Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Z dawna oczekiwana, owiana miejskimi legendami wersja XSI majaca zmiesc z powierzchni ziemi Houdiniego, Maye a NAWET Blendera ;) doczekala sie oficjalnej zapowiedzi, opisu nowosci a wkrotce ma pojawic sie tez trialek siodemki. Moondust zmienil nazwe na ICE, zintegrowali mentala 3.6 - z reszta sprawdzcie sami!!!

 

http://www.softimage.com/

  • Like 1
  • Odpowiedzi 95
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość User190
Napisano

wierzę - wiara

wieżę - wieża

 

XSI to dobry progs.. ma parę fajnych featuresów, ale ciężko z maxa się przesiąść

Napisano

Ten tekst o wymiataniu wszystkiego przez nowe XSI byl nieco zartobliwy jak co bardziej kumaty czytelnik (no offence LOL) moglby zauwazyc...

Jaka bedzie rzeczywistosc wkrotce sie przekonamy. Wyglada to wiecej niz obiecujaco.

Napisano
Cos nie wieże w jego tak duży sukces . Nie wydaje mi się aby wymiótł tak dobre programy spokojnie . Pożyjemy zobaczymy

 

najbardziej mi sie podoba to ze ten tekst jest od kogos kto dopiero raczkuje w 3d :)

Oj obaczymy co z tym XSI wyjdzie, duzo sie po nim oczekuje.

Napisano
Cos nie wieże w jego tak duży sukces . Nie wydaje mi się aby wymiótł tak dobre programy spokojnie . Pożyjemy zobaczymy

 

;) khm khm wiesz kolego do czego sluzy XSI ? :)

Fajny byl ale jakos z maxa na xsi ciezko przechodzic mi bylo, ale modeling ma naprawde fajny

Napisano
najbardziej mi sie podoba to ze ten tekst jest od kogos kto dopiero raczkuje w 3d :)

Oj obaczymy co z tym XSI wyjdzie, duzo sie po nim oczekuje.

 

Raczkuje? Phi. Pewnie obejrzał kung fu pandę i czy-de już nie ma przed nim żadnych tajemnic ;)

Napisano

Traktujac niusa powaznie, mozna dokladnie tak odpowiedziec. Nie wierze ze wymiecie. Inna sprawa ze nie ma sensu go w ten sposob traktowac.

 

Ciekawie wyglada ten Ice. Generalnie calosc jest ciekawa. Dobrze ze jest konkurencja na rynku, choc i tak mam wrazenie ze te oficjalne komercyjne softy 3d nie daja wszystkiego co jest w tej chwili mozliwe.

Napisano

Nie wymiecie, a przynajmniej nie od razu - cykl produkcyjny zbyt wielu producentow oparty jest o Maye czy Maxa czy co tam jeszcze - przeciez z dnia na dzien nie skocza na nowy soft do tego o wciaz nieznanych tak na prawde zaletach/wadach, nie zwolnia/przekwalifikuja kadry z dnia na dzien i tak dalej.

Jak dla mnie ten sofcik jest spelnieniem marzen O ILE zadziala wszystko co zapowiadane. Poprzednie czasteczki z XSI wolaja o pomste do nieba - te tutaj prezentuja sie iscie zaje ;) Caly ICE rozwiera mi paszczeke do podlogi - osobiscie tego szukalem, bo ni cholery nie zdolam w tym zyciu opanowac programowania, a jako uzytkownik XSI szukalem ostatnio w rozterce softu ktory rozwiazalby moje problemy. Nim ogarnalem Maye, nim sprawdzilem doglebniej chudego - wyszla siodemka. I bardzo ale to bardzo sie z tego ciesze :)

Napisano (edytowane)

Od lat wiadomo że taki Autodesk i poprzedni włodarze maxa woleli dobrze żyć z producentami pluginów. Tak to już jest. Softimage idzie inną drogą i chyba wychodzi mu to na dobre.

A nowe Xsi wygląda obiecująco. Wizualny debugging - mniam . Ice jako owoc tendencji do upraszczania i wizualizacji też jest ok. Jak będzie pokarze czas i "pranie"

Edytowane przez piksar
Gość simonx2
Napisano (edytowane)

Te całe nody... to to samo co mamy w nowym cebas thinkingparticles 3. Tyle że w softimage będzie zintegrowane z resztą. Jak wspmniał the_fgdf filozofia pluginów nie wyjdzie autodeskowi na dobre...:) Houdini też zmieża w podobna strone, z otwarta architekturą. W końcu ile można mieć pluginów...ludzie! Teraz gdy to coś niedługo wyjdzie nie pozostanie suchej nitki na autodesku... trzeba tylko troche czasu az ludzie oswoja sie z nowym (programistycznym)sposobem myślenia.

Edytowane przez piksar
Napisano

Ten XSI ma jedną wadę - jego newsletter nie chce się ode mnie odczepić.

Ale fajnie wygląda ta nowa wersja - przynajmniej w opisach i na "plakatach".

Tylko tam nawet max może fajnie wyglądać.

 

Jak to mówią - "pożyjemy, zobaczymy".

Gość simonx2
Napisano

Do SYmek :

Nie chodziło mi o SDK tylko to co oferuje nowy houdini 9.5... czyli node-based workflow...:)

Napisano
Do SYmek :

Nie chodziło mi o SDK tylko to co oferuje nowy houdini 9.5... czyli node-based workflow...:)

 

Właśnie o tym mówię, node-based workflow jest od dziesięciu lat. Node-based cząsteczki są od wersji 4.0 zdaje się, czyli od ponad 8 lat. Houdini od wersji 1.0 był oparty na nodach. To, co nazywa się "Compounds" jest od wersji 6.0, czyli od 5 lat.

Gość e=mc^2
Napisano

fajne rzeczy w tym nowym XSI:), szkoda, że do modelingu nic nowego nie ma, ale widać,że chłopaki z softimage się starają:)fajnie fajnie

Napisano

ICE rozsadził mi mózg i opryskał mi nim monitor o.O Zapowiada się ciekawie. Color Menager bardzo przydatna rzecz, w programach 2D jest od lat, co tak późno xD

 

Levus na 99.99% będzie trzeba bulić za upa nigdy nie widziałem by było inaczej, niestety -.-

Napisano

Cząsteczki cząsteczkami jakie ciekawe rigi można przy tym klecić no i robić wtyki bez znajomości alfabetu w zapisie 0/1kowym. Mniejszym studiom to się bardzo przyda. Do ostatniego projektu moj 3ds jest tak oskryptowany ze musze mieć obok monitora kartke z legendą co gdzie i do czego. Miło że to powoli się zmienia i prostym ludziom dają żyć

Napisano

Reanimator, poczytaj dokładnie o ICE to nie jest narzędzie tylko do pracy z cząsteczekami to moc pisania skryptów bez konieczności posiadania wiedzy o programowaniu. To narzędzie ma wielkie możliwości i potencjał.

Napisano
Reanimator, poczytaj dokładnie o ICE to nie jest narzędzie tylko do pracy z cząsteczekami to moc pisania skryptów bez konieczności posiadania wiedzy o programowaniu. To narzędzie ma wielkie możliwości i potencjał.

 

Przecież on to właśnie napisał...

 

Chciałem kupić Fnd. Nie ma Fnd. Bu.

 

Poza tym - rewelka.

Napisano
to moc pisania skryptów bez konieczności posiadania wiedzy o programowaniu. To narzędzie ma wielkie możliwości i potencjał.

 

To niezupełnie tak jest. Najtrudniejsze w pisaniu własnych narzędzi nie jest programowanie, tylko algorytm, patent, pomysł na narzędzie. A samo pisanie kodu, koniec końców okazuje się najłatwiejsze. Nody niczego nie załatwiają w tym temacie. Pomagają w innych kwestiach. Ale przy trudnych narzędziach i tak lepiej sięgnąć po kod. Można zwariować od tych węzełków...

Napisano (edytowane)

ludzie z sidefx znowu bedą musieli wymyslic cos do czego konkurencja bedzie dochodzic przez kolejna dekade ;p

 

a tak na serio, to dobrze ze dodaja nową funkcjonalność do softów i idą do przodu a nie jak w przypadku maxa czy mayi zmieniaja sie numerki i jakies pierdoły. Może ruch Softimage sprawi ze autodesk tez sie wezmie do roboty

Edytowane przez sanki
  • Like 1
Napisano

SYmek, zdaje sobie sprawę że stworzenie algorytmu jest najtrudniejsze tak samo jest np. z oświetleniem łatwo jest ustawić światło, trudność polega na tym jak zrobić to tak żeby wyglądało dobrze. Spróbuj ustawić światło typu spot które wyświetla się w przestrzeni 3D jako kropka i żeby zobaczyć w którą stronę jest skierowane musisz wykonywać długie renderingi. Tak samo jest z ICE łatwiej ustawić światło jeśli mamy pokazaną strzałkę pokazującą kierunek i kształt, a efekt oświetlenia widzimy jako prostą wizualizacje dzięki renderingowi w czasie rzeczywisty. Widzisz analogie?

 

Tworzenie kodu jest żmudniejsze, bardziej długo trwałe oraz wymaga pewnej dodatkowej wiedzy, a tutaj wystarczy stworzyć algorytm, tak naprawdę tworzenie czego kolwiek w 3D polega na tworzeniu algorytmu a następnie jego poprawianiu i wykończeniu różnica polega na narzędziu które może to nam bardziej lub mniej ułatwić.

 

Nie wiem jak ty ale ja się gubię bardziej w kodzie niż w nodach ;) po za tym jak programujesz obiektowo to każda procedura i funkcja to tak jakby jeden nod. :)

Napisano (edytowane)

Moze kod jest latwiejszy, pod warunkiem, ze sie go zna ;)

 

Na marginesie:

Uczylem sie kilku jezykow programowania/skryptowania: Pascala, C++, ActionScript, PHP, JavaScript, nawet Assemblera, ale kuzwa tylko z MELem mam problem. Ma dziwna skladnie, a dokumentacja jest straszliwa.

Edytowane przez Reanimator
Napisano

No ok, ale assembler to inna bajka, inny poziom.

 

Jasne, pewnie sa gorsze przypadki, ale MEL mnie boli o tyle, ze czasem cos bym chcial w nim zrobic ;)

 

Moze byloby mi latwiej, gdyby dokumentacja byla lepsza. Czesto nie ma w niej wielu rzeczy :(

Napisano

Ja w MELu dużo nie pisałem, ale wydawał się znośny dla mnie :)

Od jakiegoś czasu już jest Python, więc chyba nie trzeba się MELem bawić.

 

Co do nody vs kod - jeśli chcemy zrobić jakiś skrypt, shader czy cokolwiek, gdzie widać ładny przepływ danych to node'y mogą się wydawać lepsze, jednak sprawa się nieco komplikuje, gdy ów skrypt zaczyna się bardo szybko rozrazstać - kod jest wówczas łatwiejszy w czytaniu (o ile się zna jęyk, w którym został napisany), zwłaszcza, gdy jest porządnie napisany.

 

Nodey mają swoją zaletę - widać na nich, jak na obrazku, którędy dane sobie przepływają przez kolejne węzły i wiadomo (przynajmniej przy prostszych skryptach) gdzie coś (nie zawsze wiadomo, co) dodać, by było dobrze.

 

Z kolei przy stricte imperatywnych skryptach, gdzie nie zajmujemy się obróbką danych, ale wykonujemy sekwencyjnie jakies operacje np. w pętli lub coś podobnego, wydaje mi się, że kod będzie znacznie czytelniejsy i łatwiej będzie zaimplementować algorytm niż przy pomocy node'ów.

Napisano (edytowane)

Tworzenie kodu jest żmudniejsze, bardziej długo trwałe oraz wymaga pewnej dodatkowej wiedzy, a tutaj wystarczy stworzyć algorytm, tak naprawdę tworzenie czego kolwiek w 3D polega na tworzeniu algorytmu a następnie jego poprawianiu i wykończeniu różnica polega na narzędziu które może to nam bardziej lub mniej ułatwić.

 

Nie wiem jak ty ale ja się gubię bardziej w kodzie niż w nodach ;) po za tym jak programujesz obiektowo to każda procedura i funkcja to tak jakby jeden nod. :)

 

Co kto woli, ale powiadam, pracuje w takim systemie od dawna i wiem, że nody sprawdzają się w szybkich i prostych setupach. Coś trochę trudniejszego a kod staje się bardzej czytelny i szybciej się na nim pracuje. Zwykły wielomian wyrażony w nodach zbija z tropu. No chyba, że mówimy o MEL... ;)

 

To oczywiście nijak ma się do ICE. Bo w ICE nie tyle chodzi o węzełki, ale o dostęp do danych i możliwość ich łączenia, a także o SIMD i środowisko symulacji fizycznych. Jak do tego dorzucić compounds z kontrolą wersji, to zapowiada się przyjemnie.

Edytowane przez SYmek
Napisano

Jaka burzliwa dyskusja :D XSI to soft, który sprawdził się już na wielu frontach i z wielu bitew wyszedł zwycięsko. Mam wrażenie, że ma wszelkie narzędzia jakie są artyście potrzebe by zrealizować swoje najdziksze wizje. A z każdą kolejną werją nabiera większej mocy. Tak trzymać SOftimage! :D

Napisano

SYmek, zgadzam się że niektóre czynności łatwiej zrobić za pomocą kodu, z pewnością jak powiedział piotrek są nimi pętle ;)

Najlepiej by było gdyby zrobili w ICE noda do którego można wpisywać kod, wydaje mi się że ułatwiło by to rozwiązanie przypadków gdzie potrzebujemy wykonać skomplikowane obliczenia lub pętle, zabawa z nodami operującymi prostymi obliczeniami np. mnożeniem i łączenie ich tworzyło by niepotrzebny bałagan.

Takie połączenie nody+programowanie.

Musimy jednak pamiętać że mimo że niektóre czynności łatwiej zrobić za pomocą kodu może się okazać ciężej je testować i ewentualnie wykończyć. Nody oferują nam możliwość testowania w locie. Tak sobie myślę że pomogły by w niektórych przypadkach stworzyć algorytm który wystarczyło by potem przepisać na kod i potem wykonywanie na nim dalszej pracy, każdemu wedle woli.

Napisano

nie no szacunejroooo :)

ależ mi brakowało tego ICE jak robiłem w XSIu... Wygląda całkiem nieźle.

Myślę, że Autodesk został właśnie zmuszony do jakichś sensownych poprawek swojego softu, bo ostatnio słabo z tym. Kolejne wersje Maya różnią się do siebie niemal tylko numerkami ;)

Napisano

"Kolejne wersje Maya różnią się do siebie niemal tylko numerkami ;)"

Niemal robi spora roznice ;) Poza tym ile sie czeka na maly update mayi a ile na XSI... Mnie juz krew nagla zalewala jak slyszalem pogloski o Moondust (teraz ICE), ze ktos, gdzies widzial cien kogos, kto slyszal o kims, kto ma znajomego kto to testowal... Nareszcie jest - teraz czekac triala tylko...

Napisano

"a tak na serio, to dobrze ze dodaja nową funkcjonalność do softów i idą do przodu a nie jak w przypadku maxa czy mayi zmieniaja sie numerki i jakies pierdoły"

 

Eh zycze innym softowom tyle zmian ile w mayi robia.A propo xsi fajne, fajne te efekty ale po obejrzeniu filmikow promujacych naszla mnie refleksja ze juz to gdzies bylo i dlaczego tak pozno i pozatem to nic nowego...

Napisano

HansKloss - co znaczy nic nowego? Bo w Houdinim bylo/jest cos podobnego? To moze nie ulepszajmy w ogole softow, bo gdzies juz bylo? Idac twoim tokiem myslenia caly Blender jest bez sensu, bo wszystkie jego "fiuczersy" juz gdzies byly. Modo tez - na cholere dodaja ta animacje na sile jak juz to jest w innych softach, nie? Potem bedziesz sobie kupowal 15 pakietow bo ten ma fajne modelowanie, ten spoko rig, tamten peltmaping a ow - swietne czasteczki... A jaki pipeline bedziesz mial fajny - hoho! No i jak tanio wyjdzie!

Narzekasz jak stara baba - eeee, za poooozno, eeeee juz byyyylo, nic noweeeeego. A najlepsze jest to ze nawet nie miales okazji tego sprobowac.

Napisano

hm odpowiem tak ice zrobil na mnie wrazenie ,ale w zaden sposob mnie to nie przekonalo zeby zainstalowac sobie go i potestowac.

ot fajny system partikli.Ale to chyba sie powtarzam.

Napisano

Powtarzasz się i w dodatku nie słuchasz co mówią inni. To głupota czy 'świadoma' ignorancja?

Nie system partikli a system wizualnego programowania deformacji ORAZ sterowania zachowaniem partikli. Z wykorzystaniem tego narzędzia możesz stworzyć postać zostawiającą ślady z cząsteczek, ale również zdeformować teren po którym idzie. Jeśli ktoś jest w miarę rozwinięty i rozumie angielski (to akurat nie do Ciebie), to na podstawie ogólnie dostępnych publikacji może np. zbudowac nowy, inny, w domyśle lepszy deformer do skinningu (z możliwością malowania wag i innymi bajerami), albo inne, wykorzystujące multithreading, narzędzie, które dotychczas mogło powstać tylko z SDK albo działać wolno jako skrypt. Jeśli to już gdzieś było to tylko w Houdinim, który z tego co mi wiadomo nienajlepiej radzi sobie z wielowątkowością jak na razie (choć tu mogę się mylić). Maya, którą jak zauważyłem sobie cenisz jest w obliczu tej technologi archaicznym, kulejącym softem, bo w kwestii architektury nie sminiło się tam nic od 10 lat.

Napisano
no uswiadom mnie mistrzu

Rozumiem ze moje i wielu innych mistrzostwo polega na tym ze umiemy czytac. To trudna sztuka ale jej zglebienie procentuje pozniej na kazdym kroku. Polecam.

Napisano

No coz. Czasy spektakularnych update`ow wydaja sie minac i teraz softy oscigaja sie do siebie nawzajem.

 

XSI jest w tym mistrzem, bo im zalezy na wiekszym kawalku tortu, jakim jest rynek.

Kibicuje im mocno. Wiadomo, drugi zawsze stara sie bardziej, bo jest drugi.

 

Autodesk uprzyjemnia swoj soft, szczegolnie w przypadku Majki. Robia to, co powinno byc od dawna. Nie sadze, zeby jakies wielkie cuda sie w niej znalazly, poniewaz tam, gdzie majka jest uzywana naczesniej, najczesciej sa takze programisci, ktorzy dopisuja wszystko, co potrzebne.

Napisano (edytowane)

"Nie system partikli a system wizualnego programowania deformacji ORAZ sterowania zachowaniem partikli. Z wykorzystaniem tego narzędzia możesz stworzyć postać zostawiającą ślady z cząsteczek, ale również zdeformować teren po którym idzc..."

 

Czyli tlumaczac z pedalskiego na polski po prostu system partikli:P A co do mayi i architektury jej to sie nawet nie wypowiadajcie jesli nie siedzicie w tym sofcie i nie skryptujecie.

Edytowane przez HansKloss
  • Sad 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności