Skocz do zawartości

Autodesk Signs Agreement with Avid Technology to Acquire Softimage


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

no to chyba zostane przy motion builder'ze i maxie, dobrze że tak do konca sie nie przesiadlem na XySIa, napewno będą go rozwijać ale ICE bedzie juz w następnym maxie pewnie, żeby tak jeszcze dorzucili możliwości animacyjne do maxa to bym sie ucieszyl ale nie ma bata - po to tworzą Motion Buildera, rzeczywistość boli, ..ciekawi mnie tylko czy można było to przewidzieć na podstawi dołączenia CATa do maxa

 

swoją drogą moj kuzyn jest drwalem, ciekawe jakby to było gdyby jemu wprowadzali co sezon nowe narzędzia pracy, albo gdyby producent łopat podkupił producenta siekier :D

 

trzeba by zmienić thread z działu oprogramowanie z softimage XSI na już wiadomo co ;(

  • Odpowiedzi 87
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
A wracajac do tematu... To, co Autodesk zrobil z klawiszami 1,2, i 3 w Majce jest dla mnie po prostu tragedią. Lepiej było zrobic jakies prostsze konwertowanie poly/SDS, a pod klawiszami 1,2 i 3 zostawic poprzednie funkcji, niz to, co zrobili.

 

Straszne bzdury prawisz, to akurat jeden z najlepszych ficzerow w mayi 2008. Nie wiem kto uzywa Mayowych SDSow, w rendermanie sa jego wlasne, mental tez ma swoj sposob smoothowania w renderze. A wszystko to razem z zaletami modelowania w poly.

 

Co do glownego watku, to jakos bez paniki do tego podchodze, szkoda ze konkurencja sie zmniejsza, ale w gruncie rzeczy skad wiadomo ze gdyby kto inny kupil xsi mialoby byc lepiej? A moze by usmiercili soft? Moze zreszta autodesk to zrobi, kto wie. Poki co mayi nie skillowali.

 

A wiecie ile kanalow muzycznych ma viacom? Wszystkie mtv, vh1, viva. Wydawaloby sie ze powinien zostac jeden, a istnieje ich w cholere. Byc moze i z softami bedzie wiec tak ze podziela sie rynkami? Trudno powiedziec.

Moze cos do powiedzenia maja duze studia filmowe i postpro i to one tak naprawde beda sugerowac co zabic, co gdzie rozwinac itp. Jesli softimage jest uzywany to go raczej nie utrupia. Ale znow przyklad shake'a mowi ze chgw.

Napisano (edytowane)

Luki rzecz gustu. Mi sie te zmiany w Majce nie podobają. Może dlatego, że mam przyzwyczajenia, których jakoś nie mogę zmienić. Jak by mi w samochodzie ktos ustawil pedaly pod rekami, a kierownice pod nogami, to tez by mi sie nie podobalo :) A że renderer obsluguje obiekty inaczej niz modeler, to raczej wada programu, a nie zaleta. Bo to wlasnie powoduje bledy. Zreszta moim zdaniem to zawsze byla wada Majki. Przepraszam za wulgarność, ale Max pod tym wzgledem zawsze byl IMHO lepszy :)

A co do tematu... Nie zapominajmy, że Autodesk Maxa też nie stworzył, tylko wykupił. Oni po prostu kupują po kolei wszystkie pakiety do 3D. Ciekawe tak na prawdę o co im chodzi. Wcale sie nie zdziwie, jak za pol roku wykupią Lightwava, albo Cineme.

Edytowane przez Ajgor
Napisano

moze chodzi o to ze nie beda rozwijac dalej mayi i maxa tylko szykuja jeden soft i boja sie ze duzo osob moze nie przyjac pozytywnie nowego softu i ze beda cchialy uciec do konkurecnji np

xsi...

Napisano

Tutaj:

 

http://www.digit.pl/news/170737/Autodesk.przejmuje.Softimage.XSI.html

 

napisali, że "Część rozwiązań zastosowanych w Softimage|XSI zostanie jednak skopiowana do innych produktów Autodesk. ". A to oznacza, że dążą chyba do tego, żeby każdy ich soft miał te same rozwiązania. I w końcu będą trzy programy, różniące się interfacem, ale zawierające dokładnie te same rozwiązania "w środku". Ciekawe, co skopiują.

 

A tak całkiem na marginesie przyszlo mi coś do głowy. Jak myslicie. Czy wypuszczajac XSI 7 Softimage juz wiedzialo, ze zostanie przejete? A jesli tak, to czy oplacalo im sie pakowac kase w kolejna wersje?

Napisano

Ajgor bo maja nadzieje ze to bedzie ostatni normalny XSI ;)

 

 

ja jestem z Klickiem, to niekoniecznie mosi byc cos zlego

wszyscy nazekaja na tego maxa, ale i tak jest dochodowy i to bardzo mimo tego ze byl odkupiony od konetixa jak dorze pamietam, wiec z maya i xsi moze byc tak samo, lepsza administracja lepsze wyniki, a nikt nie zabrania nowym firma pojawiac sie na rynku o czym swiadczy np modo

 

jestem pijany troszku jutro zedytuje jakby cos bylo nie tak ;)

  • Like 1
Napisano

Max byl odkupiony od Discreeta.

A ciekawe rzeczy mozna wyczytac tutaj:

 

http://images.autodesk.com/adsk/files/autodesk_softimage_public_faq.pdf

 

Z tego wynika, ze wszystkie trzy programy beda kontynuowane osobno, ale niektore rzeczy zostana przeniesione. Na przyklad Softimage robilo plugina CAT do maxa, i on teraz bedzie zintegrowany z nastepna wersja 3DS.

 

Hmm. A moze teraz spelni sie najwieksze marzenie grafikow, i wreszcie powstanie jakis wspolny format dla Maxa, Mayi i XSI :) To by byla zaleta tego polaczenia firm w jedno.

Napisano

Jeśli chodzi Tobie o format taki, że max, maja i XSI mają format identyczny i zapisują do niego swoje sceny to prawdopodobieństwo powstania takowego jest bliski 0, bo to za duża rzecz. Prędzej widze tutaj powstanie jednego softu z połączenia tych trzech.

 

Autodesk mocno widać inwestuje w fbxa i to pewnie będzie format na przyszłość dla scen 3d i dobrze, bo daje rade i ma nawet swoje dedykowane SDK. Przerzucane scen pomiędzy softami jest kłopotliwe, ale da sie jak sie bardzo chce.

 

A wracając do wykupienia to słabo sie dzieje, bo konkurencje zabija takie podkupowanie. To że lista ficzerów z wersji na wersje jest pokaźna to prawda, ale jakby to robiły konkurujące ze sobą firmy to pewnie byłaby znacznie dłuższa, a tak...

Napisano

Nie od Konetixa i Disceeta tylko Kinetix--> Discreet->autodesk. Kinetix zrobił i był oddziałem autodeska potem discreet wchłonął kinetix a sam został wchłoniety przez autodesk

EDIT: Alul ma 0 postów o_O.A to jak soft się nazywa uważam za moło istotne hihi

Napisano

a tak naprawdę max był zawsze Autodesku :)

 

a co do wykupienia Softimage pożyjemy zobaczymy początku nie cieszyłem się z tego powodu, planowałem naukę XSI ale teraz wiem że zostanę na maxie,

  • Like 1
Napisano

Nie kumam tych komentarzy ze "mialem sie przesiasc na xsi ale autodesk kupil to nie". Albo "przesiadlem sie ale autodesk kupil i teraz widze ze to byl blad".

To wlasciwie pokazuje ze ta przesiadka byla/miala byc bezcelowa i chyba dla szpanu. To nadal jest zupelnie inny program niz max, maya, houdini i cinema. Nic sie od wczoraj nie zmienilo. Jak wyjdzie nastepna wersja to tez to nadal bedzie xsi, nie maxsi. Dodadza jakies duperelki, moze cos poprzestawiaja ale to wszystko.

Dzieciaki, rozczaruje was, w zadnym sofcie nie ma przycisku "zrob fajny obrazek samochodu" ani "zrob fajnego orka ale zeby wygladal tak jak ten z warcrafta a nie z lotra".

No naprawde nie kumam.

 

Edit: Przyznaje sie ze moja przesiadka z maxa na maye sto lat temu, byla podyktowana tym ze wydawalo mi sie ze w maxie sie "nie da". Okazalo sie ze w mayi tez sie "nie da". Ale wtedy to ciezko o tutoriale bylo, z forami tez ciezko, do wszystkiego sie dochodzilo samemu;).

Napisano

Nie kumam tego "chcialem sie nauczyc XSI a teraz to zostaje przy maxie"...

Bo ktos inny zostal wlascicielem softu? :/

Chciales sie go nauczyc bo byl alternatywny dla imperialistyczno-monopolistycznego maxa czy byly jakies inne powody ;). Bo XSI to wciaz XSI i jak sie splash screen zmieni to pewnie od razu nie przestawia wszystkich opcji do gory nogami, nie?

Napisano
A że renderer obsluguje obiekty inaczej niz modeler, to raczej wada programu, a nie zaleta

Ale nie chodzi o to ze inaczej, nie wiem co tam pod maska siedzi, ale chodzi o to ze po prostu subdividuje w renderze wylacznie. A w viewporcie masz podglad tego subdividowania. Renderman dzieli sobie geometrie na poly mniejsze od pixela zeby bylo gladko(czy jakos tak, dla mnie wazne ze tak wyglada).

Moja wydajnosc w modelowaniu podskoczyla od wprowadzenia podgladu wygladzonego obiektu(faktem jest ze to skandal ze wprowadzili to tak pozno). Nie boje sie ze przez pomylke usune historie z zalozonym smoothem itp. Dla mnie to plus. Raczej bolaly mnie przestawianki w menusach. Ale od tego mam shelfy i skroty zeby gladko to przelknac.

A no i sorry za te "bzdury";). Ostatnio probowalem w jednym miejscu dyskutowac i okazalo sie ze sie nie da. To calkiem, wydawaloby sie, powazne miejsce, ale gdybysmy tak dyskutowali tutaj, to wszyscy mieliby chyba permbany. Chyba mi sie udzielilo.

Nie, to nie byl onet;).

  • Sad 1
Napisano

Nie odwołując się do jakoś specjalnie odległej historii to Mudbox bardzo zyskał po przejęciu, Max również... z innymi softami nie miałem dostatecznie regularnej styczności aby ocenić wpływ A$k.

 

Mi to szczerze wszystko jedno pod jakim parasolem jest xsi.

 

Pozdrawiam,

  • Like 1
Napisano

Google jest złe, Tepsa jest zła, Microsoft jest zły, kościół jest zły, Adobe jest złe, i teraz także Autodesk jest zły, monopolizm to zło, ale niestety nic na to nie poradzim, a CI którzy w pracy używali Maxa, Mayki, Xsi - zostaną przy tym i wszystko będzie po staremu ;)

Napisano

Nie bedzie po staremu.Postawcie sie w sytuacji monopolisty. Jak zarobic najwiecej kasy? Nie oplaca sie robic jednej hybrydy z tych trzech softow. Najlepiej rozwijac kazdy osobno, ale...xsi nie bedzie mial tego co ma max, max nie bedzie mial tego co ma mayka. Czyli, chcesz miec wszystko, musisz kupic 3 softy.Rozwoj kontrolowany. Czyli, wycisnac jak najwiecej kasiory od nas-konsumentow. Smutne.

Napisano

Demonizujecie tego Autodesk'a jak by miał apokalipsę na świat 3D przynieść. A prawda jest taka że prawo rynku jest nie ubłagane i wchłanianie mniejszych przez większych było, jest i będzie! Dzieje się to na wszystkich rynkach: samochodowych, elektronicznych itp.

Mi to w sumie wisi jaki przedrostek będzie miał jakiś program... czy to Autodesk, czy Pixologic cy cokolwiek innego.

ja tam Autodesk'a lobię tak jak lubię Adobe... a jak komuś sie nie podoba to niech nie używa ich oprogramowania i sprawa załatwiona.

 

Szczęśliwy posiadacz 3D MAXa 2009 Design pozdrawia :)

Napisano

Luki Luki, Nazumi tak XSI będzie XSI a Max będzie Maxem ale nie wiesz co będzie za 2 lata, tak jak jeszcze tydzien temu jak by Ci napisali że Autodesk chce kupić Softimage byś wyśmiał tą osobę, ale jednak zakup jednego czy drugiego softu jest znaczącym kosztem przynajmniej dla mnie, a przesiadka dla mnie to nie szpan bo jaki szpan w tym czy robisz coś w XSI czy Maxie klient i tak nie zna tego oprogramowania wiec na nim nie zrobisz wrażenia, chodzi o wygodę pracy, co do mojej wypowiedz trochę źle się wyraziłem poprostu zamiast teraz kupować XSI zostanę na Maxie a za rok będę się zastanawiał co robić dalej bo Autodesk napewno wypości nowe XSI a przynajmniej tak powinno być zgodnie z ich dotychczasową polityką czyli co roku nowa wersja, tylko pytanie co poza catem zapożycza jeszcze z XSI do Maxa

 

co Do Autodesku raczej nie popsują XSI bo i tak nad rozwojem będą nadal pracować ci sami ludzie

Napisano

OK, cała róznica polega na tym, że to nie Autodesk chciało kupić SI ale to Avid chciało go sprzedać. PLotka jest taka, że Autodesk kupił SI bo nie chciał aby kupił go ktos inny, np. taki Adobe. Po co głównemu konkurentowi nowe nieograniczone fundusze? Ta perspektywa całej sytuacji jest jeszcze gorsza dla XSI nie sądzicie?

Napisano

Jeśli Autodek istotnie tylko kupił XSI, gdyż było na sprzedaż, może nie będzie im się chciało i nie będzie potrzeby rozwijać trzech linii oprogramowania. Technologię mają, nikt jej nie przejmie, a z softu można zrezygnować - może nie za szybko, ale jednak.

Napisano

pierwsze wrażenie po przeczytaniu wiadomości to lekki szok dla mnie

 

sam nie wiem co o tym myśleć, ale jedno jest pewne - monopol nie jest dobry, nigdy

 

ciekawy jestem jak to wpłynie (i czy wogóle) na popularność lightwave'a, cinemy i blendera

 

takie coś mi jeszcze chodzi po głowie, że autodesk, oprócz tego, że udoskonali wymianę danych pomiędzy maxmayaxsi, to pewnie utrudni wymianę z resztą softu

 

gdyby adobe kupiło sobie jakiś sofcik 3D to z jednej strony monopol by nam nie groził ale mogły by się też dziwne rzeczy podziać ze współpracą photoshopa z tym softem właśnie a z innymi

 

ale i tak myślę, że nie będzie tak źle jak można sobie teraz wyobrażać

Napisano
Jeśli Autodek istotnie tylko kupił XSI, gdyż było na sprzedaż, może nie będzie im się chciało i nie będzie potrzeby rozwijać trzech linii oprogramowania. Technologię mają, nikt jej nie przejmie, a z softu można zrezygnować - może nie za szybko, ale jednak.

 

piotrku, Autodesk to nie jedna firma, która się musi zajmować kolejnymi kupowanym softami (a nie ma już miejsca na piętrach) tylko korporacja. Ludzie w Softimage mają podpisane kontrakty, użytkownicy upgrady. Przestając rozwijać XSI, Autodesk oddałby jego udziały w rynku (jakąś część tych udziałów), SESI, Maxonowi i reszcie. A tego przecież nie chcą.

 

Demagogią są oba twierdzenia, że to koniec świata i to, że to nic nie szkodzi (to drugie to po prostu wygodnictwo) .

 

Jak za dwa lata Autodesk wyskoczy z własnym middleware do gier, z kompletnym pipelinem do produkowania hitów na WIIII i PS5 i okaże się, że tylko jego produkty są natywnie wpięte w system to będzie wiadomo, o co w tym biegało. Im rybka czy wolisz Maya, Max czy XSI, ważne, że jeśli będziesz chciał robić gry, wybierzesz Autodesk.

 

...a do tego dochodzi bonus oszczędności wynikających z braku konieczności prowadzenia wojny marketingowej z Softimage.

 

. A w viewporcie masz podgląd tego subdividowania. Renderman dzieli sobie geometrie na poly mniejsze od pixela zeby bylo gladko(czy jakos tak, dla mnie wazne ze tak wyglada).

@Luki Luki: Nie wnikając w szczegóły, subdivision i dicing (czyli dzielenie na mikro-poligony w PRManie i innych reyesach) to dwie różne sprawy i nie mają ze sobą nic wspólnego ;)

 

pozdr.,

skk.

Napisano
Jak za dwa lata Autodesk wyskoczy z własnym middleware do gier, z kompletnym pipelinem do produkowania hitów na WIIII i PS5 i okaże się, że tylko jego produkty są natywnie wpięte w system to będzie wiadomo, o co w tym biegało. Im rybka czy wolisz Maya, Max czy XSI, ważne, że jeśli będziesz chciał robić gry, wybierzesz Autodesk.

 

hm, coś w tym jest

Napisano
piotrku, Autodesk to nie jedna firma, która się musi zajmować kolejnymi kupowanym softami (a nie ma już miejsca na piętrach) tylko korporacja. Ludzie w Softimage mają podpisane kontrakty, użytkownicy upgrady. Przestając rozwijać XSI, Autodesk oddałby jego udziały w rynku (jakąś część tych udziałów), SESI, Maxonowi i reszcie. A tego przecież nie chcą.

 

Demagogią są oba twierdzenia, że to koniec świata i to, że to nic nie szkodzi (to drugie to po prostu wygodnictwo) .

 

Jak za dwa lata Autodesk wyskoczy z własnym middleware do gier, z kompletnym pipelinem do produkowania hitów na WIIII i PS5 i okaże się, że tylko jego produkty są natywnie wpięte w system to będzie wiadomo, o co w tym biegało. Im rybka czy wolisz Maya, Max czy XSI, ważne, że jeśli będziesz chciał robić gry, wybierzesz Autodesk.

 

...a do tego dochodzi bonus oszczędności wynikających z braku konieczności prowadzenia wojny marketingowej z Softimage.

 

 

@Luki Luki: Nie wnikając w szczegóły, subdivision i dicing (czyli dzielenie na mikro-poligony w PRManie i innych reyesach) to dwie różne sprawy i nie mają ze sobą nic wspólnego ;)

 

pozdr.,

skk.

 

 

Widzisz symek, plotka także mówi o tym że bezsensem byłoby wypuszczac zupełnie nowy soft kiedy pozostała 3 (maya, max, XSI) sa osadzone w studiach dośc głęboko. Wg. opinii Brada z Luxology, Zadna firma nie zaryzykuje swojego rynku i jeszcze większej kasy aby wprowadzać zupełnie nowy soft na miejsce starych.

Napisano
piotrku, Autodesk to nie jedna firma, która się musi zajmować kolejnymi kupowanym softami (a nie ma już miejsca na piętrach) tylko korporacja. Ludzie w Softimage mają podpisane kontrakty, użytkownicy upgrady. Przestając rozwijać XSI, Autodesk oddałby jego udziały w rynku (jakąś część tych udziałów), SESI, Maxonowi i reszcie. A tego przecież nie chcą.

 

Demagogią są oba twierdzenia, że to koniec świata i to, że to nic nie szkodzi (to drugie to po prostu wygodnictwo) .

 

Jak za dwa lata Autodesk wyskoczy z własnym middleware do gier, z kompletnym pipelinem do produkowania hitów na WIIII i PS5 i okaże się, że tylko jego produkty są natywnie wpięte w system to będzie wiadomo, o co w tym biegało. Im rybka czy wolisz Maya, Max czy XSI, ważne, że jeśli będziesz chciał robić gry, wybierzesz Autodesk.

 

Widzisz symek, plotka także mówi o tym że bezsensem byłoby wypuszczac zupełnie nowy soft kiedy pozostała 3 (maya, max, XSI) sa osadzone w studiach dośc głęboko. Wg. opinii Brada z Luxology, Zadna firma nie zaryzykuje swojego rynku i jeszcze większej kasy aby wprowadzać zupełnie nowy soft na miejsce starych.

 

Gordy, jestem przekonany, że middleware o którym pisze SYmek, nie zakłada zastąpienia 3 istniejących softów 3D nowym ale stworzenie silnika do gier zintegrowanego z nimi

Napisano

Booohoooo, wziela by sie w garsc ta banda cipeuszy i fanboyow co to zrobila wlasnie "switcha" albo planowala a teraz nic z tego bo AD kupilo.

 

Masakra(ja mama nadzieje ze XSI tylko zyska).

rownie dobrze trza by przestac urzywac Visty(XP)/

Adobe/General motors/Danone i innych

Napisano

Osobiście uważam, że jedynym negatywnym wpływem na użytkowników może być postępujące wyrównywanie się (czyt.: wzrost) cen wymienionych 3 softów Autodesk (czyt.: skutki monopolu). Nie słyszałem jeszcze, aby jakaś korporacja świadomie robiła sobie wewnętrzną konkurencje. Zatrzymanie rozwoju tych narzędzi nie wchodzi w grę gdyż byłby to strzał w stopę - Blender i alternatywy nie znikną, a na pewno szybko zapełniły by lukę w zapotrzebowaniu. SYmek dobrze mówi - jeśli Autodesk stworzy (lub/i przejmie) kompletny toolset dla którejkolwiek z gałęzi w branży to konkurencje będą mieli w garści.

Napisano

o to chodzi zeby robic sobie wewnętrzną konkurencję.. a ostatecznie czego nie wybierzesz kasa splywa do tej samej kieszeni. prosty przyklad - Procter&Gamble

Napisano

o to chodzi zeby robic sobie wewnętrzną konkurencję.. a ostatecznie czego nie wybierzesz kasa splywa do tej samej kieszeni. prosty przyklad - Procter&Gamble

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności