Nezumi Napisano 4 Czerwiec 2008 Napisano 4 Czerwiec 2008 Moje uznanie za taki wklad czasu i pracy. Jak skoncze zleconko to lece po kolei z tutkami. Rep.
Idaho Napisano 5 Czerwiec 2008 Napisano 5 Czerwiec 2008 Witam Wrzucam linki do tutoriali Blendera Trzeba wybrać sobie bo są to całe kanały Ten pierwszy są to podstawy. Autorem jest Jason Welsh twórca chyba najbardziej popularnego tutoriala do ZBrusha http://www.veoh.com/channels/houseofblender Ten drugi (innego autora) powinien zainteresować claude. Są tam tutki o modelingu i chyba przydatny ze względu na portfolio claude Blender tutorial - architecture: part 1. Sam tego drugiego jeszcze nie oglądałem ale po przeczytaniu wątku powyżej coś, gdzieś mi się przypomniało że widziałem - no to zapodaję. http://www.veoh.com/channels/blender-tutorials P.S. Nie bijcie jeśli już linki do tych tutków były ;)
Frankot Napisano 6 Czerwiec 2008 Napisano 6 Czerwiec 2008 Ja mam takie małe pytanko. Jak w blenderze ustawić smoth grups, bo jak na razie udawało mi się wygładzać wszystko, albo nic.
BLADE Napisano 6 Czerwiec 2008 Napisano 6 Czerwiec 2008 jak dla mnei wszystko jest zbyt ogólne, za mało szczegółow i konkretów. tu sobie poklikacie i posprawdzacie tu nie wiem ale ch7yba do tego itp. metodą prób i błędów dojde do tego samego. ale mimo wszystko plus za czas i checi
Ania Napisano 7 Czerwiec 2008 Autor Napisano 7 Czerwiec 2008 Idaho - dzięki za linki. Frankot - w edit mode możesz wybrać niektóre ścianki i ustawić na smooth, a inne zostawić solid (klawisze pod F9). Inną możliwością, o ile zamierzasz korzystać z subsurfa, jest to co tutaj Grand tłumaczył w poście 3 od dołu. Okienko transform properties w edit mode otwiera się klawiszem N, modyfikatory są pod F9. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34695 Smoothing grup takich jak w maxie nie ma. Blade - chodziło mi o takie krótkie wprowadzenie dla osób które nie miały jeszcze wiele styczności z Blenderem. Nie wchodziłam w szczegóły żeby nie namieszać za bardzo. Myślałam że w tym celu będzie dobre :(
floo Napisano 7 Czerwiec 2008 Napisano 7 Czerwiec 2008 BLADE zdaje się Ania przeznaczyła tutki dla zaślepionych użytkowników Maxa... ;) tutków jest całkiem sporo... Pozdrawiam! P.s. Ania podpis masz najlepszy jaki widziałem... :D :P
Frankot Napisano 7 Czerwiec 2008 Napisano 7 Czerwiec 2008 Ania – Dzięki, za wyjaśnienia. Szkoda, że nie rozwiązali tego jak w max’ie :/ Najwyraźniej jeśli będę potrzebował dwóch smooth grup, będę musiał to rozwiązać inaczej.
maczuga Napisano 7 Czerwiec 2008 Napisano 7 Czerwiec 2008 Aniu czy mogłabyś chociaż na piśmie wyjaśnić jak zrobić, żeby emiter i particle miały inne materiały? bo troszkę mi się z tym spieszy, a nigdzie nie mogę w necie znaleźć wyjaśnienia
Ania Napisano 7 Czerwiec 2008 Autor Napisano 7 Czerwiec 2008 W edit mode w obiekcie dodajesz pod F9 w zakładce Link and Materials New (po prawej, obok Vertex Groups). Jeszcze raz New. Teraz powinno pisać 2 Mat 1 albo 2 Mat 2, zależnie który z nich akurat jest aktwyny. Można klikać między nimi tymi małymi strzałkami. Wybrane facy możesz klawiszem Assign przyporządkować aktywnemu, powiedzmy 1. Pod F7 w partyklach w zakładce Visualisation > Render ustawiasz w tym wypadku Material 2. Emiter musi być aktywny żeby renderowało i obiekt i partykle. Pod F5 w zakładce Links and Pipeline możesz teraz przełączać między 2 Mat 1 a 2 Mat 1. (pierwsza liczba oznacza ile jest materiałów w sumie, druga który akurat jest aktywny). Aktywny materiał możesz zmieniać, czyli mając aktywny Mat 1 ustawiasz materiał na obiekt, a mająx aktywny Mat 2 ustawisz materiał na partykle.
Pionier Napisano 11 Czerwiec 2008 Napisano 11 Czerwiec 2008 swietna sprawa Aniu ! bardzo fajnie omowione (i calkiem smiesznie :) ), rep dla Ciebie i oby wiecej takich rzeczy. pozdr, pionier
Matchias Napisano 12 Czerwiec 2008 Napisano 12 Czerwiec 2008 Pytanie za 100 punktów i lizaka: Będzie tego więcej?
maczuga Napisano 12 Czerwiec 2008 Napisano 12 Czerwiec 2008 ponoć. Aniu da się jakoś tak zrobić żeby tekstura na materiale SSS się nie rozmywała? nie jest to jakiś mega blur, ale detale chowa...
Gotham Napisano 13 Czerwiec 2008 Napisano 13 Czerwiec 2008 Rep poleciał, widok bardziej przemyślanych funkcji (jak ten szybki rig czy działający unfold) w darmowym programie szczerze mnie rozweselił :). Pozdrawiam,
sly Napisano 18 Czerwiec 2008 Napisano 18 Czerwiec 2008 Aniu - właśnie obejżałem, czuję się jak dziadek który siedział w bujanym (max) fotelu i zarósł pajęczyną. pora otworzyć okno, i poczuć świeży Blend..:) udogodnienia jakich się nie spodziewałem... brawo.. taki elastyczny się wydaje... jakiegoś potwornie wielkiego komputera masz, czy te włosy się tak szybko renderują..? pozdrawiam
Ania Napisano 18 Czerwiec 2008 Autor Napisano 18 Czerwiec 2008 (edytowane) Matchias - chyba tak ale dopiero za jakiś czas. Maczuga - tego nie wiem, też miałam z tym problemy. Można zmniejszyć Tex (Texture scattering faktor) w ustawieniach SSS, ale wtedy już tekstura nie wpływa odpowiednio na kolor rozproszonego światła. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=42520 Może Maqsa się spytaj, on to wie lepiej. Sly - mam komputera na dwa pokoje, w trzecim pokoju jest generator prądu do tej maszyny ;) 1 GB RAM, 1.60 GHz, AMD Turion 64 Mobile MT-30 Tych włosów nie jest tak dużo, tylko 10 000 (z tego 1000 w viewporcie). Przez to że na samym ciele też jest tekstura futra, wygląda jakby ich było więcej. Czesząc włosy do stila najbardziej zwracam uwagę na sylwetkę, na obrys figury, żeby włosy wystawały gdzie trzeba, jeśli to pasuje to nie trzeba ich tak bardzo dużo. Niedawno dowiedziałam się że dodatkowo można włączyć w ustawieniach włosów pod F7 pod Visualisation "strand render" żeby odciążyć RAM i przyspieszyć render. Testowałam, ale przy tej ilości włosów nie ma różnicy, przynajmniej jeśli chodzi o czas. Jest to renderowane tylko z normalnymi światłami typu spot, bez AO ani innych efektów, dlatego tak szybko. Jak włącze AO renderuje 3 razy wolniej. No i włosy są renderowane jakby w innym pasie niż reszta, czyli obserwując render najpierw widzimy gołe ciałko, dopiero potem włosy, więc on to chyba traktuje jako jakiś speszl efekt i nie liczy geometrii włosów. Edytowane 18 Czerwiec 2008 przez Ania
redkmaster Napisano 18 Czerwiec 2008 Napisano 18 Czerwiec 2008 świetne tutoriale na temat i szybko :) prosiłbym jeszcze o jakieś rozwinięcie o riggowaniu i animacji jeśli czujesz się kompetentna w jakimś chociaż stopniu ;p
sly Napisano 21 Czerwiec 2008 Napisano 21 Czerwiec 2008 ania - z tymi włosami to i tak szybko sobie radzi, pytałem bo używam maxowych włosów czasem i długo je liczy, przy ekonomicznych ustawieniach: mniej włosów - 500 -1000 -rekompensowany texturą właśnie, mniej pasów - 2, i podziałka włosa zależy jak długie 1-5... liczy masakrycznie długo, w sensie... jak do animacji - za długo. (myślę że zagęszczenie Emitera jest też ważne, bo każdy Face jest pok innym kątem itd.) pozdrawiam p.s. dzięki za referki na BBC, super źródło.
hcpiter Napisano 21 Czerwiec 2008 Napisano 21 Czerwiec 2008 nie uzywam blendera wpadlem z ciekawosci Dalem plusik za inicjatywe i za narracje ktora wymiata szczegolnie o manipulatorach ktore przeszkadzaja :p pozdrawiam
Master Kiełbaster Napisano 26 Czerwiec 2008 Napisano 26 Czerwiec 2008 czy istnieje możliwość włączenia tła w viewporcie w widoku perspektywicznym?
maczuga Napisano 26 Czerwiec 2008 Napisano 26 Czerwiec 2008 z tego co wiem nie, tylko front, top, side, przeciwne do nich i w camerach.
Gość Nivea Napisano 21 Lipiec 2008 Napisano 21 Lipiec 2008 A ja mam takie pytanie, Włączam te filmiki i tylko odtwarza mi dzwięk a obrazu nie xd o co chodzi ?
Ania Napisano 22 Lipiec 2008 Autor Napisano 22 Lipiec 2008 Jakim programem? Media Player Classic powinno działać. Ewentualnie spróbuj tu: http://www.max3d.pl/tutorial.php?id=93 1
Gość rychu130 Napisano 31 Lipiec 2008 Napisano 31 Lipiec 2008 A mi nawet w media player classic odtwarza się sam dźwięk a na stronie vimeo nie wiem czemu nie chce iść :confused:. Spróbuj przekonwertować to do jakiegoś ludzkiego formatu bo w avi to to nie jest
claude Napisano 31 Lipiec 2008 Napisano 31 Lipiec 2008 mi jakoś wszystko działa, zainstaluj sobie vlc i trochę kodeków a nie narzekaj na takie zaj... tutki
Dobrotek Napisano 22 Sierpień 2008 Napisano 22 Sierpień 2008 Wszystkie tutki są wspaniale opisane co i jak :) Tylko przy niektórych tytułach obraz mam... po skosie :rolleyes: Czy wie ktoś, jak to naprawić? Bo pozostałe działają bez zarzutu ;) Używam MPC Star 3.1 PS. Dzięki Aniu :) Teraz wiem cząstkowo jak pracować na Blendku, bo przy innych tutorialach ani w ząb :P
Vega Napisano 13 Październik 2008 Napisano 13 Październik 2008 (edytowane) Fakt dobra robota. Tylko niewiem czy jakiś jestem mało kumaty czy co, ale jak oglądam tutoriale do max'a to wiem co i jak. Tutaj jednak jest gorzej. Obejrzałem wszystkie tutoriale i je zrozumiałem z wyjątkiem 1. Tutorial o kościach. Tutaj trzeba jakieś parent tutaj stretch (czy coś takiego było). Skomplikowane to trochę i można by powiedzieć, że odrzuca trochę użytkownika od blendera :) Ale to nic. Każdy wie, że grafika 3D nie jest prosta i trzeba się z nią męczyć :D Tutoriale są jak najbardziej dobrze wykonane pięknie opowiedziane i należy się rep. Dzięki na pewno jeszcze raz je przejrzę i z nich skorzystam. Edytowane 14 Październik 2008 przez Vega
Ania Napisano 13 Październik 2008 Autor Napisano 13 Październik 2008 To z tym stretchem jest opcjonalnie, nie trzeba tego robić. Tylko jeśli chce się rozciągalne kości. Nie wiem jak to działa w maxie.
Bielo^ Napisano 10 Listopad 2008 Napisano 10 Listopad 2008 Siedzę kilka godzin i próbuję usmażyć w mikserze (chore) AO, ale nie takie zwykłe, tylko takie jak w 3ds max + mr. W sumie mało wiem o blenderze, renderingu, prawie wszystko byłoby super gdyby mapa nie była taka szara: w mr jest biała + ciemne cienie, np. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/9/9d/Aocclude_insectambient.jpg/200px-Aocclude_insectambient.jpg w mikserze jest szara + ciemne cienie http://www.blender.org/typo3temp/pics/52615e9242.jpg Jeszcze troche czasu i chyba da radę. Jestem ciekaw czy da się wypalać za pomocą Yaf(a)ray'a i jak działa ten XNormal (podobno cudowny skrypcik). Wcale nie wydaje mi się, aby interfejs blendera był toporny. Może odrobinę nawigacja mi przeszkadza po tych setkach godzin spędzonych w maxie, ciężko mi przyzwyczaić się do odrobinę różniącego się gizmo i braku niektórych sposobów modelowania (choćby brak pewnego trybu w extrude). Cóż, mnie interesuje tylko game art, tutaj mikser spełnia swoje zadanie.
Ania Napisano 10 Listopad 2008 Autor Napisano 10 Listopad 2008 Bielo musisz dać w ustawieniach AO Add, albo Both, zamiast Sub sub - tylko przyciemnianie w miejscach zacienionych add - tylko dodawanie światła w miejscach niezacienionych both - to i to Xnormal jest osobnym programem, nie jest zbyt skomplikowany a na jego stronie są tutoriale. Yafaraya nie używałam, nie wiem. O jaki tryb w extrude chodzi?
Bielo^ Napisano 13 Listopad 2008 Napisano 13 Listopad 2008 Są dwa, region i individual faces, ten region jakoś tak dziwnie działa... Znalazłem sposób na obejście tego, ale to trochę jakby chodzić na około (chociaż to kwestia tylko kilku sekund...). Ale to już są szczególiki niekoniecznie potrzebne do życia, może się przydają ale nie aż tak. Jedno jest pewnie - mikserek to mocny program - choć nie żałuję żadnej minuty spędzonej nad maxem, cieszę się że udało mi się przełamać, szkoda tylko że tak późno. Kolejny nawrócony - pomogłaś mi w tym ;) Ciekawe, co poprawią w następnej wersji?
Bielo^ Napisano 19 Listopad 2008 Napisano 19 Listopad 2008 Yhm, sory za dublowanie posta, ale takie pytanie w sumie na czasie... Czytałem troszkę o tym VRay-a na mayke i aż mnie... zatrząsło: http://www.blendernation.com/wp-content/uploads/2008/03/vray-screenshot.jpg . Znalazłem taki minitutek jak to wszystko poustawiać: http://blenderartists.org/forum/showthread.php?t=121077 ale strona, z której się ściąga ten skrypt, od jakiegoś czasu nie działa. Czyżby było to związane z tym, że to może być nie legalne? Niby używanie VRaya na innych platformach niż maya nie jest zabronione :P. Niesie z sobą jedynie ograniczenia związane z wersją demo (nie możność użycia silnika do celów komercyjnych). Czyżby projekt upadł?
Muzzy Napisano 19 Listopad 2008 Napisano 19 Listopad 2008 Na końcu tego wątku który przytoczyłeś, jest link do nowej strony: http://blender.bevice.net.ru/ :-)
Liszek Napisano 7 Sierpień 2010 Napisano 7 Sierpień 2010 Ja Aniu chciałem Ci bardzo podziękować za liczne tutki gdyż Blendera będę się musiał nauczyć na studiach. Nie wiem dlaczego ale to właśnie twoje tutoriale przekonały mnie do tego programu. Jakoś do tej pory 3DS Max był moim ulubionym programem a tu masz :> Jeszcze raz wielkie dzięki ;)
Jager123 Napisano 19 Sierpień 2010 Napisano 19 Sierpień 2010 Render nodes (18+) www.ania.xibo.at/img/render-nodes.avi Renderowanie kanału specular i dodawanie go do rendera za pomocą render nodes. Curves chyba ładnie Cię zdenerwował :D A co do Tutków to 10 /10 :) Polecam :)
Liszek Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak zaznaczyć 2 lub więcej polygonów w trybie edit mode w celu ich równomiernego przesunięcia ? To nie jest tak jak w maxie że z Ctrl ?
Quentin Napisano 1 Wrzesień 2010 Napisano 1 Wrzesień 2010 Ja w Blenderze nie mogę się przestawić, że zaznacza się prawym przyciskiem, jakoś tak dziwnie. I mam pytanie. Jak w Blenderze nazywa się opcja (jeśli owa jest) która extruduje face i równocześnie go skaluje. W c4d to się nazywa Inner Extrude. W Maxie na pewno podobnie. W Blenderze jest coś takiego jak smooth ale bardzo to niewygodne jest.. Może jest inna taka opcja. pzdr
szczuro Napisano 1 Wrzesień 2010 Napisano 1 Wrzesień 2010 przycisk zaznaczania mozna przełączyc w opcjach a co do extrudowania to extrudujesz e a potem skalujesz s i chyba tyle :)
Quentin Napisano 1 Wrzesień 2010 Napisano 1 Wrzesień 2010 szczuro, owszem. Ale co jeśli chcę extrudować kilka osobnych face'ów naraz. Mogę każdy po kolei, ale szkoda czasu a wyjdzie niedokładnie. A co do przycisku, to nie zmieniam na inny, ponieważ lewy przycisk ma sporo innych zastosować, i się będzie wszystko mieszać. Chociaż Blendera w sumie używam tylko w szkole, więc jakoś to przeżyję. :D
szczuro Napisano 1 Wrzesień 2010 Napisano 1 Wrzesień 2010 jeśli osobne face to przełącz pivot na individual centers ctrl+. 1
Quentin Napisano 1 Wrzesień 2010 Napisano 1 Wrzesień 2010 Ok dzięki bardzo, jak będę miał okazję to wypróbuję. ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się