziwacznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam bo jestem nowy, choć czytam to forum od dość dawna :) Dość niedawno odstawiłem maxa i zacząłem studiować maye i od razu przypadła mi do gustu. Mam jednak pewne obawy i czy ktoś mógłby mi je rozwiać? (lub nie ;p ) Mam już wyuczone podstawy tj. interfejs, proste modelowanie ale boję się czy podołam późniejszym wymaganiom "skryptowym" bo nie znam w/w języków, wiem że są strony z tzw. gotowcami ale co jeśli trzeba będzie coś wyedytować? Cel mam jasno określony w rzemiośle 3D (robienie prostych animacji - przynajmniej narazie) i nie chciałbym się z czasem obudzić z ręką w nocniku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tam oj tam.. filmiki się robi. W obojętnie czym. W Lightwavie, w Mayi, w Maxie, w XSI, w Cinemie, w Blenderze.. w każdym sofcie 3d. Są polygony, są światełka, są kosteczki, są cząsteczki... reszta jest milczeniem.

Jaki jest najlepszy soft? Ten, który najlepiej znasz :D

Oczywistą sprawą jest, że studia takie jak DreamWorks czy SonyPictures stawiają na Maye. Inaczej dobiera się soft pod kątem produkcji animowanych filmów pełnometrażowych a inaczej jak się chce w domku samemu podłubać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kris_R ma rację chociaż z drugiej strony jak musiałem kiedyś pracować w LW to mi kiszki skręcało, w Maxie na każdym kroku czuć ograniczenia wynikające z samej konstrukcji softu, XSI mnie wkurza bo ciężko się z nim poruszać (dla mnie, wiem że ludzie to kochają) a w Maya najlepiej pisze się narzędzia i tworzy pipeline ale trzeba trochę się pouczyć żeby to robić przez co niektórzy odrzucają ten program.

 

PS. nienawidzę XSI :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od poczatku uzywam 3D Studio Max. Kilka miesiecy temu zajalem sie Maya i powiem tak: do modelowania zdecydowanie 3D Studio max ale animacja zdecydowanie Maya. No to moje zdanie jest aha i jeszcze jedno - techniki modelowania sa praktycznie ideantyczne wiec kwestia poznania interface`u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tez odrzuca właśnie interfejs w maxie (nie wiem dlaczego ;p ) maya mi bardziej pasuje, boje się tylko tych skryptów ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nienawidze maxa ale musze w nim czesto pracowac. Niedawno mialem objawy zdrady co do mayi myslalem o Modo , ale od wczoraj pracuje w mayi 2011 i 64 bitowym systemie i powiem tak ze kurde na nowo pokochalem ten soft.Kurde maya ma to cos ze jak cos ci nie pasuje mozesz samemu dosc latwo usprawnic interfejs albo pewne narzedzia za pomoca roznych trikow lub skryptow. Ten program codzienie sie poznaje i zawsze moze zadziwic in plus. Maya gniecie i kropka!

Edytowane przez jacenty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im prędzej zecydujesz się na którykolwiek program tym lepiej ;] Do wizek wziąłbym maxa, do rigów / animacji Mayę. jednego i drugiego interfejsu nie znoszę :D

 

Muszę powiedzieć że Maxa nigdy nie lubiłem ale w którymś momencie Paweł Lipka mi pokazał że mnóstwo rzeczy z którymi trzeba kombinować w XSI nim po prostu działa od ręki i możesz szybko przejść do rzeczy, czyli pracy, zamiast walczyć z programem. Więc moje przekonanie o wyższości XSI na wszystkich frontach trochę osłabło.

 

Nie mówiąc o tym że mental w maxie jest bardzo dobrze zintegrowany i cokolwiek związanego z wizualizacją czy renderingiem wogóle robi się łatwo, prosto i przyjemnie.

 

Możliwe że teraz oba programy (Max i Maya) jeszcze lepiej z tym stoją, nie widziałem jeszcze 2011-tek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze, że idiotyczne posty są tolerowane, a rozmowa o katastrofie samolotu wydała się szanownemu jury nieprzyszłościowa... gratuluje adminom, naprawde szczerze gratuluje.

Dyskusja o rzeczach istotnych dla ludzi, wydaje się być nieistotna dla tego forum... proponuje rozwinąc tematy "moja chałupa", "moja stara", "moja.. pa" i wrzucać zdjęcia, bo to jest najciekawsze na tym forum, tak jakby interesował mnie czyjś pokój i jego komputer. Ale to jak widać są tematy szalenie istotne i trzeba je rozwijać, a nie jakis tam prezydent i jego żona. Zaraz wrzuce fote swojego pokoju, bo to jest cholernie ważne dla mnie i dla innych.

Żal po prostu i tyle... najlepiej zamykajcie wszystkie tematy które odbiegają od VIZ'ek, V-raya itp., a najlepiej rozmawiajcie o swojej pracy, ile zarabiacie, jaką macie chałupe i samochód... a ja z pewnością poczytam, bo mnie to szalenie intryguje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chrupek poznaje świat i ludzi. Nie irytuj się - nie zmienisz świata zbyt łatwo a już na pewno nie takim postępowaniem. Ja na forum jestem od lat a zdjęcia swojego pokoju nigdy nie wrzuciłem i nie zamierzam, bo podobnie do Ciebie wydaje mi się to dziecinne i tyle. Ale nie oceniam innych, którzy to robią. Na tym forum znajdziesz bardzo wielu ludzi. Wielu również wartościowych z którymi da się porozmawiać o wszystkim na spokojnie.

Co do forum to jest to forum poświęcone grafice jako takiej i zagadnieniom podobnym. Max3d pl no nie? :) Jeśli szukasz sensu życia i głębokich rozmów o katastrofie to może jakieś psychoforum albo kafeteria.. nie wiem. Znajdziesz coś na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności