Nezumi Napisano 7 Lipiec 2008 Napisano 7 Lipiec 2008 Z dawna oczekiwana, owiana miejskimi legendami wersja XSI majaca zmiesc z powierzchni ziemi Houdiniego, Maye a NAWET Blendera ;) doczekala sie oficjalnej zapowiedzi, opisu nowosci a wkrotce ma pojawic sie tez trialek siodemki. Moondust zmienil nazwe na ICE, zintegrowali mentala 3.6 - z reszta sprawdzcie sami!!! http://www.softimage.com/ 1
Gość User190 Napisano 7 Lipiec 2008 Napisano 7 Lipiec 2008 wierzę - wiara wieżę - wieża XSI to dobry progs.. ma parę fajnych featuresów, ale ciężko z maxa się przesiąść
Nezumi Napisano 7 Lipiec 2008 Autor Napisano 7 Lipiec 2008 Ten tekst o wymiataniu wszystkiego przez nowe XSI byl nieco zartobliwy jak co bardziej kumaty czytelnik (no offence LOL) moglby zauwazyc... Jaka bedzie rzeczywistosc wkrotce sie przekonamy. Wyglada to wiecej niz obiecujaco.
mirach Napisano 7 Lipiec 2008 Napisano 7 Lipiec 2008 Cos nie wieże w jego tak duży sukces . Nie wydaje mi się aby wymiótł tak dobre programy spokojnie . Pożyjemy zobaczymy najbardziej mi sie podoba to ze ten tekst jest od kogos kto dopiero raczkuje w 3d :) Oj obaczymy co z tym XSI wyjdzie, duzo sie po nim oczekuje.
hcpiter Napisano 7 Lipiec 2008 Napisano 7 Lipiec 2008 Cos nie wieże w jego tak duży sukces . Nie wydaje mi się aby wymiótł tak dobre programy spokojnie . Pożyjemy zobaczymy ;) khm khm wiesz kolego do czego sluzy XSI ? :) Fajny byl ale jakos z maxa na xsi ciezko przechodzic mi bylo, ale modeling ma naprawde fajny
kozioo Napisano 7 Lipiec 2008 Napisano 7 Lipiec 2008 najbardziej mi sie podoba to ze ten tekst jest od kogos kto dopiero raczkuje w 3d :) Oj obaczymy co z tym XSI wyjdzie, duzo sie po nim oczekuje. Raczkuje? Phi. Pewnie obejrzał kung fu pandę i czy-de już nie ma przed nim żadnych tajemnic ;)
Luki Luki Napisano 7 Lipiec 2008 Napisano 7 Lipiec 2008 Traktujac niusa powaznie, mozna dokladnie tak odpowiedziec. Nie wierze ze wymiecie. Inna sprawa ze nie ma sensu go w ten sposob traktowac. Ciekawie wyglada ten Ice. Generalnie calosc jest ciekawa. Dobrze ze jest konkurencja na rynku, choc i tak mam wrazenie ze te oficjalne komercyjne softy 3d nie daja wszystkiego co jest w tej chwili mozliwe.
Nezumi Napisano 7 Lipiec 2008 Autor Napisano 7 Lipiec 2008 Nie wymiecie, a przynajmniej nie od razu - cykl produkcyjny zbyt wielu producentow oparty jest o Maye czy Maxa czy co tam jeszcze - przeciez z dnia na dzien nie skocza na nowy soft do tego o wciaz nieznanych tak na prawde zaletach/wadach, nie zwolnia/przekwalifikuja kadry z dnia na dzien i tak dalej. Jak dla mnie ten sofcik jest spelnieniem marzen O ILE zadziala wszystko co zapowiadane. Poprzednie czasteczki z XSI wolaja o pomste do nieba - te tutaj prezentuja sie iscie zaje ;) Caly ICE rozwiera mi paszczeke do podlogi - osobiscie tego szukalem, bo ni cholery nie zdolam w tym zyciu opanowac programowania, a jako uzytkownik XSI szukalem ostatnio w rozterce softu ktory rozwiazalby moje problemy. Nim ogarnalem Maye, nim sprawdzilem doglebniej chudego - wyszla siodemka. I bardzo ale to bardzo sie z tego ciesze :)
the_fgdf Napisano 7 Lipiec 2008 Napisano 7 Lipiec 2008 (edytowane) Od lat wiadomo że taki Autodesk i poprzedni włodarze maxa woleli dobrze żyć z producentami pluginów. Tak to już jest. Softimage idzie inną drogą i chyba wychodzi mu to na dobre. A nowe Xsi wygląda obiecująco. Wizualny debugging - mniam . Ice jako owoc tendencji do upraszczania i wizualizacji też jest ok. Jak będzie pokarze czas i "pranie" Edytowane 7 Lipiec 2008 przez piksar
Gość simonx2 Napisano 7 Lipiec 2008 Napisano 7 Lipiec 2008 (edytowane) Te całe nody... to to samo co mamy w nowym cebas thinkingparticles 3. Tyle że w softimage będzie zintegrowane z resztą. Jak wspmniał the_fgdf filozofia pluginów nie wyjdzie autodeskowi na dobre...:) Houdini też zmieża w podobna strone, z otwarta architekturą. W końcu ile można mieć pluginów...ludzie! Teraz gdy to coś niedługo wyjdzie nie pozostanie suchej nitki na autodesku... trzeba tylko troche czasu az ludzie oswoja sie z nowym (programistycznym)sposobem myślenia. Edytowane 7 Lipiec 2008 przez piksar
SYmek Napisano 7 Lipiec 2008 Napisano 7 Lipiec 2008 Houdini też zmieża w podobna strone, z otwarta architekturą. On tam jest od dziesięciu lat...
piotrek Napisano 7 Lipiec 2008 Napisano 7 Lipiec 2008 Ten XSI ma jedną wadę - jego newsletter nie chce się ode mnie odczepić. Ale fajnie wygląda ta nowa wersja - przynajmniej w opisach i na "plakatach". Tylko tam nawet max może fajnie wyglądać. Jak to mówią - "pożyjemy, zobaczymy".
Gość simonx2 Napisano 7 Lipiec 2008 Napisano 7 Lipiec 2008 Do SYmek : Nie chodziło mi o SDK tylko to co oferuje nowy houdini 9.5... czyli node-based workflow...:)
SYmek Napisano 7 Lipiec 2008 Napisano 7 Lipiec 2008 Do SYmek : Nie chodziło mi o SDK tylko to co oferuje nowy houdini 9.5... czyli node-based workflow...:) Właśnie o tym mówię, node-based workflow jest od dziesięciu lat. Node-based cząsteczki są od wersji 4.0 zdaje się, czyli od ponad 8 lat. Houdini od wersji 1.0 był oparty na nodach. To, co nazywa się "Compounds" jest od wersji 6.0, czyli od 5 lat.
Gość e=mc^2 Napisano 7 Lipiec 2008 Napisano 7 Lipiec 2008 fajne rzeczy w tym nowym XSI:), szkoda, że do modelingu nic nowego nie ma, ale widać,że chłopaki z softimage się starają:)fajnie fajnie
n-pigeon Napisano 7 Lipiec 2008 Napisano 7 Lipiec 2008 ICE rozsadził mi mózg i opryskał mi nim monitor o.O Zapowiada się ciekawie. Color Menager bardzo przydatna rzecz, w programach 2D jest od lat, co tak późno xD Levus na 99.99% będzie trzeba bulić za upa nigdy nie widziałem by było inaczej, niestety -.-
Reanimator Napisano 7 Lipiec 2008 Napisano 7 Lipiec 2008 No i co, ten caly ICE bedzie prawie wszystkim co bedzie w nowym XSI. Kogo obchodza glupie czasteczki :P
the_fgdf Napisano 7 Lipiec 2008 Napisano 7 Lipiec 2008 Cząsteczki cząsteczkami jakie ciekawe rigi można przy tym klecić no i robić wtyki bez znajomości alfabetu w zapisie 0/1kowym. Mniejszym studiom to się bardzo przyda. Do ostatniego projektu moj 3ds jest tak oskryptowany ze musze mieć obok monitora kartke z legendą co gdzie i do czego. Miło że to powoli się zmienia i prostym ludziom dają żyć
n-pigeon Napisano 7 Lipiec 2008 Napisano 7 Lipiec 2008 Reanimator, poczytaj dokładnie o ICE to nie jest narzędzie tylko do pracy z cząsteczekami to moc pisania skryptów bez konieczności posiadania wiedzy o programowaniu. To narzędzie ma wielkie możliwości i potencjał.
_michal Napisano 7 Lipiec 2008 Napisano 7 Lipiec 2008 Reanimator, poczytaj dokładnie o ICE to nie jest narzędzie tylko do pracy z cząsteczekami to moc pisania skryptów bez konieczności posiadania wiedzy o programowaniu. To narzędzie ma wielkie możliwości i potencjał. Przecież on to właśnie napisał... Chciałem kupić Fnd. Nie ma Fnd. Bu. Poza tym - rewelka.
SYmek Napisano 7 Lipiec 2008 Napisano 7 Lipiec 2008 to moc pisania skryptów bez konieczności posiadania wiedzy o programowaniu. To narzędzie ma wielkie możliwości i potencjał. To niezupełnie tak jest. Najtrudniejsze w pisaniu własnych narzędzi nie jest programowanie, tylko algorytm, patent, pomysł na narzędzie. A samo pisanie kodu, koniec końców okazuje się najłatwiejsze. Nody niczego nie załatwiają w tym temacie. Pomagają w innych kwestiach. Ale przy trudnych narzędziach i tak lepiej sięgnąć po kod. Można zwariować od tych węzełków...
sanki Napisano 7 Lipiec 2008 Napisano 7 Lipiec 2008 (edytowane) ludzie z sidefx znowu bedą musieli wymyslic cos do czego konkurencja bedzie dochodzic przez kolejna dekade ;p a tak na serio, to dobrze ze dodaja nową funkcjonalność do softów i idą do przodu a nie jak w przypadku maxa czy mayi zmieniaja sie numerki i jakies pierdoły. Może ruch Softimage sprawi ze autodesk tez sie wezmie do roboty Edytowane 7 Lipiec 2008 przez sanki 1
n-pigeon Napisano 7 Lipiec 2008 Napisano 7 Lipiec 2008 SYmek, zdaje sobie sprawę że stworzenie algorytmu jest najtrudniejsze tak samo jest np. z oświetleniem łatwo jest ustawić światło, trudność polega na tym jak zrobić to tak żeby wyglądało dobrze. Spróbuj ustawić światło typu spot które wyświetla się w przestrzeni 3D jako kropka i żeby zobaczyć w którą stronę jest skierowane musisz wykonywać długie renderingi. Tak samo jest z ICE łatwiej ustawić światło jeśli mamy pokazaną strzałkę pokazującą kierunek i kształt, a efekt oświetlenia widzimy jako prostą wizualizacje dzięki renderingowi w czasie rzeczywisty. Widzisz analogie? Tworzenie kodu jest żmudniejsze, bardziej długo trwałe oraz wymaga pewnej dodatkowej wiedzy, a tutaj wystarczy stworzyć algorytm, tak naprawdę tworzenie czego kolwiek w 3D polega na tworzeniu algorytmu a następnie jego poprawianiu i wykończeniu różnica polega na narzędziu które może to nam bardziej lub mniej ułatwić. Nie wiem jak ty ale ja się gubię bardziej w kodzie niż w nodach ;) po za tym jak programujesz obiektowo to każda procedura i funkcja to tak jakby jeden nod. :)
Reanimator Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 (edytowane) Moze kod jest latwiejszy, pod warunkiem, ze sie go zna ;) Na marginesie: Uczylem sie kilku jezykow programowania/skryptowania: Pascala, C++, ActionScript, PHP, JavaScript, nawet Assemblera, ale kuzwa tylko z MELem mam problem. Ma dziwna skladnie, a dokumentacja jest straszliwa. Edytowane 8 Lipiec 2008 przez Reanimator
piotrek Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 MEL ma dziwną skłądnię? Przyjrzyj się PERLowi :)
streaker Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 Albo do asemblera, albo kodu maszynowego - to jest dopiero kosmos ;)
Reanimator Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 No ok, ale assembler to inna bajka, inny poziom. Jasne, pewnie sa gorsze przypadki, ale MEL mnie boli o tyle, ze czasem cos bym chcial w nim zrobic ;) Moze byloby mi latwiej, gdyby dokumentacja byla lepsza. Czesto nie ma w niej wielu rzeczy :(
piotrek Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 Ja w MELu dużo nie pisałem, ale wydawał się znośny dla mnie :) Od jakiegoś czasu już jest Python, więc chyba nie trzeba się MELem bawić. Co do nody vs kod - jeśli chcemy zrobić jakiś skrypt, shader czy cokolwiek, gdzie widać ładny przepływ danych to node'y mogą się wydawać lepsze, jednak sprawa się nieco komplikuje, gdy ów skrypt zaczyna się bardo szybko rozrazstać - kod jest wówczas łatwiejszy w czytaniu (o ile się zna jęyk, w którym został napisany), zwłaszcza, gdy jest porządnie napisany. Nodey mają swoją zaletę - widać na nich, jak na obrazku, którędy dane sobie przepływają przez kolejne węzły i wiadomo (przynajmniej przy prostszych skryptach) gdzie coś (nie zawsze wiadomo, co) dodać, by było dobrze. Z kolei przy stricte imperatywnych skryptach, gdzie nie zajmujemy się obróbką danych, ale wykonujemy sekwencyjnie jakies operacje np. w pętli lub coś podobnego, wydaje mi się, że kod będzie znacznie czytelniejsy i łatwiej będzie zaimplementować algorytm niż przy pomocy node'ów.
SYmek Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 (edytowane) Tworzenie kodu jest żmudniejsze, bardziej długo trwałe oraz wymaga pewnej dodatkowej wiedzy, a tutaj wystarczy stworzyć algorytm, tak naprawdę tworzenie czego kolwiek w 3D polega na tworzeniu algorytmu a następnie jego poprawianiu i wykończeniu różnica polega na narzędziu które może to nam bardziej lub mniej ułatwić. Nie wiem jak ty ale ja się gubię bardziej w kodzie niż w nodach ;) po za tym jak programujesz obiektowo to każda procedura i funkcja to tak jakby jeden nod. :) Co kto woli, ale powiadam, pracuje w takim systemie od dawna i wiem, że nody sprawdzają się w szybkich i prostych setupach. Coś trochę trudniejszego a kod staje się bardzej czytelny i szybciej się na nim pracuje. Zwykły wielomian wyrażony w nodach zbija z tropu. No chyba, że mówimy o MEL... ;) To oczywiście nijak ma się do ICE. Bo w ICE nie tyle chodzi o węzełki, ale o dostęp do danych i możliwość ich łączenia, a także o SIMD i środowisko symulacji fizycznych. Jak do tego dorzucić compounds z kontrolą wersji, to zapowiada się przyjemnie. Edytowane 8 Lipiec 2008 przez SYmek
Kris_R Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 Jaka burzliwa dyskusja :D XSI to soft, który sprawdził się już na wielu frontach i z wielu bitew wyszedł zwycięsko. Mam wrażenie, że ma wszelkie narzędzia jakie są artyście potrzebe by zrealizować swoje najdziksze wizje. A z każdą kolejną werją nabiera większej mocy. Tak trzymać SOftimage! :D
n-pigeon Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 SYmek, zgadzam się że niektóre czynności łatwiej zrobić za pomocą kodu, z pewnością jak powiedział piotrek są nimi pętle ;) Najlepiej by było gdyby zrobili w ICE noda do którego można wpisywać kod, wydaje mi się że ułatwiło by to rozwiązanie przypadków gdzie potrzebujemy wykonać skomplikowane obliczenia lub pętle, zabawa z nodami operującymi prostymi obliczeniami np. mnożeniem i łączenie ich tworzyło by niepotrzebny bałagan. Takie połączenie nody+programowanie. Musimy jednak pamiętać że mimo że niektóre czynności łatwiej zrobić za pomocą kodu może się okazać ciężej je testować i ewentualnie wykończyć. Nody oferują nam możliwość testowania w locie. Tak sobie myślę że pomogły by w niektórych przypadkach stworzyć algorytm który wystarczyło by potem przepisać na kod i potem wykonywanie na nim dalszej pracy, każdemu wedle woli.
Reanimator Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 A wiadomo, ze nie ma takiego node`a, do ktorego mozna wpisac kod?
bartolomeo Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 nie no szacunejroooo :) ależ mi brakowało tego ICE jak robiłem w XSIu... Wygląda całkiem nieźle. Myślę, że Autodesk został właśnie zmuszony do jakichś sensownych poprawek swojego softu, bo ostatnio słabo z tym. Kolejne wersje Maya różnią się do siebie niemal tylko numerkami ;)
Nezumi Napisano 8 Lipiec 2008 Autor Napisano 8 Lipiec 2008 "Kolejne wersje Maya różnią się do siebie niemal tylko numerkami ;)" Niemal robi spora roznice ;) Poza tym ile sie czeka na maly update mayi a ile na XSI... Mnie juz krew nagla zalewala jak slyszalem pogloski o Moondust (teraz ICE), ze ktos, gdzies widzial cien kogos, kto slyszal o kims, kto ma znajomego kto to testowal... Nareszcie jest - teraz czekac triala tylko...
mokramyszka666 Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 jeśli wierzyć panom z Softimage to będą _oczywiście_ również node'y z możliwością pisania kodu. Jakiś to byłby chory absurd, gdyby nie dali takiej mozliwości...
n-pigeon Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 Dobrze wiedzieć że będzie taki node ;)Dzięki za info.
HansKloss Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 "a tak na serio, to dobrze ze dodaja nową funkcjonalność do softów i idą do przodu a nie jak w przypadku maxa czy mayi zmieniaja sie numerki i jakies pierdoły" Eh zycze innym softowom tyle zmian ile w mayi robia.A propo xsi fajne, fajne te efekty ale po obejrzeniu filmikow promujacych naszla mnie refleksja ze juz to gdzies bylo i dlaczego tak pozno i pozatem to nic nowego...
Nezumi Napisano 8 Lipiec 2008 Autor Napisano 8 Lipiec 2008 HansKloss - co znaczy nic nowego? Bo w Houdinim bylo/jest cos podobnego? To moze nie ulepszajmy w ogole softow, bo gdzies juz bylo? Idac twoim tokiem myslenia caly Blender jest bez sensu, bo wszystkie jego "fiuczersy" juz gdzies byly. Modo tez - na cholere dodaja ta animacje na sile jak juz to jest w innych softach, nie? Potem bedziesz sobie kupowal 15 pakietow bo ten ma fajne modelowanie, ten spoko rig, tamten peltmaping a ow - swietne czasteczki... A jaki pipeline bedziesz mial fajny - hoho! No i jak tanio wyjdzie! Narzekasz jak stara baba - eeee, za poooozno, eeeee juz byyyylo, nic noweeeeego. A najlepsze jest to ze nawet nie miales okazji tego sprobowac.
HansKloss Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 hm odpowiem tak ice zrobil na mnie wrazenie ,ale w zaden sposob mnie to nie przekonalo zeby zainstalowac sobie go i potestowac. ot fajny system partikli.Ale to chyba sie powtarzam.
Nezumi Napisano 8 Lipiec 2008 Autor Napisano 8 Lipiec 2008 "ot fajny system partikli"? Nie tyle sie powtarzasz co nie wiesz czym jest ICE. Moze chociaz poczytasz o tym co krytykujesz? -_-
mokramyszka666 Napisano 9 Lipiec 2008 Napisano 9 Lipiec 2008 Powtarzasz się i w dodatku nie słuchasz co mówią inni. To głupota czy 'świadoma' ignorancja? Nie system partikli a system wizualnego programowania deformacji ORAZ sterowania zachowaniem partikli. Z wykorzystaniem tego narzędzia możesz stworzyć postać zostawiającą ślady z cząsteczek, ale również zdeformować teren po którym idzie. Jeśli ktoś jest w miarę rozwinięty i rozumie angielski (to akurat nie do Ciebie), to na podstawie ogólnie dostępnych publikacji może np. zbudowac nowy, inny, w domyśle lepszy deformer do skinningu (z możliwością malowania wag i innymi bajerami), albo inne, wykorzystujące multithreading, narzędzie, które dotychczas mogło powstać tylko z SDK albo działać wolno jako skrypt. Jeśli to już gdzieś było to tylko w Houdinim, który z tego co mi wiadomo nienajlepiej radzi sobie z wielowątkowością jak na razie (choć tu mogę się mylić). Maya, którą jak zauważyłem sobie cenisz jest w obliczu tej technologi archaicznym, kulejącym softem, bo w kwestii architektury nie sminiło się tam nic od 10 lat.
Nezumi Napisano 9 Lipiec 2008 Autor Napisano 9 Lipiec 2008 no uswiadom mnie mistrzu Rozumiem ze moje i wielu innych mistrzostwo polega na tym ze umiemy czytac. To trudna sztuka ale jej zglebienie procentuje pozniej na kazdym kroku. Polecam.
Reanimator Napisano 9 Lipiec 2008 Napisano 9 Lipiec 2008 No coz. Czasy spektakularnych update`ow wydaja sie minac i teraz softy oscigaja sie do siebie nawzajem. XSI jest w tym mistrzem, bo im zalezy na wiekszym kawalku tortu, jakim jest rynek. Kibicuje im mocno. Wiadomo, drugi zawsze stara sie bardziej, bo jest drugi. Autodesk uprzyjemnia swoj soft, szczegolnie w przypadku Majki. Robia to, co powinno byc od dawna. Nie sadze, zeby jakies wielkie cuda sie w niej znalazly, poniewaz tam, gdzie majka jest uzywana naczesniej, najczesciej sa takze programisci, ktorzy dopisuja wszystko, co potrzebne.
HansKloss Napisano 9 Lipiec 2008 Napisano 9 Lipiec 2008 (edytowane) "Nie system partikli a system wizualnego programowania deformacji ORAZ sterowania zachowaniem partikli. Z wykorzystaniem tego narzędzia możesz stworzyć postać zostawiającą ślady z cząsteczek, ale również zdeformować teren po którym idzc..." Czyli tlumaczac z pedalskiego na polski po prostu system partikli:P A co do mayi i architektury jej to sie nawet nie wypowiadajcie jesli nie siedzicie w tym sofcie i nie skryptujecie. Edytowane 9 Lipiec 2008 przez HansKloss 2
Reanimator Napisano 9 Lipiec 2008 Napisano 9 Lipiec 2008 Nowy troll, chociaz uzycie slowa "pedalski" sugeruje starego w nowej skorze. Panowie moderatorzy?
HansKloss Napisano 9 Lipiec 2008 Napisano 9 Lipiec 2008 ups przepraszam mialo byc polskiego na polski wymknelo mi sie hehe:p
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się