Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Tak.....jeżeli papier wygina się pod wpływem wody to tak czy inaczej to zrobi..nawet przy mocnym przymocowaniu do deski....

 

jeśli dobrze napniesz to się nie pofaluje jak pisał rotcore, mnie kieedyś uczyli tak

masz kawał np sklejki i kartkę całą moczysz aż sie "opije" wody potem przyklejasz taśmą papierową (malarską, czy paskami paierowymi na klej), i czekasz aż wyschnie papier się naciąga i na tym malujesz sobie jak zmoczysz to może sie trochę pofaluje ale przy wysychaniu znów się napnie po ukończeniu wiekopomnego dzieła wycinasz nożem i gotowe płaski sztywniutki papier, przetestowane na zwykłym bloku technicznym i brystolu i działa. trochę tylko pracochłonne i kłopotliwe xD

  • Odpowiedzi 806
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Jedno jest pewne. Farbki wywalam do kibla i nie namaluję nic puki nie kupię porządnych (czyli jutro=]). Papier chyba taki najgorszy nie jest, bo klejony z trzech stron co na upartego też go trochę rozciąga podczas malowania.

Florian - no odczułem to właśnie że sprzęt ma znaczenie. Papier mimo iż może nie najgorszy to jego faktura nie jest najmniejsza.

Tasior - moje farby (właśnie je wywalam) są w "kostkach". Próbowałem nanieść wodę żeby się przegryzły, ale nic to nie dało dale robi się kasza podczas mieszania.

Yarosh - dzięki ale jakoś się już przemęczę. Jak pisałem papier klejony z 3 stron trochę pomaga, a po wyschnięciu pracki leży trochę w Sarze Simblet =] (jej waga robi swoje), potem ją trochę powiginam i jest ok.

Telcia - thx=].

 

A tu jakieś drzewa z tuta

trees_aqua_small.jpg

i najbrzydsza zima jaką widzieliście (nie mam malutkiego pędzelka i drzewa kulfoniaste są)

winter_aqua_small.jpg

oraz całkowity towar deficytowy na tym forum ... EPIC KNIGHT

brothers_.jpg

poza może nie teges bo wygląda jakby jechał na snowboardzie - mam to gdzieś jadę dalej. I twarz średnia. Nos inspirowany od ICE-a =] - tytuł bracia.

Edytowane przez emmilius
Napisano

właśnie widać dlaczego czerni i brązu z zielenią powinno się używać b. ostrożnie,

o ile w zimie błękity i niebo pomarańczowe fajne tak drzewa i krzaczory brzydkie brudne wymęczone za bardzo

rycerz fajnie się zaczyna trochę przerysowane proporcje, jego lewa noga dziwnie za bardzo chyba, kolorki fajne ;] szkoda ze nie mam czasu xD

Napisano

Z kolesia jakiś narcystyczny bufon, na samym toporze umieścił 3 swoje podobizny a jedną nawet w skali 1:1 :D Ładnie oddałeś metal i skórę, ogólnie bardzo na plus, tylko większość Twoich postaci wydaje mi się być jakaś kurduplowata, to zamierzone?

Napisano (edytowane)

Yarosh - na drzewach poległem, to oczywiste. Pocieszam się że to moja czwarta kfa-kfarella od czasów podstawówki. Podoba mi się w nich że maluje się w miarę szybko. Jedyne co opóźnia to czakanie czasem aż wyschnie warstwa. No i są chyba trudniejsze od olei/akryli przez nieprzewidywalność i brak możliwości zamalowania i poprawienia. Może dzięki nim nabiorę więcej lekkości.

Florian - jak ćwiczę postaci staram się jak najbardziej trzymać tego co tworzy natura, ale jak maluję bossów i herosów to lubię ich wyginać i naginać proporcje. W zasadzie ciągle szukam więc nie wiem kiedy i czy mi się odwidzi. Narcyz niee =] tytuł obrazka - bracia, temu toporzysko z jego wizerunkiem.

Pasiterek - thx

 

p.s. ale ryj płaski teraz widzę, muszę poprawić... :/

 

no to poprawiłem...

brothers2.jpg

Edytowane przez emmilius
Napisano

Miałem nie malować tymi starymi grzmotami (akwarele) ale jakoś ochota była.

autumn_1_small.jpg

dnia następnego gdy szarpnąłem się na Van Goghi i lepszy papier (Fabriano/300g) dla porównania postanowiłem wykonać tą samą prackę i wyszło coś takiego.

autumn2_small.jpg

fota pewnie tego nie oddaje ale na żywo jest znacząca różnica.

Napisano

niestety akwarela to takie złe hobby że im drożej tym lepiej wychodzi XD

 

co do drugiej akwareli(o pierwszej pozwolisz ze sie nie bede wypowiadał :P)

za dużo dziubiesz i nakładasz za dużo warstw których nie kontrolujesz(zbieranie się pigmentu na granicach plam)

 

poprzeglądaj sobie forum ktore ci wysłałem i dział tutorial myśle ze ci pomoże :)

Napisano

Skintone w kolesiu na plus, ale faktura i walor nie teges - skóra jest bardziej aksamitna w fakturze, a bliki masz tu jak na porcelanie, poza tym, musisz je zróżnicować nieco. Patrz na pracę globalnie, nałóż sobie warstwę w trybie kolor i zalej czarnym (pewnie znasz). Patrz na ogół postaci, to na pierwszy rzut oka, szczególnie podczas pracy nieistotne, jednak jest to kluczowa sprawa. Tak jak mówił don Omen: Wszystko jest gradientem, staraj się tego gradientu szukać i nie mówię tu o mniejszych bryłach itp. ale o większym obszarze. Są to zgoła bardzo subtelne zmiany, które jednak mają duży wpływ na całość, szczególnie, jeśli chodzi o skórę. (Ja tak gdaczę, żeby nie było, że bez krytyki. Pracka fajna ;]).

 

pozdrawiam

Napisano (edytowane)

EC - =]

Coyotu - w różnicy chodzi konkretnie o kolorki, mieszanie się farb i tego rezultaty, oraz co dla mnie najważniejsze brak kaszki. Jakby farba się ważyła. No plamy mi uciekają, ciężko czasem zapanować zwłaszcza że więcej się tu chyba myśli niż maluje:P.

Jedna rzecz mnie zastanawia - piszesz o zbieraniu się pigmentu w plamach, chyba źle Cie zrozumiałem bo odebrałem jako rzecz niepożądaną w akwareli. Zgodzę się że nad tym nie panuję ale moim zdaniem to właśnie uroki akwareli. Nawet u masterów można to zaobserwować.

Joel - dzięki za koment. Hmm, na pracę patrze globalnie - zawsze. To samo z gradientem. Tyle że po prostu nie jest to umiejętnie pokazane. Standardowy motyw u mnie, wiem że coś jest nie tak ale nie wiem jak temu pomóc. Bliki i faktura na skórze - lipa wiem. Jeszcze kilka innych błędów widzę ale czeba jechać dalej. Głupia sprawa i dziwna w moim przypadku ale mam fioła na punkcie techniki. Za wszelką cenę chcę ją doprowadzić do perfekcji (dlatego lubię oglądać prace innych pod lupą). Musi być chodź trochę malarsko albo przynajmniej nie trącić sterylnym DP, i w tym właśnie momencie zapominam czasem o całej reszcie :P

 

A tymczasem kolejna z dziś...

brzoza_small.jpg

 

do zamknięcia ładnie kadru użyłem taśmy remontowej, nie wiem malarskiej. Tej którą się pod sufitem na ścianie przykleja żeby ładny biały pasek był =]. Najważniejsze że nie niszczy papieru podczas odklejania. Powoli widzę potrzebę płynu maskującego.

Edytowane przez emmilius
Napisano (edytowane)

o, widze że dalej ekspisz w watercolorach :) nieźle Ci idzie, trzeba przyznać, ale błagam KUP MAŁY PĘDZEL XD one są najtańsze! za 3 zł możesz dostać fajniuśieńką zeróweczke :P wielozadaniowe cacko do detali ;P

 

fluid maskujący to fajna rzecz, ja na swój wydałam 19 zł :P >

 

Ta ostatnia praca zdecydowanie najlepiej Ci wyszła :> tło takie delikatne, sugestywne :D

Edytowane przez telthona
Napisano

Fusman - dzięki. Telthona - no ekspię, ekspię =] w akwarelkach. Powiem szczerze że dawno nie miałem tyle radości z malowania. Jak rano idę do pracy to już się nie mogę doczekać jak wrócę i zacznę malować. Nie wiem dlaczego akurat akwarela mnie tak pochłonęła. Jest trudniejsza od olei/akryli i jej domeną są zdecydowanie pejzaże. Mam nadzieję że to nie jest słomiany ogień i że dzięki temu wpuszczę trochę powietrza i lekkości w moje arty (zapisał się sumita na balet=]). Z pędzlami to się na razie wstrzymam, bo być może pod chooy-anke sobie zażyczę wiewióry. Pzdr.

Napisano
Jak rano idę do pracy to już się nie mogę doczekać jak wrócę i zacznę malować.

 

ja to myślałem, że każdy facet po pracy nie może się doczekać żeby się z dziewuchą "poobściskiwać" ;)

 

Akwarele zacne.

Napisano

Chudek - no tutaj akurat sytuacja jest taka że pracuję z dziewczyną w jednej "fabryce" więc czasem w przejściu się "ocieramy", hehehe =]. Na więcej pozwalamy sobie po pracy =]. Dzięki.

Napisano
EC - =]

Coyotu - w różnicy chodzi konkretnie o kolorki, mieszanie się farb i tego rezultaty, oraz co dla mnie najważniejsze brak kaszki. Jakby farba się ważyła. No plamy mi uciekają, ciężko czasem zapanować zwłaszcza że więcej się tu chyba myśli niż maluje:P.

Jedna rzecz mnie zastanawia - piszesz o zbieraniu się pigmentu w plamach, chyba źle Cie zrozumiałem bo odebrałem jako rzecz niepożądaną w akwareli. Zgodzę się że nad tym nie panuję ale moim zdaniem to właśnie uroki akwareli. Nawet u masterów można to zaobserwować.

 

wiesz co ostatni raz akwarelkami z marketu malowałem w podstawówce :P

 

może nie tyle niepożądany co świadomy :)

chodzi mi o to ze te ostre krawędzie psują odbiór pracy pracka się spłaszcza.

 

 

co do ostatniej już dużo fajniej tylko jak dla mnie powinieneś więcej kolorami mieszać bo krzaki wyglądają jak prosto z tuby (ten zielony ble :P)

no i właśnie te granice na pierwszym planie ździebełka są rozmoczone a za drzewem krzaczki mają mocne krawędzie i masz płasko to samo background.

 

tyle od mnie

pozdro

Napisano
jak otworzyłam tą butelke to mało nie padliśmy z Noiproxem od smrodu)

 

Sandra to wy z Noiproxem razem, ze soba?

A... a mialem w planach podbic Twoje serce, i....i co teraz?

Zostaja mi tylko 2 wyjscia, albo rzuce sie z mostu, albo przejde na weganizm...

 

 

Akwarela to trudne medium, ale pozniej daje niesamowita lekkosc w doborze koloru na pracy.

Napisano (edytowane)

PROSZĘ MNIE TU SCHADZEK NIE URZĄDZAĆ!

Btw ICE, jestem kawaler z odzysku więc o związkach coś wiem =] zawsze służę dobrą radą (rzuć się z mostu, rzuć się z mostu!) także jak coś to wal jak w dym =].

 

Tutaj kolejny na bazie tuta co by poznać jak to inni robią...

poranek_small.jpg

chyba mi się to rozlazło z deka i nie wiem czy własna interpretacja z białymi trawami na dole dobrze wygląda...

link: http://www.akwarela.fora.pl/tutoriale,10/takie-cieplo,361.html

Edytowane przez emmilius
Napisano

no wiesz ICE, Noiprox to konkret ;) jak sobie upatrzy łanie to koniec XDDD :D :>

 

Emiliussss: kurde, to ostatnie naprawde wymiata! widzę że naprawdę się wczuwasz :D jasne, poczekaj do świąt, pędzle z wiewiórki mogą być spoko :) ale szczerze mówiąc lepiej mi sie maluje syntetykami. Łatwiej sie czyszczą i nie mam wyrzutów sumienia jak zapomne ich umyć :P XD wiesz takie zostawianie bałaganu na stole lub przed sztaluga "o, jutro będę dokańczać"

 

kurde no, ale świetnie Ci wyszły te "plamy kszaków i korony drzewa" super konturki :>>>>

Napisano (edytowane)

Ice, bo kiedy Ty mówiłeś żeby zaprosić ją na kawę, ja już byłem na etapie malibu. Za to Ty przez ten czas ekspiłeś. Coś za coś :D :D

Pamiętaj, skoczenie z mostu niczego nie rozwiązuje! Pomyśl o swoich bliskich!

 

Emmilius dzięki za tutka, na pewno skorzystam :D Ostatnio zostałem namówiony przez Telcię na malowanie akwarelami i całkiem mi to przypadło do gustu, pewnie coś wrzucę do teczki ale to raczej w formie kabaretu, co by forumowicze mogli się pośmiać bo to początki ;)

Edytowane przez noiprox
Napisano

Chciałem powiedzieć, żeby wszystkie warstwy farb akwarelowych w jakimś stopniu się ze sobą zlewały, ale po spojrzeniu na dwie ostatnie prace zamykam gębę :) Świetnie operujesz plamami.

Napisano

Tonic dzięki ale z tym "świetnie" to bym miarkował w moim przypadku =].

Kolejne wodniaki. Tutaj chyba zapomniałem że maluję akwarelami. Ogólnie tak jak lubię zimę to tak mi ona nie wychodzi...

winter_2.jpg

kilka szybszych od których powinienem zacząć a nie się pchać w duże od razu

flora_test_1.jpg

 

trees_test_1.jpg

 

speed_env_1.jpg

tutaj zabawa z gąbką i tłem które miało być pomarszczone folią. Niestety za późno nałożyłem folię (słabo widoczny efekt) a próby większego jej pomarszczenia końcówką pędzla zakończyły się dziecinnymi kółeczko-bazgrołkami dookoła =]

treeeee_sponge.jpg

i łoman in da fild

oman_in_da_fild.jpg

Napisano

Aż mnie zachęcasz żebym znów wrócił do akwarelek, bo kupiłem kilka tygodni temu i tak leż bidne. Te jabłuszka klasa, zielone wyszło najlepiej. Drzewka z kolei to jeszcze nie to co chciałbym u Ciebie oglądać, stać Cię w nich na więcej, działaj. ;)

Napisano

Kurcze, ale masz przyjemnie fakturowany papier do akwareli :> i widzę, że nawet sobie pars partu robisz taśmą :) ten śniegowy najładniej Ci wyszedł :D

I widze że masz tą samą książkę o malowaniu akwarelami co ja XD :D Kurde, Emillius, jeszcze kilka takich podejść i naprawde bedziesz wymiatać w tej technice :D

Napisano

fajne fajne;) jesli skromnie moge cos dodac od siebie, to staraj sie moze, zeby te akwarelki byly bardziej mokre, troche wiecej laserunkowych gradientow walorowych po calosci (np. przy zimie z drzewkiem). Pamietaj o sylwecie, ktora powinna mowic najwiecej o obiekcie (drzewa) i moze troszke poswiruj z kolorem, bo te chemiczne zielenie i niebieskie cienie troszke negatywnie kontrastują. Masz dobry papier, to też korzystaj i nie bój sie chlapnąć wodą, którą i tak spije:)

pozdro

Napisano (edytowane)

Coyote - dzięki

Florian - poka, poka co potrafisz :P. Drzewa średnie, ale ćwiczę.

Telcia - papier to Fabriano 300g do akwareli, bezkwasowy (15% bawełny). Jak sobie obejrzałem prace masterów to echh... na razie ja nawet nie maluję tylko nieświadomie rozprowadzam farbę po papierze=]

cinosław - z laserunkiem to spokojnie na razie próbuję bo wiedza jeszcze nie ta. Momentami nie pamiętam że maluję akwarelą daję za dużo detalu i jeszcze muszę sporo tutków podpatrzeć. Kolory - hmmm, suwaczków nie ma jak w PS-ie więc i błędy będą zanim się paletę pozna i zapamięta kombinacje.

Kolejny:

desert_small.jpg

Z innej beczki:

Prócz tego że moja strona jest brzydka jak plandeka od Żuka to jeszcze nie działa jak powinna. Przygotowuję się do nowego layoutu. Nie jest to zmiana o 180' ale chciałbym coś w tym stylu może:

koncept.jpg

Napiszcie co myślicie...

 

P.S. Miałem tłuc mięso (ćwiczyć anatomię) co by nie zapomnieć gdzie sie kolana zginają ale przyjechały do mnie 3 wiewiórki :D. Wiem - zwariowałem. W ciągu około tygodnia wydałem jakieś 400pln na interes akwarelowy, ale co poradzić że mnie tak wciągnęło.

Wiewióry są po prostu boskie. Największa (nr4) jest odpowiednikiem numeracji 16 albo i więcej, za jednym chałstem pije więcej wody niż ja w ciągu doby, jak płynę nią po papierze to on się fałduje w kształt uśmiechu i w ogóle jest za*ebiście.

Dodatkowa fajna sprawa że tym wielkim pędzlem można walić detale na miarę formatu A5.

 

Tu pierwsze próby. Budynek się rozjechał bo bez szkicu jechałem na żywioł. A to drugie to sam nie wiem. Pzdr

double_pic.jpg

Edytowane przez emmilius
Napisano

Emillius, co do laya, to weź jeden z lepszych Twoich rysunków, ustaw jako tło i ładnie wkomponuj menu, galerię i resztę. Jako przykład http://www.toddlockwood.com/

 

Menu nie musi być koniecznie w pionie, możesz pokombinować również w poziomie.

Np, weźmiesz tą niebieską panią, i subtelnie dodasz menu na jej piersi jednocześnie je zasłaniając, a sama będzie stanowiła tło strony.

Napisano

Myślałem o czymś w ten deseń Dobrotek, ale imo jakikolwiek art w tle odwraca uwagę od innych prac, więc skupię się raczej na czymś minimalistycznym/prostym. Dzięki za koment.

Napisano

moim zdaniem inny art, umiejętnie skadrowany, powienien spowodować że odwiedzający stronkę będzie chciał zobaczyć więcej.

 

co do akwarelek to brakuje mi u ciebie w cieniach niebieskiego, ultramaryną można ciekawie zróżnicować kolor :)

z tą wierzbą? to poszalałeś trochę za bardzo z niebem.

Napisano

Prostota w portfolio rulez :D Niech prace mówią za siebie.

 

Florian - poka, poka co potrafisz :P. Drzewa średnie, ale ćwiczę.

 

Jeszcze nie, dużo farby musi upłynąć żebym się odważył, zresztą póki co tylko tłukę tutki z książek i kopiuję, a z natury się jeszcze boje. :P Papier drogi a w kasie puchy.

Napisano

TheBill - potestuję z zimniejszymi cieniami, dzięki.

Florian - I chyba przy tej prostocie zostanę. Priorytet to żeby stronka dobrze działała i żebym w końcu miał normalnego lightboxa

 

Tutaj następny. Nie mnie oceniać ale chyba jedna z lżejszych jakie rozlałem.

forest_fog_small.jpg

Napisano (edytowane)

Thx panowie.

Coś mi się spodobał ostatni szkic i go dokończyłem.

my_big_friend1.jpg

 

człowiek lekko dumny że wymyślił coś nowego a potem coś sobie przypomina...

Butolavablanka.gif

i bądź tu kurde oryginalny...

Edytowane przez emmilius
Napisano

fajny potworek. Można by historyjkę małą sklecić np, że ona go kontroluje za pomocą tej obroży na głowie czy coś (jak w enslaved). Np trzyma z tyłu kontroler jakiś.

Napisano

Twój jest fajniejszy od blanki :) Jakoś mu milej z oczu patrzy :) no i ma kozackie dziary :) A ogólnie to podoba mi się, fajnie wybrnąłeś z czarno białego szkicu. Mi totalnie nie wychodziło malowanie z czerni i bieli. Pozdrawiam.

Napisano

Kurde świetne te ostatnie drzewa akwarelowe... :)

 

Co do bycia dumnym i przypomnienia to niestety wiem jak to jest. Połowa biedy kiedy sam sobie przypomnisz, gorzej kiedy ktoś ze znajomych zarzuci ci kopiowanie pomysłu, którego nigdy na oczy nie widziałeś... :)

Napisano

Ten ostatni jest bardzo fajny. Ciągle brakuje mi "czegoś", może wszechobecna gładka faktura, albo wszechobecna miękka gradacja? Nie wiem, ale jeśli i ten problem załatwisz, to warsztat skoczy do góry. Może spróbuj dokonywania analizy i porównywania prac z mistrzami? Można wówczas dostrzec "co on ma, czego ja nie mam" :).

 

pozdrawiam

Napisano

Serio, Aryk, noiprox - dzięki.

Joel - W zasadzie to puknąłeś w 10-tkę. Ciągle czegoś brakuje ale nie wiem czego. Porównywanie z pracami starych wyjadaczy jest (i było od jakiegoś czasu) akurat tematem na topie ale czasami mnie już nudzi bo do niczego mnie nie prowadzi. Szukam często jakiejś pracy podobnej do mojej którą akurat robię (tzn podobne oświetlenie, walor itp) patrzę, patrzę i u niego jest OK a u mnie nie. Dochodzi do tego że często nad pracą więcej myślę i eksperymentuję niż ją robię.

Nie wiem, może pomocne by było jakieś masters copy (gdzie "masters" było by bardzo szerokim pojęciem) z rozbiciem na warstwy i zabawą suwakami, walorem poziomem jasności itp. Najgorsze jest to że nie bardzo wiem jak to rozgryźć i co ćwiczyć żeby to przeskoczyć...

Napisano

Frustrujące momenty są zawsze ale po ostatniej pracy nie widzę żebyś siedział w miejscu. Akwarelki wyszły na plus, fajne zagranie kolorstyczne na plecach potworka wszystko w miate trzyma sie kupy.

 

może spróbuj sobie wymyślić scenę zrób thumbnaile i upnij na forum jakoś to dalej pomożemy ci pchnąć dalej :)

Napisano

No ostatnia to ewidentnie nawet jeśli mały, to jednak step ahead. Słuchaj, ja nie mówię tu o porównywaniu na bieżąco podczas pracy. Bo wtedy to co malujesz wydaje ci się ok. Malujesz oko 1cm wyżej niż drugie, ale zorientujesz się dopiero po zuploadowaniu na forum na przykład. Może w zły sposób studiujesz mistrzów. Podejdź do tego inaczej - nie patrz na to co widać gołym okiem, ale spróbuj wyczaić te prawie niewidzialne elementy, które kolektywnie decydują o mistrzostwie. Jak porównujesz, to musisz odpocząć od swojej pracy i wtedy patrzeć z dystansu na jedno i drugie. Tak się zastanawiam... może by założyć jakiś wątek, gdzie będzie się wrzucać prace mistrzów i wspólnie analizować? Każdy by dokładał swoje 3 grosze, swoje przemyślenia, obserwacje...

Napisano

Kojotu - na szczęście frustracje są z tego powodu co raz mniejsze na rzecz konstruktywnego myślenia i działania :P. Powoli człowiek zmienia podejście. Z thumbami dobra rzecz zwłaszcza z tego co widzę że pomaga. A akwarelki moje kochane to słów brak=]. Uwielbiam malować, bardzo mi się to spodobało a na początku byłem tak cholernie sceptyczny. Wszystkiego na forum nie wrzucam co by śmietnika nie robić.

Joel - porównuję i przed i w trakcie i po. Od pracki też odpoczywam, dzień czasem dwa. W zasadzie robię wszystko co napisałeś :P. Chociaż z drugiej strony ilość ilustracji które zrobiłem można policzyć na ręce jednej dłoni emerytowanego drwala więc możliwe że tu problem leży.

Z tym analizowaniem prac mistrzów to dobry pomysł, tylko czy inni podchwycą.

Albo żeby zamieszania nie było robić to jak z TSP. Jedno dzieło na tydzień i wszyscy po nim jadą. Młodyś ale kreatywnyś =]. Thx.

Napisano

Miałem baaaardzo dawno temu. Ale poszedłem do woja i niezbyt zniósł rozstanie za mną :P

To był chyba dąb albo klon, nie pamiętam - od kumpla dostałem. Na nim niestety skończyła się moja przygoda z miniaturyzacją drzewek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności